Yeterlilik Kodu

TR0030024599

Yeterlilik Adı
Elektronik Teknolojisi Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumÇankırı Karatekin Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFatih, Uluyazı Kampüsü Ring Yolu, 18100 Çankırı Merkez/Çankırı
Sorumlu Kurum URLhttp://www.karatekin.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Elektronik ve otomasyon
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak (yılda iki veya üç dönem olmak üzere) iki yıllık bir programı kapsayan Elektronik Teknolojisi Programı, evrensel etik değerlere sahip, girişimci ve yenilikçi yaklaşımları benimsemiş, mesleğinde teorik ve uygulamalı bilgi ve becerileri analitik düşünme yeteneği ile yorumlayarak uygulayabilen bir eğitim anlayışı ile kamu ve özel sektöre nitelikli insan gücü ihtiyacına cevap vermeyi amaçlayan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları
  • Elektronik Teknolojisi Programı eğitim ve öğretimi, teorik ve uygulamalı olarak örgün (veya ilgili mevzuat çerçevesinde uzaktan öğretim metotlarının kullanılması) şeklinde gerçekleştirilir.
  • Ayrıca, yükseköğretim kurumu bünyesinde bulunan 7 laboratuvar ve uygulama alanlarının yanı sıra, endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 
  • İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 
  • Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
  • Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
  • Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 
  • Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar
  • Elektronik devrelerin temellerini açıklar, matematiksel hesaplamaları ve gerekli ölçümleri yapar.
  • Dijital ve analog elektronik tekniklerini tanımlar ve uygular.
  • Mikrodenetleyicili sistem tasarımı yapar, programlar ve uygulamalar geliştirir.
  • Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve arızaları giderir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan temel yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınavların değerlendirilmesi ve ders başarı notlarının belirlenmesi, sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda YÖK’ün belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumu tarafından düzenlenen “Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön lisans Ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği” vb. mevzuatın ilgili hükümleri uygulanır.

Ölçme ve değerlendirmede kullanılan sınavlar, kısa sınav, ara sınav, yarıyıl/yılsonu sınavı, bütünleme sınavı, uygulama sınavı, mazeret sınavı, ek sınav, tek ders sınavı ve muafiyet sınavından ibarettir. Sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü veya uygulamalı olarak yapılır. Sınavlar 1 ara sınav (%40) ve final sınavı (%60) şeklinde gerçekleştirilmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Sınavların yapılacağı yer ve tarihler akademik birimlerce belirlenir ve sınavlardan en az bir hafta önce ilan edilir. Bir ara sınav yapılması durumunda ara sınavın başarı notuna etkisi %40’tır. Birden fazla ara sınavı veya diğer faaliyetler yapılması durumunda bu sınav ve faaliyetlerin başarı notundaki toplam etkisi %40’tan az ve %70’ten çok olamaz.

Teorik derslerin % 70'ine, uygulamalı derslerin ise % 80'ine devam etmek esastır. Devamsızlıkları nedeniyle sınava girme hakkı kazanamayanların listesi, yarıyıl sonu sınavından önce ilgili dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından ilan edilir.

Engelli öğrencilerin engel durumları göz önünde bulundurularak bu mevzuat hükümleri çerçevesinde ilgili birim kurulunca belirlenen özel sınav yöntemleri uygulanabilir.

Müfredatta teorik ve uygulamalı olarak yer alan toplam 120 AKTS ders alınır ve programın 2. (ikinci) yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları esastır. Staj, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlar, Yükseköğretim Kurulu’nun belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesinde, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden YÖK sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde yükseköğretim kurumları için yıllık hazırlanarak kamuoyu ile paylaşılan “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları”, “Yükseköğretim Kurumları Raporları”, “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Göstergeleri ve Açıklamaları” vb. ile yükseköğretim kurumlarının akademik, idari ve mali verilerine yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içermektedir.

YÖK tarafından ayrıca yükseköğretim sistemindeki iç ve dış kalite güvencesi, yükseköğretim kurumlarının eğitim-öğretim, araştırma ve toplumsal katkı faaliyetleri ile idari hizmetlerinin kalite düzeylerine ilişkin ulusal ve uluslararası kalite standartlarına göre Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından değerlendirilmesi, bağımsız dış değerlendirme ve akreditasyon kuruluşlarının tanınması ve yetkilendirilmesi ile Yükseköğretim Kalite Kurulu teşkilâtına, çalışma usullerine, yükseköğretim kurumlarındaki kalite komisyonu yapılanmalarına ilişkin usul ve esasları düzenlemek amacıyla “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvence Rehberi”, “Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği” ve “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esasları” mevzuatı oluşturmuştur.

Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından bu bağlamda; Yükseköğretim sisteminde kalite güvencesine ilişkin ulusal politika ve stratejileri belirlemek ve kamuoyu ile paylaşmak; yükseköğretim sisteminde kalite kültürünün geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için faaliyetlerde bulunmak;  yükseköğretim kurumlarında iç kalite güvence sistemlerinin kurulmasını teşvik etmek ve bu konuda yükseköğretim kurumlarına rehberlik etmek; ulusal ve uluslararası düzeyde yükseköğretim kalite güvence sistemleri ile ilgili çalışmaları izlemek, ulusal ve uluslararası düzeyde ortak çalışmalar gerçekleştirmek; dış değerlendirmede ve akreditasyonda uygulanacak ilkeleri, kalite göstergelerini ve bunlara ilişkin kuralları belirlemek; yükseköğretim kurumlarının; eğitim-öğretim, araştırma ve geliştirme, toplumsal katkı ve idari hizmetlerinin kalite düzeylerine ilişkin değerlendirme programları kapsamında değerlendirmesini yapmak, kurumsal akreditasyon programına başvuran yükseköğretim kurumlarının değerlendirmesini yapmak ve bu değerlendirme kapsamında akreditasyon kararını vermek ve bu kararları başta Yükseköğretim Kurulu olmak üzere ilgili paydaşların bilgisine sunmak, ihtiyaç durumunda yükseköğretim programlarının değerlendirmesini yapmak; misyon farklılaşması ve ihtisaslaşma programı kapsamında yer alan yükseköğretim kurumlarının faaliyetlerini değerlendirmek, izlemek ve buna ilişkin sonuçları Yükseköğretim Kuruluna sunmak; dış değerlendirme ve akreditasyonda uygulanacak süreçlerle ilgili yükseköğretim kurumlarını bilgilendirmek üzere etkinlikler gerçekleştirmek ve yayınlar yapmak; yükseköğretim kurumlarının değerlendirme süreçleri, iç kalite güvencesi çalışmaları ve akreditasyon kuruluşlarının yetkilendirilmesi süreçlerini değerlendirerek ulusal yükseköğretim alanında kalite iyileştirmelerine yönelik tavsiyeleri içerecek şekilde Yükseköğretim Kalite Güvencesi Durum Raporunu her yıl hazırlamak, Yükseköğretim Kurulu ve ilgili diğer paydaşların bilgisine sunmak; dış değerlendirme ve akreditasyon alanlarında faaliyet göstermek amacıyla, belirlenmiş ilke ve kurallar çerçevesinde tescil almak üzere müracaat eden özel hukuk tüzel kişilerinin tescil müracaatlarını değerlendirerek karar vermek, bu kuruluşların faaliyetlerini izlemek ve gerekli gördüğünde bilgi almak, gerektiğinde uyarmak veya tescillerini iptal etmek; yükseköğretimde kalite güvencesi konusunda uluslararası kuruluşlar nezdinde Türkiye’yi temsil etmek; yükseköğretim kalite güvence sistemine ilişkin konularda Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Kuruluyla işbirliği yapmak; “Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinde Yer Alacak Yeterliliklerin Kalite Güvencesinin Sağlanmasına İlişkin Yönetmelik”te yer alan hükümlerin yükseköğretim kurumlarında uygulanma düzeyini değerlendirme görevlerini ifa eder.

Ayrıca, yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre:

Öğretim programlarının oluşturulması ve onaylanması için:

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirlenir,
  • Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir,
  • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  • Ölçme ve değerlendirme için, her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  • Belgelendirme için, ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.

“Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme” için, yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının ön lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili ön lisans programına yerleştirilmiş olmak.

 

Başarma ŞartlarıBu programa kaydolan öğrenciler yeterliliklerini kazanmaları ile programdan mezun olabilmeleri için öngörülen müfredatta, toplam 120 AKTS ders alırlar. Programın 2. (ikinci) yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları gerekir. Staj, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlar, YÖK’ün belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır. Elektronik Teknolojisi Programında ön lisans derecesi elde edebilmek için; öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli dersleri (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması, 30 iş günü kamu ya da özel sektörde staj öğretim çalışmasını yapması ve genel akademik not ortalamasının (4.00 üzerinden) en az 2.0 olması gerekir. Yeterliliklerini kazanmaları ile programdan mezuniyete hak kazanan öğrencilere yükseköğretim kurumu tarafından, ön lisans diploması verilir. Mezun olan öğrencilerin bitirdikleri program ismi diplomalarında belirtilir. Diplomalara ilişkin diğer hususlar yükseköğretim kurumu tarafından düzenlenir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir.

ÖSYM her yıl, bu bölümün mezunları ile o yıl son sınıfta olup staj dışındaki mezuniyet şartlarını yerine getirenlerin hangi lisans programlarına dikey geçiş için başvurabileceklerini, bu programların koşullarını ve bu programlara alınacak öğrenci sayılarını gösteren bir kılavuz hazırlamaktadır. Bu kılavuz, Yükseköğretim Kurulunun onayı ile yürürlüğe girer. ÖSYM, başvurma koşullarını taşıyan adayları, yerleştirme puanları ve lisans programlarının kontenjan ve koşullarını göz önünde tutarak, Üniversite Seçme Sınavı sonuçları açıklandıktan sonra yapacakları tercihleri göz önüne alınarak, lisans programlarına yerleştirir. Akademik not ortalamalarından elde edilecek ön lisans başarı puanlarının sınav puanlarına katılarak DGS Puanının nasıl hesaplanacağı ÖSYM tarafından belirlenir ve Dikey Geçiş Sınavı Kılavuzunda yer alır.

Programın öğrencileri ayrıca, yükseköğretim kurumunun açtığı çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift Anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı ön lisans diploması alabilirler.

Programdan mezun olan öğrencilerin örgün öğretim ve açık öğretim lisans programlarına dikey geçiş yapmaları ve yerleştirilmeleriyle ilgili esas ve usullerin belirlendiği “Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik’in getirmiş olduğu hakları kullanabilir.

Yasal Dayanağı

Programın yasal dayanağı olarak, aşağıdaki mevzuat sıralanmıştır.

    YÖK tarafından yürütülen:

  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (ve Ek Madde-35 vb. ilgili) ekleri,
  • Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana dal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik,
  • Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik,
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği.
  • Lisans Öğrenimlerini Tamamlamayan veya Tamamlayamayanların Ön Lisans Diploması Almaları veya Meslek Yüksekokullarına İntibakları Hakkında Yönetmelik,

Mesleki Yeterlilik Kurumu Başkanlığı tarafından yürütülen:

  • Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinin Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik,
  • Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinde Yer Alacak Yeterliliklerin Kalite Güvencesinin Sağlanmasına İlişkin Yönetmelik.

Çankırı Karatekin Üniversitesi tarafından yürütülen:

  • Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön lisans Ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği.
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030024599


Yeterlilik Adı
Elektronik Teknolojisi Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Çankırı Karatekin Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Fatih, Uluyazı Kampüsü Ring Yolu, 18100 Çankırı Merkez/Çankırı

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak (yılda iki veya üç dönem olmak üzere) iki yıllık bir programı kapsayan Elektronik Teknolojisi Programı, evrensel etik değerlere sahip, girişimci ve yenilikçi yaklaşımları benimsemiş, mesleğinde teorik ve uygulamalı bilgi ve becerileri analitik düşünme yeteneği ile yorumlayarak uygulayabilen bir eğitim anlayışı ile kamu ve özel sektöre nitelikli insan gücü ihtiyacına cevap vermeyi amaçlayan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları
  • Elektronik Teknolojisi Programı eğitim ve öğretimi, teorik ve uygulamalı olarak örgün (veya ilgili mevzuat çerçevesinde uzaktan öğretim metotlarının kullanılması) şeklinde gerçekleştirilir.
  • Ayrıca, yükseköğretim kurumu bünyesinde bulunan 7 laboratuvar ve uygulama alanlarının yanı sıra, endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 
  • İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 
  • Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
  • Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
  • Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 
  • Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar
  • Elektronik devrelerin temellerini açıklar, matematiksel hesaplamaları ve gerekli ölçümleri yapar.
  • Dijital ve analog elektronik tekniklerini tanımlar ve uygular.
  • Mikrodenetleyicili sistem tasarımı yapar, programlar ve uygulamalar geliştirir.
  • Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve arızaları giderir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan temel yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınavların değerlendirilmesi ve ders başarı notlarının belirlenmesi, sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda YÖK’ün belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumu tarafından düzenlenen “Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön lisans Ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği” vb. mevzuatın ilgili hükümleri uygulanır.

Ölçme ve değerlendirmede kullanılan sınavlar, kısa sınav, ara sınav, yarıyıl/yılsonu sınavı, bütünleme sınavı, uygulama sınavı, mazeret sınavı, ek sınav, tek ders sınavı ve muafiyet sınavından ibarettir. Sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü veya uygulamalı olarak yapılır. Sınavlar 1 ara sınav (%40) ve final sınavı (%60) şeklinde gerçekleştirilmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Sınavların yapılacağı yer ve tarihler akademik birimlerce belirlenir ve sınavlardan en az bir hafta önce ilan edilir. Bir ara sınav yapılması durumunda ara sınavın başarı notuna etkisi %40’tır. Birden fazla ara sınavı veya diğer faaliyetler yapılması durumunda bu sınav ve faaliyetlerin başarı notundaki toplam etkisi %40’tan az ve %70’ten çok olamaz.

Teorik derslerin % 70'ine, uygulamalı derslerin ise % 80'ine devam etmek esastır. Devamsızlıkları nedeniyle sınava girme hakkı kazanamayanların listesi, yarıyıl sonu sınavından önce ilgili dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından ilan edilir.

Engelli öğrencilerin engel durumları göz önünde bulundurularak bu mevzuat hükümleri çerçevesinde ilgili birim kurulunca belirlenen özel sınav yöntemleri uygulanabilir.

Müfredatta teorik ve uygulamalı olarak yer alan toplam 120 AKTS ders alınır ve programın 2. (ikinci) yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları esastır. Staj, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlar, Yükseköğretim Kurulu’nun belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesinde, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden YÖK sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde yükseköğretim kurumları için yıllık hazırlanarak kamuoyu ile paylaşılan “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları”, “Yükseköğretim Kurumları Raporları”, “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Göstergeleri ve Açıklamaları” vb. ile yükseköğretim kurumlarının akademik, idari ve mali verilerine yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içermektedir.

YÖK tarafından ayrıca yükseköğretim sistemindeki iç ve dış kalite güvencesi, yükseköğretim kurumlarının eğitim-öğretim, araştırma ve toplumsal katkı faaliyetleri ile idari hizmetlerinin kalite düzeylerine ilişkin ulusal ve uluslararası kalite standartlarına göre Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından değerlendirilmesi, bağımsız dış değerlendirme ve akreditasyon kuruluşlarının tanınması ve yetkilendirilmesi ile Yükseköğretim Kalite Kurulu teşkilâtına, çalışma usullerine, yükseköğretim kurumlarındaki kalite komisyonu yapılanmalarına ilişkin usul ve esasları düzenlemek amacıyla “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvence Rehberi”, “Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği” ve “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esasları” mevzuatı oluşturmuştur.

Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından bu bağlamda; Yükseköğretim sisteminde kalite güvencesine ilişkin ulusal politika ve stratejileri belirlemek ve kamuoyu ile paylaşmak; yükseköğretim sisteminde kalite kültürünün geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için faaliyetlerde bulunmak;  yükseköğretim kurumlarında iç kalite güvence sistemlerinin kurulmasını teşvik etmek ve bu konuda yükseköğretim kurumlarına rehberlik etmek; ulusal ve uluslararası düzeyde yükseköğretim kalite güvence sistemleri ile ilgili çalışmaları izlemek, ulusal ve uluslararası düzeyde ortak çalışmalar gerçekleştirmek; dış değerlendirmede ve akreditasyonda uygulanacak ilkeleri, kalite göstergelerini ve bunlara ilişkin kuralları belirlemek; yükseköğretim kurumlarının; eğitim-öğretim, araştırma ve geliştirme, toplumsal katkı ve idari hizmetlerinin kalite düzeylerine ilişkin değerlendirme programları kapsamında değerlendirmesini yapmak, kurumsal akreditasyon programına başvuran yükseköğretim kurumlarının değerlendirmesini yapmak ve bu değerlendirme kapsamında akreditasyon kararını vermek ve bu kararları başta Yükseköğretim Kurulu olmak üzere ilgili paydaşların bilgisine sunmak, ihtiyaç durumunda yükseköğretim programlarının değerlendirmesini yapmak; misyon farklılaşması ve ihtisaslaşma programı kapsamında yer alan yükseköğretim kurumlarının faaliyetlerini değerlendirmek, izlemek ve buna ilişkin sonuçları Yükseköğretim Kuruluna sunmak; dış değerlendirme ve akreditasyonda uygulanacak süreçlerle ilgili yükseköğretim kurumlarını bilgilendirmek üzere etkinlikler gerçekleştirmek ve yayınlar yapmak; yükseköğretim kurumlarının değerlendirme süreçleri, iç kalite güvencesi çalışmaları ve akreditasyon kuruluşlarının yetkilendirilmesi süreçlerini değerlendirerek ulusal yükseköğretim alanında kalite iyileştirmelerine yönelik tavsiyeleri içerecek şekilde Yükseköğretim Kalite Güvencesi Durum Raporunu her yıl hazırlamak, Yükseköğretim Kurulu ve ilgili diğer paydaşların bilgisine sunmak; dış değerlendirme ve akreditasyon alanlarında faaliyet göstermek amacıyla, belirlenmiş ilke ve kurallar çerçevesinde tescil almak üzere müracaat eden özel hukuk tüzel kişilerinin tescil müracaatlarını değerlendirerek karar vermek, bu kuruluşların faaliyetlerini izlemek ve gerekli gördüğünde bilgi almak, gerektiğinde uyarmak veya tescillerini iptal etmek; yükseköğretimde kalite güvencesi konusunda uluslararası kuruluşlar nezdinde Türkiye’yi temsil etmek; yükseköğretim kalite güvence sistemine ilişkin konularda Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Kuruluyla işbirliği yapmak; “Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinde Yer Alacak Yeterliliklerin Kalite Güvencesinin Sağlanmasına İlişkin Yönetmelik”te yer alan hükümlerin yükseköğretim kurumlarında uygulanma düzeyini değerlendirme görevlerini ifa eder.

Ayrıca, yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre:

Öğretim programlarının oluşturulması ve onaylanması için:

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirlenir,
  • Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir,
  • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  • Ölçme ve değerlendirme için, her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  • Belgelendirme için, ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.

“Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme” için, yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının ön lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili ön lisans programına yerleştirilmiş olmak.

 


Başarma Şartları
Bu programa kaydolan öğrenciler yeterliliklerini kazanmaları ile programdan mezun olabilmeleri için öngörülen müfredatta, toplam 120 AKTS ders alırlar. Programın 2. (ikinci) yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları gerekir. Staj, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlar, YÖK’ün belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır. Elektronik Teknolojisi Programında ön lisans derecesi elde edebilmek için; öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli dersleri (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması, 30 iş günü kamu ya da özel sektörde staj öğretim çalışmasını yapması ve genel akademik not ortalamasının (4.00 üzerinden) en az 2.0 olması gerekir. Yeterliliklerini kazanmaları ile programdan mezuniyete hak kazanan öğrencilere yükseköğretim kurumu tarafından, ön lisans diploması verilir. Mezun olan öğrencilerin bitirdikleri program ismi diplomalarında belirtilir. Diplomalara ilişkin diğer hususlar yükseköğretim kurumu tarafından düzenlenir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir.

ÖSYM her yıl, bu bölümün mezunları ile o yıl son sınıfta olup staj dışındaki mezuniyet şartlarını yerine getirenlerin hangi lisans programlarına dikey geçiş için başvurabileceklerini, bu programların koşullarını ve bu programlara alınacak öğrenci sayılarını gösteren bir kılavuz hazırlamaktadır. Bu kılavuz, Yükseköğretim Kurulunun onayı ile yürürlüğe girer. ÖSYM, başvurma koşullarını taşıyan adayları, yerleştirme puanları ve lisans programlarının kontenjan ve koşullarını göz önünde tutarak, Üniversite Seçme Sınavı sonuçları açıklandıktan sonra yapacakları tercihleri göz önüne alınarak, lisans programlarına yerleştirir. Akademik not ortalamalarından elde edilecek ön lisans başarı puanlarının sınav puanlarına katılarak DGS Puanının nasıl hesaplanacağı ÖSYM tarafından belirlenir ve Dikey Geçiş Sınavı Kılavuzunda yer alır.

Programın öğrencileri ayrıca, yükseköğretim kurumunun açtığı çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift Anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı ön lisans diploması alabilirler.

Programdan mezun olan öğrencilerin örgün öğretim ve açık öğretim lisans programlarına dikey geçiş yapmaları ve yerleştirilmeleriyle ilgili esas ve usullerin belirlendiği “Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik’in getirmiş olduğu hakları kullanabilir.


Yasal Dayanağı

Programın yasal dayanağı olarak, aşağıdaki mevzuat sıralanmıştır.

    YÖK tarafından yürütülen:

  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (ve Ek Madde-35 vb. ilgili) ekleri,
  • Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana dal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik,
  • Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik,
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği.
  • Lisans Öğrenimlerini Tamamlamayan veya Tamamlayamayanların Ön Lisans Diploması Almaları veya Meslek Yüksekokullarına İntibakları Hakkında Yönetmelik,

Mesleki Yeterlilik Kurumu Başkanlığı tarafından yürütülen:

  • Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinin Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik,
  • Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinde Yer Alacak Yeterliliklerin Kalite Güvencesinin Sağlanmasına İlişkin Yönetmelik.

Çankırı Karatekin Üniversitesi tarafından yürütülen:

  • Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön lisans Ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği.

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030024599

Qualification Title
Associate Degree in Electronics Technology
Awarding BodyKaratekin University
Awarding Body ContactFatih, Uluyazı Campus Ring Road, 18100 Çankırı Center/Çankırı
Awarding Body Urlhttp://www.karatekin.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasElectronics and automation
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

The Electronics Technology Program, which covers a two-year program based on secondary school qualifications (two or three semesters per year), is a higher education program that aims to meet the need for qualified manpower in the public and private sectors with an educational approach that has universal ethical values, has adopted entrepreneurial and innovative approaches, and can interpret and apply theoretical and practical knowledge and skills in the profession with analytical thinking ability and constitutes the first stage of undergraduate education.

Learning Environments

• Electronics Technology Program education and training is carried out theoretically and practically formally (or using distance education methods within the framework of the relevant legislation).

• In addition, in addition to the 7 laboratories and application areas within the higher education institution, practical training is provided as internships or workplace training in the industry, health institutions and workplaces.

Description

• Has basic, current and applied information about the profession.

• Has information about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes.

• Follows current developments and applications for the profession and uses them effectively.

• Effectively uses information technologies (software, program, animation etc.) related to the profession.

• Has the ability to independently evaluate professional problems and issues with an analytical and critical approach and present solution proposals.

• Can effectively present thoughts at the level of knowledge and skills through written and verbal communication and express them in an understandable manner.

• Takes responsibility as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in applications related to the field.

• Has awareness of career management and lifelong learning.

• Has social, scientific, cultural and ethical values ​​in the stages of collecting, applying and announcing data related to the field.

• Follows up on information in the field using a foreign language and communicates with colleagues

• Explains the basics of electronic circuits, performs mathematical calculations and necessary measurements.

• Defines and applies digital and analog electronic techniques.

• Designs microcontroller systems, develops programs and applications.

• Detects and fixes malfunctions that may occur in electronic devices.

Key Competencies

Has the following key competencies at a pre-advanced level:

• Literacy competence

• Multilingual competence

• Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

• Digital competence

• Personal, social and learning to learn competence

• Citizenship competence

• Entrepreneurial competence

• Cultural awareness and expression competence

Further Info

Measurement and evaluation methods; evaluation of exams and determination of course success grades, types of exams and their contribution to course success grades, the relevant provisions of the legislation such as “Çankırı Karatekin University Associate and Undergraduate Education and Training Regulation” etc., which are organized by the higher education institution in accordance with the basic principles determined by YÖK, are applied in these matters. The exams used in measurement and evaluation consist of quizzes, midterm exams, mid-term/end-of-year exams, make-up exams, practice exams, make-up exams, additional exams, single-course exams and exemption exams. Exams are held in written, oral or both written and oral or practical form. Exams are held in the form of 1 midterm exam (40%) and a final exam (60%). All exams are evaluated out of 100 points. The place and dates of the exams are determined by the academic units and announced at least one week before the exams. In the event of a midterm exam, the effect of the midterm exam on the success grade is 40%. If more than one midterm exam or other activities are held, the total effect of these exams and activities on the success grade cannot be less than 40% and more than 70%.

It is essential to attend 70% of theoretical courses and 80% of practical courses. The list of those who do not have the right to take the exam due to their absence is announced by the instructor responsible for the relevant course before the end-of-term exam. Special exam methods determined by the relevant unit board may be applied by considering the disability status of disabled students within the framework of the provisions of this legislation.

A total of 120 ECTS courses are taken in the curriculum as theoretical and practical, and it is essential that they do a 30-day internship related to their profession in the 2nd (second) year of the program. Internship is the practical and applied education that students will do in the relevant sector. Education, practice and internships in workplaces are carried out within the framework of the principles and procedures determined by the Council of Higher Education.

Quality Assurance

YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions in order to monitor the quality of higher education programs.

It includes “University Monitoring and Evaluation Reports”, “Higher Education Institutions Reports”, “University Monitoring and Evaluation Indicators and Explanations” etc. prepared annually for higher education institutions within the framework of the criteria determined by YÖK and shared with the public, as well as quantitative and qualitative evaluations regarding the academic, administrative and financial data of higher education institutions.

In addition, the Council of Higher Education has established the “Quality Assurance Guide for Higher Education Diploma Programs”, “Regulation on Quality Assurance and Higher Education Quality Board” and “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance for Higher Education Diploma Programs” legislation in order to regulate the procedures and principles regarding internal and external quality assurance in the higher education system, the quality levels of higher education institutions’ education, training, research and social contribution activities and administrative services by the Higher Education Quality Board according to national and international quality standards, the recognition and authorization of independent external evaluation and accreditation institutions, and the organization, working procedures and quality commission structures in higher education institutions.

In this context, the Higher Education Quality Board has established the following; to determine national policies and strategies regarding quality assurance in the higher education system and to share them with the public; to carry out activities for the development and dissemination of quality culture in the higher education system; to encourage the establishment of internal quality assurance systems in higher education institutions and to guide higher education institutions in this regard; to monitor the studies on higher education quality assurance systems at national and international levels, to carry out joint studies at national and international levels; to determine the principles, quality indicators and related rules to be applied in external evaluation and accreditation; to evaluate higher education institutions within the scope of evaluation programs regarding the quality levels of education-training, research and development, social contribution and administrative services, to evaluate higher education institutions that apply to the institutional accreditation program and to make accreditation decisions within the scope of this evaluation and to present these decisions to the relevant stakeholders, primarily the Council of Higher Education, to evaluate higher education programs when needed; to evaluate and monitor the activities of higher education institutions within the scope of the mission differentiation and specialization program and to present the related results to the Council of Higher Education; to organize events and make publications in order to inform higher education institutions about the processes to be applied in external evaluation and accreditation; to prepare the Higher Education Quality Assurance Status Report every year that will include recommendations for quality improvements in the field of national higher education by evaluating the evaluation processes of higher education institutions, internal quality assurance studies and the authorization processes of accreditation institutions, and to present them to the information of the Council of Higher Education and other relevant stakeholders; In order to operate in the fields of external evaluation and accreditation, it evaluates the registration applications of private law legal entities that apply for registration within the framework of determined principles and rules, and makes decisions, monitors the activities of these organizations and obtains information when deemed necessary, warns when necessary or cancels their registrations; represents Turkey before international organizations on quality assurance in higher education; cooperates with the Turkish Qualifications Framework Board on issues related to the higher education quality assurance system; and evaluates the level of implementation of the provisions in the "Regulation on the Provision of Quality Assurance of Qualifications to be Included in the Turkish Qualifications Framework" in higher education institutions. In addition, the quality assurance of associate degree programs in higher education is determined according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

For the creation and approval of educational programs:

• YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening associate degree departments and programs in higher education institutions,

• The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues,

• The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

• For measurement and evaluation, how the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student will be measured and evaluated is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

• For certification, students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

For “Self-Assessment-External Assessment”, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year in the context of continuous monitoring. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements

• Graduating from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions for admission to associate degree programs of higher education institutions.

• Being placed in the relevant associate degree program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.

Conditions for SuccessStudents enrolled in this program take a total of 120 ECTS courses in the prescribed curriculum in order to graduate from the program by gaining their qualifications. In the 2nd (second) year of the program, they are required to do a 30-day internship related to their profession. Internship is the practical and applied training that students will do in the relevant sector. Education, practice and internships in workplaces are carried out within the framework of the principles and procedures determined by YÖK. In order to obtain an associate degree in the Electronics Technology Program; students must successfully complete all compulsory and elective courses (equivalent to a total of 120 ECTS) that they must take in the program, do 30 working days of internship teaching in the public or private sector and have a general academic grade point average (out of 4.00) of at least 2.0. Students who are entitled to graduate from the program by gaining their qualifications are given an associate degree by the higher education institution. The name of the program that the graduating students have completed is stated in their diplomas. Other issues regarding the diplomas are regulated by the higher education institution.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from this program can transfer vertically to undergraduate programs as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM. Vertical transfer quotas are determined by the decision of the Council of Higher Education in a way that they do not exceed ten percent of the quota determined in the related undergraduate programs.

ÖSYM prepares a guide every year showing which undergraduate programs graduates of this department and those who are in their final year that year and fulfill the graduation requirements other than internship can apply for vertical transfer, the conditions of these programs and the number of students to be admitted to these programs. This guide enters into force with the approval of the Council of Higher Education. ÖSYM places candidates who meet the application conditions into undergraduate programs by considering their placement scores and the quotas and conditions of the undergraduate programs, and taking into account the preferences they will make after the University Entrance Exam results are announced. ÖSYM determines how the DGS Score will be calculated by adding the associate degree success scores obtained from the academic grade point averages to the exam scores and is included in the Vertical Transfer Exam Guide.

Students of the program also have the right to participate in double major programs opened by the higher education institution. Students enrolled in double major programs can take courses from both diploma programs simultaneously and receive two separate associate degree diplomas if they are successful.

They can use the rights provided by the "Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs", which determines the principles and procedures regarding the vertical transfer and placement of students who graduate from the program to formal education and open education undergraduate programs.

Legal Basis

The legal basis of the program is listed below.

Conducted by YÖK:

• Higher Education Law No. 2547 (and related Annex Article-35 etc.) annexes,

• Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer,

• Regulation on Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs,

• Regulation on Quality Assurance of Higher Education and Higher Education Quality Board.

• Regulation on Receiving Associate Degree Diplomas or Adaptation to Vocational Schools of Those Who Did Not or Could Not Complete Their Undergraduate Education,

Conducted by Vocational Qualifications Authority:

• Regulation on Procedures and Principles Regarding the Implementation of Turkish Qualifications Framework,

• Regulation on Ensuring Quality Assurance of Qualifications to be Included in Turkish Qualifications Framework.

Conducted by Çankırı Karatekin University:

• Çankırı Karatekin University Associate and Undergraduate Education Regulation.

Validity Period (If Any)

The qualification is always valid.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030024599


Qualification Title
Associate Degree in Electronics Technology

Awarding Body
Karatekin University

Awarding Body Contact
Fatih, Uluyazı Campus Ring Road, 18100 Çankırı Center/Çankırı

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

The Electronics Technology Program, which covers a two-year program based on secondary school qualifications (two or three semesters per year), is a higher education program that aims to meet the need for qualified manpower in the public and private sectors with an educational approach that has universal ethical values, has adopted entrepreneurial and innovative approaches, and can interpret and apply theoretical and practical knowledge and skills in the profession with analytical thinking ability and constitutes the first stage of undergraduate education.


Learning Environments

• Electronics Technology Program education and training is carried out theoretically and practically formally (or using distance education methods within the framework of the relevant legislation).

• In addition, in addition to the 7 laboratories and application areas within the higher education institution, practical training is provided as internships or workplace training in the industry, health institutions and workplaces.


Description

• Has basic, current and applied information about the profession.

• Has information about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes.

• Follows current developments and applications for the profession and uses them effectively.

• Effectively uses information technologies (software, program, animation etc.) related to the profession.

• Has the ability to independently evaluate professional problems and issues with an analytical and critical approach and present solution proposals.

• Can effectively present thoughts at the level of knowledge and skills through written and verbal communication and express them in an understandable manner.

• Takes responsibility as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in applications related to the field.

• Has awareness of career management and lifelong learning.

• Has social, scientific, cultural and ethical values ​​in the stages of collecting, applying and announcing data related to the field.

• Follows up on information in the field using a foreign language and communicates with colleagues

• Explains the basics of electronic circuits, performs mathematical calculations and necessary measurements.

• Defines and applies digital and analog electronic techniques.

• Designs microcontroller systems, develops programs and applications.

• Detects and fixes malfunctions that may occur in electronic devices.


Key Competencies

Has the following key competencies at a pre-advanced level:

• Literacy competence

• Multilingual competence

• Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

• Digital competence

• Personal, social and learning to learn competence

• Citizenship competence

• Entrepreneurial competence

• Cultural awareness and expression competence


Further Info

Measurement and evaluation methods; evaluation of exams and determination of course success grades, types of exams and their contribution to course success grades, the relevant provisions of the legislation such as “Çankırı Karatekin University Associate and Undergraduate Education and Training Regulation” etc., which are organized by the higher education institution in accordance with the basic principles determined by YÖK, are applied in these matters. The exams used in measurement and evaluation consist of quizzes, midterm exams, mid-term/end-of-year exams, make-up exams, practice exams, make-up exams, additional exams, single-course exams and exemption exams. Exams are held in written, oral or both written and oral or practical form. Exams are held in the form of 1 midterm exam (40%) and a final exam (60%). All exams are evaluated out of 100 points. The place and dates of the exams are determined by the academic units and announced at least one week before the exams. In the event of a midterm exam, the effect of the midterm exam on the success grade is 40%. If more than one midterm exam or other activities are held, the total effect of these exams and activities on the success grade cannot be less than 40% and more than 70%.

It is essential to attend 70% of theoretical courses and 80% of practical courses. The list of those who do not have the right to take the exam due to their absence is announced by the instructor responsible for the relevant course before the end-of-term exam. Special exam methods determined by the relevant unit board may be applied by considering the disability status of disabled students within the framework of the provisions of this legislation.

A total of 120 ECTS courses are taken in the curriculum as theoretical and practical, and it is essential that they do a 30-day internship related to their profession in the 2nd (second) year of the program. Internship is the practical and applied education that students will do in the relevant sector. Education, practice and internships in workplaces are carried out within the framework of the principles and procedures determined by the Council of Higher Education.


Quality Assurance

YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions in order to monitor the quality of higher education programs.

It includes “University Monitoring and Evaluation Reports”, “Higher Education Institutions Reports”, “University Monitoring and Evaluation Indicators and Explanations” etc. prepared annually for higher education institutions within the framework of the criteria determined by YÖK and shared with the public, as well as quantitative and qualitative evaluations regarding the academic, administrative and financial data of higher education institutions.

In addition, the Council of Higher Education has established the “Quality Assurance Guide for Higher Education Diploma Programs”, “Regulation on Quality Assurance and Higher Education Quality Board” and “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance for Higher Education Diploma Programs” legislation in order to regulate the procedures and principles regarding internal and external quality assurance in the higher education system, the quality levels of higher education institutions’ education, training, research and social contribution activities and administrative services by the Higher Education Quality Board according to national and international quality standards, the recognition and authorization of independent external evaluation and accreditation institutions, and the organization, working procedures and quality commission structures in higher education institutions.

In this context, the Higher Education Quality Board has established the following; to determine national policies and strategies regarding quality assurance in the higher education system and to share them with the public; to carry out activities for the development and dissemination of quality culture in the higher education system; to encourage the establishment of internal quality assurance systems in higher education institutions and to guide higher education institutions in this regard; to monitor the studies on higher education quality assurance systems at national and international levels, to carry out joint studies at national and international levels; to determine the principles, quality indicators and related rules to be applied in external evaluation and accreditation; to evaluate higher education institutions within the scope of evaluation programs regarding the quality levels of education-training, research and development, social contribution and administrative services, to evaluate higher education institutions that apply to the institutional accreditation program and to make accreditation decisions within the scope of this evaluation and to present these decisions to the relevant stakeholders, primarily the Council of Higher Education, to evaluate higher education programs when needed; to evaluate and monitor the activities of higher education institutions within the scope of the mission differentiation and specialization program and to present the related results to the Council of Higher Education; to organize events and make publications in order to inform higher education institutions about the processes to be applied in external evaluation and accreditation; to prepare the Higher Education Quality Assurance Status Report every year that will include recommendations for quality improvements in the field of national higher education by evaluating the evaluation processes of higher education institutions, internal quality assurance studies and the authorization processes of accreditation institutions, and to present them to the information of the Council of Higher Education and other relevant stakeholders; In order to operate in the fields of external evaluation and accreditation, it evaluates the registration applications of private law legal entities that apply for registration within the framework of determined principles and rules, and makes decisions, monitors the activities of these organizations and obtains information when deemed necessary, warns when necessary or cancels their registrations; represents Turkey before international organizations on quality assurance in higher education; cooperates with the Turkish Qualifications Framework Board on issues related to the higher education quality assurance system; and evaluates the level of implementation of the provisions in the "Regulation on the Provision of Quality Assurance of Qualifications to be Included in the Turkish Qualifications Framework" in higher education institutions. In addition, the quality assurance of associate degree programs in higher education is determined according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

For the creation and approval of educational programs:

• YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening associate degree departments and programs in higher education institutions,

• The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues,

• The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

• For measurement and evaluation, how the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student will be measured and evaluated is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

• For certification, students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

For “Self-Assessment-External Assessment”, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year in the context of continuous monitoring. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements

• Graduating from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions for admission to associate degree programs of higher education institutions.

• Being placed in the relevant associate degree program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.


Conditions for Success
Students enrolled in this program take a total of 120 ECTS courses in the prescribed curriculum in order to graduate from the program by gaining their qualifications. In the 2nd (second) year of the program, they are required to do a 30-day internship related to their profession. Internship is the practical and applied training that students will do in the relevant sector. Education, practice and internships in workplaces are carried out within the framework of the principles and procedures determined by YÖK. In order to obtain an associate degree in the Electronics Technology Program; students must successfully complete all compulsory and elective courses (equivalent to a total of 120 ECTS) that they must take in the program, do 30 working days of internship teaching in the public or private sector and have a general academic grade point average (out of 4.00) of at least 2.0. Students who are entitled to graduate from the program by gaining their qualifications are given an associate degree by the higher education institution. The name of the program that the graduating students have completed is stated in their diplomas. Other issues regarding the diplomas are regulated by the higher education institution.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from this program can transfer vertically to undergraduate programs as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM. Vertical transfer quotas are determined by the decision of the Council of Higher Education in a way that they do not exceed ten percent of the quota determined in the related undergraduate programs.

ÖSYM prepares a guide every year showing which undergraduate programs graduates of this department and those who are in their final year that year and fulfill the graduation requirements other than internship can apply for vertical transfer, the conditions of these programs and the number of students to be admitted to these programs. This guide enters into force with the approval of the Council of Higher Education. ÖSYM places candidates who meet the application conditions into undergraduate programs by considering their placement scores and the quotas and conditions of the undergraduate programs, and taking into account the preferences they will make after the University Entrance Exam results are announced. ÖSYM determines how the DGS Score will be calculated by adding the associate degree success scores obtained from the academic grade point averages to the exam scores and is included in the Vertical Transfer Exam Guide.

Students of the program also have the right to participate in double major programs opened by the higher education institution. Students enrolled in double major programs can take courses from both diploma programs simultaneously and receive two separate associate degree diplomas if they are successful.

They can use the rights provided by the "Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs", which determines the principles and procedures regarding the vertical transfer and placement of students who graduate from the program to formal education and open education undergraduate programs.


Legal Basis

The legal basis of the program is listed below.

Conducted by YÖK:

• Higher Education Law No. 2547 (and related Annex Article-35 etc.) annexes,

• Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer,

• Regulation on Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs,

• Regulation on Quality Assurance of Higher Education and Higher Education Quality Board.

• Regulation on Receiving Associate Degree Diplomas or Adaptation to Vocational Schools of Those Who Did Not or Could Not Complete Their Undergraduate Education,

Conducted by Vocational Qualifications Authority:

• Regulation on Procedures and Principles Regarding the Implementation of Turkish Qualifications Framework,

• Regulation on Ensuring Quality Assurance of Qualifications to be Included in Turkish Qualifications Framework.

Conducted by Çankırı Karatekin University:

• Çankırı Karatekin University Associate and Undergraduate Education Regulation.


Validity Period (If Any)

The qualification is always valid.


Url
Open Address