Yeterlilik Kodu

TR0030009906

Yeterlilik Adı
Endüstri Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumÜsküdar Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAltunizade, Üniversite Sok. No:14, 34662 Üsküdar/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttp://www.uskudar.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 24/10/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 2141.01

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Endüstri Mühendisliği programı; sistemleri, süreçleri ve organizasyonları etkin, verimli ve sürdürülebilir şekilde planlayıp yönetebilecek mühendisler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrencilere mühendislik bilgisi ile birlikte analitik düşünme, problem çözme, sistem tasarımı, karar verme, veri analizi ve yazılım kullanımı becerileri kazandırılır.

Öğrenme Ortamları

Akıllı tahtalı ve projeksiyonlu derslikler

Bilgisayar laboratuvarları (örneğin: Simülasyon, Matlab, Python, Arena yazılımları yüklü)

Mühendislik fakültesi ortak alanları (çalışma odaları, toplantı salonları)

ALMS/LMS platformu: Ders içerikleri, ödevler ve sınavlar için

Microsoft Teams: Çevrimiçi dersler, seminerler ve proje sunumları için

Turnitin: Ödevlerde intihal kontrolü

Mühendislik yazılımları: ARENA, MATLAB, Simio, Excel Solver, Minitab vb.

Danışmanlık saatleri ve ofis görüşmeleri için akademik danışmanlık sistemi

Kütüphane ve veri tabanı erişimi (Scopus, Web of Science, Springer, IEEE Xplore)

Öğrenci projeleri için bilgisayar laboratuvarları

Grup çalışma alanları, kariyer merkezi desteği

Sektörle yürütülen ortak projeler (ders içinde veya bitirme projesi kapsamında)

Saha gezileri ve teknik inceleme ziyaretleri

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği alanında yeterli altyapıya sahiptir.

PÇ-2 Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerin çevresel, ekonomik ve sosyal açıdan modeller ve çözümler, bu sayede BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarına katkı sağlar.

PÇ-3 Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü belirlenen gereksinimleri karşılayacak şekilde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında tasarlar.

PÇ-4 Endüstri ve sistem mühendisliği alanındaki uygulamalar için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir; bu uygulamalar için modern teknik araçlar geliştirir ve/veya kullanır.

PÇ-5 Endüstri Mühendisliği alanındaki problemlerin analizi için detaylı literatür araştırması yapar, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanır, analiz yapar ve sonuçları yorumlar.

PÇ-6 Disiplin içi veya disiplinler arası çalışmalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

PÇ-7 Bir yabancı dili (İngilizce) Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak Endüstri Mühendisliği ile ilgili bilgilere erişir, raporlar ve etkin bir şekilde karşı tarafa aktarır.

PÇ-8 Çağın sorunlarını ve bilim ve teknolojideki güncel gelişmeleri, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak yakından takip eder ve sürekli kendini geliştirir.

PÇ-9 Mesleki konularda bilimsel ve etik değerlere sahiptir.

PÇ-10 Endüstri Mühendisliği alanında yenilikçi projeler ortaya çıkarır ve bu projeleri tüm boyutları ile düşünerek yönetir.

PÇ-11 Endüstri Mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve iş güvenliği üzerindeki etkilerini saptar ve Endüstri Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ara sınavlar ve final sınavları

Proje sunumları ve yazılı proje raporları

Uygulamalı çalışmalar ve uygulama sınavları

Akran değerlendirmesi ve öz değerlendirme

Staj değerlendirmeleri ve işyeri danışman görüşleri

Bitirme projesi süreci ve çıktıları

Süreç odaklı değerlendirme (ödevler, kısa sınavlar, forum katkıları)

Program çıktıları ile uyumlu değerlendirme eşleştirmeleri

 

Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde harf sistemine dönüştürülür. GANO’su 1.80’in altında kalan öğrenciler sınamalı statüsüne geçer. Dördüncü yarıyıl sonunda sınamalı statüde olan öğrenciler sınamalı statüden çıkana kadar beşinci ve daha sonraki yarıyıllara ait 1.60-1.69 GANO ile en fazla 2 ders, 1.70-1.79 GANO ile en fazla 3 ders alabilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.

Başarı notunun belirlenmesinde bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Ancak öğrenci sayısı 8’in altında olan sınıflarda bağıl değerlendirme sistemi yerine aşağıdaki tablo değerleri kullanılır. Aşağıdaki tabloda gösterilen harf notları, 100 puan üzerinden not karşılıkları ve not katsayıları dikkate alınarak belirlenir:

Harf Notu

Katsayı

Not Aralığı

AA

4.00

90-100

BA

3.50

85-89

BB

3.00

80-84

CB

2.50

75-79

CC

2.00

70-74

DC

1.50

65-69

DD

1.00

60-64

FD

0.50

50-59

FF

0.00

0-49

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

 YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

 YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

 YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun

olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

 Endüstri Mühendisliği Lisans Programı, Üsküdar Üniversitesi’nin kalite güvence sistemine entegre olarak faaliyet göstermektedir. Üniversitenin kalite güvence politikası doğrultusunda, program çıktılarının izlenmesi, ders kazanımlarının değerlendirilmesi, öğretim yöntemlerinin iyileştirilmesi ve öğrenci memnuniyetinin artırılması hedeflenmektedir.

Program, 01.05.2025–30.09.2027 yılları arasında geçerli olmak üzere MÜDEK (Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından 2 yıl süreyle akredite edilmiştir. Bu akreditasyon, programın ulusal ve uluslararası mühendislik eğitim standartlarını karşıladığını ve sürekli iyileştirme kültürünü benimsediğini göstermektedir.

Programda kalite güvencesi kapsamında aşağıdaki süreçler işletilmektedir:

  • Program çıktılarının düzenli aralıklarla ölçülmesi ve değerlendirilmesi,
  • İç ve dış paydaşlardan (öğrenciler, mezunlar, işverenler, öğretim üyeleri) düzenli geri bildirim toplanması,
  • Akademik personel değerlendirme ve mesleki gelişim faaliyetlerinin izlenmesi,
  • İzleme sonuçlarına göre müfredat, ders içerikleri, uygulamalar ve ölçme-değerlendirme yöntemlerinde düzenlemeler yapılması,
  • MÜDEK değerlendirmeleri doğrultusunda sürekli iyileştirme planlarının oluşturulması ve uygulanması.

Tüm bu süreçler, belge ve veriye dayalı olarak yürütülmekte ve Kalite Komisyonu ile Bölüm Kurulu iş birliği içinde yönetilmektedir.

Giriş Şartı

1. Lise mezuniyet derecesi
2. Gerekli puana sahip olmak ve ÖSYM tarafından yerleştirilmiş olmak
3. Başka bir üniversiteye kayıtlı olmamak

Öğrencilerin ÖSYM tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nda (YKS) ilgili puan türünden yeterli başarıyı göstermesi ve yerleştirilmesi gereklidir. Yatay geçiş ile kaydolacak öğrencilerin “Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” veya Güz ve Bahar Dönemi Ek Madde 1 Uygulama İlkeleri şartlarını, Uluslararası adaylarında Üniversitemiz “Uluslararası Öğrenci Kabulü Yönergesi” şartlarını karşılıyor olması gerekmektedir. Çift Anadal için “Üsküdar Üniversitesi Çift Anadal Programı (ÇAP) Yönergesi” koşullarının sağlanması gerekmektedir.

Başarma Şartları Programdaki mevcut dersleri (toplam 240 AKTS kredisi) başarıyla tamamlamak için tüm öğrencilerin 4.00 ağırlıklı not ortalaması üzerinden 2.00 almaları gerekmektedir. Programlardan mezun olmak için öğrencilerin verilen tüm derslerden en az DD almaları gerekmektedir. Lisans programlarının ders planlarında yer alan derslere kayıt yaptıran ve bu derslerden başarılı olan öğrenciler ile Üsküdar Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim, Staj ve Sınav Yönetmeliği'nde yer alan staj ve mezuniyet projelerini en az 2.00 Genel Not Ortalaması ile başarıyla tamamlayan öğrenciler mezun olarak kabul edilir. Bölümde yer alan çift anadal öğrencilerinin mezun olabilmeleri için ayrıca anadal anadalından mezun olması ve  anadal bölümündeki genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2,72 olması gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu yeterliliğe sahip bireyler, mühendislik, işletme, yönetim bilimleri, endüstri mühendisliği gibi alanlarda yüksek lisans ve doktora programlarına başvurabilirler.

Yasal Dayanağı

Yükseköğretim Kanunu

Üsküdar Üniversitesi Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030009906


Yeterlilik Adı
Endüstri Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Üsküdar Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Altunizade, Üniversite Sok. No:14, 34662 Üsküdar/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 2141.01


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 24/10/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 2141.01


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Endüstri Mühendisliği programı; sistemleri, süreçleri ve organizasyonları etkin, verimli ve sürdürülebilir şekilde planlayıp yönetebilecek mühendisler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrencilere mühendislik bilgisi ile birlikte analitik düşünme, problem çözme, sistem tasarımı, karar verme, veri analizi ve yazılım kullanımı becerileri kazandırılır.


Öğrenme Ortamları

Akıllı tahtalı ve projeksiyonlu derslikler

Bilgisayar laboratuvarları (örneğin: Simülasyon, Matlab, Python, Arena yazılımları yüklü)

Mühendislik fakültesi ortak alanları (çalışma odaları, toplantı salonları)

ALMS/LMS platformu: Ders içerikleri, ödevler ve sınavlar için

Microsoft Teams: Çevrimiçi dersler, seminerler ve proje sunumları için

Turnitin: Ödevlerde intihal kontrolü

Mühendislik yazılımları: ARENA, MATLAB, Simio, Excel Solver, Minitab vb.

Danışmanlık saatleri ve ofis görüşmeleri için akademik danışmanlık sistemi

Kütüphane ve veri tabanı erişimi (Scopus, Web of Science, Springer, IEEE Xplore)

Öğrenci projeleri için bilgisayar laboratuvarları

Grup çalışma alanları, kariyer merkezi desteği

Sektörle yürütülen ortak projeler (ders içinde veya bitirme projesi kapsamında)

Saha gezileri ve teknik inceleme ziyaretleri


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği alanında yeterli altyapıya sahiptir.

PÇ-2 Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerin çevresel, ekonomik ve sosyal açıdan modeller ve çözümler, bu sayede BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarına katkı sağlar.

PÇ-3 Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü belirlenen gereksinimleri karşılayacak şekilde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında tasarlar.

PÇ-4 Endüstri ve sistem mühendisliği alanındaki uygulamalar için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir; bu uygulamalar için modern teknik araçlar geliştirir ve/veya kullanır.

PÇ-5 Endüstri Mühendisliği alanındaki problemlerin analizi için detaylı literatür araştırması yapar, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanır, analiz yapar ve sonuçları yorumlar.

PÇ-6 Disiplin içi veya disiplinler arası çalışmalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

PÇ-7 Bir yabancı dili (İngilizce) Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak Endüstri Mühendisliği ile ilgili bilgilere erişir, raporlar ve etkin bir şekilde karşı tarafa aktarır.

PÇ-8 Çağın sorunlarını ve bilim ve teknolojideki güncel gelişmeleri, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak yakından takip eder ve sürekli kendini geliştirir.

PÇ-9 Mesleki konularda bilimsel ve etik değerlere sahiptir.

PÇ-10 Endüstri Mühendisliği alanında yenilikçi projeler ortaya çıkarır ve bu projeleri tüm boyutları ile düşünerek yönetir.

PÇ-11 Endüstri Mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve iş güvenliği üzerindeki etkilerini saptar ve Endüstri Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.


Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ara sınavlar ve final sınavları

Proje sunumları ve yazılı proje raporları

Uygulamalı çalışmalar ve uygulama sınavları

Akran değerlendirmesi ve öz değerlendirme

Staj değerlendirmeleri ve işyeri danışman görüşleri

Bitirme projesi süreci ve çıktıları

Süreç odaklı değerlendirme (ödevler, kısa sınavlar, forum katkıları)

Program çıktıları ile uyumlu değerlendirme eşleştirmeleri

 

Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde harf sistemine dönüştürülür. GANO’su 1.80’in altında kalan öğrenciler sınamalı statüsüne geçer. Dördüncü yarıyıl sonunda sınamalı statüde olan öğrenciler sınamalı statüden çıkana kadar beşinci ve daha sonraki yarıyıllara ait 1.60-1.69 GANO ile en fazla 2 ders, 1.70-1.79 GANO ile en fazla 3 ders alabilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.

Başarı notunun belirlenmesinde bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Ancak öğrenci sayısı 8’in altında olan sınıflarda bağıl değerlendirme sistemi yerine aşağıdaki tablo değerleri kullanılır. Aşağıdaki tabloda gösterilen harf notları, 100 puan üzerinden not karşılıkları ve not katsayıları dikkate alınarak belirlenir:

Harf Notu

Katsayı

Not Aralığı

AA

4.00

90-100

BA

3.50

85-89

BB

3.00

80-84

CB

2.50

75-79

CC

2.00

70-74

DC

1.50

65-69

DD

1.00

60-64

FD

0.50

50-59

FF

0.00

0-49


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

 YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

 YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

 YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun

olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

 Endüstri Mühendisliği Lisans Programı, Üsküdar Üniversitesi’nin kalite güvence sistemine entegre olarak faaliyet göstermektedir. Üniversitenin kalite güvence politikası doğrultusunda, program çıktılarının izlenmesi, ders kazanımlarının değerlendirilmesi, öğretim yöntemlerinin iyileştirilmesi ve öğrenci memnuniyetinin artırılması hedeflenmektedir.

Program, 01.05.2025–30.09.2027 yılları arasında geçerli olmak üzere MÜDEK (Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından 2 yıl süreyle akredite edilmiştir. Bu akreditasyon, programın ulusal ve uluslararası mühendislik eğitim standartlarını karşıladığını ve sürekli iyileştirme kültürünü benimsediğini göstermektedir.

Programda kalite güvencesi kapsamında aşağıdaki süreçler işletilmektedir:

  • Program çıktılarının düzenli aralıklarla ölçülmesi ve değerlendirilmesi,
  • İç ve dış paydaşlardan (öğrenciler, mezunlar, işverenler, öğretim üyeleri) düzenli geri bildirim toplanması,
  • Akademik personel değerlendirme ve mesleki gelişim faaliyetlerinin izlenmesi,
  • İzleme sonuçlarına göre müfredat, ders içerikleri, uygulamalar ve ölçme-değerlendirme yöntemlerinde düzenlemeler yapılması,
  • MÜDEK değerlendirmeleri doğrultusunda sürekli iyileştirme planlarının oluşturulması ve uygulanması.

Tüm bu süreçler, belge ve veriye dayalı olarak yürütülmekte ve Kalite Komisyonu ile Bölüm Kurulu iş birliği içinde yönetilmektedir.


Giriş Şartı

1. Lise mezuniyet derecesi
2. Gerekli puana sahip olmak ve ÖSYM tarafından yerleştirilmiş olmak
3. Başka bir üniversiteye kayıtlı olmamak

Öğrencilerin ÖSYM tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nda (YKS) ilgili puan türünden yeterli başarıyı göstermesi ve yerleştirilmesi gereklidir. Yatay geçiş ile kaydolacak öğrencilerin “Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” veya Güz ve Bahar Dönemi Ek Madde 1 Uygulama İlkeleri şartlarını, Uluslararası adaylarında Üniversitemiz “Uluslararası Öğrenci Kabulü Yönergesi” şartlarını karşılıyor olması gerekmektedir. Çift Anadal için “Üsküdar Üniversitesi Çift Anadal Programı (ÇAP) Yönergesi” koşullarının sağlanması gerekmektedir.


Başarma Şartları
Programdaki mevcut dersleri (toplam 240 AKTS kredisi) başarıyla tamamlamak için tüm öğrencilerin 4.00 ağırlıklı not ortalaması üzerinden 2.00 almaları gerekmektedir. Programlardan mezun olmak için öğrencilerin verilen tüm derslerden en az DD almaları gerekmektedir. Lisans programlarının ders planlarında yer alan derslere kayıt yaptıran ve bu derslerden başarılı olan öğrenciler ile Üsküdar Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim, Staj ve Sınav Yönetmeliği'nde yer alan staj ve mezuniyet projelerini en az 2.00 Genel Not Ortalaması ile başarıyla tamamlayan öğrenciler mezun olarak kabul edilir. Bölümde yer alan çift anadal öğrencilerinin mezun olabilmeleri için ayrıca anadal anadalından mezun olması ve  anadal bölümündeki genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2,72 olması gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu yeterliliğe sahip bireyler, mühendislik, işletme, yönetim bilimleri, endüstri mühendisliği gibi alanlarda yüksek lisans ve doktora programlarına başvurabilirler.


Yasal Dayanağı

Yükseköğretim Kanunu

Üsküdar Üniversitesi Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030009906

Qualification Title
Endüstri Mühendisliği (İngilizce) License
Awarding BodyUskudar University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.uskudar.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 24/10/2025
TQF Level 6
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The Industrial Engineering program prepares engineers who can plan and manage systems, packages, and organizations effectively, efficiently, and sustainably. Students are equipped with engineering knowledge, along with analytical thinking, problem solving, system design, decision-making, data analysis, and software development.

Learning Environments
Classrooms with smart boards and projectors

Computer labs (e.g., with Simulation, Matlab, Python, and Arena software installed)

Engineering faculty common areas (study rooms, meeting rooms)

ALMS/LMS platform: For course content, assignments, and exams

Microsoft Teams: For online lectures, seminars, and project presentations

Turnitin: For plagiarism checks on assignments

Engineering software: ARENA, MATLAB, Simio, Excel Solver, Minitab, etc.

Academic advising system for consulting hours and office meetings

Library and database access (Scopus, Web of Science, Springer, IEEE Xplore)

Computer labs for student projects

Group workspaces and career center support

Collaborative projects with industry (in-class or as part of a graduation project)

Field trips and technical review visits
Description

Adequate background in Mathematics, Natural Sciences and the Industrial Engineering discipline.

Ability to identify, model and solve complex problems in the area of Industrial Systems Engineering.

Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions, in such a way as to meet the desired requirements in the field of Industrial Engineering.

Ability to employ information technologies effectively in Industrial and Systems Engineering applications and develop and/or use modern techniques and tools for these applications.

Ability to design and conduct experiments and interpret results to analyze problems in the area of Industrial Engineering.

Ability to take responsibility both individually and as a team member to solve unforeseen problems that arise in intra-disciplinary and inter-disciplinary projects.

Ability to access information in the area of Industrial Engineering and to report and communicate this information to others using a foreign language (English) at the European Language Portfolio C1 General Level.

Ability to follow current issues and recent developments in science and technology by accessing databases and other sources of information and to continue to educate oneself.

Awareness of scientific and ethical responsibility in professional matters.Ability to initiate innovative projects in the area of Industrial Engineering and to manage these projects considering all aspects.

Ability to identify the impact of Industrial and Systems Engineering applications on health, environment and safety; awareness of the legal consequences of Industrial and Systems Engineering solutions.

Key Competencies

Possesses the following key competencies at an advanced level.

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning-to-learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

The evaluation criteria to be taken into account (mid-term exam, homework, final exam, etc.) and their ratios are indicated in the course curriculum and syllabus distributed to students and posted on the website at the beginning of the semester. Final examinations are held on the dates announced by the university in the specified place and time. Students semester course grades, midterm exam grades, final exam grades and the grades that take the studies that the students carry out during the semester and the attendance rules into account are given by the instructor in charge of the course.The faculty members use the relative success assessment methodology according to the the 39th, 40th, 41st, and 42nd articles of the Uskudar University Associate Degree and Bachelor Degree Teaching, Training and Testing Regulation to evaluate each student enrolled in their courses and one of the course grades are given from the table given below as the course grade of students.AA, BA, BB, CB, CC, DC and DD show that students succeeded passing the course. FD and FF show failure.Grades Coefficients Course Grade PointsAA 4.00 90-100BA 3.50 85-89BB 3.00 80-84CB 2.50 75-79CC 2.00 70-74DC 1.50 65-69DD 1.00 60-64FD 0.50 50-59FF 0.00 0-49To complete the available courses in the programme (a total of 240 ECTS credits) successfully, all students are required to achieve 2.00 on a 4.00 weighted grade point average. To graduate from the programmes students should get at least DD in all of the courses provided.

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs,

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education, training, and other activities conducted at higher education institutions.

The Council of Higher Education (YÖK) publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions annually, prepared within the framework of criteria determined by the Council of Higher Education (YÖK). Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, prepared based on these reports, are shared with the public by the Council of Higher Education.

The Council of Higher Education (YÖK) publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education.

 

Quality assurance for undergraduate programs in higher education is provided in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by YÖK on these matters.
1.3. The curricula of the National Core Curriculum are approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles established by the Council of Higher Education (YÖK) on these matters.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by the higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter the previous year's "Institutional Internal Evaluation Reports" into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. Furthermore, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that quality assurance is provided for program qualifications. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its regulations.
The Industrial Engineering Undergraduate Program operates in integration with Üsküdar University's quality assurance system. In line with the university's quality assurance policy, the goal is to monitor program outcomes, evaluate course outcomes, improve teaching methods, and increase student satisfaction.
The program has been accredited by MÜDEK (Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs) for a period of two years, from May 1, 2025, to September 30, 2027. This accreditation demonstrates that the program meets national and international engineering education standards and embraces a culture of continuous improvement.
Access Requirements

1. Highschool graduation degree

2. Have the required point and be placed by OSYM

3. Not to be enrolled to another university

Students are required to achieve sufficient success in the relevant score type on the Higher Education Institutions Examination (YKS) administered by ÖSYM and be placed. Students enrolling via horizontal transfer must meet the requirements of the "Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Majors, Minors, and Inter-Institutional Credit Transfer" or the Fall and Spring Semester Additional Article 1 Application Principles. International applicants must meet the requirements of our University's "International Student Admission Guidelines." For double majors, the requirements of the "Üsküdar University Double Major Program (DMP) Guidelines" must be met.

Conditions for Success To successfully complete the program's courses (a total of 240 ECTS credits), all students must achieve a CGPA of 2.00 out of 4.00. To graduate from the programs, students must earn a minimum of a DD in all courses. Students who enroll in and successfully complete the courses listed in the undergraduate program curriculum, as well as the internship and graduation projects specified in the Üsküdar University Associate and Undergraduate Education, Internship, and Examination Regulations, with a minimum CGPA of 2.00 are considered graduates. Double major students in the department must also graduate from their major and maintain a CGPA of at least 2.72 in their major to graduate.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can be employed in a variety of sectors including information technology, logistics, production, finance, consulting and defence and hold positions such as Technical Support Engineer, Business Development Engineer, Planning Engineer, Production Planning Engineer, System Administrator, Project Manager, Financial Analyst, Product Development Analyst, Logistics Manager, Control Engineer, Software Engineer, Project Leader, Process Improvement Engineer, Strategist, ERP Consultant, Financial Portfolio Manager. Meanwhile, graduates can also continue their education at the graduate level and receive Masters and Doctorate degrees in the area of Industrial Engineering and related fields.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030009906


Qualification Title
Endüstri Mühendisliği (İngilizce) License

Awarding Body
Uskudar University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 24/10/2025

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The Industrial Engineering program prepares engineers who can plan and manage systems, packages, and organizations effectively, efficiently, and sustainably. Students are equipped with engineering knowledge, along with analytical thinking, problem solving, system design, decision-making, data analysis, and software development.


Learning Environments
Classrooms with smart boards and projectors

Computer labs (e.g., with Simulation, Matlab, Python, and Arena software installed)

Engineering faculty common areas (study rooms, meeting rooms)

ALMS/LMS platform: For course content, assignments, and exams

Microsoft Teams: For online lectures, seminars, and project presentations

Turnitin: For plagiarism checks on assignments

Engineering software: ARENA, MATLAB, Simio, Excel Solver, Minitab, etc.

Academic advising system for consulting hours and office meetings

Library and database access (Scopus, Web of Science, Springer, IEEE Xplore)

Computer labs for student projects

Group workspaces and career center support

Collaborative projects with industry (in-class or as part of a graduation project)

Field trips and technical review visits

Description

Adequate background in Mathematics, Natural Sciences and the Industrial Engineering discipline.

Ability to identify, model and solve complex problems in the area of Industrial Systems Engineering.

Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions, in such a way as to meet the desired requirements in the field of Industrial Engineering.

Ability to employ information technologies effectively in Industrial and Systems Engineering applications and develop and/or use modern techniques and tools for these applications.

Ability to design and conduct experiments and interpret results to analyze problems in the area of Industrial Engineering.

Ability to take responsibility both individually and as a team member to solve unforeseen problems that arise in intra-disciplinary and inter-disciplinary projects.

Ability to access information in the area of Industrial Engineering and to report and communicate this information to others using a foreign language (English) at the European Language Portfolio C1 General Level.

Ability to follow current issues and recent developments in science and technology by accessing databases and other sources of information and to continue to educate oneself.

Awareness of scientific and ethical responsibility in professional matters.Ability to initiate innovative projects in the area of Industrial Engineering and to manage these projects considering all aspects.

Ability to identify the impact of Industrial and Systems Engineering applications on health, environment and safety; awareness of the legal consequences of Industrial and Systems Engineering solutions.


Key Competencies

Possesses the following key competencies at an advanced level.

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning-to-learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence


Further Info

The evaluation criteria to be taken into account (mid-term exam, homework, final exam, etc.) and their ratios are indicated in the course curriculum and syllabus distributed to students and posted on the website at the beginning of the semester. Final examinations are held on the dates announced by the university in the specified place and time. Students semester course grades, midterm exam grades, final exam grades and the grades that take the studies that the students carry out during the semester and the attendance rules into account are given by the instructor in charge of the course.The faculty members use the relative success assessment methodology according to the the 39th, 40th, 41st, and 42nd articles of the Uskudar University Associate Degree and Bachelor Degree Teaching, Training and Testing Regulation to evaluate each student enrolled in their courses and one of the course grades are given from the table given below as the course grade of students.AA, BA, BB, CB, CC, DC and DD show that students succeeded passing the course. FD and FF show failure.Grades Coefficients Course Grade PointsAA 4.00 90-100BA 3.50 85-89BB 3.00 80-84CB 2.50 75-79CC 2.00 70-74DC 1.50 65-69DD 1.00 60-64FD 0.50 50-59FF 0.00 0-49To complete the available courses in the programme (a total of 240 ECTS credits) successfully, all students are required to achieve 2.00 on a 4.00 weighted grade point average. To graduate from the programmes students should get at least DD in all of the courses provided.


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs,

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education, training, and other activities conducted at higher education institutions.

The Council of Higher Education (YÖK) publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions annually, prepared within the framework of criteria determined by the Council of Higher Education (YÖK). Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, prepared based on these reports, are shared with the public by the Council of Higher Education.

The Council of Higher Education (YÖK) publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education.

 

Quality assurance for undergraduate programs in higher education is provided in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by YÖK on these matters.
1.3. The curricula of the National Core Curriculum are approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles established by the Council of Higher Education (YÖK) on these matters.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by the higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter the previous year's "Institutional Internal Evaluation Reports" into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. Furthermore, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that quality assurance is provided for program qualifications. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its regulations.
The Industrial Engineering Undergraduate Program operates in integration with Üsküdar University's quality assurance system. In line with the university's quality assurance policy, the goal is to monitor program outcomes, evaluate course outcomes, improve teaching methods, and increase student satisfaction.
The program has been accredited by MÜDEK (Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs) for a period of two years, from May 1, 2025, to September 30, 2027. This accreditation demonstrates that the program meets national and international engineering education standards and embraces a culture of continuous improvement.

Access Requirements

1. Highschool graduation degree

2. Have the required point and be placed by OSYM

3. Not to be enrolled to another university

Students are required to achieve sufficient success in the relevant score type on the Higher Education Institutions Examination (YKS) administered by ÖSYM and be placed. Students enrolling via horizontal transfer must meet the requirements of the "Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Majors, Minors, and Inter-Institutional Credit Transfer" or the Fall and Spring Semester Additional Article 1 Application Principles. International applicants must meet the requirements of our University's "International Student Admission Guidelines." For double majors, the requirements of the "Üsküdar University Double Major Program (DMP) Guidelines" must be met.


Conditions for Success
To successfully complete the program's courses (a total of 240 ECTS credits), all students must achieve a CGPA of 2.00 out of 4.00. To graduate from the programs, students must earn a minimum of a DD in all courses. Students who enroll in and successfully complete the courses listed in the undergraduate program curriculum, as well as the internship and graduation projects specified in the Üsküdar University Associate and Undergraduate Education, Internship, and Examination Regulations, with a minimum CGPA of 2.00 are considered graduates. Double major students in the department must also graduate from their major and maintain a CGPA of at least 2.72 in their major to graduate.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can be employed in a variety of sectors including information technology, logistics, production, finance, consulting and defence and hold positions such as Technical Support Engineer, Business Development Engineer, Planning Engineer, Production Planning Engineer, System Administrator, Project Manager, Financial Analyst, Product Development Analyst, Logistics Manager, Control Engineer, Software Engineer, Project Leader, Process Improvement Engineer, Strategist, ERP Consultant, Financial Portfolio Manager. Meanwhile, graduates can also continue their education at the graduate level and receive Masters and Doctorate degrees in the area of Industrial Engineering and related fields.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode