Yeterlilik Kodu | TR0030033850 | |
Yeterlilik Adı | Endüstri Mühendisliği (ingilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Abdullah Gül Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Barbaros, Sümer Kampüsü, Erkilet Blv., 38080 Kocasinan/Kayseri | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.agu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Moda, iç ve endüstriyel tasarım | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Endüstri Mühendisliği alanında disiplinler arası ve disiplinler ötesi araştırmalar yürütebilen, bilgi birikimini sürekli geliştiren, yerel ve küresel sorunları kavrayarak bu sorunların çözümünde aktif rol üstlenen, sektörün profesyonel mühendis ihtiyacına katkı sağlayan liderler yetiştirmeyi amaçlar. Aynı zamanda, katılımcıların bilimsel, teknik ve teknolojik gelişmeleri yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yorumlayıp uygulamalarını hedefler. | |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | AGÜ Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği esasları uygulanır. Harf Notu Katsayı Puan Statü Harf Notu Statü A 4.00 90- 100 Geçer, NA Devamsız, A- 3,67 87-89 Geçer, W Çekilme, B+ 3,33 83-86 Geçer, I Eksik, B 3,00 80-82 Geçer, T Transfer B- 2,67 77-79 Geçer, S Yeterli C+ 2,33 73-76 Geçer, U Yetersiz, C 2,00 70-72 Geçer, P Devam Ediyor, C- 1,67 64-69 Şartlı Geçer, EX Muaf, D+ 1,33 56-63 Şartlı Geçer, D 1,00 50-55 Şartlı Geçer, F 0,00 0-49 Başarısız | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2023/30.09.2025 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | a) Müfredatta yer alan tüm dersler, en az D veya S harf notu alınarak tamamlanmalıdır. b) Genel not ortalaması en az 2,00 olmalıdır. c) Yurt dışındaki anlaşmalı yükseköğretim kurumları ile yürütülen uluslararası ortak lisans programları hariç olmak üzere müfredatın toplam kredisinin en az yarısının AGÜ’de alınması gerekir. ç) Yurt dışındaki anlaşmalı yükseköğretim kurumları ile yürütülen değişim programları ve uluslararası ortak lisans programları hariç olmak üzere kayıtlı olunan son iki yarıyıl AGÜ’de okunmalıdır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Endüstri mühendisleri devletten özel sektöre, üretimden hizmet sektörüne birçok alanda iş bulabilmektedir. Hatta süreçlerin, sistemlerin ve iş modellerinin verimli yönetimi için endüstri mühendisliğine ihtiyaç duymayan bir şirket bulmak zordur. Günümüzde endüstri mühendisleri yaygın olarak üretim yönetimi, lojistik ve tedarik zinciri, süreç optimizasyonu, kalite kontrol, proje yönetimi, sürdürülebilir üretim sistemleri, enerji yönetimi ve karar destek sistemleri gibi alanlarda çalışmaktadırlar. Endüstri mühendisleri genellikle başka mühendislik disiplinlerinden uzmanlar ve iş dünyasından profesyonellerle takım çalışması yaparlar. Endüstri mühendislerini istihdam eden sektörler şunlardır: üretim, lojistik, sağlık, enerji, perakende, bankacılık ve finans, bilişim, otomotiv, savunma sanayi, danışmanlık ve eğitim. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030033850
ISCO 08
ISCO 08
Endüstri Mühendisliği alanında disiplinler arası ve disiplinler ötesi araştırmalar yürütebilen, bilgi birikimini sürekli geliştiren, yerel ve küresel sorunları kavrayarak bu sorunların çözümünde aktif rol üstlenen, sektörün profesyonel mühendis ihtiyacına katkı sağlayan liderler yetiştirmeyi amaçlar. Aynı zamanda, katılımcıların bilimsel, teknik ve teknolojik gelişmeleri yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yorumlayıp uygulamalarını hedefler.
- Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Bunun yanında kurum bünyesindeki laboratuvarlarda ve endüstri staj eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Etkin karar verme mekanizmaları geliştirmek için karmaşık endüstri mühendisliği problemlerini çözer.
- Karşılaştıkları mühendislik problemlerine matematik, temel bilimler ve endüstri mühendisliği prensiplerini uygular.
- Verileri analiz edip yorumlayabilmek için deneyler tasarlayıp uygulayabilecek ve bu verilerle karar destek sistemleri geliştirir.
- Mühendislik problemlerini tanımlayabilecek, formüle edip çözer.
- Bir ürün, süreç, sistem ya da hizmeti, ekonomik, çevresel, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sosyal, politik, sağlık ve güvenlik gibi açılardan değerlendirip, gerçekçi kısıt ve koşulları karşılayabilecek şekilde tasarlar.
- Çok disiplinli takım çalışması yapar.
- Türkçe ve İngilizce etkili iletişim kurar.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavramış ve bu beceriye erişir.
- Profesyonel ve etik sorumluluklarının bilincinde olur.
- Endüstri mühendisliği çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini kavrar.
