Yeterlilik Kodu | TR0030028049 | |
Yeterlilik Adı | Biyokimya Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Selçuk Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ardıçlı, İsmetpaşa Cad, 42250 Selçuklu/Konya | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.selcuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Biyokimya | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
2131.01 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bir dersin başarı notu, o dersin ara sınav puanı ve final/bütünleme puanı dikkate alınarak hesaplanır. Ara sınav puanının katkı yüzdesi %40, final veya bütünleme sınavından aldıkları puanının katkı yüzdesi ise %60’tır. Öğrencinin başarısı, öğrencinin ait olduğu gruptaki diğer öğrencilerin başarısından bağımsız olarak, sınavına girdiği dersten aldığı notun değerine göre mutlak değerlendirme sistemiyle belirlenir. Mutlak Değerlendirme Sisteminde başarı notu aralıklarının harf notu karşılıkları şöyledir: 88-100 (AA, 4.00) 80-87 (BA, 3.50) 73-79 (BB, 3.00) 66-72 (CB, 2.50) 60-65 (CC, 2.00) 50-59 (DC, 1.50) 0-49 (FF, 0.00) F (Devamsız başarısız), G Geçer (Kredisiz derslerde başarılı), K Kalır (Kredisiz derslerde başarısız), M Muaf (Derecelendirme dışı). Buna göre öğrenci AA, BA, BB, CB, CC notlarından birini almışsa başarılı sayılır. DC almışsa koşullu başarmış sayılır. F ve FF notlarından birini almış ise başarısız sayılır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Selçuk Üniversitesi Fen Fakültesi Biyokimya Bölümü, eğitim-öğretim faaliyetlerinin niteliğini ve akademik standartlarını gözetmek amacıyla Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ve Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından belirlenen kriterlere uygun olarak kalite güvencesi süreçlerini yürütmektedir. Bu kapsamda, Selçuk Üniversitesi Fen Fakültesi Biyokimya bölümü 2023 yılı itibariyle Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK) tarafından akredite edilerek eğitim kalitesini ulusal ve uluslararası düzeyde tescillemiştir.
İzleme ve Değerlendirme: Bölümümüz, her yılın başında bir önceki yıla ait eğitim, öğretim ve araştırma faaliyetlerini içeren "Kurum İç Değerlendirme Raporu “nu hazırlar ve YÖKAK Bilgi Sistemine iletir. Ayrıca, FEDEK akreditasyonu ile belirlenen kalite standartlarını düzenli olarak gözden geçirir ve geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur. FEDEK tarafından verilen akreditasyon, bölümümüzün eğitim programlarının yeterliliğini ve kalitesini güvence altına almaktadır. Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği ( FEDEK ) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:: 9.03.2024 / 30.09.2029 | |
Giriş Şartı | Biyokimya Bölümü, ÖSYM Üniversite Giriş Sınavı sonuçlarına göre yalnızca örgün öğretim kapsamında eğitim vermektedir. Programa kayıt yaptırmak isteyen adayların lise diploması ve ÖSYM sonuç belgesini ibraz etmeleri gerekmektedir. Ayrıca, lisans öğrencilerimiz Erasmus Programı ile yurt dışındaki anlaşmalı üniversitelere eğitim ve araştırma amacıyla gönderilebilmektedir. | |
Başarma Şartları | Bölümümüzden mezun olabilmek için, öğrencilerin Selçuk Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nde belirtilen koşulları yerine getirmesi, öğretim programındaki zorunlu ve seçmeli derslerden 240 AKTS kredisi alması, 4,00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olması ve stajlarını belirtilen süre ve özelliklerde başarıyla tamamlaması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Biyokimya Bölümü lisans programından mezun olan öğrenciler, biyokimya ile ilişkili yüksek lisans ve doktora programlarına başvurarak akademik kariyer yapma imkânına sahiptir. Mezunlarımız, gıda, ilaç, kozmetik, tarım ilaçları, biyoteknoloji ve kimya sanayilerinin yanı sıra hastaneler, üniversiteler, tıbbi, tarımsal ve çevresel araştırma merkezlerinde uzmanlık gerektiren görevlerde bulunabilirler. Bölüm mezunları, biyokimyasal analizler, kalite kontrol süreçleri, yeni yöntem geliştirme ve uygulama gibi alanlarda aktif olarak çalışabilir; üretim proseslerinde veya sağlık, çevre ve gıda sektörlerindeki test ve analizlerde yer alabilirler. Biyokimya, farklı disiplinler arasında köprü kuran bir alan olması nedeniyle mezunlarımıza geniş ve çeşitlilik gösteren iş olanakları sunmaktadır. Ayrıca, kamu kurumlarında ve özel sektörde biyokimyager olarak istihdam edilen mezunlarımız, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Tarım ve Orman Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı gibi devlet kurumlarında ve araştırma merkezlerinde kariyer fırsatları bulabilirler. Biyokimya alanında sağlanan bu kapsamlı yetkinlikler sayesinde mezunlar hem ulusal hem de uluslararası düzeyde etkili bir şekilde kariyerlerini şekillendirebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 2. Selçuk Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği 2.1. Programların uygulanması ve değerlendirilmesinde 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu ve YÖK tarafından belirlenen esaslara uygun olarak hareket edilir. | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030028049
2131.01
2131.01
- Biyokimya ile ilgili alanlarda temel ve ileri düzey teorik bilgi birikimi kazanır.
- Biyokimyasal süreçlerin ve biyolojik moleküllerin analizinde laboratuvar uygulamaları konusunda teknik beceriler kazanır.
- Biyokimya ile ilgili konularda doğru bilgiye ulaşma, bilimsel veriyi değerlendirme ve elde ettiği bilgiyi yazılı ve sözlü olarak ifade etme yeteneğini kazanır.
- Yaşam bilimleri, sağlık ve çevre alanlarında biyokimyasal bilgi ve becerileri uygulayarak sorun çözme ve yenilikçi yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır.
- Bilimsel araştırma süreçlerini anlama, deney tasarımı yapma ve sonuçları yorumlama yetkinliği kazanır.
- Biyokimya alanındaki etik değerlerin ve sorumluluk bilincinin geliştirir.
- Çeşitli sektörlerde (ilaç, biyoteknoloji, sağlık, gıda, çevre vb.) biyokimyasal bilgi ve becerilerin kullanılmasına yönelik mesleki yeterlilik kazandırılır.
- Disiplinler arası çalışmalarda etkin bir şekilde yer alabilme ve ekip çalışmasına yatkınlık kazandırılır.
- Biyokimya alanında sürekli öğrenme bilinci kazandırılarak, mesleki ve kişisel gelişime açık bireyler yetiştirilir.
- Küresel bilimsel gelişmeleri takip ederek bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisinin kazandırılır.
- Teorik eğitim için derslikler ve uygulamalı eğitim için laboratuvarlar.
- Bilimsel araştırmaların yürütülmesine olanak sağlayan araştırma laboratuvarları ve proje geliştirme alanları.
- Öğrencilerin bireysel veya grup çalışmalarını destekleyen kütüphane ve dijital bilgi kaynakları.
- Biyokimya alanında derinlemesine teorik bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi uygulamalı eğitim süreçlerinde etkili bir şekilde kullanır.
- Biyokimya ile diğer fen bilimleri ve yaşam bilimleri arasında ilişki kurar.
- Biyokimya bilgilerini tıp, biyoteknoloji, genetik, moleküler biyoloji, gıda, çevre ve kimya gibi farklı alanlarda kullanır.
- Biyolojik materyallerin toplanması, hazırlanması ve incelenmesi konusunda laboratuvar bilgi ve birikimine sahip olur.
- Deney tasarlama, uygulama, veri toplama ve elde edilen sonuçları analitik olarak yorumlar.
- Bireysel veya takım çalışmalarında etkin bir şekilde yer alarak, ortak çalışmalara katkıda bulunur.
- Bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip etme, biyokimyasal bilgi ve becerilerini kullanarak yeni fikirler ve yöntemler geliştirir.
- Biyokimya ile ilgili güncel bilgiye ulaşabilme ve bu bilgileri mesleki uygulamalara entegre eder.
- Klasik ve modern biyokimya literatürünü takip ederek meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilgi ve yetkinlik kazanır.
- Bilimsel etik kurallara bağlılık göstererek, topluma ve çevreye karşı sorumluluk bilinci ile hareket eder.
- Biyokimya ile ilgili alanlarda karşılaşılan sorunları saptama, tanımlama ve bu sorunlara bilimsel çözümler üretir.
- Biyokimyagerlerin görev aldığı akademik, endüstriyel ve klinik alanlarda yapılan çalışmaları anlama, yorumlama ve etkin bir şekilde yürütür.
- Biyokimya, biyoloji, kimya, genetik ve matematik gibi temel bilimlerde yeterli bilgi birikimine sahip olma ve bu bilgileri endüstriyel, klinik ve akademik alanlarda uygulayabilme.
- Biyokimyasal analizlerde gerekli laboratuvar becerilerine sahip olma, güncel bilimsel gelişmeleri takip ederek yenilikçi çözümler üretebilme.
- İstatistiksel yöntemler ve bilgisayar yazılımlarını etkin bir şekilde kullanarak veri değerlendirme ve yorumlama yetkinliği kazanma.
- Bilimsel etik kurallara uygun hareket ederek, disiplinler arası çalışmalarda aktif rol alma ve mesleki sorumluluk bilinci geliştirme.
Bir dersin başarı notu, o dersin ara sınav puanı ve final/bütünleme puanı dikkate alınarak hesaplanır. Ara sınav puanının katkı yüzdesi %40, final veya bütünleme sınavından aldıkları puanının katkı yüzdesi ise %60’tır. Öğrencinin başarısı, öğrencinin ait olduğu gruptaki diğer öğrencilerin başarısından bağımsız olarak, sınavına girdiği dersten aldığı notun değerine göre mutlak değerlendirme sistemiyle belirlenir. Mutlak Değerlendirme Sisteminde başarı notu aralıklarının harf notu karşılıkları şöyledir: 88-100 (AA, 4.00) 80-87 (BA, 3.50) 73-79 (BB, 3.00) 66-72 (CB, 2.50) 60-65 (CC, 2.00) 50-59 (DC, 1.50) 0-49 (FF, 0.00) F (Devamsız başarısız), G Geçer (Kredisiz derslerde başarılı), K Kalır (Kredisiz derslerde başarısız), M Muaf (Derecelendirme dışı). Buna göre öğrenci AA, BA, BB, CB, CC notlarından birini almışsa başarılı sayılır. DC almışsa koşullu başarmış sayılır. F ve FF notlarından birini almış ise başarısız sayılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Selçuk Üniversitesi Fen Fakültesi Biyokimya Bölümü, eğitim-öğretim faaliyetlerinin niteliğini ve akademik standartlarını gözetmek amacıyla Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ve Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından belirlenen kriterlere uygun olarak kalite güvencesi süreçlerini yürütmektedir. Bu kapsamda, Selçuk Üniversitesi Fen Fakültesi Biyokimya bölümü 2023 yılı itibariyle Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK) tarafından akredite edilerek eğitim kalitesini ulusal ve uluslararası düzeyde tescillemiştir.
- Program Geliştirme ve Onaylama:
Biyokimya bölümünde uygulanan lisans programlarının müfredatı ve öğrencilere kazandırılması hedeflenen öğrenme kazanımları, YÖK tarafından belirlenen asgari standartlara ve YÖKAK tarafından oluşturulan kalite güvence ilkelerine uygun olarak hazırlanır. Müfredatlar, üniversite senatosu tarafından onaylanarak yürürlüğe girer. - Ölçme ve Değerlendirme:
Öğrencilere kazandırılması hedeflenen öğrenme kazanımlarının değerlendirilmesi, Selçuk Üniversitesi’nin eğitim-öğretim ve sınav yönetmeliklerine uygun olarak planlanır ve uygulanır. Bu süreçte, öğrencilerin bilgi, beceri ve yetkinlikleri objektif yöntemlerle ölçülerek değerlendirilmektedir. - Belgelendirme:
Biyokimya programına kayıtlı öğrenciler, ders kredileri ve diğer akademik yükümlülüklerini başarıyla tamamladıklarında, YÖK tarafından onaylanmış ve ulusal yeterlilikler çerçevesine uygun lisans diploması almaya hak kazanır.
İzleme ve Değerlendirme: Bölümümüz, her yılın başında bir önceki yıla ait eğitim, öğretim ve araştırma faaliyetlerini içeren "Kurum İç Değerlendirme Raporu “nu hazırlar ve YÖKAK Bilgi Sistemine iletir. Ayrıca, FEDEK akreditasyonu ile belirlenen kalite standartlarını düzenli olarak gözden geçirir ve geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur. FEDEK tarafından verilen akreditasyon, bölümümüzün eğitim programlarının yeterliliğini ve kalitesini güvence altına almaktadır.
Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği ( FEDEK )
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:: 9.03.2024 / 30.09.2029
Biyokimya Bölümü, ÖSYM Üniversite Giriş Sınavı sonuçlarına göre yalnızca örgün öğretim kapsamında eğitim vermektedir. Programa kayıt yaptırmak isteyen adayların lise diploması ve ÖSYM sonuç belgesini ibraz etmeleri gerekmektedir. Ayrıca, lisans öğrencilerimiz Erasmus Programı ile yurt dışındaki anlaşmalı üniversitelere eğitim ve araştırma amacıyla gönderilebilmektedir.
Biyokimya Bölümü lisans programından mezun olan öğrenciler, biyokimya ile ilişkili yüksek lisans ve doktora programlarına başvurarak akademik kariyer yapma imkânına sahiptir. Mezunlarımız, gıda, ilaç, kozmetik, tarım ilaçları, biyoteknoloji ve kimya sanayilerinin yanı sıra hastaneler, üniversiteler, tıbbi, tarımsal ve çevresel araştırma merkezlerinde uzmanlık gerektiren görevlerde bulunabilirler.
Bölüm mezunları, biyokimyasal analizler, kalite kontrol süreçleri, yeni yöntem geliştirme ve uygulama gibi alanlarda aktif olarak çalışabilir; üretim proseslerinde veya sağlık, çevre ve gıda sektörlerindeki test ve analizlerde yer alabilirler. Biyokimya, farklı disiplinler arasında köprü kuran bir alan olması nedeniyle mezunlarımıza geniş ve çeşitlilik gösteren iş olanakları sunmaktadır.
Ayrıca, kamu kurumlarında ve özel sektörde biyokimyager olarak istihdam edilen mezunlarımız, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Tarım ve Orman Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı gibi devlet kurumlarında ve araştırma merkezlerinde kariyer fırsatları bulabilirler. Biyokimya alanında sağlanan bu kapsamlı yetkinlikler sayesinde mezunlar hem ulusal hem de uluslararası düzeyde etkili bir şekilde kariyerlerini şekillendirebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
2. Selçuk Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
2.1. Programların uygulanması ve değerlendirilmesinde 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu ve YÖK tarafından belirlenen esaslara uygun olarak hareket edilir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030028049 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Biotechemistry | |
Awarding Body | Selçuk University | |
Awarding Body Contact | Ardıçlı, İsmetpaşa Cad, 42250 Selçuklu/Konya | |
Awarding Body Url | https://www.selcuk.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Biochemistry | |
National Occupation Classification |
2131.01 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | The success grade of a course is calculated by taking into account the midterm exam score and final/make-up score of that course. The contribution percentage of the midterm exam score is 40%, and the contribution percentage of the score they receive from the final or make-up exam is 60%. The success of the student is determined by the absolute evaluation system according to the value of the grade he received from the course in which he took the exam, regardless of the success of other students in the group to which the student belongs. In the Absolute Evaluation System, the letter grade equivalents of success grade ranges are as follows: 88-100 (AA, 4.00) 80-87 (BA, 3.50) 73-79 (BB, 3.00) 66-72 (CB, 2.50) 60-65 (CC, 2.00). ) 50-59 (DC, 1.50) 0-49 (FF, 0.00) F (Failed without attendance), G Pass (Passed in non-credit courses), K Fail (Failed in non-credit courses), M Exempt (Out of grading). Accordingly, if the student receives one of the grades AA, BA, BB, CB, CC, he is considered successful. If he gets DC, he is considered to have conditionally succeeded. If he received one of the grades F or FF, he is considered unsuccessful. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regar The Department of Biochemistry at Selçuk University's Faculty of Science conducts quality assurance processes in compliance with the criteria set by the Council of Higher Education (YÖK) and the Higher Education Quality Board (YÖKAK) to ensure the quality and academic standards of its educational activities. As of 2023, the Department of Biochemistry at Selçuk University has been accredited by the Association for the Accreditation of Faculties of Science, Literature, Science-Literature, Language, and History-Geography (FEDEK), certifying the quality of its education at both national and international levels.
| |
Access Requirements | The Biochemistry Department provides education solely within the scope of formal education based on the results of the ÖSYM University Entrance Exam. Candidates wishing to enroll in the program are required to present their high school diploma and ÖSYM exam result document. Additionally, undergraduate students can participate in the Erasmus Program and be sent to partner universities abroad for educational and research purposes. | |
Conditions for Success | To graduate from our department, students must fulfill the requirements specified in Selçuk University's Undergraduate Education, Training, and Examination Regulations. They are required to complete 240 ECTS credits from the mandatory and elective courses in the curriculum, achieve a minimum cumulative grade point average (GPA) of 2.00 out of 4.00, and successfully complete their internships within the specified duration and criteria. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Biochemistry Department's undergraduate program have the opportunity to pursue academic careers by applying to master's and doctoral programs related to biochemistry. Our graduates can work in specialized roles within the food, pharmaceutical, cosmetics, agrochemicals, biotechnology, and chemical industries, as well as in hospitals, universities, and medical, agricultural, and environmental research centers. Graduates can actively contribute to areas such as biochemical analyses, quality control processes, development, and application of new methods. They can also participate in production processes or testing and analysis in the health, environmental, and food sectors. As biochemistry serves as a bridge between various disciplines, it provides our graduates with a broad and diverse range of career opportunities. Additionally, our graduates employed as biochemists in public institutions and the private sector can find career opportunities in government organizations such as the Ministry of Environment, Urbanization, and Climate Change; the Ministry of Agriculture and Forestry; and the Ministry of Health, as well as in research centers. With the comprehensive competencies provided in the field of biochemistry, graduates can effectively shape their careers both nationally and internationally. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfers 1.2. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council 2. Selçuk University Undergraduate Education, Training, and Examination Regulations 2.1. The implementation and evaluation of programs are conducted in accordance with the provisions of Higher Education Law No. 2547 and the principles determined by the Council of Higher Education (YÖK). | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030028049
2131.01
2131.01
- Providing fundamental and advanced theoretical knowledge in fields related to biochemistry.
- Developing technical skills in laboratory applications for analyzing biochemical processes and biological molecules.
- Equipping individuals with the ability to access accurate information, evaluate scientific data, and express their findings in written and oral forms on topics related to biochemistry.
- Enhancing problem-solving and innovative approaches by applying biochemical knowledge and skills in life sciences, health, and environmental fields.
- Gaining proficiency in understanding scientific research processes, designing experiments, and interpreting results.
- Promoting ethical values and a sense of responsibility in the field of biochemistry.
- Providing professional competence for the application of biochemical knowledge and skills in various sectors (pharmaceutical, biotechnology, health, food, environment, etc.).
- Fostering the ability to actively participate in interdisciplinary studies and develop teamwork skills.
- Cultivating individuals with a continuous learning mindset, open to professional and personal development in the field of biochemistry.
- Instilling the ability to effectively use information technologies while keeping up with global scientific advancements.
- Classrooms for theoretical education and laboratories for practical training.
- Research laboratories and project development areas facilitating the conduct of scientific research.
- Libraries and digital information resources supporting individual or group work for students.
- Possessing in-depth theoretical knowledge in the field of biochemistry and effectively applying this knowledge in practical training processes.
- Establishing connections between biochemistry and other natural sciences and life sciences.
- Utilizing biochemistry knowledge in various fields such as medicine, biotechnology, genetics, molecular biology, food, environment, and chemistry.
- Acquiring laboratory knowledge and skills in collecting, preparing, and examining biological materials.
- Designing experiments, implementing them, collecting data, and analytically interpreting the results.
- Actively participating in individual or team projects and contributing to collaborative work.
- Keeping up with scientific and technological innovations, using biochemical knowledge and skills to develop new ideas and methods.
- Accessing up-to-date information in biochemistry and integrating it into professional applications.
- Following classical and modern biochemistry literature and gaining the knowledge and competence to communicate with peers.
- Adhering to scientific ethical principles and acting with a sense of responsibility towards society and the environment.
- Identifying and defining problems in biochemistry-related fields and generating scientific solutions to these problems.
- Understanding, interpreting, and effectively conducting studies carried out in academic, industrial, and clinical areas involving biochemists.
- Acquiring sufficient knowledge in fundamental sciences such as biochemistry, biology, chemistry, genetics, and mathematics, and applying this knowledge in industrial, clinical, and academic fields.
- Possessing the necessary laboratory skills for biochemical analyses and producing innovative solutions by keeping up with current scientific developments.
- Gaining proficiency in evaluating and interpreting data effectively using statistical methods and computer software.
- Acting in accordance with scientific ethical principles, actively participating in interdisciplinary studies, and developing a sense of professional responsibility.
The success grade of a course is calculated by taking into account the midterm exam score and final/make-up score of that course. The contribution percentage of the midterm exam score is 40%, and the contribution percentage of the score they receive from the final or make-up exam is 60%. The success of the student is determined by the absolute evaluation system according to the value of the grade he received from the course in which he took the exam, regardless of the success of other students in the group to which the student belongs. In the Absolute Evaluation System, the letter grade equivalents of success grade ranges are as follows: 88-100 (AA, 4.00) 80-87 (BA, 3.50) 73-79 (BB, 3.00) 66-72 (CB, 2.50) 60-65 (CC, 2.00). ) 50-59 (DC, 1.50) 0-49 (FF, 0.00) F (Failed without attendance), G Pass (Passed in non-credit courses), K Fail (Failed in non-credit courses), M Exempt (Out of grading). Accordingly, if the student receives one of the grades AA, BA, BB, CB, CC, he is considered successful. If he gets DC, he is considered to have conditionally succeeded. If he received one of the grades F or FF, he is considered unsuccessful.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regar
The Department of Biochemistry at Selçuk University's Faculty of Science conducts quality assurance processes in compliance with the criteria set by the Council of Higher Education (YÖK) and the Higher Education Quality Board (YÖKAK) to ensure the quality and academic standards of its educational activities. As of 2023, the Department of Biochemistry at Selçuk University has been accredited by the Association for the Accreditation of Faculties of Science, Literature, Science-Literature, Language, and History-Geography (FEDEK), certifying the quality of its education at both national and international levels.
- Program Development and Approval: The curricula of the undergraduate programs implemented in the Biochemistry Department and the intended learning outcomes are prepared in accordance with the minimum standards determined by YÖK and the quality assurance principles established by YÖKAK. The curricula are approved by the university senate and put into effect.
- Assessment and Evaluation: The evaluation of the intended learning outcomes for students is planned and implemented in accordance with Selçuk University's education, training, and examination regulations. This process objectively measures and evaluates students' knowledge, skills, and competencies.
- Certification: Students enrolled in the Biochemistry program who successfully complete their course credits and other academic requirements are entitled to receive a bachelor's degree approved by YÖK and in line with the national qualifications’ framework.
- Monitoring and Evaluation: At the beginning of each year, the department prepares an "Internal Evaluation Report" on the educational, training, and research activities of the previous year and submits it to the YÖKAK Information System. Additionally, it regularly reviews and conducts activities to improve the quality standards determined by FEDEK accreditation. The accreditation granted by FEDEK ensures the adequacy and quality of the department's educational programs.
The Biochemistry Department provides education solely within the scope of formal education based on the results of the ÖSYM University Entrance Exam. Candidates wishing to enroll in the program are required to present their high school diploma and ÖSYM exam result document. Additionally, undergraduate students can participate in the Erasmus Program and be sent to partner universities abroad for educational and research purposes.
Graduates of the Biochemistry Department's undergraduate program have the opportunity to pursue academic careers by applying to master's and doctoral programs related to biochemistry. Our graduates can work in specialized roles within the food, pharmaceutical, cosmetics, agrochemicals, biotechnology, and chemical industries, as well as in hospitals, universities, and medical, agricultural, and environmental research centers.
Graduates can actively contribute to areas such as biochemical analyses, quality control processes, development, and application of new methods. They can also participate in production processes or testing and analysis in the health, environmental, and food sectors. As biochemistry serves as a bridge between various disciplines, it provides our graduates with a broad and diverse range of career opportunities.
Additionally, our graduates employed as biochemists in public institutions and the private sector can find career opportunities in government organizations such as the Ministry of Environment, Urbanization, and Climate Change; the Ministry of Agriculture and Forestry; and the Ministry of Health, as well as in research centers. With the comprehensive competencies provided in the field of biochemistry, graduates can effectively shape their careers both nationally and internationally.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfers
1.2. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
2. Selçuk University Undergraduate Education, Training, and Examination Regulations
2.1. The implementation and evaluation of programs are conducted in accordance with the provisions of Higher Education Law No. 2547 and the principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).
The qualification is valid at all times.
