Yeterlilik Kodu

TR0030029549

Yeterlilik Adı
Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Okan Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİstanbul Okan Üniversitesi Tuzla Kampüsü, 34959 Akfırat - Tuzla / İSTANBUL
Sorumlu Kurum URLhttps://www.okan.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Elektrik ve enerji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • İstanbul Okan Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü lisans programının eğitim amaçları;
  • Kamu ve özel sektörde teknik personel, eğitimci, araştırmacı ve yönetici olarak çalışan,
  • Bireysel ya da ortaklık esasına dayanan, yenilikçi ve/veya girişimci bir anlayışla işletme sahibi olarak mühendislik hizmetleri veren,
  • Ulusal ve uluslararası şirketlerde mühendislik, Ar-Ge, üretim, operasyon ve yönetim kademelerinde, teknik problemleri çözebilen, takım çalışması yapabilen mühendisler yetiştirmektir.
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği ve ilgili disiplinlerde veya disiplinler arası alanlarda yurt içi ve yurt dışındaki saygın üniversitelerin yüksek lisans ve doktora programlarını tamamlayabilecek, özgün araştırma faaliyetleri ile araştırma dünyasına katkıda bulunacak mühendisler yetiştirmektir.
  • Avrupa Birliği ve TÜBİTAK projelerinde Araştırmacı olarak görev alabilecek mühendisler yetiştirmektir.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
  • Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
  • Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
  • Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılmaktadır. İlgili bölümler tarafından belirlenen en az ham not üzerindeki bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim üyesi tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe dayalı not verme sistemi kullanılmaktadır. Başarı notu harflerinin anlamları şunlardır: a) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. b) Bir dersten (DC) ve (DD) notlarından birisini alan öğrenci, o dersi şartlı başarmış kabul edilir. c) Bir dersten (FF) notunu alan öğrenci o dersten başarısız sayılır. ç) Bir dersten (VF) notunu alan öğrenci yılsonu sınavına giremez ve başarısız kabul edilir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Başlangıç: 01.05.2016 / Bitiş: 30.09.2024

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Başarma Şartları 130 kredilik (240 AKTS) programı zorunlu derslerin tamamında ve bölüm tarafından belirlenen sayıda seçmeli derslerde başarılı olunması (FF, VF notlarının alınmaması), Dönem sonu not ortalamasının dört (4) üzerinden en az iki (2) olması, Happy Life programının tamamlanması, Fabrika ve Ofis stajlarının bölüm komisyonunca kabul edilmesi ve transkripte işlenmesi.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030029549


Yeterlilik Adı
Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Okan Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İstanbul Okan Üniversitesi Tuzla Kampüsü, 34959 Akfırat - Tuzla / İSTANBUL

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • İstanbul Okan Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü lisans programının eğitim amaçları;
  • Kamu ve özel sektörde teknik personel, eğitimci, araştırmacı ve yönetici olarak çalışan,
  • Bireysel ya da ortaklık esasına dayanan, yenilikçi ve/veya girişimci bir anlayışla işletme sahibi olarak mühendislik hizmetleri veren,
  • Ulusal ve uluslararası şirketlerde mühendislik, Ar-Ge, üretim, operasyon ve yönetim kademelerinde, teknik problemleri çözebilen, takım çalışması yapabilen mühendisler yetiştirmektir.
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği ve ilgili disiplinlerde veya disiplinler arası alanlarda yurt içi ve yurt dışındaki saygın üniversitelerin yüksek lisans ve doktora programlarını tamamlayabilecek, özgün araştırma faaliyetleri ile araştırma dünyasına katkıda bulunacak mühendisler yetiştirmektir.
  • Avrupa Birliği ve TÜBİTAK projelerinde Araştırmacı olarak görev alabilecek mühendisler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
  • Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
  • Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
  • Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılmaktadır. İlgili bölümler tarafından belirlenen en az ham not üzerindeki bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim üyesi tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe dayalı not verme sistemi kullanılmaktadır. Başarı notu harflerinin anlamları şunlardır: a) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. b) Bir dersten (DC) ve (DD) notlarından birisini alan öğrenci, o dersi şartlı başarmış kabul edilir. c) Bir dersten (FF) notunu alan öğrenci o dersten başarısız sayılır. ç) Bir dersten (VF) notunu alan öğrenci yılsonu sınavına giremez ve başarısız kabul edilir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Başlangıç: 01.05.2016 / Bitiş: 30.09.2024


Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
130 kredilik (240 AKTS) programı zorunlu derslerin tamamında ve bölüm tarafından belirlenen sayıda seçmeli derslerde başarılı olunması (FF, VF notlarının alınmaması), Dönem sonu not ortalamasının dört (4) üzerinden en az iki (2) olması, Happy Life programının tamamlanması, Fabrika ve Ofis stajlarının bölüm komisyonunca kabul edilmesi ve transkripte işlenmesi.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030029549

Qualification Title
Electrical and Electronics Engineering (English) Bachelor's Degree Diploma
Awarding BodyIstanbul Okan University
Awarding Body ContactIstanbul Okan University Tuzla Campus, 34959 Akfırat - Tuzla / ISTANBUL
Awarding Body Urlhttps://www.okan.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasElectricity and energy
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • The educational objectives of the undergraduate program of the Department of Electrical and Electronics Engineering at Istanbul Okan University;
  • Technical personnel, educators, researchers and managers working in the public and private sectors,
  • Providing engineering services on an individual or partnership basis as a business owner with an innovative and entrepreneurial approach,
  • To educate engineers who can solve technical problems and work in teams at national and international companies' engineering, R&D, production, operation and management levels.
  • To train engineers who can complete master's and doctoral programs at reputable universities in Turkey and abroad in Electrical and Electronics Engineering and related disciplines or interdisciplinary fields and who will contribute to the research world with their original research activities.
  • To train engineers who can work as researchers in European Union and TUBITAK projects.
Learning Environments
  • Education and instruction are performed face-to-face. Additionally, practical training is provided in laboratories.
Description
  • Sufficient knowledge in mathematics, science and engineering related to their branches; and the ability to apply theoretical and practical knowledge in these areas to model and solve engineering problems.
  • The ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems; selecting and applying appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
  • The ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions to meet specific requirements; the ability to apply modern design methods for this purpose. (Realistic constraints and conditions include such issues as economy, environmental issues, sustainability, manufacturability, ethics, health, safety, social and political issues, according to the nature of design.)
  • Ability to develop, select and use modern techniques and tools necessary for engineering applications; ability to use information technologies effectively.
  • Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results to examine engineering problems or discipline-specific research topics.
  • The ability to work effectively in disciplinary and multidisciplinary teams; individual work skill.
  • Effective communication skills in Turkish oral and written communication; at least one foreign language knowledge; ability to write effective reports and understand written reports, to prepare design and production reports, to make effective presentations, to give and receive clear and understandable instructions.
  • Awareness of the need for lifelong learning; access to knowledge, ability to follow developments in science and technology, and constant self-renewal.
  • Conform to ethical principles, and standards of professional and ethical responsibility; be informed about the standards used in engineering applications.
  • Awareness of applications in business, such as project management, risk management and change management; awareness of entrepreneurship, and innovation; information about sustainable development.
  • Information about the universal and social health, environmental and safety effects of engineering applications and the ways in which contemporary problems are reflected in the engineering field; awareness of the legal consequences of engineering solutions.
Key Competencies
  • Literacy competency
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info
  • Various methods such as assignments, projects, applications, midterms, and end-of-term exams are used in assessment and evaluation. The instructor conducts a relative assessment of the minimum raw score determined by relevant departments, considering the distribution of grades and the class average.
  • A letter-based grading system is used in evaluating student performance. The meanings of the grades are as follows: a) A student who receives one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB), or (CC) in a course is considered to have passed that course. b) A student who receives one of the grades (DC) or (DD) in a course is considered to have conditionally passed that course. c) A student who receives the grade (FF) in a course is considered to have failed that course. d) A student who receives the grade (VF) in a course cannot take the end-of-year exam and is considered to have failed.
Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements
  • Higher Education Institutions Exam (YKS) result and compliance with the regulations set forth by the Turkish Higher Education Council are the pre-requisites for enrolment to Istanbul Okan University vocational schools and faculties.
Conditions for Success Succeeding 130 credits (240 ECTS) program of all compulsory courses and several elective courses determined by the department (not receiving FF or VF), GPA score must be 2.00 out of 4.00, Completing the Happy Life program, The field and office internships are approved by the department commission and shown in the transcript.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Those with a bachelor's degree can continue their studies in master's programs if they meet the relevant requirements in doctoral and proficiency in art programs accepted with a bachelor's degree.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they study. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously, and if they are successful, they can receive two separate undergraduate diplomas.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification remains valid indefinitely.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030029549


Qualification Title
Electrical and Electronics Engineering (English) Bachelor's Degree Diploma

Awarding Body
Istanbul Okan University

Awarding Body Contact
Istanbul Okan University Tuzla Campus, 34959 Akfırat - Tuzla / ISTANBUL

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • The educational objectives of the undergraduate program of the Department of Electrical and Electronics Engineering at Istanbul Okan University;
  • Technical personnel, educators, researchers and managers working in the public and private sectors,
  • Providing engineering services on an individual or partnership basis as a business owner with an innovative and entrepreneurial approach,
  • To educate engineers who can solve technical problems and work in teams at national and international companies' engineering, R&D, production, operation and management levels.
  • To train engineers who can complete master's and doctoral programs at reputable universities in Turkey and abroad in Electrical and Electronics Engineering and related disciplines or interdisciplinary fields and who will contribute to the research world with their original research activities.
  • To train engineers who can work as researchers in European Union and TUBITAK projects.

Learning Environments
  • Education and instruction are performed face-to-face. Additionally, practical training is provided in laboratories.

Description
  • Sufficient knowledge in mathematics, science and engineering related to their branches; and the ability to apply theoretical and practical knowledge in these areas to model and solve engineering problems.
  • The ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems; selecting and applying appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
  • The ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions to meet specific requirements; the ability to apply modern design methods for this purpose. (Realistic constraints and conditions include such issues as economy, environmental issues, sustainability, manufacturability, ethics, health, safety, social and political issues, according to the nature of design.)
  • Ability to develop, select and use modern techniques and tools necessary for engineering applications; ability to use information technologies effectively.
  • Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results to examine engineering problems or discipline-specific research topics.
  • The ability to work effectively in disciplinary and multidisciplinary teams; individual work skill.
  • Effective communication skills in Turkish oral and written communication; at least one foreign language knowledge; ability to write effective reports and understand written reports, to prepare design and production reports, to make effective presentations, to give and receive clear and understandable instructions.
  • Awareness of the need for lifelong learning; access to knowledge, ability to follow developments in science and technology, and constant self-renewal.
  • Conform to ethical principles, and standards of professional and ethical responsibility; be informed about the standards used in engineering applications.
  • Awareness of applications in business, such as project management, risk management and change management; awareness of entrepreneurship, and innovation; information about sustainable development.
  • Information about the universal and social health, environmental and safety effects of engineering applications and the ways in which contemporary problems are reflected in the engineering field; awareness of the legal consequences of engineering solutions.

Key Competencies
  • Literacy competency
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info
  • Various methods such as assignments, projects, applications, midterms, and end-of-term exams are used in assessment and evaluation. The instructor conducts a relative assessment of the minimum raw score determined by relevant departments, considering the distribution of grades and the class average.
  • A letter-based grading system is used in evaluating student performance. The meanings of the grades are as follows: a) A student who receives one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB), or (CC) in a course is considered to have passed that course. b) A student who receives one of the grades (DC) or (DD) in a course is considered to have conditionally passed that course. c) A student who receives the grade (FF) in a course is considered to have failed that course. d) A student who receives the grade (VF) in a course cannot take the end-of-year exam and is considered to have failed.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements
  • Higher Education Institutions Exam (YKS) result and compliance with the regulations set forth by the Turkish Higher Education Council are the pre-requisites for enrolment to Istanbul Okan University vocational schools and faculties.

Conditions for Success
Succeeding 130 credits (240 ECTS) program of all compulsory courses and several elective courses determined by the department (not receiving FF or VF), GPA score must be 2.00 out of 4.00, Completing the Happy Life program, The field and office internships are approved by the department commission and shown in the transcript.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Those with a bachelor's degree can continue their studies in master's programs if they meet the relevant requirements in doctoral and proficiency in art programs accepted with a bachelor's degree.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they study. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously, and if they are successful, they can receive two separate undergraduate diplomas.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification remains valid indefinitely.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode