Yeterlilik Kodu

TR0030222030

Yeterlilik Adı
Eletronörofizyoloji (Tezli) Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÜniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://iuc.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Fizik
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Bu programda yetişen araştırmacılar EEG, EMG ve uyku incelemeleri yapabilir. Sinir sisteminde gelişen tüm olayların nörofizyolojik altyapısını ve ilişkili yolakları detaylı öğrenerek, beynin işleyişini ve hastalıkları bir bütün olarak anlayıp araştırır.

Öğrencilerinin program devam ederken SCI, SCI-E kapsamında dergilerde orijinal makale ve/veya olgu sunumu şeklinde makale yayımlamış olmaları beklenmektedir

Öğrencilerin ulusal ve uluslararası kongrelerde sunum yapmaları ve ulusal projelerde yer almaları programın hedefleri arasında yer almaktadır.

Öğrenme Ortamları

Nöroloji kliniği içinde EEG, EMG, UP ve Uyku laboratuvarları ile beyin cerrahisi kliniğinde uzun süreli EEG laboratuvarı

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Temel EEG dalga paternlerini tanımak, bu dalgaların biyolojik temellerini anlamak
  • EEG incelemesinde montajların mantığını öğrenmek ve referansiyel-bipolar montaj farklarının polarite sorunu üzerinden farklarını bilmek
  • Yaş grupları arasındaki değişikliklere dikkat çekilmesi
  • Rutin EEG çekimi sırasında aktivasyon metodlarının anlaşılması
  • Patolojik bulgularla karıştırılabilen bozukluların tanımı
  • Epileptiform aktivitelerin tanımlanması, anlaşılması
  • EEG incelemesinde karşılaşılabilecek patolojik dalgaları öğrenilmesi
  • İktal EEG değerlendirme becerisi kazanma
  • Epilepsi nöbetlerinin klinik açıdan sınıflandırılması ile tanı ve tedavinin pekiştirilmesi
  • EEG değerlendirmesinden sonra bulguların raporlamak
  • Periferik sinirlerin, nöromüsküler kavşak ve kasların anatomisi ve fizyolojisi
  • Aksiyon potansiyelleri ve iyon kanallarını öğrenmek
  • Biyoelektrik potansiyellerin oluşumu, iletimi ve kaydedilmesi ve EMG cihaz bilgisini öğrenmek
  • Motor ve duysal ileti çalışmaları ve geç yanıtları anlaşılmak
  • İğne EMG'nin temellerini öğrenmek
  • UP temel ilkeleri ve Duysal uyandırılmış potansiyelleri tanımlamak
  • Görsel ve beyin sapı işitsel uyandırılmış potansiyelleri öğrenmek
  • Motor uyandırılmış potansiyelleri öğrenmek
  • Patolojik süreçlerin elektrofizyolojiye yansımalarını öğrenmek
  • Çeşitli nöromüsküler hastalıklarda elektrofizyoloji protokollerini tanımlamak
Anahtar Yetkinlikler
  • Alanı ile ilgili yeni yöntem ve fikirler geliştirebilmek.
  • Alandaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve alanla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzey beceri kazanabilmek
  • Eğitimde edindiği yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile akademik düzeyde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
  • Alanla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
  • Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
  • Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek
  • Nörofizyoloji ve/veya nörobilim alanları ile ilgili bilimsel bir makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek
  • Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümünde liderlik yapabilmek
  • En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde akademik makale okumak, yazmak ve sunum yapabilmek
  • Alanı/iş yaşamındaki toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretmek.
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yazılı sınav, sözlü sınav, pratik sınavı, ödev, sunum

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Tıp fakültesi mezunu ve Nöroloji uzmanı olmak, ALES’de başarılı olmak, yabancı dil sınavında başarılı olmak, mülakatta başarılı olmak

Başarma ŞartlarıÖğrencinin tezini teslim etmeden önce aldığı dersleri, seminerleri, kredileri ve AKTS kredilerini ve tamamlayıcı etkinlik/uygulamaları başarıyla tamamlaması gerekir. Hazırladıkları yüksek lisans tezini akademik jüri önünde başarı ile savunmalıdır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olanlar nöroloji uzmanı olarak elektrofizyoloji laboratuvarında daha etkin bir şekilde çalışabilir ve akademisyen olarak yollarına devam edebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030222030


Yeterlilik Adı
Eletronörofizyoloji (Tezli) Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Bu programda yetişen araştırmacılar EEG, EMG ve uyku incelemeleri yapabilir. Sinir sisteminde gelişen tüm olayların nörofizyolojik altyapısını ve ilişkili yolakları detaylı öğrenerek, beynin işleyişini ve hastalıkları bir bütün olarak anlayıp araştırır.

Öğrencilerinin program devam ederken SCI, SCI-E kapsamında dergilerde orijinal makale ve/veya olgu sunumu şeklinde makale yayımlamış olmaları beklenmektedir

Öğrencilerin ulusal ve uluslararası kongrelerde sunum yapmaları ve ulusal projelerde yer almaları programın hedefleri arasında yer almaktadır.


Öğrenme Ortamları

Nöroloji kliniği içinde EEG, EMG, UP ve Uyku laboratuvarları ile beyin cerrahisi kliniğinde uzun süreli EEG laboratuvarı


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Temel EEG dalga paternlerini tanımak, bu dalgaların biyolojik temellerini anlamak
  • EEG incelemesinde montajların mantığını öğrenmek ve referansiyel-bipolar montaj farklarının polarite sorunu üzerinden farklarını bilmek
  • Yaş grupları arasındaki değişikliklere dikkat çekilmesi
  • Rutin EEG çekimi sırasında aktivasyon metodlarının anlaşılması
  • Patolojik bulgularla karıştırılabilen bozukluların tanımı
  • Epileptiform aktivitelerin tanımlanması, anlaşılması
  • EEG incelemesinde karşılaşılabilecek patolojik dalgaları öğrenilmesi
  • İktal EEG değerlendirme becerisi kazanma
  • Epilepsi nöbetlerinin klinik açıdan sınıflandırılması ile tanı ve tedavinin pekiştirilmesi
  • EEG değerlendirmesinden sonra bulguların raporlamak
  • Periferik sinirlerin, nöromüsküler kavşak ve kasların anatomisi ve fizyolojisi
  • Aksiyon potansiyelleri ve iyon kanallarını öğrenmek
  • Biyoelektrik potansiyellerin oluşumu, iletimi ve kaydedilmesi ve EMG cihaz bilgisini öğrenmek
  • Motor ve duysal ileti çalışmaları ve geç yanıtları anlaşılmak
  • İğne EMG'nin temellerini öğrenmek
  • UP temel ilkeleri ve Duysal uyandırılmış potansiyelleri tanımlamak
  • Görsel ve beyin sapı işitsel uyandırılmış potansiyelleri öğrenmek
  • Motor uyandırılmış potansiyelleri öğrenmek
  • Patolojik süreçlerin elektrofizyolojiye yansımalarını öğrenmek
  • Çeşitli nöromüsküler hastalıklarda elektrofizyoloji protokollerini tanımlamak

Anahtar Yetkinlikler
  • Alanı ile ilgili yeni yöntem ve fikirler geliştirebilmek.
  • Alandaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve alanla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzey beceri kazanabilmek
  • Eğitimde edindiği yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile akademik düzeyde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
  • Alanla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
  • Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
  • Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek
  • Nörofizyoloji ve/veya nörobilim alanları ile ilgili bilimsel bir makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek
  • Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümünde liderlik yapabilmek
  • En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde akademik makale okumak, yazmak ve sunum yapabilmek
  • Alanı/iş yaşamındaki toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretmek.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yazılı sınav, sözlü sınav, pratik sınavı, ödev, sunum


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Tıp fakültesi mezunu ve Nöroloji uzmanı olmak, ALES’de başarılı olmak, yabancı dil sınavında başarılı olmak, mülakatta başarılı olmak


Başarma Şartları
Öğrencinin tezini teslim etmeden önce aldığı dersleri, seminerleri, kredileri ve AKTS kredilerini ve tamamlayıcı etkinlik/uygulamaları başarıyla tamamlaması gerekir. Hazırladıkları yüksek lisans tezini akademik jüri önünde başarı ile savunmalıdır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olanlar nöroloji uzmanı olarak elektrofizyoloji laboratuvarında daha etkin bir şekilde çalışabilir ve akademisyen olarak yollarına devam edebilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030222030

Qualification Title
Electroneurophysiology master program
Awarding BodyIstanbul University - Cerrahpaşa
Awarding Body ContactIstanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://iuc.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasPhysics
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile

Researchers trained in this program can perform EEG, EMG, and polysomnography. By learning in detail the neurophysiological infrastructure and related pathways of all events occurring in the nervous system, the student understands and investigates the functioning of the brain and diseases as a whole.

While the program continues, students are expected to have published original articles and case reports in journals within the scope of SCI and SCI-E.

This program aims students to present at national and international congresses and participate in national projects.

Learning Environments

EEG, EMG, UP, and Sleep laboratories in the neurology clinic and video EEG monitorization laboratory in the neurosurgery clinic

Description
  • Recognizing basic EEG wave patterns and understanding the biological basis of these waves
  • To learn the basics of montages in EEG examination and to know the differences between referential-bipolar montages over the polarity problem.
  • Drawing attention to changes between age groups
  • Understanding activation methods during routine EEG recording
  • Definition of disorders that can be confused with pathological findings
  • Identifying and understanding epileptiform activities
  • Learning the pathological waves that may be encountered in EEG examination
  • Gaining ictal EEG evaluation skills
  • Consolidating diagnosis and treatment by clinical classification of epileptic seizures
  • Reporting findings after EEG evaluation
  • Anatomy and physiology of peripheral nerves, neuromuscular junctions and muscles
  • To learn action potentials and ion channels
  • To learn the formation, transmission, and recording of bioelectric potentials and EMG device information
  • Understanding motor and sensory conduction studies and late responses
  • Learning the basics of needle EMG
  • Defining the basic principles of UP and Sensory evoked potentials
  • Learning visual and brainstem auditory evoked potentials
  • Learning motor evoked potentials
  • Learning the reflections of pathological processes on electrophysiology
  • Describing electrophysiology protocols in various neuromuscular diseases
Key Competencies
  • To be able to develop new methods and ideas related to the field.
  • To approach new information in the field systematically and gain high-level skills in field-related research methods.
  • To develop and deepen current and advanced knowledge in the field at an academic level with original thought and research based on the competencies acquired in education and to reach original definitions that will bring innovation to science.
  • To understand the interaction between various disciplines related to the field; To reach original results using knowledge that requires expertise in analyzing, synthesizing, and evaluating new and complex ideas.
  • To develop a new scientific method that innovates science or to apply a technique to a different field, one must research, comprehend, design, adapt, and use an original subject.
  • Ability to communicate effectively, demonstrating competence in defending original views within a community of experts
  • To expand the boundaries of knowledge in the field by publishing a scientific article related to neurophysiology and/or neuroscience in national and/or international peer-reviewed journals.
  • To be able to lead in solving unique and interdisciplinary problems
  • Ability to read, write, and present academic articles at an advanced level in at least one foreign language
  • To produce solutions to social, scientific, and ethical issues in the field/business life.
Further Info

A program that can integrate and compete with the world by having an infrastructure that is open to improvement and updating, with qualified personnel at national and international standards.

Continuously improving by following innovations and technological developments

To meet the demands of our students, and graduates effectively and quickly without compromising quality.

Quality Assurance

In order to supervise the quality of higher education programmes;

is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities.

prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.

"Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

  1. Establishment and Approval of Curricula 

YÖK determines the minimum standards and criteria required to open thesis graduate programs in higher education institutions.

1.1. In higher education institutions, the curriculum of thesis graduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 

Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

2. Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each thesis graduate program will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations

3. Certification: Students enrolled in thesis graduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a thesis graduate diploma.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.

Access Requirements

Being a medical school graduate and a neurologist, being successful in ALES, being successful in the foreign language exam, being successful in the interview

Conditions for SuccessThe student must successfully complete his courses, seminar, credits and ECTS credits, and complementary activities/practices before submitting his thesis. They must also successfully defend their master's thesis in front of an academic jury.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can work more effectively in the electrophysiology laboratory as neurologists and continue their careers as academicians.

Legal Basis

Law no. 2547 on Higher Education

Postgraduate Education and Training Regulation

Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030222030


Qualification Title
Electroneurophysiology master program

Awarding Body
Istanbul University - Cerrahpaşa

Awarding Body Contact
Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile

Researchers trained in this program can perform EEG, EMG, and polysomnography. By learning in detail the neurophysiological infrastructure and related pathways of all events occurring in the nervous system, the student understands and investigates the functioning of the brain and diseases as a whole.

While the program continues, students are expected to have published original articles and case reports in journals within the scope of SCI and SCI-E.

This program aims students to present at national and international congresses and participate in national projects.


Learning Environments

EEG, EMG, UP, and Sleep laboratories in the neurology clinic and video EEG monitorization laboratory in the neurosurgery clinic


Description
  • Recognizing basic EEG wave patterns and understanding the biological basis of these waves
  • To learn the basics of montages in EEG examination and to know the differences between referential-bipolar montages over the polarity problem.
  • Drawing attention to changes between age groups
  • Understanding activation methods during routine EEG recording
  • Definition of disorders that can be confused with pathological findings
  • Identifying and understanding epileptiform activities
  • Learning the pathological waves that may be encountered in EEG examination
  • Gaining ictal EEG evaluation skills
  • Consolidating diagnosis and treatment by clinical classification of epileptic seizures
  • Reporting findings after EEG evaluation
  • Anatomy and physiology of peripheral nerves, neuromuscular junctions and muscles
  • To learn action potentials and ion channels
  • To learn the formation, transmission, and recording of bioelectric potentials and EMG device information
  • Understanding motor and sensory conduction studies and late responses
  • Learning the basics of needle EMG
  • Defining the basic principles of UP and Sensory evoked potentials
  • Learning visual and brainstem auditory evoked potentials
  • Learning motor evoked potentials
  • Learning the reflections of pathological processes on electrophysiology
  • Describing electrophysiology protocols in various neuromuscular diseases

Key Competencies
  • To be able to develop new methods and ideas related to the field.
  • To approach new information in the field systematically and gain high-level skills in field-related research methods.
  • To develop and deepen current and advanced knowledge in the field at an academic level with original thought and research based on the competencies acquired in education and to reach original definitions that will bring innovation to science.
  • To understand the interaction between various disciplines related to the field; To reach original results using knowledge that requires expertise in analyzing, synthesizing, and evaluating new and complex ideas.
  • To develop a new scientific method that innovates science or to apply a technique to a different field, one must research, comprehend, design, adapt, and use an original subject.
  • Ability to communicate effectively, demonstrating competence in defending original views within a community of experts
  • To expand the boundaries of knowledge in the field by publishing a scientific article related to neurophysiology and/or neuroscience in national and/or international peer-reviewed journals.
  • To be able to lead in solving unique and interdisciplinary problems
  • Ability to read, write, and present academic articles at an advanced level in at least one foreign language
  • To produce solutions to social, scientific, and ethical issues in the field/business life.

Further Info

A program that can integrate and compete with the world by having an infrastructure that is open to improvement and updating, with qualified personnel at national and international standards.

Continuously improving by following innovations and technological developments

To meet the demands of our students, and graduates effectively and quickly without compromising quality.


Quality Assurance

In order to supervise the quality of higher education programmes;

is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities.

prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.

"Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

  1. Establishment and Approval of Curricula 

YÖK determines the minimum standards and criteria required to open thesis graduate programs in higher education institutions.

1.1. In higher education institutions, the curriculum of thesis graduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 

Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

2. Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each thesis graduate program will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations

3. Certification: Students enrolled in thesis graduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a thesis graduate diploma.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.


Access Requirements

Being a medical school graduate and a neurologist, being successful in ALES, being successful in the foreign language exam, being successful in the interview


Conditions for Success
The student must successfully complete his courses, seminar, credits and ECTS credits, and complementary activities/practices before submitting his thesis. They must also successfully defend their master's thesis in front of an academic jury.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can work more effectively in the electrophysiology laboratory as neurologists and continue their careers as academicians.


Legal Basis

Law no. 2547 on Higher Education

Postgraduate Education and Training Regulation

Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address