Yeterlilik Kodu

TR0030222603

Yeterlilik Adı
Bilgisayar Programcılığı Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumAcıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAcıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi
Sorumlu Kurum URLhttp://www.acibadem.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Bilgisayar kullanımı
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak dört yarı yıllık bir programı kapsayan programın amacı araştırma ve eğitim hizmetlerini geliştirerek öncelikle öğrenmeyi öğretmek ve çağın ve mesleğin gerektirdiği bilgi ve teknolojiyi etkin kullanabilmesi ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu pratik ve teorik bilgiyle donatılmış, yeterli bilgi düzeyi ile meslek ahlakına sahip, toplum bilinci gelişmiş, milli menfaatlerimizi her türlü menfaatin üzerinde tutarak ülke çıkarlarını gözeten, problemler karşısında doğru çözüm üretebilen, nitelikli, ekip çalışmasını özümsemiş, analitik düşünme yeteneği gelişmiş ulusal ve uluslararası düzeyde nitelikli programcı ve teknik eleman yetiştirmektir.
Öğrenme Ortamları
  • Bilgisayar Laboratuvarı
  • Derslikler
  • Entegre Yazılım Geliştirme Ortamları (Yazılımları)
  • Alınan derslerle ilgili ders notları ve ilgili kitaplar
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilgisayar donanımlarını tanırlar.
  • İşletim sistemleri ve bilgisayar ağları konularında genel bilgi sahibi olurlar.
  • Analitik yöntemlerle program algoritması oluşturarak kodlayabilirler.
  • Veri tabanı etkileşimli masaüstü ve dinamik web sayfası programları yazabilirler.
  • Nesne tabanlı programlama yapabilirler.
  • Mobil platformlarda uygulama geliştirebilirler.
  • Görsel programlama yapabilirler.
  • Yazılım geliştirme süreçleri ve yazılım proje yönetimi konularında genel bilgi sahibi olurlar.
  • Yazılım ile alakalı uygulama alanlarında sorunlara çözümler üretebilirler.
  • Bilgisayar Programcılığı uygulamaları için gerekli teknikleri ve aygıtları etkin şekilde kullanabilirler.
  • Yeni teknolojiler konularında araştırma ve çalışma yapabilirler.
  • Etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilirler.
  • Bireysel sorumluluk alabilirler ve takım çalışması içinde yer alabilirler.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşırlar.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler dönem içindeki teori ve uygulama derslerine, grup çalışmalarına ve mesleki uygulamaya katılmak zorundadırlar.
  • Uygulama derslerinin en az %70’ine, teori derslerinin ise en az %80’ine katılım sağlamaları gerekmektedir. Aksi takdirde öğrencilerin vize ve final sınavlarına girmesi mümkün değildir.
  • Vize sınavları için mazeret sınavı yapılabilirken, final sınavları için mazeret sınavı yapılmamaktadır.
  • Öğrencilerin değerlendirilmesi için ara sınav, quiz, pratik, proje, rapor, final benzeri çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır.
  • Mezuniyet için programda genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir.

Dersler şu şekilde puanlanır ve harflendirilir;

AA                  90-100            Pekiyi                          4.00
BA                   85-89               İyi-Pekiyi                     3.50
BB                   80-84               İyi                                3.00
CB                   70-79               Orta -İyi                       2.50
CC                   60-69               Orta                             2.00
DC                   55-59               Orta - Zayıf                  1.50
DD                  50-54               Zayıf - Başarılı             1.00
FF                    0-49                 Zayıf - Başarısız           0.00
FG        Yarıyıl/Yılsonu Sınavına Girmedi Başarısız      0.00
NA       Devamsız Başarısız                                          0.00
T -        Transfer
S -       Seçmeli Kredisiz Derste Başarılı
U -       Seçmeli Kredisiz Derste Başarısız
W -      Dersten Çekilme

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
Başarma Şartları Bilgisayar Programcılığı Programı’nda öğrencinin asgari 120 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. Bununla birlikte öğrencinin mezun olmadan evvel mesleki uygulama dersini de tamamlamış olması zorunludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bilgisayar programcılığı programı’ndan mezun öğrenciler "Meslek yüksekokulları ve açık öğretim ön lisans mezunlarının lisans öğrenimine devamları hakkında yönetmelik" hükmü uyarınca kontenjan açıldığı takdirde dikey geçiş sınavı (DGS) ile ilgili lisans programlarına kayıt hakkı kazanabilmektedirler. Bu kapsamda DGS ile kayıt yapılabilecek lisans seviyesindeki bölümler aşağıda olduğu gibidir: 

Bilgisayar Mühendisliği
Bilgisayar Bilimleri
Bilgisayar Teknolojisi Ve Bilişim Sistemleri
Bilişim Sistemleri Teknolojileri
Endüstri Mühendisliği
Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Bilgisayar Ve Yazılım Mühendisliği
Bilgisayar-Enformatik
Bilişim Sistemleri Mühendisliği
İstatistik
İstatistik Ve Bilgisayar Bilimleri
Kontrol Ve Otomasyon Mühendisliği
Fizik
Fizik Mühendisliği
Matematik Ve Bilgisayar Bilimleri
Matematik-Bilgisayar
Meteoroloji Mühendisliği
Uzay Mühendisliği
Yazılım Mühendisliği

Bunlara ek olarak bilgisayar programcılığı bölümü mezunlarının Anadolu, Atatürk ve İstanbul üniversitelerinin açıköğretim fakültelerinde okutulan aşağıdaki açıköğretim programlarına da dgs ile geçiş yapma hakkı bulunmaktadır.  

Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık
Halkla İlişkiler Ve Tanıtım
Çalışma Ekonomisi Ve Endüstri İlişkileri
İktisat
Kamu Yönetimi
Maliye
Yönetim Bilişim Sistemleri
Uluslararası İlişkiler

İşletme
Konaklama İşletmeciliği

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030222603


Yeterlilik Adı
Bilgisayar Programcılığı Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak dört yarı yıllık bir programı kapsayan programın amacı araştırma ve eğitim hizmetlerini geliştirerek öncelikle öğrenmeyi öğretmek ve çağın ve mesleğin gerektirdiği bilgi ve teknolojiyi etkin kullanabilmesi ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu pratik ve teorik bilgiyle donatılmış, yeterli bilgi düzeyi ile meslek ahlakına sahip, toplum bilinci gelişmiş, milli menfaatlerimizi her türlü menfaatin üzerinde tutarak ülke çıkarlarını gözeten, problemler karşısında doğru çözüm üretebilen, nitelikli, ekip çalışmasını özümsemiş, analitik düşünme yeteneği gelişmiş ulusal ve uluslararası düzeyde nitelikli programcı ve teknik eleman yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları
  • Bilgisayar Laboratuvarı
  • Derslikler
  • Entegre Yazılım Geliştirme Ortamları (Yazılımları)
  • Alınan derslerle ilgili ders notları ve ilgili kitaplar

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilgisayar donanımlarını tanırlar.
  • İşletim sistemleri ve bilgisayar ağları konularında genel bilgi sahibi olurlar.
  • Analitik yöntemlerle program algoritması oluşturarak kodlayabilirler.
  • Veri tabanı etkileşimli masaüstü ve dinamik web sayfası programları yazabilirler.
  • Nesne tabanlı programlama yapabilirler.
  • Mobil platformlarda uygulama geliştirebilirler.
  • Görsel programlama yapabilirler.
  • Yazılım geliştirme süreçleri ve yazılım proje yönetimi konularında genel bilgi sahibi olurlar.
  • Yazılım ile alakalı uygulama alanlarında sorunlara çözümler üretebilirler.
  • Bilgisayar Programcılığı uygulamaları için gerekli teknikleri ve aygıtları etkin şekilde kullanabilirler.
  • Yeni teknolojiler konularında araştırma ve çalışma yapabilirler.
  • Etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilirler.
  • Bireysel sorumluluk alabilirler ve takım çalışması içinde yer alabilirler.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşırlar.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler dönem içindeki teori ve uygulama derslerine, grup çalışmalarına ve mesleki uygulamaya katılmak zorundadırlar.
  • Uygulama derslerinin en az %70’ine, teori derslerinin ise en az %80’ine katılım sağlamaları gerekmektedir. Aksi takdirde öğrencilerin vize ve final sınavlarına girmesi mümkün değildir.
  • Vize sınavları için mazeret sınavı yapılabilirken, final sınavları için mazeret sınavı yapılmamaktadır.
  • Öğrencilerin değerlendirilmesi için ara sınav, quiz, pratik, proje, rapor, final benzeri çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır.
  • Mezuniyet için programda genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir.

Dersler şu şekilde puanlanır ve harflendirilir;

AA                  90-100            Pekiyi                          4.00
BA                   85-89               İyi-Pekiyi                     3.50
BB                   80-84               İyi                                3.00
CB                   70-79               Orta -İyi                       2.50
CC                   60-69               Orta                             2.00
DC                   55-59               Orta - Zayıf                  1.50
DD                  50-54               Zayıf - Başarılı             1.00
FF                    0-49                 Zayıf - Başarısız           0.00
FG        Yarıyıl/Yılsonu Sınavına Girmedi Başarısız      0.00
NA       Devamsız Başarısız                                          0.00
T -        Transfer
S -       Seçmeli Kredisiz Derste Başarılı
U -       Seçmeli Kredisiz Derste Başarısız
W -      Dersten Çekilme


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
Bilgisayar Programcılığı Programı’nda öğrencinin asgari 120 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. Bununla birlikte öğrencinin mezun olmadan evvel mesleki uygulama dersini de tamamlamış olması zorunludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bilgisayar programcılığı programı’ndan mezun öğrenciler "Meslek yüksekokulları ve açık öğretim ön lisans mezunlarının lisans öğrenimine devamları hakkında yönetmelik" hükmü uyarınca kontenjan açıldığı takdirde dikey geçiş sınavı (DGS) ile ilgili lisans programlarına kayıt hakkı kazanabilmektedirler. Bu kapsamda DGS ile kayıt yapılabilecek lisans seviyesindeki bölümler aşağıda olduğu gibidir: 

Bilgisayar Mühendisliği
Bilgisayar Bilimleri
Bilgisayar Teknolojisi Ve Bilişim Sistemleri
Bilişim Sistemleri Teknolojileri
Endüstri Mühendisliği
Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Bilgisayar Ve Yazılım Mühendisliği
Bilgisayar-Enformatik
Bilişim Sistemleri Mühendisliği
İstatistik
İstatistik Ve Bilgisayar Bilimleri
Kontrol Ve Otomasyon Mühendisliği
Fizik
Fizik Mühendisliği
Matematik Ve Bilgisayar Bilimleri
Matematik-Bilgisayar
Meteoroloji Mühendisliği
Uzay Mühendisliği
Yazılım Mühendisliği

Bunlara ek olarak bilgisayar programcılığı bölümü mezunlarının Anadolu, Atatürk ve İstanbul üniversitelerinin açıköğretim fakültelerinde okutulan aşağıdaki açıköğretim programlarına da dgs ile geçiş yapma hakkı bulunmaktadır.  

Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık
Halkla İlişkiler Ve Tanıtım
Çalışma Ekonomisi Ve Endüstri İlişkileri
İktisat
Kamu Yönetimi
Maliye
Yönetim Bilişim Sistemleri
Uluslararası İlişkiler

İşletme
Konaklama İşletmeciliği


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030222603

Qualification Title
Computer Programming Associate Degree Diploma
Awarding BodyAcıbadem Mehmet Ali Aydınlar University
Awarding Body ContactAcıbadem Mehmet Ali Aydinlar University
Awarding Body Urlhttp://www.acibadem.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasComputer use
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile
  • The aim of the program, which covers a four-semester program based on secondary education qualifications, is to teach learning by developing research and education services and to effectively use the information and technology required by the age and profession, and to be equipped with the practical and theoretical knowledge needed by the business world, with a sufficient level of knowledge and professional ethics, and to develop social skills. To train nationally and internationally qualified programmers and technical staff who are conscious, prioritize our national interests over all other interests, look out for the country's interests, can produce correct solutions to problems, are qualified, have internalized teamwork, and have advanced analytical thinking skills.
Learning Environments
  • Computer Laboratory
  • Classrooms
  • Integrated Software Development Environments (Software)
  • Lecture notes and relevant books related to the courses taken
Description
  • Students know computer hardware.
  • Students have general knowledge of operating systems and computer networks.
  • Students can code and create program algorithms using analytical methods.
  • Students can write database, interactive desktop and dynamic web page programs.
  • Students can do object-oriented programming.
  • Students can develop applications on mobile platforms.
  • Students can do visual programming.
  • Students have general knowledge of software development processes and software project management.
  • Students can produce solutions to problems in software-related application areas.
  • Students can effectively use the techniques and devices required for Computer Programming applications.
  • Students can conduct research and study on new technologies.
  • Students can communicate effectively written and verbally.
  • Students can take individual responsibility and take part in team work.
  • Students are aware of professional and ethical responsibility.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info
  • Students must attend theory and practice courses, group studies and professional practice during the semester.
  • Students are required to attend at least 70% of the practical courses and 80% of the theory courses. Otherwise, it is not possible for students to take midterm and final exams.
  • While make-up exams can be given for midterm exams, there is no make-up exam for final exams.
  • Various measurement and evaluation methods such as midterm exam, quiz , practice, project, report and final are used to evaluate students.
  • For graduation, the overall GPA in the program must be at least 2.00 out of 4.00.

 

 

Courses are lettered as follows ;

AA                  90-100             Good                                       4.00
BA                   85-89               Good                                       3.50
BB                   80-84               Good                                       3.00
CB                   70-79               Fair -Good                               2.50
CC                   60-69               Fair                                          2.00
DC                   55-59               Fair - Poor                                1.50
DD                  50-54               Poor - Successful                     1.00
FF                    0-49                 Weak - Unsuccessful                0.00
FG       Did not take the Semester /End of Year Exam Failed     0.00
NA      Discontinued Unsuccessful                                          0.00
T -       Transfer
S -        Successful in an Elective Non-Credit Course
U -       Failed in an Elective Non-Credit Course
W -      Withdrawal from the Course

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements
  • To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.
  • Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by Higher Education Institution (YÖK).
Conditions for Success In the Computer Programming Program, the student must obtain a minimum of 120 ECTS credits and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. However, it is mandatory for the student to complete the professional practice course before graduating.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from the Computer Programming Program can gain the right to enroll in relevant undergraduate programs through the “Vertical Transfer Exam” (DGS) if a quota is opened in accordance with the "Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Associate Degree Graduates of Vocational Schools and Open Education". In this context, the undergraduate level departments that can be registered with DGS are as follows:

Computer Engineering
Computer Sciences
Computer Technology and Information Systems Information Systems
Technologies
Industrial Engineering
Computer and Instructional Technologies Teaching
Computer and Software Engineering
Computer-Informatics
Information Systems Engineering
Statistics
Statistics and Computer Sciences
Control and Automation Engineering
Physics
Physics Engineering
Mathematics and Computer Sciences
Mathematics-Computer
Meteorology Engineering
Aerospace Engineering
Software Engineering

In addition, graduates of the computer programming department have the right to transfer to the following open education programs taught at the open education faculties of Anadolu, Atatürk and Istanbul universities with DGS.


Public Relations and Advertising
Public Relations and Promotion
Labor Economics and Industrial Relations
Economics
Public Administration
Finance
Management Information Systems
International Relations

Business
Accommodation Management

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030222603


Qualification Title
Computer Programming Associate Degree Diploma

Awarding Body
Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar University

Awarding Body Contact
Acıbadem Mehmet Ali Aydinlar University

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile
  • The aim of the program, which covers a four-semester program based on secondary education qualifications, is to teach learning by developing research and education services and to effectively use the information and technology required by the age and profession, and to be equipped with the practical and theoretical knowledge needed by the business world, with a sufficient level of knowledge and professional ethics, and to develop social skills. To train nationally and internationally qualified programmers and technical staff who are conscious, prioritize our national interests over all other interests, look out for the country's interests, can produce correct solutions to problems, are qualified, have internalized teamwork, and have advanced analytical thinking skills.

Learning Environments
  • Computer Laboratory
  • Classrooms
  • Integrated Software Development Environments (Software)
  • Lecture notes and relevant books related to the courses taken

Description
  • Students know computer hardware.
  • Students have general knowledge of operating systems and computer networks.
  • Students can code and create program algorithms using analytical methods.
  • Students can write database, interactive desktop and dynamic web page programs.
  • Students can do object-oriented programming.
  • Students can develop applications on mobile platforms.
  • Students can do visual programming.
  • Students have general knowledge of software development processes and software project management.
  • Students can produce solutions to problems in software-related application areas.
  • Students can effectively use the techniques and devices required for Computer Programming applications.
  • Students can conduct research and study on new technologies.
  • Students can communicate effectively written and verbally.
  • Students can take individual responsibility and take part in team work.
  • Students are aware of professional and ethical responsibility.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info
  • Students must attend theory and practice courses, group studies and professional practice during the semester.
  • Students are required to attend at least 70% of the practical courses and 80% of the theory courses. Otherwise, it is not possible for students to take midterm and final exams.
  • While make-up exams can be given for midterm exams, there is no make-up exam for final exams.
  • Various measurement and evaluation methods such as midterm exam, quiz , practice, project, report and final are used to evaluate students.
  • For graduation, the overall GPA in the program must be at least 2.00 out of 4.00.

 

 

Courses are lettered as follows ;

AA                  90-100             Good                                       4.00
BA                   85-89               Good                                       3.50
BB                   80-84               Good                                       3.00
CB                   70-79               Fair -Good                               2.50
CC                   60-69               Fair                                          2.00
DC                   55-59               Fair - Poor                                1.50
DD                  50-54               Poor - Successful                     1.00
FF                    0-49                 Weak - Unsuccessful                0.00
FG       Did not take the Semester /End of Year Exam Failed     0.00
NA      Discontinued Unsuccessful                                          0.00
T -       Transfer
S -        Successful in an Elective Non-Credit Course
U -       Failed in an Elective Non-Credit Course
W -      Withdrawal from the Course


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements
  • To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.
  • Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by Higher Education Institution (YÖK).

Conditions for Success
In the Computer Programming Program, the student must obtain a minimum of 120 ECTS credits and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. However, it is mandatory for the student to complete the professional practice course before graduating.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from the Computer Programming Program can gain the right to enroll in relevant undergraduate programs through the “Vertical Transfer Exam” (DGS) if a quota is opened in accordance with the "Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Associate Degree Graduates of Vocational Schools and Open Education". In this context, the undergraduate level departments that can be registered with DGS are as follows:

Computer Engineering
Computer Sciences
Computer Technology and Information Systems Information Systems
Technologies
Industrial Engineering
Computer and Instructional Technologies Teaching
Computer and Software Engineering
Computer-Informatics
Information Systems Engineering
Statistics
Statistics and Computer Sciences
Control and Automation Engineering
Physics
Physics Engineering
Mathematics and Computer Sciences
Mathematics-Computer
Meteorology Engineering
Aerospace Engineering
Software Engineering

In addition, graduates of the computer programming department have the right to transfer to the following open education programs taught at the open education faculties of Anadolu, Atatürk and Istanbul universities with DGS.


Public Relations and Advertising
Public Relations and Promotion
Labor Economics and Industrial Relations
Economics
Public Administration
Finance
Management Information Systems
International Relations

Business
Accommodation Management


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address