- Çağın sorunları ve teknolojik gelişmeleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Endüstri mühendisliği pratikleri için gerekli olan teknik bilgiye, analitik becerilere ve modern mühendislik araçlarını kullanma yeteneğine sahip olur.
- Yöneylem araştırması, sistem simülasyonu, üretim planlama, envanter yönetimi ve kalite kontrol gibi temel endüstri mühendisliği alanlarında derinlemesine bilgi sahibi olur.
- Lojistik, tedarik zinciri yönetimi, iş etüdü, süreç analizi ve sürekli iyileştirme tekniklerini uygular.
- Risk yönetimi, proje yönetimi, değişim yönetimi ve karar destek sistemleri konularında yetkin olur.
- Sürdürülebilir ekonomik gelişme için yenilikçilik ve girişimcilik kavramlarının önemini anlayacak ve bu kavramları uygular.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Problem Çözme ve Karar Verme yetkinliği
- Matematiksel ve Analitik Düşünme yetkinliği
- Tasarım ve Süreç Geliştirme yetkinliği
- Proje ve Risk Yönetimi yetkinliği
- Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi yetkinliği
- İş Etüdü ve Süreç İyileştirme yetkinliği
- Modern Mühendislik Araçları Kullanımı yetkinliği
- Etkili İletişim ve Takım Çalışması yetkinliği
- Sürdürülebilirlik ve Yenilikçilik yetkinliği
- Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği
AGÜ Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği esasları uygulanır.
Harf Notu Katsayı Puan Statü Harf Notu Statü
A 4.00 90- 100 Geçer,
NA Devamsız,
A- 3,67 87-89 Geçer,
W Çekilme,
B+ 3,33 83-86 Geçer,
I Eksik,
B 3,00 80-82 Geçer,
T Transfer
B- 2,67 77-79 Geçer,
S Yeterli
C+ 2,33 73-76 Geçer,
U Yetersiz,
C 2,00 70-72 Geçer,
P Devam Ediyor,
C- 1,67 64-69 Şartlı Geçer,
EX Muaf,
D+ 1,33 56-63 Şartlı Geçer,
D 1,00 50-55 Şartlı Geçer,
F 0,00 0-49 Başarısız
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2023/30.09.2025
- Programa öğrenci kabulü, 2547 sayılı Kanun, ilgili diğer mevzuat hükümleri ve Yükseköğretim Kurulu kararları çerçevesinde Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu kapsamda programa, Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Sayısal Puan türü ile öğrenci kabul edilir. Yabancı öğrenciler için, üniversitenin internet sitesinde belirtilmiş olan kamuya açık ulusal ve kurumsal yönetmelikler çerçevesinde Üniversite tarafından değerlendirilmiş olmak şartları aranır. Programa başlayabilmek için, Abdullah Gül Üniversitesi İngilizce Hazırlık Programı Muafiyet Sınavında başarılı olmak ya da ya okulca kabul edilen sınavlardan yeterli yabancı dil puanını almış olmak gerekir.
Endüstri mühendisleri devletten özel sektöre, üretimden hizmet sektörüne birçok alanda iş bulabilmektedir. Hatta süreçlerin, sistemlerin ve iş modellerinin verimli yönetimi için endüstri mühendisliğine ihtiyaç duymayan bir şirket bulmak zordur. Günümüzde endüstri mühendisleri yaygın olarak üretim yönetimi, lojistik ve tedarik zinciri, süreç optimizasyonu, kalite kontrol, proje yönetimi, sürdürülebilir üretim sistemleri, enerji yönetimi ve karar destek sistemleri gibi alanlarda çalışmaktadırlar. Endüstri mühendisleri genellikle başka mühendislik disiplinlerinden uzmanlar ve iş dünyasından profesyonellerle takım çalışması yaparlar. Endüstri mühendislerini istihdam eden sektörler şunlardır: üretim, lojistik, sağlık, enerji, perakende, bankacılık ve finans, bilişim, otomotiv, savunma sanayi, danışmanlık ve eğitim.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030033850 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Industrial Engineering | |
Awarding Body | Abdullah Gül University | |
Awarding Body Contact | Abdullah Gul University, Barbaros, Sumer Campus Erkilet Boulevard., 38080 Kocasinan/Kayseri Türkiye | |
Awarding Body Url | https://w3.agu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Fashion, interior and industrial design | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | The principles of the AGU Undergraduate Education and Examination Regulation are applied. Letter Grade Coefficient Point Status Letter Grade Status A 4.00 90- 100 Pass, NA Non-Continuing, A- 3.67 87-89 Pass, W Withdrawal, B+ 3.33 83-86 Pass, I Incomplete, B 3.00 80-82 Pass, T Transfer B- 2.67 77-79 Pass, S Sufficient C+ 2.33 73-76 Pass, U Insufficient, C 2.00 70-72 Pass, P Continuing, C- 1.67 64-69 Conditionally Pass, EX Exempt, D+ 1.33 56-63 Conditionally Pass, D 1.00 50-55 Conditionally Pass, F 0.00 0-49 Fail | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | a) All courses in the curriculum must be completed with a minimum letter grade of D or S. b) The overall grade point average must be at least 2.00. c) At least half of the total credits of the curriculum must be taken at AGU, except for international joint undergraduate programs conducted with contracted higher education institutions abroad. ç) The last two semesters of enrollment must be studied at AGU, except for exchange programs and international joint undergraduate programs conducted with contracted higher education institutions abroad. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Industrial engineers can find jobs in many fields from the public to the private sector, from manufacturing to the service sector. In fact, it is difficult to find a company that does not need industrial engineers for efficient management of processes, systems and business models. Today, industrial engineers commonly work in areas such as production management, logistics and supply chain, process optimization, quality control, project management, sustainable production systems, energy management and decision support systems. Industrial engineers often work in teams with experts from other engineering disciplines and business professionals. Industries that employ industrial engineers include: manufacturing, logistics, healthcare, energy, retail, banking and finance, IT, automotive, defense, consulting and education. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030033850
ISCO 08
ISCO 08
- It aims to educate leaders who can conduct interdisciplinary and transdisciplinary research in the field of Industrial Engineering, continuously improve their knowledge, take an active role in solving these problems by understanding local and global problems, and contribute to the professional engineer needs of the sector. At the same time, it aims to enable participants to interpret and apply scientific, technical and technological developments with a lifelong learning approach.
- Education and training is carried out in the form of formal education. In addition, applied trainings are carried out in laboratories within the institution and as industry internship training.
- Solve complex industrial engineering problems to develop effective decision-making mechanisms.
- Apply the principles of mathematics, basic sciences and industrial engineering to the engineering problems they encounter,
- Design and implement experiments to analyze and interpret data and develop decision support systems with these data,
- Define, formulate and solve engineering problems,
- Will be able to evaluate a product, process, system or service from economic, environmental, sustainability, manufacturability, ethical, social, political, health and safety perspectives and design it in a way that meets realistic constraints and conditions,
- Will be able to work in a multidisciplinary team,
- Communicate effectively in Turkish and English,
- Understands the necessity of lifelong learning and has achieved this skill,
- Aware of professional and ethical responsibilities,
- Understand the global, economic, environmental and social impacts of industrial engineering solutions,
- Will have knowledge about the problems and technological developments of the age,
- Have the technical knowledge, analytical skills and the ability to use modern engineering tools necessary for the practice of industrial engineering,
- In-depth knowledge of basic industrial engineering areas such as operations research, systems simulation, production planning, inventory management and quality control,
- Apply logistics, supply chain management, work study, process analysis and continuous improvement techniques,
- Will be competent in risk management, project management, change management and decision support systems,
- Understand the importance of innovation and entrepreneurship concepts for sustainable economic development and apply these concepts.
- Problem Solving and Decision Making
- Mathematical and Analytical Thinking
- Design and Process Development
- Project and Risk Management
- Logistics and Supply Chain Management
- Work Study and Process Improvement
- Use of Modern Engineering Tools
- Effective Communication and Teamwork
- Sustainability and Innovation
- Ethics and Social Responsibility
The principles of the AGU Undergraduate Education and Examination Regulation are applied.
Letter Grade Coefficient Point Status Letter Grade Status
A 4.00 90- 100 Pass,
NA Non-Continuing,
A- 3.67 87-89 Pass,
W Withdrawal,
B+ 3.33 83-86 Pass,
I Incomplete,
B 3.00 80-82 Pass,
T Transfer
B- 2.67 77-79 Pass,
S Sufficient
C+ 2.33 73-76 Pass,
U Insufficient,
C 2.00 70-72 Pass,
P Continuing,
C- 1.67 64-69 Conditionally Pass,
EX Exempt,
D+ 1.33 56-63 Conditionally Pass,
D 1.00 50-55 Conditionally Pass,
F 0.00 0-49 Fail
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
- Student admission to the program is made according to the principles determined by the Senate within the framework of Law No. 2547, other relevant legislation provisions and the decisions of the Higher Education Council. In this context, students are accepted to the program with the Higher Education Institutions Exam (YKS) Numerical Score type. For foreign students, it is required to have been evaluated by the University within the framework of national and institutional regulations open to the public, which are stated on the university's website. In order to start the program, students must be successful in the Abdullah Gül University English Preparatory Program Exemption Exam or must have sufficient foreign language scores from exams accepted by the school.
Industrial engineers can find jobs in many fields from the public to the private sector, from manufacturing to the service sector. In fact, it is difficult to find a company that does not need industrial engineers for efficient management of processes, systems and business models. Today, industrial engineers commonly work in areas such as production management, logistics and supply chain, process optimization, quality control, project management, sustainable production systems, energy management and decision support systems. Industrial engineers often work in teams with experts from other engineering disciplines and business professionals. Industries that employ industrial engineers include: manufacturing, logistics, healthcare, energy, retail, banking and finance, IT, automotive, defense, consulting and education.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.
