Yeterlilik Kodu

TR0030016026

Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Önlisans Diploması
Sorumlu KurumMaltepe Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Büyükbakkalköy, Maltepe Ünv. Marmara Eğitim Köyü, 34857 Maltepe/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.maltepe.edu.tr
Yönelim-
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çocuk Gelişimi Programı’nın amacı, değişen bilim, teknoloji, eğitim ve sağlık gereksinimleri doğrultusunda 0-18 yaş sağlıklı/özel gereksinimli çocuk ve gençlerin gelişimine ve eğitimine destek veren, aileleri ve toplumu çocuğun sağlıklı gelişimi ve eğitimi konusunda aydınlatan bireyler yetiştirmektir. Aynı zamanda çocukların bakımı, korunması, eğitimini üstlenerek, mesleki sorumluluklarının bilincinde, etik değerlere bağlı, yaratıcı ve eleştirel düşünebilen, toplumsal olaylara duyarlı, farklılıklara ve insan haklarına saygılı çocuk gelişimciler yetiştirmektir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Üniversitemize 2009 ve öncesinde kayıt olan öğrencilere ve 2009 ve sonrasında kayıt olan öğrencilere uygulanan iki tür yönetmelik bulunmaktadır (Yönetmelik 1-Y1; Yönetmelik 2-Y2). Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 2009 ve öncesi girişli öğrenciler her dersten 100 üzerinden en az 50 puan almış olmalıdır. 2009 ve sonrası girişli öğrenciler ise 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO) elde etmek zorundadırlar. 2009 ve sonrası girişli öğrencilerin mezun olabilmeleri için öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DD notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Öğrencilerin zorunlu stajlarını belirtilen sürede tamamlamaları da zorunludur.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYM) Merkezi tarafından yapılan sınav sistemiyle olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir (Ön Lisans ve Lisans Programları Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi). Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Maltepe Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır.

Başarma ŞartlarıKayıt oldukları önlisans bölümleri programlarının ders planlarında yer alan derslere yazılarak bu dersleri başarmış, T.C. Maltepe Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde gösterilen staj ve mezuniyet projesi gibi çalışmaları başarı ile bitirmiş ve GANO’su en az 2.00 olan öğrenciler Üniversite eğitim-öğretimini tamamlamış sayılırlar.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Özel ve resmi okulların okul öncesi eğitim merkezleri, anasınıfları, gündüz bakım evleri, çocuk yuvaları, kreşler ve özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri çocuk gelişimi mezunlarının çalışabilecekleri kurumlardan bazılarıdır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030016026


Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Önlisans Diploması

Sorumlu Kurum
Maltepe Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Büyükbakkalköy, Maltepe Ünv. Marmara Eğitim Köyü, 34857 Maltepe/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çocuk Gelişimi Programı’nın amacı, değişen bilim, teknoloji, eğitim ve sağlık gereksinimleri doğrultusunda 0-18 yaş sağlıklı/özel gereksinimli çocuk ve gençlerin gelişimine ve eğitimine destek veren, aileleri ve toplumu çocuğun sağlıklı gelişimi ve eğitimi konusunda aydınlatan bireyler yetiştirmektir. Aynı zamanda çocukların bakımı, korunması, eğitimini üstlenerek, mesleki sorumluluklarının bilincinde, etik değerlere bağlı, yaratıcı ve eleştirel düşünebilen, toplumsal olaylara duyarlı, farklılıklara ve insan haklarına saygılı çocuk gelişimciler yetiştirmektir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Üniversitemize 2009 ve öncesinde kayıt olan öğrencilere ve 2009 ve sonrasında kayıt olan öğrencilere uygulanan iki tür yönetmelik bulunmaktadır (Yönetmelik 1-Y1; Yönetmelik 2-Y2). Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 2009 ve öncesi girişli öğrenciler her dersten 100 üzerinden en az 50 puan almış olmalıdır. 2009 ve sonrası girişli öğrenciler ise 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO) elde etmek zorundadırlar. 2009 ve sonrası girişli öğrencilerin mezun olabilmeleri için öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DD notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Öğrencilerin zorunlu stajlarını belirtilen sürede tamamlamaları da zorunludur.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYM) Merkezi tarafından yapılan sınav sistemiyle olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir (Ön Lisans ve Lisans Programları Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi). Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Maltepe Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır.


Başarma Şartları
Kayıt oldukları önlisans bölümleri programlarının ders planlarında yer alan derslere yazılarak bu dersleri başarmış, T.C. Maltepe Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde gösterilen staj ve mezuniyet projesi gibi çalışmaları başarı ile bitirmiş ve GANO’su en az 2.00 olan öğrenciler Üniversite eğitim-öğretimini tamamlamış sayılırlar.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Özel ve resmi okulların okul öncesi eğitim merkezleri, anasınıfları, gündüz bakım evleri, çocuk yuvaları, kreşler ve özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri çocuk gelişimi mezunlarının çalışabilecekleri kurumlardan bazılarıdır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030016026

Qualification Title
Child Development Associate Degree Diploma
Awarding BodyMaltepe University
Awarding Body ContactEducation as Institution
Awarding Body Urlhttps://www.maltepe.edu.tr/en/contact-information
Orientation-
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasChild care and youth services
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • The objective of the Child Development Programme is to produce individuals who support the development and education of healthy children and youths, or those requiring special care, in pace with changing scientific, technological, educational and health requirements, and who illuminate families and society on the healthy development and educational needs of the child.
  • Another objective is to train child development personnel who are capable of taking charge of the care, protection and education of children, who are ethically responsible, who are capable of creative and critical thinking, who are sensitive to social issues, and who are respectful towards diversity and human rights.
Key Competencies-
Further Info

There are two types of regulations (Regulation 1-R1; Regulation 2-R2): for students who enrolled in 2009 or before and for students who enrolled in 2009 or after. To complete the available courses in the programme (a total of 120 ECTS) successfully, all of students who enrolled in 2009 or before have to get at least 50 points out of 100 and students who enrolled in 2010 or after are required to achieve 2.00 on a 4.00 weighted grade point average. To graduate from the programmes students who enrolled in 2009 or after should get at least DD in all of the courses provided.Students are also required to complete the compulsory practice in the specified time.

Quality Assurance-
Access Requirements

The admission of students to the programme is made in accordance with the Student Selection and Placement Centre (OSYM – University entrance exam), within the framework set by the regulations of the Higher Education Council (HEC). After students inform the Student Selection and Placement Centre as to which programmes they wish to study, students are then placed in the relevant programme based on their exam score. Foreign students can be admitted to the programme via internationally accepted exams such as the SAT or ACT, or they may be admitted with their high school graduation grades (as per the Undergraduate and Graduate Programmes for Foreign Students Admission Guidelines). The admission of students to the programme via the General Academic Exchange Protocol is done within the framework of bilateral agreements (ERASMUS, FARABI, etc) signed by Maltepe University and its partner universities. Guest students may enrol in the programme if the related academic unit approves. Sufficient language knowledge is required in order to follow the programme.

Conditions for SuccessStudents who enrolled in the courses in the course plans of their associate degree programmes and succeeded in those courses, and those who successfully completed the internships and graduation projects included in Maltepe University Associate Degree and Bachelor Degree Teaching, Training and Testing Regulation with a General Point Average of minimum 2.00 are considered as graduates.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of our programme may find employment in private or public preschool education centres, kindergartens, day care centres, nurseries and crèches, and special education and rehabilitation centres.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030016026


Qualification Title
Child Development Associate Degree Diploma

Awarding Body
Maltepe University

Awarding Body Contact
Education as Institution


Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • The objective of the Child Development Programme is to produce individuals who support the development and education of healthy children and youths, or those requiring special care, in pace with changing scientific, technological, educational and health requirements, and who illuminate families and society on the healthy development and educational needs of the child.
  • Another objective is to train child development personnel who are capable of taking charge of the care, protection and education of children, who are ethically responsible, who are capable of creative and critical thinking, who are sensitive to social issues, and who are respectful towards diversity and human rights.

Key Competencies
-

Further Info

There are two types of regulations (Regulation 1-R1; Regulation 2-R2): for students who enrolled in 2009 or before and for students who enrolled in 2009 or after. To complete the available courses in the programme (a total of 120 ECTS) successfully, all of students who enrolled in 2009 or before have to get at least 50 points out of 100 and students who enrolled in 2010 or after are required to achieve 2.00 on a 4.00 weighted grade point average. To graduate from the programmes students who enrolled in 2009 or after should get at least DD in all of the courses provided.Students are also required to complete the compulsory practice in the specified time.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The admission of students to the programme is made in accordance with the Student Selection and Placement Centre (OSYM – University entrance exam), within the framework set by the regulations of the Higher Education Council (HEC). After students inform the Student Selection and Placement Centre as to which programmes they wish to study, students are then placed in the relevant programme based on their exam score. Foreign students can be admitted to the programme via internationally accepted exams such as the SAT or ACT, or they may be admitted with their high school graduation grades (as per the Undergraduate and Graduate Programmes for Foreign Students Admission Guidelines). The admission of students to the programme via the General Academic Exchange Protocol is done within the framework of bilateral agreements (ERASMUS, FARABI, etc) signed by Maltepe University and its partner universities. Guest students may enrol in the programme if the related academic unit approves. Sufficient language knowledge is required in order to follow the programme.


Conditions for Success
Students who enrolled in the courses in the course plans of their associate degree programmes and succeeded in those courses, and those who successfully completed the internships and graduation projects included in Maltepe University Associate Degree and Bachelor Degree Teaching, Training and Testing Regulation with a General Point Average of minimum 2.00 are considered as graduates.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of our programme may find employment in private or public preschool education centres, kindergartens, day care centres, nurseries and crèches, and special education and rehabilitation centres.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address