Yeterlilik Kodu

TR0030032438

Yeterlilik Adı
Endüstriyel Tasarım Lisans Diploması
Sorumlu KurumTED Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiTED University, Ziya Gökalp Caddesi No: 47 - 48 06420, Kolej - Çankaya Ankara / Turkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.tedu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Moda, iç ve endüstriyel tasarım
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08 (2163.02)

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Mezunlarımız:
1. Farklı ölçek ve sektörlerdeki firmalarda, çeşitli rollerde kariyerlerine devam ederler.
2. Ulusal ve uluslararası programlarda lisansüstü eğitimlerine ve akademik kariyerlerine devam ederler.
3. Tasarım disiplinini etkileyen sosyal ve ekonomik değişimlere uyum sağlarlar.
4. Uzmanlıklarıyla sürdürülebilir gelişime katkı sunarlar.
5. Tasarım araştırma faaliyetlerinde bulunarak mesleğin ve disiplinin gelişimine katkı sunarlar.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Program kuramsal ve uygulamalı derslerin bir sentezinden oluşmaktadır. Uygulamaya yönelik proje dersleri stüdyo adı verilen çalışma ortamlarında yapılır. Stüdyolar öğrencilerin ders saati olarak en çok zaman geçirdiği ortamlardır. Stüdyolarda proje geliştirme sürecinde öğrenciler ve öğretim üyeleri yoğun ve sürekli bir etkileşim içinde bulunurlar. Stüdyolarda çizim masaları ve proje kritiklerine ve sunumlarına uygun dijital projeksiyon olanakları ve sunum panoları bulunur. Öğrenciler çizim malzemeleri, bilgisayar ve tabletleri ile çalışırlar. Stüdyoda geliştirilen projeler atölyedeki teknik üretim olanaklarıyla desteklenir. Öğrenciler atölyede projelerini üç boyutlu maket ve/ya prototip olarak üretirler. Uygulamalı süreçlerin yanı sıra kuramsal derslerin işlendiği derslikler bulunmaktadır. Bu derslikler de görsel sunumlar ve anlatımlar için projeksiyon ve ses sistemlerine sahiptir. Dersliklerde yapılan kuramsal derslerin, stüdyolarda yürütülen ve tasarım eğitiminin bel kemiğini oluşturan proje derslerine doğrudan veya dolaylı girdi oluşturması amaçlanmaktadır. 

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • 1. Yaşamın iyileştirilmesi için temel tasarım prensipleri uyarınca 2B, 3B, 4 Boyutlu formlar ve süreçler oluşturur.
    2. Tasarım problemlerini tanımlar ve analiz eder; çözümleri için yaratıcı yöntemler kullanır.
    3. Tasarım sürecinin farklı aşamalarının gerektirdiği yöntem ve araçları hakimiyetle kullanır.
    4. Kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimini sistem, hizmet ve ürün tasarlayabilecek yeterlikte kullanır.
    5. Tasarımın öznesi olan kullanıcılar ve kullanım bağlamına yönelik ihtiyaçları uygun yöntemler kullanarak tespit eder ve arzu edilir kullanıcı deneyimlerine yönelik tasarım yapar.
    6. Bir tasarım sürecini, farklı endüstrilerin değişen gerekliliklerine uyum sağlayarak planlar; bireysel olarak ya da disiplinlerarası takımlarla işbirliği içinde bu sürecin her aşamasını etkin bir şekilde yürütür.
    7. Mevcut bilgi ve uygulamayı, uygun araştırma, eleştirel düşünme ve etik bakış açıları kullanarak değerlendirir ve gelişimine katkıda bulunur.
    8. Endüstriyel tasarım edimi kapsamına giren malzeme ve üretim teknolojileri bilir ve tasarım sürecinde etkin bir biçimde kullanır.
    9. Tasarım sürecinin yaratım, üretim ve sunum aşamalarında düşüncelerini görsel, sözlü ya da yazılı biçimlerde yetkinlikle ifade eden gereçler hazırlar ve süreç paydaşları ile etkili iletişim kurar.
    10. Endüstriyel tasarıma, tarihi arka planı ve sürekli değişen, teknolojik, ekonomik ve sosyal bağlamlarını göz önünde bulunduran profesyonel bir yaklaşım sergiler ve tasarım uygulamalarını bu çerçevede ele alır.
    11. Endüstriyel tasarımda toplumsal sorumluluk, sürdürülebilirlik ve etik uygulamanın değerini takdir eder; insan, nesne ve çevre arasındaki ilişkiyi önemser, fikri ve sınai mülkiyet haklarına değer verir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenci başarısı ödev, proje, ara ödev/uygulama, dönem sonu ödev/uygulamaları ve sınav yerine geçen uygulamalar göz önünde bulundurularak değerlendirilmektedir. Bu kapsamda, kullanılan değerlendirme yöntemleri yarıyıl başında ders izlencelerinde ilan edilir  Ayrıca dönem başında, öğretim elemanları ilgili ders programının öğrenme çıktılarını ve öğretim sürecinin akışını izlencede ilan ederler. İzlenceler gerek TEDÜ web sitesinde gerekse LMS ortamında öğrencilerle ve ilgili paydaşlarla paylaşılır.  Not ortalaması hesaplarına katılan harf notlarının katsayı, puan ve statüsü aşağıda belirtilmiştir:
Harf Notu_Katsayı_Puan
AA _4,00_90-100
BA_3,50_85-89
BB_3,00_80-84
CB_2,50_75-79
CC_2,00_70-74
DC_1,50_60-69
DD_1,00_50-59
F(Failure)_0,00_49 ve altında not alan başarısız öğrencilere verilir.
FX (Failure)_Derslere devam etmeyen veya dersin temel değerlendirme, ara sınav, final sınavı, yarıyıl projesi ve benzeri etkinliklere yeterli düzeyde katılmayan öğrencilere verilir.
P (Pass)_Kredisiz derslerden (proje, seminer, staj) başarılı bulunan öğrencilere verilir.
I (Incomplete)_Öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında belirtilen sınav, ödev, proje gibi koşulları mazereti nedeniyle zamanında yerine getirememiş öğrencilerden mazereti uygun görülenlere verilir. Söz konusu eksik harf notlarının ilanından sonra en fazla iki hafta içinde giderilir. Bu süreler sonunda harf notuna çevrilmediği takdirde I notu F notuna dönüşür.

Endüstriyel tasarım eğitiminde projeler jüri adı verilen sistem ile değerlendirilir. Öğrenciler jürilerde projelerini öğretim üyelerine sunarlar, soruları yanıtlar ve geribildirim alırlar. Jürilerde rubrik (dereceli puanlama) kullanımı yaygındır ve teşvik edilmektedir. Özellikle proje jürilerinde puanlama ilan edilen proje ölçütleri üzerinden yapılmaktadır. Ayrıca, stüdyo derslerinin final jürilerine düzenli olarak dış değerlendiriciler davet edilmektedir. Mezuniyet projeleri hariç tüm stüdyolarda her dönem birden çok proje gerçekleştirilmesi bölüm
normudur. Uzun soluklu projelerde önjüri şeklinde bir ara değerlendirme yapılır. Ayrıca projelerin
kendi içinde kimi notlandırılan, kimi notlandırılmayan araştırma, sunum, kullanıcı testi gibi teslim
ve değerlendirmeler de dahil edilir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
YÖKAK Kurumsal Akreditasyon Programı - Tam Akreditasyon ve Endüstriyel Tasarım Akreditasyon Kurulu (ENTAK) Akreditasyonu

Giriş Şartı

Lisans programlarının ilk yılına öğrenci kabulü, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen sınav sonuçlarına göre yapılır.Yabancı uyruklu adayların kabulü, Yükseköğretim Kanunu ile Yükseköğretim Kurulu yönetmelikleri ve kararları çerçevesinde ve Senato tarafından belirlenen koşullara göre, ilgili yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Başarma ŞartlarıProgramdan mezun olabilmek için programda yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlamış olmak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. 
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Endüstriyel Tasarım Lisans Programını tamamlayan mezunlar, tasarım ve üretim süreçlerini yöneten disiplinler arası bir uzmanlıkla geniş bir sektörde istihdam edilebilir. Tasarım, üretim, teknoloji geliştirme alanlarında faaliyet gösteren kamu ve özel sektör kurumlarında "in-house" ya da "freelance" olarak tasarım ve danışmanlık hizmeti verebilirler. Kullanıcı deneyimi (UX) ve kullanıcı arayüzü (UI) tasarımı, marka tasarımı ve stratejik tasarım vb alanlarında uzmanlaşabilirler. Endüstriyel Tasarım Lisans Programı mezunları aynı zamanda ilgili koşulları sağlamaları halinde kendi alanlarında veya disiplinler arası alanlarda lisansüstü programlara devam ederek akademik kariyer yapabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030032438


Yeterlilik Adı
Endüstriyel Tasarım Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
TED Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
TED University, Ziya Gökalp Caddesi No: 47 - 48 06420, Kolej - Çankaya Ankara / Turkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08 (2163.02)


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08 (2163.02)


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Mezunlarımız:
1. Farklı ölçek ve sektörlerdeki firmalarda, çeşitli rollerde kariyerlerine devam ederler.
2. Ulusal ve uluslararası programlarda lisansüstü eğitimlerine ve akademik kariyerlerine devam ederler.
3. Tasarım disiplinini etkileyen sosyal ve ekonomik değişimlere uyum sağlarlar.
4. Uzmanlıklarıyla sürdürülebilir gelişime katkı sunarlar.
5. Tasarım araştırma faaliyetlerinde bulunarak mesleğin ve disiplinin gelişimine katkı sunarlar.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Program kuramsal ve uygulamalı derslerin bir sentezinden oluşmaktadır. Uygulamaya yönelik proje dersleri stüdyo adı verilen çalışma ortamlarında yapılır. Stüdyolar öğrencilerin ders saati olarak en çok zaman geçirdiği ortamlardır. Stüdyolarda proje geliştirme sürecinde öğrenciler ve öğretim üyeleri yoğun ve sürekli bir etkileşim içinde bulunurlar. Stüdyolarda çizim masaları ve proje kritiklerine ve sunumlarına uygun dijital projeksiyon olanakları ve sunum panoları bulunur. Öğrenciler çizim malzemeleri, bilgisayar ve tabletleri ile çalışırlar. Stüdyoda geliştirilen projeler atölyedeki teknik üretim olanaklarıyla desteklenir. Öğrenciler atölyede projelerini üç boyutlu maket ve/ya prototip olarak üretirler. Uygulamalı süreçlerin yanı sıra kuramsal derslerin işlendiği derslikler bulunmaktadır. Bu derslikler de görsel sunumlar ve anlatımlar için projeksiyon ve ses sistemlerine sahiptir. Dersliklerde yapılan kuramsal derslerin, stüdyolarda yürütülen ve tasarım eğitiminin bel kemiğini oluşturan proje derslerine doğrudan veya dolaylı girdi oluşturması amaçlanmaktadır. 


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • 1. Yaşamın iyileştirilmesi için temel tasarım prensipleri uyarınca 2B, 3B, 4 Boyutlu formlar ve süreçler oluşturur.
    2. Tasarım problemlerini tanımlar ve analiz eder; çözümleri için yaratıcı yöntemler kullanır.
    3. Tasarım sürecinin farklı aşamalarının gerektirdiği yöntem ve araçları hakimiyetle kullanır.
    4. Kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimini sistem, hizmet ve ürün tasarlayabilecek yeterlikte kullanır.
    5. Tasarımın öznesi olan kullanıcılar ve kullanım bağlamına yönelik ihtiyaçları uygun yöntemler kullanarak tespit eder ve arzu edilir kullanıcı deneyimlerine yönelik tasarım yapar.
    6. Bir tasarım sürecini, farklı endüstrilerin değişen gerekliliklerine uyum sağlayarak planlar; bireysel olarak ya da disiplinlerarası takımlarla işbirliği içinde bu sürecin her aşamasını etkin bir şekilde yürütür.
    7. Mevcut bilgi ve uygulamayı, uygun araştırma, eleştirel düşünme ve etik bakış açıları kullanarak değerlendirir ve gelişimine katkıda bulunur.
    8. Endüstriyel tasarım edimi kapsamına giren malzeme ve üretim teknolojileri bilir ve tasarım sürecinde etkin bir biçimde kullanır.
    9. Tasarım sürecinin yaratım, üretim ve sunum aşamalarında düşüncelerini görsel, sözlü ya da yazılı biçimlerde yetkinlikle ifade eden gereçler hazırlar ve süreç paydaşları ile etkili iletişim kurar.
    10. Endüstriyel tasarıma, tarihi arka planı ve sürekli değişen, teknolojik, ekonomik ve sosyal bağlamlarını göz önünde bulunduran profesyonel bir yaklaşım sergiler ve tasarım uygulamalarını bu çerçevede ele alır.
    11. Endüstriyel tasarımda toplumsal sorumluluk, sürdürülebilirlik ve etik uygulamanın değerini takdir eder; insan, nesne ve çevre arasındaki ilişkiyi önemser, fikri ve sınai mülkiyet haklarına değer verir.


Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenci başarısı ödev, proje, ara ödev/uygulama, dönem sonu ödev/uygulamaları ve sınav yerine geçen uygulamalar göz önünde bulundurularak değerlendirilmektedir. Bu kapsamda, kullanılan değerlendirme yöntemleri yarıyıl başında ders izlencelerinde ilan edilir  Ayrıca dönem başında, öğretim elemanları ilgili ders programının öğrenme çıktılarını ve öğretim sürecinin akışını izlencede ilan ederler. İzlenceler gerek TEDÜ web sitesinde gerekse LMS ortamında öğrencilerle ve ilgili paydaşlarla paylaşılır.  Not ortalaması hesaplarına katılan harf notlarının katsayı, puan ve statüsü aşağıda belirtilmiştir:
Harf Notu_Katsayı_Puan
AA _4,00_90-100
BA_3,50_85-89
BB_3,00_80-84
CB_2,50_75-79
CC_2,00_70-74
DC_1,50_60-69
DD_1,00_50-59
F(Failure)_0,00_49 ve altında not alan başarısız öğrencilere verilir.
FX (Failure)_Derslere devam etmeyen veya dersin temel değerlendirme, ara sınav, final sınavı, yarıyıl projesi ve benzeri etkinliklere yeterli düzeyde katılmayan öğrencilere verilir.
P (Pass)_Kredisiz derslerden (proje, seminer, staj) başarılı bulunan öğrencilere verilir.
I (Incomplete)_Öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında belirtilen sınav, ödev, proje gibi koşulları mazereti nedeniyle zamanında yerine getirememiş öğrencilerden mazereti uygun görülenlere verilir. Söz konusu eksik harf notlarının ilanından sonra en fazla iki hafta içinde giderilir. Bu süreler sonunda harf notuna çevrilmediği takdirde I notu F notuna dönüşür.

Endüstriyel tasarım eğitiminde projeler jüri adı verilen sistem ile değerlendirilir. Öğrenciler jürilerde projelerini öğretim üyelerine sunarlar, soruları yanıtlar ve geribildirim alırlar. Jürilerde rubrik (dereceli puanlama) kullanımı yaygındır ve teşvik edilmektedir. Özellikle proje jürilerinde puanlama ilan edilen proje ölçütleri üzerinden yapılmaktadır. Ayrıca, stüdyo derslerinin final jürilerine düzenli olarak dış değerlendiriciler davet edilmektedir. Mezuniyet projeleri hariç tüm stüdyolarda her dönem birden çok proje gerçekleştirilmesi bölüm
normudur. Uzun soluklu projelerde önjüri şeklinde bir ara değerlendirme yapılır. Ayrıca projelerin
kendi içinde kimi notlandırılan, kimi notlandırılmayan araştırma, sunum, kullanıcı testi gibi teslim
ve değerlendirmeler de dahil edilir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
YÖKAK Kurumsal Akreditasyon Programı - Tam Akreditasyon ve Endüstriyel Tasarım Akreditasyon Kurulu (ENTAK) Akreditasyonu


Giriş Şartı

Lisans programlarının ilk yılına öğrenci kabulü, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen sınav sonuçlarına göre yapılır.Yabancı uyruklu adayların kabulü, Yükseköğretim Kanunu ile Yükseköğretim Kurulu yönetmelikleri ve kararları çerçevesinde ve Senato tarafından belirlenen koşullara göre, ilgili yönetim kurulu kararı ile yapılır.


Başarma Şartları
Programdan mezun olabilmek için programda yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlamış olmak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. 

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Endüstriyel Tasarım Lisans Programını tamamlayan mezunlar, tasarım ve üretim süreçlerini yöneten disiplinler arası bir uzmanlıkla geniş bir sektörde istihdam edilebilir. Tasarım, üretim, teknoloji geliştirme alanlarında faaliyet gösteren kamu ve özel sektör kurumlarında "in-house" ya da "freelance" olarak tasarım ve danışmanlık hizmeti verebilirler. Kullanıcı deneyimi (UX) ve kullanıcı arayüzü (UI) tasarımı, marka tasarımı ve stratejik tasarım vb alanlarında uzmanlaşabilirler. Endüstriyel Tasarım Lisans Programı mezunları aynı zamanda ilgili koşulları sağlamaları halinde kendi alanlarında veya disiplinler arası alanlarda lisansüstü programlara devam ederek akademik kariyer yapabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030032438

Qualification Title
Industrial Design Bachelor's Degree
Awarding BodyTED University
Awarding Body ContactTED University, Ziya Gökalp Street No: 47 - 48 06420, Kolej - Çankaya Ankara / Turkiye
Awarding Body Urlhttps://www.tedu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasFashion, interior and industrial design
National Occupation Classification

ISCO:08 (2163.02)

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

Our graduates:
1. Continue their careers in various roles within companies of different scales and sectors.
2. Pursue postgraduate education and academic careers in national and international programs.
3. Adapt to social and economic changes that impact the design discipline.
4. Contribute to sustainable development with their expertise.
5. Engage in research activities, contributing to the development of the profession and the discipline.

Learning Environments

Teaching and instruction is conducted as formal education. The program is a synthesis of theoretical and practice-based courses. The latter are conducted in working spaces called ‘studios’. These are courses that engage students most in terms of working hours. Project development processes take place in studios where the students and instructors are in extensive and constant interaction and communication. These places are equipped with drawing desks, digital projection screens and facilities and presentation boards that are utilized during project critics and feedback sessions. Students develop their projects by using their drawing tools, equipment, computers and tablets. The projects developed in the studios are supported by model-making equipment in the workshop. Students make 3D models and prototypes of their projects in the workshop. Besides these places for practice-oriented works, there are classrooms used for the theoretical courses. These are equipped with visual projection facilities and sound systems that are used during the lectures. The theoretical courses aim to provide direct or indirect input into the project works, which are the backbone of design education.  
 

Description

1. Generate 2D, 3D, 4D forms and processes in accordance with basic principles of design for the betterment of life
2. Identify and analyze design problems, and use creative thinking methods for solutions.
3. Apply various methods and tools required at different steps of the design process.
4. Use theoretical and practical knowledge competently while designing systems, services, and products.
5. Use proper methods to identify the needs of potential users and use contexts, and develop solutions to mediate intended user experiences.
6. Plan a design process by complying with the various needs of different industries; effectively carry out this process individually or in collaboration with multidisciplinary teams.
7. Evaluate and contribute to the development of existing knowledge and practice through proper research, critical thinking and ethical perspective.
8. Identify the materials and production technologies within the scope of industrial design activity; and use it within design processes.
9. Prepare mediums to competently transfer ideas into visual, oral, and written forms, and effectively communicate with stakeholders throughout the design process.
10. Demonstrate a professional approach to industrial design by taking into account its historical background and ever-changing technological, economic and social contexts; and to treat design practices in this framework.
11. Appraise the importance of social responsibility, sustainability, and ethical conduct in industrial design; pay attention to the relationship between people, objects and environments, and value intellectual and industrial property rights.

Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
1. Literacy competency
2. Multilingual competency
3. Mathematical competency and competence in science, technology, and engineering
4. Digital competency
5. Personal, social, and learning-to-learn competency
6. Citizenship competency
7. Entrepreneurship competency
8. Cultural awareness and expression competency

Further Info

Student success is evaluated by taking into account homework, projects, mid-term assignments/practices, final assignments/practices and other practices that replace exams. Evaluation methods are announced in course syllabi at the beginning of each semester. Additionally, at the beginning of the semester, instructors outline the learning outcomes of the course and the flow of the teaching process in the syllabi. These syllabi are shared with students and relevant stakeholders via the TEDU website and the LMS platform. The coefficients, points and status of the letter grades included in the grade point average calculations are given below:
Letter Grade_Coefficient_Point
AA _4,00_90-100
BA_3,50_85-89
BB_3,00_80-84
CB_2,50_75-79
CC_2,00_70-74
DC_1,50_60-69
DD_1,00_50-59
F(Failure)_0,00_49 and/or below.
FX (Failure)_ The grade FX is given to students who have not attended classes, or have not participated in mid-term exams, final exams, term projects or similar course assessments.
P (Pass)_The letter P (Pass), is given to students who have fulfilled all requirements of a non-credit course (project, seminar, internship).
I (Incomplete)_The letter “I” is given to students who have not been able to complete requirements such as assignments and projects given by the faculty member in time due to certain excuses. Such requirements are completed at the most in two weeks; if not, the letter “I” is converted into a letter grade of “F”.

The jury system is a widely employed evaluation method in industrial design project studios. In juries, students present their work to a group of instructors, answer queries and receive feedback. Jury evaluation results are announced through rubrics, which are widely used in the program. Project juries are graded based upon criteria announced in advance. External examiners are often invited especially to the final juries. Except for the graduation, it is standard practice to conduct several design projects in a semester. Longer projects are evaluated at intervals in the form of preliminary juries. The process is closely monitored by graded or ungraded submissions such as research, presentation, user testing etc.

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs, the Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the educational, instructional, and other activities carried out in higher education institutions. Each year, "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Based on these reports, YÖK shares quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions with the public.
Additionally, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports also include quantitative and qualitative evaluations, which are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
Creation and Approval of Academic Programs: 1.1. YÖK establishes the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in line with the basic principles set by YÖK. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions upon approval by YÖK after being accepted by the relevant Deans' Council.
Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that undergraduate programs aim to provide to students are carried out according to the education, instruction, and examination regulations prepared by higher education institutions, in accordance with the fundamental principles determined by YÖK.
Certification: Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other obligations determined by the higher education institutions.
Self-Assessment and External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares its "Institutional Feedback Report," which pertains to the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK indicate that the qualifications of the programs have met quality assurance standards. YÖKAK conducts regular review activities concerning the qualifications set by its regulations.
YÖKAK Institutional Accreditation Program - Full Accreditation and Industrial Design Accreditation Board Accreditation (ENTAK)

Access Requirements

Admission to the first year of undergraduate programs is based on the results of the examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The admission of foreign candidates is carried out in accordance with the Higher Education Law, the regulations and decisions of the Council of Higher Education (YÖK), and the conditions determined by the Senate, with the approval of the relevant administrative board.

Conditions for SuccessTo graduate from the Program, students must successfully complete all courses within the program and have a minimum cumulative grade point average (CGPA) of 2.00 out of 4.00. The minimum ECTS required for graduation is 240.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Industrial Design Undergraduate Program gain interdisciplinary skills in managing design and production processes, which allow them to work in a wide range of industries. They can provide design and consultancy services as in-house designers or freelancers in public and private organizations involved in design, manufacturing, technology development etc. They may also specialize in areas such as user experience (UX) design, user interface (UI) design, brand design, strategic design etc. Graduates who meet the necessary requirements can continue their education in postgraduate programs in their field or related areas, which can lead to an academic career in teaching and research.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Studies for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Supplementary Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is continuously valid.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030032438


Qualification Title
Industrial Design Bachelor's Degree

Awarding Body
TED University

Awarding Body Contact
TED University, Ziya Gökalp Street No: 47 - 48 06420, Kolej - Çankaya Ankara / Turkiye

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08 (2163.02)


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08 (2163.02)


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

Our graduates:
1. Continue their careers in various roles within companies of different scales and sectors.
2. Pursue postgraduate education and academic careers in national and international programs.
3. Adapt to social and economic changes that impact the design discipline.
4. Contribute to sustainable development with their expertise.
5. Engage in research activities, contributing to the development of the profession and the discipline.


Learning Environments

Teaching and instruction is conducted as formal education. The program is a synthesis of theoretical and practice-based courses. The latter are conducted in working spaces called ‘studios’. These are courses that engage students most in terms of working hours. Project development processes take place in studios where the students and instructors are in extensive and constant interaction and communication. These places are equipped with drawing desks, digital projection screens and facilities and presentation boards that are utilized during project critics and feedback sessions. Students develop their projects by using their drawing tools, equipment, computers and tablets. The projects developed in the studios are supported by model-making equipment in the workshop. Students make 3D models and prototypes of their projects in the workshop. Besides these places for practice-oriented works, there are classrooms used for the theoretical courses. These are equipped with visual projection facilities and sound systems that are used during the lectures. The theoretical courses aim to provide direct or indirect input into the project works, which are the backbone of design education.  
 


Description

1. Generate 2D, 3D, 4D forms and processes in accordance with basic principles of design for the betterment of life
2. Identify and analyze design problems, and use creative thinking methods for solutions.
3. Apply various methods and tools required at different steps of the design process.
4. Use theoretical and practical knowledge competently while designing systems, services, and products.
5. Use proper methods to identify the needs of potential users and use contexts, and develop solutions to mediate intended user experiences.
6. Plan a design process by complying with the various needs of different industries; effectively carry out this process individually or in collaboration with multidisciplinary teams.
7. Evaluate and contribute to the development of existing knowledge and practice through proper research, critical thinking and ethical perspective.
8. Identify the materials and production technologies within the scope of industrial design activity; and use it within design processes.
9. Prepare mediums to competently transfer ideas into visual, oral, and written forms, and effectively communicate with stakeholders throughout the design process.
10. Demonstrate a professional approach to industrial design by taking into account its historical background and ever-changing technological, economic and social contexts; and to treat design practices in this framework.
11. Appraise the importance of social responsibility, sustainability, and ethical conduct in industrial design; pay attention to the relationship between people, objects and environments, and value intellectual and industrial property rights.


Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
1. Literacy competency
2. Multilingual competency
3. Mathematical competency and competence in science, technology, and engineering
4. Digital competency
5. Personal, social, and learning-to-learn competency
6. Citizenship competency
7. Entrepreneurship competency
8. Cultural awareness and expression competency


Further Info

Student success is evaluated by taking into account homework, projects, mid-term assignments/practices, final assignments/practices and other practices that replace exams. Evaluation methods are announced in course syllabi at the beginning of each semester. Additionally, at the beginning of the semester, instructors outline the learning outcomes of the course and the flow of the teaching process in the syllabi. These syllabi are shared with students and relevant stakeholders via the TEDU website and the LMS platform. The coefficients, points and status of the letter grades included in the grade point average calculations are given below:
Letter Grade_Coefficient_Point
AA _4,00_90-100
BA_3,50_85-89
BB_3,00_80-84
CB_2,50_75-79
CC_2,00_70-74
DC_1,50_60-69
DD_1,00_50-59
F(Failure)_0,00_49 and/or below.
FX (Failure)_ The grade FX is given to students who have not attended classes, or have not participated in mid-term exams, final exams, term projects or similar course assessments.
P (Pass)_The letter P (Pass), is given to students who have fulfilled all requirements of a non-credit course (project, seminar, internship).
I (Incomplete)_The letter “I” is given to students who have not been able to complete requirements such as assignments and projects given by the faculty member in time due to certain excuses. Such requirements are completed at the most in two weeks; if not, the letter “I” is converted into a letter grade of “F”.

The jury system is a widely employed evaluation method in industrial design project studios. In juries, students present their work to a group of instructors, answer queries and receive feedback. Jury evaluation results are announced through rubrics, which are widely used in the program. Project juries are graded based upon criteria announced in advance. External examiners are often invited especially to the final juries. Except for the graduation, it is standard practice to conduct several design projects in a semester. Longer projects are evaluated at intervals in the form of preliminary juries. The process is closely monitored by graded or ungraded submissions such as research, presentation, user testing etc.


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs, the Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the educational, instructional, and other activities carried out in higher education institutions. Each year, "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Based on these reports, YÖK shares quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions with the public.
Additionally, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports also include quantitative and qualitative evaluations, which are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
Creation and Approval of Academic Programs: 1.1. YÖK establishes the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in line with the basic principles set by YÖK. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions upon approval by YÖK after being accepted by the relevant Deans' Council.
Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that undergraduate programs aim to provide to students are carried out according to the education, instruction, and examination regulations prepared by higher education institutions, in accordance with the fundamental principles determined by YÖK.
Certification: Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other obligations determined by the higher education institutions.
Self-Assessment and External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares its "Institutional Feedback Report," which pertains to the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK indicate that the qualifications of the programs have met quality assurance standards. YÖKAK conducts regular review activities concerning the qualifications set by its regulations.
YÖKAK Institutional Accreditation Program - Full Accreditation and Industrial Design Accreditation Board Accreditation (ENTAK)


Access Requirements

Admission to the first year of undergraduate programs is based on the results of the examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The admission of foreign candidates is carried out in accordance with the Higher Education Law, the regulations and decisions of the Council of Higher Education (YÖK), and the conditions determined by the Senate, with the approval of the relevant administrative board.


Conditions for Success
To graduate from the Program, students must successfully complete all courses within the program and have a minimum cumulative grade point average (CGPA) of 2.00 out of 4.00. The minimum ECTS required for graduation is 240.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Industrial Design Undergraduate Program gain interdisciplinary skills in managing design and production processes, which allow them to work in a wide range of industries. They can provide design and consultancy services as in-house designers or freelancers in public and private organizations involved in design, manufacturing, technology development etc. They may also specialize in areas such as user experience (UX) design, user interface (UI) design, brand design, strategic design etc. Graduates who meet the necessary requirements can continue their education in postgraduate programs in their field or related areas, which can lead to an academic career in teaching and research.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Studies for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Supplementary Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is continuously valid.


Url
Open Address