Yeterlilik Kodu

TR0030219342

Yeterlilik Adı
Endüstriyel Tasarım Lisans Diploması
Sorumlu KurumKarabük Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKarabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük
Sorumlu Kurum URLhttp://www.karabuk.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Moda, iç ve endüstriyel tasarım
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Endüstri ürünleri tasarımına uygun yaratma eyleminin gerisindeki araştırma boyutunun, süreç ve kavramların ileri düzeyde bilgisine sahip olmak
  • Endüstri ürünleri tasarımı alanındaki yaratma eyleminin insandan kaynaklanışı ve insanı şekillendirişinİ anlamak
  • Endüstri ürünleri tasarımının ana kuramları, ilkeleri, temel eserleri hakkında ileri düzeyde bilgi ve eleştirel kavrayışa sahip olmak
  • Endüstri ürünleri tasarımında yaratma eyleminde içerilen bir seri malzeme, teknik, çevre ve bağlam hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmak
  • Kendi yaratıcı kavramlarını oluşturmak, gerçekleştirmek ve ifade etmek için gerekli ileri derecede becerilere sahip olmak
  • Yaratıcı uygulamalarında insani boyutu yansıtma ve yorumlama becerisini göstermek
  • Tüm uygun iletişim ortamları ve kaynakları kullanarak bilgilerini geliştirmek için gerekli enformasyona ulaşabilme ve bu bilgiyi yaratıcı süreçlerde uygulayabilme
  • Yaratıcı hedeflerini gerçekleştirmek için gerekli teknik ustalığı gösterme
  • Endüstri ürünleri tasarımında işbirliği içerisinde çalışma ve diğerleriyle etkin biçimde iletişim kurma kapasitesini gösterme
  • Değişik durumlarda yaratıcı eylemde bulunmak ve bu durumlara yanıt vermek için öğrenimlerinde kazandıkları bilgi ve becerileri kullanabilme
  • Etik bir farkındalıkla hareket etmek ve diğer kişi ve grupların gelişmesine ve esenliğine yardımcı olmak için öğrenimlerinde kazandıkları deneyimi kullanabilme
  • Bilgiye ulaşmak ve disiplinleri dışında eleştirel yargıda bulunmak için öğrenimlerinde kazandıkları deneyimi kullanabilme
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  1.  Sınavlar; ara sınav, genel sınav, mazeret sınavı, tek ders sınavı, seviye tespit sınavı ve muafiyet sınavı olmak üzere altı çeşittir. Sınavlar yazılı, sözlü, hem yazılı hem sözlü, ödev veya uygulamalı olarak yapılabilir. Sınav programı bölümlerin önerisi üzerine dekanlık veya yüksekokul/meslek yüksekokulu müdürlüklerince uygun görülen tarihlerde ve sınavlardan en az iki hafta önce ilgili birim web sayfalarında ve panolarında ilan edilmek suretiyle uygulanır.
  2.  Bütünleme sınavı yapılmasına, yaz okulu açılmasına Senato tarafından karar verilir. Senato tarafından bütünleme sınavı yapılmasına ilişkin karar alınmadığı takdirde ilgili yönetim kurulu kararı ile kabul edilen mazereti nedeniyle genel sınava giremeyen öğrenciler için, dekanlık/müdürlükçe belirlenen ve ilan edilen günde mazeret sınavı yapılır. Bütünleme sınavı yapılmasına karar verildiği takdirde genel sınav ve bütünleme sınavları için mazeret sınavı açılmaz.
  3.  Zorunlu hallerde cumartesi ve pazar günleri de sınav yapılabilir.
  4.  Öğrenciler sınava, ilan edilen gün, saat ve yerde girmek ve öğrenci kimlik kartı veya kimliği teşhise yarayacak kimlik belgelerini yanlarında bulundurmak zorundadırlar.
  5.  Her ders için en az bir ara sınav yapılır. 29 uncu maddeye göre ilgili yönetim kurulu kararı ile kabul edilen mazereti nedeniyle ara sınava giremeyen öğrenciler için, dekanlık/müdürlükçe belirlenen ve ilan edilen günde mazeret sınavı yapılır.
  6.  Bir dersin genel sınavı o dersin tamamlandığı yarıyıl sonunda yapılır. Devam koşulunu yerine getiren öğrenciler genel sınava girebilir. Bir dersten genel sınava girme hakkı olduğu halde girmeyen veya girip de başarılı olamayan öğrenciler yapılmasına karar verilmesi durumunda bütünleme sınavına girebilir.
  7.  Tek ders sınavıyla ilgili olarak aşağıdaki hükümler uygulanır:
  •  Eğitim-öğretim programındaki tüm dersleri alıp da devam koşulunu sağlayan, ancak mezuniyetleri için başarısız tek dersi kalan öğrenciler ilgili yarıyılda dersin açılıp açılmadığına bakılmaksızın akademik takvimde belirtilen sürelerde ilgili bölüm başkanlığına başvurularını yaparak, akademik takvimde belirtilen tarihte tek ders sınavına girebilirler.
  •  Mezuniyetleri için tüm derslerden devam şartını yerine getirerek geçer not aldığı halde mezun olmak için gereken 2,00 GANO’sunu sağlayamayan öğrencilere seçecekleri bir dersten, öğrenimi süresince bir kez olmak üzere akademik takvimde belirlenen tarihlerde tek ders sınav hakkı verilir.
  •  Tek ders sınav sonucunda en yüksek notu (AA) alması halinde dahi genel not ortalamasını 2,00’yeyükseltemeyecek öğrenciye tek ders sınav hakkı tanınmaz. 6/9

8. Sınavların düzeni, ilgili fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokulu yönetimince sağlanır.

9. Sınavlarda, kopya çekme girişiminde bulunan, kopya çeken, kopya çekenlere yardım eden, kendi yerine başkasını sınava sokan, başkasının yerine sınava giren veya sınav sırasında genel düzeni bozan, sınav salonunda iletişim araçları bulunduran öğrenciler hakkında tutanak tutulur ve bu öğrencilere, o sınavdan 0 (sıfır) notu verilir. Ayrıca, bu durumdaki öğrenciler hakkında, 18/8/2012 tarihli ve 28388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümleri uygulanır.

(1) (Değişik:RG-14/2/2019-30686) Bir öğrenciye verilecek yarıyıl başarı notu olarak 25 inci maddede belirtilen hususlar göz önünde tutularak, öğretim elemanı tarafından aşağıda gösterilen notlardan biri verilir:

NOT ARALIĞI HARF NOTU KATSAYI DERECELER

  • 90-100 AA 4,00 GEÇER
  • 86-89 AB 3,75 GEÇER
  • 81-85 BA 3,33 GEÇER
  • 76-80 BB 3,00 GEÇER
  • 70-75 BC 2,75 GEÇER
  • 65-69 CB 2,33 GEÇER
  • 60-64 CC 2,00 GEÇER
  • 57-59 CD 1,75 GEÇER
  • 54-56 DC 1,33 GEÇER
  • 50-53 DD 1,00 GEÇER
  • 0-49 FF 0,00 GEÇMEZ
  • F1 GEÇMEZ,
  • DEVAMSIZ
  • F2 GEÇMEZ,
  • SINAVA GİRMEDİ G
  • K GEÇER (Kredisiz Dersler)
  • GEÇMEZ (Kredisiz Dersler)
  •  F1 notu: Devamsız, genel ve yapılmasına karar verildiği takdirde bütünleme sınavlarına girme hakkı olmayan öğrencilere verilir. Tek başına başarı notu olmamasına rağmen devamsız olan öğrencilere de ara sınav notu olarak F1 notu verilir.
  •  F2 notu: Devam eden, ancak genel veya yapılmasına karar verildiği takdirde bütünleme sınavına girmeyen öğrencilere verilir. Tek başına başarı notu olmamasına rağmen ara sınava girmeyen öğrencilere de ara sınav notu olarak F2 notu verilir.
  •  G notu: Kredisiz derslerden başarılı olan öğrenciler için verilir.
  •  K notu: Kredisiz derslerden başarısız olan öğrenciler için verilir.

(2) Öğrencinin bir programdan mezun olabilmesi için alması gereken tüm dersleri başarmış ve genel not ortalamasının en az 2,00 olması gerekir. Ortalaması 2,00’nin altında kalan öğrencilerin ortalamalarını 2,00’yeyükseltebilmek için notu CD ve altı olan derslerden tekrar ders almaları gerekmektedir.

  •  Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir.
  •  Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  •  Endüstri Ürünleri Tasarımı alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  •  Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. 5 Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  •  Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme, alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme ve proje aşamasını kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak yürütebilme becerisine sahiptir.
  •  Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir.
  •  Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir.
  •  Disiplinlerarası çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
  •  Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir.
  •  Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur.
  •  Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
  •  En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.
  •  Bilgi ve becerilerini profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır.
  •  İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı gösterir; toplumsal sorumluluk ve sosyal adalet bilinciyle hareket eder.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Türk Vatandaşları için:

  • Lise Diploması,
  • Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi, ülke çapında bir öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı ile yerleştirme. Adaylar, merkezi sınav puanları ve lise not ortalamalarından oluşan bileşik puanlarına göre programlara erişim kazanırlar.

Uluslararası Öğrenciler için:

  • Lise Diploması ve TC Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından verilen Denklik Belgesi .
  • Uluslararası Öğrenci Sınavı (YÖS) veya SAT I, ACT vb. uluslararası üniversite giriş sınavları, yükseköğretimde ulusal otorite olan Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından tanınan adaylar, YÖS veya eşdeğer sınavlardan aldıkları puanlara göre programlara giriş hakkı kazanırlar.
Başarma Şartları  Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir.  Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.  Endüstri Ürünleri Tasarımı alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir.  Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.  Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.  Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme, alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme ve proje aşamasını kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak yürütebilme becerisine sahiptir.  Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir.  Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir.  Disiplinlerarası çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.  Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir.  Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur.  Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.  En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.  Bilgi ve becerilerini profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır.  İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı gösterir; toplumsal sorumluluk ve sosyal adalet bilinciyle hareket eder. Lisans Programı’ndan mezun olabilmek için her yarıyıl için belirtilmiş olan zorunlu ve seçmeli dersleri alarak toplam 163 Ulusal / 240 AKTS kredilik akademik çalışma yükümlülüğünü ve her biri 6 hafta süreli 3 farklı staj yükümlülüğünü başarı ile yerine getirmiş olmak gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Farklı ortamlara ilişkin ürünlerin tasarımı, tasarım araştırma ve geliştirme, endüstriyel ürün tasarımı danışmanlığı gibi hedeflenen iş türleri yanı sıra, teknolojinin ve toplumun hızlı değişimi ile giderek artan türde yaratıcı iş alanları bulunmaktadır.
  • Tasarım eğitiminin sağladığı yeterlilikler, bu çeşitlilikteki işlerde çalışma olanağı verebilmektedir.
  • Endüstri ürün tasarımı mezunları, özel, kamusal ve yarı-kamusal kuruluşların araştırma ve geliştirme birimlerinde iş bulabildikleri gibi, yenilikçi ve girişimci özellikleriyle kendi iş yerlerini de kurarak çalışma alanı yaratabilmektedirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219342


Yeterlilik Adı
Endüstriyel Tasarım Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Karabük Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Endüstri ürünleri tasarımına uygun yaratma eyleminin gerisindeki araştırma boyutunun, süreç ve kavramların ileri düzeyde bilgisine sahip olmak
  • Endüstri ürünleri tasarımı alanındaki yaratma eyleminin insandan kaynaklanışı ve insanı şekillendirişinİ anlamak
  • Endüstri ürünleri tasarımının ana kuramları, ilkeleri, temel eserleri hakkında ileri düzeyde bilgi ve eleştirel kavrayışa sahip olmak
  • Endüstri ürünleri tasarımında yaratma eyleminde içerilen bir seri malzeme, teknik, çevre ve bağlam hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmak
  • Kendi yaratıcı kavramlarını oluşturmak, gerçekleştirmek ve ifade etmek için gerekli ileri derecede becerilere sahip olmak
  • Yaratıcı uygulamalarında insani boyutu yansıtma ve yorumlama becerisini göstermek
  • Tüm uygun iletişim ortamları ve kaynakları kullanarak bilgilerini geliştirmek için gerekli enformasyona ulaşabilme ve bu bilgiyi yaratıcı süreçlerde uygulayabilme
  • Yaratıcı hedeflerini gerçekleştirmek için gerekli teknik ustalığı gösterme
  • Endüstri ürünleri tasarımında işbirliği içerisinde çalışma ve diğerleriyle etkin biçimde iletişim kurma kapasitesini gösterme
  • Değişik durumlarda yaratıcı eylemde bulunmak ve bu durumlara yanıt vermek için öğrenimlerinde kazandıkları bilgi ve becerileri kullanabilme
  • Etik bir farkındalıkla hareket etmek ve diğer kişi ve grupların gelişmesine ve esenliğine yardımcı olmak için öğrenimlerinde kazandıkları deneyimi kullanabilme
  • Bilgiye ulaşmak ve disiplinleri dışında eleştirel yargıda bulunmak için öğrenimlerinde kazandıkları deneyimi kullanabilme

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  1.  Sınavlar; ara sınav, genel sınav, mazeret sınavı, tek ders sınavı, seviye tespit sınavı ve muafiyet sınavı olmak üzere altı çeşittir. Sınavlar yazılı, sözlü, hem yazılı hem sözlü, ödev veya uygulamalı olarak yapılabilir. Sınav programı bölümlerin önerisi üzerine dekanlık veya yüksekokul/meslek yüksekokulu müdürlüklerince uygun görülen tarihlerde ve sınavlardan en az iki hafta önce ilgili birim web sayfalarında ve panolarında ilan edilmek suretiyle uygulanır.
  2.  Bütünleme sınavı yapılmasına, yaz okulu açılmasına Senato tarafından karar verilir. Senato tarafından bütünleme sınavı yapılmasına ilişkin karar alınmadığı takdirde ilgili yönetim kurulu kararı ile kabul edilen mazereti nedeniyle genel sınava giremeyen öğrenciler için, dekanlık/müdürlükçe belirlenen ve ilan edilen günde mazeret sınavı yapılır. Bütünleme sınavı yapılmasına karar verildiği takdirde genel sınav ve bütünleme sınavları için mazeret sınavı açılmaz.
  3.  Zorunlu hallerde cumartesi ve pazar günleri de sınav yapılabilir.
  4.  Öğrenciler sınava, ilan edilen gün, saat ve yerde girmek ve öğrenci kimlik kartı veya kimliği teşhise yarayacak kimlik belgelerini yanlarında bulundurmak zorundadırlar.
  5.  Her ders için en az bir ara sınav yapılır. 29 uncu maddeye göre ilgili yönetim kurulu kararı ile kabul edilen mazereti nedeniyle ara sınava giremeyen öğrenciler için, dekanlık/müdürlükçe belirlenen ve ilan edilen günde mazeret sınavı yapılır.
  6.  Bir dersin genel sınavı o dersin tamamlandığı yarıyıl sonunda yapılır. Devam koşulunu yerine getiren öğrenciler genel sınava girebilir. Bir dersten genel sınava girme hakkı olduğu halde girmeyen veya girip de başarılı olamayan öğrenciler yapılmasına karar verilmesi durumunda bütünleme sınavına girebilir.
  7.  Tek ders sınavıyla ilgili olarak aşağıdaki hükümler uygulanır:
  •  Eğitim-öğretim programındaki tüm dersleri alıp da devam koşulunu sağlayan, ancak mezuniyetleri için başarısız tek dersi kalan öğrenciler ilgili yarıyılda dersin açılıp açılmadığına bakılmaksızın akademik takvimde belirtilen sürelerde ilgili bölüm başkanlığına başvurularını yaparak, akademik takvimde belirtilen tarihte tek ders sınavına girebilirler.
  •  Mezuniyetleri için tüm derslerden devam şartını yerine getirerek geçer not aldığı halde mezun olmak için gereken 2,00 GANO’sunu sağlayamayan öğrencilere seçecekleri bir dersten, öğrenimi süresince bir kez olmak üzere akademik takvimde belirlenen tarihlerde tek ders sınav hakkı verilir.
  •  Tek ders sınav sonucunda en yüksek notu (AA) alması halinde dahi genel not ortalamasını 2,00’yeyükseltemeyecek öğrenciye tek ders sınav hakkı tanınmaz. 6/9

8. Sınavların düzeni, ilgili fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokulu yönetimince sağlanır.

9. Sınavlarda, kopya çekme girişiminde bulunan, kopya çeken, kopya çekenlere yardım eden, kendi yerine başkasını sınava sokan, başkasının yerine sınava giren veya sınav sırasında genel düzeni bozan, sınav salonunda iletişim araçları bulunduran öğrenciler hakkında tutanak tutulur ve bu öğrencilere, o sınavdan 0 (sıfır) notu verilir. Ayrıca, bu durumdaki öğrenciler hakkında, 18/8/2012 tarihli ve 28388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümleri uygulanır.

(1) (Değişik:RG-14/2/2019-30686) Bir öğrenciye verilecek yarıyıl başarı notu olarak 25 inci maddede belirtilen hususlar göz önünde tutularak, öğretim elemanı tarafından aşağıda gösterilen notlardan biri verilir:

NOT ARALIĞI HARF NOTU KATSAYI DERECELER

  • 90-100 AA 4,00 GEÇER
  • 86-89 AB 3,75 GEÇER
  • 81-85 BA 3,33 GEÇER
  • 76-80 BB 3,00 GEÇER
  • 70-75 BC 2,75 GEÇER
  • 65-69 CB 2,33 GEÇER
  • 60-64 CC 2,00 GEÇER
  • 57-59 CD 1,75 GEÇER
  • 54-56 DC 1,33 GEÇER
  • 50-53 DD 1,00 GEÇER
  • 0-49 FF 0,00 GEÇMEZ
  • F1 GEÇMEZ,
  • DEVAMSIZ
  • F2 GEÇMEZ,
  • SINAVA GİRMEDİ G
  • K GEÇER (Kredisiz Dersler)
  • GEÇMEZ (Kredisiz Dersler)
  •  F1 notu: Devamsız, genel ve yapılmasına karar verildiği takdirde bütünleme sınavlarına girme hakkı olmayan öğrencilere verilir. Tek başına başarı notu olmamasına rağmen devamsız olan öğrencilere de ara sınav notu olarak F1 notu verilir.
  •  F2 notu: Devam eden, ancak genel veya yapılmasına karar verildiği takdirde bütünleme sınavına girmeyen öğrencilere verilir. Tek başına başarı notu olmamasına rağmen ara sınava girmeyen öğrencilere de ara sınav notu olarak F2 notu verilir.
  •  G notu: Kredisiz derslerden başarılı olan öğrenciler için verilir.
  •  K notu: Kredisiz derslerden başarısız olan öğrenciler için verilir.

(2) Öğrencinin bir programdan mezun olabilmesi için alması gereken tüm dersleri başarmış ve genel not ortalamasının en az 2,00 olması gerekir. Ortalaması 2,00’nin altında kalan öğrencilerin ortalamalarını 2,00’yeyükseltebilmek için notu CD ve altı olan derslerden tekrar ders almaları gerekmektedir.

  •  Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir.
  •  Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  •  Endüstri Ürünleri Tasarımı alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  •  Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. 5 Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  •  Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme, alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme ve proje aşamasını kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak yürütebilme becerisine sahiptir.
  •  Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir.
  •  Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir.
  •  Disiplinlerarası çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
  •  Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir.
  •  Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur.
  •  Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
  •  En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.
  •  Bilgi ve becerilerini profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır.
  •  İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı gösterir; toplumsal sorumluluk ve sosyal adalet bilinciyle hareket eder.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Türk Vatandaşları için:

  • Lise Diploması,
  • Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi, ülke çapında bir öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı ile yerleştirme. Adaylar, merkezi sınav puanları ve lise not ortalamalarından oluşan bileşik puanlarına göre programlara erişim kazanırlar.

Uluslararası Öğrenciler için:

  • Lise Diploması ve TC Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından verilen Denklik Belgesi .
  • Uluslararası Öğrenci Sınavı (YÖS) veya SAT I, ACT vb. uluslararası üniversite giriş sınavları, yükseköğretimde ulusal otorite olan Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından tanınan adaylar, YÖS veya eşdeğer sınavlardan aldıkları puanlara göre programlara giriş hakkı kazanırlar.

Başarma Şartları
 Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir.  Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.  Endüstri Ürünleri Tasarımı alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir.  Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.  Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.  Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme, alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme ve proje aşamasını kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak yürütebilme becerisine sahiptir.  Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir.  Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir.  Disiplinlerarası çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.  Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir.  Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur.  Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.  En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.  Bilgi ve becerilerini profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır.  İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı gösterir; toplumsal sorumluluk ve sosyal adalet bilinciyle hareket eder. Lisans Programı’ndan mezun olabilmek için her yarıyıl için belirtilmiş olan zorunlu ve seçmeli dersleri alarak toplam 163 Ulusal / 240 AKTS kredilik akademik çalışma yükümlülüğünü ve her biri 6 hafta süreli 3 farklı staj yükümlülüğünü başarı ile yerine getirmiş olmak gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Farklı ortamlara ilişkin ürünlerin tasarımı, tasarım araştırma ve geliştirme, endüstriyel ürün tasarımı danışmanlığı gibi hedeflenen iş türleri yanı sıra, teknolojinin ve toplumun hızlı değişimi ile giderek artan türde yaratıcı iş alanları bulunmaktadır.
  • Tasarım eğitiminin sağladığı yeterlilikler, bu çeşitlilikteki işlerde çalışma olanağı verebilmektedir.
  • Endüstri ürün tasarımı mezunları, özel, kamusal ve yarı-kamusal kuruluşların araştırma ve geliştirme birimlerinde iş bulabildikleri gibi, yenilikçi ve girişimci özellikleriyle kendi iş yerlerini de kurarak çalışma alanı yaratabilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219342

Qualification Title
Endüstriyel Tasarım Undergraduate
Awarding BodyKarabük University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.karabuk.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasFashion, interior and industrial design
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To have an advanced knowledge of the research dimension, process and concepts behind the act of creating in accordance with industrial design To understand the human origin of creative act in the field of industrial design and how it shapes people Have highly specialized knowledge and acute critical understanding of one or more areas located within the main theories, principles, patterns and/or core body of works of industrial design Have highly specialized knowledge of the range of materials, techniques, environments and contexts which underlie the act of creation and/or performance in industrial design Have developed to a high professional level their ability to create, realize and express their own artistic concepts Demonstrate a high professional level of interpretative skill and a distinctive reflection of the human dimension in their creative practice Demonstrate specialized skills in accessing the information necessary to develop their knowledge, using all appropriate media and sources, and in applying this knowledge to their creative processes Demonstrate fully the specialist technical mastery required for realizing their own creative aims Demonstrate the capacity to work collaboratively in industrial design and to communicate with others effectively Be able to draw upon the knowledge and skills gained within their studies to act and respond creatively in situations that are complex, undpredictable and require new strategic approaches Be able to draw upon experience gained within their studies to operate with integrity and ethical commitment, encouraging the strategic development of other individuals and groups and fostering the well-being of society at large Be able to draw upon experience gained within their studies to process and manipulate knowledge and exercise sophisticated critical judgment outside their discipline

Key Competencies-
Further Info

ARTICLE 25 – (1) The success grade in a course is determined by evaluating the students activities and exams together during the year. determines. All activities, such as homework, projects, which are excluded from the midterm exams during the year, are called Others. The evaluation result is entered as a separate note in the automation system. The contribution rate of these activities to the success grade determined by the element. If no activity has been done in a course, then the midterm exam grade will be changed to the success grade. The contribution rate is calculated as 40%. The contribution rate of the general exam and the make-up exam grade, if it is decided to be held, % It is calculated as 60. (2) In order for a course to be considered successful, the final exam or, if it is decided to be held, the make-up exam grade must be fully The grade should not be less than 50% of the grade and the course success grade should not be less than 50% of the full grade. Grades and degrees ARTICLE 26 – (1) (Amendment: OG-14/2/2019-30686) As the semester success grade to be given to a student, it is stated in article 25. Considering the above mentioned points, one of the following grades is given by the instructor: GRADE RANGE LETTER GRADE COEFFICIENT GRADES 90-100 MM 4.00 PASS 86-89 EU 3.75 PASS 81-85 BA 3.33 PASS 76-80 BB 3.00 PASS 70-75 BC 2.75 PASS 65-69 CB 2.33 PASS 60-64 CC 2.00 PASS 57-59 CD 1.75 PASS 54-56 DC 1.33 PASS 50-53 DD 1.00 PASS 0-49 FF 0.00 DOES NOT EXCEED F1 DOES NOT PASS, DISCONTINUE F2 FAIL, DID NOT TAKE THE EXAM G K PASS (Non-Credit Courses) PASS (Non-Credit Courses) a) F1 grade: Students who are absent, general and who do not have the right to take make-up exams if it is decided to be held is given. Students who are absent even though they do not have a passing grade on their own are given an F1 grade as a midterm exam grade. b) F2 grade: It is given to students who continue but do not take the general or make-up exam if it is decided to be held. Students who do not take the midterm exam, although there is no success grade on their own, are given the F2 grade as the midterm grade. c) G grade: Given to students who are successful in non-credit courses. ç) K grade: It is given to students who fail non-credit courses. (2) The student has successfully completed all the courses required to graduate from a program and has a minimum grade point average. It should be 2.00. In order to raise the average of the students whose average is below 2.00 to 2.00, the grade of CD or lower They are required to take the courses again. 1 Has the ability to reflect the multi-dimensional knowledge acquired in the field to the academic environment. 2 Has the knowledge and understanding of the intellectual, discursive, scientific, technological, aesthetic, artistic, historical and cultural background necessary for the field. 3 Has knowledge and understanding of economic, environmental, social areas and sustainability principles and standards in the field of Industrial Design. 4 Has knowledge about the legal framework and standards in the field. 5 Has the knowledge and understanding of institutional and ethical values ??in his field. 6 Has the ability to develop concepts in the field and reflect the theory to practice, to develop alternative design solutions and to carry out the project phase independently from the conceptual dimension to the implementation phase. 7 Has the ability to determine the necessary research in his field, to use the correct research methods and techniques and to interpret the results. 8 Has the ability to use effective drawing, written and visual presentation techniques and tools in his field studies. 9 Has the self-confidence and competence to take individual and collective responsibility in interdisciplinary studies. 10 Learns by evaluating the knowledge and skills in the field with a critical approach that can produce counter thesis and synthesis. 11 Acts with the awareness of lifelong learning. To have the necessary motivation and learning skills for this. 12 Follows the developments in the field and communicates effectively with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level. 13 Uses interactively the information technologies required by the field with computer software at least at the advanced level of European Computer Driving License. 14 Uses his knowledge and skills with a professional approach, in the light of ethical principles, in accordance with professional rules and standards and legal frameworks, taking into account social, environmental and ethical consequences. 15 With the knowledge of human values, showing respect for human rights and social and cultural rights on this basis, showing the necessary sensitivity in the protection of natural environment and cultural heritage; acts with the awareness of social responsibility and social justice.

Quality Assurance-
Access Requirements

For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams.

Conditions for Success1 Has the ability to reflect the multi-dimensional knowledge acquired in the field to the academic environment. 2 Has the knowledge and understanding of the intellectual, discursive, scientific, technological, aesthetic, artistic, historical and cultural background necessary for the field. 3 Has knowledge and understanding of economic, environmental, social areas and sustainability principles and standards in the field of Industrial Design. 4 Has knowledge about the legal framework and standards in the field. 5 Has the knowledge and understanding of institutional and ethical values ??in his field. 6 Has the ability to develop concepts in the field and reflect the theory to practice, to develop alternative design solutions and to carry out the project phase independently from the conceptual dimension to the implementation phase. 7 Has the ability to determine the necessary research in his field, to use the correct research methods and techniques and to interpret the results. 8 Has the ability to use effective drawing, written and visual presentation techniques and tools in his field studies. 9 Has the self-confidence and competence to take individual and collective responsibility in interdisciplinary studies. 10 Learns by evaluating the knowledge and skills in the field with a critical approach that can produce counter thesis and synthesis. 11 Acts with the awareness of lifelong learning. To have the necessary motivation and learning skills for this. 12 Follows the developments in the field and communicates effectively with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level. 13 Uses interactively the information technologies required by the field with computer software at least at the advanced level of European Computer Driving License. 14 Uses his knowledge and skills with a professional approach, in the light of ethical principles, in accordance with professional rules and standards and legal frameworks, taking into account social, environmental and ethical consequences. 15 With the knowledge of human values, showing respect for human rights and social and cultural rights on this basis, showing the necessary sensitivity in the protection of natural environment and cultural heritage; acts with the awareness of social responsibility and social justice. Industrial Design Undergraduate Program students must fulfill the following graduation requirements in order to receive their Bachelors degree: They must pass the credit courses with a letter grade of at least C, and the non-credit courses with at least a letter grade of G. - They must have completed a course load of 240 ECTS credits in total. - It is necessary to have successfully fulfilled 3 different internship obligations, each of which is 6 weeks in duration, as specified in the curriculum. -Students must have passed all the courses required to graduate from this program and have a minimum GPA of 2.00. Students whose average is below -2.00 are required to take courses again from the courses with a CD grade or less in order to raise their average to 2.00.
Progression Paths (Relationship Type)

In addition to the targeted business types such as the design of products for different environments, design research and development, industrial product design consultancy, there are increasing types of creative business areas with the rapid change of technology and society. The competencies provided by design education can give the opportunity to work in this variety of jobs. Industrial product design graduates can find jobs in the research and development units of private, public and semi-public organizations, as well as create their own workplaces with their innovative and entrepreneurial features.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219342


Qualification Title
Endüstriyel Tasarım Undergraduate

Awarding Body
Karabük University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To have an advanced knowledge of the research dimension, process and concepts behind the act of creating in accordance with industrial design To understand the human origin of creative act in the field of industrial design and how it shapes people Have highly specialized knowledge and acute critical understanding of one or more areas located within the main theories, principles, patterns and/or core body of works of industrial design Have highly specialized knowledge of the range of materials, techniques, environments and contexts which underlie the act of creation and/or performance in industrial design Have developed to a high professional level their ability to create, realize and express their own artistic concepts Demonstrate a high professional level of interpretative skill and a distinctive reflection of the human dimension in their creative practice Demonstrate specialized skills in accessing the information necessary to develop their knowledge, using all appropriate media and sources, and in applying this knowledge to their creative processes Demonstrate fully the specialist technical mastery required for realizing their own creative aims Demonstrate the capacity to work collaboratively in industrial design and to communicate with others effectively Be able to draw upon the knowledge and skills gained within their studies to act and respond creatively in situations that are complex, undpredictable and require new strategic approaches Be able to draw upon experience gained within their studies to operate with integrity and ethical commitment, encouraging the strategic development of other individuals and groups and fostering the well-being of society at large Be able to draw upon experience gained within their studies to process and manipulate knowledge and exercise sophisticated critical judgment outside their discipline


Key Competencies
-

Further Info

ARTICLE 25 – (1) The success grade in a course is determined by evaluating the students activities and exams together during the year. determines. All activities, such as homework, projects, which are excluded from the midterm exams during the year, are called Others. The evaluation result is entered as a separate note in the automation system. The contribution rate of these activities to the success grade determined by the element. If no activity has been done in a course, then the midterm exam grade will be changed to the success grade. The contribution rate is calculated as 40%. The contribution rate of the general exam and the make-up exam grade, if it is decided to be held, % It is calculated as 60. (2) In order for a course to be considered successful, the final exam or, if it is decided to be held, the make-up exam grade must be fully The grade should not be less than 50% of the grade and the course success grade should not be less than 50% of the full grade. Grades and degrees ARTICLE 26 – (1) (Amendment: OG-14/2/2019-30686) As the semester success grade to be given to a student, it is stated in article 25. Considering the above mentioned points, one of the following grades is given by the instructor: GRADE RANGE LETTER GRADE COEFFICIENT GRADES 90-100 MM 4.00 PASS 86-89 EU 3.75 PASS 81-85 BA 3.33 PASS 76-80 BB 3.00 PASS 70-75 BC 2.75 PASS 65-69 CB 2.33 PASS 60-64 CC 2.00 PASS 57-59 CD 1.75 PASS 54-56 DC 1.33 PASS 50-53 DD 1.00 PASS 0-49 FF 0.00 DOES NOT EXCEED F1 DOES NOT PASS, DISCONTINUE F2 FAIL, DID NOT TAKE THE EXAM G K PASS (Non-Credit Courses) PASS (Non-Credit Courses) a) F1 grade: Students who are absent, general and who do not have the right to take make-up exams if it is decided to be held is given. Students who are absent even though they do not have a passing grade on their own are given an F1 grade as a midterm exam grade. b) F2 grade: It is given to students who continue but do not take the general or make-up exam if it is decided to be held. Students who do not take the midterm exam, although there is no success grade on their own, are given the F2 grade as the midterm grade. c) G grade: Given to students who are successful in non-credit courses. ç) K grade: It is given to students who fail non-credit courses. (2) The student has successfully completed all the courses required to graduate from a program and has a minimum grade point average. It should be 2.00. In order to raise the average of the students whose average is below 2.00 to 2.00, the grade of CD or lower They are required to take the courses again. 1 Has the ability to reflect the multi-dimensional knowledge acquired in the field to the academic environment. 2 Has the knowledge and understanding of the intellectual, discursive, scientific, technological, aesthetic, artistic, historical and cultural background necessary for the field. 3 Has knowledge and understanding of economic, environmental, social areas and sustainability principles and standards in the field of Industrial Design. 4 Has knowledge about the legal framework and standards in the field. 5 Has the knowledge and understanding of institutional and ethical values ??in his field. 6 Has the ability to develop concepts in the field and reflect the theory to practice, to develop alternative design solutions and to carry out the project phase independently from the conceptual dimension to the implementation phase. 7 Has the ability to determine the necessary research in his field, to use the correct research methods and techniques and to interpret the results. 8 Has the ability to use effective drawing, written and visual presentation techniques and tools in his field studies. 9 Has the self-confidence and competence to take individual and collective responsibility in interdisciplinary studies. 10 Learns by evaluating the knowledge and skills in the field with a critical approach that can produce counter thesis and synthesis. 11 Acts with the awareness of lifelong learning. To have the necessary motivation and learning skills for this. 12 Follows the developments in the field and communicates effectively with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level. 13 Uses interactively the information technologies required by the field with computer software at least at the advanced level of European Computer Driving License. 14 Uses his knowledge and skills with a professional approach, in the light of ethical principles, in accordance with professional rules and standards and legal frameworks, taking into account social, environmental and ethical consequences. 15 With the knowledge of human values, showing respect for human rights and social and cultural rights on this basis, showing the necessary sensitivity in the protection of natural environment and cultural heritage; acts with the awareness of social responsibility and social justice.


Quality Assurance
-

Access Requirements

For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams.


Conditions for Success
1 Has the ability to reflect the multi-dimensional knowledge acquired in the field to the academic environment. 2 Has the knowledge and understanding of the intellectual, discursive, scientific, technological, aesthetic, artistic, historical and cultural background necessary for the field. 3 Has knowledge and understanding of economic, environmental, social areas and sustainability principles and standards in the field of Industrial Design. 4 Has knowledge about the legal framework and standards in the field. 5 Has the knowledge and understanding of institutional and ethical values ??in his field. 6 Has the ability to develop concepts in the field and reflect the theory to practice, to develop alternative design solutions and to carry out the project phase independently from the conceptual dimension to the implementation phase. 7 Has the ability to determine the necessary research in his field, to use the correct research methods and techniques and to interpret the results. 8 Has the ability to use effective drawing, written and visual presentation techniques and tools in his field studies. 9 Has the self-confidence and competence to take individual and collective responsibility in interdisciplinary studies. 10 Learns by evaluating the knowledge and skills in the field with a critical approach that can produce counter thesis and synthesis. 11 Acts with the awareness of lifelong learning. To have the necessary motivation and learning skills for this. 12 Follows the developments in the field and communicates effectively with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level. 13 Uses interactively the information technologies required by the field with computer software at least at the advanced level of European Computer Driving License. 14 Uses his knowledge and skills with a professional approach, in the light of ethical principles, in accordance with professional rules and standards and legal frameworks, taking into account social, environmental and ethical consequences. 15 With the knowledge of human values, showing respect for human rights and social and cultural rights on this basis, showing the necessary sensitivity in the protection of natural environment and cultural heritage; acts with the awareness of social responsibility and social justice. Industrial Design Undergraduate Program students must fulfill the following graduation requirements in order to receive their Bachelors degree: They must pass the credit courses with a letter grade of at least C, and the non-credit courses with at least a letter grade of G. - They must have completed a course load of 240 ECTS credits in total. - It is necessary to have successfully fulfilled 3 different internship obligations, each of which is 6 weeks in duration, as specified in the curriculum. -Students must have passed all the courses required to graduate from this program and have a minimum GPA of 2.00. Students whose average is below -2.00 are required to take courses again from the courses with a CD grade or less in order to raise their average to 2.00.

Progression Paths (Relationship Type)

In addition to the targeted business types such as the design of products for different environments, design research and development, industrial product design consultancy, there are increasing types of creative business areas with the rapid change of technology and society. The competencies provided by design education can give the opportunity to work in this variety of jobs. Industrial product design graduates can find jobs in the research and development units of private, public and semi-public organizations, as well as create their own workplaces with their innovative and entrepreneurial features.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address