Yeterlilik Kodu

TR0030011883

Yeterlilik Adı
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Lisans Diploması
Sorumlu KurumNevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi2000 Evler, Zübeyde Hanım Cd., 50300 Merkez/Nevşehir Merkez/Nevşehir
Sorumlu Kurum URLhttps://nevsehir.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Dil öğrenme
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türklük bilimi kavramını tanımlayabilir, özelliklerini ve tarihî gelişimini açıklayabilir.
  • Türk dünyası kavramının tarihî gelişimi ve coğrafî sınırlarını bilir, Türk dünyasını oluşturan toplulukların tarihleri, günümüzdeki durumları ve bunların sosyo-kültürel ilişkileri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Dil kavramını her yönüyle bilir, dilin incelenme yöntem ve disiplinlerini (dil bilimi, dil bilgisi, filoloji) tanır ve çağdaş dil bilimi verileriyle Türk dilini inceleyebilir. Çağdaş Türk dünyasının, yönlere göre güneybatı, güneydoğu, kuzeybatı ve kuzeydoğu şeklinde sınıflandırılan lehçe gruplarını ve edebiyatlarını tanır ve bu grupların dil ve edebiyat açısından ayırt edici özelliklerini bilir.
  • Türk dili tarihini, ilk yazılı belgelerden çağdaş Türk lehçelerinin ortaya çıkışına ve günümüzdeki durumuna kadar olan dönemlerini kronolojik olarak ve eserleriyle birlikte bilir.
  • Tarihî Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Köktürk, Uygur, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir.
  • Çağdaş Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Latin, Kiril, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir.
  • Çağdaş Türk lehçelerinin ağızları hakkında bilgi sahibi olur, bu ağızlardan derlenen veya bu ağızlarla yazılan metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir.
  • Çağdaş Türk lehçeleri arasında aktarma yapabilir.
  • Çağdaş Türk lehçeleri ve edebiyatlarının tarihî dönemlerine ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir.
  • Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir.
  • Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur.
  • Alanıyla ilgili gelişmeleri izler, problemleri tespit eder, bu problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar, bu verilere göre sonuçları yorumlar ve gerektiğinde yaptığı çalışmaları ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşarak meslekî konulara katkıda bulunur.
  • Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
  • İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
  • Disiplinler arası takım çalışması yapar.
  • Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar.
  • Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar.
  • Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
  • Sanat ve spor konularına ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
  • Bilgisayar yazılımlarını ve iletişim teknolojilerini alanının gerektirdiği düzeyde kullanır.
  • Bir veya birden fazla yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümünün temel hedefi; öğrencilere Çağdaş Türk lehçeleri ve dört alt anabilim dalı (Güney Batı, Kuzey Batı, Güney Doğu, Kuzey Doğu) grubundaki lehçeleri, dil ve edebiyatları öğretmek, öğrencilere bu lehçelerde oluşturulan edebi ürünleri tanıtmak, lisansüstü çalışma yapmaya yönlendirip, akademik kariyer yaparak bir akademisyen gibi hayatlarını kazanmalarını teşvik etmektedir. Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümünde, Güneybatı lehçe grubundan Azerbaycan, Türkmen, Gagauz, Halac ve Horasan lehçeleri, Güneydoğu lehçe grubundan Özbek ve Uygur lehçeleri, ayrıca Salar ve Sarı Uygur lehçeleri, Kuzeybatı lehçe grubundan Tatar, Başkurt, Kazak, Kırgız lehçeleri, ayrıca Karaçay-Malkar, Kumuk, Nogay, Karayim lehçeleri, Kuzeydoğu lehçe grubundan ise Altay, Tuva, Hakas, Saha, Şor lehçeleri öğretilecektir. Bölümde dört yıllık bir lisans programı uygulanmaktadır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Ülkemizde, üniversitelere giriş için ÖSS seçme sınavında başarılı olmak gereklidir. Lisans programlarına giriş sadece bu sınavdan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme yerleştirme merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK'e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1 - Lise ve dengi okul diploması, 2 - ÖSYM'ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi.

Başarma ŞartlarıÇağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımızın iş bulma imkânları genel olarak şöyle sıralanabilir: Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümü mezunlarına “Türkolog” unvanı verilmektedir. Bölüm mezunları Millî Eğitim Bakanlığı bünyesindeki devlet okullarında, özel okullarda veya dershanelerde Türk Dili ve Edebiyatı / Türkçe öğretmeni olarak çalışabilmektedirler; ayrıca, yurt içinde ve yurt dışında akademik kariyer yapma, Atatürk Kültür Merkezi ve Türk Dil Kurumu'nda uzmanlık ve uzman yardımcılığı ile TRT'de ve Kültür Bakanlığı'nda çeşitli görevler yapabilmekte, Türk Cumhuriyetleri'nde bulunan üniversitelerde ve bu cumhuriyetlerle iş yapan çeşitli kuruluşlarda görev alabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Tam Zamanlı

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030011883


Yeterlilik Adı
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
2000 Evler, Zübeyde Hanım Cd., 50300 Merkez/Nevşehir Merkez/Nevşehir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türklük bilimi kavramını tanımlayabilir, özelliklerini ve tarihî gelişimini açıklayabilir.
  • Türk dünyası kavramının tarihî gelişimi ve coğrafî sınırlarını bilir, Türk dünyasını oluşturan toplulukların tarihleri, günümüzdeki durumları ve bunların sosyo-kültürel ilişkileri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Dil kavramını her yönüyle bilir, dilin incelenme yöntem ve disiplinlerini (dil bilimi, dil bilgisi, filoloji) tanır ve çağdaş dil bilimi verileriyle Türk dilini inceleyebilir. Çağdaş Türk dünyasının, yönlere göre güneybatı, güneydoğu, kuzeybatı ve kuzeydoğu şeklinde sınıflandırılan lehçe gruplarını ve edebiyatlarını tanır ve bu grupların dil ve edebiyat açısından ayırt edici özelliklerini bilir.
  • Türk dili tarihini, ilk yazılı belgelerden çağdaş Türk lehçelerinin ortaya çıkışına ve günümüzdeki durumuna kadar olan dönemlerini kronolojik olarak ve eserleriyle birlikte bilir.
  • Tarihî Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Köktürk, Uygur, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir.
  • Çağdaş Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Latin, Kiril, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir.
  • Çağdaş Türk lehçelerinin ağızları hakkında bilgi sahibi olur, bu ağızlardan derlenen veya bu ağızlarla yazılan metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir.
  • Çağdaş Türk lehçeleri arasında aktarma yapabilir.
  • Çağdaş Türk lehçeleri ve edebiyatlarının tarihî dönemlerine ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir.
  • Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir.
  • Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur.
  • Alanıyla ilgili gelişmeleri izler, problemleri tespit eder, bu problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar, bu verilere göre sonuçları yorumlar ve gerektiğinde yaptığı çalışmaları ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşarak meslekî konulara katkıda bulunur.
  • Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
  • İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
  • Disiplinler arası takım çalışması yapar.
  • Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar.
  • Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar.
  • Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
  • Sanat ve spor konularına ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
  • Bilgisayar yazılımlarını ve iletişim teknolojilerini alanının gerektirdiği düzeyde kullanır.
  • Bir veya birden fazla yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümünün temel hedefi; öğrencilere Çağdaş Türk lehçeleri ve dört alt anabilim dalı (Güney Batı, Kuzey Batı, Güney Doğu, Kuzey Doğu) grubundaki lehçeleri, dil ve edebiyatları öğretmek, öğrencilere bu lehçelerde oluşturulan edebi ürünleri tanıtmak, lisansüstü çalışma yapmaya yönlendirip, akademik kariyer yaparak bir akademisyen gibi hayatlarını kazanmalarını teşvik etmektedir. Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümünde, Güneybatı lehçe grubundan Azerbaycan, Türkmen, Gagauz, Halac ve Horasan lehçeleri, Güneydoğu lehçe grubundan Özbek ve Uygur lehçeleri, ayrıca Salar ve Sarı Uygur lehçeleri, Kuzeybatı lehçe grubundan Tatar, Başkurt, Kazak, Kırgız lehçeleri, ayrıca Karaçay-Malkar, Kumuk, Nogay, Karayim lehçeleri, Kuzeydoğu lehçe grubundan ise Altay, Tuva, Hakas, Saha, Şor lehçeleri öğretilecektir. Bölümde dört yıllık bir lisans programı uygulanmaktadır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Ülkemizde, üniversitelere giriş için ÖSS seçme sınavında başarılı olmak gereklidir. Lisans programlarına giriş sadece bu sınavdan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme yerleştirme merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK'e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1 - Lise ve dengi okul diploması, 2 - ÖSYM'ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi.


Başarma Şartları
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımızın iş bulma imkânları genel olarak şöyle sıralanabilir: Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümü mezunlarına “Türkolog” unvanı verilmektedir. Bölüm mezunları Millî Eğitim Bakanlığı bünyesindeki devlet okullarında, özel okullarda veya dershanelerde Türk Dili ve Edebiyatı / Türkçe öğretmeni olarak çalışabilmektedirler; ayrıca, yurt içinde ve yurt dışında akademik kariyer yapma, Atatürk Kültür Merkezi ve Türk Dil Kurumu'nda uzmanlık ve uzman yardımcılığı ile TRT'de ve Kültür Bakanlığı'nda çeşitli görevler yapabilmekte, Türk Cumhuriyetleri'nde bulunan üniversitelerde ve bu cumhuriyetlerle iş yapan çeşitli kuruluşlarda görev alabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Tam Zamanlı


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030011883

Qualification Title
Contemporary Turkish Dialects Undergraduate Degree Diploma
Awarding BodyNevşehir Hacı Bektaş Veli University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://nevsehir.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasLanguage acquisition
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Identifying Turkology concept, and explaining its features and historical development.
  • Knowing historical development of geographical borders of Turkic World concept, and having information about histories, present-day situations of communities constituting Turkic World, and socio-cultural relationships of these.
  • Knowing language concept in every aspect, recognizing methods and disciplines (linguistics, grammar, philology) of the language, and can to examine Turkish language by contemporary linguistics data.
  • Recognizing dialect groups and literatures of contemporary Turkic World, which are classified as southwestern, southeastern, northwestern and northeasthern by directions, and knowing distinctive features of these groups in terms of language and literature.
  • Knowing chronologically and, with works, of history of Turkish language, and its periods from the first written documents to the emergence of contemporary Turkic dialects and to their present-day situation.
  • Can to read, explain, and examine linguistically texts which had been written in different alphabets (Gokturk, Uighur, Arabic et al.) in Historical Turkic dialects.
  • Can to read, explain and examine linguistically texts which had been written in different alphabets (Latin, Cyrillic, Arabic et al.) in Contemporary Turkic dialects.
  • Having information about accents of Comtemporary Turkic dialects, and can to read, explain and examine lunguistically texts which are compiled from these accents or which are made by these accents.
  • Can to transfer amongst Contemporary Turkic dialects. Knowing works and authors belonging to historical periods of Contemporary Turkic dialects and literatures, and examining, interpreting these texts, and can to discuss by comparing these.
  • Knowing works and authors beloning to Contemporary Turkic literatures and examining, interpreting these texts, and can to discuss by comparing these.
  • Having necessary information, knowledge and sensitivity about subjects with respect to cultural values and folk-literature products, which are possessed by Turkic tribes.
  • Following developments with regard to his/her field, determining problems, gathering necessary data for solving these problems, interpreting results according to these data, and making contribution to occupational subjects by sharing studies which he/she did with the relevant persons, institutions and organizations, when required.
  • Apply the theoretical and practical knowledge that they have gathered in education, training and research to the benefit of the society.
  • Can establish a critical communication on a professional level making use of written and oral means of communication with their colleagues and other segments.
  • Carry out an inter- and intradisciplinary team work.
  • Make compilations, observations and surveys in their field of study.
  • Support the universal nature of the social and cultural rights in the social sciences, develop an awareness of social justice taking care of the historical and cultural heritage.
  • Comply with the process of quality management.
  • Develops his/her skills in art and sports.
  • Make use of computer technology to solve the problems they have encountered in their field of study.
  • Can establish a communication in at least one foreign language with their foreign counterparts.
Key Competencies-
Further Info

The department mainly aims to: - teach the students the Modern Turkish Dialects and 4 sub-departments (Southwest, Northwest, Southeast and Northeast dialects) - introduce the students to the works of literature of these dialects - encourage the students to follow their studies further and make their living as a researcher in the field of study - The dialects to be taught in the 4 sub-departments are as follows: 1- Southwest: Azerbaijani, Turkmen, Gagauz, Halac and Khorassan Dialects 2- Southeast: Uzbek , Uyghur, Salar and Sari Uyghur Dialects 3- Northwest: Tatar, Bashkortostan, Kazakh, Kırghiz, Karaçay-Malkar, Kumuk, Nogay and Karayim Dialects 4- Northeast: Altay, Tuva, Hakas, Saha and Şor Dialects The undergraduate program takes 4 years to complete.

Quality Assurance-
Access Requirements

It is necessary that students pass the ÖSS exam (Student Selection Examination). The students make choices to be admitted to the programs they want to attend and send their preference form to ÖSYM (Student Selection and Placement Center). ÖSYM takes all the applications lists the scores the students have received from highest to lowest and announces the current programs according to the scores placing the students in the programs they have preferred. On the other hand, foreign national students are placed in the universities across Turkey as per the scores they received on the central exam named YÖS (Foreign Student Exam) Documents required for registration: 1-Diplomas of High Schools and their equivalents The Result of Student Placement Exam by ÖSYM

Conditions for SuccessStudents who have accomplished all the courses (equal to 240 ECTS) and have weighted average of at least 2.0 out of 4.00 are awarded an undergraduate diploma in the Modern Turkish Dialects & Literature Department..
Progression Paths (Relationship Type)

It is possible for the students who have graduated from our department to be employed in: - Public and private schools under the Ministry of National Education as teachers of Turkish Language & Literature as well as Turkish teachers. - Atatürk Culture Center and Turkish Language Association as speacialists and assistant specialists - Turkish Radio & Television Corporation - Universities in Turkey and those in Turkic Communities as researchers The students who have completed their studies in the department are awarded the title of “Turkologist”.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Full-time

Url Open Address
Qualification Code

TR0030011883


Qualification Title
Contemporary Turkish Dialects Undergraduate Degree Diploma

Awarding Body
Nevşehir Hacı Bektaş Veli University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Identifying Turkology concept, and explaining its features and historical development.
  • Knowing historical development of geographical borders of Turkic World concept, and having information about histories, present-day situations of communities constituting Turkic World, and socio-cultural relationships of these.
  • Knowing language concept in every aspect, recognizing methods and disciplines (linguistics, grammar, philology) of the language, and can to examine Turkish language by contemporary linguistics data.
  • Recognizing dialect groups and literatures of contemporary Turkic World, which are classified as southwestern, southeastern, northwestern and northeasthern by directions, and knowing distinctive features of these groups in terms of language and literature.
  • Knowing chronologically and, with works, of history of Turkish language, and its periods from the first written documents to the emergence of contemporary Turkic dialects and to their present-day situation.
  • Can to read, explain, and examine linguistically texts which had been written in different alphabets (Gokturk, Uighur, Arabic et al.) in Historical Turkic dialects.
  • Can to read, explain and examine linguistically texts which had been written in different alphabets (Latin, Cyrillic, Arabic et al.) in Contemporary Turkic dialects.
  • Having information about accents of Comtemporary Turkic dialects, and can to read, explain and examine lunguistically texts which are compiled from these accents or which are made by these accents.
  • Can to transfer amongst Contemporary Turkic dialects. Knowing works and authors belonging to historical periods of Contemporary Turkic dialects and literatures, and examining, interpreting these texts, and can to discuss by comparing these.
  • Knowing works and authors beloning to Contemporary Turkic literatures and examining, interpreting these texts, and can to discuss by comparing these.
  • Having necessary information, knowledge and sensitivity about subjects with respect to cultural values and folk-literature products, which are possessed by Turkic tribes.
  • Following developments with regard to his/her field, determining problems, gathering necessary data for solving these problems, interpreting results according to these data, and making contribution to occupational subjects by sharing studies which he/she did with the relevant persons, institutions and organizations, when required.
  • Apply the theoretical and practical knowledge that they have gathered in education, training and research to the benefit of the society.
  • Can establish a critical communication on a professional level making use of written and oral means of communication with their colleagues and other segments.
  • Carry out an inter- and intradisciplinary team work.
  • Make compilations, observations and surveys in their field of study.
  • Support the universal nature of the social and cultural rights in the social sciences, develop an awareness of social justice taking care of the historical and cultural heritage.
  • Comply with the process of quality management.
  • Develops his/her skills in art and sports.
  • Make use of computer technology to solve the problems they have encountered in their field of study.
  • Can establish a communication in at least one foreign language with their foreign counterparts.

Key Competencies
-

Further Info

The department mainly aims to: - teach the students the Modern Turkish Dialects and 4 sub-departments (Southwest, Northwest, Southeast and Northeast dialects) - introduce the students to the works of literature of these dialects - encourage the students to follow their studies further and make their living as a researcher in the field of study - The dialects to be taught in the 4 sub-departments are as follows: 1- Southwest: Azerbaijani, Turkmen, Gagauz, Halac and Khorassan Dialects 2- Southeast: Uzbek , Uyghur, Salar and Sari Uyghur Dialects 3- Northwest: Tatar, Bashkortostan, Kazakh, Kırghiz, Karaçay-Malkar, Kumuk, Nogay and Karayim Dialects 4- Northeast: Altay, Tuva, Hakas, Saha and Şor Dialects The undergraduate program takes 4 years to complete.


Quality Assurance
-

Access Requirements

It is necessary that students pass the ÖSS exam (Student Selection Examination). The students make choices to be admitted to the programs they want to attend and send their preference form to ÖSYM (Student Selection and Placement Center). ÖSYM takes all the applications lists the scores the students have received from highest to lowest and announces the current programs according to the scores placing the students in the programs they have preferred. On the other hand, foreign national students are placed in the universities across Turkey as per the scores they received on the central exam named YÖS (Foreign Student Exam) Documents required for registration: 1-Diplomas of High Schools and their equivalents The Result of Student Placement Exam by ÖSYM


Conditions for Success
Students who have accomplished all the courses (equal to 240 ECTS) and have weighted average of at least 2.0 out of 4.00 are awarded an undergraduate diploma in the Modern Turkish Dialects & Literature Department..

Progression Paths (Relationship Type)

It is possible for the students who have graduated from our department to be employed in: - Public and private schools under the Ministry of National Education as teachers of Turkish Language & Literature as well as Turkish teachers. - Atatürk Culture Center and Turkish Language Association as speacialists and assistant specialists - Turkish Radio & Television Corporation - Universities in Turkey and those in Turkic Communities as researchers The students who have completed their studies in the department are awarded the title of “Turkologist”.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Full-time


Url
Open Address