Yeterlilik Kodu | TR0030023957 | |
Yeterlilik Adı | Ebelik Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çukurova Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balcalı, Çukurova Üniversitesi Rektörlüğü, 01330 Sarıçam/Adana | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.cu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Hemşirelik ve ebelik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08 Kodu:2222 / ISCO-88 Kodu: 2230 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | • Hizmet verdiği gruba bütüncül olarak yaklaşan,
| |
Öğrenme Ortamları | • Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Gerekli hallerde ise kurumsal uzaktan eğitim sistemi kullanılarak sürdürülür. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar, ara sınav, yarıyıl/yılsonu sınavı, mazeret sınavı, bütünleme, tek ders ve GNO yükseltme sınavlarıdır. Birinci ara sınav, yarıyıl/yılsonu, bütünleme, tek ders ve GNO yükseltme sınavları akademik takvimle birlikte Senato tarafından düzenlenir. Staj ve uygulama sonunda sınav yapma zorunluluğu olan birimlerde staj ve uygulama sınavlarının nasıl yapılacağı ilgili kurullar tarafından belirlenir. Sınavların nasıl yapılacağı ve değerlendirmede dikkate alınacak hususlar dersi veren öğretim elemanı/koordinatör tarafından her yarıyıl başında EOBS’ye girilerek duyurulur. Yarıyıl sonu veya yılsonu sınav programları; dekanlıklar, yüksekokul/Devlet konservatuvarı/meslek yüksekokulu müdürlükleri tarafından hazırlanır ve sınavlardan en az iki hafta önce öğrencilere ilan edilir. Sınavlar, o dersi vermekle görevli öğretim elemanları tarafından yapılır. Görevli öğretim elemanının sınav döneminde Üniversitede bulunmaması hâlinde sınavın kimin tarafından yapılacağı ve değerlendirileceği, ilgili bölüm başkanının önerisi üzerine birim yönetim kurullarınca kararlaştırılır. Tıp, Diş Hekimliği ve Güzel Sanatlar Fakülteleri ile Devlet Konservatuvarında sınavlar ve değerlendirmeler ilgili birimlerin belirlediği esaslara göre düzenlenir. ayıtlı olduğu programda almakla yükümlü olduğu derslerin tamamını almış, başarısız dersi olmayan ancak GNO’su 2,00’ın altında olduğundan mezuniyet hakkını elde edemeyen öğrenciler 40 AKTS kredisini aşmamak koşuluyla daha önceden DD ve DC notları aldığı diledikleri yarıyıl ve diledikleri derslerden GNO yükseltme sınavına girebilirler. Bu sınavlarda alınacak not, mevcut notun altında ise dikkate alınmaz. Başarı Notu Katsayı AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FF 0.00 FG 0.00 NA 0.00 UB 0.00 | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden YÖK sorumludur. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK) 20.03.2024-30.09.2029 | |
Giriş Şartı | • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilen öğrenciler istenilen belgeler ile kesin kayıt yaptırır. | |
Başarma Şartları | 1. “Çukurova Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” gereğince öğrencilerin programda yer alan ders, uygulama ve çalışmalardan başarılı olmaları ve en az iki yüz kırk (240) AKTS’yi tamamlamaları ve en az 2.00 GNO’ya sahip olmaları gerekir. 2. “Doktorluk, Hemşirelik, Ebelik, Diş Hekimliği, Veterinerlik, Eczacılık ve Mimarlık Eğitim Programlarının Asgari Eğitim Koşullarının Belirlenmesine Dair Yönetmelik” gereğince EUÇEP’te tanımlı mezuniyet kriterlerini tamamlaması gerekir. Bu kriterler: a) En az 100 doğum öncesi muayeneyi de içerecek şekilde gebe kadınlara danışmanlık yapması, b) En az 40 gebe kadının gebelik takibini ve bakımını yapması, c) En az 40 doğumu kendisinin yaptırması (Doğum yapan kadın sayısı eksikliği nedeniyle bu sayıya ulaşılamıyorsa, bu sayı öğrencinin 20 tane daha doğuma yardım etmesi koşulu ile 30'a indirilebilir.), ç) Makat doğuma aktif olarak katılması (Makat doğum mümkün olmadığı takdirde simülasyon yapılarak çalışılmalıdır.), d) Epizyotomi uygulaması ve dikiş ile başlaması (Bu, teorik bilgi verme ve klinik pratiği içerir. Dikiş pratiği, epizyotomi sonrası veya basit perianal yırtılmalara dikiş atılmasını içerir. Gerekirse bu durum simülasyon şeklinde yapılabilir.), e) Gebelik, doğum ya da doğum sonrası dönemde risk altında olan 40 kadını izlemesi ve bakım yapması, f) En az 100 lohusayı ve sağlıklı yeni doğan bebeği izlemesi ve bakımını yapması (muayene dahil), g) Özel bakım gerektiren, prematür, postmatür, düşük doğum ağırlıklı veya hasta bebekler dahil olmak üzere; yeni doğan bebek gözlemini ve bakımını yapması, h) Jinekolojik ve obstetrik patolojisi olan kadınların bakımını yapması, ı) Tıbbi ve cerrahi bakımın içinde yer alması (Bu, teorik eğitim ve klinik uygulamayı içermelidir) tamamlaması gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | • Mezunlar, Sağlık Bakanlığına bağlı birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetleri veren tüm kurum ve kuruluşlarda, özel hastaneler ve sağlık merkezlerinde “ Ebe” unvanı ile çalışırlar.
| |
Yasal Dayanağı |
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030023957
ISCO-08 Kodu:2222 / ISCO-88 Kodu: 2230
ISCO-08 Kodu:2222 / ISCO-88 Kodu: 2230
• Hizmet verdiği gruba bütüncül olarak yaklaşan,
• Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonrası dönemlerde anne, yenidoğan, aile ve toplum sağlığını korumak, yükseltmek ve geliştirmek için gerekli ebelik hizmetlerini planlayabilen, uygulayabilen ve değerlendirebilen,
• Multidisipliner sağlık ekibinin etkin ve etkili bir üyesi olarak rol ve sorumluluklarını yerine getirebilen,
• Ebelik eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında rol alabilen,
• Tüm bunları yerine getirirken mesleki etik ilkeleri göz önünde bulunduran profesyonel ebeler yetiştirmektir.
• Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Gerekli hallerde ise kurumsal uzaktan eğitim sistemi kullanılarak sürdürülür.
• Teorik eğitimlerde fakülte bünyesindeki derslikler kullanılır.
• Uygulamalı derslerde beceri kazanımları için Ebelik Bölümüne ait Temel İlkeler Uygulama Sınıfı, Doğum Uygulama Sınıfı, Doğuma Hazırlık Sınıfı, Aile Planlaması ve Üreme Sağlığı Sınıfı kullanılır.
• Fakülte ortak kullanımında bir bilgisayar laboratuvarı ve bir okuma salonu mevcuttur.
• Fakülte binasında internet bağlantısını sağlayan kablosuz internet ağı mevcuttur.
• Uygulamalı eğitimler, Üniversite Hastanesi ve Sağlık Bakanlığına bağlı tüm kuruluşlarda sürdürülür.
- Prekonsepsiyonel dönem, gebelik, doğum, doğum sonu, yenidoğan, kadının tüm yaşam dönemlerindeki ve üreme sağlığına ilişkin ihtiyaçları karşılayabilecek ve yaşanabilecek sorunları bütüncül ebelik yaklaşımıyla değerlendirebilecek bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
- Gebelik öncesi dönemden başlayarak kadının, yenidoğanın ve ailesinin fiziksel psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesine yönelik bakım gereksinimlerini ebelik bakımının kavram ve kurallarını temel alarak karşılar.
- Normal doğumları kendi sorumluluğunda gerçekleştirir
- Gebelik, doğum ve doğum sonu süreçlerde riskli durumları saptar ve bu süreçleri problem çözme, eleştirel düşünme, kritik/ bağımsız karar verme becerilerini kullanarak yönetir.
- Kadın sağlığı, yeni doğan ve ebelik bakımı ile ilgili sağlık bakım sonuçlarını değerlendirmek, iyileştirmek, analiz etmek ve yorumlamak için bilimsel araştırma faaliyetleri yürütür ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
- Toplum sağlığını koruyucu bütüncül ve kültüre duyarlı sağlık uygulamalarını gerçekleştirmek için mesleki yetkinliğini, yaratıcılığını, yenilikçi bakış açısını, eğiticilik ve danışmanlık becerilerini kullanır.
- Ebelik bakımını güçlendirmek ve kanıta dayalı bilgiyi geliştirmek için sağlık bakım uygulamalarının etkinliğini değerlendirir, bireysel ve/veya farklı disiplinler ile bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır ve sonuçlarını uygulama alanına yansıtır.
- Yaşam boyu öğrenme bilinci ile ebelik hizmetlerinin kalitesini, güncelliğini ve güvenilirliğini arttırmak için bilgi sistemlerini, bilişim teknolojilerini ve diğer yenilikçi teknolojileri kullanır, ulusal/uluslararası literatürü ve bilimsel toplantıları yabancı dilini kullanarak takip eder.
- Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilişsel, sosyal, kültürel ve entelektüel alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirler
- Etkili iletişim, farkındalık ve işbirliği becerilerini kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki kuruluşlara/STK’lara aktif katılım, farklı disiplinlerle iletişim ve klinik öğretim konularında ebelik hizmetlerinde liderlik sağlar.
- Mesleki görev, yetki ve sorumluluklarını kültürel özellikler, etik kurallar, kalite yönetimi ve yasaları önceleyerek gerçekleştirir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Bilim ve teknoloji yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- İletişim becerileri yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Sınavlar, ara sınav, yarıyıl/yılsonu sınavı, mazeret sınavı, bütünleme, tek ders ve GNO yükseltme sınavlarıdır.
Birinci ara sınav, yarıyıl/yılsonu, bütünleme, tek ders ve GNO yükseltme sınavları akademik takvimle birlikte Senato tarafından düzenlenir.
Staj ve uygulama sonunda sınav yapma zorunluluğu olan birimlerde staj ve uygulama sınavlarının nasıl yapılacağı ilgili kurullar tarafından belirlenir.
Sınavların nasıl yapılacağı ve değerlendirmede dikkate alınacak hususlar dersi veren öğretim elemanı/koordinatör tarafından her yarıyıl başında EOBS’ye girilerek duyurulur.
Yarıyıl sonu veya yılsonu sınav programları; dekanlıklar, yüksekokul/Devlet konservatuvarı/meslek yüksekokulu müdürlükleri tarafından hazırlanır ve sınavlardan en az iki hafta önce öğrencilere ilan edilir.
Sınavlar, o dersi vermekle görevli öğretim elemanları tarafından yapılır. Görevli öğretim elemanının sınav döneminde Üniversitede bulunmaması hâlinde sınavın kimin tarafından yapılacağı ve değerlendirileceği, ilgili bölüm başkanının önerisi üzerine birim yönetim kurullarınca kararlaştırılır.
Tıp, Diş Hekimliği ve Güzel Sanatlar Fakülteleri ile Devlet Konservatuvarında sınavlar ve değerlendirmeler ilgili birimlerin belirlediği esaslara göre düzenlenir.
ayıtlı olduğu programda almakla yükümlü olduğu derslerin tamamını almış, başarısız dersi olmayan ancak GNO’su 2,00’ın altında olduğundan mezuniyet hakkını elde edemeyen öğrenciler 40 AKTS kredisini aşmamak koşuluyla daha önceden DD ve DC notları aldığı diledikleri yarıyıl ve diledikleri derslerden GNO yükseltme sınavına girebilirler. Bu sınavlarda alınacak not, mevcut notun altında ise dikkate alınmaz.
Başarı Notu Katsayı
AA 4.00
BA 3.50
BB 3.00
CB 2.50
CC 2.00
DC 1.50
DD 1.00
FF 0.00
FG 0.00
NA 0.00
UB 0.00
Yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden YÖK sorumludur. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Tüm kurumsal süreçler Çukurova Üniversitesi Kalite Politikaları (https://kaliteguvencesi.cu.edu.tr/cu/institutional/policies) ve Çukurova Üniversitesi Kalite Güvencesi Yönergesi (https://kaliteguvencesi.cu.edu.tr/storage/mevzuat/kaliteyonerge05112024.pdf ) ile güvence altına alınır.
Ebelik Programı 5 yıl süre ile akreditedir.
Akreditasyon Kuruluşu adı:
Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK)
Akreditasyon Başlangıç-Bitiş Tarihi:
20.03.2024-30.09.2029
• YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilen öğrenciler istenilen belgeler ile kesin kayıt yaptırır.
• Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda belirtilen programa özgü bir adet özel koşul bulunmaktadır. Bu koşul; “Bu programa yalnız kız öğrenciler alınacaktır.” şeklindedir.
• Uluslararası öğrenci kabulü, Çukurova Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Programları için Uluslararası Öğrenci Kabul ve Kayıt Yönergesi ilkeleri doğrultusunda yapılmaktadır.
• Mezunlar, Sağlık Bakanlığına bağlı birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetleri veren tüm kurum ve kuruluşlarda, özel hastaneler ve sağlık merkezlerinde “ Ebe” unvanı ile çalışırlar.
• Mezuniyet sonrası Ebelik Yönetmeliğinde tanımlanmış ilkeler doğrultusunda aldıkları eğitim, sertifika, lisansüstü eğitimler ile rehber ebe, sorumlu ebe ve uzman ebe unvanlarını alabilirler.
• Mesleklerini serbest olarak icra edebilirler.
• Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve doktora programlarına devam edebilirler.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
- Yükseköğretimde Uygulamalı Eğitimler Çerçeve Yönetmeliği
- Ebelik Yönetmeliği
- Doktorluk, Hemşirelik, Ebelik, Diş Hekimliği, Veterinerlik, Eczacılık ve Mimarlık Eğitim Programlarının Asgari Eğitim Koşullarının Belirlenmesine Dair Yönetmelik
- Çukurova Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
- Çukurova Üniversitesi Uzaktan Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme Yönergesi
- Çukurova Üniversitesi Uygulamalı Eğitimler Yönergesi
- Çukurova Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümü Uygulama Eğitimine İlişkin Usul ve Esaslar
- Çukurova Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümü Stajlara İlişkin Usul ve Esaslar
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030023957 | |
Qualification Title | Midwifery Bachelor's Degree Diploma | |
Awarding Body | Çukurova University | |
Awarding Body Contact | Çukurova University Rectorate 01250, Sarıçam / Adana, Türkiye | |
Awarding Body Url | https://www.cu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Nursing and midwifery | |
National Occupation Classification |
ISCO-08 Code:2222 / ISCO-88 Code: 2230 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | • Approaching the group it serves holistically,
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | Measurement and evaluation in the program education and training processes are carried out by the "Çukurova University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulation", "Çukurova University Measurement and Evaluation Directive in Distance Education" and "Çukurova University Applied Education Directive". | |
Quality Assurance | The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": Accreditation Body Name: Association of Evaluation and Accreditation of Health Sciences Programs (SABAK)
20.03.2024-30.09.2029
| |
Access Requirements | • Students who are placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK, complete their final registration with the required documents.
| |
Conditions for Success | 1. According to the “Çukurova University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulation”, students must be successful in the courses, practices and studies in the program and complete at least two hundred and forty (240) ECTS and have a GPA of at least 2.00 . 2. According to the “Regulation on Determining the Minimum Education Conditions for Medical, Nursing, Midwifery, Dentistry, Veterinary, Pharmacy and Architecture Education Programs ”, the graduation criteria defined in EUÇEP must be completed. These criteria are: a) Providing counseling to pregnant women, including at least 100 prenatal examinations, b) To provide pregnancy follow-up and care for at least 40 pregnant women, c) To have attended at least 40 births (If this number cannot be reached due to the lack of women giving birth, this number can be reduced to 30 on the condition that the student assists in 20 more births.), c) Actively participating in a breech birth (If a breech birth is not possible, simulation should be performed.) d) Episiotomy application and starting with suturing (This includes theoretical information and clinical practice. Suturing practice includes suturing after episiotomy or simple perianal tears. If necessary, this can be done in the form of simulation .), e) Monitoring and caring for 40 women at risk during pregnancy, childbirth or the postpartum period, f) Monitoring and caring for at least 100 postpartum women and healthy newborn babies ( including examination ), g) To observe and care for newborn babies, including those requiring special care, premature , postmature , low birth weight or sick babies , h) To provide care for women with gynecological and obstetric pathologies, i) Must be involved in medical and surgical care (This must include theoretical training and clinical practice). | |
Progression Paths (Relationship Type) | • Graduates work with the title of " Midwife " in all institutions and organizations providing primary, secondary and tertiary health services under the Ministry of Health, as well as in private hospitals and health centers .
| |
Legal Basis | • Higher Education Law No. 2547 | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continious. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030023957
ISCO-08 Code:2222 / ISCO-88 Code: 2230
ISCO-08 Code:2222 / ISCO-88 Code: 2230
• Approaching the group it serves holistically,
• Able to plan, implement, and evaluate the midwifery services required to protect, promote and develop maternal, newborn, family and community health during pre-pregnancy, pregnancy, birth, and post-natal periods,
• Able to fulfill roles and responsibilities as an effective and efficient member of the multidisciplinary healthcare team,
• Able to take part in midwifery education, management and research,
• To train professional midwives who consider professional ethical principles while doing these.
- Education is provided in the form of formal education. If necessary, the institutional distance education system is used.
- Classrooms within the faculty are used for theoretical training.
- In practical courses, the Midwifery Department's Basic Principles Application Class, Childbirth Practice Class, Childbirth Preparation Class, Family Planning and Reproductive Health Class are used for skill acquisition.
- There is a computer laboratory and a reading room for the common use of the faculty.
- There is a wireless internet network providing internet connection in the faculty building.
- Practical training is provided at the University Hospital and all institutions affiliated with the Ministry of Health.
- Has the knowledge, skills and attitude to assess the needs of the preconception period, pregnancy, birth, postpartum, newborn, all life periods of the woman and reproductive health and to evaluate the problems that may be experienced with a holistic midwifery approach.
- Meets the care needs of the woman, the newborn and the family for the protection, maintenance and development of their physical, psychological and social health starting from the pre-pregnancy period, based on the concepts and rules of midwifery care.
- Performs normal vajinal births under her own responsibility
- Detects risky situations during pregnancy, birth and postpartum processes and manages these processes using problem solving, critical thinking and critical/independent decision-making skills.
- Conducts scientific research activities and uses critical thinking skills to evaluate, improve, analyze and interpret health care results related to women's health, newborn and midwifery care.
- Uses professional competence, creativity, innovative perspective, education and consultancy skills to implement holistic and culturally sensitive health practices that protect public health.
- Evaluates the effectiveness of health care practices to strengthen midwifery care and develop evidence-based knowledge, takes responsibility in scientific research with individuals and/or different disciplines and reflects the results in the field of practice.
- Uses information systems, information technologies and other innovative technologies to increase the quality, timeliness and reliability of midwifery services with the awareness of lifelong learning, follows national/international literature and scientific meetings using his/her foreign language.
- Determines learning needs in cognitive, social, cultural and intellectual areas in line with his/her interests and abilities as well as his/her professional development.
- Provides leadership in midwifery services in terms of active participation in national and international professional organizations/NGOs, communication with different disciplines and clinical teaching by using effective communication, awareness and collaboration skills.
- Performs professional duties, authorities and responsibilities by prioritizing cultural characteristics, ethical rules, quality management and laws.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Science and technology competence
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Communication skills competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
Measurement and evaluation in the program education and training processes are carried out by the "Çukurova University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulation", "Çukurova University Measurement and Evaluation Directive in Distance Education" and "Çukurova University Applied Education Directive".
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
All institutional processes are secured by Çukurova University Quality Policies ( https://kaliteguvencesi.cu.edu.tr/cu/institutional/policies ) and Çukurova University Quality Assurance Directive ( https://kaliteguvencesi.cu.edu.tr/storage/mevzuat/kaliteyonerge05112024.pdf ).
The Midwifery Program is accredited for 5 years.
Accreditation Body Name:
Association of Evaluation and Accreditation of Health Sciences Programs (SABAK)
Accreditation Start-End Date:
20.03.2024-30.09.2029
• Students who are placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK, complete their final registration with the required documents.
• There is one special condition specific to the program specified in the Higher Education Programs and Quotas Guide. This condition is; "Only female students will be accepted to this program."
Admission of international students is carried out in accordance with the principles of Çukurova University International Student Admission and Registration Directive for Associate and Undergraduate Programs.
• Graduates work with the title of " Midwife " in all institutions and organizations providing primary, secondary and tertiary health services under the Ministry of Health, as well as in private hospitals and health centers .
• After graduation, they can receive the titles of guide midwife, responsible midwife and specialist midwife with the education, certificate and postgraduate education they receive in line with the principles defined in the Midwifery Regulation.
• They can practice their profession freely.
• Graduates with a bachelor's degree can continue their studies in master's and doctoral programs.
• Higher Education Law No. 2547
• Associate and Undergraduate Programs, Double Majors , Minors and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
• Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
• Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
• Framework Regulation on Applied Training in Higher Education
• Midwifery Regulation
• Regulation on Determining the Minimum Education Conditions for Medical, Nursing, Midwifery, Dentistry, Veterinary, Pharmacy and Architecture Education Programs
• Çukurova University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulation
• Çukurova University Distance Education Measurement and Evaluation Guidelines
• Cukurova University Applied Training Directive
• Çukurova University Faculty of Health Sciences Midwifery Department Practice Training Procedures and Principles
• Çukurova University Faculty of Health Sciences Midwifery Department Internship Procedures and Principles
Qualification is continious.
