Yeterlilik Kodu | TR0030024641 | |
Yeterlilik Adı | Çevre Sağlığı Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çankırı Karatekin Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fatih, Uluyazı Kampüsü Ring Yolu, 18100 Çankırı Merkez/Çankırı | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karatekin.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Topluluk sağlığı | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCED (2020): 005.0988.001 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | 21. yüzyılda hızla gelişen ve değişen koşullara uyum gösterebilen, üst düzey bilgi ve becerilere sahip, takım çalışmasında sorumluluklarını alabilen, halk sağlığı ve çevre sorunlarına duyarlı, etik değerlere sahip nitelikli teknikerler yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda, endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Çankırı Karatekin Üniversitesi “Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği” gereği; Bir öğrencinin ham başarı notu o derse ait ara sınav notu ile kısa süreli sınavlar, ödevler ve uygulama notlarının ortalamasının %40-70’i ile yarıyıl sonu sınav notunun%30-60’ının toplanması ile belirlenir. Her dersin değerlendirmesi ders bilgi paketinde verilmiştir. (Ders Planı AKTS Kredileri) | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. | |
Giriş Şartı | Programa kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler, ÖSYM (Yüksek Öğretim Kurulu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından belirlenen yasal ve akademik gereklilikleri (TYT puanına göre) yerine getirmek zorundadır. | |
Başarma Şartları | Programa gelen öğrencilerin Bologna kriterleri gereğince 120 AKTS (ECTS) dersten başarılı olmaları (Genel Not Ortalaması 4,00 üzerinden en az 2,00) ve yaz stajını başarıyla tamamlamaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Resmi veya Özel Halk Sağlığı Laboratuvarları, Kamu ve Özel Kurum/Kuruluşlara ait Su, Toprak, Gıda, Hava Kalitesi Laboratuvarları, hastanelerin Halk Sağlığı veya Çevre Sağlığı birimleri, İl Sağlık Müdürlükleri, Belediyelerin Çevre Koruma, Temizlik İşleri, Halk Sağlığı Şube Müdürlükleri, Çevre Danışmanlık Firmaları, Havaalanlarının, Fabrikaların, Şantiyelerin veya Organize Sanayi Bölgeleri’nin Çevre Yönetimi ve/veya İş Sağlığı ve Güvenliği birimlerinden herhangi birinde çalışmalarının yanı sıra, lisans programlarına devam ederek akademik kariyerlerine de devam edebilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030024641
ISCED (2020): 005.0988.001
ISCED (2020): 005.0988.001
21. yüzyılda hızla gelişen ve değişen koşullara uyum gösterebilen, üst düzey bilgi ve becerilere sahip, takım çalışmasında sorumluluklarını alabilen, halk sağlığı ve çevre sorunlarına duyarlı, etik değerlere sahip nitelikli teknikerler yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda, endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj yapılır.
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
- Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur
- Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
- İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur.
- Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
- Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
- Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.
- Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
- Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
- Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
- Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade
Çankırı Karatekin Üniversitesi “Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği” gereği; Bir öğrencinin ham başarı notu o derse ait ara sınav notu ile kısa süreli sınavlar, ödevler ve uygulama notlarının ortalamasının %40-70’i ile yarıyıl sonu sınav notunun%30-60’ının toplanması ile belirlenir. Her dersin değerlendirmesi ders bilgi paketinde verilmiştir. (Ders Planı AKTS Kredileri)
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Programa kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler, ÖSYM (Yüksek Öğretim Kurulu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından belirlenen yasal ve akademik gereklilikleri (TYT puanına göre) yerine getirmek zorundadır.
Resmi veya Özel Halk Sağlığı Laboratuvarları, Kamu ve Özel Kurum/Kuruluşlara ait Su, Toprak, Gıda, Hava Kalitesi Laboratuvarları, hastanelerin Halk Sağlığı veya Çevre Sağlığı birimleri, İl Sağlık Müdürlükleri, Belediyelerin Çevre Koruma, Temizlik İşleri, Halk Sağlığı Şube Müdürlükleri, Çevre Danışmanlık Firmaları, Havaalanlarının, Fabrikaların, Şantiyelerin veya Organize Sanayi Bölgeleri’nin Çevre Yönetimi ve/veya İş Sağlığı ve Güvenliği birimlerinden herhangi birinde çalışmalarının yanı sıra, lisans programlarına devam ederek akademik kariyerlerine de devam edebilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030024641 | |
Qualification Title | ?evre Sa?l??? | |
Awarding Body | Karatekin University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karatekin.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Community sanitation | |
National Occupation Classification |
Bulunamadi | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | -Gratuates gain the basic theoretical and practical knowledge related to the field.--Graduates have detailed information about the basic ecosystem components.--Graduates have knowledge about environmental pollution, measurement and waste treatment procedures.--Graduates can be able to interpret and evaluate data, determine problems, analyze and develop evidence-based solutions by using acquired basic knowledge and skills in their field.--Graduates have knowledge about occupational safety, labour health, environmental conservation and quality.--Gratuates gain the knowledge about basic computer software and hardware related to their field.--Gratuates gain the implementation abilities by investigating through on-site processes related to environmental health.--Gratuates can be able to work interdisiplinary individual and teamwork and taking responsibilities.--Gratuates gain the ability to generate solutions during unforseen situations in implementations related to the field.--Gratuates gain awareness of the lifelong learning necessities; follow the developments in science and technology and gain the ability of self-improvement.--Graduates can be able to use written and verbal communication techniques related to their field.--Graduates select and use modern techniques, tools and information technologies for implementations related to their field.--Graduates have knowledge about legal legislations related to their field and have the ability of interpretation of these legislations.--Graduates have universal, socail and professional ethic awareness related to their field. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The achievement grade of a student is determined by adding 40-70% of the average of midterm and quizes, assignments and practices of the course and 30-60% of the final exam score. Evaluation of each courses is given in the course information package (Course Structure Plan with ECTS). | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students who wish to register to the programme must comply the legal andacademic requirements (by TYT scores) established by ?SYM (Higher Education Council Student Selection and Placement Center). | |
Conditions for Success | The students who have come to the program have successful in 120 ECTS? course in accordance with Bologna criteria (GPA of at least 2.00 in 4.00) and have successfully completed their practice. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Bulunamadi | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Bulunamadi | |
Url | Open Address |
TR0030024641
Bulunamadi
Bulunamadi
-Gratuates gain the basic theoretical and practical knowledge related to the field.--Graduates have detailed information about the basic ecosystem components.--Graduates have knowledge about environmental pollution, measurement and waste treatment procedures.--Graduates can be able to interpret and evaluate data, determine problems, analyze and develop evidence-based solutions by using acquired basic knowledge and skills in their field.--Graduates have knowledge about occupational safety, labour health, environmental conservation and quality.--Gratuates gain the knowledge about basic computer software and hardware related to their field.--Gratuates gain the implementation abilities by investigating through on-site processes related to environmental health.--Gratuates can be able to work interdisiplinary individual and teamwork and taking responsibilities.--Gratuates gain the ability to generate solutions during unforseen situations in implementations related to the field.--Gratuates gain awareness of the lifelong learning necessities; follow the developments in science and technology and gain the ability of self-improvement.--Graduates can be able to use written and verbal communication techniques related to their field.--Graduates select and use modern techniques, tools and information technologies for implementations related to their field.--Graduates have knowledge about legal legislations related to their field and have the ability of interpretation of these legislations.--Graduates have universal, socail and professional ethic awareness related to their field.
The achievement grade of a student is determined by adding 40-70% of the average of midterm and quizes, assignments and practices of the course and 30-60% of the final exam score. Evaluation of each courses is given in the course information package (Course Structure Plan with ECTS).
Students who wish to register to the programme must comply the legal andacademic requirements (by TYT scores) established by ?SYM (Higher Education Council Student Selection and Placement Center).
Bulunamadi
Bulunamadi