Yeterlilik Kodu

TR0030007328

Yeterlilik Adı
Ebelik Lisans Diploması
Sorumlu KurumSivas Cumhuriyet Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAdres: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi 58140 KAMPÜS/SİVAS
Sorumlu Kurum URLhttp://www.cumhuriyet.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Hemşirelik ve ebelik
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümü 4 yıllık (8 yarıyıl) lisans programı olup, ebelikte bireylerin birer profesyonel olarak yetişmeleri için eğitim ve öğretim vermektedir. Eğitim sürecinde çevreyi ve toplumu tanımaya, yeni teknolojileri kullanabilmeye yönelik dersler ile insanın yapısı, anatomisi ve fizyolojisini kapsayan temel tıp dersleri verilmektedir. Programda profesyonelliğe yönelik meslek derslerinin yanı sıra bilimsel anlamda araştırmalar yapılmaktadır. Ebelik Bölümü mezunlarına “Ebelik Lisans” diploması verilmektedir. Mezunlarımız Yükseköğretim Kurulu Yürütme Kurulunca 2547 Sayılı Kanun gereğince “Ebe” unvanını almaktadır. Bölümümüz de 2003 – 2004 eğitim öğretim yılından itibaren Ebelikte Yüksek Lisans programına başlamıştır. 2016–2017 eğitim öğretim yılından itibaren Ebelik Doktora programı açılmış olup öğrenci almaya başlamıştır.

Bu program; ebelik bilgi ve becerilerini profesyonellik içerisinde liderlik özellikleriyle artırabilen, hizmet verdiği gruba bütüncül olarak yaklaşan, multidisipliner ekiple işbirliği içerisinde topluma gebelik öncesi, gebelik, doğum, doğum sonrası, yenidoğan dönemlerine ve aile planlamasına yönelik bir bütün olarak hizmet sunabilen, ebelik uygulama ve gelişmesindeki süreçte sürekli olarak ebelik araştırmalarını geliştirebilen ve sağlık bakımını yükseltecek olan araştırma aktivitelerini paylaşabilen bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Bölümümüz öğretim elemanları, kişisel beceri ve profesyonel gelişimlerini sürekli olarak artırarak, bölgesel ve ulusal gereksinimlere cevap verebilecek kaliteli ebelik eğitim programları düzenleyerek ve geliştirerek topluma hizmet vermeye çalışmaktadırlar.
Bölümümüz öğretim elemanlarının ve öğrencilerinin Ebeler Derneği ile işbirliği içerisinde çalışmalarını yürütmesi hedeflenmektedir.

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümünün misyonu; evrensel standartlarda multidisipliner bir yaklaşım ile çağın gerektirdiği değişimleri yakalayarak ülkenin gereksinimi olan nitelikli, rekabetçi, bilime katkı sağlayan, ekip çalışması ruhuna sahip, bireyin, ailenin ve toplumun değerlerine saygılı, araştırmacı, girişimci, uygulayıcı, eğitimci, eleştirel düşünce gücüne sahip, sağlık etiği ilkelerine ve insani değerlere saygılı, kanıta dayalı uygulamalara önem veren, üniversitemizin adını duyurabilecek nitelikte ve lider bireyler yetiştirmektir.

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik  Bölümünün vizyonu; ebelik alanında bilimsel bilgiye sahip, ekip çalışmasına inanan, birey, aile ve toplum sağlık bakımını karşılamada kullanmak için çağdaş teknolojiyi kullanabilen, bütüncül yaklaşımı benimsemiş, değişime ve gelişime açık, otonom sahibi, uygulamalarda profesyonellikten vazgeçmeyen, bakım kalitesinden ödün vermeyen, nitelikli mezunlar ile bilimsel gelişime önderlik eden, ulusal ve uluslararası alanda tanınan, öncü bir eğitim kurumu olmaktır.

Program öğrenciye; gebelik, doğum ve doğum sonrası dönemlerde gerekli bakımı ve danışmanlığı sağlamak, normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırmak, yenidoğan bebeğin bakımını ve aile planlaması yöntemlerini uygulamak ve danışmanlık yapmak üzere koruyucu, rehabilite ve tedavi edici sağlık hizmetlerine yönelik gerekli bilgileri kazandırmayı amaçlar.

Öğrenme Ortamları

Ebelik Bölümü tarafından kullanılan teorik derslerin yürütüldüğü dört derslik (B-104, B-105, B-205, B-206) ve aktif öğrenme yöntemlerinin kullanıldığı (B-103) kolçaklı sandalyeye sahip bir derslik yer almaktadır. B-104, B-105 ve B-206’nolu sınıflar 130, B-205’nolu sınıf 170 ve B-103’nolu sınıf 80 kişilik öğrenci kapasitesine sahiptir. Uygulama malzemelerinin bulunduğu bir oda ve uygulama derslerinin yürütüldüğü 3 bölümden oluşan toplamda en fazla 130 öğrenci kapasitesi bulunan bir uygulama dersliği ve 1 adet 15-20 kişi kapasiteli ev ziyareti uygulama dersliği bulunmaktadır. 1 adet 15-20 kişi kapasiteli Lisansüstü eğitim dersliği ve 1 adet 15-20 kişilik toplantı salonu yer almaktadır. Fakültenin 108 metrekarelik bir konferans salonu, 80 metrekarelik kütüphanesi ve 135 metrekarelik bir kantini bulunmaktadır. Bununla birlikte fakültemizin araba park alanı, engelli park alanı, yangın merdiveni, öğrencinin ve öğretim elemanlarının vakit geçirebileceği bahçesi ve kamelyalar bulunmaktadır. Öğrencilerin uygulama alanları Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Kadın Doğum ve Çocuk Hastanesi ve Sivas Numune Hastanesi ve Halk Sağlığı kurumlarına bağlı Toplum Sağlığı ve Aile Sağlığı Merkezlerinden oluşmaktadır. Öğrenciler Ebelik Esasları, Doğum Öncesi Dönem 1, Doğum Öncesi Dönem 2, Aile Planlaması, Normal Doğum ve Doğum Sonrası Dönem, Riskli Doğum ve Doğum Sonrası Dönem Bakım, Yenidoğan Sağlığı ve Hastalıkları, Kadın Sağlığı ve Hastalıkları, Klinik Sahada Entegre Uygulamaları 1 ve Klinik Sahada Entegre Uygulamaları 2 derslerinin uygulamalarına çıkmaktadır. Klinik uygulama alanı olarak bu derslerin kullanılan yerler; hastanelerin Obstetri Servisi, Jinekoloji Servisi, Doğumhane, Kadın Doğum Polikliniği ve Kadın Doğum Acil, Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesi, Pediatri polikliniği ve Pediyatrik Endokrinoloji Polikliniği, Kan alma, NST çekim odası, Gebe Bilgilendirme Sınıfı ve Aile Sağlığı Merkezleridir.

Klinik uygulama alanlarına göre öğrenci sayısına değişebilmektedir. Her klinikten sorumlu olan öğretim elemanları; öğrencileri bilgi, beceri ve deneyimleri doğrultusunda desteklemektedir ve değerlendirmektedir. Aynı zamanda klinikte görev yapan ebeler ve sağlık çalışanları klinik bilgi-beceri ve deneyimleri doğrultusunda öğrencileri desteklemektedir. Öğrencilerin kliniklerde bulunan araç-gereçleri kullanımlarına olanak sağlanmaktadır ve bu doğrultuda desteklenmektedir. Uygulama sırasında öğrencilerin kliniğe yönelik bakım planlarını değerlendirmek, uygulamalarını tartışmak, bilgi paylaşımında bulunmak için ebe odaları ve kliniklerin bulunduğu katlarda dinlenme alanları kullanılabilmektedir. Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde öğretim elemanları ve öğrencilerin kullanımına açık mesleki uygulamalarına yönelik uygulama dersliği bulunmaktadır. Bu dersliklerde öğrenciler klinik uygulama alanına çıkmadan önce maketler üzerinde eğitim alarak bilgi, beceri ve deneyimleri ölçüldükten sonra kliniklere yönlendirilmektedir. Klinik uygulaması sürecinde beceri listeleri, uygulama değerlendirme formları, hazırladıkları materyaller, bakım planı ve bu plan doğrultusunda danışana uyguladıkları danışmanlık eğitimi öğrencilerin değerlendirilmesine olanak sağlamaktadır. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi öğrencileri, bir kampüs üniversitesinde okuyor olmanın tüm avantajlarına sahip olabilmektedirler. Öğrencilerin ders dışındaki zamanlarını en iyi şekilde değerlendirebilmeleri için geniş imkân ve fırsatların yer aldığı üniversitede personel ve öğrencilerin hem sosyal yaşam alanları hem de günlük ihtiyaçların karşılanabileceği çok sayıda birim bulunmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ebelik mesleğinin, yasal hak, yetki ve sorumluluklarını bilir ve mesleki etik kurallar, mevzuat ve yönetmelikler doğrultusunda kuramsal ve uygulama bilgilerini kendi alanında kullanır.
  • Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonrası dönemde, kadının, yenidoğanın, ailenin; fiziksel, ruhsal, sosyal, spiritüel sağlığını koruma ve geliştirme konusunda, güncel bilgi ve beceriye sahiptir.
  • Ebelik hizmetlerinin sunulduğu tüm alanlarda, toplum sağlığını korumak ve geliştirmek için sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım hizmetlerini, ebelik bakım sürecini kullanarak, bütüncül bir yaklaşımla uygular.
  • Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırır.
  • Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonrası süreçte kadının, yenidoğanın, ailenin, normalden sapma durumlarını; eleştirel düşünme, problem çözme, kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanarak erken dönemde tanılar ve gerekli girişimlerde bulunur.
  • Kadın ve ailesi merkezde olacak şekilde, multidisipliner sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle etkili iletişim becerilerini kullanarak iş birliği halinde çalışır.
  • Sağlığın korunması ve geliştirilmesi, tedavi ve rehabilitasyon süreçlerinde, yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak güncel gelişmeleri, bilişim, iletişim ve bakım teknolojilerindeki gelişmeleri takip eder ve uygulamalarında kullanır.
  • Mesleki bilgi ve becerilerini geliştirilmesine yönelik ulusal, uluslararası yayın ve bilimsel etkinlikleri takip eder.
  • Sağlık ekibinin bir üyesi olarak, ebelik mesleğine ve topluma katkı sağlamak için bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde yer alır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilerin program çıktılarına ulaşabilmek için bilgi beceri ve davranışını geliştirebilecekleri uygulama alanları Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Kadın Doğum ve Çocuk Hastanesi ve Sivas Numune Hastanesi ve Halk Sağlığı kurumlarına bağlı Toplum Sağlığı ve Aile Sağlığı Merkezlerinden oluşmaktadır. Klinik uygulama alanı olarak kullanılan yerler; hastanelerin Obstetri Servisi, Jinekoloji Servisi, Doğumhane, Kadın Doğum Polikliniği ve Kadın Doğum Acil, Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesi, Pediatri polikliniği ve Pediyatrik Endokrinoloji Polikliniği, Kan alma, NST çekim odası, Gebe Bilgilendirme Sınıfı ve Aile Sağlığı Merkezleridir. Sağlık Bilimleri Fakültesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği doğrultusunda öğrencilerin başarı durumları hesaplanmaktadır. Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ev Ödevi, Laboratuvar Çalışması, Seminer/Sunum, Klinik Uygulama, Klinik Değerlendirme Formları, Ev Sınavı gibi ölçme değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır. Ayrıca öğrencilerin mezun olabilmeleri için Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim-öğretim ve Sınav Yönetmeliği 3. Bölüm 17. Madde uyarınca öğrencilerin başarılı olabilmesi için toplam 240 AKTS tamamlaması gerekmektedir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Kalite Politikası;

  • Üniversitemizi eğitim ve araştırmada bölgesinde öncü ve lider konuma taşıyan,
  • Kurumumuzu, misyonuna uygun, özgün, saygın ve tercih edilebilir seviyede tutmak için emek sarf eden,
  • Katılımcı çağdaş yönetim anlayışı ile personel ve paydaşlarımızın dinamik ihtiyaçlarını karşılayan,
  • Sürdürülebilir kalkınmayı destekleyerek hizmet ve faaliyetlerini sürekli iyileştiren,
  • İç ve dış paydaşlarının yenilikçi ve yaratıcı yaklaşımlarını cesaretlendirerek zamanı, teknolojiyi ve bilgiyi etkin ve verimli kullanan, bir kalite yönetim sistemi oluşturmak, uygulamak ve sürekliliğini sağlamaktır.

Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK)

Giriş Şartı

Öğrenciler, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı MF 3 puan türünde başarılı olmalıdır. ÖSYM sınav sonucuna göre ve öğrencilerin tercihleri doğrultusunda yerleştirme yapmaktadır. Bu bölüme lise ve dengi okul mezunu kız öğrenciler başvurabilirler.

Başarma Şartları240 AKTS lik ders tamamlamak. En az 100 doğum öncesi muayeneyi içerecek şekilde gebe kadınlara danışmanlık yapmak. En az 40 gebe kadına doğum öncesi bakım vermek ve izlemini yapmak. Yardımsız en az 40 doğum yaptırmak. Doğum yapan kadın sayısı az ise, yardımsız en az 30 doğum yaptırmak ve 20 doğuma yardım etmek. Makat doğuma aktif katılmak. Makat doğum mümkün olmadığı takdirde simülasyonla yaptırmak. Epizyotomi sonrası veya basit perianal yırtılmalara dikiş atmak ve gerektiğinde bu durumu simülasyon şeklinde yapmak. Gebelik, doğum ya da doğum sonrası dönemde risk altında olan 40 kadına bakım vermek ve izlemek. En az 100 lohusayı ve sağlıklı yenidoğan bebeği fiziksel muayeneyi de içerecek şekilde izlemek ve bakımını vermek. Özel bakım gerektiren, prematüre, postmatüre, düşük doğum ağırlıklı veya hasta bebekler dahil olmak üzere yeni doğan bebeklerin gözlem ve bakımını yapmak. Jinekoloji ve obstetri alanlarında sağlığı koruyacak ve geliştirecek eğitim, teorik bilgi ve klinik uygulamayı içerecek şekilde bakım vermek ve patolojik durumu olan kadınların bakımını yapmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Devlet, Özel ve Üniversite Hastaneleri’nde çalışabilirler. Aile Sağlığı ve Toplum Sağlığı Merkezleri’nde çalışabilirler. Özel sağlık kabinleri açarak çalışabilirler. Mezunların üst kademeye geçişi: Uzman Ebe (Yüksek Lisans), Doktor Ebe (Doktora)

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği

4. Sağlık Bilimleri Fakültesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği

5. Doktorluk, Hemşirelik, Ebelik, Diş Hekimliği, Veterinerlik, Eczacılık ve Mimarlık Eğitim Programlarının Asgari Eğitim Koşullarının Belirlenmesine Dair Yönetmelik

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030007328


Yeterlilik Adı
Ebelik Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Adres: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi 58140 KAMPÜS/SİVAS

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümü 4 yıllık (8 yarıyıl) lisans programı olup, ebelikte bireylerin birer profesyonel olarak yetişmeleri için eğitim ve öğretim vermektedir. Eğitim sürecinde çevreyi ve toplumu tanımaya, yeni teknolojileri kullanabilmeye yönelik dersler ile insanın yapısı, anatomisi ve fizyolojisini kapsayan temel tıp dersleri verilmektedir. Programda profesyonelliğe yönelik meslek derslerinin yanı sıra bilimsel anlamda araştırmalar yapılmaktadır. Ebelik Bölümü mezunlarına “Ebelik Lisans” diploması verilmektedir. Mezunlarımız Yükseköğretim Kurulu Yürütme Kurulunca 2547 Sayılı Kanun gereğince “Ebe” unvanını almaktadır. Bölümümüz de 2003 – 2004 eğitim öğretim yılından itibaren Ebelikte Yüksek Lisans programına başlamıştır. 2016–2017 eğitim öğretim yılından itibaren Ebelik Doktora programı açılmış olup öğrenci almaya başlamıştır.

Bu program; ebelik bilgi ve becerilerini profesyonellik içerisinde liderlik özellikleriyle artırabilen, hizmet verdiği gruba bütüncül olarak yaklaşan, multidisipliner ekiple işbirliği içerisinde topluma gebelik öncesi, gebelik, doğum, doğum sonrası, yenidoğan dönemlerine ve aile planlamasına yönelik bir bütün olarak hizmet sunabilen, ebelik uygulama ve gelişmesindeki süreçte sürekli olarak ebelik araştırmalarını geliştirebilen ve sağlık bakımını yükseltecek olan araştırma aktivitelerini paylaşabilen bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Bölümümüz öğretim elemanları, kişisel beceri ve profesyonel gelişimlerini sürekli olarak artırarak, bölgesel ve ulusal gereksinimlere cevap verebilecek kaliteli ebelik eğitim programları düzenleyerek ve geliştirerek topluma hizmet vermeye çalışmaktadırlar.
Bölümümüz öğretim elemanlarının ve öğrencilerinin Ebeler Derneği ile işbirliği içerisinde çalışmalarını yürütmesi hedeflenmektedir.

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümünün misyonu; evrensel standartlarda multidisipliner bir yaklaşım ile çağın gerektirdiği değişimleri yakalayarak ülkenin gereksinimi olan nitelikli, rekabetçi, bilime katkı sağlayan, ekip çalışması ruhuna sahip, bireyin, ailenin ve toplumun değerlerine saygılı, araştırmacı, girişimci, uygulayıcı, eğitimci, eleştirel düşünce gücüne sahip, sağlık etiği ilkelerine ve insani değerlere saygılı, kanıta dayalı uygulamalara önem veren, üniversitemizin adını duyurabilecek nitelikte ve lider bireyler yetiştirmektir.

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik  Bölümünün vizyonu; ebelik alanında bilimsel bilgiye sahip, ekip çalışmasına inanan, birey, aile ve toplum sağlık bakımını karşılamada kullanmak için çağdaş teknolojiyi kullanabilen, bütüncül yaklaşımı benimsemiş, değişime ve gelişime açık, otonom sahibi, uygulamalarda profesyonellikten vazgeçmeyen, bakım kalitesinden ödün vermeyen, nitelikli mezunlar ile bilimsel gelişime önderlik eden, ulusal ve uluslararası alanda tanınan, öncü bir eğitim kurumu olmaktır.

Program öğrenciye; gebelik, doğum ve doğum sonrası dönemlerde gerekli bakımı ve danışmanlığı sağlamak, normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırmak, yenidoğan bebeğin bakımını ve aile planlaması yöntemlerini uygulamak ve danışmanlık yapmak üzere koruyucu, rehabilite ve tedavi edici sağlık hizmetlerine yönelik gerekli bilgileri kazandırmayı amaçlar.


Öğrenme Ortamları

Ebelik Bölümü tarafından kullanılan teorik derslerin yürütüldüğü dört derslik (B-104, B-105, B-205, B-206) ve aktif öğrenme yöntemlerinin kullanıldığı (B-103) kolçaklı sandalyeye sahip bir derslik yer almaktadır. B-104, B-105 ve B-206’nolu sınıflar 130, B-205’nolu sınıf 170 ve B-103’nolu sınıf 80 kişilik öğrenci kapasitesine sahiptir. Uygulama malzemelerinin bulunduğu bir oda ve uygulama derslerinin yürütüldüğü 3 bölümden oluşan toplamda en fazla 130 öğrenci kapasitesi bulunan bir uygulama dersliği ve 1 adet 15-20 kişi kapasiteli ev ziyareti uygulama dersliği bulunmaktadır. 1 adet 15-20 kişi kapasiteli Lisansüstü eğitim dersliği ve 1 adet 15-20 kişilik toplantı salonu yer almaktadır. Fakültenin 108 metrekarelik bir konferans salonu, 80 metrekarelik kütüphanesi ve 135 metrekarelik bir kantini bulunmaktadır. Bununla birlikte fakültemizin araba park alanı, engelli park alanı, yangın merdiveni, öğrencinin ve öğretim elemanlarının vakit geçirebileceği bahçesi ve kamelyalar bulunmaktadır. Öğrencilerin uygulama alanları Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Kadın Doğum ve Çocuk Hastanesi ve Sivas Numune Hastanesi ve Halk Sağlığı kurumlarına bağlı Toplum Sağlığı ve Aile Sağlığı Merkezlerinden oluşmaktadır. Öğrenciler Ebelik Esasları, Doğum Öncesi Dönem 1, Doğum Öncesi Dönem 2, Aile Planlaması, Normal Doğum ve Doğum Sonrası Dönem, Riskli Doğum ve Doğum Sonrası Dönem Bakım, Yenidoğan Sağlığı ve Hastalıkları, Kadın Sağlığı ve Hastalıkları, Klinik Sahada Entegre Uygulamaları 1 ve Klinik Sahada Entegre Uygulamaları 2 derslerinin uygulamalarına çıkmaktadır. Klinik uygulama alanı olarak bu derslerin kullanılan yerler; hastanelerin Obstetri Servisi, Jinekoloji Servisi, Doğumhane, Kadın Doğum Polikliniği ve Kadın Doğum Acil, Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesi, Pediatri polikliniği ve Pediyatrik Endokrinoloji Polikliniği, Kan alma, NST çekim odası, Gebe Bilgilendirme Sınıfı ve Aile Sağlığı Merkezleridir.

Klinik uygulama alanlarına göre öğrenci sayısına değişebilmektedir. Her klinikten sorumlu olan öğretim elemanları; öğrencileri bilgi, beceri ve deneyimleri doğrultusunda desteklemektedir ve değerlendirmektedir. Aynı zamanda klinikte görev yapan ebeler ve sağlık çalışanları klinik bilgi-beceri ve deneyimleri doğrultusunda öğrencileri desteklemektedir. Öğrencilerin kliniklerde bulunan araç-gereçleri kullanımlarına olanak sağlanmaktadır ve bu doğrultuda desteklenmektedir. Uygulama sırasında öğrencilerin kliniğe yönelik bakım planlarını değerlendirmek, uygulamalarını tartışmak, bilgi paylaşımında bulunmak için ebe odaları ve kliniklerin bulunduğu katlarda dinlenme alanları kullanılabilmektedir. Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde öğretim elemanları ve öğrencilerin kullanımına açık mesleki uygulamalarına yönelik uygulama dersliği bulunmaktadır. Bu dersliklerde öğrenciler klinik uygulama alanına çıkmadan önce maketler üzerinde eğitim alarak bilgi, beceri ve deneyimleri ölçüldükten sonra kliniklere yönlendirilmektedir. Klinik uygulaması sürecinde beceri listeleri, uygulama değerlendirme formları, hazırladıkları materyaller, bakım planı ve bu plan doğrultusunda danışana uyguladıkları danışmanlık eğitimi öğrencilerin değerlendirilmesine olanak sağlamaktadır. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi öğrencileri, bir kampüs üniversitesinde okuyor olmanın tüm avantajlarına sahip olabilmektedirler. Öğrencilerin ders dışındaki zamanlarını en iyi şekilde değerlendirebilmeleri için geniş imkân ve fırsatların yer aldığı üniversitede personel ve öğrencilerin hem sosyal yaşam alanları hem de günlük ihtiyaçların karşılanabileceği çok sayıda birim bulunmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ebelik mesleğinin, yasal hak, yetki ve sorumluluklarını bilir ve mesleki etik kurallar, mevzuat ve yönetmelikler doğrultusunda kuramsal ve uygulama bilgilerini kendi alanında kullanır.
  • Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonrası dönemde, kadının, yenidoğanın, ailenin; fiziksel, ruhsal, sosyal, spiritüel sağlığını koruma ve geliştirme konusunda, güncel bilgi ve beceriye sahiptir.
  • Ebelik hizmetlerinin sunulduğu tüm alanlarda, toplum sağlığını korumak ve geliştirmek için sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım hizmetlerini, ebelik bakım sürecini kullanarak, bütüncül bir yaklaşımla uygular.
  • Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırır.
  • Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonrası süreçte kadının, yenidoğanın, ailenin, normalden sapma durumlarını; eleştirel düşünme, problem çözme, kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanarak erken dönemde tanılar ve gerekli girişimlerde bulunur.
  • Kadın ve ailesi merkezde olacak şekilde, multidisipliner sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle etkili iletişim becerilerini kullanarak iş birliği halinde çalışır.
  • Sağlığın korunması ve geliştirilmesi, tedavi ve rehabilitasyon süreçlerinde, yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak güncel gelişmeleri, bilişim, iletişim ve bakım teknolojilerindeki gelişmeleri takip eder ve uygulamalarında kullanır.
  • Mesleki bilgi ve becerilerini geliştirilmesine yönelik ulusal, uluslararası yayın ve bilimsel etkinlikleri takip eder.
  • Sağlık ekibinin bir üyesi olarak, ebelik mesleğine ve topluma katkı sağlamak için bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde yer alır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilerin program çıktılarına ulaşabilmek için bilgi beceri ve davranışını geliştirebilecekleri uygulama alanları Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Kadın Doğum ve Çocuk Hastanesi ve Sivas Numune Hastanesi ve Halk Sağlığı kurumlarına bağlı Toplum Sağlığı ve Aile Sağlığı Merkezlerinden oluşmaktadır. Klinik uygulama alanı olarak kullanılan yerler; hastanelerin Obstetri Servisi, Jinekoloji Servisi, Doğumhane, Kadın Doğum Polikliniği ve Kadın Doğum Acil, Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesi, Pediatri polikliniği ve Pediyatrik Endokrinoloji Polikliniği, Kan alma, NST çekim odası, Gebe Bilgilendirme Sınıfı ve Aile Sağlığı Merkezleridir. Sağlık Bilimleri Fakültesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği doğrultusunda öğrencilerin başarı durumları hesaplanmaktadır. Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ev Ödevi, Laboratuvar Çalışması, Seminer/Sunum, Klinik Uygulama, Klinik Değerlendirme Formları, Ev Sınavı gibi ölçme değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır. Ayrıca öğrencilerin mezun olabilmeleri için Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim-öğretim ve Sınav Yönetmeliği 3. Bölüm 17. Madde uyarınca öğrencilerin başarılı olabilmesi için toplam 240 AKTS tamamlaması gerekmektedir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Kalite Politikası;

  • Üniversitemizi eğitim ve araştırmada bölgesinde öncü ve lider konuma taşıyan,
  • Kurumumuzu, misyonuna uygun, özgün, saygın ve tercih edilebilir seviyede tutmak için emek sarf eden,
  • Katılımcı çağdaş yönetim anlayışı ile personel ve paydaşlarımızın dinamik ihtiyaçlarını karşılayan,
  • Sürdürülebilir kalkınmayı destekleyerek hizmet ve faaliyetlerini sürekli iyileştiren,
  • İç ve dış paydaşlarının yenilikçi ve yaratıcı yaklaşımlarını cesaretlendirerek zamanı, teknolojiyi ve bilgiyi etkin ve verimli kullanan, bir kalite yönetim sistemi oluşturmak, uygulamak ve sürekliliğini sağlamaktır.

Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK)


Giriş Şartı

Öğrenciler, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı MF 3 puan türünde başarılı olmalıdır. ÖSYM sınav sonucuna göre ve öğrencilerin tercihleri doğrultusunda yerleştirme yapmaktadır. Bu bölüme lise ve dengi okul mezunu kız öğrenciler başvurabilirler.


Başarma Şartları
240 AKTS lik ders tamamlamak. En az 100 doğum öncesi muayeneyi içerecek şekilde gebe kadınlara danışmanlık yapmak. En az 40 gebe kadına doğum öncesi bakım vermek ve izlemini yapmak. Yardımsız en az 40 doğum yaptırmak. Doğum yapan kadın sayısı az ise, yardımsız en az 30 doğum yaptırmak ve 20 doğuma yardım etmek. Makat doğuma aktif katılmak. Makat doğum mümkün olmadığı takdirde simülasyonla yaptırmak. Epizyotomi sonrası veya basit perianal yırtılmalara dikiş atmak ve gerektiğinde bu durumu simülasyon şeklinde yapmak. Gebelik, doğum ya da doğum sonrası dönemde risk altında olan 40 kadına bakım vermek ve izlemek. En az 100 lohusayı ve sağlıklı yenidoğan bebeği fiziksel muayeneyi de içerecek şekilde izlemek ve bakımını vermek. Özel bakım gerektiren, prematüre, postmatüre, düşük doğum ağırlıklı veya hasta bebekler dahil olmak üzere yeni doğan bebeklerin gözlem ve bakımını yapmak. Jinekoloji ve obstetri alanlarında sağlığı koruyacak ve geliştirecek eğitim, teorik bilgi ve klinik uygulamayı içerecek şekilde bakım vermek ve patolojik durumu olan kadınların bakımını yapmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Devlet, Özel ve Üniversite Hastaneleri’nde çalışabilirler. Aile Sağlığı ve Toplum Sağlığı Merkezleri’nde çalışabilirler. Özel sağlık kabinleri açarak çalışabilirler. Mezunların üst kademeye geçişi: Uzman Ebe (Yüksek Lisans), Doktor Ebe (Doktora)


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği

4. Sağlık Bilimleri Fakültesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği

5. Doktorluk, Hemşirelik, Ebelik, Diş Hekimliği, Veterinerlik, Eczacılık ve Mimarlık Eğitim Programlarının Asgari Eğitim Koşullarının Belirlenmesine Dair Yönetmelik


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030007328

Qualification Title
Midwifery Bachelor's Degree
Awarding BodySivas Cumhuriyet University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.cumhuriyet.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023
TQF Level 6
Thematic AreasNursing and midwifery
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

Sivas Cumhuriyet University Faculty of Health Sciences Department of Midwifery is a 4-year (8 semesters) undergraduate program and provides education and training for individuals to grow as professionals in midwifery. During the education process, courses aimed at getting to know the environment and society, using new technologies, and basic medical courses covering human structure, anatomy and physiology are given. In addition to professional vocational courses, scientific research is conducted in the program. Graduates of the Midwifery Department are given a "Bachelor of Midwifery" diploma. Our graduates are given the title of "Midwife" by the Executive Board of the Council of Higher Education in accordance with Law No. 2547. Our department has started the Master's program in Midwifery since the 2003 - 2004 academic year. Since the 2016-2017 academic year, the Midwifery Doctorate program has been opened and started to accept students.

This program; Being able to increase midwifery knowledge and skills professionally with leadership qualities, approaching the group it serves holistically, being able to provide services to the society as a whole for pre-pregnancy, pregnancy, birth, postpartum, newborn periods and family planning in cooperation with a multidisciplinary team, and being able to continue in the process of midwifery practice and development. It aims to raise individuals who can develop midwifery research and share research activities that will improve health care.Faculty members of our department strive to serve the society by constantly improving their personal skills and professional development and by organizing and developing quality midwifery education programs that can meet regional and national needs.
It is aimed for the faculty members and students of our department to carry out their work in cooperation with the Midwives Association.

The mission of Sivas Cumhuriyet University, Faculty of Health Sciences, Midwifery Department; By catching the changes required by the age with a multidisciplinary approach at universal standards, we meet the needs of the country as being qualified, competitive, contributing to science, having a spirit of teamwork, respecting the values of the individual, family and society, being a researcher, entrepreneur, practitioner, educator, having the power of critical thinking, and adhering to the  principles of health ethics. and to raise leading individuals who respect human values, attach importance to evidence-based practices, and can make a name for our university.

The vision of Sivas Cumhuriyet University, Faculty of Health Sciences, Midwifery Department; Scientific development with qualified graduates who have scientific knowledge in the field of midwifery, believe in teamwork, can use modern technology to provide individual, family and community health care, have adopted a holistic approach, are open to change and development, have autonomy, do not give up professionalism in practices, do not compromise on the quality of care. To be a leading educational institution that is recognized nationally and internationally.

The program provides students with; It aims to provide the necessary information about preventive, rehabilitative and therapeutic health services in order to provide the necessary care and consultancy during pregnancy, birth and postpartum periods, to have normal births under its own responsibility, to apply and provide consultancy to the care of the newborn baby and family planning methods.

Learning Environments

There are four classrooms (B-104, B-105, B-205, B-206) where theoretical courses used by the Midwifery Department are conducted and a classroom with a chair with armrests where active learning methods are used (B-103). Classes B-104, B-105 and B-206 have a student capacity of 130, Class B-205 has a student capacity of 170 and Class B-103 has a student capacity of 80. There is a room with application materials, a practice classroom consisting of 3 sections where practice lessons are conducted, with a maximum capacity of 130 students, and 1 home visit practice classroom with a capacity of 15-20 people. There is 1 graduate education classroom with a capacity of 15-20 people and 1 meeting room with a capacity of 15-20 people. The faculty has a conference hall of 108 square meters, a library of 80 square meters and a canteen of 135 square meters. In addition, our faculty has a car parking area, disabled parking area, fire escape, garden and camellias where students and faculty members can spend time. The practice areas of the students consist of Sivas Cumhuriyet University Gynecology and Children's Hospital, Sivas Numune Hospital and Community Health and Family Health Centers affiliated with Public Health institutions. Students will learn about Midwifery Principles, Prenatal Period 1, Prenatal Period 2, Family Planning, Normal Birth and Postpartum Period, Risky Birth and Postpartum Care, Newborn Health and Diseases, Women's Health and Diseases, Integrated Practices in

Description
  • Knows the legal rights, powers and responsibilities of the midwifery profession and uses theoretical and practical knowledge in her field in line with professional ethical rules, legislation and regulations.
  • In the pre-pregnancy, pregnancy, birth and postpartum period, the woman, the newborn and the family; Has up-to-date knowledge and skills to protect and improve physical, mental, social and spiritual health. 
  • It applies health education, consultancy and care services with a holistic approach, using the midwifery care process, to protect and improve public health in all areas where midwifery services are provided.
  • She carries out vaginal births under his/her own responsibility.
  • Deviations from normal of the woman, the newborn, and the family during pre-pregnancy, pregnancy, birth and post-natal period; Makes early diagnoses and necessary interventions by using critical thinking, problem solving and evidence-based decision-making skills.
  • With the woman and her family at the center, the multidisciplinary health team works in collaboration with other disciplines and professional organizations using effective communication skills.
  • By using lifelong learning skills in the protection and promotion of health, treatment and rehabilitation processes, the student follows current developments in information, communication and care technologies and uses them in his practices.
  • Follows national and international publications and scientific events aimed at improving professional knowledge and skills. As a member of the healthcare team, she takes part in scientific research, projects and activities to contribute to the midwifery profession and society.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

1. Reading and writing competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Civic competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence

 

Further Info

Application areas where students can develop their knowledge, skills and behavior in order to achieve program outcomes consist of Sivas Cumhuriyet University Maternity and Children's Hospital, Sivas Numune Hospital and Community Health and Family Health Centers affiliated with Public Health institutions. Places used as clinical application areas; The hospitals' Obstetrics Service, Gynecology Service, Delivery Room, Gynecology Polyclinic and Gynecology Emergency, Newborn Intensive Care Unit, Pediatrics Polyclinic and Pediatric Endocrinology Polyclinic, Blood Collection, NST Scanning Room, Pregnant Information Class and Family Health Centers. The success status of students is calculated in line with the Undergraduate Education and Examination Regulations of the Faculty of Health Sciences. Assessment and evaluation methods such as Written Exam, Oral Exam, Homework, Laboratory Work, Seminar/Presentation, Clinical Application, Clinical Evaluation Forms, Home Exam are used. In addition, in order for students to graduate, students must complete a total of 240 ECTS in order to be successful, in accordance with Article 17 of the Sivas Cumhuriyet University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulation, Chapter 3.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

  • YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
  • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided 

  • according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK)at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Sivas Cumhuriyet University Quality Policy;

  • Bringing our university to a pioneering and leading position in its region in education and research,
  • Making efforts to keep our institution in line with its mission, original, respected and preferable,
  • Meeting the dynamic needs of our staff and stakeholders with a participatory modern management approach,
  • Continuously improving its services and activities by supporting sustainable development,
  • To create, implement and maintain a quality management system that uses time, technology and information effectively and efficiently by encouraging the innovative and creative approaches of internal and external stakeholders.
  • It is accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Health Sciences Education Programs (SABAK).

Access Requirements

Students must be successful in the Higher Education Transition Examination MF 3 score type conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). ÖSYM makes placements according to the exam results and the preferences of the students. Female students who graduated from high school or equivalent schools can apply to this department.

Conditions for SuccessCompleting 240 ECTS courses. Counseling pregnant women, including at least 100 prenatal examinations. Providing prenatal care and monitoring to at least 40 pregnant women. Having at least 40 births without assistance. If the number of women giving birth is low, having at least 30 births without assistance and assisting in 20 births. Active participation in breech birth. If breech birth is not possible, have it done by simulation. Stitching after episiotomy or simple perianal tears and performing this situation in the form of simulation when necessary. Caring for and monitoring 40 women at risk during pregnancy, birth or the postpartum period. To monitor and care for at least 100 postpartum and healthy newborn babies, including physical examination.To observe and care for newborn babies, including premature, post-mature, low birth weight or sick babies who require special care. To provide care in the fields of gynecology and obstetrics, including education, theoretical knowledge and clinical practice that will protect and improve health, and to care for women with pathological conditions.
Progression Paths (Relationship Type)

They can work in State, Private and University Hospitals. They can work in Family Health and Community Health Centers. They can work by opening private health cabins. Graduates' transition to higher levels: Specialist Midwife (Master's Degree), Doctor Midwife (Ph.D.)

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

3. Sivas Cumhuriyet University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations

4. Faculty of Health Sciences Undergraduate Education and Examination Regulations

5. Regulation on Determining the Minimum Education Requirements for Doctorate, Nursing, Midwifery, Dentistry, Veterinary Medicine, Pharmacy and Architecture Education Programs

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030007328


Qualification Title
Midwifery Bachelor's Degree

Awarding Body
Sivas Cumhuriyet University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

Sivas Cumhuriyet University Faculty of Health Sciences Department of Midwifery is a 4-year (8 semesters) undergraduate program and provides education and training for individuals to grow as professionals in midwifery. During the education process, courses aimed at getting to know the environment and society, using new technologies, and basic medical courses covering human structure, anatomy and physiology are given. In addition to professional vocational courses, scientific research is conducted in the program. Graduates of the Midwifery Department are given a "Bachelor of Midwifery" diploma. Our graduates are given the title of "Midwife" by the Executive Board of the Council of Higher Education in accordance with Law No. 2547. Our department has started the Master's program in Midwifery since the 2003 - 2004 academic year. Since the 2016-2017 academic year, the Midwifery Doctorate program has been opened and started to accept students.

This program; Being able to increase midwifery knowledge and skills professionally with leadership qualities, approaching the group it serves holistically, being able to provide services to the society as a whole for pre-pregnancy, pregnancy, birth, postpartum, newborn periods and family planning in cooperation with a multidisciplinary team, and being able to continue in the process of midwifery practice and development. It aims to raise individuals who can develop midwifery research and share research activities that will improve health care.Faculty members of our department strive to serve the society by constantly improving their personal skills and professional development and by organizing and developing quality midwifery education programs that can meet regional and national needs.
It is aimed for the faculty members and students of our department to carry out their work in cooperation with the Midwives Association.

The mission of Sivas Cumhuriyet University, Faculty of Health Sciences, Midwifery Department; By catching the changes required by the age with a multidisciplinary approach at universal standards, we meet the needs of the country as being qualified, competitive, contributing to science, having a spirit of teamwork, respecting the values of the individual, family and society, being a researcher, entrepreneur, practitioner, educator, having the power of critical thinking, and adhering to the  principles of health ethics. and to raise leading individuals who respect human values, attach importance to evidence-based practices, and can make a name for our university.

The vision of Sivas Cumhuriyet University, Faculty of Health Sciences, Midwifery Department; Scientific development with qualified graduates who have scientific knowledge in the field of midwifery, believe in teamwork, can use modern technology to provide individual, family and community health care, have adopted a holistic approach, are open to change and development, have autonomy, do not give up professionalism in practices, do not compromise on the quality of care. To be a leading educational institution that is recognized nationally and internationally.

The program provides students with; It aims to provide the necessary information about preventive, rehabilitative and therapeutic health services in order to provide the necessary care and consultancy during pregnancy, birth and postpartum periods, to have normal births under its own responsibility, to apply and provide consultancy to the care of the newborn baby and family planning methods.


Learning Environments

There are four classrooms (B-104, B-105, B-205, B-206) where theoretical courses used by the Midwifery Department are conducted and a classroom with a chair with armrests where active learning methods are used (B-103). Classes B-104, B-105 and B-206 have a student capacity of 130, Class B-205 has a student capacity of 170 and Class B-103 has a student capacity of 80. There is a room with application materials, a practice classroom consisting of 3 sections where practice lessons are conducted, with a maximum capacity of 130 students, and 1 home visit practice classroom with a capacity of 15-20 people. There is 1 graduate education classroom with a capacity of 15-20 people and 1 meeting room with a capacity of 15-20 people. The faculty has a conference hall of 108 square meters, a library of 80 square meters and a canteen of 135 square meters. In addition, our faculty has a car parking area, disabled parking area, fire escape, garden and camellias where students and faculty members can spend time. The practice areas of the students consist of Sivas Cumhuriyet University Gynecology and Children's Hospital, Sivas Numune Hospital and Community Health and Family Health Centers affiliated with Public Health institutions. Students will learn about Midwifery Principles, Prenatal Period 1, Prenatal Period 2, Family Planning, Normal Birth and Postpartum Period, Risky Birth and Postpartum Care, Newborn Health and Diseases, Women's Health and Diseases, Integrated Practices in


Description
  • Knows the legal rights, powers and responsibilities of the midwifery profession and uses theoretical and practical knowledge in her field in line with professional ethical rules, legislation and regulations.
  • In the pre-pregnancy, pregnancy, birth and postpartum period, the woman, the newborn and the family; Has up-to-date knowledge and skills to protect and improve physical, mental, social and spiritual health. 
  • It applies health education, consultancy and care services with a holistic approach, using the midwifery care process, to protect and improve public health in all areas where midwifery services are provided.
  • She carries out vaginal births under his/her own responsibility.
  • Deviations from normal of the woman, the newborn, and the family during pre-pregnancy, pregnancy, birth and post-natal period; Makes early diagnoses and necessary interventions by using critical thinking, problem solving and evidence-based decision-making skills.
  • With the woman and her family at the center, the multidisciplinary health team works in collaboration with other disciplines and professional organizations using effective communication skills.
  • By using lifelong learning skills in the protection and promotion of health, treatment and rehabilitation processes, the student follows current developments in information, communication and care technologies and uses them in his practices.
  • Follows national and international publications and scientific events aimed at improving professional knowledge and skills. As a member of the healthcare team, she takes part in scientific research, projects and activities to contribute to the midwifery profession and society.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

1. Reading and writing competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Civic competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence

 


Further Info

Application areas where students can develop their knowledge, skills and behavior in order to achieve program outcomes consist of Sivas Cumhuriyet University Maternity and Children's Hospital, Sivas Numune Hospital and Community Health and Family Health Centers affiliated with Public Health institutions. Places used as clinical application areas; The hospitals' Obstetrics Service, Gynecology Service, Delivery Room, Gynecology Polyclinic and Gynecology Emergency, Newborn Intensive Care Unit, Pediatrics Polyclinic and Pediatric Endocrinology Polyclinic, Blood Collection, NST Scanning Room, Pregnant Information Class and Family Health Centers. The success status of students is calculated in line with the Undergraduate Education and Examination Regulations of the Faculty of Health Sciences. Assessment and evaluation methods such as Written Exam, Oral Exam, Homework, Laboratory Work, Seminar/Presentation, Clinical Application, Clinical Evaluation Forms, Home Exam are used. In addition, in order for students to graduate, students must complete a total of 240 ECTS in order to be successful, in accordance with Article 17 of the Sivas Cumhuriyet University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulation, Chapter 3.


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

  • YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
  • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided 

  • according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK)at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Sivas Cumhuriyet University Quality Policy;

  • Bringing our university to a pioneering and leading position in its region in education and research,
  • Making efforts to keep our institution in line with its mission, original, respected and preferable,
  • Meeting the dynamic needs of our staff and stakeholders with a participatory modern management approach,
  • Continuously improving its services and activities by supporting sustainable development,
  • To create, implement and maintain a quality management system that uses time, technology and information effectively and efficiently by encouraging the innovative and creative approaches of internal and external stakeholders.
  • It is accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Health Sciences Education Programs (SABAK).


Access Requirements

Students must be successful in the Higher Education Transition Examination MF 3 score type conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). ÖSYM makes placements according to the exam results and the preferences of the students. Female students who graduated from high school or equivalent schools can apply to this department.


Conditions for Success
Completing 240 ECTS courses. Counseling pregnant women, including at least 100 prenatal examinations. Providing prenatal care and monitoring to at least 40 pregnant women. Having at least 40 births without assistance. If the number of women giving birth is low, having at least 30 births without assistance and assisting in 20 births. Active participation in breech birth. If breech birth is not possible, have it done by simulation. Stitching after episiotomy or simple perianal tears and performing this situation in the form of simulation when necessary. Caring for and monitoring 40 women at risk during pregnancy, birth or the postpartum period. To monitor and care for at least 100 postpartum and healthy newborn babies, including physical examination.To observe and care for newborn babies, including premature, post-mature, low birth weight or sick babies who require special care. To provide care in the fields of gynecology and obstetrics, including education, theoretical knowledge and clinical practice that will protect and improve health, and to care for women with pathological conditions.

Progression Paths (Relationship Type)

They can work in State, Private and University Hospitals. They can work in Family Health and Community Health Centers. They can work by opening private health cabins. Graduates' transition to higher levels: Specialist Midwife (Master's Degree), Doctor Midwife (Ph.D.)


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

3. Sivas Cumhuriyet University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations

4. Faculty of Health Sciences Undergraduate Education and Examination Regulations

5. Regulation on Determining the Minimum Education Requirements for Doctorate, Nursing, Midwifery, Dentistry, Veterinary Medicine, Pharmacy and Architecture Education Programs


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode