Yeterlilik Kodu

TR0030015586

Yeterlilik Adı
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumBayburt Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBayburt Üniversitesi
Sorumlu Kurum URLhttp://www.bayburt.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sekreterlik ve büro çalışması
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümünün amacı, hızlı değişen ve gelişen iş dünyasının gereksinimlerini karşılayabilecek bilgi ve becerilerle donatılmış, en az bir yabancı dil bilen, bilgisayar kullanımında uzman, büro yönetimi ilkelerini ve yöntemlerini profesyonelce kullanabilen, iyi insan ilişkileri kurabilen, yazıları on parmakla ve bakmadan, süratle yazabilen, her türlü büro teknolojisini kullanabilen, modern protokol bilgilerine sahip, yüksek düzeyde büro elemanları, büro yöneticileri ve yönetici asistanları yetiştirmektir.

Bu program ikinci öğretim olarak da sunulmaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
  • Karar, uygulama ve davranışlarında Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanında edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
  • Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
  • Öğrenci kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
  • Değişime, yeniliğe ve takım çalışmasına açıktır.
  • Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
  • Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
  • Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
  • Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Öğrenci çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
  • Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) Yabancı Dil bilgisine sahiptir.
  • Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Örgüt/Kurum, İş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıProgramda başarılı olabilmek için, mevcut olan 120 AKTS'lik dersleri tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 diploma notu elde etmek gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunu olanların iş alanı oldukça geniş olup, kamu-özel sektöre ait pekçok kurum ve kuruluşta, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan gereksinimi artırmaktadır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030015586


Yeterlilik Adı
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bayburt Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bayburt Üniversitesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümünün amacı, hızlı değişen ve gelişen iş dünyasının gereksinimlerini karşılayabilecek bilgi ve becerilerle donatılmış, en az bir yabancı dil bilen, bilgisayar kullanımında uzman, büro yönetimi ilkelerini ve yöntemlerini profesyonelce kullanabilen, iyi insan ilişkileri kurabilen, yazıları on parmakla ve bakmadan, süratle yazabilen, her türlü büro teknolojisini kullanabilen, modern protokol bilgilerine sahip, yüksek düzeyde büro elemanları, büro yöneticileri ve yönetici asistanları yetiştirmektir.

Bu program ikinci öğretim olarak da sunulmaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
  • Karar, uygulama ve davranışlarında Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanında edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
  • Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
  • Öğrenci kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
  • Değişime, yeniliğe ve takım çalışmasına açıktır.
  • Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
  • Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
  • Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
  • Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Öğrenci çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
  • Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) Yabancı Dil bilgisine sahiptir.
  • Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Örgüt/Kurum, İş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Programda başarılı olabilmek için, mevcut olan 120 AKTS'lik dersleri tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 diploma notu elde etmek gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunu olanların iş alanı oldukça geniş olup, kamu-özel sektöre ait pekçok kurum ve kuruluşta, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan gereksinimi artırmaktadır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030015586

Qualification Title
Office Management and Secretarial Office Management and Executive Assistant
Awarding BodyBayburt University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.bayburt.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasSecretarial and office work
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Student has basic level of knowledge in Office Management and Secretarial It has the ability to use the information obtained in the field of Office Management and Secretariat in its decisions, practices and behaviors. It has the ability to analyze, interpret and evaluate the information on the Office Management and Secretariat field. The student fulfills the duties and responsibilities assigned to him. The student critically evaluates the knowledge and skills he / she acquires. The student transfers his or her ideas and suggestions related to the field of Office Management and Secretariat in written and verbally to the interested persons. Organizational / Institution, Appropriate to business and social ethical values It is open to change, innovation and teamwork. Takes responsibility as a team member for problems encountered or unpredicted in practice. The student demonstrates the continuity of the learning need. Students are inclined to help their colleagues. The universality of social rights, social justice, quality and cultural values and environmental protection, occupational health and safety have sufficient consensus. The student is open to participation in programs for learning needs. The student has the knowledge of the Foreign Language at the general level of the European Language Portfolio A2 (at least as far as he can follow the information in his field and communicate with his colleagues). At least the European Computer Use License required by the Office, Office Management and Secretariat uses basic computer software and information and communication technologies.

Key Competencies-
Further Info

Measurement and evaluation type described in detail for each course in Teaching Plan.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students have to be high school greduate and have to take enough point from the exam maked by OSYM.

Conditions for SuccessThe courses available in the program of 120 ECTS should be completed successfully and diploma score of at least 2.00 out of 4.00 should be obtained.
Progression Paths (Relationship Type)

Office management and secretarial work area is extremely broad section of graduates, many public-private sector institutions and organizations, universities, foundations, associations can work. Understanding of modern business management needs of enterprises with more and more feeling in this area increases the need for trained manpower.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030015586


Qualification Title
Office Management and Secretarial Office Management and Executive Assistant

Awarding Body
Bayburt University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Student has basic level of knowledge in Office Management and Secretarial It has the ability to use the information obtained in the field of Office Management and Secretariat in its decisions, practices and behaviors. It has the ability to analyze, interpret and evaluate the information on the Office Management and Secretariat field. The student fulfills the duties and responsibilities assigned to him. The student critically evaluates the knowledge and skills he / she acquires. The student transfers his or her ideas and suggestions related to the field of Office Management and Secretariat in written and verbally to the interested persons. Organizational / Institution, Appropriate to business and social ethical values It is open to change, innovation and teamwork. Takes responsibility as a team member for problems encountered or unpredicted in practice. The student demonstrates the continuity of the learning need. Students are inclined to help their colleagues. The universality of social rights, social justice, quality and cultural values and environmental protection, occupational health and safety have sufficient consensus. The student is open to participation in programs for learning needs. The student has the knowledge of the Foreign Language at the general level of the European Language Portfolio A2 (at least as far as he can follow the information in his field and communicate with his colleagues). At least the European Computer Use License required by the Office, Office Management and Secretariat uses basic computer software and information and communication technologies.


Key Competencies
-

Further Info

Measurement and evaluation type described in detail for each course in Teaching Plan.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students have to be high school greduate and have to take enough point from the exam maked by OSYM.


Conditions for Success
The courses available in the program of 120 ECTS should be completed successfully and diploma score of at least 2.00 out of 4.00 should be obtained.

Progression Paths (Relationship Type)

Office management and secretarial work area is extremely broad section of graduates, many public-private sector institutions and organizations, universities, foundations, associations can work. Understanding of modern business management needs of enterprises with more and more feeling in this area increases the need for trained manpower.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address