Yeterlilik Kodu | TR0030003799 | |
Yeterlilik Adı | Coğrafya Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Akdeniz Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Pınarbaşı Mah. Dumlupınar Bulvarı 07070 Kampüs Konyaaltı/Antalya/TÜRKİYE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.akdeniz.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yer bilimleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 28.08.2023/30.09.2025 | |
Giriş Şartı | Bölümümüze kayıt yaptırmaya hak kazanabilmek için öncelikle ÖSYM tarafından yapılan Merkezi Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı’nda başarılı olmak şartı aranmaktadır. SÖZ puanları ve tercih sıralarına göre girişe hak kazanan öğrenciler YÖK, ÖSYM ve Rektörlük tarafından belirlenen ve “2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunun Eğitim ve Öğretim ile İlgili Yükseköğretime Giriş Maddeleri” ile takdim edilen ilkeler çerçevesinde kayıtlarını yaptırabilirler. Ortaöğretim kurumlarını birincilik ile bitiren adaylar için mevcut kontenjanların yanı sıra Yükseköğretim Kurulu kararı ile ayrı kontenjanlar belirlenir ve öğrenci kabul edilir. | |
Başarma Şartları | Öğrencilerin mezun olabilmeleri için lisans programındaki (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerinin tümünü başarıyla tamamlayıp 100 üzerinden en az 60 ağırlıklı not ortalaması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları yandal programlarına katılma hakkına sahiptir. Yandal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alabilirler. Yandal programı için ayrı karne ve ayrı not durum belgesi düzenlenir. İki programa birden saydırılan dersler her iki transkriptte de gösterilir | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030003799
ISCO 08
ISCO 08
- Akdeniz Üniversitesi Coğrafya Bölümü, dört yıllık programıyla, öğrencilere coğrafya alanında derin bilgi ve beceri kazandırmayı hedefler. Program, Türkiye, Türk Dünyası ve Dünya genelindeki doğal ve beşeri coğrafi süreçleri anlamaya yönelik kapsamlı bir eğitim sunar. Özellikle Akdeniz Havzası’nın zengin biyoçeşitliliği, iklimsel özellikleri ve sosyo-ekonomik yapısı, bölümün eğitim ve araştırmalarında önemli bir yer tutar. Bölüm, öğrencilere kavramsal düşünme becerisi kazandırmayı, coğrafi olayları analiz edebilme yetisi geliştirmeyi ve tarihsel coğrafi düşünceyi öğretmeyi amaçlar. Coğrafya biliminin toplumsal sorunların çözümünde oynadığı rolü vurgulayan program, öğrencilerin günümüzün çevresel ve sosyal meselelerine coğrafi perspektiften yaklaşmalarını sağlar. Bu bilinçle yetişen öğrenciler, hem akademik hem de profesyonel hayatta çözüm üretebilecek donanımla mezun olurlar.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Coğrafya biliminin prensiplerini benimser ve bu alanda yazılmış bilimsel terminolojiyi kullanma becerisine sahip olur.
- Alanında yazılan ulusal ve uluslararası yayınları takip eder ve katkıda bulunur.
- Coğrafyanın alt dallarıyla ilişkili olan farklı bilim dallarıyla ortak çalışma beceri kazanır ve bütüncül bir bakış açısıyla elde edilen bulguların sentezini yapar.
- Doğal ve beşerî unsurlar açısından dünyayı ve ülkemizi iyi bir şekilde tanıma becerisine sahip olur.
- Fiziki ortam ile insan arasındaki ilişkiyi coğrafi bakış açısıyla sentezleyebilir ve bu konuda ortaya çıkabilecek sorunlara çözüm önerileri getirir.
- Zaman ve mekân ölçeğinde toplumsal, bireysel ve siyasi sorunları ele alır ve bunları çoklu bir bakış açısıyla değerlendirir.
- Coğrafi konuları, yerel ve bölgesel ölçekte güncel araştırma metotlarıyla analiz edebilir ve elde edilen bulguları mesleki etik ve sorumluluk bilinci çerçevesinde sentezini yapabilme yeteneğine sahip olur.
- Sürdürülebilirlik ilkelerini temel alarak hem doğal hem de beşerî kaynakları analiz eder ve değerlendirir.
- Ekosistemlerin yapısı, işleyişi, hizmetleri, dağılışı ve sonuçları hakkında temel bilgileri ortaya koyma yeteneğine sahip olur
- Bölgesel eşitsizlik, küreselleşme, iklim değişikliği konularında çoklu bakış açısı yaklaşımıyla nedenleri ve sonuçlarını ortaya koyar.
- Doğal afetler ve çevre sorunları ile ilgili konuların neden ve sonuçlarını belirler ve bu sorunlara coğrafya prensipleri çerçevesinde çözüm önerileri getirir.
- Kültürel yapıları analiz eder, ilişkilendirir ve dağılış, çeşitlilik nedenlerini sentezler.
- Dinamikler ve etkileşimler açısından Turizm bölgelerini yorumlar.
- Günümüz dünya sorunlarını belirler ve bunlara ilişkin çözüm önerileri getirebilme yetisine sahip olur.
- Kırsal ve kentsel kalkınma açısından proje üretme ve mevcut araştırmalarda görüş belirtme yeteneğine sahip olur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Akademik okuma ve yazmada uzmanlaşma
- Çok dilli iletişim becerisi
- Fiziki ve beşeri olayları anlama kapasitesi
- Doğal süreçleri anlama ve yorumlama becerisi (iklim, jeomorfoloji, hidroloji, vb.)
- Ekosistemlerin yapısını ve işleyişini kavrama yetisi
- Toprak yapısı ve bitki örtüsü ilişkilerini analiz etme becerisi
- Yer şekillerinin oluşumu ve evrimini anlama kapasitesi
- Doğal afetlerin nedenlerini ve etkilerini inceleme yetkinliği
- Coğrafi bilgi sistemleri (CBS) ve uzaktan algılama teknolojileri kullanma becerisi
Nüfus dağılımı ve demografik dinamikleri analiz etme becerisi - Şehirleşme ve kentsel alanların gelişimini anlama kapasitesi
- Ekonomik faaliyetler ve coğrafi konumlar arasındaki ilişkileri inceleme yetkinliği
- Kültürel coğrafya ve insan-çevre etkileşimlerini değerlendirme becerisi
- Bölgesel kalkınma ve planlama süreçlerini anlama
- Göç, yerleşim ve sosyal yapıların coğrafi etkilerini analiz etme yetisi
- Olaylar ve olgular arasında neden-sonuç ilişkisi kurabilme becerisi
- Dijital okuryazarlık ve teknoloji kullanma yetisi
- Kişisel gelişim, sosyal beceriler ve öğrenmeyi öğrenme yeteneği
- Vatandaşlık bilinci ve sorumluluk sahibi olma becerisi
- Girişimcilik ve yenilikçilik kapasitesi
- Kültürel farkındalık ve yaratıcı ifade becerisi
- Bu programda; ara sınav, ödev, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirmesi yapılmaktadır.
- Sınavlar; ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, bütünleme sınavı, tek ders sınavı ve mazeret sınavıdır. Her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl/yıl sonu sınavı yapılır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Ders başarı puanı yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yıl sonu sınavlarının katkı oranlarına bağlı olarak yine 100 puan üzerinden hesaplanır. Öğrencinin bir dersten başarı notu dersi veren öğretim elemanı veya ilgili sınıf koordinatörü tarafından belirlenir ve harf notu olarak takdir edilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 28.08.2023/30.09.2025
Bölümümüze kayıt yaptırmaya hak kazanabilmek için öncelikle ÖSYM tarafından yapılan Merkezi Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı’nda başarılı olmak şartı aranmaktadır. SÖZ puanları ve tercih sıralarına göre girişe hak kazanan öğrenciler YÖK, ÖSYM ve Rektörlük tarafından belirlenen ve “2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunun Eğitim ve Öğretim ile İlgili Yükseköğretime Giriş Maddeleri” ile takdim edilen ilkeler çerçevesinde kayıtlarını yaptırabilirler.
Ortaöğretim kurumlarını birincilik ile bitiren adaylar için mevcut kontenjanların yanı sıra Yükseköğretim Kurulu kararı ile ayrı kontenjanlar belirlenir ve öğrenci kabul edilir.
Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları yandal programlarına katılma hakkına sahiptir. Yandal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alabilirler. Yandal programı için ayrı karne ve ayrı not durum belgesi düzenlenir. İki programa birden saydırılan dersler her iki transkriptte de gösterilir
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030003799 | |
Qualification Title | Bachelor’s Degree in Geography | |
Awarding Body | Akdeniz University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.akdeniz.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Earth sciences | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments | Education and training are provided in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | For students to graduate, they must successfully complete all courses in the undergraduate program (equivalent to a total of 240 ECTS) and achieve a minimum weighted grade point average of 60 out of 100. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1.Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030003799
ISCO 08
ISCO 08
- The Geography Department at Akdeniz University aims to equip students with deep knowledge and skills in geography through its four-year program. The curriculum offers a comprehensive education on both physical and human geographic processes across Turkey, the Turkic World, and globally. A particular focus is placed on the rich biodiversity, climatic features, and socio-economic structure of the Mediterranean Basin, which plays a significant role in the department’s education and research. The program seeks to foster conceptual thinking skills, the ability to analyze geographical phenomena, and an understanding of the history of geographical thought. Emphasizing the role of geography in addressing societal issues, the program encourages students to approach today’s environmental and social challenges from a geographic perspective. Graduates are equipped with the tools needed to offer solutions both academically and professionally.
Education and training are provided in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
- Adopts the principles of geography and develops the ability to use the scientific terminology written in this field.
- Follows and contributes to national and international publications in the field.
- Gains the ability to work collaboratively with different scientific disciplines related to subfields of geography and synthesizes findings with a holistic perspective.
- Acquires the ability to understand the world and Turkey in terms of natural and human elements.
- Synthesizes the relationship between the physical environment and humans from a geographical perspective and proposes solutions to potential problems.
- Addresses social, individual, and political issues on a temporal and spatial scale and evaluates them from a multidimensional perspective.
- Analyzes geographical topics at local and regional scales using current research methods and synthesizes the findings with professional ethics and responsibility.
- Evaluates and analyzes both natural and human resources based on the principles of sustainability.
- Demonstrates basic knowledge of the structure, functioning, services, distribution, and consequences of ecosystems.
- Examines the causes and consequences of regional inequality, globalization, and climate change from a multidimensional perspective.
- Identifies the causes and effects of natural disasters and environmental issues and proposes solutions based on geographical principles.
- Analyzes cultural structures, relates them, and synthesizes the reasons for their distribution and diversity.
- Interprets tourism regions in terms of dynamics and interactions.
- Identifies contemporary global issues and proposes solutions.
- Gains the ability to develop projects and offer insights into existing research in terms of rural and urban development.
- Mastery in academic reading and writing
- Multilingual communication skills
- Capacity to understand physical and human events
- Ability to interpret natural processes (climate, geomorphology, hydrology, etc.)
- Understanding the structure and functioning of ecosystems
- Skill in analyzing soil composition and vegetation relationships
- Capacity to comprehend the formation and evolution of landforms
- Competence in investigating the causes and impacts of natural disasters
- Proficiency in using Geographic Information Systems (GIS) and remote sensing technologies
- Ability to analyze population distribution and demographic dynamics
- Understanding the development of urbanization and urban areas
- Expertise in examining the relationship between economic activities and geographic locations
- Ability to evaluate cultural geography and human-environment interactions
- Understanding of regional development and planning processes
- Competence in analyzing the geographic effects of migration, settlement, and social structures
- Skill in establishing cause-and-effect relationships between events and phenomena
- Digital literacy and the ability to utilize technology
- Capacity for personal development, social skills, and learning how to learn
- Citizenship awareness and the ability to take responsibility
- Entrepreneurial and innovative capacity
- Cultural awareness and creative expression skills
- In this program, various assessment methods such as mid-term exams, assignments, projects, practical applications, and final exams are applied. The evaluation methods include traditional written exams, multiple-choice exams, homework assignments, and performance evaluations.
- The types of exams are: mid-term exams, end-of-semester/year exams, make-up exams, single-course exams, and excuse exams. For each course, at least one mid-term exam and one end-of-semester/year exam are conducted. All exams are graded on a scale of 100 points. The final course grade is calculated based on the weighted contributions of mid-term and end-of-semester/year exams, also on a 100-point scale. The final grade for a course is determined by the course instructor or the relevant course coordinator and is awarded as a letter grade.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
- To be eligible for enrollment in our department, students must first succeed in the Central Student Selection and Placement Exam conducted by ÖSYM. Students who qualify for admission based on their SÖZ scores and preference rankings can register according to the principles set by YÖK, ÖSYM, and the Rectorate, as outlined in the "Higher Education Entrance Provisions" of the "Law No. 2547 on Higher Education Concerning Education and Training."
- In addition to the existing quotas, special quotas are allocated by decision of the Council of Higher Education for candidates who graduate at the top of their secondary education institutions, and such students are admitted accordingly.
- Those holding a bachelor's degree can pursue master's programs and, if they meet the necessary requirements, may also be admitted to doctoral and proficiency in art programs that accept bachelor's degree holders.
- Undergraduate students have the right to participate in minor programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in minor programs can take courses from both diploma programs simultaneously. A separate grade report and transcript are issued for the minor program. Courses that count towards both programs are reflected on both transcripts.
1.Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council
Qualification is continuous
