Yeterlilik Kodu

TR0030217466

Yeterlilik Adı
Eczacılık Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBeyazıt, 34452 Fatih/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.istanbul.edu.tr/tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eczane
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri300
Programın Normal Süresi 5 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak on yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

​​​​​

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İlaç ve sağlık yönetimi ile ilgili kalite standartlarının sürdürülmesinde, eczacılık mesleği ve uygulama alanlarının geliştirilmesi süreçlerinde görev alır; araştırma ve geliştirme faaliyetlerini bilimsel ve etik ilkelere uygun biçimde yürütür; verileri analiz eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
  • İlaç etkin madde/yardımcı madde tasarımı, geliştirmesi, elde edilmesi ve sentezi, yapı tayini ve analizinde görev alır.
  • İlaç analizlerinde kalitatif ve kantitatif yöntemleri kullanır.
  • Doğal ve sentetik kaynaklı farmasötik ve kozmetik/kozmesötik ürünleri tasarlar ve geliştirir.
  • Doğal ve sentetik kaynaklı farmasötik ve kozmetik/kozmesötik ürünlerin hazırlanması, üretimi, tedarik zincirinin yönetimi, saklanması, pazarlaması ve kalite kontrolü süreçlerinde aktif rol alır.
  • Majistral preparatları ve geleneksel bitkisel tıbbi ürünleri hazırlar.
  • İlaç, bitkisel tıbbi ürün, gıda takviyesi ve kozmetik/kozmesötik ürünlerin akılcı ve güvenli kullanımı konusunda danışmanlık hizmeti verir.
  • Farmasötik bakım/klinik eczacılık gibi hasta odaklı iyi eczacılık uygulamalarını esas alarak,  ilaç ve sağlık danışmanlığı yapar; güncel ve bilimsel kanıta dayalı bilgiyi sistematik ve anlaşılır şekilde hastaya, hasta yakınına ve gerektiğinde diğer sağlık profesyonellerine sunar.
  • Reçeli ve reçetesiz ilaçların sunumunu yönetir; ilaçların akılcı kullanımını sağlar; hastanın yaşam kalitesinin yükselmesine katkıda bulunur.
  • İlaç etkileşimlerini saptar ve değerlendirir.
  • Kronik hastalıkların tedavisinde diğer sağlık profesyonelleri ile işbirliği içerisinde ilaç tedavi sürecini takip eder ve hastanın tedaviye uyumuna katkıda bulunur.
  • Tıbbi cihazların tedarik ve sunum süreçlerinde görev alır; kronik hastalıklarda kullanılan tıbbi cihazların akılcı ve güvenli kullanımı konusunda danışmanlık hizmeti verir.
  • Birinci basamak sağlık hizmeti sunan bir sağlık profesyoneli olarak, sağlıklı yaşam danışmanlığı yapar; sağlıklı yaşamı teşvik eder ve halk sağlığını korumak için mesleki sorumluklarını yerine getirir.
  • Farmakovijilans uygulamalarında aktif görev alır; advers etki raporlama sistemini kullanır; güvenli ilaç kullanımını sağlamak üzere risk yönetimine ve denetimine katkıda bulunur; ilaç güvenliliği ile ilgili farkındalığı artırmak üzere hastayı,  hasta yakını ve diğer sağlık profesyonellerini bilgilendirir.
  • İlaç dışı ksenobiyotiklerin risklerini değerlendirir.
  • Veteriner ilaçlar ile ilgili danışmanlık hizmeti verir.
  • Güncel Farmakopeler ve Ulusal/Uluslararası kılavuzlar ışığında ruhsat ve patentlendirme faaliyetlerinde görev alır.
Anahtar Yetkinlikler
  • Kendi toplumunu ve insanını gözlemleyebilir ve tanır.
  • Bir lisans mezunu olarak mesleki sınırlılıklarını/yeterliliklerini kavramıştır.
  • Çalıştığı alanın mesleki etik anlayışına vakıf ve uygun davranır.
  • Bilimsel düşünce anlayışına sahiptir.
  • Sorgulayıcı, eleştirel ve çok boyutlu düşünebilir.
  • Çalıştığı alanda psikolojik sağlığı koruyacak davranış ve uygulamaların benimsenmesinde rol alır.
  • Çalıştığı ortamlardaki insanlarla ilgili problemlere çözüm yolu üretebilir.
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.

Başarı Notu  /  KATSAYI

  • AA          4,0
  • BA          3,5
  • BB          3,0
  • CB          2,5
  • CC          2,0
  • DC          1,5
  • DD          1,0
  • FF           0,0
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Eczacılık Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ECZAKDER)

Başlangıç: 07.01.2022 / Bitiş: 07.01.2028

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Başarma Şartları Toplam 300 AKTS, tüm derslerden, bitirme projesi ve staj sınavlarından başarılı olmak. Genel not ortalamasının en az 2.00 olması.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2.1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde

Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030217466


Yeterlilik Adı
Eczacılık Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Beyazıt, 34452 Fatih/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
300

Programın Normal Süresi
5 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak on yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

​​​​​


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İlaç ve sağlık yönetimi ile ilgili kalite standartlarının sürdürülmesinde, eczacılık mesleği ve uygulama alanlarının geliştirilmesi süreçlerinde görev alır; araştırma ve geliştirme faaliyetlerini bilimsel ve etik ilkelere uygun biçimde yürütür; verileri analiz eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
  • İlaç etkin madde/yardımcı madde tasarımı, geliştirmesi, elde edilmesi ve sentezi, yapı tayini ve analizinde görev alır.
  • İlaç analizlerinde kalitatif ve kantitatif yöntemleri kullanır.
  • Doğal ve sentetik kaynaklı farmasötik ve kozmetik/kozmesötik ürünleri tasarlar ve geliştirir.
  • Doğal ve sentetik kaynaklı farmasötik ve kozmetik/kozmesötik ürünlerin hazırlanması, üretimi, tedarik zincirinin yönetimi, saklanması, pazarlaması ve kalite kontrolü süreçlerinde aktif rol alır.
  • Majistral preparatları ve geleneksel bitkisel tıbbi ürünleri hazırlar.
  • İlaç, bitkisel tıbbi ürün, gıda takviyesi ve kozmetik/kozmesötik ürünlerin akılcı ve güvenli kullanımı konusunda danışmanlık hizmeti verir.
  • Farmasötik bakım/klinik eczacılık gibi hasta odaklı iyi eczacılık uygulamalarını esas alarak,  ilaç ve sağlık danışmanlığı yapar; güncel ve bilimsel kanıta dayalı bilgiyi sistematik ve anlaşılır şekilde hastaya, hasta yakınına ve gerektiğinde diğer sağlık profesyonellerine sunar.
  • Reçeli ve reçetesiz ilaçların sunumunu yönetir; ilaçların akılcı kullanımını sağlar; hastanın yaşam kalitesinin yükselmesine katkıda bulunur.
  • İlaç etkileşimlerini saptar ve değerlendirir.
  • Kronik hastalıkların tedavisinde diğer sağlık profesyonelleri ile işbirliği içerisinde ilaç tedavi sürecini takip eder ve hastanın tedaviye uyumuna katkıda bulunur.
  • Tıbbi cihazların tedarik ve sunum süreçlerinde görev alır; kronik hastalıklarda kullanılan tıbbi cihazların akılcı ve güvenli kullanımı konusunda danışmanlık hizmeti verir.
  • Birinci basamak sağlık hizmeti sunan bir sağlık profesyoneli olarak, sağlıklı yaşam danışmanlığı yapar; sağlıklı yaşamı teşvik eder ve halk sağlığını korumak için mesleki sorumluklarını yerine getirir.
  • Farmakovijilans uygulamalarında aktif görev alır; advers etki raporlama sistemini kullanır; güvenli ilaç kullanımını sağlamak üzere risk yönetimine ve denetimine katkıda bulunur; ilaç güvenliliği ile ilgili farkındalığı artırmak üzere hastayı,  hasta yakını ve diğer sağlık profesyonellerini bilgilendirir.
  • İlaç dışı ksenobiyotiklerin risklerini değerlendirir.
  • Veteriner ilaçlar ile ilgili danışmanlık hizmeti verir.
  • Güncel Farmakopeler ve Ulusal/Uluslararası kılavuzlar ışığında ruhsat ve patentlendirme faaliyetlerinde görev alır.

Anahtar Yetkinlikler
  • Kendi toplumunu ve insanını gözlemleyebilir ve tanır.
  • Bir lisans mezunu olarak mesleki sınırlılıklarını/yeterliliklerini kavramıştır.
  • Çalıştığı alanın mesleki etik anlayışına vakıf ve uygun davranır.
  • Bilimsel düşünce anlayışına sahiptir.
  • Sorgulayıcı, eleştirel ve çok boyutlu düşünebilir.
  • Çalıştığı alanda psikolojik sağlığı koruyacak davranış ve uygulamaların benimsenmesinde rol alır.
  • Çalıştığı ortamlardaki insanlarla ilgili problemlere çözüm yolu üretebilir.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.

Başarı Notu  /  KATSAYI

  • AA          4,0
  • BA          3,5
  • BB          3,0
  • CB          2,5
  • CC          2,0
  • DC          1,5
  • DD          1,0
  • FF           0,0

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Eczacılık Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ECZAKDER)

Başlangıç: 07.01.2022 / Bitiş: 07.01.2028


Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
Toplam 300 AKTS, tüm derslerden, bitirme projesi ve staj sınavlarından başarılı olmak. Genel not ortalamasının en az 2.00 olması.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2.1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde

Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030217466

Qualification Title
Bachelor's Degree in Pharmacy
Awarding BodyISTANBUL UNIVERSITY
Awarding Body ContactBeyazıt, 34452 Fatih/Istanbul
Awarding Body Urlhttps://www.istanbul.edu.tr/en/_
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasPharmacy
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value300
Program Duration5 Yıl
Program Profile
  • It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary educatiaon qualifications and provides education for a specific learning area or profession.
  • Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out as internship or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces.
Learning Environments
  • Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, healthcare institutions and workplaces.
Description
  • He/She takes part in the maintenance of quality standards related to pharmaceutical and health management, development of pharmaceutical profession and application areas; conducts research and development activities in accordance with scientific and ethical principles; analyzes, evaluates, interprets and applies data.
  • He/She takes part in structure determination, analysis, design, development, obtaining and synthesis of drug active substance/excipient.
  • He/She uses qualitative and quantitative methods in drug analysis.
  • He/She designs and develops pharmaceutical and cosmetic/cosmeceutical products of natural and synthetic origin.
  • He/She takes an active role in the preparation, production, management, storage, marketing and quality control of pharmaceutical and cosmetic/cosmeceutical products of natural and synthetic origin.
  • He/She prepares magistral preparations and traditional herbal medicinal products.
  • He/She consultancies on the rational and safe use of pharmaceuticals, herbal medicinal products, food supplements and cosmetic/cosmeceutical products.
  • He/She provides drug and health counselling based on patient-oriented good pharmacy practices such as pharmaceutical care/clinical pharmacy; provides up-to-date and scientific evidence-based information to the patient, patient's relatives and other health professionals when necessary.
  • He/She manages the presentation of prescription and non-prescription drugs; provides rational use of drugs; contributes to the improvement of the patient's quality of life.
  • He/She identifies and evaluates drug interactions.
  • He/She follows the drug treatment process in collaboration with other health professionals in the treatment of chronic diseases and contributes to the patient's compliance with the treatment.
  • He/She takes part in the procurement and presentation processes of medical devices; advises on the rational and safe use of medical devices in chronic diseases.
  •  As a health care professional providing primary health care service, he/she provides wellness consultancy; promotes healthy life and fulfils his/her professional responsibilities to protect public health.
  • He/She takes an active role in pharmacovigilance applications; uses an adverse effect reporting system; contributes to risk management and control to ensure safe drug use; informs the patient, relatives and other health professionals to raise awareness about drug safety.
  • He/She evaluates the risks of non-drug xenobiotics.
  • He/She provides consultancy services on veterinary drugs.
  • He/She takes part in licensing and patenting activities according to the current pharmacopoeias and national/international guidelines.
Key Competencies
  • Observe and recognize their own society and people.
  • Understood their professional limitations/competencies as an undergraduate graduate.
  • To be aware of and act in accordance with the professional ethics of the field in which he/she works.
  • Has a scientific understanding of thought.
  • Can think in an inquiring, critical and multidimensional way.
  • Takes part in the adoption of behaviors and practices that will protect psychological health in the field of work.
Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s).

Success Grade / COEFFICIENT

  • AA          4,0
  • BA          3,5
  • BB          3,0
  • CB          2,5
  • CC          2,0
  • DC          1,5
  • DD          1,0
  • FF           0,0
Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements
  • Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
  • To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by YÖK.
  • To have obtained sufficient points as a result of the central exam held by ÖSYM for the programs of higher education institutions that accept students with special talent exam, whose procedures and principles are determined by YÖK, and to have succeeded in the special talent exam.
  • To be placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, whose procedures and principles are determined by YÖK.
Conditions for Success Being successful of all the lessons ( 300 ECTS credits) Having completed internship and being successful of te final project Having a gaduation rate (AGNO) at least 2.0
Progression Paths (Relationship Type)
  • Those with a bachelor's degree can continue their studies in master's degree programs and, if they meet the relevant requirements, in doctoral and proficiency in art programs accepted with a bachelor's degree.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
Legal Basis

1.Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2.1. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board.

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030217466


Qualification Title
Bachelor's Degree in Pharmacy

Awarding Body
ISTANBUL UNIVERSITY

Awarding Body Contact
Beyazıt, 34452 Fatih/Istanbul


Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
300

Program Duration
5 Yıl

Program Profile
  • It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary educatiaon qualifications and provides education for a specific learning area or profession.
  • Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out as internship or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces.

Learning Environments
  • Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, healthcare institutions and workplaces.

Description
  • He/She takes part in the maintenance of quality standards related to pharmaceutical and health management, development of pharmaceutical profession and application areas; conducts research and development activities in accordance with scientific and ethical principles; analyzes, evaluates, interprets and applies data.
  • He/She takes part in structure determination, analysis, design, development, obtaining and synthesis of drug active substance/excipient.
  • He/She uses qualitative and quantitative methods in drug analysis.
  • He/She designs and develops pharmaceutical and cosmetic/cosmeceutical products of natural and synthetic origin.
  • He/She takes an active role in the preparation, production, management, storage, marketing and quality control of pharmaceutical and cosmetic/cosmeceutical products of natural and synthetic origin.
  • He/She prepares magistral preparations and traditional herbal medicinal products.
  • He/She consultancies on the rational and safe use of pharmaceuticals, herbal medicinal products, food supplements and cosmetic/cosmeceutical products.
  • He/She provides drug and health counselling based on patient-oriented good pharmacy practices such as pharmaceutical care/clinical pharmacy; provides up-to-date and scientific evidence-based information to the patient, patient's relatives and other health professionals when necessary.
  • He/She manages the presentation of prescription and non-prescription drugs; provides rational use of drugs; contributes to the improvement of the patient's quality of life.
  • He/She identifies and evaluates drug interactions.
  • He/She follows the drug treatment process in collaboration with other health professionals in the treatment of chronic diseases and contributes to the patient's compliance with the treatment.
  • He/She takes part in the procurement and presentation processes of medical devices; advises on the rational and safe use of medical devices in chronic diseases.
  •  As a health care professional providing primary health care service, he/she provides wellness consultancy; promotes healthy life and fulfils his/her professional responsibilities to protect public health.
  • He/She takes an active role in pharmacovigilance applications; uses an adverse effect reporting system; contributes to risk management and control to ensure safe drug use; informs the patient, relatives and other health professionals to raise awareness about drug safety.
  • He/She evaluates the risks of non-drug xenobiotics.
  • He/She provides consultancy services on veterinary drugs.
  • He/She takes part in licensing and patenting activities according to the current pharmacopoeias and national/international guidelines.

Key Competencies
  • Observe and recognize their own society and people.
  • Understood their professional limitations/competencies as an undergraduate graduate.
  • To be aware of and act in accordance with the professional ethics of the field in which he/she works.
  • Has a scientific understanding of thought.
  • Can think in an inquiring, critical and multidimensional way.
  • Takes part in the adoption of behaviors and practices that will protect psychological health in the field of work.

Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s).

Success Grade / COEFFICIENT

  • AA          4,0
  • BA          3,5
  • BB          3,0
  • CB          2,5
  • CC          2,0
  • DC          1,5
  • DD          1,0
  • FF           0,0

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements
  • Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
  • To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by YÖK.
  • To have obtained sufficient points as a result of the central exam held by ÖSYM for the programs of higher education institutions that accept students with special talent exam, whose procedures and principles are determined by YÖK, and to have succeeded in the special talent exam.
  • To be placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, whose procedures and principles are determined by YÖK.

Conditions for Success
Being successful of all the lessons ( 300 ECTS credits) Having completed internship and being successful of te final project Having a gaduation rate (AGNO) at least 2.0

Progression Paths (Relationship Type)
  • Those with a bachelor's degree can continue their studies in master's degree programs and, if they meet the relevant requirements, in doctoral and proficiency in art programs accepted with a bachelor's degree.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.

Legal Basis

1.Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2.1. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board.


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode