Yeterlilik Kodu

TR0030034692

Yeterlilik Adı
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Kültür Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAtaköy 7-8-9-10, E5 Karayolu Üzeri Ataköy Yerleşkesi, 34158 Bakırköy
Sorumlu Kurum URLhttp://www.iku.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Elektrik ve enerji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Programın amacı, elektrik ve elektronik mühendisliği sektöründe hizmet veren veya bilişim teknolojileri ile ilgili alanlarda faaliyet gösteren firmalarda kariyerlerine devam eden mühendisler yetiştirmektir. Alternatif olarak mezunlarımız lisansüstü öğrenimlerine de devam ederek kariyerlerini planlayabilirler.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda veya endüstride ar-ge merkezleri ve iş yerlerinde staj olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahiptir.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahiptir.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisine ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahiptir.
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisine sahiptir.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine ve bireysel çalışma becerisine sahiptir.
  • Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisine ve etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgiye ve girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahiptir.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiye ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda bilgiye sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme İstanbul Kültür Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinde uygun olarak yürütülür:

http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=8.5.24021&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=%C3%B6n%20lisans%20ve%20lisans

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
    1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  4.  Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İstanbul Kültür Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) programının 01.05.2022 yılından itibaren MÜDEK Akreditasyonu bulunmaktadır.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Başlangıç: 01.05.2022 / Bitiş: 30.09.2024

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Başarma Şartları Programda mevcut olan (toplam 248 AKTS karşılığı) derslerin ve gerekliliklerin (Staj, Bitirme Projesi, vb.) tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, elektrik sistemleri, elektronik devre tasarımı, bilişim teknolojileri, haberleşme sistemleri, kontrol sistemlerinin tasarımı ve üretimi ve endüstriyel elektronik alanında ulusal ve uluslararası kurum ve merkezlerde elektrik-elektronik mühendisi ünvanıyla çalışabilirler.
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri belirlenen şartları sağlamaları durumunda çift anadal  programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
  • Lisans öğrencileri belirlenen şartları sağlamaları durumunda yandal  programlarına katılma hakkına sahiptir. Yandal programını başarı ile tamamlayan öğrencilere Elektrik-Elektronik Mühendisliği Lisans Diploması ile birlikte bir Yandal Sertifikası verilir.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030034692


Yeterlilik Adı
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Kültür Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ataköy 7-8-9-10, E5 Karayolu Üzeri Ataköy Yerleşkesi, 34158 Bakırköy

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Programın amacı, elektrik ve elektronik mühendisliği sektöründe hizmet veren veya bilişim teknolojileri ile ilgili alanlarda faaliyet gösteren firmalarda kariyerlerine devam eden mühendisler yetiştirmektir. Alternatif olarak mezunlarımız lisansüstü öğrenimlerine de devam ederek kariyerlerini planlayabilirler.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda veya endüstride ar-ge merkezleri ve iş yerlerinde staj olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahiptir.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahiptir.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisine ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahiptir.
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisine sahiptir.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine ve bireysel çalışma becerisine sahiptir.
  • Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisine ve etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgiye ve girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahiptir.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiye ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda bilgiye sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme İstanbul Kültür Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinde uygun olarak yürütülür:

http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=8.5.24021&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=%C3%B6n%20lisans%20ve%20lisans


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
    1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  4.  Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İstanbul Kültür Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) programının 01.05.2022 yılından itibaren MÜDEK Akreditasyonu bulunmaktadır.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Başlangıç: 01.05.2022 / Bitiş: 30.09.2024


Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 248 AKTS karşılığı) derslerin ve gerekliliklerin (Staj, Bitirme Projesi, vb.) tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, elektrik sistemleri, elektronik devre tasarımı, bilişim teknolojileri, haberleşme sistemleri, kontrol sistemlerinin tasarımı ve üretimi ve endüstriyel elektronik alanında ulusal ve uluslararası kurum ve merkezlerde elektrik-elektronik mühendisi ünvanıyla çalışabilirler.
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri belirlenen şartları sağlamaları durumunda çift anadal  programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
  • Lisans öğrencileri belirlenen şartları sağlamaları durumunda yandal  programlarına katılma hakkına sahiptir. Yandal programını başarı ile tamamlayan öğrencilere Elektrik-Elektronik Mühendisliği Lisans Diploması ile birlikte bir Yandal Sertifikası verilir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030034692

Qualification Title
Electrical and Electronics Engineering Bachelors Degree Diploma (ENGLISH)
Awarding BodyIstanbul Kultur University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlwww.iku.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasElectricity and energy
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • Graduates who have completed this program can immediately start their business life and continue their career as an engineer in companies that make production or information technology infrastructure and / or application. Alternatively, they can plan their careers by continuing their graduate studies.
Learning Environments
  • Education and training are carried out in the form of formal or distance education. In addition, practical training is provided as internships in laboratories within higher education institutions or in R&D centers and workplaces in the industry.
Description

Graduates will have following MUDEK program outcomes

  • Adequate knowledge in mathematics, science and engineering subjects pertaining to the relevant discipline; ability to use theoretical and applied information in these areas to model and solve complex engineering problems.
  • Ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems; ability to select and apply proper analysis and modelling methods for this purpose.
  • Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions, in such a way so as to meet the desired result; ability to apply modern design methods for this purpose. (Realistic constraints and conditions may include factors such as economic and environmental issues, sustainability, manufacturability, ethics, health, safety issues, and social and political issues according to the nature of the design.)
  • Ability to devise, select, and use modern techniques and tools needed for engineering practice; ability to employ information technologies effectively.
  • Ability to design and conduct experiments, collect data, analyse and interpret results for investigating engineering problems.
  • Ability to work efficiently in intra-disciplinary and multi-disciplinary teams; ability to work individually.
  • Ability to communicate effectively both orally and in writing; knowledge of a minimum of one foreign language; ability to write effective reports and understand written reports, ability to prepare design and production reports; ability to make impressive presentation; ability to give and receive clear and understandable instructions.
  • Recognition of the need for lifelong learning; ability to access information, to follow developments in science and technology, and to continue to educate him/herself.
  • Awareness of professional and ethical responsibility; knowledge about occupational and ethical responsibility, and standards used in engineering applications.
  • Knowledge about business life practices such as project management, risk management, and change management; awareness of entrepreneurship, innovation, and sustainable development.
  • Knowledge about contemporary issues and the global and societal effects of engineering practices on health, environment, and safety; awareness of the legal consequences of engineering solutions.
Key Competencies

Graduates possess the key competencies listed below at an advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

Assesment and evaluation are carried out in accordance with the Regulation On Associate and Undergraduate Degree Education At Istanbul Kültür University

http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=8.5.24021&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=%C3%B6n%20lisans%20ve%20lisans

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

  • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
  • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
  • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

  1. Creation and Approval of Curricula:
    1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
    2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
    3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
  2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
  3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation..

İstanbul Kültür University Electrical-Electronics Engineering (English) program has MÜDEK Accreditation as of 01.05.2022.

Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK)

Start: 01.05.2022 / End: 30.09.2024

Access Requirements
  • To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.
  • Being placed in the undergraduate program as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and and principles of which are determined by YÖK.
  • As a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, associate degree graduates are placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions.
Conditions for Success The student must successfully complete all courses (equivalent of a total 248 ECTS) that take place in the four-year education plan. In order to complete all the courses in the program successfully, the student must have at least 2.00 on a 4.00 weighted grade point average. In addition, each student must have completed 40 days compulsory internship.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Those who have a bachelor's degree can work as an electrical-electronics engineer in national and international institutions and centers in the field of electrical systems, electronic circuit design, information technologies, communication systems, design and production of control systems and industrial electronics.
  • Those who have a bachelor's degree can continue to master's programs and doctoral programs accepted with a bachelor's degree if they meet the relevant conditions.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs if they meet the specified conditions. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
  • Undergraduate students have the right to participate in minor programs if they meet the specified conditions. Students who successfully complete the minor program are given a Minor Certificate along with an Electrical-Electronics Engineering Undergraduate Diploma.
Legal Basis

Higher Education Law No. 2547

Regulation On Associate And Undergraduate Degree Education At Istanbul Kültür University

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030034692


Qualification Title
Electrical and Electronics Engineering Bachelors Degree Diploma (ENGLISH)

Awarding Body
Istanbul Kultur University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • Graduates who have completed this program can immediately start their business life and continue their career as an engineer in companies that make production or information technology infrastructure and / or application. Alternatively, they can plan their careers by continuing their graduate studies.

Learning Environments
  • Education and training are carried out in the form of formal or distance education. In addition, practical training is provided as internships in laboratories within higher education institutions or in R&D centers and workplaces in the industry.

Description

Graduates will have following MUDEK program outcomes

  • Adequate knowledge in mathematics, science and engineering subjects pertaining to the relevant discipline; ability to use theoretical and applied information in these areas to model and solve complex engineering problems.
  • Ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems; ability to select and apply proper analysis and modelling methods for this purpose.
  • Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions, in such a way so as to meet the desired result; ability to apply modern design methods for this purpose. (Realistic constraints and conditions may include factors such as economic and environmental issues, sustainability, manufacturability, ethics, health, safety issues, and social and political issues according to the nature of the design.)
  • Ability to devise, select, and use modern techniques and tools needed for engineering practice; ability to employ information technologies effectively.
  • Ability to design and conduct experiments, collect data, analyse and interpret results for investigating engineering problems.
  • Ability to work efficiently in intra-disciplinary and multi-disciplinary teams; ability to work individually.
  • Ability to communicate effectively both orally and in writing; knowledge of a minimum of one foreign language; ability to write effective reports and understand written reports, ability to prepare design and production reports; ability to make impressive presentation; ability to give and receive clear and understandable instructions.
  • Recognition of the need for lifelong learning; ability to access information, to follow developments in science and technology, and to continue to educate him/herself.
  • Awareness of professional and ethical responsibility; knowledge about occupational and ethical responsibility, and standards used in engineering applications.
  • Knowledge about business life practices such as project management, risk management, and change management; awareness of entrepreneurship, innovation, and sustainable development.
  • Knowledge about contemporary issues and the global and societal effects of engineering practices on health, environment, and safety; awareness of the legal consequences of engineering solutions.

Key Competencies

Graduates possess the key competencies listed below at an advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

Assesment and evaluation are carried out in accordance with the Regulation On Associate and Undergraduate Degree Education At Istanbul Kültür University

http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=8.5.24021&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=%C3%B6n%20lisans%20ve%20lisans


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

  • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
  • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
  • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

  1. Creation and Approval of Curricula:
    1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
    2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
    3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
  2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
  3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation..

İstanbul Kültür University Electrical-Electronics Engineering (English) program has MÜDEK Accreditation as of 01.05.2022.

Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK)

Start: 01.05.2022 / End: 30.09.2024


Access Requirements
  • To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.
  • Being placed in the undergraduate program as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and and principles of which are determined by YÖK.
  • As a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, associate degree graduates are placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions.

Conditions for Success
The student must successfully complete all courses (equivalent of a total 248 ECTS) that take place in the four-year education plan. In order to complete all the courses in the program successfully, the student must have at least 2.00 on a 4.00 weighted grade point average. In addition, each student must have completed 40 days compulsory internship.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Those who have a bachelor's degree can work as an electrical-electronics engineer in national and international institutions and centers in the field of electrical systems, electronic circuit design, information technologies, communication systems, design and production of control systems and industrial electronics.
  • Those who have a bachelor's degree can continue to master's programs and doctoral programs accepted with a bachelor's degree if they meet the relevant conditions.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs if they meet the specified conditions. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
  • Undergraduate students have the right to participate in minor programs if they meet the specified conditions. Students who successfully complete the minor program are given a Minor Certificate along with an Electrical-Electronics Engineering Undergraduate Diploma.

Legal Basis

Higher Education Law No. 2547

Regulation On Associate And Undergraduate Degree Education At Istanbul Kültür University

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode