Yeterlilik Kodu | TR0030025077 | |
Yeterlilik Adı | Bilgisayar Programcılığı Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Hitit Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kuzey Kampüsü, Çevre Yolu Blv., 19030 Çorum Merkez/Çorum | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.hitit.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Bilgisayar kullanımı | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
SGK / İŞKUR Meslek Kod türüne göre Bilgisayar Programcılığı Teknikeri: 3512.11 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Sektörün bilişim ihtiyaçlarına cevap veren, kendi alanında yeterli donanıma sahip, iletişim becerisi yüksek, gelişen çağın gerekliliklerine uyum sağlayabilen elemanların yetiştirilmesidir. Bilişim sektörü alanında kaliteli bir önlisans eğitimi için uygun eğitim ortamını ve eğitim müfredatını oluşturmak, ülke menfaatlerini gözeterek öğrencileri, sektörlerin bilişim ihtiyaçları doğrultusunda çalışmaya yönlendirmektir. Program Amaçları:
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde ve yüz yüze gerçekleştirilir. C-Blokta bulunan C-117 ve C-119 bilgisayar laboratuvarlarımızı uygulamalı dersler için kullanmaktayız. Bilgisayar laboratuvarlarımızda 30’ar adet 4 çekirdekli yüksek performanslı bilgisayarlar ile yazılım uygulamaları anlatılmaktadır. Ayrıca bir adet projeksiyon cihazı ve perdesi bulunmaktadır. Her öğrencinin bilgisayarında internet bağlantısı mevcuttur. Fazla aydınlık ortam projeksiyon görüntüsünü zorlaştırdığı için güneşlik amacıyla stor perdeler pencerelerin hepsine takılmıştır. Altyapı daha iyileştirilebilir olmasına rağmen yeterli görülmektedir. C-Blokta bulunan C-106 dersliğini teorik dersler için kullanmaktayız. Bu derslikte bir adet projeksiyon cihazı ve perdesi bulunmaktadır. 40 öğrencinin oturacağı öğrenci sıra ve masaları bulunmaktadır. İnternet bağlantısı ile gerektiğinde web üzerinden bilgi aktarımı yapılabilmektedir. Isıtma amacıyla sınıflarda yeterli sayıda radyatör bulunmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenci merkezli eğitim yaklaşımı doğrultusunda öğrenciler değerlendirilirken, ders sürecindeki gelişimlerini ve dersin sonunda kazanımlara/çıktılara ulaşma durumlarını gösteren, aktif oldukları alternatif ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleri kullanılmaktadır. Ölçme ve değerlendirme süreçlerinde öğrenci merkezli yaklaşımla beraber yeterlilik temelli bir yaklaşım da benimsenmiştir. Ölçme ve değerlendirme süreçleri, Hitit Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Hitit Üniversitesi Uzaktan Öğretim ile Yapılacak Derslerin Yürütülmesi ve Sınavların Yapılmasına İlişkin Usul ve Esaslar yönetmelik/yönergesine göre yürütülmektedir. Öğrencinin bir dersle ilgili başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Başarı notunun mutlak ve/veya bağıl değerlendirme sistemine göre hesaplama ilkeleri ve Üniversitede uygulanan sınavların not sistem esasları Senato tarafından düzenlenir. Başarı notlarının hesabında aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notları kullanılır. Harf notları ve katsayılarıyla ilgili olarak aşağıdaki çizelgeye göre işlem yapılır: Harf Notları Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,5 FF 0,0
Çizelgede gösterilmeyen harf notları şunlardır: 1) B: Kredisiz dersler için başarılı, 2) K: Kredisiz dersler için kalır, 3) D: Devamsız, 4) G: Girmedi, 5) M: Muaf, 6) S: Süregelen (iki dönem devam eden) Bitirme Ödevi/Tezi/Semineri/Projesi için birinci dönem sonunda verilen not. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Bölümümüz, sürdürülebilir kalite ve yeterlilik kriterleri hedefleri doğrultusunda gerçekleştirdiği hazırlık ve başvuru süreçleri MEDEK nezdinde değerlendirme sürecinde bulunmaktadır. MEDEK Belgeleri ve Raporları | |
Giriş Şartı | Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Hitit Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, http://oidb.hitit.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir. Lise öğretiminden yükseköğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http:www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Sınav sisteminin birinci aşaması, Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınavdır. Yükseköğretime Geçiş Sınavı, lise öğretimi başarı ile tamamlayan ve yükseköğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı, yükseköğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. Merkezi yerleştirme ile gelen öğrenci grupları dışında kalan öğrencilerin kabulünde ise, uluslararası (yabancı uyruklu), yatay geçiş ile öğrenci kabulüne ilişkin yönetmelik, yönerge ve senato kararları uygulanmaktadır. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin 120 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır. Öğrencinin mezuniyet için 95 ulusal krediyi tamamlamış olması şartı aranmaktadır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Önlisans eğitimini başarıyla tamamlayan mezunlar, DGS sınavı ile lisans programlarına başvurabilirler. Mezun öğrenciler, DGS sınavında başarılı oldukları takdirde örgün eğitimde ilgili lisans programına (Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği, Bilgisayar Öğretmenliği, Bilgisayar Mühendisliği vb.) dikey geçiş yapabilirler. Program, ara eleman yetiştirmektedir. Bölüm mezunları; kamu ve özel alanda faaliyet gösteren bilgisayar sektörüne Bilgisayar Programcılığı Teknikeri unvanı ile çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030025077
SGK / İŞKUR Meslek Kod türüne göre
Bilgisayar Programcılığı Teknikeri: 3512.11
SGK / İŞKUR Meslek Kod türüne göre
Bilgisayar Programcılığı Teknikeri: 3512.11
Sektörün bilişim ihtiyaçlarına cevap veren, kendi alanında yeterli donanıma sahip, iletişim becerisi yüksek, gelişen çağın gerekliliklerine uyum sağlayabilen elemanların yetiştirilmesidir. Bilişim sektörü alanında kaliteli bir önlisans eğitimi için uygun eğitim ortamını ve eğitim müfredatını oluşturmak, ülke menfaatlerini gözeterek öğrencileri, sektörlerin bilişim ihtiyaçları doğrultusunda çalışmaya yönlendirmektir.
Program Amaçları:
- Hitit Üniversitesi Bilgisayar Programcılığı Bölümü Mezunları, bir problemin çözümünün bilgisayar aracılığı ile nasıl çözüleceğini tanımlayan, bu tanıma uygun algoritmalar geliştiren, çözüme uygun formülleri elde edip gerekli matematiksel hesaplamaları kodlamada kullanabilen ve uygulayan elemanlar yetiştirmek.
- Hitit Üniversitesi Bilgisayar Programcılığı Bölümü Mezunları, web tasarımı yapabilen, web sayfaları düzenleyebilen piyasanın ihtiyaç duyabileceği çözümleri geliştiren elemanlar yetiştirmek.
- Hitit Üniversitesi Bilgisayar Programcılığı Bölümü Mezunları, web programlama yapabilen web sayfalarında veri tabanı bağlantısı ile veri tabanı yönetimini başarabilen, işlem kolaylığı için web üzerinde etkileşimli web sayfaları programlayabilen elemanlar yetiştirmek.
- Hitit Üniversitesi Bilgisayar Programcılığı Bölümü Mezunları, hazırladıkları yazılımı test ederek hatalarını giderecek elemanlar yetiştirmek.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde ve yüz yüze gerçekleştirilir. C-Blokta bulunan C-117 ve C-119 bilgisayar laboratuvarlarımızı uygulamalı dersler için kullanmaktayız. Bilgisayar laboratuvarlarımızda 30’ar adet 4 çekirdekli yüksek performanslı bilgisayarlar ile yazılım uygulamaları anlatılmaktadır. Ayrıca bir adet projeksiyon cihazı ve perdesi bulunmaktadır. Her öğrencinin bilgisayarında internet bağlantısı mevcuttur. Fazla aydınlık ortam projeksiyon görüntüsünü zorlaştırdığı için güneşlik amacıyla stor perdeler pencerelerin hepsine takılmıştır. Altyapı daha iyileştirilebilir olmasına rağmen yeterli görülmektedir.
C-Blokta bulunan C-106 dersliğini teorik dersler için kullanmaktayız. Bu derslikte bir adet projeksiyon cihazı ve perdesi bulunmaktadır. 40 öğrencinin oturacağı öğrenci sıra ve masaları bulunmaktadır. İnternet bağlantısı ile gerektiğinde web üzerinden bilgi aktarımı yapılabilmektedir. Isıtma amacıyla sınıflarda yeterli sayıda radyatör bulunmaktadır.
- Mesleki alanının gerektirdiği temel matematiksel ve bilimsel konularda bilgi sahibi olur.
- Türkçe ve yabancı dilde iletişim kurarak; resmi ve teknik belgeleri okur, anlar ve hazırlar.
- Tarihsel, evrensel, toplumsal değerlere saygılı; demokrasi, sosyal sorumluluk ve mesleki etik bilincine sahip birey olur.
- Ofis, masaüstü yayıncılık ve grafik tabanlı programları etkin bir şekilde kullanır.
- Yazılım geliştirme kavramlarını, ortamlarını ve yöntemlerini bilir; yazılım planlama ve tasarımında görev alır; yazılım sektöründeki program geliştirme çalışmalarında grup içinde yönetsel olmayan görevleri yerine getirir.
- Bilgisayar sistemlerinin yazılım ve donanım yapısını bilir; kurulum, bakım ve onarım bilgisine sahip olur; uzmanlık gerektirmeyen sorunlara çözüm getirir.
- Veritabanı kavramlarını bilir; veritabanı yönetimi ve bakımını yapar; veritabanı uygulamalarında yapısal sorgulama dilini kullanır ve arayüz formları geliştirir.
- İşletim sistemi ve ağ teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur; kurulum, yönetim ve problem çözme becerisi kazanır.
- Windows, Web ve mobil tabanlı programlar geliştirir, işletime alır ve yönetir.
- Mikrobilgisayar tabanlı sistemlerin temel yapısını, çalışma prensibini ve programlanmasını bilir.
- Geliştirilen yazılımların test ve raporlama süreçlerinde görev alır.
- Bilgi güvenliği kavramlarını bilir.Mesleki alanının gerektirdiği matematiksel ve bilimsel bilgiye ulaşma konusunda temel teknikleri uygular.
- Hayat boyu öğrenme bilinciyle ile hareket eder, Türkçe ve yabancı dilde iletişim kurar, resmi ve teknik belgeleri hazırlar.
- Tarihsel, evrensel, toplumsal değerlere saygılı bir birey olarak demokrasi, sosyal sorumluluk ve mesleki etik bilinci ile hareket eder.
- Ofis, masaüstü yayıncılık ve grafik tabanlı programları etkin bir şekilde kullanır, ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve görsel sunumlar yapar.
- Yazılım geliştirme kavramlarını tanımlar, ortamlarını ve yöntemlerini kullanır; yazılım planlama ve tasarımında görev alır; yazılım sektöründeki program geliştirme çalışmalarında grup içinde yönetsel olmayan görevleri yerine getirir.
- Bilgisayar sistemlerinin yazılım ve donanım yapısını tanımlar, bilgisayar kurulum, bakım ve onarımı yapar, uzmanlık gerektirmeyen sorunlara çözüm getirir.
- Veritabanı kavramlarını tanımlar; veritabanı yönetimi ve bakımını yapar; veritabanı uygulamalarında yapısal sorgulama dilini kullanır ve arayüz formları geliştirir.
- İşletim sistemi ve ağ teknolojilerini kullanır, ilgili yazılım kurulumunu yapar, yönetir ve karşılaştığı problemlere çözüm getirir.
- Bilimsel ve teknolojik gelişmeler çerçevesinde Windows, Web ve mobil tabanlı yenilikçilik, sürdürülebilirlik ve kalite çerçevesinde dinamik programlar tasarlar, işletime alır ve yönetir.
- Mikrodenetleyici tabanlı sistemlerin çalışma prensibini, temel yapısını tanımlar, programlanmasını yapar.
- Disiplinler arası çalışma yeteneği kazanır ve farklı disiplinlere ait bilgileri grup ile birlikte hareket ederek kullanır.
- Beden ve ruh sağlığına yararlı sportif ve sosyal aktiviteleri yapar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.
- Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar.
- Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular.
- Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir.
- Yazılımları test eder ve hataları giderir.
Öğrenci merkezli eğitim yaklaşımı doğrultusunda öğrenciler değerlendirilirken, ders sürecindeki gelişimlerini ve dersin sonunda kazanımlara/çıktılara ulaşma durumlarını gösteren, aktif oldukları alternatif ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleri kullanılmaktadır. Ölçme ve değerlendirme süreçlerinde öğrenci merkezli yaklaşımla beraber yeterlilik temelli bir yaklaşım da benimsenmiştir. Ölçme ve değerlendirme süreçleri, Hitit Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Hitit Üniversitesi Uzaktan Öğretim ile Yapılacak Derslerin Yürütülmesi ve Sınavların Yapılmasına İlişkin Usul ve Esaslar yönetmelik/yönergesine göre yürütülmektedir.
Öğrencinin bir dersle ilgili başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Başarı notunun mutlak ve/veya bağıl değerlendirme sistemine göre hesaplama ilkeleri ve Üniversitede uygulanan sınavların not sistem esasları Senato tarafından düzenlenir.
Başarı notlarının hesabında aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notları kullanılır.
Harf notları ve katsayılarıyla ilgili olarak aşağıdaki çizelgeye göre işlem yapılır:
Harf Notları Katsayılar
AA 4,00
BA 3,50
BB 3,00
CB 2,50
CC 2,00
DC 1,50
DD 1,00
FD 0,5
FF 0,0
Çizelgede gösterilmeyen harf notları şunlardır:
1) B: Kredisiz dersler için başarılı,
2) K: Kredisiz dersler için kalır,
3) D: Devamsız,
4) G: Girmedi,
5) M: Muaf,
6) S: Süregelen (iki dönem devam eden) Bitirme Ödevi/Tezi/Semineri/Projesi için birinci dönem sonunda verilen not.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bölümümüz, sürdürülebilir kalite ve yeterlilik kriterleri hedefleri doğrultusunda gerçekleştirdiği hazırlık ve başvuru süreçleri MEDEK nezdinde değerlendirme sürecinde bulunmaktadır.
MEDEK Belgeleri ve Raporları
Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Hitit Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, http://oidb.hitit.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir. Lise öğretiminden yükseköğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http:www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Sınav sisteminin birinci aşaması, Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınavdır. Yükseköğretime Geçiş Sınavı, lise öğretimi başarı ile tamamlayan ve yükseköğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı, yükseköğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. Merkezi yerleştirme ile gelen öğrenci grupları dışında kalan öğrencilerin kabulünde ise, uluslararası (yabancı uyruklu), yatay geçiş ile öğrenci kabulüne ilişkin yönetmelik, yönerge ve senato kararları uygulanmaktadır.
Önlisans eğitimini başarıyla tamamlayan mezunlar, DGS sınavı ile lisans programlarına başvurabilirler. Mezun öğrenciler, DGS sınavında başarılı oldukları takdirde örgün eğitimde ilgili lisans programına (Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği, Bilgisayar Öğretmenliği, Bilgisayar Mühendisliği vb.) dikey geçiş yapabilirler.
Program, ara eleman yetiştirmektedir.
Bölüm mezunları; kamu ve özel alanda faaliyet gösteren bilgisayar sektörüne Bilgisayar Programcılığı Teknikeri unvanı ile çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030025077 | |
Qualification Title | Hitit University Vocational School of Technical Sciences, Department of Computer Programming | |
Awarding Body | Hitit University | |
Awarding Body Contact | Faculty of Arts and Sciences İkbalkent Campus, Ulukavak Mah. Çiftlik Çayırı Cad. No: 45 – CORUM | |
Awarding Body Url | https://www.hitit.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Computer use | |
National Occupation Classification |
According to SGK / İŞKUR Occupation Code type; Computer Programming Technician: 3512.11 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | It is the training of personnel who respond to the IT needs of the sector, are adequately equipped in their field, have high communication skills and can adapt to the requirements of the developing age. To create a suitable educational environment and curriculum for a quality associate degree education in the field of informatics sector, and to direct students to work in line with the informatics needs of the sectors, taking into account the interests of the country. Program Objectives: • To train graduates of Hitit University Computer Programming Department who can define how to solve a problem through a computer, develop algorithms suitable for this definition, obtain formulas suitable for the solution, use and apply the necessary mathematical calculations in coding. • To train graduates of Hitit University Computer Programming Department who can design and edit web pages and develop solutions that the market may need. • To train graduates of Hitit University Computer Programming Department who can do web programming, manage databases through database connections on web pages, and program interactive web pages on the web for ease of operation. • To train graduates of Hitit University Computer Programming Department to test the software they have prepared and fix errors. | |
Learning Environments | Education and training are provided in the form of formal education and face to face. We use our C-117 and C-119 computer laboratories located in C-Block for applied courses. In our computer laboratories, 30 4-core high-performance computers and software applications are taught. There is also a projector and screen. Every student has an internet connection on their computer. Since a very bright environment makes the projection image difficult, roller blinds are installed on all windows for sunshade. Although the infrastructure could be improved, it is considered sufficient. We use classroom C-106 in C-Block for theoretical lessons. There is a projector and screen in this classroom. There are student desks and tables that can seat 40 students. With an internet connection, information can be transferred via the web when necessary. There are sufficient number of radiators in the classrooms for heating purposes. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the following key competencies at an advanced level;
| |
Further Info | In line with the student-centered education approach, students are evaluated using alternative assessment and evaluation tools and methods that show their progress during the course and their achievement of the outcomes at the end of the course. In the measurement and evaluation processes, a competency-based approach has been adopted along with a student-centered approach. Measurement and evaluation processes are carried out in accordance with the Hitit University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations, Hitit University Regulations / Directive on the Procedures and Principles for the Conduct of Distance Education Courses and Examinations. The student's success status for a course is determined by the course success grade. The principles of calculating the success grade according to the absolute and / or relative evaluation system and the grading system principles of the exams applied at the University are regulated by the Senate. In the calculation of the success grades, the letter grades and coefficients specified below are used. Letter grades and coefficients are calculated according to the table below: Letter Grades Coefficients AA 4.00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.5 FF 0.0
Letter grades not shown in the table are as follows: 1) B: Successful for non-credit courses, 2) K: Fails for non-credit courses, 3) D: Absentee 4) G: He did not enter, 5) M: Exempt 6) S: The grade given at the end of the first semester for an ongoing (two semesters) Graduation Thesis/Dissertation/Seminar/Project. | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs: The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions. Each year, The Council of Higher Education (CoHE) publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, based on criteria set by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE. CoHE also annually publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public by CoHE. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Development and Approval of Teaching Programs: 1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curricula of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes they aim to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE). 1.3. After acceptance by the relevant Deans' Council, the curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with CoHE’s approval. 2. Assessment-Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each associate degree program aims to impart to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE). 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the required course credits and other obligations as determined by the higher education institutions. 4. Internal Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the "Institutional Feedback Report" it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation organizations authorized or recognized by THEQC also demonstrate that the programs meet quality assurance standards. THEQC conducts regular review activities related to competencies determined by its regulations. Our department is in the process of evaluating the preparation and application processes carried out by MEDEK in line with the targets of sustainable quality and qualification criteria. MEDEK Documents and Reports: | |
Access Requirements | Registration, admission, examination and evaluation procedures of students are carried out in accordance with the Higher Education Law and the decisions and regulations of the Council of Higher Education issued on the basis of this law. At Hitit University, registration and admission procedures are carried out by the Student Affairs Department, and information on regulations and directives can be found at http://oidb.hitit.edu.tr/. A two-stage examination system is applied in the transition from high school education to higher education. The exams are conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Detailed information about the exams can be found at http:www.osym.gov.tr. The first stage of the examination system is a single and common examination called the Higher Education Transition Examination (YGS). The Higher Education Transition Examination is an exam that measures the qualification for transition to higher education for those who have successfully completed high school education and want to study higher education. Regulations, directives and senate decisions regarding international (foreign nationals), horizontal transfer and student admission are applied in the admission of students other than the student groups coming with central placement. (http://mevzuat.hitit.edu.tr/goster.asp?id=47) | |
Conditions for Success | Students are required to have completed 120 ECTS credits and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00, provided that they do not fail any course. For graduation, the student is required to have completed 95 national credits. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates who have successfully completed their associate degree education can apply to undergraduate programs with the DGS exam. Graduate students can make a vertical transfer to the relevant undergraduate program in formal education (Computer Systems Teaching, Computer Teaching, Computer Engineering, etc.) if they are successful in the DGS exam. Program, ara eleman yetiştirmektedir. Bölüm mezunları; kamu ve özel alanda faaliyet gösteren bilgisayar sektörüne Bilgisayar Programcılığı Teknikeri unvanı ile çalışabilirler. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification remains valid indefinitely. | |
Url | Open Address |
TR0030025077
According to SGK / İŞKUR Occupation Code type;
Computer Programming Technician: 3512.11
According to SGK / İŞKUR Occupation Code type;
Computer Programming Technician: 3512.11
It is the training of personnel who respond to the IT needs of the sector, are adequately equipped in their field, have high communication skills and can adapt to the requirements of the developing age. To create a suitable educational environment and curriculum for a quality associate degree education in the field of informatics sector, and to direct students to work in line with the informatics needs of the sectors, taking into account the interests of the country.
Program Objectives:
• To train graduates of Hitit University Computer Programming Department who can define how to solve a problem through a computer, develop algorithms suitable for this definition, obtain formulas suitable for the solution, use and apply the necessary mathematical calculations in coding.
• To train graduates of Hitit University Computer Programming Department who can design and edit web pages and develop solutions that the market may need.
• To train graduates of Hitit University Computer Programming Department who can do web programming, manage databases through database connections on web pages, and program interactive web pages on the web for ease of operation.
• To train graduates of Hitit University Computer Programming Department to test the software they have prepared and fix errors.
Education and training are provided in the form of formal education and face to face. We use our C-117 and C-119 computer laboratories located in C-Block for applied courses. In our computer laboratories, 30 4-core high-performance computers and software applications are taught. There is also a projector and screen. Every student has an internet connection on their computer. Since a very bright environment makes the projection image difficult, roller blinds are installed on all windows for sunshade. Although the infrastructure could be improved, it is considered sufficient.
We use classroom C-106 in C-Block for theoretical lessons. There is a projector and screen in this classroom. There are student desks and tables that can seat 40 students. With an internet connection, information can be transferred via the web when necessary. There are sufficient number of radiators in the classrooms for heating purposes.
- Have knowledge of the basic mathematical and scientific subjects required by his/her professional field.
- By communicating in Turkish and foreign languages; Reads, understands and prepares official and technical documents.
- Respectful of historical, universal and social values; Becomes an individual with awareness of democracy, social responsibility and professional ethics.
- Uses office, desktop publishing and graphics-based programs effectively.
- Knows software development concepts, environments and methods; takes part in software planning and design; Performs non-managerial duties within the group in program development studies in the software industry.
- Knows the software and hardware structure of computer systems; Have knowledge of installation, maintenance and repair; It provides solutions to problems that do not require expertise.
- Knows database concepts; performs database management and maintenance; uses structured query language in database applications and develops interface forms.
- Have knowledge about operating system and network technologies; Gains installation, management and problem solving skills.
- Develops, implements and manages Windows, Web and mobile based programs.
- . Knows the basic structure, operating principle and programming of microcomputer-based systems.
- Takes part in the testing and reporting processes of the developed software.
- Knows information security concepts.
Possesses the following key competencies at an advanced level;
- Creates algorithms and data structures and makes mathematical calculations.
- Explains and applies web programming technologies.
- Performs database design and management.
- Tests software and fixes errors.
In line with the student-centered education approach, students are evaluated using alternative assessment and evaluation tools and methods that show their progress during the course and their achievement of the outcomes at the end of the course. In the measurement and evaluation processes, a competency-based approach has been adopted along with a student-centered approach. Measurement and evaluation processes are carried out in accordance with the Hitit University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations, Hitit University Regulations / Directive on the Procedures and Principles for the Conduct of Distance Education Courses and Examinations.
The student's success status for a course is determined by the course success grade. The principles of calculating the success grade according to the absolute and / or relative evaluation system and the grading system principles of the exams applied at the University are regulated by the Senate.
In the calculation of the success grades, the letter grades and coefficients specified below are used.
Letter grades and coefficients are calculated according to the table below:
Letter Grades Coefficients
AA 4.00
BA 3,50
BB 3,00
CB 2,50
CC 2,00
DC 1.50
DD 1.00
FD 0.5
FF 0.0
Letter grades not shown in the table are as follows:
1) B: Successful for non-credit courses,
2) K: Fails for non-credit courses,
3) D: Absentee
4) G: He did not enter,
5) M: Exempt
6) S: The grade given at the end of the first semester for an ongoing (two semesters) Graduation Thesis/Dissertation/Seminar/Project.
To ensure the quality of higher education programs:
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions.
Each year, The Council of Higher Education (CoHE) publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, based on criteria set by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.
CoHE also annually publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public by CoHE. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Development and Approval of Teaching Programs:
1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes they aim to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).
1.3. After acceptance by the relevant Deans' Council, the curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with CoHE’s approval.
2. Assessment-Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each associate degree program aims to impart to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the required course credits and other obligations as determined by the higher education institutions.
4. Internal Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the "Institutional Feedback Report" it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation organizations authorized or recognized by THEQC also demonstrate that the programs meet quality assurance standards. THEQC conducts regular review activities related to competencies determined by its regulations.
Our department is in the process of evaluating the preparation and application processes carried out by MEDEK in line with the targets of sustainable quality and qualification criteria.
MEDEK Documents and Reports:
Registration, admission, examination and evaluation procedures of students are carried out in accordance with the Higher Education Law and the decisions and regulations of the Council of Higher Education issued on the basis of this law. At Hitit University, registration and admission procedures are carried out by the Student Affairs Department, and information on regulations and directives can be found at http://oidb.hitit.edu.tr/. A two-stage examination system is applied in the transition from high school education to higher education. The exams are conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Detailed information about the exams can be found at http:www.osym.gov.tr. The first stage of the examination system is a single and common examination called the Higher Education Transition Examination (YGS). The Higher Education Transition Examination is an exam that measures the qualification for transition to higher education for those who have successfully completed high school education and want to study higher education. Regulations, directives and senate decisions regarding international (foreign nationals), horizontal transfer and student admission are applied in the admission of students other than the student groups coming with central placement. (http://mevzuat.hitit.edu.tr/goster.asp?id=47)
Graduates who have successfully completed their associate degree education can apply to undergraduate programs with the DGS exam. Graduate students can make a vertical transfer to the relevant undergraduate program in formal education (Computer Systems Teaching, Computer Teaching, Computer Engineering, etc.) if they are successful in the DGS exam.
Program, ara eleman yetiştirmektedir.
Bölüm mezunları; kamu ve özel alanda faaliyet gösteren bilgisayar sektörüne Bilgisayar Programcılığı Teknikeri unvanı ile çalışabilirler.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification remains valid indefinitely.