Yeterlilik Kodu

TR0030024769

Yeterlilik Adı
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Gelişim Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiCihangir Mahallesi Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sk. No:1 Avcılar / İSTANBUL
Sorumlu Kurum URLhttps://gelisim.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Elektrik ve enerji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Bölümün lisans programının amacı, elektrik-elektronik mühendisliğinin çeşitli alanlarında bilimsel ve teknolojik bilgi birikimine katkıda bulunmak, ileri düzeyde bilgi birikimine sahip, analitik düşünme ve problem çözme becerisine sahip yüksek nitelikli mühendisler yetiştirmek, endüstriyel ortaklarla işbirliği yaparak ülkenin teknolojik ilerlemesini desteklemektir.

  • İstanbul Gelişim Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü lisans programından mezun olanların mezuniyetten sonraki birkaç yıl içinde
  • Çağdaş elektrik ve elektronik sistemlerin tasarımında öncü rol oynamak, ülke ve dünyadaki çeşitli sanayi kuruluşları tarafından tercih edilmeleri,
  • Elektrik-elektronik mühendisliği ve disiplinler arası çalışmaları ekip üyesi veya lider olarak yürütmeleri,
  • En ileri akademik ve teknolojik araştırma ve geliştirmeyi gerçekleştirmeleri,
  • Evrensel değerlere saygı duyarak ülke ve dünya yararına çalışmaları,
  • Sürekli eğitim yoluyla bilgi ve yeteneklerini genişletmeleri ve yaşam boyu öğrenmeyi uygulamaları beklenmektedir.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

​​​​​

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Bölümümüz aşağıda verilen ABET öğrenci çıktılarını benimsemiştir:

  • Mühendislik, bilim ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
  • Halk sağlığı, güvenliği ve refahının yanı sıra küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak belirli ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
  • Çeşitli izleyicilerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
  • Mühendislik durumlarındaki etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamlardaki etkisini dikkate alması gereken bilgiye dayalı kararlar verme becerisi
  • Üyelerinin birlikte liderlik sağladığı, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yarattığı, hedefler belirlediği, görevleri planladığı ve hedeflere ulaştığı bir ekipte etkili bir şekilde çalışabilme becerisi
  • Uygun deney geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuçlara varmak için mühendislik yargısını kullanma becerisi
  • Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak yeni bilgileri gerektiği gibi edinme ve uygulama becerisi
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

İstanbul Gelişim Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtilen koşullara göre yürütülür.

https://resim.gelisim.edu.tr/YONETMELIK_YONERGE/onlisansvelisansegitim-ogretimvesinavyonetmeligi_03_09_2023.pdf

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET)

Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 1.10.2018 / 01.10.2025

Giriş Şartı
  • Türk ortaöğretim eğitimini tamamlamış veya yurtdışında eşdeğer bir eğitim almış olmak ve ulusal üniversite sınavında (YGS) sayısal alanda yeterli puanı almış olmak gerekmektedir.
Başarma Şartları Bu bölüm, yükseköğretimde mühendislik (Elektrik ve Elektronik Mühendisliği) alanında 240 ECTS (AKTS) kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Bir öğrencinin ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ programından mezun olabilmesi için: Genel not ortalaması 4,00 üzerinden en az 2,00 olması, Eğitim-öğretim programında yer alan tüm zorunlu dersleri başarması, Programda öngörülen diğer tüm çalışmaları başarması, Toplam 240 AKTS kredilik iş yükünü tamamlaması, İlgili yönetim kurulunca mezuniyetine karar verilmiş olması gerekir. Mezuniyet kararı verilen öğrencilere ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak diploma ile birlikte İngilizce düzenlenmiş bir diploma eki verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Mezunlar; Ülkemiz enerji sektörü, elektromekanik sanayi ve elektronik sanayinde istihdam edilebilmekte, kamu kuruluşlarında elektrik ve elektronik birimlerinde görev alabilmektedirler. Kuruluşların elektrik enerjisi üretim santralleri, köy elektrifikasyonu, enerji sistemleri, endüstriyel otomasyon, haberleşme, aydınlatma, kuvvet tesisatı, bilgisayarlarda yazılım ve donanım alanlarında çalışabilmektedirler.
  • Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Elektrik Elektronik Mühendisliği bilim alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030024769


Yeterlilik Adı
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Gelişim Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Cihangir Mahallesi Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sk. No:1 Avcılar / İSTANBUL

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Bölümün lisans programının amacı, elektrik-elektronik mühendisliğinin çeşitli alanlarında bilimsel ve teknolojik bilgi birikimine katkıda bulunmak, ileri düzeyde bilgi birikimine sahip, analitik düşünme ve problem çözme becerisine sahip yüksek nitelikli mühendisler yetiştirmek, endüstriyel ortaklarla işbirliği yaparak ülkenin teknolojik ilerlemesini desteklemektir.

  • İstanbul Gelişim Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü lisans programından mezun olanların mezuniyetten sonraki birkaç yıl içinde
  • Çağdaş elektrik ve elektronik sistemlerin tasarımında öncü rol oynamak, ülke ve dünyadaki çeşitli sanayi kuruluşları tarafından tercih edilmeleri,
  • Elektrik-elektronik mühendisliği ve disiplinler arası çalışmaları ekip üyesi veya lider olarak yürütmeleri,
  • En ileri akademik ve teknolojik araştırma ve geliştirmeyi gerçekleştirmeleri,
  • Evrensel değerlere saygı duyarak ülke ve dünya yararına çalışmaları,
  • Sürekli eğitim yoluyla bilgi ve yeteneklerini genişletmeleri ve yaşam boyu öğrenmeyi uygulamaları beklenmektedir.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

​​​​​


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Bölümümüz aşağıda verilen ABET öğrenci çıktılarını benimsemiştir:

  • Mühendislik, bilim ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
  • Halk sağlığı, güvenliği ve refahının yanı sıra küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak belirli ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
  • Çeşitli izleyicilerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
  • Mühendislik durumlarındaki etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamlardaki etkisini dikkate alması gereken bilgiye dayalı kararlar verme becerisi
  • Üyelerinin birlikte liderlik sağladığı, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yarattığı, hedefler belirlediği, görevleri planladığı ve hedeflere ulaştığı bir ekipte etkili bir şekilde çalışabilme becerisi
  • Uygun deney geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuçlara varmak için mühendislik yargısını kullanma becerisi
  • Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak yeni bilgileri gerektiği gibi edinme ve uygulama becerisi

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

İstanbul Gelişim Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtilen koşullara göre yürütülür.

https://resim.gelisim.edu.tr/YONETMELIK_YONERGE/onlisansvelisansegitim-ogretimvesinavyonetmeligi_03_09_2023.pdf


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET)

Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 1.10.2018 / 01.10.2025


Giriş Şartı
  • Türk ortaöğretim eğitimini tamamlamış veya yurtdışında eşdeğer bir eğitim almış olmak ve ulusal üniversite sınavında (YGS) sayısal alanda yeterli puanı almış olmak gerekmektedir.

Başarma Şartları
Bu bölüm, yükseköğretimde mühendislik (Elektrik ve Elektronik Mühendisliği) alanında 240 ECTS (AKTS) kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Bir öğrencinin ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ programından mezun olabilmesi için: Genel not ortalaması 4,00 üzerinden en az 2,00 olması, Eğitim-öğretim programında yer alan tüm zorunlu dersleri başarması, Programda öngörülen diğer tüm çalışmaları başarması, Toplam 240 AKTS kredilik iş yükünü tamamlaması, İlgili yönetim kurulunca mezuniyetine karar verilmiş olması gerekir. Mezuniyet kararı verilen öğrencilere ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak diploma ile birlikte İngilizce düzenlenmiş bir diploma eki verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Mezunlar; Ülkemiz enerji sektörü, elektromekanik sanayi ve elektronik sanayinde istihdam edilebilmekte, kamu kuruluşlarında elektrik ve elektronik birimlerinde görev alabilmektedirler. Kuruluşların elektrik enerjisi üretim santralleri, köy elektrifikasyonu, enerji sistemleri, endüstriyel otomasyon, haberleşme, aydınlatma, kuvvet tesisatı, bilgisayarlarda yazılım ve donanım alanlarında çalışabilmektedirler.
  • Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Elektrik Elektronik Mühendisliği bilim alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030024769

Qualification Title
Electrical and Electronics Engineering Bachelors Degree Diploma
Awarding BodyIstanbul Gelisim University
Awarding Body ContactAddress: Cihangir St., Şehit Jandarma Komando, J. Kom. Er Hakan Öner St. No:1 A Block Rectorate Building, 34315 Avcılar/Istanbul Telephone: (0212) 422 70 00 E-mail address: ubf@gelisim.edu.tr
Awarding Body Urlhttps://www.gelisim.edu.tr/en/gelisim-homepage
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasElectricity and energy
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The aim of the undergraduate program of the department is to contribute to the accumulation of scientific and technological knowledge in various fields of electrical and electronics engineering, to train highly qualified engineers with advanced knowledge, analytical thinking and problem solving skills, and to support the technological progress of the country by collaborating with industrial partners.

  • Graduates of Istanbul Gelisim University Department of Electrical and Electronics Engineering undergraduate program are expected to graduate within a few years after graduation.
  • To play a leading role in the design of modern electrical and electronic systems and to be preferred by various industrial organizations in the country and in the world,
  • Conduct electrical-electronics engineering and interdisciplinary studies as a team member or leader,
  • Conduct cutting-edge academic and technological research and development,
  • To work for the benefit of the country and the world by respecting universal values,
  • They are expected to expand their knowledge and skills through continuing education and to practice lifelong learning.
Learning Environments
  • Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces as internships or workplace training.
Description

The department has adopted the following ABET student outcomes:

  • An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics
  • An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors
  • An ability to communicate effectively with a range of audiences
  • An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts
  • An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives
  • An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze, and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions
  • An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

It is carried out according to the conditions specified in Istanbul Gelisim University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations.

https://resim.gelisim.edu.tr/YONETMELIK_YONERGE/onlisansvelisansegitim-ogretimvesinavyonetmeligi_03_09_2023.pdf

Quality Assurance

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Accreditation Organization Name; Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET)

ACCREDITATION START AND END DATE: 1.10.2018 / 01.10.2025

Access Requirements
  • It is necessary to have completed Turkish secondary education or received an equivalent education abroad and to have received sufficient scores in the numerical field in the national university exam (YGS).
Conditions for Success This department is subject to the first stage degree system of 240 ECTS credits in the field of engineering (Electrical and Electronics Engineering) in higher education. In order for a student to graduate from the ELECTRICAL-ELECTRONIC ENGINEERING program: To have a GPA of at least 2.00 out of 4.00, to succeed in all compulsory courses in the education program, to succeed in all other studies stipulated in the program, to complete a total workload of 240 ECTS credits, and to be decided to graduate by the relevant board of directors. In accordance with the provisions of the relevant legislation, a diploma supplement issued in English together with the diploma is given to the students who are decided to graduate.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can be employed in our country's energy sector, electromechanical industry and electronics industry, and can work in electrical and electronic units in public institutions. They can work in electric power generation plants, village electrification, energy systems, industrial automation, communication, lighting, power installation, software and hardware in computers.

Upon successful completion of the program, the student can apply for master's and doctoral degrees in the field of Electrical and Electronics Engineering or in other disciplines that accept students from this field.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030024769


Qualification Title
Electrical and Electronics Engineering Bachelors Degree Diploma

Awarding Body
Istanbul Gelisim University

Awarding Body Contact
Address: Cihangir St., Şehit Jandarma Komando, J. Kom. Er Hakan Öner St. No:1 A Block Rectorate Building, 34315 Avcılar/Istanbul Telephone: (0212) 422 70 00 E-mail address: ubf@gelisim.edu.tr


Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The aim of the undergraduate program of the department is to contribute to the accumulation of scientific and technological knowledge in various fields of electrical and electronics engineering, to train highly qualified engineers with advanced knowledge, analytical thinking and problem solving skills, and to support the technological progress of the country by collaborating with industrial partners.

  • Graduates of Istanbul Gelisim University Department of Electrical and Electronics Engineering undergraduate program are expected to graduate within a few years after graduation.
  • To play a leading role in the design of modern electrical and electronic systems and to be preferred by various industrial organizations in the country and in the world,
  • Conduct electrical-electronics engineering and interdisciplinary studies as a team member or leader,
  • Conduct cutting-edge academic and technological research and development,
  • To work for the benefit of the country and the world by respecting universal values,
  • They are expected to expand their knowledge and skills through continuing education and to practice lifelong learning.

Learning Environments
  • Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces as internships or workplace training.

Description

The department has adopted the following ABET student outcomes:

  • An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics
  • An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors
  • An ability to communicate effectively with a range of audiences
  • An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts
  • An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives
  • An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze, and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions
  • An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

It is carried out according to the conditions specified in Istanbul Gelisim University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations.

https://resim.gelisim.edu.tr/YONETMELIK_YONERGE/onlisansvelisansegitim-ogretimvesinavyonetmeligi_03_09_2023.pdf


Quality Assurance

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Accreditation Organization Name; Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET)

ACCREDITATION START AND END DATE: 1.10.2018 / 01.10.2025


Access Requirements
  • It is necessary to have completed Turkish secondary education or received an equivalent education abroad and to have received sufficient scores in the numerical field in the national university exam (YGS).

Conditions for Success
This department is subject to the first stage degree system of 240 ECTS credits in the field of engineering (Electrical and Electronics Engineering) in higher education. In order for a student to graduate from the ELECTRICAL-ELECTRONIC ENGINEERING program: To have a GPA of at least 2.00 out of 4.00, to succeed in all compulsory courses in the education program, to succeed in all other studies stipulated in the program, to complete a total workload of 240 ECTS credits, and to be decided to graduate by the relevant board of directors. In accordance with the provisions of the relevant legislation, a diploma supplement issued in English together with the diploma is given to the students who are decided to graduate.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can be employed in our country's energy sector, electromechanical industry and electronics industry, and can work in electrical and electronic units in public institutions. They can work in electric power generation plants, village electrification, energy systems, industrial automation, communication, lighting, power installation, software and hardware in computers.

Upon successful completion of the program, the student can apply for master's and doctoral degrees in the field of Electrical and Electronics Engineering or in other disciplines that accept students from this field.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode