Yeterlilik Kodu | TR0030021215 | |
Yeterlilik Adı | Dil ve Konuşma Terapisi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Medipol Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kavacık Mah. Ekinciler Cad. No: 19, Kavacık Kavşağı, 34810 Beykoz, İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.medipol.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Terapi ve rehabilitasyon | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme değerlendirme yazılı sınav, sözlü sınav ya da bu sınavların yerini tutan sınıf içi sunumlar, projeler ve/veya yazılı ödevler ve raporlar aracılığıyla yapılır. Master programında geçerli not minimum 65'dir. Toplam 100 puan üzerinden arasınavın başarıya oranı %50, genel sınavın başarıya oranı % 50'dir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Lisans diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınav (ALES) sonucu, YDS veya eşdeğer sınav sonucu (İngilizce) | |
Başarma Şartları | - | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar, kamu kuruluşları, hastaneler, özel sektör, araştırma enstitüleri veya üniversitelerde görev yapabilirler. Ayrıca Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) ve yabancı dil sınavlarında başarılı olmak şartıyla üniversitelerde araştırma görevlisi veya öğretim görevlisi kadrolarına atanabilir, doktora programına devam edebilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030021215
- Disiplinlerarası çalışabilme becerisi.
- Temel uzmanlık alan bilgileri.
- Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi.
- Tipik dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi.
- Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi.
- Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi.
- Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi.
- Ailelerle iletişim kurma ve danışmanlık yapma becerisi.
- Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi.
- Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi.
- Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen durumları/hastalıkları betimleyebilme becerisi.
- Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi.
- Bağımsız olarak öğrenim gereksinimlerini ve amaçlarını belirleyebilme ve kendini mesleki anlamda yaşam boyu geliştirme becerisi.
- Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili araştırma yürütme, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
- Dil ve konuşma terapisi gerektiren (akıcılık bozuklukları, edinilmiş nörojenik bozukluklar, gelişimsel dil ve konuşma bozuklukları, ses bozuklukları, yutma bozuklukları, konuşma sesi bozuklukları, rezonans bozuklukları, vb.) durumlara yönelik bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi.
- Dil ve konuşma terapisi alanına özgü güncel teknolojiyi ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve bu güncel bilgileri ve teknolojiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanabilme becerisi.
Ölçme değerlendirme yazılı sınav, sözlü sınav ya da bu sınavların yerini tutan sınıf içi sunumlar, projeler ve/veya yazılı ödevler ve raporlar aracılığıyla yapılır. Master programında geçerli not minimum 65'dir. Toplam 100 puan üzerinden arasınavın başarıya oranı %50, genel sınavın başarıya oranı % 50'dir.
Lisans diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınav (ALES) sonucu, YDS veya eşdeğer sınav sonucu (İngilizce)
Mezunlar, kamu kuruluşları, hastaneler, özel sektör, araştırma enstitüleri veya üniversitelerde görev yapabilirler. Ayrıca Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) ve yabancı dil sınavlarında başarılı olmak şartıyla üniversitelerde araştırma görevlisi veya öğretim görevlisi kadrolarına atanabilir, doktora programına devam edebilirler.
Qualification Code | TR0030021215 | |
Qualification Title | Speech and Language Therapy Masters Degree | |
Awarding Body | Istanbul Medipol University | |
Awarding Body Contact | Kavacik Mah. Ekinciler St. No: 19, Kavacik Junction, 34810 Beykoz, Istanbul | |
Awarding Body Url | https://www.medipol.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Therapy and rehabilitation | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | The course success is evaluated through written or oral exams or through in-class presentations, projects and/or written papers and reports. The minimum passing grade for the M.A. program is 65. The midterm grade makes up 50% and the final exam grade makes up %50 of the total grade. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Bachelor's Degree Diploma, Academic Personnel and Graduate Education Exam (ALES) Result, Certificate of English Proficiency | |
Conditions for Success | Students who have succesfully complete all of the courses,a seminar and a thesis who have taken the 90 to 120 ECTS have a right to receive a diploma. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can be employed in public institutions, hospitals, private sector, research institutions and universities. They can be employed as Teaching Assistants/Lecturers at universities after passing required exams (ALES and Language Proficiency Exams). | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030021215
- Interdisciplinary collaboration skills. Knowledge on basic area of expertise.
- Ability to describe anatomy and physiology of language, speech, hearing and swallowing mechanisms.
- Ability to explain typical language and speech development.
- Ability to carry out evaluation and therapy processes on individuals with speech and language disorders.
- Ability to use formal and informal assessment tools.
- Ability to explain and apply learning theories related to cognitive, communicative, emotional, psycho-motor and social development.
- Ability to communicate with and provide counselling to families.
- Ability to plan, execute and report scientific research.
- Ability to comply with social, scientific and professional ethical principles.
- Ability to describe conditions/diseases that can cause language and speech disorders in children and adults.
- Ability to identify and analyze the grammatical features of language samples of individuals with language and speech problems.
- Ability to independently determine learning needs and objectives and continue professional development through out life.
- To conduct research about language and speech therapy taking social, scientific, cultural and ethical values into account through stages of data collection, interpretation, application and disseminating research results.
- Ability to prepare and carry on individualized therapy plan for conditions requiring speech and language therapy (fluency disorders, acquired neurogenic disorders, developmental language and speech disorders, voice disorders, swallowing disorders, speech voice disorders, resonance disorders, etc.).
- Ability to follow the state-of-the-art technology and scientific developments in the field of speech and language therapy an uses this up-to-date information and technology in their clinical and academic endeavors.
The course success is evaluated through written or oral exams or through in-class presentations, projects and/or written papers and reports. The minimum passing grade for the M.A. program is 65. The midterm grade makes up 50% and the final exam grade makes up %50 of the total grade.
Bachelor's Degree Diploma, Academic Personnel and Graduate Education Exam (ALES) Result, Certificate of English Proficiency
Graduates can be employed in public institutions, hospitals, private sector, research institutions and universities. They can be employed as Teaching Assistants/Lecturers at universities after passing required exams (ALES and Language Proficiency Exams).