Yeterlilik Kodu

TR0030217025

Yeterlilik Adı
Elektrik -Elektronik Mühendisliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 21/12/2021 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Elektrik ve enerji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Müfredattaki dersler teorik, teorik ve uygulamalı veya sadece uygulamalı biçiminde olabilir. Teorik derslerin en az bir dönem içi sınavı ve bir dönem sonu sınavı yapılır. Bunlar dışında kısa sınavlar, ödevler vb. uygulamalar başarı notunun belirlenmesinde kullanılır. Her bir dersin içeriğinde hangi uygulamanın hangi ağırlıkta olduğu ve dönem sonu notunun nasıl belirlendiği, ilgili dersin bilgi formlarında tanımlanmış olup Bilgi Paketi içerisinde bulunabilir.
  • Genel olarak Dönem İçi notunun %60ı ve Dönem Sonu notunun %40ı alınarak ham başarı puanı belirlenir. Ham başarı puanları, sınıf ortalamaları gözönüne alınarak harf notunda dönüştürülür. 240 kredi (AKTS) tamamlamış olmak. En az 2.0/4.0 ağırlıklı genel not ortalaması (AGNO) olmak. Müfredattaki tüm zorunlu ve seçmeli dersleri en az DD notu ile tamamlamış olmak. Öğrenciler 4. sınıfta sunulan ders paketlerinden bir tanesine ait tüm dersleri başarmak zorundadır.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Programımıza, ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonuçlarına göre kayıt yaptırmaya hak kazanan öğrenciler kabul edilir. Bunun dışında şu yollardan da öğrenci kabulu mümkündür: YÖK tarafından çerçevesi çizilen yatay geçiş işlemleri. YÖK tarafından çerçevesi çizilen dikey geçiş işlemleri

Başarma Şartları240 kredi (AKTS) tamamlamış olmak. En az 2.0/4.0 ağırlıklı genel not ortalaması (AGNO) olmak. Müfredattaki tüm zorunlu ve seçmeli dersleri en az DD notu ile tamamlamış olmak. Öğrenciler 4. sınıfta sunulan ders paketlerinden bir tanesine ait tüm dersleri başarmak zorundadır. 
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız Elektrik-Elektronik-Bilgisayar sektörlerinde faaliyet gösteren tüm kamu ve özel kuruluşlarda çalışabilmektedir. Özellikle ASELSAN, TUSAŞ gibi savunma sanayi kuruluşları, enerji sektöründe faaliyet gösteren TEİAŞ ve EDAşlar, haberleşme sektöründe faaliyet gösteren TRT ve Türk Telekom mezunlarımızın yoğun olarak çalıştığı kurumlardır.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030217025


Yeterlilik Adı
Elektrik -Elektronik Mühendisliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 21/12/2021 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Müfredattaki dersler teorik, teorik ve uygulamalı veya sadece uygulamalı biçiminde olabilir. Teorik derslerin en az bir dönem içi sınavı ve bir dönem sonu sınavı yapılır. Bunlar dışında kısa sınavlar, ödevler vb. uygulamalar başarı notunun belirlenmesinde kullanılır. Her bir dersin içeriğinde hangi uygulamanın hangi ağırlıkta olduğu ve dönem sonu notunun nasıl belirlendiği, ilgili dersin bilgi formlarında tanımlanmış olup Bilgi Paketi içerisinde bulunabilir.
  • Genel olarak Dönem İçi notunun %60ı ve Dönem Sonu notunun %40ı alınarak ham başarı puanı belirlenir. Ham başarı puanları, sınıf ortalamaları gözönüne alınarak harf notunda dönüştürülür. 240 kredi (AKTS) tamamlamış olmak. En az 2.0/4.0 ağırlıklı genel not ortalaması (AGNO) olmak. Müfredattaki tüm zorunlu ve seçmeli dersleri en az DD notu ile tamamlamış olmak. Öğrenciler 4. sınıfta sunulan ders paketlerinden bir tanesine ait tüm dersleri başarmak zorundadır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Programımıza, ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonuçlarına göre kayıt yaptırmaya hak kazanan öğrenciler kabul edilir. Bunun dışında şu yollardan da öğrenci kabulu mümkündür: YÖK tarafından çerçevesi çizilen yatay geçiş işlemleri. YÖK tarafından çerçevesi çizilen dikey geçiş işlemleri


Başarma Şartları
240 kredi (AKTS) tamamlamış olmak. En az 2.0/4.0 ağırlıklı genel not ortalaması (AGNO) olmak. Müfredattaki tüm zorunlu ve seçmeli dersleri en az DD notu ile tamamlamış olmak. Öğrenciler 4. sınıfta sunulan ders paketlerinden bir tanesine ait tüm dersleri başarmak zorundadır. 

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız Elektrik-Elektronik-Bilgisayar sektörlerinde faaliyet gösteren tüm kamu ve özel kuruluşlarda çalışabilmektedir. Özellikle ASELSAN, TUSAŞ gibi savunma sanayi kuruluşları, enerji sektöründe faaliyet gösteren TEİAŞ ve EDAşlar, haberleşme sektöründe faaliyet gösteren TRT ve Türk Telekom mezunlarımızın yoğun olarak çalıştığı kurumlardır.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030217025

Qualification Title
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ Undergraduate
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 21/12/2021
TQF Level 6
Thematic AreasElectricity and energy
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Adequate knowledge in mathematics, science and engineering subjects pertaining to the relevant discipline; ability to use theoretical and applied knowledge in these areas in complex engineering problems Ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems; ability to select and apply proper analysis and modeling methods for this purpose Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions, in such a way as to meet the desired result; ability to apply modern design methods for this purpose Ability to devise, select, and use modern techniques and tools needed for analyzing and solving complex problems encountered in engineering practice; ability to employ information technologies effectively. Ability to design and conduct experiments, gather data, analyze and interpret results for investigating complex engineering problems or discipline specific research questions Ability to work efficiently in intra-disciplinary and multi-disciplinary teams; ability to work individually Ability to communicate effectively in Turkish, both orally and in writing; knowledge of a minimum of one foreign language; ability to write effective reports and comprehend written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, and give and receive clear and intelligible instructions Recognition of the need for lifelong learning; ability to access information, to follow developments in science and technology, and to continue to educate him/herself Consciousness to behave according to ethical principles and professional and ethical responsibility; knowledge on standards used in engineering practice Knowledge about business life practices such as project management, risk management, and change management; awareness in entrepreneurship, innovation; knowledge about sustainable development Knowledge about the global and social effects of engineering practices on health, environment, and safety, and contemporary issues of the century reflected into the field of engineering; awareness of the legal consequences of engineering solutions .

Key Competencies-
Further Info

All the courses in the curriculum may be solely theoretical, theoretical plus practical and practical only. Theoretical classes must have at least one mid-term and one final exam. Other than these there may be quizzes, homework assignments and other applications to determine the grade. All the components that are used to determine the final grade and their contributions are presented in the course description forms and these forms can be found in the information package. In general the final grade of a course is determined by adding 60% of the average grade taken from the in-term activities and 40% of the final exam grade. This total is then converted to a letter grade based on the class averages. Completion of 240 credits (ECTS) Achieving at least 2.0/4.0 CGPA. Compeleting all the required and elective courses in the curriculum with a grade of DD or higher. Students have to complete all the courses in one of the course packages offered in the fourth year.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students are admitted to the program based on their scores on the central exams carried out by the Assesment, Evaluation and Placement Center (OSYM) of the Turkish Republic. Other means of admissions are as follows: 1) Transfer from other four-year programs within the frame set by YOK (Council for Higher Education) 2) Transfer from Vocational Schools four-year programs within the frame set by YOK (Council for Higher Education)

Conditions for SuccessCompletion of 240 credits (ECTS) Achieving at least 2.0/4.0 CGPA. Compeleting all the required and elective courses in the curriculum with a grade of DD or higher. Students have to complete all the courses in one of the course packages offered in the fourth year. Completion of 240 credits (ECTS) Achieving at least 2.0/4.0 CGPA. Compeleting all the required and elective courses in the curriculum with a grade of DD or higher. Students have to complete all the courses in one of the course packages offered in the fourth year.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the program can work in all the private and public sectors related to Electrical-Electronics and Computer Engineering. Especially defense industry companies such as ASELSAN and TUSAS, companies operating in energy sector such as TEIAS and other energy distribution companies, companies operating in communication sector such as Turkish Raido and Television (TRT), and Turkish Telekom are the ones where majority of our graduates work.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030217025


Qualification Title
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ Undergraduate

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 21/12/2021

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Adequate knowledge in mathematics, science and engineering subjects pertaining to the relevant discipline; ability to use theoretical and applied knowledge in these areas in complex engineering problems Ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems; ability to select and apply proper analysis and modeling methods for this purpose Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions, in such a way as to meet the desired result; ability to apply modern design methods for this purpose Ability to devise, select, and use modern techniques and tools needed for analyzing and solving complex problems encountered in engineering practice; ability to employ information technologies effectively. Ability to design and conduct experiments, gather data, analyze and interpret results for investigating complex engineering problems or discipline specific research questions Ability to work efficiently in intra-disciplinary and multi-disciplinary teams; ability to work individually Ability to communicate effectively in Turkish, both orally and in writing; knowledge of a minimum of one foreign language; ability to write effective reports and comprehend written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, and give and receive clear and intelligible instructions Recognition of the need for lifelong learning; ability to access information, to follow developments in science and technology, and to continue to educate him/herself Consciousness to behave according to ethical principles and professional and ethical responsibility; knowledge on standards used in engineering practice Knowledge about business life practices such as project management, risk management, and change management; awareness in entrepreneurship, innovation; knowledge about sustainable development Knowledge about the global and social effects of engineering practices on health, environment, and safety, and contemporary issues of the century reflected into the field of engineering; awareness of the legal consequences of engineering solutions .


Key Competencies
-

Further Info

All the courses in the curriculum may be solely theoretical, theoretical plus practical and practical only. Theoretical classes must have at least one mid-term and one final exam. Other than these there may be quizzes, homework assignments and other applications to determine the grade. All the components that are used to determine the final grade and their contributions are presented in the course description forms and these forms can be found in the information package. In general the final grade of a course is determined by adding 60% of the average grade taken from the in-term activities and 40% of the final exam grade. This total is then converted to a letter grade based on the class averages. Completion of 240 credits (ECTS) Achieving at least 2.0/4.0 CGPA. Compeleting all the required and elective courses in the curriculum with a grade of DD or higher. Students have to complete all the courses in one of the course packages offered in the fourth year.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students are admitted to the program based on their scores on the central exams carried out by the Assesment, Evaluation and Placement Center (OSYM) of the Turkish Republic. Other means of admissions are as follows: 1) Transfer from other four-year programs within the frame set by YOK (Council for Higher Education) 2) Transfer from Vocational Schools four-year programs within the frame set by YOK (Council for Higher Education)


Conditions for Success
Completion of 240 credits (ECTS) Achieving at least 2.0/4.0 CGPA. Compeleting all the required and elective courses in the curriculum with a grade of DD or higher. Students have to complete all the courses in one of the course packages offered in the fourth year. Completion of 240 credits (ECTS) Achieving at least 2.0/4.0 CGPA. Compeleting all the required and elective courses in the curriculum with a grade of DD or higher. Students have to complete all the courses in one of the course packages offered in the fourth year.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the program can work in all the private and public sectors related to Electrical-Electronics and Computer Engineering. Especially defense industry companies such as ASELSAN and TUSAS, companies operating in energy sector such as TEIAS and other energy distribution companies, companies operating in communication sector such as Turkish Raido and Television (TRT), and Turkish Telekom are the ones where majority of our graduates work.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode