Yeterlilik Kodu | TR0030004873 | |
Yeterlilik Adı | Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırklareli Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kayalı Kampüsü Merkez / KIRKLARELİ | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.klu.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | (1) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; lisans diplomasına veya Yükseköğretim Kurulunun denkliğini kabul ettiği yabancı ülkelerden alınan bir lisans diplomasına sahip olmaları ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan veya YÖK tarafından ilan edilen ve ALES’e eşdeğer kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer puan almış olmaları ve 100’lük sistemde en az 60, 4’lük sistemde en az 2.29 lisans not ortalaması koşulunu taşıyor olmaları gerekir. Başvuru kabullerinde; enstitülerin ilgili anabilim dalları, 55 standart puandan az olmamak kaydıyla, farklı ALES puanı alt sınırı belirleyebilir..” Not: Yüksek lisansa başvurusunda bulunacak adaylardan dil şartı aranmayacaktır. | |
Başarma Şartları | Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; lisans diplomasına veya Yükseköğretim Kurulunun denkliğini kabul ettiği yabancı ülkelerden alınan bir lisans diplomasına sahip olmaları ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan veya YÖK tarafından ilan edilen ve ALES’e eşdeğer kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer puan almış olmaları ve 100’lük sistemde en az 60, 4’lük sistemde en az 2.29 lisans not ortalaması koşulunu taşıyor olmaları gerekir. Başvuru kabullerinde; enstitülerin ilgili anabilim dalları, 55 standart puandan az olmamak kaydıyla, farklı ALES puanı alt sınırı belirleyebilir..” Not: Yüksek lisansa başvurusunda bulunacak adaylardan dil şartı aranmayacaktır.* Yüksek Lisans Programı öğrencileri toplam 24 kredilik ders ve kredisiz seminer dersini almak ve başarıyla tamamlamak zorundadırlar.* Anabilim Dalı tarafından atanan bir danışmanın yönetiminde bir yüksek lisans tezi hazırlayıp tez sınavında başarılı olmaları gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Özellikle sağlık ve eğitim sektöründe yaşanan gelişmelere bağlı olarak çocuk gelişimi yüksek lisans programı için artan bir ilgi gözlenmektedir. Türkiye’ de Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hacettepe Üniversitesi, Konya Selçuk Üniversitesi gibi üniversitelerle sınırlı olan yüksek lisans programı ihtiyacı karşılayacak düzeyde olmamakla birlikte, Trakya ve çevresindeki ihtiyaçlara cevap verebilmesi açısından önemli bir rol oynayacaktır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030004873
- Çocuk gelişimi ve eğitimi alanındaki kuramsal bilgilere uzmanlık düzeyinde sahiptir.
- Çocuk gelişimi ve eğitimi alanındaki kuram ve uygulamaları derinlemesine bilir ve uygular.
- Bilimsel anlayışı kavrar ve kendini bu anlayışa göre yönlendirir.
- Alanıyla ilgili teorik bilgileri güncel sorunlara uyarlar ve çözüm önerileri getirir. İçinde yaşadığı toplumun gelişmesi için seminer, konferans ve programlar gibi düzenlemeler yapar.
- Alanıyla ilgili problemlere çözüm bulmak için araştırma projeleri geliştirir.
- Bilimsel süreçleri kullanarak bireysel araştırmalar yapabilir.Bireyleri ve aileleri çocuk gelişimi ve eğitimi konusunda bilgilendirir.
- (1)Lisansüstü programlarda her yarıyıl en az bir yarıyıl sonu sınavı akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılır.
- Dersin haftalık bazda içeriği, ders kitabı, ilgili literatür, yarıyıl içi çalışmaları, ders başarı ölçme yöntemleri ve bunların başarı notuna katkısı öğretim üyesi tarafından dönem başında belirlenerek Öğrenci Bilgi Sistemin(ÖBS)’de yayınlanarak Enstitü Müdürlüğü ve öğrenci bilgilendirilir. Yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı % 50’den az olamaz.
- (2) Yarıyıl Sonu sınavlarında başarısız olan veya mazeretleri nedeniyle sınava katılamayan öğrenciler, ilgili derslerin bütünleme sınavlarına girebilirler.
- Devam şartını yerine getirmeyen öğrenci yarıyıl sonu ve bütünleme sınavlarına giremez.
- Başarı notu değerlendirmesinde bütünleme sınavı notu yarıyıl sonu sınavı notu yerine geçer.
- Uzmanlık Alan ve Seminer Derslerinin bütünleme sınavı yoktur.
- Lisansüstü derslerin “tek ders” sınavları yoktur.
- (3)Öğrencinin bir dersten yarıyıl sonu başarı notu, o derse ait yarıyıl içindeki çalışmalarda gösterdiği başarı düzeyi ile yarıyıl sonu sınavından veya bütünleme sınavından aldığı not dikkate alınarak, yönetmelikte belirlenen başarı notu tablosuna göre dersi veren öğretim üyesi tarafından değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınav tarihini takip eden en geç yedi(7) gün içinde “Yarıyıl Sonu Başarı Listesi” ile birlikte tez aşamasındaki öğrenciler için “Lisansüstü Uzmanlık Alanı Dersi Uygulama Formu” nu hazırlayarak EABD/EASD başkanlığına teslim eder.
- Anabilim dalı başkanlığı en geç iki (2) gün içerisinde yarıyıl sonu başarı listelerini ilgili Enstitüye gönderir.
- (4)Bir dersten başarılı sayılmak için, o dersin başarı notunun yüksek lisans programlarında en az “CC”, doktora programlarında “CB” olması gerekir.
- (5)Farklı üniversitelerden EYK kararı ile alınan derslere ait başarı durumu enstitülerde uygulanan not sistemine göre değerlendirilir ve EYK kararı ile kesinleşir.
- Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; lisans diplomasına veya Yükseköğretim Kurulunun denkliğini kabul ettiği yabancı ülkelerden alınan bir lisans diplomasına sahip olmaları ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan veya YÖK tarafından ilan edilen ve ALES’e eşdeğer kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer puan almış olmaları ve 100’lük sistemde en az 60, 4’lük sistemde en az 2.29 lisans not ortalaması koşulunu taşıyor olmaları gerekir.
- Başvuru kabullerinde; enstitülerin ilgili anabilim dalları, 55 standart puandan az olmamak kaydıyla, farklı ALES puanı alt sınırı belirleyebilir..” Not: Yüksek lisansa başvurusunda bulunacak adaylardan dil şartı aranmayacaktır.
(1) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; lisans diplomasına veya Yükseköğretim Kurulunun denkliğini kabul ettiği yabancı ülkelerden alınan bir lisans diplomasına sahip olmaları ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan veya YÖK tarafından ilan edilen ve ALES’e eşdeğer kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer puan almış olmaları ve 100’lük sistemde en az 60, 4’lük sistemde en az 2.29 lisans not ortalaması koşulunu taşıyor olmaları gerekir. Başvuru kabullerinde; enstitülerin ilgili anabilim dalları, 55 standart puandan az olmamak kaydıyla, farklı ALES puanı alt sınırı belirleyebilir..” Not: Yüksek lisansa başvurusunda bulunacak adaylardan dil şartı aranmayacaktır.
Özellikle sağlık ve eğitim sektöründe yaşanan gelişmelere bağlı olarak çocuk gelişimi yüksek lisans programı için artan bir ilgi gözlenmektedir. Türkiye’ de Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hacettepe Üniversitesi, Konya Selçuk Üniversitesi gibi üniversitelerle sınırlı olan yüksek lisans programı ihtiyacı karşılayacak düzeyde olmamakla birlikte, Trakya ve çevresindeki ihtiyaçlara cevap verebilmesi açısından önemli bir rol oynayacaktır.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030004873 | |
Qualification Title | Master Diploma with Thesis in Child Development | |
Awarding Body | Kırklareli University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.klu.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Child care and youth services | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | Candidates to apply for the Masters program; Bachelors Degree or Higher possess a bachelors degree from foreign countries accepted the equivalence of the Board and Assessment, Selection and Placement Center (SSPC) by the score type of program applicants from ales made centrally declared by at least 55 standard points or HEC and ales the equivalent acceptable to have received this rating equivalent score on a test and at least 60 100 system, you must be at least 2:29 GPA requirement to carry in the 4 system. The admission application; The departments of the institute concerned with not less than 55 standard points, different ALES score may determine the lower limit .. Note: The language requirement for candidates to apply for the Masters degree shall be required.* Masters program students take a total of 24 credits and non-credit seminar course and are required to complete successfully.* Department to prepare a masters thesis directed by a supervisor appointed by the Department need to be successful in the exam. | |
Description | Has the expertise level of theoretical knowledge in child development and education. Theories of child development and education in the field and in-depth applications know and apply Understands the scientific understanding and directs itself to this approach. The theoretical information about the area adapts to current issues and makes suggestions for solutions. Seminar for the development of the society in which he lived, makes arrangements such as conferences and programs Develop research projects to find solutions to problems related to the field. Do individual research using scientific processes.Individuals and families with information about child development and education. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | (1) at least one final exam is conducted every semester in the graduate program at the dates specified in the academic calendar. Weekly basis, course content, textbooks, relevant literature, semester studies, academic performance measurement methods and contribute to their grade is determined at the beginning of the semester by the faculty Student Information System (SIS), also published Institute of Management and students informed. Contribute to the grade of the final exam can not be less than 50%.(2) that failed in the last semester exams or unable to attend the examination due to excuse students can enter the relevant course of exams. Students who do not fulfill the condition is not allowed to continue and final exams. Evaluation of the final examination grade will replace the grade final exam grade. Specialization Course and Seminar is no make-up exams. The graduate course single course there is no exams. (3) a lesson from the final grade of the student, then the final exam with the level of success demonstrated in studies in the semester of the course, or taking into account the notes taken from the supplementary examinations, depending on the grade of the table specified in the regulations are evaluated by the teachers of the course. Final or supplementary examinations following the date later than seven (7) days of Final Achievement List with for students at the dissertation stage Graduate Specialization Course Application Form by preparing the Kod / EASD deliver it to the president. Chairman of the Department no later than two (2) days after the end of the semester about the achievements of the Institute sends the list.(4) To be successful in a course, then at least in the graduate program of the course grade CC , the doctoral program CB must be. (5) Different universities are evaluated according to the grading system applied in the course of the success of the institute and the final decision taken by EYKE with EYKE decision. Candidates to apply for the Masters program; Bachelors Degree or Higher possess a bachelors degree from foreign countries accepted the equivalence of the Board and Assessment, Selection and Placement Center (SSPC) by the score type of program applicants from ales made centrally declared by at least 55 standard points or HEC and ales the equivalent acceptable to have received this rating equivalent score on a test and at least 60 100 system, you must be at least 2:29 GPA requirement to carry in the 4 system. The admission application; The departments of the institute concerned with not less than 55 standard points, different ALES score may determine the lower limit .. Note: The language requirement for candidates to apply for the Masters degree shall be required. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The candidates to apply for the Masters program; Bachelors Degree or Higher possess a bachelors degree from foreign countries accepted the equivalence of the Board and Assessment, Selection and Placement Center (SSPC) by the score type of program applicants from ales made centrally declared by at least 55 standard points or HEC and ales the equivalent acceptable to have received this rating equivalent score on a test and at least 60 100 system, you must be at least 2:29 GPA requirement to carry in the 4 system. The admission application; The departments of the institute concerned with not less than 55 standard points, different ALES score may determine the lower limit .. Note: The language requirement for candidates to apply for the Masters degree shall be required. | |
Conditions for Success | Candidates to apply for the Masters program; Bachelors Degree or Higher possess a bachelors degree from foreign countries accepted the equivalence of the Board and Assessment, Selection and Placement Center (SSPC) by the score type of program applicants from ales made centrally declared by at least 55 standard points or HEC and ales the equivalent acceptable to have received this rating equivalent score on a test and at least 60 100 system, you must be at least 2:29 GPA requirement to carry in the 4 system. The admission application; The departments of the institute concerned with not less than 55 standard points, different ALES score may determine the lower limit .. Note: The language requirement for candidates to apply for the Masters degree shall be required.* Masters program students take a total of 24 credits and non-credit seminar course and are required to complete successfully.* Department to prepare a masters thesis directed by a supervisor appointed by the Department need to be successful in the exam. | |
Progression Paths (Relationship Type) | mainly due to developments in the health and education sectors witnessed a growing interest in child development for graduate programs. In Turkey, Ankara University, Institute of Health Sciences, Hacettepe University, Ankara Although not Selçuk University as university with limited graduate program at a level that meets their needs, they will play an important role in terms of responding to Thrace and around the needs. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030004873
Qualification is continuous