Yeterlilik Kodu

TR0030217032

Yeterlilik Adı
Eczacılık Lisans Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eczane
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri300
Programın Normal Süresi 5 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak on yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Bu program, öğrencilere farmasötik alanda gerekli bilgi ve becerileri sağlamayı amaçlamaktadır. Eczacılık lisans programının amacı ilacın üretiminden tüketimine kadar olan her aşamada idari ve teknik olarak tam yetki ile görev alan, eczacılığın temel ilkelerine hakim, bilimsel düşünebilme yetisine sahip, mesleki ve bilimsel etik ilkeler çerçevesinde hareket eden mezunlar yetiştirmek ve mezunlara bu ilkeler doğrultusunda üniversiteler, araştırma ve eğitim merkezleri, sağlık, eğitim gibi kamu ve özel sektör alanlarında çalışmalarını sağlayacak bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. Eğitim, mesleki konularda ilkeli, disiplinler arası çalışmalarda etkin olabilecek durumu kazandırır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Eczacılık lisans programını tamamlayarak elde ettiği bilgi ve becerileri, eczacılık mesleğinin tüm alanlarında ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat, mesleki temel değerler ve etik kurallar çerçevesinde uygulayabilir.
  • Temel fen, tıp ve sağlık bilimlerinin kavram ve uygulamalarını, eczacılık mesleği ile ilgili uygulamalar ile birleştirerek eczacılık alanında kullanabilir.
  • Biyolojik sistemlerin anatomisi, immunolojisi, fizyolojisi, fizyopatolojisi ve biyokimyası hakkında bilgi sahibidir.
  • İnsan sağlığını etkileyen hastalıklar ve tedavileri hakkındaki temel kavramları bilir.
  • Bilimsel kaynakları, farmakopeleri ve valide edilmiş yöntemleri kullanarak; bitkisel ilaç, drog, çevresel ve biyolojik materyal, gıda, gıda katkı maddeleri ve bulaşanları, ilaç, ilaç etkin ve yardımcı maddeleri ve tıbbi ürünler ile ilgili; fiziksel, kimyasal, toksikolojik, biyolojik, mikroskobik, mikrobiyolojik, moleküler ve elemental analizleri yapabilecek, değerlendirebilecek yeterli bilgiye sahiptir.
  • Doğal kaynaklı veya sentetik etkin madde içeren farmasötik ürünlerin, biyoteknolojik, nanoteknolojik, kozmetik, dermokozmetik, radyofarmasötik ürünlerin ön formülasyon, formülasyon, laboratuvar, pilot ve endüstriyel ölçekte üretim, kalite güvencesi, stabilite, saklama, biyoyararlanım, biyoeşdeğerlik, ruhsatlandırılma ve patent çalışmaları hakkında bilgi ve uygulama becerisi vardır.
  • İlaç hedeflerinin tanınması, ilaç etkin maddelerinin kimyasal yapısı, sentez ve analizleri, etkileri, yapı-etki ilişkileri, tasarımı, geliştirilmeleri, terapötik doz tayini ile, toksikolojik, farmakokinetik, farmakodinamik özellikleri ve yan etkileri konularında bilgi ve uygulama becerisine sahiptir.
  • Majistral ilaçların hazırlanması, orijinal veya jenerik tüm müstahzar ve tıbbi ürünlerin kullanımları ve mevzuatı ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir.
  • İlaçların biyokimyasal parametreler üzerine etkileri, ilaç-ilaç, besin-ilaç, hastalık-ilaç etkileşimleri, istenmeyen ilaç reaksiyonlarının izlenmesi, önlenmesi ve farmakovijilans konularında bilgi sahibidir.
  • Farmasötikler, fitofarmasötikler, biyofarmasötik, farmasötik bakım, farmakoterapi, kozmetoloji ve klinik eczacılık konularında bilgi ve uygulama becerisine sahiptir.
  • Akılcı ilaç kullanımı çerçevesinde hastaya reçetesindeki ilaçların sunumu, tarif edilmesi, klinik laboratuvar sonuçlarının değerlendirilmesi, gıda desteği, nutrasötikler gibi ürünler, sağlık ve hastalıklarla ilgili pratik faydalı bilgi verilmesi konularında yeterlilik sahibidir.
  • Tıbbi ve zehirli bitkileri morfolojik ve mikroskobik olarak tanır.
  • Tıbbi bitkilerde bulunan sekonder madde grupları hakkında ayrıntılı bilgiye sahiptir.
  • İlaç ve diğer kimyasal maddelerin, biyolojik ve fiziksel etkenlerin, biyolojik sistemler ve çevre üzerindeki etkilerini ve toksikolojik risk değerlendirme sürecini bilir.
  • Toksik etkilerden korunma ve tedavi yaklaşımları konusunda bilgi sahibidir.
  • Toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, ilaç, tıbbi cihaz, geri ödeme, eczane yönetimi konularında bilgi sahibidir.
  • Eczacılık alanındaki ulusal/uluslararası tarihi ve güncel gelişmeleri teknolojik araçlar, veri tabanları ve bilgi kaynaklarını kullanarak takip edebilir, bilimsel ve kanıta dayalı verileri değerlendirebilir, yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
  • Sağlık alanı ile ilgili konularda diğer meslek grupları ve yasal sağlık otoriteleri, ilaç endüstrisi, meslek örgütleri vb kurumlar ile etkin iletişim kurabilir, alanla ilgili sorunlara öneri ve çözüm getirebilir.
  • Eczacılık mesleğinin icrasında hastalar ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği: Bilgiyi etkili bir şekilde anlama, değerlendirme ve iletişim kurma becerisi.
  • Çoklu dil yetkinliği: Farklı dillerde iletişim kurma ve kültürel farkındalık sağlama yeteneği.
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik: Karmaşık problemleri çözme, analitik düşünme ve bilimsel yöntemleri uygulama yeteneği.
  • Dijital yetkinlik: Bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma, dijital veri analizi yapma ve dijital platformlarda iş yapabilme becerisi.
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği: Sürekli öğrenmeye açık olma, işbirliği yapma ve kişisel gelişimi teşvik etme becerisi.
  • Vatandaşlık yetkinliği: Toplumda etkili sağlık hizmetlerinin sunulması konusunda farkındalık, toplumsal sorumluluk bilinci ve etkili iletişim becerisi.
  • Girişimcilik yetkinliği: Yenilikçi fikirler geliştirme, işletme yönetimi ve iş fırsatlarını değerlendirme becerisi
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği: Farklı kültürel bağlamlarda etkili iletişim kurma, kültürel çeşitliliği takdir etme ve kapsayıcı bir ortam oluşturma yeteneği.
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
(2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
(3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
(4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
(5) Ham başarı puanı 25,00’ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham 
başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
(6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

a) Katsayılar Notlar
4.00 AA
3.50 BA
3.00 BB
2.50 CB
2.00 CC
1.50 DC
1.00 DD
0.50 FD
0.00 FF

b)
1) D: Devamsız,
2) G: Girmedi,
3) E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)`ye dönüştürülür.)
4) VZ: Dersten çekilme.

(7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO’sunun en az 2,00 olması gerekir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1.  Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

    1. Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

5. Türk Milli Eczacılık Lisans Programı Değerlendirme ve Akreditasyon Uygulaması, Eczacılık Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ECZAKDER) Yönetmeliği ve ECZAKDER Çalışma Yönergesi prensiplerine uygun olarak kurulmuştur. ECZAKDER tarafından eczacılık programlarının akreditasyonu gönüllü bir süreçtir. ECZAKDER, akreditasyon için başvuran eczacılık fakültelerinin lisans eğitim programlarını değerlendirir. ECZAKDER, eczacılık eğitiminin kalitesinin sürekli olarak iyileştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla aşağıdaki hedefleri gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır:

a) ECZAKDER'e başvuran eczacılık fakültelerinin lisans eğitim programları için değerlendirme standartlarını karşılayıp karşılamadığını belirlemek.

b) Akredite edilmiş fakülte lisans programlarını duyurarak toplumu, öğrenci adaylarını, mesleki kuruluşları, devlet kurumlarını ve diğer paydaşları bilgilendirmek.

c) Eczacılık fakültelerinde eğitimin uluslararası eğitim kalitesini sürdürülebilir kılmak, fakültelerin öngörülen hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmak ve rehberlik etmek. Tam Akreditasyon: Eğitim programı, tüm standartları en az kabul edilebilir seviyede karşıladığında ve toplam puanın %80 veya daha fazlasını aldığında verilir. Tam Akreditasyon, kararın ardından üçüncü yılda ara bir değerlendirme yapılması şartıyla altı yıl geçerlidir.

- Gazi Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, ECZAKDER'den aşağıda belirtilen Tam Akreditasyona sahiptir:

Tam akreditasyon: 06.01.2015 - 06.01.2022

Tam akreditasyon: 07.01.2022 - 07.01.2028

Eğitim Programı, Eczacılık Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ECZAKDER) tarafından ikinci kez Tam Akreditasyon Belgesi ile sertifikalandırılmıştır.

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, program kabul şartlarını sağlamak; ÖSYM tarafından ilgili şart ve başvurular sonucu yerleştirilmek olmak

Başarma ŞartlarıÖğrencilerin 300 AKTS kredilik dersleri başarıyla tamamlamaları gerekmektedir. Başarılı olmak ve programı tamamlamak için genel not ortalaması 4.00 üzerinden en az 2.00 olmalıdır. Öğrenciler zorunlu stajlarını tamamlamak zorundadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisans diplomasına sahip olanlar, serbest-toplum eczanelerinde, hastane eczanelerinde, kamu kuruluşları, özel sektör, araştırma enstitüleri veya üniversitelerde görev yapmaktadırlar.

Lisans diplomasına sahip olanlar, Eczacılıkta uzmanlık programına, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030217032


Yeterlilik Adı
Eczacılık Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
300

Programın Normal Süresi
5 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak on yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Bu program, öğrencilere farmasötik alanda gerekli bilgi ve becerileri sağlamayı amaçlamaktadır. Eczacılık lisans programının amacı ilacın üretiminden tüketimine kadar olan her aşamada idari ve teknik olarak tam yetki ile görev alan, eczacılığın temel ilkelerine hakim, bilimsel düşünebilme yetisine sahip, mesleki ve bilimsel etik ilkeler çerçevesinde hareket eden mezunlar yetiştirmek ve mezunlara bu ilkeler doğrultusunda üniversiteler, araştırma ve eğitim merkezleri, sağlık, eğitim gibi kamu ve özel sektör alanlarında çalışmalarını sağlayacak bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. Eğitim, mesleki konularda ilkeli, disiplinler arası çalışmalarda etkin olabilecek durumu kazandırır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Eczacılık lisans programını tamamlayarak elde ettiği bilgi ve becerileri, eczacılık mesleğinin tüm alanlarında ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat, mesleki temel değerler ve etik kurallar çerçevesinde uygulayabilir.
  • Temel fen, tıp ve sağlık bilimlerinin kavram ve uygulamalarını, eczacılık mesleği ile ilgili uygulamalar ile birleştirerek eczacılık alanında kullanabilir.
  • Biyolojik sistemlerin anatomisi, immunolojisi, fizyolojisi, fizyopatolojisi ve biyokimyası hakkında bilgi sahibidir.
  • İnsan sağlığını etkileyen hastalıklar ve tedavileri hakkındaki temel kavramları bilir.
  • Bilimsel kaynakları, farmakopeleri ve valide edilmiş yöntemleri kullanarak; bitkisel ilaç, drog, çevresel ve biyolojik materyal, gıda, gıda katkı maddeleri ve bulaşanları, ilaç, ilaç etkin ve yardımcı maddeleri ve tıbbi ürünler ile ilgili; fiziksel, kimyasal, toksikolojik, biyolojik, mikroskobik, mikrobiyolojik, moleküler ve elemental analizleri yapabilecek, değerlendirebilecek yeterli bilgiye sahiptir.
  • Doğal kaynaklı veya sentetik etkin madde içeren farmasötik ürünlerin, biyoteknolojik, nanoteknolojik, kozmetik, dermokozmetik, radyofarmasötik ürünlerin ön formülasyon, formülasyon, laboratuvar, pilot ve endüstriyel ölçekte üretim, kalite güvencesi, stabilite, saklama, biyoyararlanım, biyoeşdeğerlik, ruhsatlandırılma ve patent çalışmaları hakkında bilgi ve uygulama becerisi vardır.
  • İlaç hedeflerinin tanınması, ilaç etkin maddelerinin kimyasal yapısı, sentez ve analizleri, etkileri, yapı-etki ilişkileri, tasarımı, geliştirilmeleri, terapötik doz tayini ile, toksikolojik, farmakokinetik, farmakodinamik özellikleri ve yan etkileri konularında bilgi ve uygulama becerisine sahiptir.
  • Majistral ilaçların hazırlanması, orijinal veya jenerik tüm müstahzar ve tıbbi ürünlerin kullanımları ve mevzuatı ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir.
  • İlaçların biyokimyasal parametreler üzerine etkileri, ilaç-ilaç, besin-ilaç, hastalık-ilaç etkileşimleri, istenmeyen ilaç reaksiyonlarının izlenmesi, önlenmesi ve farmakovijilans konularında bilgi sahibidir.
  • Farmasötikler, fitofarmasötikler, biyofarmasötik, farmasötik bakım, farmakoterapi, kozmetoloji ve klinik eczacılık konularında bilgi ve uygulama becerisine sahiptir.
  • Akılcı ilaç kullanımı çerçevesinde hastaya reçetesindeki ilaçların sunumu, tarif edilmesi, klinik laboratuvar sonuçlarının değerlendirilmesi, gıda desteği, nutrasötikler gibi ürünler, sağlık ve hastalıklarla ilgili pratik faydalı bilgi verilmesi konularında yeterlilik sahibidir.
  • Tıbbi ve zehirli bitkileri morfolojik ve mikroskobik olarak tanır.
  • Tıbbi bitkilerde bulunan sekonder madde grupları hakkında ayrıntılı bilgiye sahiptir.
  • İlaç ve diğer kimyasal maddelerin, biyolojik ve fiziksel etkenlerin, biyolojik sistemler ve çevre üzerindeki etkilerini ve toksikolojik risk değerlendirme sürecini bilir.
  • Toksik etkilerden korunma ve tedavi yaklaşımları konusunda bilgi sahibidir.
  • Toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, ilaç, tıbbi cihaz, geri ödeme, eczane yönetimi konularında bilgi sahibidir.
  • Eczacılık alanındaki ulusal/uluslararası tarihi ve güncel gelişmeleri teknolojik araçlar, veri tabanları ve bilgi kaynaklarını kullanarak takip edebilir, bilimsel ve kanıta dayalı verileri değerlendirebilir, yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
  • Sağlık alanı ile ilgili konularda diğer meslek grupları ve yasal sağlık otoriteleri, ilaç endüstrisi, meslek örgütleri vb kurumlar ile etkin iletişim kurabilir, alanla ilgili sorunlara öneri ve çözüm getirebilir.
  • Eczacılık mesleğinin icrasında hastalar ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği: Bilgiyi etkili bir şekilde anlama, değerlendirme ve iletişim kurma becerisi.
  • Çoklu dil yetkinliği: Farklı dillerde iletişim kurma ve kültürel farkındalık sağlama yeteneği.
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik: Karmaşık problemleri çözme, analitik düşünme ve bilimsel yöntemleri uygulama yeteneği.
  • Dijital yetkinlik: Bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma, dijital veri analizi yapma ve dijital platformlarda iş yapabilme becerisi.
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği: Sürekli öğrenmeye açık olma, işbirliği yapma ve kişisel gelişimi teşvik etme becerisi.
  • Vatandaşlık yetkinliği: Toplumda etkili sağlık hizmetlerinin sunulması konusunda farkındalık, toplumsal sorumluluk bilinci ve etkili iletişim becerisi.
  • Girişimcilik yetkinliği: Yenilikçi fikirler geliştirme, işletme yönetimi ve iş fırsatlarını değerlendirme becerisi
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği: Farklı kültürel bağlamlarda etkili iletişim kurma, kültürel çeşitliliği takdir etme ve kapsayıcı bir ortam oluşturma yeteneği.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
(2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
(3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
(4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
(5) Ham başarı puanı 25,00’ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham 
başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
(6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

a) Katsayılar Notlar
4.00 AA
3.50 BA
3.00 BB
2.50 CB
2.00 CC
1.50 DC
1.00 DD
0.50 FD
0.00 FF

b)
1) D: Devamsız,
2) G: Girmedi,
3) E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)`ye dönüştürülür.)
4) VZ: Dersten çekilme.

(7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO’sunun en az 2,00 olması gerekir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1.  Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

    1. Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

5. Türk Milli Eczacılık Lisans Programı Değerlendirme ve Akreditasyon Uygulaması, Eczacılık Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ECZAKDER) Yönetmeliği ve ECZAKDER Çalışma Yönergesi prensiplerine uygun olarak kurulmuştur. ECZAKDER tarafından eczacılık programlarının akreditasyonu gönüllü bir süreçtir. ECZAKDER, akreditasyon için başvuran eczacılık fakültelerinin lisans eğitim programlarını değerlendirir. ECZAKDER, eczacılık eğitiminin kalitesinin sürekli olarak iyileştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla aşağıdaki hedefleri gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır:

a) ECZAKDER'e başvuran eczacılık fakültelerinin lisans eğitim programları için değerlendirme standartlarını karşılayıp karşılamadığını belirlemek.

b) Akredite edilmiş fakülte lisans programlarını duyurarak toplumu, öğrenci adaylarını, mesleki kuruluşları, devlet kurumlarını ve diğer paydaşları bilgilendirmek.

c) Eczacılık fakültelerinde eğitimin uluslararası eğitim kalitesini sürdürülebilir kılmak, fakültelerin öngörülen hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmak ve rehberlik etmek. Tam Akreditasyon: Eğitim programı, tüm standartları en az kabul edilebilir seviyede karşıladığında ve toplam puanın %80 veya daha fazlasını aldığında verilir. Tam Akreditasyon, kararın ardından üçüncü yılda ara bir değerlendirme yapılması şartıyla altı yıl geçerlidir.

- Gazi Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, ECZAKDER'den aşağıda belirtilen Tam Akreditasyona sahiptir:

Tam akreditasyon: 06.01.2015 - 06.01.2022

Tam akreditasyon: 07.01.2022 - 07.01.2028

Eğitim Programı, Eczacılık Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ECZAKDER) tarafından ikinci kez Tam Akreditasyon Belgesi ile sertifikalandırılmıştır.


Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, program kabul şartlarını sağlamak; ÖSYM tarafından ilgili şart ve başvurular sonucu yerleştirilmek olmak


Başarma Şartları
Öğrencilerin 300 AKTS kredilik dersleri başarıyla tamamlamaları gerekmektedir. Başarılı olmak ve programı tamamlamak için genel not ortalaması 4.00 üzerinden en az 2.00 olmalıdır. Öğrenciler zorunlu stajlarını tamamlamak zorundadır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisans diplomasına sahip olanlar, serbest-toplum eczanelerinde, hastane eczanelerinde, kamu kuruluşları, özel sektör, araştırma enstitüleri veya üniversitelerde görev yapmaktadırlar.

Lisans diplomasına sahip olanlar, Eczacılıkta uzmanlık programına, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030217032

Qualification Title
Bachelor of Pharmacy Diploma
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasPharmacy
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value300
Program Duration5 Yıl
Program Profile

The aim of the pharmacy undergraduate program is a ten-semester higher education program designed based on secondary education competencies, providing specialized education tailored towards a specific learning domain or profession. This program aims to equip students with the necessary knowledge and skills required in the pharmaceutical field.

The objective of the Pharmacy undergraduate program is to train graduates who are fully competent administratively and technically at every stage from the production to the consumption of medication. Graduates are expected to have a thorough understanding of the fundamental principles of pharmacy, possess scientific reasoning skills, and act within the framework of professional and scientific ethical principles.

The program aims to provide graduates with the knowledge and skills necessary to work in universities, research and education centers, as well as in public and private sector areas such as health and education, in accordance with these principles. The education provided fosters integrity in professional matters and enables students to effectively engage in interdisciplinary work.

Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance teaching. In addition; Applied trainings are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.

Description
  • Can apply the knowledge and skills gained by completing the pharmacy undergraduate program in all areas of the pharmacy profession within the framework of relevant laws, regulations, legislation, professional basic values and ethical rules.
  • Can use the concepts and practices of basic science, medicine and health sciences in the field of pharmacy by combining them with the practices related to the pharmacy profession.
  • Have knowledge about the anatomy, immunology, physiology, physiopathology and biochemistry of biological systems.
  • Knows the basic concepts about diseases affecting human health and their treatments.
  • By using scientific resources, pharmacopoeias and validated methods; related to herbal medicine, drugs, environmental and biological materials, food, food additives and contaminants, pharmaceuticals, drug active and excipient substances and medicinal products; has sufficient knowledge to perform and evaluate physical, chemical, toxicological, biological, microscopic, microbiological, molecular and elemental analyzes.
  • Have knowledge and application skills about pre-formulation, formulation, laboratory, pilot and industrial scale production, quality assurance, stability, storage, bioavailability, bioequivalence, licensing and patent studies of pharmaceutical products containing natural origin or synthetic active substances, biotechnological, nanotechnological, cosmetic, dermocosmetic, radiopharmaceutical products.
  • Have knowledge and application skills on the recognition of drug targets, chemical structure, synthesis and analysis, effects, structure-effect relationships, design, development, therapeutic dose determination, toxicological, pharmacokinetics, pharmacodynamic properties and side effects.
  • Have sufficient knowledge regarding the preparation of drugs, the uses and legislation of all preparations and medicinal products, original or generic.
  • Have knowledge about the effects of drugs on biochemical parameters, drug-drug, food-drug, disease-drug interactions, monitoring, prevention and pharmacovigilance of adverse drug reactions.
  • Have knowledge and practical skills in pharmaceuticals, phytopharmaceuticals, biopharmaceuticals, pharmaceutical care, pharmacotherapy, cosmetology and clinical pharmacy.
  • Within the framework of rational drug use, the patient has competence in presenting and describing the drugs in the prescription, evaluating the clinical laboratory results, providing practical useful information about products such as food support, nutraceuticals, health and diseases.
  • Recognizes medicinal and poisonous plants morphologically and microscopicly.
  • Have detailed information about the groups of secondary substances found in medicinal plants.
  • Knows the effects of drugs and other chemicals, biological and physical factors on biological systems and the environment and the toxicological risk assessment process.
  • Have knowledge about prevention and treatment approaches from toxic effects.
  • Have knowledge about health policies and health economics, pharmaceuticals, medical devices, reimbursement, pharmacy management to increase the health level and quality of life of the society.
  • Can follow national/international historical and current developments in the field of pharmacy by using technological tools, databases and information sources, evaluate scientific and evidence-based data, and adopt lifelong learning.
  • Can communicate effectively with other professional groups and legal health authorities, pharmaceutical industry, professional organizations, etc. on issues related to the field of health, and can offer suggestions and solutions to problems related to the field.
  • Have a level of foreign language knowledge to communicate with patients and colleagues in the performance of the pharmacy profession.
Key Competencies

Possess advanced-level proficiency in the key competencies listed below:

  • Literacy skills: Have ability to effectively comprehend, evaluate, and communicate information.
  • Multilingual proficiency: Have ability to communicate in different languages and foster cultural awareness.
  • Mathematical proficiency and expertise in science, technology, and engineering: Have ability to solve complex problems, think analytically, and apply scientific methods.
  • Digital literacy: Have proficiency in using information technologies effectively, conducting digital data analysis, and operating in digital platforms.
  • Personal, social, and learning-to-learn skills: Be open to continuous learning, collaboration, and fostering personal development.
  • Citizenship skills: Be aware of effective healthcare service delivery, societal responsibility, and effective communication within the community.
  • Entrepreneurship skills: Have ability to develop innovative ideas, manage businesses, and evaluate business opportunities.
  • Cultural awareness and expression skills: Can effective communication in diverse cultural contexts, appreciation of cultural diversity, and creating inclusive environments.
Further Info

1) At the end of the semester/year in which students are enrolled, a letter grade is given for each course.

(2) This letter grade is appreciated by the instructor of the course.

(3) In the evaluation of the letter grade, the student's success in the midterm exam, semester/final exam, semester studies and attendance at courses and practices are taken into consideration. The calculation of this letter grade is determined by the recommendation of the relevant academic unit board, the decision of the relevant board of the academic unit and the approval of the Senate.

(4) The student's success grade is determined over 100 points. This score is called the raw achievement score.

(5) A student with a raw success score below 25.00 fails that course by getting a direct grade of (FF). The success grade of the student with a raw success score of 25.00 and above; The general situation of the class is evaluated with one of the letter grades whose coefficients and expansion are specified below, by using one of the methods prepared with the decision of the University Education Commission and the approval of the Senate, taking into account the arithmetic averages and statistical distribution. After this evaluation, it is possible for raw achievement scores of 25.00 and above to have letter grade equivalents (FF).

(6) Coefficients and success letter grades are evaluated as follows:

a) Notes:
4.00 AA
3.50 BA
3.00 BB
2.50 CB
2.00 CC
1.50 DC
1.00 DD
0.50 FD
0.00 FF

b)
1) D: Absentee,
2) G: Not entered,
3) E: Missing, (The grade (E) that is not corrected within three weeks following the finalization of the semester/year-end exam success letter grades is converted to (FF).
4) VZ: Withdrawing from a course.

(7) A student who gets one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) and (DD) from a course is considered successful. However, in order to graduate, the student's CGPA must be at least 2.00.

Quality Assurance

In order to observe the quality of higher education programs;

• YÖK (Foundation of Higher Education) is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education.

• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published annually by the Council of Higher Education. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Establishment and Approval of Curricula: The Council of Higher Education determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. After the curriculum of the National Core Education Programs is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; He receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: At the beginning of each year, higher education institutions enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council in the context of continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

5. Turkish National Pharmacy Undergraduate Program Assessment And Accreditation Practice program evaluation and accreditation application is established in accordance with the Association for Evaluation and Accreditation of Pharmacy Education Programs (ECZAKDER) Regulation and ECZAKDER Working Regulation principles. Accreditation of pharmacy programs by ECZAKDER is a voluntary process. ECZAKDER evaluates the undergraduate education programs of the pharmacy faculties that apply for accreditation. ECZAKDER aims to achieve the following goals in order to contribute to the continuous improvement of the quality of pharmacy education:

a) To determine whether the pharmacy faculties applying to ECZAKDER meet the evaluation standards for undergraduate education programs.

b) To inform the society, student candidates, professional organizations, government institutions and other stakeholders by announcing the accredited faculty undergraduate programs.

c) To ensure the sustainability of education in pharmacy faculties in international education quality, to help and guide faculties to reach their foreseen goals. Full Accreditation: It is given when the education program meets all the standards at the least acceptable level and a score of 80% or more of the total score is obtained. Full Accreditation is valid for six years, provided that an interim evaluation is made in the third year following the decision.

Gazi University Faculty of Pharmacy have    Full Accreditation from ECZAKDER listed below:

Full accreditation:       06.01.2015 - 06.01.2022

Full accreditation:       07.01.2022 - 07.01.2028

The Education Program has been awarded the Full Accreditation Certificate for the second time by the Pharmacy Education Programs Evaluation and Accreditation Association (ECZAKDER).

Access Requirements

For Turkish and international students, it is required to meet the regulations set by the Higher Education Council (YÖK) and fulfill the acceptance criteria of the program; placement is determined by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) based on relevant conditions and applications.

Conditions for SuccessStudents are required to successfully complete 300 ECTS credits. To be successful and complete the program, the GPA must be at least 2.00 out of 4.00. Students must complete their compulsory internship.
Progression Paths (Relationship Type)

Those with a bachelor's degree can work in independent community pharmacies, hospital pharmacies, public institutions, private sector, research institutes, or universities.

Those with a bachelor's degree can also continue their education in specialty programs in Pharmacy, master's programs, and, if they meet the relevant requirements, they can pursue doctoral programs and programs for proficiency in art with their bachelor's degree.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation

Validity Period (If Any)

Qualification is valid continuously..

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030217032


Qualification Title
Bachelor of Pharmacy Diploma

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
300

Program Duration
5 Yıl

Program Profile

The aim of the pharmacy undergraduate program is a ten-semester higher education program designed based on secondary education competencies, providing specialized education tailored towards a specific learning domain or profession. This program aims to equip students with the necessary knowledge and skills required in the pharmaceutical field.

The objective of the Pharmacy undergraduate program is to train graduates who are fully competent administratively and technically at every stage from the production to the consumption of medication. Graduates are expected to have a thorough understanding of the fundamental principles of pharmacy, possess scientific reasoning skills, and act within the framework of professional and scientific ethical principles.

The program aims to provide graduates with the knowledge and skills necessary to work in universities, research and education centers, as well as in public and private sector areas such as health and education, in accordance with these principles. The education provided fosters integrity in professional matters and enables students to effectively engage in interdisciplinary work.


Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance teaching. In addition; Applied trainings are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.


Description
  • Can apply the knowledge and skills gained by completing the pharmacy undergraduate program in all areas of the pharmacy profession within the framework of relevant laws, regulations, legislation, professional basic values and ethical rules.
  • Can use the concepts and practices of basic science, medicine and health sciences in the field of pharmacy by combining them with the practices related to the pharmacy profession.
  • Have knowledge about the anatomy, immunology, physiology, physiopathology and biochemistry of biological systems.
  • Knows the basic concepts about diseases affecting human health and their treatments.
  • By using scientific resources, pharmacopoeias and validated methods; related to herbal medicine, drugs, environmental and biological materials, food, food additives and contaminants, pharmaceuticals, drug active and excipient substances and medicinal products; has sufficient knowledge to perform and evaluate physical, chemical, toxicological, biological, microscopic, microbiological, molecular and elemental analyzes.
  • Have knowledge and application skills about pre-formulation, formulation, laboratory, pilot and industrial scale production, quality assurance, stability, storage, bioavailability, bioequivalence, licensing and patent studies of pharmaceutical products containing natural origin or synthetic active substances, biotechnological, nanotechnological, cosmetic, dermocosmetic, radiopharmaceutical products.
  • Have knowledge and application skills on the recognition of drug targets, chemical structure, synthesis and analysis, effects, structure-effect relationships, design, development, therapeutic dose determination, toxicological, pharmacokinetics, pharmacodynamic properties and side effects.
  • Have sufficient knowledge regarding the preparation of drugs, the uses and legislation of all preparations and medicinal products, original or generic.
  • Have knowledge about the effects of drugs on biochemical parameters, drug-drug, food-drug, disease-drug interactions, monitoring, prevention and pharmacovigilance of adverse drug reactions.
  • Have knowledge and practical skills in pharmaceuticals, phytopharmaceuticals, biopharmaceuticals, pharmaceutical care, pharmacotherapy, cosmetology and clinical pharmacy.
  • Within the framework of rational drug use, the patient has competence in presenting and describing the drugs in the prescription, evaluating the clinical laboratory results, providing practical useful information about products such as food support, nutraceuticals, health and diseases.
  • Recognizes medicinal and poisonous plants morphologically and microscopicly.
  • Have detailed information about the groups of secondary substances found in medicinal plants.
  • Knows the effects of drugs and other chemicals, biological and physical factors on biological systems and the environment and the toxicological risk assessment process.
  • Have knowledge about prevention and treatment approaches from toxic effects.
  • Have knowledge about health policies and health economics, pharmaceuticals, medical devices, reimbursement, pharmacy management to increase the health level and quality of life of the society.
  • Can follow national/international historical and current developments in the field of pharmacy by using technological tools, databases and information sources, evaluate scientific and evidence-based data, and adopt lifelong learning.
  • Can communicate effectively with other professional groups and legal health authorities, pharmaceutical industry, professional organizations, etc. on issues related to the field of health, and can offer suggestions and solutions to problems related to the field.
  • Have a level of foreign language knowledge to communicate with patients and colleagues in the performance of the pharmacy profession.

Key Competencies

Possess advanced-level proficiency in the key competencies listed below:

  • Literacy skills: Have ability to effectively comprehend, evaluate, and communicate information.
  • Multilingual proficiency: Have ability to communicate in different languages and foster cultural awareness.
  • Mathematical proficiency and expertise in science, technology, and engineering: Have ability to solve complex problems, think analytically, and apply scientific methods.
  • Digital literacy: Have proficiency in using information technologies effectively, conducting digital data analysis, and operating in digital platforms.
  • Personal, social, and learning-to-learn skills: Be open to continuous learning, collaboration, and fostering personal development.
  • Citizenship skills: Be aware of effective healthcare service delivery, societal responsibility, and effective communication within the community.
  • Entrepreneurship skills: Have ability to develop innovative ideas, manage businesses, and evaluate business opportunities.
  • Cultural awareness and expression skills: Can effective communication in diverse cultural contexts, appreciation of cultural diversity, and creating inclusive environments.

Further Info

1) At the end of the semester/year in which students are enrolled, a letter grade is given for each course.

(2) This letter grade is appreciated by the instructor of the course.

(3) In the evaluation of the letter grade, the student's success in the midterm exam, semester/final exam, semester studies and attendance at courses and practices are taken into consideration. The calculation of this letter grade is determined by the recommendation of the relevant academic unit board, the decision of the relevant board of the academic unit and the approval of the Senate.

(4) The student's success grade is determined over 100 points. This score is called the raw achievement score.

(5) A student with a raw success score below 25.00 fails that course by getting a direct grade of (FF). The success grade of the student with a raw success score of 25.00 and above; The general situation of the class is evaluated with one of the letter grades whose coefficients and expansion are specified below, by using one of the methods prepared with the decision of the University Education Commission and the approval of the Senate, taking into account the arithmetic averages and statistical distribution. After this evaluation, it is possible for raw achievement scores of 25.00 and above to have letter grade equivalents (FF).

(6) Coefficients and success letter grades are evaluated as follows:

a) Notes:
4.00 AA
3.50 BA
3.00 BB
2.50 CB
2.00 CC
1.50 DC
1.00 DD
0.50 FD
0.00 FF

b)
1) D: Absentee,
2) G: Not entered,
3) E: Missing, (The grade (E) that is not corrected within three weeks following the finalization of the semester/year-end exam success letter grades is converted to (FF).
4) VZ: Withdrawing from a course.

(7) A student who gets one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) and (DD) from a course is considered successful. However, in order to graduate, the student's CGPA must be at least 2.00.


Quality Assurance

In order to observe the quality of higher education programs;

• YÖK (Foundation of Higher Education) is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education.

• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published annually by the Council of Higher Education. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Establishment and Approval of Curricula: The Council of Higher Education determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. After the curriculum of the National Core Education Programs is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; He receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: At the beginning of each year, higher education institutions enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council in the context of continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

5. Turkish National Pharmacy Undergraduate Program Assessment And Accreditation Practice program evaluation and accreditation application is established in accordance with the Association for Evaluation and Accreditation of Pharmacy Education Programs (ECZAKDER) Regulation and ECZAKDER Working Regulation principles. Accreditation of pharmacy programs by ECZAKDER is a voluntary process. ECZAKDER evaluates the undergraduate education programs of the pharmacy faculties that apply for accreditation. ECZAKDER aims to achieve the following goals in order to contribute to the continuous improvement of the quality of pharmacy education:

a) To determine whether the pharmacy faculties applying to ECZAKDER meet the evaluation standards for undergraduate education programs.

b) To inform the society, student candidates, professional organizations, government institutions and other stakeholders by announcing the accredited faculty undergraduate programs.

c) To ensure the sustainability of education in pharmacy faculties in international education quality, to help and guide faculties to reach their foreseen goals. Full Accreditation: It is given when the education program meets all the standards at the least acceptable level and a score of 80% or more of the total score is obtained. Full Accreditation is valid for six years, provided that an interim evaluation is made in the third year following the decision.

Gazi University Faculty of Pharmacy have    Full Accreditation from ECZAKDER listed below:

Full accreditation:       06.01.2015 - 06.01.2022

Full accreditation:       07.01.2022 - 07.01.2028

The Education Program has been awarded the Full Accreditation Certificate for the second time by the Pharmacy Education Programs Evaluation and Accreditation Association (ECZAKDER).


Access Requirements

For Turkish and international students, it is required to meet the regulations set by the Higher Education Council (YÖK) and fulfill the acceptance criteria of the program; placement is determined by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) based on relevant conditions and applications.


Conditions for Success
Students are required to successfully complete 300 ECTS credits. To be successful and complete the program, the GPA must be at least 2.00 out of 4.00. Students must complete their compulsory internship.

Progression Paths (Relationship Type)

Those with a bachelor's degree can work in independent community pharmacies, hospital pharmacies, public institutions, private sector, research institutes, or universities.

Those with a bachelor's degree can also continue their education in specialty programs in Pharmacy, master's programs, and, if they meet the relevant requirements, they can pursue doctoral programs and programs for proficiency in art with their bachelor's degree.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation


Validity Period (If Any)

Qualification is valid continuously..


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode