Yeterlilik Kodu

TR0030034001

Yeterlilik Adı
Endüstriyel Tasarım Lisans Diploması
Sorumlu KurumMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiPürtelaş Hasan Efendi, Meclis-i Mebusan Cd. No:24, 34427 Beyoğlu/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.msgsu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Moda, iç ve endüstriyel tasarım
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yüksek öğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları
Eğitim ve öğretim örgün (yüz yüze) öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumu bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde uygulamalı eğitimler yapılır. Ayrıca ilgili mevzuat çerçevesinde iş yerlerinde staj yükümlülüğü gerçekleştirilir.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bir iş veya öğrenme alanına ilişkin teori ve ilkeleri eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilecek ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
  • Bir iş veya öğrenme alanında karmaşık, öngörülmeyen sorunları çözmede ileri düzeyde yenilikçi uzmanlık becerilerine sahiptir.
  • Bir iş veya öğrenme alanındaki sorunlara ilişkin verileri analiz eder ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  • Alanıyla ilgili karmaşık mesleki ve teknik çalışmaları yönetir, uygulamada ortaya çıkabilecek sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alır, ekip üyelerinin mesleki gelişim ihtiyaçlarını belirler.
  • Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
  • Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve kullanır.
  • Alanına özgü bilişim teknolojilerini kullanır.
  • Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanda uzman veya uzman olmayan gruplarla yazılı ya da sözlü olarak paylaşır.
  • Alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında bilimsel, toplumsal ve etik değerlere uygun davranır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
  • Temel haklar, kültürel ve evrensel değerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için sorumluluk alır.
  • Sağlıklı yaşam tutum ve davranışlarına sahiptir.
  • Ülkesinin sahip olduğu değerleri, tarihi ve kültürel milli alt yapısını, içinde yaşadığı toplumda doğru olmayı ve doğru sosyal hüviyeti önceler.
  • Ülkesinin sosyal ve ekonomik sorunlarına ülkenin milli stratejilerini dikkate alarak çözüm getiren ileri düzeyde beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
  • Toplumun örf ve adetlerine riayet eden, topluma has şekil ve özellikleri, milli kültürü, milli birlik ve beraberliği önceleyen ruh ve irade bilincine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2. Dil yetkinliği
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  4. Dijital yetkinlik
  5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  6. Vatandaşlık yetkinliği
  7. Girişimcilik yetkinliği
  8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak Üniversite senatosu tarafından belirlenir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe veya nota dayalı sistemler kullanılır.
  • Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim Yönetmeliği ile Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Ölçme Değerlendirme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesinde ilgili hususlar belirlenmiştir.
  • Kurumun ilgili kurullarında kabul edilen öğretim programları kapsamında kurum tarafından istenilen her dersin ders bilgi formunda, dönem içi ve dönem sonu değerlendirmelerinin hangi yöntem ile yapıldığı, değerlendirmeye etki eden uygulama, ödev, sunum vb. unsurların sayısı ve başarı notuna etki oranı ders başarı değerlendirmesinde kullanılan tüm yöntemler belirtilmektedir. Öğrenci otomasyon sistemine bu yöntemler eklenmektedir. Ders başarı notlarının belirlenmesi için yapılan ölçme ve değerlendirmelerde sınav, ödev, proje ve yıl içi uygulama notlaması gibi yöntemler kullanılmaktadır. Sınav tarihleri öğrenciye en az iki hafta öncesinden duyurulur ve öğrenciden belirlenen süre içerisinde verilen soruları yanıtlaması veya istenen uygulamayı tamamlaması suretiyle bilgi ve beceri düzeyi ölçülür. Ödev ile yapılan değerlendirmede öğrenciye konu önceden duyurulur ve belirtilen teslim tarihine kadar öğrencinin isteneni karşılayacak bir çalışmayı hazırlayıp teslim etmesi beklenir.
  • MSGSÜ Ön Lisans ve Lisans Öğretim Yönetmeliğine uygun olarak yapılmaktadır. Programın en kapsamlı ve önemli dersi olan ve 6 dönem olan Proje, uzun bir sürece yayılmış bir çalışmadır ve bu süreçte öğrencinin performansı proje danışmanı tarafından değerlendirilir. Öğrencinin proje sürecinde yaptığı çalışmalar, proje sonucu olarak teslim ettiği çalışmanın niteliği ve varsa projenin jüri önünde savunulması faktörleri üzerinden süreç değerlendirilir. Değerlendirme, süreçteki çalışmaların tamamını kapsadığı için bu yöntem ile değerlendirme yapılan derslerde bütünleme bulunmaz. Yıl içi uygulama notlaması yöntemi, daha çok uygulamaya dayalı olan birinci sınıf derslerinde söz konusudur. Öğrencinin dersi yakından takip etmesinin sağlanması ve hedeflenen yetkinlik/becerinin kazandırılması için başarı notunun dönemin değerlendirmesi niteliğindeki bir veya birkaç uygulama yerine dönem boyunca yapılan tüm uygulamalardan elde edilmesi şeklinde gerçekleşir.
  • Dersler dönem içi ve dönem sonu değerlendirmelerinde bu yöntemlerin bir veya birkaçını kullanabilirler. Derslerin başarı notunu elde ederken hangi yöntemlere başvurdukları, sayısı ve başarı notuna etkisi her dersin kendi bilgi formunda bulunmaktadır. Bu bilgi formlarına bölümün web sitesinden ulaşılabildiği gibi, değerlendirme tarih ve yöntemleri de öğrencilere çizelge şeklinde duyurulmaktadır. Öğrencilerin başarıları; ara sınav, dönem sonu sınavı, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve jüri değerlendirmeleri gibi farklı değerlendirme yöntemleri ile değerlendirilmektedir. Ders kataloglarında yıl içi ve yıl sonu değerlendirme yöntemleri açıklanmaktadır. Pandemi sürecinde derslerin ölçme ve değerlendirilmesinde ağırlıklı olarak ödev, proje, jüri değerlendirmeleri yöntemleri kullanılmıştır.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
    • YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    • Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  2. Ölçme-Değerlendirme:  Her bir lisans programının  öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

       4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen  akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesinin eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerinin iç ve dış kalite güvencesi kapsamında tanımlanan görev, yetki ve sorumluluklar ile çalışma usul ve esaslarını Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 23.11.2018 tarih ve 30604 sayılı

Resmi Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği’ne dayanılarak hazırlanmış bulunan Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Kalite Güvence Yönergesinde yer almaktadır.

URL: https://msgsu.edu.tr/wp-content/uploads/2023/05/KaliteGuvence-Yonergesi-Hakkinda.-1.pdf

Akredite Eden Kurum:

ENTAK, Endüstriyel Tasarım Akreditasyon Kurulu (04 Nisan 2024- 04 Nisan 2026)

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda ön lisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Başarma ŞartlarıAsgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve ilgili Yükseköğretim kurumunun belirlediği yükümlülükleri yerine getirmiş olmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • İlgili Yükseköğretim kurumunun belirlediği koşulları sağlayan Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal /yandal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki  Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası  Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030034001


Yeterlilik Adı
Endüstriyel Tasarım Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Pürtelaş Hasan Efendi, Meclis-i Mebusan Cd. No:24, 34427 Beyoğlu/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yüksek öğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları
Eğitim ve öğretim örgün (yüz yüze) öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumu bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde uygulamalı eğitimler yapılır. Ayrıca ilgili mevzuat çerçevesinde iş yerlerinde staj yükümlülüğü gerçekleştirilir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bir iş veya öğrenme alanına ilişkin teori ve ilkeleri eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilecek ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
  • Bir iş veya öğrenme alanında karmaşık, öngörülmeyen sorunları çözmede ileri düzeyde yenilikçi uzmanlık becerilerine sahiptir.
  • Bir iş veya öğrenme alanındaki sorunlara ilişkin verileri analiz eder ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  • Alanıyla ilgili karmaşık mesleki ve teknik çalışmaları yönetir, uygulamada ortaya çıkabilecek sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alır, ekip üyelerinin mesleki gelişim ihtiyaçlarını belirler.
  • Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
  • Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve kullanır.
  • Alanına özgü bilişim teknolojilerini kullanır.
  • Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanda uzman veya uzman olmayan gruplarla yazılı ya da sözlü olarak paylaşır.
  • Alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında bilimsel, toplumsal ve etik değerlere uygun davranır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
  • Temel haklar, kültürel ve evrensel değerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için sorumluluk alır.
  • Sağlıklı yaşam tutum ve davranışlarına sahiptir.
  • Ülkesinin sahip olduğu değerleri, tarihi ve kültürel milli alt yapısını, içinde yaşadığı toplumda doğru olmayı ve doğru sosyal hüviyeti önceler.
  • Ülkesinin sosyal ve ekonomik sorunlarına ülkenin milli stratejilerini dikkate alarak çözüm getiren ileri düzeyde beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
  • Toplumun örf ve adetlerine riayet eden, topluma has şekil ve özellikleri, milli kültürü, milli birlik ve beraberliği önceleyen ruh ve irade bilincine sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2. Dil yetkinliği
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  4. Dijital yetkinlik
  5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  6. Vatandaşlık yetkinliği
  7. Girişimcilik yetkinliği
  8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak Üniversite senatosu tarafından belirlenir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe veya nota dayalı sistemler kullanılır.
  • Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim Yönetmeliği ile Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Ölçme Değerlendirme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesinde ilgili hususlar belirlenmiştir.
  • Kurumun ilgili kurullarında kabul edilen öğretim programları kapsamında kurum tarafından istenilen her dersin ders bilgi formunda, dönem içi ve dönem sonu değerlendirmelerinin hangi yöntem ile yapıldığı, değerlendirmeye etki eden uygulama, ödev, sunum vb. unsurların sayısı ve başarı notuna etki oranı ders başarı değerlendirmesinde kullanılan tüm yöntemler belirtilmektedir. Öğrenci otomasyon sistemine bu yöntemler eklenmektedir. Ders başarı notlarının belirlenmesi için yapılan ölçme ve değerlendirmelerde sınav, ödev, proje ve yıl içi uygulama notlaması gibi yöntemler kullanılmaktadır. Sınav tarihleri öğrenciye en az iki hafta öncesinden duyurulur ve öğrenciden belirlenen süre içerisinde verilen soruları yanıtlaması veya istenen uygulamayı tamamlaması suretiyle bilgi ve beceri düzeyi ölçülür. Ödev ile yapılan değerlendirmede öğrenciye konu önceden duyurulur ve belirtilen teslim tarihine kadar öğrencinin isteneni karşılayacak bir çalışmayı hazırlayıp teslim etmesi beklenir.
  • MSGSÜ Ön Lisans ve Lisans Öğretim Yönetmeliğine uygun olarak yapılmaktadır. Programın en kapsamlı ve önemli dersi olan ve 6 dönem olan Proje, uzun bir sürece yayılmış bir çalışmadır ve bu süreçte öğrencinin performansı proje danışmanı tarafından değerlendirilir. Öğrencinin proje sürecinde yaptığı çalışmalar, proje sonucu olarak teslim ettiği çalışmanın niteliği ve varsa projenin jüri önünde savunulması faktörleri üzerinden süreç değerlendirilir. Değerlendirme, süreçteki çalışmaların tamamını kapsadığı için bu yöntem ile değerlendirme yapılan derslerde bütünleme bulunmaz. Yıl içi uygulama notlaması yöntemi, daha çok uygulamaya dayalı olan birinci sınıf derslerinde söz konusudur. Öğrencinin dersi yakından takip etmesinin sağlanması ve hedeflenen yetkinlik/becerinin kazandırılması için başarı notunun dönemin değerlendirmesi niteliğindeki bir veya birkaç uygulama yerine dönem boyunca yapılan tüm uygulamalardan elde edilmesi şeklinde gerçekleşir.
  • Dersler dönem içi ve dönem sonu değerlendirmelerinde bu yöntemlerin bir veya birkaçını kullanabilirler. Derslerin başarı notunu elde ederken hangi yöntemlere başvurdukları, sayısı ve başarı notuna etkisi her dersin kendi bilgi formunda bulunmaktadır. Bu bilgi formlarına bölümün web sitesinden ulaşılabildiği gibi, değerlendirme tarih ve yöntemleri de öğrencilere çizelge şeklinde duyurulmaktadır. Öğrencilerin başarıları; ara sınav, dönem sonu sınavı, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve jüri değerlendirmeleri gibi farklı değerlendirme yöntemleri ile değerlendirilmektedir. Ders kataloglarında yıl içi ve yıl sonu değerlendirme yöntemleri açıklanmaktadır. Pandemi sürecinde derslerin ölçme ve değerlendirilmesinde ağırlıklı olarak ödev, proje, jüri değerlendirmeleri yöntemleri kullanılmıştır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
    • YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    • Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  2. Ölçme-Değerlendirme:  Her bir lisans programının  öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

       4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen  akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesinin eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerinin iç ve dış kalite güvencesi kapsamında tanımlanan görev, yetki ve sorumluluklar ile çalışma usul ve esaslarını Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 23.11.2018 tarih ve 30604 sayılı

Resmi Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği’ne dayanılarak hazırlanmış bulunan Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Kalite Güvence Yönergesinde yer almaktadır.

URL: https://msgsu.edu.tr/wp-content/uploads/2023/05/KaliteGuvence-Yonergesi-Hakkinda.-1.pdf

Akredite Eden Kurum:

ENTAK, Endüstriyel Tasarım Akreditasyon Kurulu (04 Nisan 2024- 04 Nisan 2026)


Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda ön lisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve ilgili Yükseköğretim kurumunun belirlediği yükümlülükleri yerine getirmiş olmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • İlgili Yükseköğretim kurumunun belirlediği koşulları sağlayan Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal /yandal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki  Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası  Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030034001

Qualification Title
Bachelor of Industrial Design Diploma
Awarding BodyMimar Sinan Fine Arts University
Awarding Body ContactAddress: Pürtelaş Hasan Efendi, Meclis-i Mebusan Cd. No:24, 34427 Beyoğlu/Istanbul
Awarding Body Urlhttps://www.msgsu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasFashion, interior and industrial design
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

It is a higher education program consisting of an eight-semester curriculum, based on secondary education qualifications, designed to provide specialized education in a specific field or profession.

Learning Environments

Education and instruction are conducted in a formal (face-to-face) format. Additionally, practical training is provided in the institution's laboratories and workshops. Moreover, internships at workplaces are carried out in accordance with the relevant regulations.

Description
  • Has advanced theoretical and practical knowledge of the theory and principles related to a job or field of study and can critically question them.
  • Possesses advanced innovative expertise in solving complex and unforeseen problems in a job or field of study.
  • Analyzes data related to problems in a job or field of study and develops evidence-based solutions.
  • Manages complex professional and technical tasks in their field, takes responsibility as a team member in solving problems that may arise in practice, and identifies the professional development needs of team members. Ek-2 Bu belge 5070 sayılı Elektronik İmza Kanununun 5. Maddesi gereğince güvenli elektronik imza ile imzalanmıştır.
  • Evaluates the knowledge and skills they possess in their field with a critical approach, identifies learning needs, and adopts a lifelong learning mindset to meet these needs.
  • Communicates effectively in both written and spoken form in their native language.
  • Uses information technologies specific to their field.
  • Shares thoughts and proposed solutions to problems related to their field, supported by quantitative and qualitative data, either in writing or orally with expert and non-expert groups. 9) Acts in accordance with scientific, societal, and ethical values during the stages of data collection, analysis, and dissemination of results related to their field. 
  • Organizes and implements projects and activities in cooperation with other professional groups for the social environment they live in, with a sense of social responsibility.
  • Takes responsibility for raising awareness in society about fundamental rights, cultural and universal values, social justice, and environmental issues.
  • Adopts healthy lifestyle attitudes and behaviors. 
  • Prioritizes the values, history, and cultural national heritage of their country and upholds honesty and proper social identity in the society they live in.
  • Possesses advanced skills, attitudes, and behaviors in addressing the social and economic problems of their country, considering national strategies.
  • Upholds a sense of spirit and will, adhering to the customs and traditions of society, prioritizing national culture, national unity, and solidarity.
Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the following key competencies:

  1. Literacy competency
  2. Language competency
  3. Mathematical competency and proficiency in science, technology, and engineering
  4. Digital competency
  5. Personal, social, and learning-to-learn competency
  6. Citizenship competency
  7. Entrepreneurship competency
  8. Cultural awareness and expression competency
Further Info
  • Assessment and evaluation methods, the types of exams, and their contribution to the course grade are determined by the University Senate in accordance with the basic principles set by the Council of Higher Education (YÖK).
  • Different methods such as assignments, projects, practical work, mid-term exams, and final exams are used in assessment and evaluation.
  • Letter or grade-based systems are used to assess student success.
  • The relevant provisions are outlined in the Mimar Sinan Fine Arts University  Associate and Undergraduate Education Regulation and the Mimar Sinan Fine
  • Arts University Assessment and Evaluation Activities and Exam Implementation Guidelines.
  • Within the scope of the curriculum accepted by the relevant boards of the institution, the course information form of each course requested by the institution includes the method by which mid-term and end-of-term evaluations are made, applications, homework, presentations, etc. that affect the evaluation. The number of elements and their impact on the success grade and all methods used in course success evaluation are stated. These methods are added to the student automation system. Methods such as exams, homework, projects and yearly practice grading are used in the measurement and evaluation to determine course success grades. Exam dates are announced to the student at least two weeks in advance, and the student's knowledge and skill level is measured by answering the questions given or completing the required application within the specified time. In the evaluation made through homework, the subject is announced to the student in advance and the student is expected to prepare and submit a work that meets the requirements by the specified delivery date.
  • It is carried out in accordance with MSGSÜ Associate and Undergraduate Education Regulations. The Project, which is the most comprehensive and important course of the program and lasts 6 semesters, is a study spread over a long period of time and the student's performance is evaluated by the project advisor during this process. The process is evaluated based on the student's work during the project, the quality of the work he delivers as a result of the project, and the defense of the project in front of the jury, if any. Since the evaluation covers all the studies in the process, there is no resit in the courses evaluated with this method. The in-year application grading method is used in first-year courses that are more application-based. In order to ensure that the student follows the course closely and acquires the targeted competency/skill, the success grade is obtained from all the practices carried out throughout the semester, instead of one or a few practices that are an evaluation of the semester.
  • Courses may use one or more of these methods in mid-term and end-of-term evaluations. The methods used to obtain the success grade of the courses, their number and their effect on the success grade are available on each course's own information form. While these information forms can be accessed on the department's website, evaluation dates and methods are also announced to students in the form of a chart. Students' achievements; It is evaluated with different evaluation methods such as midterm exam, final exam, homework, exercise, project, application and jury evaluations. In-year and end-of-year evaluation methods are explained in course catalogues. During the pandemic period, homework, project and jury evaluation methods were mainly used in measuring and evaluating courses.
Quality Assurance

For the oversight of the quality of higher education programs:

YÖK is responsible for the planning, organization, management, and oversight of the education and teaching, as well as other activities carried out in higher education institutions.

According to the criteria set by YÖK, 'University Monitoring and Evaluation Reports' are published annually for higher education institutions. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, prepared based on these reports, are shared with the public by YÖK.

Each year, YÖK publishes the 'Private Higher Education Institutions Report,' which includes academic, administrative, and financial data related to private higher education institutions. These reports contain quantitative and qualitative evaluations of private higher education institutions and are shared with the public by YÖK.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the 'Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs':

  1. Formation and Approval of Teaching Programs:
    • YÖK sets the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
    • The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of these institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK on these matters.
    • After the curriculum of National Core Education Programs is approved by the relevant Dean's Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
  2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are conducted according to the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by YÖK on these matters.
  3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's diploma upon successfully completing the course credits and other obligations determined by the higher education institutions.
  4. Self-Evaluation- External Evaluation: Higher education institutions enter the  “Institutional Internal Evaluation Reports” from the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year within the context of continuous monitoring. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally,  the accreditation decisions made by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that the qualifications of the programs are ensured in terms of quality assurance. YÖKAK conducts regular review activities concerning the qualifications determined by its regulations.

    The duties, authorities, and responsibilities defined within the internal and external quality assurance of the educational, teaching, and research activities as well as administrative services of Mimar Sinan Fine Arts University, along with the working procedures and principles, are outlined in the Quality Assurance Regulation of Mimar Sinan Fine Arts University, which is prepared based on the Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation published in the Official Gazette dated November 23, 2018, and numbered 30604 by the Council of Higher Education.

    URL: https://msgsu.edu.tr/wp-content/uploads/2023/05/KaliteGuvence-Yonergesi-Hakkinda.-1.pdf

    Accrediting Institution: ENTAK, Industrial Design Accreditation Board (04

    Nisan 2024- 04 Nisan 2026)
Access Requirements
  • To graduate from secondary education institutions or from foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education, and to meet the admission requirements for the undergraduate programs of higher education institutions.
  • To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM), for which the procedures and principles are determined by YÖK.
  • To be placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields studied at higher education institutions for associate degree graduates, as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, for which the procedures and principles are determined by YÖK.
Conditions for SuccessTo successfully complete a minimum of 240 ECTS credits and to fulfill the requirements specified by the relevant higher education institution.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Those who hold a bachelor's degree may continue to master's programs and, if they meet the relevant conditions, to doctoral and proficiency in art programs accepted with a bachelor's degree.
  • Bachelor's students who meet the conditions set by the relevant higher education institution have the right to participate in the double major/minor programs offered by the higher education institutions they are enrolled in. Students registered in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and, if they succeed, can obtain two separate bachelor's degrees.
Legal Basis
  1. Higher Education Law No. 2547
    1. 1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's  Level Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and InterInstitutional Credit Transfer
  2.        1. 2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Education for Graduates of  Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
  3. 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
  4.        2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education  Quality Board
Validity Period (If Any)

The qualification is valid indefinitely.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030034001


Qualification Title
Bachelor of Industrial Design Diploma

Awarding Body
Mimar Sinan Fine Arts University

Awarding Body Contact
Address: Pürtelaş Hasan Efendi, Meclis-i Mebusan Cd. No:24, 34427 Beyoğlu/Istanbul

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

It is a higher education program consisting of an eight-semester curriculum, based on secondary education qualifications, designed to provide specialized education in a specific field or profession.


Learning Environments

Education and instruction are conducted in a formal (face-to-face) format. Additionally, practical training is provided in the institution's laboratories and workshops. Moreover, internships at workplaces are carried out in accordance with the relevant regulations.


Description
  • Has advanced theoretical and practical knowledge of the theory and principles related to a job or field of study and can critically question them.
  • Possesses advanced innovative expertise in solving complex and unforeseen problems in a job or field of study.
  • Analyzes data related to problems in a job or field of study and develops evidence-based solutions.
  • Manages complex professional and technical tasks in their field, takes responsibility as a team member in solving problems that may arise in practice, and identifies the professional development needs of team members. Ek-2 Bu belge 5070 sayılı Elektronik İmza Kanununun 5. Maddesi gereğince güvenli elektronik imza ile imzalanmıştır.
  • Evaluates the knowledge and skills they possess in their field with a critical approach, identifies learning needs, and adopts a lifelong learning mindset to meet these needs.
  • Communicates effectively in both written and spoken form in their native language.
  • Uses information technologies specific to their field.
  • Shares thoughts and proposed solutions to problems related to their field, supported by quantitative and qualitative data, either in writing or orally with expert and non-expert groups. 9) Acts in accordance with scientific, societal, and ethical values during the stages of data collection, analysis, and dissemination of results related to their field. 
  • Organizes and implements projects and activities in cooperation with other professional groups for the social environment they live in, with a sense of social responsibility.
  • Takes responsibility for raising awareness in society about fundamental rights, cultural and universal values, social justice, and environmental issues.
  • Adopts healthy lifestyle attitudes and behaviors. 
  • Prioritizes the values, history, and cultural national heritage of their country and upholds honesty and proper social identity in the society they live in.
  • Possesses advanced skills, attitudes, and behaviors in addressing the social and economic problems of their country, considering national strategies.
  • Upholds a sense of spirit and will, adhering to the customs and traditions of society, prioritizing national culture, national unity, and solidarity.

Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the following key competencies:

  1. Literacy competency
  2. Language competency
  3. Mathematical competency and proficiency in science, technology, and engineering
  4. Digital competency
  5. Personal, social, and learning-to-learn competency
  6. Citizenship competency
  7. Entrepreneurship competency
  8. Cultural awareness and expression competency

Further Info
  • Assessment and evaluation methods, the types of exams, and their contribution to the course grade are determined by the University Senate in accordance with the basic principles set by the Council of Higher Education (YÖK).
  • Different methods such as assignments, projects, practical work, mid-term exams, and final exams are used in assessment and evaluation.
  • Letter or grade-based systems are used to assess student success.
  • The relevant provisions are outlined in the Mimar Sinan Fine Arts University  Associate and Undergraduate Education Regulation and the Mimar Sinan Fine
  • Arts University Assessment and Evaluation Activities and Exam Implementation Guidelines.
  • Within the scope of the curriculum accepted by the relevant boards of the institution, the course information form of each course requested by the institution includes the method by which mid-term and end-of-term evaluations are made, applications, homework, presentations, etc. that affect the evaluation. The number of elements and their impact on the success grade and all methods used in course success evaluation are stated. These methods are added to the student automation system. Methods such as exams, homework, projects and yearly practice grading are used in the measurement and evaluation to determine course success grades. Exam dates are announced to the student at least two weeks in advance, and the student's knowledge and skill level is measured by answering the questions given or completing the required application within the specified time. In the evaluation made through homework, the subject is announced to the student in advance and the student is expected to prepare and submit a work that meets the requirements by the specified delivery date.
  • It is carried out in accordance with MSGSÜ Associate and Undergraduate Education Regulations. The Project, which is the most comprehensive and important course of the program and lasts 6 semesters, is a study spread over a long period of time and the student's performance is evaluated by the project advisor during this process. The process is evaluated based on the student's work during the project, the quality of the work he delivers as a result of the project, and the defense of the project in front of the jury, if any. Since the evaluation covers all the studies in the process, there is no resit in the courses evaluated with this method. The in-year application grading method is used in first-year courses that are more application-based. In order to ensure that the student follows the course closely and acquires the targeted competency/skill, the success grade is obtained from all the practices carried out throughout the semester, instead of one or a few practices that are an evaluation of the semester.
  • Courses may use one or more of these methods in mid-term and end-of-term evaluations. The methods used to obtain the success grade of the courses, their number and their effect on the success grade are available on each course's own information form. While these information forms can be accessed on the department's website, evaluation dates and methods are also announced to students in the form of a chart. Students' achievements; It is evaluated with different evaluation methods such as midterm exam, final exam, homework, exercise, project, application and jury evaluations. In-year and end-of-year evaluation methods are explained in course catalogues. During the pandemic period, homework, project and jury evaluation methods were mainly used in measuring and evaluating courses.

Quality Assurance

For the oversight of the quality of higher education programs:

YÖK is responsible for the planning, organization, management, and oversight of the education and teaching, as well as other activities carried out in higher education institutions.

According to the criteria set by YÖK, 'University Monitoring and Evaluation Reports' are published annually for higher education institutions. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, prepared based on these reports, are shared with the public by YÖK.

Each year, YÖK publishes the 'Private Higher Education Institutions Report,' which includes academic, administrative, and financial data related to private higher education institutions. These reports contain quantitative and qualitative evaluations of private higher education institutions and are shared with the public by YÖK.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the 'Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs':

  1. Formation and Approval of Teaching Programs:
    • YÖK sets the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
    • The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of these institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK on these matters.
    • After the curriculum of National Core Education Programs is approved by the relevant Dean's Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
  2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are conducted according to the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by YÖK on these matters.
  3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's diploma upon successfully completing the course credits and other obligations determined by the higher education institutions.
  4. Self-Evaluation- External Evaluation: Higher education institutions enter the  “Institutional Internal Evaluation Reports” from the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year within the context of continuous monitoring. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally,  the accreditation decisions made by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that the qualifications of the programs are ensured in terms of quality assurance. YÖKAK conducts regular review activities concerning the qualifications determined by its regulations.

    The duties, authorities, and responsibilities defined within the internal and external quality assurance of the educational, teaching, and research activities as well as administrative services of Mimar Sinan Fine Arts University, along with the working procedures and principles, are outlined in the Quality Assurance Regulation of Mimar Sinan Fine Arts University, which is prepared based on the Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation published in the Official Gazette dated November 23, 2018, and numbered 30604 by the Council of Higher Education.

    URL: https://msgsu.edu.tr/wp-content/uploads/2023/05/KaliteGuvence-Yonergesi-Hakkinda.-1.pdf

    Accrediting Institution: ENTAK, Industrial Design Accreditation Board (04

    Nisan 2024- 04 Nisan 2026)

Access Requirements
  • To graduate from secondary education institutions or from foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education, and to meet the admission requirements for the undergraduate programs of higher education institutions.
  • To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM), for which the procedures and principles are determined by YÖK.
  • To be placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields studied at higher education institutions for associate degree graduates, as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, for which the procedures and principles are determined by YÖK.

Conditions for Success
To successfully complete a minimum of 240 ECTS credits and to fulfill the requirements specified by the relevant higher education institution.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Those who hold a bachelor's degree may continue to master's programs and, if they meet the relevant conditions, to doctoral and proficiency in art programs accepted with a bachelor's degree.
  • Bachelor's students who meet the conditions set by the relevant higher education institution have the right to participate in the double major/minor programs offered by the higher education institutions they are enrolled in. Students registered in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and, if they succeed, can obtain two separate bachelor's degrees.

Legal Basis
  1. Higher Education Law No. 2547
    1. 1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's  Level Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and InterInstitutional Credit Transfer
  2.        1. 2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Education for Graduates of  Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
  3. 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
  4.        2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education  Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid indefinitely.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode