Yeterlilik Kodu

TR0030222861

Yeterlilik Adı
Diş Hekimliği (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumBaşkent Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara
Sorumlu Kurum URLhttps://www.baskent.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Diş muayenesi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri300
Programın Normal Süresi 5 Yıl
Program Profili (Amaç)

Bu program, diş hekimliği alanındaki tüm pratik ve teorik konuları kapsayarak, mezunlarına teknik beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır. Mezunlarımız; koruyucu tedavi uygulamaları ile birlikte dişler ve çevre dokuların konjenital ve kazanılmış hastalıklarının ve anomalilerin teşhis ve tedavisi konusunda gerekli donanıma sahip olacaktır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün ve yüz yüze olarak gerçekleştirilir. Ayrıca, kurum bünyesindeki klinik öncesi uygulama laboratuvarı, yapay hasta kliniği ve her bir anabilim dalına ait kliniklerde uygulamalı eğitimler gerçekleştirilir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilimsellik 1. Hasta tanı ve tedavi planı sürecinde problem çözme ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak klinik karar verir. 2. Uluslararası düzeyde akademik kaynakları izler ve araştırma sonuçlarını değerlendirir. 3. Yüksek düzeyde güncel klinik hizmeti vermek için varsa kanıta dayalı diş hekimliği uygulamalarını meslek pratiğinde kullanır.
  • Profesyonellik ve Etik 1. Yaşam boyu öğrenme kavramını benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimini sağlayacak planlamayı yapar, uygular ve mesleki açıdan sürekli gelişim sağlar. 2. Klinik problemlerin çözümünde evrensel mesleki etik kurallara uyar. 3. Birden fazla hasta başvurusunda, acil ve öncelikli tıbbi durumu göz önünde bulundurur. 4. Hizmet sunumunda ulusal hukuk kurallarına uyar. 5. Hastaya ait bilgilerin ve kayıtların gizliliğini sağlar. 6. Aydınlatılmış onam alır Profesyonellik ve Etik
  • İletişim 1. Kişiler arası uyum ve iletişim becerilerini uygular. 2. Meslektaşları ve ekip üyeleri ile etkili iletişim kurar. 3. Hasta ve hasta yakınları ile etkili iletişim kurar. 4. Hastaları yaş ve gelişim düzeylerine uygun olarak değerlendirir ve iletişim kurar. 5. Hastaya biyopsikososyal yaklaşım gösterir ve hasta odaklı davranır.
  • Sağlığın Öncelenmesi 1. Bireysel diş hekimliği uygulamalarında, düzeltici tedaviyi değil, sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini önceler. 2. Toplumsal düzeyde, ağız ve diş sağlığının korunması ve geliştirilmesinde sorumluluk alır. 3. Kendi hazırladığı toplumsal koruyucu programlarda, hastaların risk gruplarına göre planlamasını ve uygulamasını yapar. 4. Ulusal ağız ve diş sağlığı sistemi ve sağlık politikaları ile ilgili önerilerde bulunur. 5. Sağlığın geliştirilmesi uygulamalarını destekler. 6. Hayatın farklı evrelerinde sağlıklılık durumunu destekler (gebelik, doğum, lohusalık, yenidoğan, çocukluk, ergenlik, yetişkinlik, menopoz andropoz, yaşlılık)
  • Kurumsal Yönetim ve Liderlik 1. Tedavi hizmeti sunumunda hasta güvenliğini ve klinik risk yönetimini sistematize eder. 2. Sağlık hizmeti kapsamında ekip kurar, ekibin uyumlu çalışmasını sağlar ve ekibe liderlik eder. 3. Birlikte çalıştığı ekibe, hastalarına ve meslektaşlarına saygı gösterir, empati kurar. 4. Hasta kayıtlarının eksiksiz tutulmasını, korunmasını ve gizliliğini sağlar. 5. Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin yönetimi ile ilgili güncel gelişmeleri izler, değerlendirir ve uygular. 6. Mali ve insan kaynaklarını etkin ve verimli şekilde yönetir. 7. Kalite geliştirme süreçlerine uyar ve uygular. 8. Kurum yönetiminde afet planı yapar. 9. Kendisi ve diğer çalışanlar için ergonomik ve güvenli çalışma ortamları sağlar.
  • Bilişim 1. Yönetimsel ve klinik süreçlerde bilişim teknolojilerini kullanır. 2. Hasta kayıtlarının alınması, saklanması ve kullanılmasında bilişim teknolojilerini kullanır. 3. Elektronik kayıtların güvenliğini ve erişim kontrolünü sağlar. 4. Diş hekimliği bilişim teknolojileri kapsamındaki güncel gelişmeleri izler, değerlendirir ve uygular.
  • Tanı ve Tedavi Süreçleri 1. Çalışma sınırlarını doğru olarak saptar, gerektiğinde konsültasyon ister ve hastasını uzmana yönlendirir. 2. Tanı ve tedavi planlaması için hastanın detaylı öyküsünü alır, klinik ve radyografik muayenesini yapar, gerektiğinde yardımcı tanı yöntemlerini kullanır, bulguları değerlendirir ve süreci yönetir. 3. Tedavi planlamasında hastanın genel sağlık durumunu göz önünde bulundurur. 4. Hastanın ağız ve diş sağlığı risk grubunu (diş çürükleri, periodontal hastalık vb) da dikkate alarak, hasta için alternatif tedavi planları hazırlar ve sunar. 5. Alternatif tedavi planlarının avantaj ve dezavantajları hakkında hastaya bilgi vererek, hasta ile birlikte klinik karar verir. 6. Farklı yaş grupları ve özel gereksinimi olan hastalar dahil tüm gruplarda ağız ve diş bakımını planlar. 7. Görev tanımında yer alan mesleki uygulamaları uygun şekilde ve zamanında kullanır.
Anahtar Yetkinlikler
  • Bilimsellik                 
  • Bilişim                       
  • İletişim                      
  • Kurumsal Yönetim ve Liderlik                    
  • Profesyonellik ve Etik                      
  • Sağlığın Öncelenmesi       
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başkent Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi “Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”’nin hükümlerine göre; bir yarıyılda her dersten en az bir ara sınav, her yarıyıl sonunda da bir yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ayrıca öğretim elemanları kısa yazılı sınav, ödev, proje ve benzeri çalışmaları ara sınav olarak değerlendirebilir.

Öğrencinin derslerdeki başarısı, dönem içi notları ile dönem sonu sınav notunun birlikte değerlendirilmesi ile belirlenir. Dönem içi notları, quiz, ara sınav notu ve derse bağlı olarak ödevlere, uygulamalara, pratik çalışmalara verilen notlardan oluşur. Dönem sonu geçme notu; sene içi notlarının %60'ı ile dönem sonu notunun %40'ının toplanması ile elde edilir. Öğrencinin dönem sonu sınavından en az 50 notunu alması gereklidir. 60 ve üzeri olan notlar başarılı addedilir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  1.  Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
    1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  2.  Ölçme-Değerlendirme:  Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

 

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)   tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda bu programa yerleştirilmiş olmak.
Başarma ŞartlarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 olması ve müfredattaki tüm derslerden başarılı olmaları gerekir. Mezuniyet için öğrenci minimum 300 AKTS’yi sağlamalıdır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Yüksek Lisans mezunları, uygun olan doktora programlarına başvurabilirler ya da ÖSYM tarafından yapılan "Diş Hekimliğinde Uzmanlık Sınavı" (DUS) ile yerleştirildikleri alanda uzmanlık eğitimi alırlar.
  • Diş Hekimliği Fakültesinden mezun olan Diş Hekimi, yasaların verdiği yetkiler çerçevesinde sağlık meslek mensubu olarak serbest muayenehane açabilmekte, kamu, özel sektör veya özel kliniklerde görev yapabilmektedir. Sağlık Bakanlığına Bağlı Hastaneler, Üniversite Hastaneleri veya Özel Sağlık Merkezlerinde çalışabilmektedirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Tıpta ve diş hekimliğinde uzmanlık eğitimi yönetmeliği (Resmî Gazete Tarihi: 03.09.2022 Resmî Gazete Sayısı: 31942)

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030222861


Yeterlilik Adı
Diş Hekimliği (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Başkent Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
300

Programın Normal Süresi
5 Yıl

Program Profili (Amaç)

Bu program, diş hekimliği alanındaki tüm pratik ve teorik konuları kapsayarak, mezunlarına teknik beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır. Mezunlarımız; koruyucu tedavi uygulamaları ile birlikte dişler ve çevre dokuların konjenital ve kazanılmış hastalıklarının ve anomalilerin teşhis ve tedavisi konusunda gerekli donanıma sahip olacaktır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün ve yüz yüze olarak gerçekleştirilir. Ayrıca, kurum bünyesindeki klinik öncesi uygulama laboratuvarı, yapay hasta kliniği ve her bir anabilim dalına ait kliniklerde uygulamalı eğitimler gerçekleştirilir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilimsellik 1. Hasta tanı ve tedavi planı sürecinde problem çözme ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak klinik karar verir. 2. Uluslararası düzeyde akademik kaynakları izler ve araştırma sonuçlarını değerlendirir. 3. Yüksek düzeyde güncel klinik hizmeti vermek için varsa kanıta dayalı diş hekimliği uygulamalarını meslek pratiğinde kullanır.
  • Profesyonellik ve Etik 1. Yaşam boyu öğrenme kavramını benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimini sağlayacak planlamayı yapar, uygular ve mesleki açıdan sürekli gelişim sağlar. 2. Klinik problemlerin çözümünde evrensel mesleki etik kurallara uyar. 3. Birden fazla hasta başvurusunda, acil ve öncelikli tıbbi durumu göz önünde bulundurur. 4. Hizmet sunumunda ulusal hukuk kurallarına uyar. 5. Hastaya ait bilgilerin ve kayıtların gizliliğini sağlar. 6. Aydınlatılmış onam alır Profesyonellik ve Etik
  • İletişim 1. Kişiler arası uyum ve iletişim becerilerini uygular. 2. Meslektaşları ve ekip üyeleri ile etkili iletişim kurar. 3. Hasta ve hasta yakınları ile etkili iletişim kurar. 4. Hastaları yaş ve gelişim düzeylerine uygun olarak değerlendirir ve iletişim kurar. 5. Hastaya biyopsikososyal yaklaşım gösterir ve hasta odaklı davranır.
  • Sağlığın Öncelenmesi 1. Bireysel diş hekimliği uygulamalarında, düzeltici tedaviyi değil, sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini önceler. 2. Toplumsal düzeyde, ağız ve diş sağlığının korunması ve geliştirilmesinde sorumluluk alır. 3. Kendi hazırladığı toplumsal koruyucu programlarda, hastaların risk gruplarına göre planlamasını ve uygulamasını yapar. 4. Ulusal ağız ve diş sağlığı sistemi ve sağlık politikaları ile ilgili önerilerde bulunur. 5. Sağlığın geliştirilmesi uygulamalarını destekler. 6. Hayatın farklı evrelerinde sağlıklılık durumunu destekler (gebelik, doğum, lohusalık, yenidoğan, çocukluk, ergenlik, yetişkinlik, menopoz andropoz, yaşlılık)
  • Kurumsal Yönetim ve Liderlik 1. Tedavi hizmeti sunumunda hasta güvenliğini ve klinik risk yönetimini sistematize eder. 2. Sağlık hizmeti kapsamında ekip kurar, ekibin uyumlu çalışmasını sağlar ve ekibe liderlik eder. 3. Birlikte çalıştığı ekibe, hastalarına ve meslektaşlarına saygı gösterir, empati kurar. 4. Hasta kayıtlarının eksiksiz tutulmasını, korunmasını ve gizliliğini sağlar. 5. Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin yönetimi ile ilgili güncel gelişmeleri izler, değerlendirir ve uygular. 6. Mali ve insan kaynaklarını etkin ve verimli şekilde yönetir. 7. Kalite geliştirme süreçlerine uyar ve uygular. 8. Kurum yönetiminde afet planı yapar. 9. Kendisi ve diğer çalışanlar için ergonomik ve güvenli çalışma ortamları sağlar.
  • Bilişim 1. Yönetimsel ve klinik süreçlerde bilişim teknolojilerini kullanır. 2. Hasta kayıtlarının alınması, saklanması ve kullanılmasında bilişim teknolojilerini kullanır. 3. Elektronik kayıtların güvenliğini ve erişim kontrolünü sağlar. 4. Diş hekimliği bilişim teknolojileri kapsamındaki güncel gelişmeleri izler, değerlendirir ve uygular.
  • Tanı ve Tedavi Süreçleri 1. Çalışma sınırlarını doğru olarak saptar, gerektiğinde konsültasyon ister ve hastasını uzmana yönlendirir. 2. Tanı ve tedavi planlaması için hastanın detaylı öyküsünü alır, klinik ve radyografik muayenesini yapar, gerektiğinde yardımcı tanı yöntemlerini kullanır, bulguları değerlendirir ve süreci yönetir. 3. Tedavi planlamasında hastanın genel sağlık durumunu göz önünde bulundurur. 4. Hastanın ağız ve diş sağlığı risk grubunu (diş çürükleri, periodontal hastalık vb) da dikkate alarak, hasta için alternatif tedavi planları hazırlar ve sunar. 5. Alternatif tedavi planlarının avantaj ve dezavantajları hakkında hastaya bilgi vererek, hasta ile birlikte klinik karar verir. 6. Farklı yaş grupları ve özel gereksinimi olan hastalar dahil tüm gruplarda ağız ve diş bakımını planlar. 7. Görev tanımında yer alan mesleki uygulamaları uygun şekilde ve zamanında kullanır.

Anahtar Yetkinlikler
  • Bilimsellik                 
  • Bilişim                       
  • İletişim                      
  • Kurumsal Yönetim ve Liderlik                    
  • Profesyonellik ve Etik                      
  • Sağlığın Öncelenmesi       

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başkent Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi “Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”’nin hükümlerine göre; bir yarıyılda her dersten en az bir ara sınav, her yarıyıl sonunda da bir yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ayrıca öğretim elemanları kısa yazılı sınav, ödev, proje ve benzeri çalışmaları ara sınav olarak değerlendirebilir.

Öğrencinin derslerdeki başarısı, dönem içi notları ile dönem sonu sınav notunun birlikte değerlendirilmesi ile belirlenir. Dönem içi notları, quiz, ara sınav notu ve derse bağlı olarak ödevlere, uygulamalara, pratik çalışmalara verilen notlardan oluşur. Dönem sonu geçme notu; sene içi notlarının %60'ı ile dönem sonu notunun %40'ının toplanması ile elde edilir. Öğrencinin dönem sonu sınavından en az 50 notunu alması gereklidir. 60 ve üzeri olan notlar başarılı addedilir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  1.  Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
    1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  2.  Ölçme-Değerlendirme:  Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

 


Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)   tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda bu programa yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 olması ve müfredattaki tüm derslerden başarılı olmaları gerekir. Mezuniyet için öğrenci minimum 300 AKTS’yi sağlamalıdır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Yüksek Lisans mezunları, uygun olan doktora programlarına başvurabilirler ya da ÖSYM tarafından yapılan "Diş Hekimliğinde Uzmanlık Sınavı" (DUS) ile yerleştirildikleri alanda uzmanlık eğitimi alırlar.
  • Diş Hekimliği Fakültesinden mezun olan Diş Hekimi, yasaların verdiği yetkiler çerçevesinde sağlık meslek mensubu olarak serbest muayenehane açabilmekte, kamu, özel sektör veya özel kliniklerde görev yapabilmektedir. Sağlık Bakanlığına Bağlı Hastaneler, Üniversite Hastaneleri veya Özel Sağlık Merkezlerinde çalışabilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Tıpta ve diş hekimliğinde uzmanlık eğitimi yönetmeliği (Resmî Gazete Tarihi: 03.09.2022 Resmî Gazete Sayısı: 31942)


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030222861

Qualification Title
Dentistry Bachelor's Degree
Awarding BodyBaşkent University
Awarding Body ContactBağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara
Awarding Body Urlhttps://www.baskent.edu.tr/en/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasDental studies
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value300
Program Duration5 Yıl
Program Profile

This program intends to include all kinds of practical and theoretical aspects of the field of study and it aims to provide its graduates with technical and managerial skills in all aspects of Dentistry. Graduates will be able to carry out activities relating to the prevention, diagnosis and treatment of congenital and acquired diseases and anomalies of the teeth and relative tissues.

Learning Environments

Education and training are carried out formally and face-to-face. In addition, practical training is provided in the pre-clinical application laboratory, artificial patient clinic, and clinics of each department within the institution.

Description
  • Scientific Quality 1. Makes clinical decisions by using problem-solving and critical thinking skills during the patient diagnosis and treatment plan process. 2. Monitors academic resources at the international level and evaluates research results. 3. Uses evidence-based dentistry practices, if any, in his professional practice to provide a high level of up-to-date clinical service.
  • Professionalism and Ethics 1. By adopting the concept of lifelong learning; Makes and implements plans that will ensure continuous professional development and ensures continuous professional development. 2. Complies with universal professional ethical rules in solving clinical problems. 3. In multiple patient applications, considers the urgent and priority medical situation. 4. Complies with national legal rules in service provision. 5. Ensures the confidentiality of patient information and records. 6. Obtains informed consent
  • Communication 1. Applies interpersonal harmony and communication skills. 2. Communicates effectively with colleagues and team members. 3. Communicates effectively with patients and their relatives. 4. Evaluates and communicates with patients in accordance with their age and developmental levels. 5. Shows a biopsychosocial approach to the patient and acts patient oriented.
  • Prioritization of Health 1. In individual dentistry practices, it prioritizes the protection and promotion of health, not corrective treatment. 2. Takes responsibility for protecting and improving oral and dental health at the social level. 3. He plans and implements the social protective programs he prepares according to the risk groups of the patients. 4. Makes recommendations regarding the national oral and dental health system and health policies. 5. Supports health promotion practices. 6. It supports the state of health in different stages of life (pregnancy, birth, puerperium, newborn, childhood, adolescence, adulthood, menopause andropause, old age)
  • Institution Management and Leadership 1. Systematizes patient safety and clinical risk management in treatment service delivery. 2. Establishes a team within the scope of healthcare services, ensures the harmonious functioning of the team and leads the team. 3. Respects and empathizes with the team he works with, his patients and his colleagues. 4. Ensures complete keeping, protection and confidentiality of patient records. 4. Monitors, evaluates and implements current developments regarding the management of oral and dental health services. 5. Manages financial and human resources effectively and efficiently. 6. Complies with and implements quality improvement processes. 7. Makes a disaster plan in institution management. 8. Provides ergonomic and safe working environments for himself and other employees.
  • Information Technologies 1. Uses information technologies in administrative and clinical processes. 2. Uses information technologies in obtaining, storing and using patient records. 3. Provides security and access control of electronic records. 4. Monitors, evaluates and applies current developments within the scope of information technologies in dentistry.
  • Diagnosis and Treatment Processes 1. Determines working limits accurately, requests consultation when necessary, and directs the patient to a specialist. 2. For diagnosis and treatment planning, he takes the detailed history of the patient, performs clinical and radiographic examination, uses auxiliary diagnostic methods, when necessary, evaluates the findings and manages the process. 3. Considers the patient's general health condition in treatment planning. 4. Prepares and presents alternative treatment plans for the patient, considering the patient's oral and dental health risk group (tooth decay, periodontal disease, etc.). 5. Makes clinical decisions together with the patient by informing the patient about the advantages and disadvantages of alternative treatment plans. 6. Plans oral and dental care for all groups, including different age groups and patients with special needs. 7. Uses the professional practices included in the job description appropriately and on time.
Key Competencies
  • Scientific                    
  • Informatics                 
  • Communication                      
  • Corporate Governance and Leadership            
  • Professionalism and Ethics                 
  • Prioritizing Health                  
  • Diagnosis and Treatment Processes
Further Info

According to the provisions of Başkent University Faculty of Dentistry's "Education-Training and Examination Regulations," at least one midterm exam is conducted for each course during a semester, and a final exam is administered at the end of each semester. Additionally, faculty members may use short written exams, assignments, projects, and similar assessments as part of the midterm evaluations. A student's success in courses is determined by evaluating both semester grades and the final exam grade together. Semester grades are composed of quiz scores, midterm exam grades, and grades for assignments, applications, and practical work, which vary depending on the course. The end-of-term passing grade is calculated by combining 60% of the semester grades with 40% of the final exam grade. To pass, a student must achieve a minimum grade of 50 on the final exam. Grades of 60 or higher are considered passing.

Quality Assurance

To observe the quality of higher education programs;

  • CoHE is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
  • “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by CoHE are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.
  • Every year, CoHE publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by CoHE.

 

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

 

  1. Creation and Approval of Curricula:
    1. CoHE determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
    2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.
    3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the CoHE.
  2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.
  3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor’s degree.
  4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. THEQC conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

 

Access Requirements
  • Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
  • To be assigned in this program as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center, whose procedures and principles are determined by CoHE.
Conditions for SuccessIn order to graduate from this program, students must have a GPA of at least 60 out of 100 and be successful in all courses in the curriculum. For graduation, the student must obtain a minimum of 300 ECTS.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Master's degree graduates can apply to appropriate doctoral programs or receive specialist training in the field they are placed in with the "Dentistry Specialization Examination" (DUS) conducted by CoHE.
  • Graduates of the Faculty of Dentistry, as dentists, have the authority to open private dental clinics within the framework of the laws, and they can work in public institutions, private sector institutions, or private clinics. They can work in hospitals affiliated with the Ministry of Health, university hospitals, or private healthcare centers.
Legal Basis

1. Act No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Act No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

3. Regulation on specialty training in medicine and dentistry (Official Gazette Date: 03.09.2022 Official Gazette Number: 31942)

Validity Period (If Any)

The proficiency is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030222861


Qualification Title
Dentistry Bachelor's Degree

Awarding Body
Başkent University

Awarding Body Contact
Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
300

Program Duration
5 Yıl

Program Profile

This program intends to include all kinds of practical and theoretical aspects of the field of study and it aims to provide its graduates with technical and managerial skills in all aspects of Dentistry. Graduates will be able to carry out activities relating to the prevention, diagnosis and treatment of congenital and acquired diseases and anomalies of the teeth and relative tissues.


Learning Environments

Education and training are carried out formally and face-to-face. In addition, practical training is provided in the pre-clinical application laboratory, artificial patient clinic, and clinics of each department within the institution.


Description
  • Scientific Quality 1. Makes clinical decisions by using problem-solving and critical thinking skills during the patient diagnosis and treatment plan process. 2. Monitors academic resources at the international level and evaluates research results. 3. Uses evidence-based dentistry practices, if any, in his professional practice to provide a high level of up-to-date clinical service.
  • Professionalism and Ethics 1. By adopting the concept of lifelong learning; Makes and implements plans that will ensure continuous professional development and ensures continuous professional development. 2. Complies with universal professional ethical rules in solving clinical problems. 3. In multiple patient applications, considers the urgent and priority medical situation. 4. Complies with national legal rules in service provision. 5. Ensures the confidentiality of patient information and records. 6. Obtains informed consent
  • Communication 1. Applies interpersonal harmony and communication skills. 2. Communicates effectively with colleagues and team members. 3. Communicates effectively with patients and their relatives. 4. Evaluates and communicates with patients in accordance with their age and developmental levels. 5. Shows a biopsychosocial approach to the patient and acts patient oriented.
  • Prioritization of Health 1. In individual dentistry practices, it prioritizes the protection and promotion of health, not corrective treatment. 2. Takes responsibility for protecting and improving oral and dental health at the social level. 3. He plans and implements the social protective programs he prepares according to the risk groups of the patients. 4. Makes recommendations regarding the national oral and dental health system and health policies. 5. Supports health promotion practices. 6. It supports the state of health in different stages of life (pregnancy, birth, puerperium, newborn, childhood, adolescence, adulthood, menopause andropause, old age)
  • Institution Management and Leadership 1. Systematizes patient safety and clinical risk management in treatment service delivery. 2. Establishes a team within the scope of healthcare services, ensures the harmonious functioning of the team and leads the team. 3. Respects and empathizes with the team he works with, his patients and his colleagues. 4. Ensures complete keeping, protection and confidentiality of patient records. 4. Monitors, evaluates and implements current developments regarding the management of oral and dental health services. 5. Manages financial and human resources effectively and efficiently. 6. Complies with and implements quality improvement processes. 7. Makes a disaster plan in institution management. 8. Provides ergonomic and safe working environments for himself and other employees.
  • Information Technologies 1. Uses information technologies in administrative and clinical processes. 2. Uses information technologies in obtaining, storing and using patient records. 3. Provides security and access control of electronic records. 4. Monitors, evaluates and applies current developments within the scope of information technologies in dentistry.
  • Diagnosis and Treatment Processes 1. Determines working limits accurately, requests consultation when necessary, and directs the patient to a specialist. 2. For diagnosis and treatment planning, he takes the detailed history of the patient, performs clinical and radiographic examination, uses auxiliary diagnostic methods, when necessary, evaluates the findings and manages the process. 3. Considers the patient's general health condition in treatment planning. 4. Prepares and presents alternative treatment plans for the patient, considering the patient's oral and dental health risk group (tooth decay, periodontal disease, etc.). 5. Makes clinical decisions together with the patient by informing the patient about the advantages and disadvantages of alternative treatment plans. 6. Plans oral and dental care for all groups, including different age groups and patients with special needs. 7. Uses the professional practices included in the job description appropriately and on time.

Key Competencies
  • Scientific                    
  • Informatics                 
  • Communication                      
  • Corporate Governance and Leadership            
  • Professionalism and Ethics                 
  • Prioritizing Health                  
  • Diagnosis and Treatment Processes

Further Info

According to the provisions of Başkent University Faculty of Dentistry's "Education-Training and Examination Regulations," at least one midterm exam is conducted for each course during a semester, and a final exam is administered at the end of each semester. Additionally, faculty members may use short written exams, assignments, projects, and similar assessments as part of the midterm evaluations. A student's success in courses is determined by evaluating both semester grades and the final exam grade together. Semester grades are composed of quiz scores, midterm exam grades, and grades for assignments, applications, and practical work, which vary depending on the course. The end-of-term passing grade is calculated by combining 60% of the semester grades with 40% of the final exam grade. To pass, a student must achieve a minimum grade of 50 on the final exam. Grades of 60 or higher are considered passing.


Quality Assurance

To observe the quality of higher education programs;

  • CoHE is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
  • “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by CoHE are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.
  • Every year, CoHE publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by CoHE.

 

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

 

  1. Creation and Approval of Curricula:
    1. CoHE determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
    2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.
    3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the CoHE.
  2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.
  3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor’s degree.
  4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. THEQC conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

 


Access Requirements
  • Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
  • To be assigned in this program as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center, whose procedures and principles are determined by CoHE.

Conditions for Success
In order to graduate from this program, students must have a GPA of at least 60 out of 100 and be successful in all courses in the curriculum. For graduation, the student must obtain a minimum of 300 ECTS.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Master's degree graduates can apply to appropriate doctoral programs or receive specialist training in the field they are placed in with the "Dentistry Specialization Examination" (DUS) conducted by CoHE.
  • Graduates of the Faculty of Dentistry, as dentists, have the authority to open private dental clinics within the framework of the laws, and they can work in public institutions, private sector institutions, or private clinics. They can work in hospitals affiliated with the Ministry of Health, university hospitals, or private healthcare centers.

Legal Basis

1. Act No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Act No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

3. Regulation on specialty training in medicine and dentistry (Official Gazette Date: 03.09.2022 Official Gazette Number: 31942)


Validity Period (If Any)

The proficiency is valid at all times.


Url
Open Address