Yeterlilik Kodu

TR0030023103

Yeterlilik Adı
Dijital Oyun Tasarımı Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Bilgi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEski Silahtarağa Elektrik Santralı Kazım Karabekir Cad. No: 2/13 34060 Eyüpsultan İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.bilgi.edu.tr/tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yazılım ve uygulamalar geliştirme ve analizi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Anahtar Öğrenme Çıktıları;

  • Programdan mezun olanlar;
  • Akademik bir ortamda, dijital oyun tasarımı alanı hakkında sorgulama, öğrenme, düşünme ve iletişim kurma amacıyla etkili araştırma ve yazma becerileri sergileyebilirler.
  • Çeşitli tasarım metodolojilerinin temellerini analiz edebilir ve ustalıkla hazırlanmış dijital oyunlar tasarlamak için bulgularını uygulayabilirler.
  • Farklı pazarların ihtiyaçlarını karşılayan dijital oyunlar geliştirmek için çeşitli oyun türlerini oluşturan temel unsurları belirleyebilirler.
  • Oyuncular için eğlenceli, ilgi çekici ve sürükleyici deneyimler yaratmak için çağdaş dijital oyun tasarım tekniklerini ve yöntemlerini uygulayabilirler.
  • Endüstrinin gereksinimlerini karşılayan dijital oyunlar tasarlamak ve geliştirmek için modern teknolojileri, tasarım prensiplerini, bilişim araçlarını ve oyun motorlarını kullanabilirler.
  • Dijital oyunlar için 2D / 3D tasarımlar ve animasyonlar yaratabilir ve oyun ortamındaki davranışları hakkında bir anlayış geliştirirler.
  • Dijital oyunlar için işitsel tasarımlar oluşturabilir ve oyun ortamındaki davranışları hakkında bir anlayış geliştirirler.
  • Tamamlayıcı Öğrenme Çıktıları;

  • Programdan mezun olanlar;
  • İlgi çekici ve sürükleyici dijital oyunlar tasarlamak için kullanıcı / oyuncu deneyimi tasarlama yöntemlerini inceleyip uygulayabilir ve oyuncu deneyimini değerlendirmek için uygun ölçüm tekniklerini belirleyebilir ve kullanabilirler.
  • Etkileyici oyun içeriği oluşturmak amacıyla, oyunların fikirleri, kavramları, ve konuları tasarımla aktarma tekniklerini analiz edebilir ve bulgularını endüstri standardı araçlar ve yazılımlar kullanarak, AAA, ciddi, gündelik ve mobil oyunlar da dahil olmak üzere birden fazla oyun uygulaması yaratmak için kullanabilirler.
  • Dijital oyunların yapımı ve dokümantasyonu için kullanılan araçları, üretim hattını takip ederek etkili bir şekilde kullanabilirler.
  • Uygun iletişim ve koordinasyon tekniklerini kullanarak ekip odaklı kompleks projeleri işbirliği içinde planlama, organize etme ve yürütme becerisini gösterirler.
  • Dijital oyun üretimi ve dağıtım süreçleri ile ilgili pazar araştırmalarını ve iş kavramlarını analiz edebilir ve uygulayabilirler.
  • Geliştiricilere ve yayıncılara ustalıkla bir video oyununu sunabilir ve yeni bir oyun kavramının benzersizliğini ve ticari potansiyelini etkili bir şekilde aktarma ve pazarlama yeteneğini gösterebilirler.
  • Ustalıkla tasarlanmış ve tamamlanmış dijital oyun projeleri sunmak için işbirliği, rehberlik ve profesyonel liderlik becerilerini sergileyerek diğer disiplinlerle çalışabilirler.

 

Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
BAŞARI NOTU KATSAYI
A 4,00
A- 3,70
B+ 3,30
B 3,00
B- 2,70
C+ 2,30
C 2,00
C- 1,70
D+ 1,30
D 1,00
F 0,00
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı
  • (1) Lise diploması
  • (2) Ulusal Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavları yoluyla yerleştirilmiş olmak
  • (3) İstanbul Bilgi Üniversitesi İngilizce Dil Sınavı (BİLET) veya TOEFL ya da benzeri uluslararası seviyede tanınmış olan bir dil sınavından geçerli not almış olmak
  • (4) Meslek Yüksekokullarının aynı ya da benzeri bölümlerinden mezun olmuş olan ön lisans öğrencileri için, Dikey Geçiş sınavı yoluyla yerleştirilmiş olmak
  • (5) Yabancı öğrenciler için, üniversiteye doğrudan başvurmuş ve yerleştirilmiş olmak; üniversitenin internet sitesinde belirtilmiş olan kamuya açık ulusal ve kurumsal yönetmelikler çerçevesinde Üniversite tarafından değerlendirilmiş olmak
Başarma Şartları Öğrencinin 240 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır.  
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Program mezunları Türkiye ve dünya dijital oyun sektöründe alanlarda uzman bireylerin oluşturduğu oyun geliştirme ekipleri içinde yaratıcı ve yönetici pozisyonlarda çalışma imkanına sahip olacaktır. Dijital Oyun Tasarımı Programı'nın sunduğu başlıca uzmanlık alanları şu başlıkları kapsar:
  • - Oyun tasarımı
  • - Bölüm tasarımı
  • - Deneyim tasarımı
  • - Oyuncu verileri toplama ve analizi
  • - Oyun yazarlığı
  • - Yerelleştirme
  • - Oyun yapımcılığı
  • - Proje ve stüdyo yönetimi
  • - Oyunlaştırma
  • - 2B ve 3B grafik ve animasyon
  • - Oyun programlama Mezunlar oyunsu içerik ve hizmetlerin üretildiği ve sunulduğu eğitim, medya, yazılım, reklam, pazarlama ve eğlence sektörlerinde de çalışma imkanına sahiptirler.
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)
  • Yeterlilik süresiz olarak geçerlidir.
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030023103


Yeterlilik Adı
Dijital Oyun Tasarımı Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Bilgi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Eski Silahtarağa Elektrik Santralı Kazım Karabekir Cad. No: 2/13 34060 Eyüpsultan İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Anahtar Öğrenme Çıktıları;

  • Programdan mezun olanlar;
  • Akademik bir ortamda, dijital oyun tasarımı alanı hakkında sorgulama, öğrenme, düşünme ve iletişim kurma amacıyla etkili araştırma ve yazma becerileri sergileyebilirler.
  • Çeşitli tasarım metodolojilerinin temellerini analiz edebilir ve ustalıkla hazırlanmış dijital oyunlar tasarlamak için bulgularını uygulayabilirler.
  • Farklı pazarların ihtiyaçlarını karşılayan dijital oyunlar geliştirmek için çeşitli oyun türlerini oluşturan temel unsurları belirleyebilirler.
  • Oyuncular için eğlenceli, ilgi çekici ve sürükleyici deneyimler yaratmak için çağdaş dijital oyun tasarım tekniklerini ve yöntemlerini uygulayabilirler.
  • Endüstrinin gereksinimlerini karşılayan dijital oyunlar tasarlamak ve geliştirmek için modern teknolojileri, tasarım prensiplerini, bilişim araçlarını ve oyun motorlarını kullanabilirler.
  • Dijital oyunlar için 2D / 3D tasarımlar ve animasyonlar yaratabilir ve oyun ortamındaki davranışları hakkında bir anlayış geliştirirler.
  • Dijital oyunlar için işitsel tasarımlar oluşturabilir ve oyun ortamındaki davranışları hakkında bir anlayış geliştirirler.
  • Tamamlayıcı Öğrenme Çıktıları;

  • Programdan mezun olanlar;
  • İlgi çekici ve sürükleyici dijital oyunlar tasarlamak için kullanıcı / oyuncu deneyimi tasarlama yöntemlerini inceleyip uygulayabilir ve oyuncu deneyimini değerlendirmek için uygun ölçüm tekniklerini belirleyebilir ve kullanabilirler.
  • Etkileyici oyun içeriği oluşturmak amacıyla, oyunların fikirleri, kavramları, ve konuları tasarımla aktarma tekniklerini analiz edebilir ve bulgularını endüstri standardı araçlar ve yazılımlar kullanarak, AAA, ciddi, gündelik ve mobil oyunlar da dahil olmak üzere birden fazla oyun uygulaması yaratmak için kullanabilirler.
  • Dijital oyunların yapımı ve dokümantasyonu için kullanılan araçları, üretim hattını takip ederek etkili bir şekilde kullanabilirler.
  • Uygun iletişim ve koordinasyon tekniklerini kullanarak ekip odaklı kompleks projeleri işbirliği içinde planlama, organize etme ve yürütme becerisini gösterirler.
  • Dijital oyun üretimi ve dağıtım süreçleri ile ilgili pazar araştırmalarını ve iş kavramlarını analiz edebilir ve uygulayabilirler.
  • Geliştiricilere ve yayıncılara ustalıkla bir video oyununu sunabilir ve yeni bir oyun kavramının benzersizliğini ve ticari potansiyelini etkili bir şekilde aktarma ve pazarlama yeteneğini gösterebilirler.
  • Ustalıkla tasarlanmış ve tamamlanmış dijital oyun projeleri sunmak için işbirliği, rehberlik ve profesyonel liderlik becerilerini sergileyerek diğer disiplinlerle çalışabilirler.

 


Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
BAŞARI NOTU KATSAYI
A 4,00
A- 3,70
B+ 3,30
B 3,00
B- 2,70
C+ 2,30
C 2,00
C- 1,70
D+ 1,30
D 1,00
F 0,00

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
  • (1) Lise diploması
  • (2) Ulusal Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavları yoluyla yerleştirilmiş olmak
  • (3) İstanbul Bilgi Üniversitesi İngilizce Dil Sınavı (BİLET) veya TOEFL ya da benzeri uluslararası seviyede tanınmış olan bir dil sınavından geçerli not almış olmak
  • (4) Meslek Yüksekokullarının aynı ya da benzeri bölümlerinden mezun olmuş olan ön lisans öğrencileri için, Dikey Geçiş sınavı yoluyla yerleştirilmiş olmak
  • (5) Yabancı öğrenciler için, üniversiteye doğrudan başvurmuş ve yerleştirilmiş olmak; üniversitenin internet sitesinde belirtilmiş olan kamuya açık ulusal ve kurumsal yönetmelikler çerçevesinde Üniversite tarafından değerlendirilmiş olmak

Başarma Şartları
Öğrencinin 240 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır.  

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Program mezunları Türkiye ve dünya dijital oyun sektöründe alanlarda uzman bireylerin oluşturduğu oyun geliştirme ekipleri içinde yaratıcı ve yönetici pozisyonlarda çalışma imkanına sahip olacaktır. Dijital Oyun Tasarımı Programı'nın sunduğu başlıca uzmanlık alanları şu başlıkları kapsar:
  • - Oyun tasarımı
  • - Bölüm tasarımı
  • - Deneyim tasarımı
  • - Oyuncu verileri toplama ve analizi
  • - Oyun yazarlığı
  • - Yerelleştirme
  • - Oyun yapımcılığı
  • - Proje ve stüdyo yönetimi
  • - Oyunlaştırma
  • - 2B ve 3B grafik ve animasyon
  • - Oyun programlama Mezunlar oyunsu içerik ve hizmetlerin üretildiği ve sunulduğu eğitim, medya, yazılım, reklam, pazarlama ve eğlence sektörlerinde de çalışma imkanına sahiptirler.

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
  • Yeterlilik süresiz olarak geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030023103

Qualification Title
Awarding BodyIstanbul Bilgi University
Awarding Body Contacthttps://www.bilgi.edu.tr/en/university/about/
Awarding Body Urlhttps://www.bilgi.edu.tr/en/
Orientation-
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasSoftware and applications development and analysis
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Key Learning Outcomes;

Graduates of the programs will be able to;

 

  1. Demonstrate effective research and writing skills for inquiry, learning, thinking, and communicating about digital game design in an academic setting.
  2. Analyze the fundamentals of various design methodologies and implement the findings to create well-crafted digital games.
  3. Identify the key elements that make up specific game genres in order to develop digital games that meet the needs of specific markets.
  4. Apply contemporary digital game design techniques and methods to craft experiences that are entertaining, engaging and immersive for the players.
  5. Utilize the modern technologies, design principles, computational tools and game engines to design and develop digital games that meets the requirements of the industry.
  6. Conceptualize and create 2D / 3D assets and animation for digital games and develop an understanding of their behavior in the game environment.
  7. Compose, modify and implement auditory assets to digital games and develop an understanding of their behavior in the game environment.

 

Supplementary Learning Outcomes;

Graduates of the programs will be able to;

 

  1. Revise and apply the user / player experience design methodologies to design engaging and immersive digital games and determine and utilize the appropriate measuring techniques to evaluate the player experience.
  2. Analyse how games communicate ideas, concepts, and subjects through design to create compelling game content for multiple gaming applications, including triple-A, serious, casual and mobile games, utilizing industry-standard tools and software.
  3. Deploy effectively the tools used for the construction and documentation of digital games, with particular emphasis on following the full game production pipeline.
  4. Demonstrate the ability to collaboratively plan, organize, and execute complex, team-oriented projects, using appropriate communication and coordination techniques.
  5. Analyze and apply market research and business concepts related to digital game production and distribution processes.
  6. Demonstrate the ability to skillfully pitch a video game to developers and publishers, and effectively communicate and market the uniqueness and commerciality of a new game concept.
  7. Establish collaboration, mentorship, and professional leadership skills by working with other disciplines to deliver highly polished and completed digital game projects.

 

Key Competencies-
Further Info
LETTER GRADE POINTS
A 4.00
A- 3.70
B+ 3.30
B 3.00
B- 2.70
C+ 2.30
C 2.00
C- 1.70
D+ 1.30
D 1.00
F 0.00
Quality Assurance-
Access Requirements

(1) High School Diploma (2) Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (3) Certificate of Istanbul Bilgi University English Language Exam (BILET) or acceptable score of TOEFL or similar internationally recognised exams (4) For graduates of short-cycle degree programmes from the same or related fields of studies of vocational schools (MYOs), placement through a nation-wide Vertical Transfer Examination (Dikey Geçiş Sınavı) (5) For foreign students, placement by direct applications of candidates to the university and assessment by the university within the frameworks of the publicly available national and institutional regulations published on the university’s web site

Conditions for SuccessA student is required to complete 240 ECTS credits and achieve a minimum CGPA of 2.00/4.00 with no failing grades.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the programme will be able to work in both creative and administrative positions in the Turkish and global game industry. Major areas of expertise the program offers can be listed as follows: - Game design - Level design - Experience design - Gathering and analysis of player data - Game writing - Localization - Game production - Project and studio management - Gamificaiton - 2B and 3D animation - Game programming Graduates can also work in industries such as education, media, software development, advertising, marketing, and entertainment where playable and game like content and services are produced and offered to customers.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinitely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030023103


Qualification Title

Awarding Body
Istanbul Bilgi University

Awarding Body Contact
https://www.bilgi.edu.tr/en/university/about/

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Key Learning Outcomes;

Graduates of the programs will be able to;

 

  1. Demonstrate effective research and writing skills for inquiry, learning, thinking, and communicating about digital game design in an academic setting.
  2. Analyze the fundamentals of various design methodologies and implement the findings to create well-crafted digital games.
  3. Identify the key elements that make up specific game genres in order to develop digital games that meet the needs of specific markets.
  4. Apply contemporary digital game design techniques and methods to craft experiences that are entertaining, engaging and immersive for the players.
  5. Utilize the modern technologies, design principles, computational tools and game engines to design and develop digital games that meets the requirements of the industry.
  6. Conceptualize and create 2D / 3D assets and animation for digital games and develop an understanding of their behavior in the game environment.
  7. Compose, modify and implement auditory assets to digital games and develop an understanding of their behavior in the game environment.

 

Supplementary Learning Outcomes;

Graduates of the programs will be able to;

 

  1. Revise and apply the user / player experience design methodologies to design engaging and immersive digital games and determine and utilize the appropriate measuring techniques to evaluate the player experience.
  2. Analyse how games communicate ideas, concepts, and subjects through design to create compelling game content for multiple gaming applications, including triple-A, serious, casual and mobile games, utilizing industry-standard tools and software.
  3. Deploy effectively the tools used for the construction and documentation of digital games, with particular emphasis on following the full game production pipeline.
  4. Demonstrate the ability to collaboratively plan, organize, and execute complex, team-oriented projects, using appropriate communication and coordination techniques.
  5. Analyze and apply market research and business concepts related to digital game production and distribution processes.
  6. Demonstrate the ability to skillfully pitch a video game to developers and publishers, and effectively communicate and market the uniqueness and commerciality of a new game concept.
  7. Establish collaboration, mentorship, and professional leadership skills by working with other disciplines to deliver highly polished and completed digital game projects.

 


Key Competencies
-

Further Info
LETTER GRADE POINTS
A 4.00
A- 3.70
B+ 3.30
B 3.00
B- 2.70
C+ 2.30
C 2.00
C- 1.70
D+ 1.30
D 1.00
F 0.00

Quality Assurance
-

Access Requirements

(1) High School Diploma (2) Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (3) Certificate of Istanbul Bilgi University English Language Exam (BILET) or acceptable score of TOEFL or similar internationally recognised exams (4) For graduates of short-cycle degree programmes from the same or related fields of studies of vocational schools (MYOs), placement through a nation-wide Vertical Transfer Examination (Dikey Geçiş Sınavı) (5) For foreign students, placement by direct applications of candidates to the university and assessment by the university within the frameworks of the publicly available national and institutional regulations published on the university’s web site


Conditions for Success
A student is required to complete 240 ECTS credits and achieve a minimum CGPA of 2.00/4.00 with no failing grades.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the programme will be able to work in both creative and administrative positions in the Turkish and global game industry. Major areas of expertise the program offers can be listed as follows: - Game design - Level design - Experience design - Gathering and analysis of player data - Game writing - Localization - Game production - Project and studio management - Gamificaiton - 2B and 3D animation - Game programming Graduates can also work in industries such as education, media, software development, advertising, marketing, and entertainment where playable and game like content and services are produced and offered to customers.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinitely.


Url
Open Address