Yeterlilik Kodu | TR0030222836 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Eczane Hizmetleri (Avrupa MYO) Önlisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Kocaeli Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yeniköy Mahallesi Ilıca Caddesi No:29, Başiskele/Kocaeli Başiskele Merkez Kampüs Telefon: 0262 999 80 85 Whatsapp: 0549 787 09 94 E-posta : info@kocaelisaglik.edu.tr Telefon2: 0850 450 28 28 E-posta2 : kostu@hs03.kep.tr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://kocaelisaglik.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Mesleki | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eczane | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 120 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Eczane Hizmetleri Programının başlıca amacı eczacı gözetiminde eczanelerde hazırlanması gereken ilaçları hazırlamak ve eczaneye başvuran hastaya her türlü ilaç ve tıbbi malzemenin satışında ve sunumunda yardımcı olmaktır. Bölümü başarıyla tamamlayanların sağlık hizmeti veren kamu ve özel kuruluşlarda, kamuya ait ve özel eczanelerde çalışabilmeleri yanında ilaç endüstrisi ile ilgili işlerde görev alabilecek bilgili, gerekli mesleki donanıma sahip ve yenilikleri takip edebilen teknikerler olması amaçlanmaktadır. Bu bölümü tercih etmek isteyen kişilerin fizik, kimya, biyoloji gibi temel bilimler ile sağlık bilimleri alanına ilgi duymalıdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Teorik Eğitim:
Uygulamalı Eğitim
Staj ve İş Yeri Eğitimleri:
Kütüphane ve Kaynaklar:
Dijital Platformlar:
Atölye Çalışmaları ve Seminerler:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda belirtilen yetkinliklere ileri seviyede sahip olabilir:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Başarının Değerlendirilmesi a) Öğrencilerin öğrenimlerine ilişkin durumlar Üniversite Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ile takip edilir. b) Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, o derse ait yarıyıl içinde yapılan sınavlar, uygulama, ödev, proje, devam, laboratuvar ve benzeri yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavının birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. c) Bir dersin başarı notu; Yarıyıl içi sınav ve ölçme sistemleri sonucu elde edilen notun öğretim %40 dan az %60 dan çok olmamak kaydıyla, yarıyıl sonu sınav notunun yüzdesi alınarak elde edilir. d) Dersin öğretim elemanı, yarıyıl başında; dersin içeriği, başarı notunun hesaplanmasında esas olacak her türlü ölçme türünü öğrencilere ilan etmekle yükümlüdür. e) Öğrencinin başarısız olduğu zorunlu veya seçmeli derslerini tekrar alması gerekir. Ancak bu derslerin programdan çıkarılan dersler olması durumunda, hangi dersin alınacağı ilgili bölüm/program tarafından belirlenir. f) Öğrencinin başarısız olduğu dersi öncelikli almak zorundadır. e) Öğrencinin başarısız olduğu dersi tekrar ettiği dönemde o dersten devam şartı aranmaz. Başarı Notu: Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir. a) Notlar 100 üzerinden verilir. b) AA, BA, BB, CB, CC harf notu alınan dersler başarılı kabul edilir. c) DD ve DC harf notu alınan dersler, Ön Lisans programlarında GANO’nun 2,00 ve üzeri olması halinde (şartlı geçer) başarılı kabul edilir. d) FF harf notu alınan dersler tüm programlarda başarısız sayılır. e) B ve K notları, not ortalama hesaplarına dahil edilmez
Not Ortalaması: Bir yarıyıl içerisinde alınan derslerin başarı notunun katsayısı ile o derslerin AKTS değerlerinin ayrı ayrı çarpımları toplamının, bu derslerin AKTS değerleri toplamına bölünmesiyle belirlenen nota Yarıyıl Ağırlıklı Not Ortalaması (YANO) denir. Bölme işlemi virgülden sonra iki basamak yürütülüp üst değere yuvarlatılarak bulunur. Alınan tüm derslere uygulanması ile hesaplanan nota Genel Ağırlıklı Ortalama (GANO) denir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Eczane Hizmetleri Programı önce Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından TYT puan türü sonuçlarına göre ÖSYM tarafından Merkezi Yerleştirme Sonucuna göre öğrenci alınmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Öğrenci; kayıtlı olduğu diploma programının teorik ve pratik çalışmalarını tamamlamış olmak kaydıyla; ön lisans programları için minimum 120 AKTS tamamlamak zorundadır. Ön lisans programından mezun olabilmek için, genel not ortalaması en az 2.00 olması gerekir. Bir öğrenci kayıtlı olduğu Bölüm/Program’ın müfredatta belirtilen tüm derslerini başardığı halde genel not ortalaması 2.00’ın altında ise, (DD) ve (DC) notlarına sahip derslerinin en az birini yükselterek genel not ortalamasını 2.00 ve üzerine çıkarması gerekir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programdan mezun olan öğrenciler lisans eğitim programlarına başvurabilirler. ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile üniversitelerin biyokimya, kimya, kimya mühendisliği ve uygulamalı kimya bölümlerine dikey geçiş yapabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030222836
ISCO 08
ISCO 08
Eczane Hizmetleri Programının başlıca amacı eczacı gözetiminde eczanelerde hazırlanması gereken ilaçları hazırlamak ve eczaneye başvuran hastaya her türlü ilaç ve tıbbi malzemenin satışında ve sunumunda yardımcı olmaktır.
Bölümü başarıyla tamamlayanların sağlık hizmeti veren kamu ve özel kuruluşlarda, kamuya ait ve özel eczanelerde çalışabilmeleri yanında ilaç endüstrisi ile ilgili işlerde görev alabilecek bilgili, gerekli mesleki donanıma sahip ve yenilikleri takip edebilen teknikerler olması amaçlanmaktadır.
Bu bölümü tercih etmek isteyen kişilerin fizik, kimya, biyoloji gibi temel bilimler ile sağlık bilimleri alanına ilgi duymalıdır.
Teorik Eğitim:
- Mesleğin temel teorik bilgileri, farmakoloji, ilaç bilgisi, kimya gibi dersler sınıf ortamında işlenir.
- Dersler, TYYÇ'de belirtilen disiplinlerarası öğrenmeyi destekleyen bir yaklaşım ile tasarlanır.
Uygulamalı Eğitim
- Laboratuvarlar: İlaç hazırlama, ilaç formülasyonları ve temel laboratuvar tekniklerinin öğrenildiği yerlerdir.
Staj ve İş Yeri Eğitimleri:
- Öğrenciler, TYYÇ’deki uygulamalı bilgi ve beceri kazanımı yeterliliği doğrultusunda gerçek bir eczane ortamında müşteri hizmetleri, reçete hazırlama, stok yönetimi ve ilaç bilgisi gibi konularda deneyim kazanır.
Kütüphane ve Kaynaklar:
- Mesleki kitaplar, dergiler ve çevrimiçi kaynaklar, öğrencilere öğrenim süreçlerinde destek sağlar.
Dijital Platformlar:
- Online öğrenme araçları ile öğrencilerin bağımsız öğrenme becerileri desteklenir. (LMS)
Atölye Çalışmaları ve Seminerler:
- Eczacılık sektöründeki yenilikler ve mesleki gelişimle ilgili konularda uzmanlar tarafından düzenlenen seminer ve çalıştaylar, öğrenme sürecini destekler.
- İlaçların etkilerini, yan etkilerini, kullanım amaçlarını ve etkileşimlerini tanımlayabilir.
- İlaç hazırlama ve dozlama süreçlerini uygulayabilir.
- Reçeteleri doğru bir şekilde okuyarak, ilaç hazırlama ve teslim süreçlerini gerçekleştirir.
- Kimyasal maddelerin özelliklerini ve biyolojik süreçlerle ilişkilerini kavrar ve kullanır.
- İlaçların doğru koşullarda hazırlanması, saklanması ve stoklanmasını yapabilir.
- Hijyen ve sterilizasyon kurallarına uygun bir şekilde çalışır.
- Stok takibi, ürün yerleştirme ve raf düzenleme gibi görevleri etkin bir şekilde gerçekleştirir.
- Hastalara ilaç kullanımı, dozaj ve olası yan etkiler hakkında bilgi verebilir.
- İlaç ruhsatlandırma, eczacılık yasaları ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur.
- Hasta mahremiyeti, güvenlik ve etik kurallarına uygun davranma konusunda bilgi sahibi olur.
- Hastalarla etkili iletişim kurarak ihtiyaçlarını anlama ve yardımcı olmayı sağlar.
- Eczane ekibi içinde iş birliği yaparak etkin bir şekilde çalışma yapabilir.
- Hasta şikayetlerini ve reçete ile ilgili olası sorunları çözme becerisi kazanır.
- Reçete girişleri, stok yönetimi ve hasta bilgisi takibi için bilgisayar yazılımlarını kullanabilir.
- Basit laboratuvar cihazları ve eczane içi ekipmanları doğru şekilde kullanabilir.
- İlaç güvenliği ve olası yan etkilerle ilgili gözlem yapma ve bildirme yetisini kazanır.
- Sağlık farkındalığını artıracak bilgilendirme ve kampanyalara destek olur.
Aşağıda belirtilen yetkinliklere ileri seviyede sahip olabilir:
- İlaçların etki mekanizmalarını, kullanımlarını ve saklama koşullarını bilir. Ayrıca, ilaçların doğru ve güvenli bir şekilde hazırlanması ve uygulanması için gerekli teknik bilgileri kullanır.
- Eczanelerde ilaçların doğru şekilde envanterini tutarak, son kullanma tarihlerini takip eder ve ilaç stoklarını düzenli bir şekilde yönetilmesini sağlar.
- İlaçların hazırlanması, çeşitli farmasötik ürünlerin (örneğin, krem, losyon, şurup gibi) formülasyonlarına dair bilgi ve beceriye sahiptir.
- Eczacılık yasaları ve sağlık hizmetleriyle ilgili etik kurallar hakkında bilgi sahibi olmaları gerekir.
- Eczane yönetimi ve hasta takibi için kullanılan yazılımlar ve bilgisayar uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur.
Başarının Değerlendirilmesi
a) Öğrencilerin öğrenimlerine ilişkin durumlar Üniversite Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ile takip edilir.
b) Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, o derse ait yarıyıl içinde yapılan sınavlar, uygulama, ödev, proje, devam, laboratuvar ve benzeri yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavının birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir.
c) Bir dersin başarı notu; Yarıyıl içi sınav ve ölçme sistemleri sonucu elde edilen notun öğretim %40 dan az %60 dan çok olmamak kaydıyla, yarıyıl sonu sınav notunun yüzdesi alınarak elde edilir.
d) Dersin öğretim elemanı, yarıyıl başında; dersin içeriği, başarı notunun hesaplanmasında esas olacak her türlü ölçme türünü öğrencilere ilan etmekle yükümlüdür.
e) Öğrencinin başarısız olduğu zorunlu veya seçmeli derslerini tekrar alması gerekir. Ancak bu derslerin programdan çıkarılan dersler olması durumunda, hangi dersin alınacağı ilgili bölüm/program tarafından belirlenir.
f) Öğrencinin başarısız olduğu dersi öncelikli almak zorundadır.
e) Öğrencinin başarısız olduğu dersi tekrar ettiği dönemde o dersten devam şartı aranmaz.
Başarı Notu: Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir.
a) Notlar 100 üzerinden verilir.
b) AA, BA, BB, CB, CC harf notu alınan dersler başarılı kabul edilir.
c) DD ve DC harf notu alınan dersler, Ön Lisans programlarında GANO’nun 2,00 ve üzeri olması halinde (şartlı geçer) başarılı kabul edilir.
d) FF harf notu alınan dersler tüm programlarda başarısız sayılır.
e) B ve K notları, not ortalama hesaplarına dahil edilmez
Başarı Notu |
Katsayı |
Harfli Başarı Notu |
|
90-100 |
4 |
AA |
Başarılı |
85-89 |
3,5 |
BA |
Başarılı |
75-84 |
3 |
BB |
Başarılı |
65-74 |
2,5 |
CB |
Başarılı |
60-64 |
2 |
CC |
Başarılı |
50-59 |
1,5 |
DC |
Koşullu geçer(Ön Lisans) |
45-49 |
1 |
DD |
Koşullu geçer(Lisans) |
0-44 |
FF |
Başarısız |
|
DZ |
Devamsız |
||
YZ |
Yetersiz |
||
B |
Kredisiz dersler için başarılı |
||
K |
Kredisiz dersler için başarısız |
||
DE |
Devam eden çalışma |
||
DÇ |
Dersten çekilme |
Not Ortalaması: Bir yarıyıl içerisinde alınan derslerin başarı notunun katsayısı ile o derslerin AKTS değerlerinin ayrı ayrı çarpımları toplamının, bu derslerin AKTS değerleri toplamına bölünmesiyle belirlenen nota Yarıyıl Ağırlıklı Not Ortalaması (YANO) denir. Bölme işlemi virgülden sonra iki basamak yürütülüp üst değere yuvarlatılarak bulunur. Alınan tüm derslere uygulanması ile hesaplanan nota Genel Ağırlıklı Ortalama (GANO) denir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Eczane Hizmetleri Programı önce Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından TYT puan türü sonuçlarına göre ÖSYM tarafından Merkezi Yerleştirme Sonucuna göre öğrenci alınmaktadır.
Bu programdan mezun olan öğrenciler lisans eğitim programlarına başvurabilirler. ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile üniversitelerin biyokimya, kimya, kimya mühendisliği ve uygulamalı kimya bölümlerine dikey geçiş yapabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030222836 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Pharmacy Servıces Assocıate Degree | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | KOCAELI HEALTH AND TECHNOLOGY UNIVERSITY | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Basiskele Central Campus Telephone: 0262 999 80 85 Whatsapp: 0549 787 09 94 E-mail : info@kocaelisaglik.edu.tr Phone2: 0850 450 28 28 E-mail2 : kostu@hs03.kep.tr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://kocaelisaglik.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | Occupational | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Pharmacy | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 120 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | The primary aim of the Pharmacy Services Program is to prepare medications that need to be compounded under the supervision of a pharmacist and to assist patients visiting the pharmacy with the sale and presentation of all kinds of medicines and medical supplies. Graduates of this program are expected to become knowledgeable, professionally equipped technicians who can work in public and private healthcare institutions, public and private pharmacies, as well as in jobs related to the pharmaceutical industry, while also keeping up with innovations in the field. Individuals interested in this program should have an interest in fundamental sciences such as physics, chemistry, and biology, as well as in health sciences. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments |
The fundamental theoretical knowledge of the profession, including pharmacology, drug information, and chemistry, is taught in a classroom setting. Lessons are designed with an interdisciplinary learning approach as specified in TYYÇ.
Laboratories: These are places where students learn drug preparation, drug formulations, and basic laboratory techniques.
Students gain experience in real pharmacy environments, acquiring practical knowledge and skills as outlined in TYYÇ. This includes customer service, prescription preparation, stock management, and drug information.
Professional books, journals, and online resources support students in their learning process.
Online learning tools (LMS) help students develop independent learning skills.
Experts organize seminars and workshops on innovations in the pharmaceutical sector and professional development to support the learning process. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Can possess advanced-level competencies in the following areas:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | Evaluation of Success: a) The status of students' education is monitored through the University Student Information System (OBS). b) Success in a course is determined by the course grade. The course success grade is obtained by evaluating the success in the exams, practice, homework, project, project, attendance, laboratory and similar in-semester studies and the final exam together. c) The success grade of a course is obtained by taking the percentage of the final exam grade, provided that the grade obtained as a result of in-semester exams and measurement systems is not less than 40% and not more than 60%. d) The instructor of the course is obliged to announce to the students at the beginning of the semester; the content of the course, all kinds of measurement types that will be the basis for calculating the success grade. e) Students are required to retake the failed compulsory or elective courses. However, if these courses are removed from the program, the relevant department/program determines which course to take. f) The student must take the failed course with priority. g) In the semester in which the student repeats the failed course, the attendance requirement for that course is not required.
Success grade: Grades and coefficients are evaluated as indicated below. a) Grades are given out of 100. b) Courses with letter grades of AA, BA, BB, CB, CC are considered successful. c) Courses with DD and DC letter grades are considered successful if the GPA is 2.00 and above (conditional pass) in Associate Degree programs. d) Courses with a letter grade of FF are considered unsuccessful in all programs. e) B and K grades are not included in grade point average calculations.
Grade Point Average: The grade determined by dividing the sum of the coefficient of the success grade of the courses taken in a semester by the sum of the separate products of the ECTS values of those courses by the sum of the ECTS values of those courses is called Semester Weighted Grade Point Average (WGPA). The division is calculated by taking two digits after the comma and rounding to the upper value. The grade calculated by applying it to all courses taken is called the General Weighted Average (GANO). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
1. Establishment and Approval of Educational Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes of each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK in these matters. 1.2. After the approval of the National Core Education Programs by the relevant Council of Deans, they are implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each vocational program will provide to students are conducted according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK in these matters. 3. Certification: Students enrolled in vocational programs receive a bachelor's degree upon successful completion of the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment - External Assessment: Higher education institutions enter the "Institutional Self-Assessment Reports" prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) for the previous year into the Information System at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of programs has been ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | The Pharmacy Services Program admits students through the Central Placement process conducted by ÖSYM, based on the TYT score type results determined by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Students must complete a minimum of 120 ECTS for associate degree programs, provided that they have completed the theoretical and practical studies of the diploma program they are enrolled in. In order to graduate from the associate degree program, the grade point average must be at least 2.00. If a student has passed all the courses specified in the curriculum of the Department / Program in which he / she is enrolled, but his / her GPA is below 2.00, he / she must raise his / her GPA to 2.00 and above by raising at least one of the courses with (DD) and (DC) grades. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of this program can apply to undergraduate programs through the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM, they can transfer to university departments such as Biochemistry, Chemistry, Chemical Engineering, and Applied Chemistry. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor Programs, and Inter-Institutional Credit Transfer at Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Distance Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030222836
ISCO 08
ISCO 08
The primary aim of the Pharmacy Services Program is to prepare medications that need to be compounded under the supervision of a pharmacist and to assist patients visiting the pharmacy with the sale and presentation of all kinds of medicines and medical supplies. Graduates of this program are expected to become knowledgeable, professionally equipped technicians who can work in public and private healthcare institutions, public and private pharmacies, as well as in jobs related to the pharmaceutical industry, while also keeping up with innovations in the field. Individuals interested in this program should have an interest in fundamental sciences such as physics, chemistry, and biology, as well as in health sciences.
- Theoretical Education:
The fundamental theoretical knowledge of the profession, including pharmacology, drug information, and chemistry, is taught in a classroom setting.
Lessons are designed with an interdisciplinary learning approach as specified in TYYÇ.
- Practical Education:
Laboratories: These are places where students learn drug preparation, drug formulations, and basic laboratory techniques.
- Internship and Workplace Training:
Students gain experience in real pharmacy environments, acquiring practical knowledge and skills as outlined in TYYÇ. This includes customer service, prescription preparation, stock management, and drug information.
- Library and Resources:
Professional books, journals, and online resources support students in their learning process.
- Digital Platforms:
Online learning tools (LMS) help students develop independent learning skills.
- Workshops and Seminars:
Experts organize seminars and workshops on innovations in the pharmaceutical sector and professional development to support the learning process.
- Can describe the effects, side effects, purposes, and interactions of drugs.
- Can apply drug preparation and dosing processes.
- Accurately reads prescriptions and carries out drug preparation and delivery processes.
- Understands and applies the properties of chemical substances and their relationships with biological processes.
- Can prepare, store, and manage drug stock under appropriate conditions.
- Works in compliance with hygiene and sterilization rules.
- Effectively performs tasks such as stock tracking, product placement, and shelf organization.
- Can provide information to patients about drug usage, dosage, and possible side effects.
- Has knowledge of drug licensing, pharmaceutical laws, and regulations.
- Understands and adheres to patient confidentiality, safety, and ethical rules.
- Establishes effective communication with patients to understand their needs and provide assistance.
- Works efficiently within a pharmacy team through collaboration.
- Develops problem-solving skills for patient complaints and potential prescription-related issues.
- Can use computer software for prescription entry, stock management, and patient information tracking.
- Correctly operates basic laboratory devices and in-pharmacy equipment.
- Gains the ability to observe and report drug safety and potential side effects.
- Supports awareness campaigns and educational initiatives to promote health consciousness
Can possess advanced-level competencies in the following areas:
- Understands the mechanisms of action, uses, and storage conditions of drugs. Additionally, applies the necessary technical knowledge for the accurate and safe preparation and administration of medications.
- Maintains proper inventory of medications in pharmacies, tracks expiration dates, and ensures the systematic management of drug stocks
- Has knowledge and skills in drug preparation and the formulation of various pharmaceutical products (e.g., creams, lotions, syrups).
- Must be knowledgeable about pharmaceutical laws and ethical regulations related to healthcare services.
- Has knowledge of software and computer applications used for pharmacy management and patient tracking.
Evaluation of Success:
a) The status of students' education is monitored through the University Student Information System (OBS).
b) Success in a course is determined by the course grade. The course success grade is obtained by evaluating the success in the exams, practice, homework, project, project, attendance, laboratory and similar in-semester studies and the final exam together.
c) The success grade of a course is obtained by taking the percentage of the final exam grade, provided that the grade obtained as a result of in-semester exams and measurement systems is not less than 40% and not more than 60%.
d) The instructor of the course is obliged to announce to the students at the beginning of the semester; the content of the course, all kinds of measurement types that will be the basis for calculating the success grade.
e) Students are required to retake the failed compulsory or elective courses. However, if these courses are removed from the program, the relevant department/program determines which course to take.
f) The student must take the failed course with priority.
g) In the semester in which the student repeats the failed course, the attendance requirement for that course is not required.
Success grade:
Grades and coefficients are evaluated as indicated below.
a) Grades are given out of 100.
b) Courses with letter grades of AA, BA, BB, CB, CC are considered successful.
c) Courses with DD and DC letter grades are considered successful if the GPA is 2.00 and above (conditional pass) in Associate Degree programs.
d) Courses with a letter grade of FF are considered unsuccessful in all programs.
e) B and K grades are not included in grade point average calculations.
Başarı Notu |
Katsayı |
Harfli Başarı Notu |
|
90-100 |
4 |
AA |
Successful |
85-89 |
3,5 |
BA |
Successful |
75-84 |
3 |
BB |
Successful |
65-74 |
2,5 |
CB |
Successful |
60-64 |
2 |
CC |
Successful |
50-59 |
1,5 |
DC |
Conditional pass(Associate Degree) |
45-49 |
1 |
DD |
Conditional pass(Undergraduate) |
0-44 |
FF |
Failed |
|
DZ |
Absentee |
||
YZ |
Inadequate |
||
B |
Successful for non-credit courses |
||
K |
Failed for non-credit courses |
||
DE |
Work in progress |
||
DÇ |
Withdrawal from the course |
Grade Point Average:
The grade determined by dividing the sum of the coefficient of the success grade of the courses taken in a semester by the sum of the separate products of the ECTS values of those courses by the sum of the ECTS values of those courses is called Semester Weighted Grade Point Average (WGPA). The division is calculated by taking two digits after the comma and rounding to the upper value. The grade calculated by applying it to all courses taken is called the General Weighted Average (GANO).
To ensure the quality of higher education programs:
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" prepared within the framework of criteria determined by YÖK for higher education institutions are published annually. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- The "Foundation Higher Education Institutions Report," containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Principles and Procedures for Ensuring the Quality of Higher Education Diploma Programs":
1. Establishment and Approval of Educational Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes of each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK in these matters.
1.2. After the approval of the National Core Education Programs by the relevant Council of Deans, they are implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each vocational program will provide to students are conducted according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK in these matters.
3. Certification: Students enrolled in vocational programs receive a bachelor's degree upon successful completion of the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment - External Assessment: Higher education institutions enter the "Institutional Self-Assessment Reports" prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) for the previous year into the Information System at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of programs has been ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation.
The Pharmacy Services Program admits students through the Central Placement process conducted by ÖSYM, based on the TYT score type results determined by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).
Graduates of this program can apply to undergraduate programs through the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM, they can transfer to university departments such as Biochemistry, Chemistry, Chemical Engineering, and Applied Chemistry.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor Programs, and Inter-Institutional Credit Transfer at Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Distance Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is permanently valid.