Yeterlilik Kodu | TR0030022544 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Eczacılık Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Ankara Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.ankara.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eczane | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 300 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 5 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Toplumun ve hastanın ilacı doğru ve güvenli bir şekilde kullanmasını sağlamak ve hastanın yaşam kalitesini yükseltmek için gereken bilgilere sahip eczacılar yetiştirmek amaçlanmıştır. Bu kapsamda; hastalıkların teşhis ve tedavisinde, hastalıklardan korunmada kullanılan doğal ve sentetik kaynaklı farmasötik maddelerden hareketle değişik tıbbi ürünlerin ve ilaç şekillerinin hazırlanmasını, bunların analiz yöntemlerini, farmakolojik etkisinin devamlılığını, hastaya sunulması, güvenlik, etkinlik ve maliyet bakımından akılcı biçimde kullanılması, saklanması amacıyla gözetimini, ürünle ilgili standardizasyon, kalite güvenliği ve eczacılık işletmelerinin yönetimini sağlayan, ilaç kullanım sonucu gerek birey gerekse toplum ölçeğinde ortaya çıkan çok yönlü sorunlara etik ilkeler çerçevesinde çözüm getiren eczacılar yetiştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Öğrencilerimiz teorik derslerini fakültemizde bulunan derslik ve amfilerde, uygulamalı derslerini fakültemizdeki Anabilim Dalları öğrenci laboratuvarlarında yapmaktadır. Öğrenciler, serbest eczanelerde, hastane eczanelerinde ve ilaç endüstrisinin çeşitli alanlarında staj yapma olanağı bulmakta, böylece öğrenim sürecinde kazandığı teorik ve pratik bilgi ve becerileri uygulama ortamına sahip olabilmektedir. Öğrencilerimiz Fakültemizde bulunan kütüphane ve bilgisayar laboratuvarında ders çalışma imkanı bulabilmektedir. Öğrencilerin eğitimleri süresince ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşimine olanak sağlanmaktadır. Yurtdışındaki üniversiteler ile iş birliği kurularak Erasmus programı ile öğrenci değişimine yönelik çalışmalar, Uluslararası Eczacılık Öğrencileri Federasyonu (International Pharmaceutical Students' Federation-IPSF) üyeliği ile yurt dışı staj öğrencilerimizin eğitiminin gelişmesini desteklemektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Bu programda; ara sınav, ödev, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Sınavlar klasik ya da çoktan seçmeli sınav olabilir. Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az C3/2.00 notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 300’dür. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Eczacılık Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ECZAKDER) Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 07.01.2022 / 07.01.2028 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az C3/2.00 notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 300’dür. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunların büyük bir çoğunluğu serbest eczane açmakla birlikte, hastanelerde, ecza depolarında, resmi ve özel araştırma merkezlerinde, Sağlık Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatlarında, Milli Savunma Bakanlığı ve çeşitli kuvvetlere bağlı askeri hastane ile kuruluşlarda ve ilaç sanayinde iş bulma olanaklarına sahiptir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030022544
ISCO 08
ISCO 08
Toplumun ve hastanın ilacı doğru ve güvenli bir şekilde kullanmasını sağlamak ve hastanın yaşam kalitesini yükseltmek için gereken bilgilere sahip eczacılar yetiştirmek amaçlanmıştır. Bu kapsamda; hastalıkların teşhis ve tedavisinde, hastalıklardan korunmada kullanılan doğal ve sentetik kaynaklı farmasötik maddelerden hareketle değişik tıbbi ürünlerin ve ilaç şekillerinin hazırlanmasını, bunların analiz yöntemlerini, farmakolojik etkisinin devamlılığını, hastaya sunulması, güvenlik, etkinlik ve maliyet bakımından akılcı biçimde kullanılması, saklanması amacıyla gözetimini, ürünle ilgili standardizasyon, kalite güvenliği ve eczacılık işletmelerinin yönetimini sağlayan, ilaç kullanım sonucu gerek birey gerekse toplum ölçeğinde ortaya çıkan çok yönlü sorunlara etik ilkeler çerçevesinde çözüm getiren eczacılar yetiştirmektir.
Öğrencilerimiz teorik derslerini fakültemizde bulunan derslik ve amfilerde, uygulamalı derslerini fakültemizdeki Anabilim Dalları öğrenci laboratuvarlarında yapmaktadır. Öğrenciler, serbest eczanelerde, hastane eczanelerinde ve ilaç endüstrisinin çeşitli alanlarında staj yapma olanağı bulmakta, böylece öğrenim sürecinde kazandığı teorik ve pratik bilgi ve becerileri uygulama ortamına sahip olabilmektedir. Öğrencilerimiz Fakültemizde bulunan kütüphane ve bilgisayar laboratuvarında ders çalışma imkanı bulabilmektedir. Öğrencilerin eğitimleri süresince ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşimine olanak sağlanmaktadır. Yurtdışındaki üniversiteler ile iş birliği kurularak Erasmus programı ile öğrenci değişimine yönelik çalışmalar, Uluslararası Eczacılık Öğrencileri Federasyonu (International Pharmaceutical Students' Federation-IPSF) üyeliği ile yurt dışı staj öğrencilerimizin eğitiminin gelişmesini desteklemektedir.
- Hastaların yaşam kalitesini yükseltmek üzere ilaç tedavisinin sorumluluğunu etik kurallar çerçevesinde yürütmek üzere, temel bilimler, farmasötik bilimler, biyomedikal, klinik bilimler, sosyoekonomik ve davranış bilimlerini temel alma.
- Doğal ve sentetik farmasötik ürünlerin analitik/biyoanalitik ve ilaç üretim işlem validasyonları ve uluslararası standartları tanımlama.
- Doğal ve sentetik farmasötik maddelerin, ilaç şekilleri ve gıda destek ürünlerinin tasarımından üretimine ve tüketimine kadar olan süreçleri uygulama.
- Eczacılık hizmetlerinin geliştirilmesi için meslektaşları ve diğer sağlık meslek çalışanları ile etik ilkeler çerçevesinde işbirliği yapma.
- İlaçta AR-GE, kalite kontrol, ruhsatlandırma ve iyi imalat kurallarını uygulama.
- Doğal ve sentetik farmasötik maddelerin, tıbbi ve gıda destek ürünlerinin fiziksel, kimyasal, biyolojik, mikrobiyolojik, toksikolojik analizlerini, kalite ve aktivite kontrollerini yapma.
- Mevzuata uygun olarak eczane işletim ve yönetim organizasyonunu yapar, hizmet sunumunda bilişim ve iletişim araçlarını kullanma.
- İlaç, ilaç dışı tıbbi ürünlerin akılcı, güvenli kullanımı, ilaç etkileşimleri ile farmakovijilans sorunlarını çözmek üzere araştırma ve kanıta dayalı öneriler geliştirir, bu konularda topluma, hasta ve diğer sağlık çalışanlarına danışmanlık hizmeti verme.
- Farmasötik ürünlerin terapötik etkilerini tanır ve ilaçla tedavide ilacın farmakogenetik, farmakokinetik, farmakodinamik özellikleri doğrultusunda kullanımına ve stabilitesine ilişkin sorunları çözme.
- Serbest eczane, hastane eczanesi ve ecza depoları ve ilaç fabrikalarında tedarik, stok takibi, muhasebe, finans pazarlama, üretim ve insan kaynaklarının yönetimini uygulama.
- Toplumu sağlık alanında eğitme, yönlendirme, sağlıklı yaşamı özendirme ve sağlık tarama çalışmalarında sorumluluk alma.
- Topluma, diğer sağlık elemanlarına ve ilaç politikalarından sorumlu kurum ve kuruluşlara, ilaç, ilaç dışı ürünler, gıda destek ürünleri ve farmasötik bakım ürünlerinin kullanılışları ile ilgili bilgileri ve objektif önerilerini aktarma.
- Meslek etiği ilkelerine ve mesleki mevzuata uygun davranma.
- Eczacılık hizmetlerinin etkinliğini arttırmak amacıyla bilgi ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler, doğru ve güncel bilgi kaynaklarına ulaşma.
- Eczanede hasta ve diğer sağlık elemanları ile etkili iletişim kurma.
- Yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak kişisel ve mesleki gelişimini sürdürür.
- İlaçların tüm kimyasal ve fiziksel özelliklerini, biyolojik ilişkilerini, formülasyonlarını ve ilaç şekillerini, ilacın vücutta taşınım ve dağılım özelliklerini, ilaç yan etki ve etkileşimlerini ve toksik etkilerini temel olarak değerlendirme.
- Eczacılıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı ve araştırmayı bağımsız veya ekip çalışması olarak yürütme.
- Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişime ait olay ve olguları değerlendirir ve çözülmede rol alma.
- Sorumluluğu altında çalışanların ve stajyerlerin öğrenme gereksinimlerini belirler ve mesleki gelişimlerini destekleme.
- Sağlık alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel verileri yorumlar ve değerlendirir.
- Sağlık alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanarak alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder, mesleki ve etik değerleri göz önüne alarak bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerileri geliştirir, bireysel ve ekip içerisinde sorumluluk alır.
- Sağlık alanında sahip olduğu bilgi ve becerilerine dayanarak bireysel ve toplumsal sağlık eğitimi yapar.
- Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur.
- Harf notlarının puan karşılıkları ve katsayıları aşağıdaki tabloda verilmiştir:
Puanlar |
Notlar |
Katsayılar |
90-100 |
A |
4,00 |
85-89 |
B1 |
3,50 |
80-84 |
B2 |
3,25 |
75-79 |
B3 |
3,00 |
70-74 |
C1 |
2,75 |
65-69 |
C2 |
2,50 |
60-64 |
C3 |
2,00 |
50-59 |
F1 |
1,50 |
49 ve aşağısı |
F2 |
0,00 |
F3 |
0,00 |
|
F4 |
0,00 |
- Bir öğrencinin bir yarıyılda/yılda aldığı derslerden (C3) 2,00 ve üstünde not aldığı dersler başarılı, (F1), (F2), (F3) ve (F4) aldıkları dersler başarısız sayılır.
- Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarıyla tamamlayan ve genel akademik not ortalaması (C3) 2,00 ve üzerinde olan öğrenci diploma almaya hak kazanır.
- F3: Final sınavına girme hakkı olduğu halde sınava girmedi, başarısız.
- F4: Devamsızlık nedeniyle final sınavı ve bütünleme sınavına girme hakkı yok, başarısız.
- F1, F2, F3, F4 notları, not ortalamaları hesabında ilgili katsayılarına göre ortalamaya katılır.
Bu programda; ara sınav, ödev, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Sınavlar klasik ya da çoktan seçmeli sınav olabilir. Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az C3/2.00 notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 300’dür. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Eczacılık Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ECZAKDER)
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :
07.01.2022 / 07.01.2028
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur.
Mezunların büyük bir çoğunluğu serbest eczane açmakla birlikte, hastanelerde, ecza depolarında, resmi ve özel araştırma merkezlerinde, Sağlık Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatlarında, Milli Savunma Bakanlığı ve çeşitli kuvvetlere bağlı askeri hastane ile kuruluşlarda ve ilaç sanayinde iş bulma olanaklarına sahiptir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030022544 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Ankara University | |
Awarding Body Contact | Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye | |
Awarding Body Url | https://www.ankara.edu.tr/en | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Pharmacy | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 300 | |
Program Duration | 5 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address | |
QrCode |