Yeterlilik Kodu

TR0030040101

Yeterlilik Adı
Engelli Bakımı ve Rehabilitasyon (Sağlık Hizmetleri MYO) Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumHitit Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKuzey Kampüsü, Çevre Yolu Blv., 19030 Çorum Merkez/Çorum
Sorumlu Kurum URLhttps://www.hitit.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Terapi ve rehabilitasyon
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

SGK / İŞKUR Meslek Kod türüne göre

Engelli Bakıcısı: 5329.02, Engelli Bakım Elemanı: 5321.06

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Engelli Bakımı ve Rehabilitasyon Programı'nın temel amacı, engelli bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik bakım ve rehabilitasyon hizmetlerini sunabilecek nitelikli ve uzman bireyler yetiştirmektir. Program, engelli bireylerin bağımsızlık düzeylerinin artırılması, bireysel ihtiyaçlarına yönelik özel bakım hizmetlerinin sağlanması ve yaşam kalitelerinin geliştirilmesi için gerekli bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılmasını hedeflemektedir.

Program Amaçları:

  • Engelli bireylerin temel özelliklerini ve gereksinimlerini kavrayan,
  • Engelli bireylerin ihtiyaç duyduğu sağlık hizmeti kapsamında bakım ve rehabilitasyon hizmetleri sunabilen,
  • Toplumsal değerlere saygılı, merhametli kişilik özelliklerine sahip olmakla birlikte, etik ve yasal çerçeveye uygun bir şekilde mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilen,
  • Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek sürekli gelişime açık,

bireyler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde ve yüz yüze gerçekleştirilir. Bunun dışında öğrencilere katkı sağlayacağı düşünülen konferanslar, paneller ve sempozyumlar düzenlenmekte ve öğrencilerin bu tür etkinliklere katılımı teşvik edilmektedir. Ayrıca aldıkları Milli Eğitim Bakanlığı’na ve Çorum Belediyesi’ ne bağlı resmi kurumlarda Engelli Bakım ve Rehabilitasyon Uygulamaları I-II dersi kapsamında uygulama yaparak teorik bilgilerini uygulama alanı elde eder.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Engellilerin bakım ve rehabilitasyonu ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
  • Engelli hakları ile ilgili uygulamaları takip eder.
  • Engellilerin eğitsel gereksinimlerinin belirlenmesine destek olur.
  • Türkiye’de ve dünyada mesleki hizmet içi etkinliklere katılma, teknolojik gelişmeleri izleme, bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olur.
  • Toplum, aile ve engelli ilişkisini tanır, aile katılımlı etkinlikler düzenler.
  • Engellilerin bilişsel, duyuşsal, psikomotor gelişimine uygun etkinlikler hazırlar.
  • Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır.
  • Engelli bireylere gerekli bakım ve yaşam koşullarını iyileştirme hizmetleri veren alanlara ait meslek profesyonellerinin önerdiği uygulamaları uzman gözetiminde yapabilir.
  • Engellilerin eğitim ve yaşam kalitesinin artırılmasına katkı sağlayabilecek uygun rol model olabilir.
  • Engellilerin beslenme ve rehabilitasyon programlarını takip eder.
  • Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta  düzeyde sahiptir.

  • Engelli bireylerin bakım ve rehabilitasyonu ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma yetkinliği.
  • Alanla ilgili verileri yorumlama, sorunları tanımlama, analiz etme ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirme yetkinliği.
  • Bilimsel, toplumsal ve etik değerlere uygun davranarak mesleki sorumlulukları yerine getirme yetkinliği.
  • Karmaşık sorunların çözümünde ekip üyesi olarak etkin şekilde sorumluluk alabilme yetkinliği.
  • Engelli haklarını takip etme ve engelli bireylerin eğitsel gereksinimlerini belirlemede destek sağlama yetkinliği.
  • Mesleki hizmet içi etkinliklere katılma, teknolojik gelişmeleri takip etme ve uygulama yetkinliği.
  • Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliği önlemlerini alma yetkinliği.
  • Sürekli gelişime açık olma ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olma yetkinliği.
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenci merkezli eğitim yaklaşımı doğrultusunda öğrenciler değerlendirilirken, ders sürecindeki gelişimlerini ve dersin sonunda kazanımlara/çıktılara ulaşma durumlarını gösteren, aktif oldukları alternatif ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleri kullanılmaktadır. Ölçme ve değerlendirme süreçlerinde öğrenci merkezli yaklaşımla beraber yeterlilik temelli bir yaklaşım da benimsenmiştir. Ölçme ve değerlendirme süreçleri, Hitit Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Hitit Üniversitesi Uzaktan Öğretim ile Yapılacak Derslerin Yürütülmesi ve Sınavların Yapılmasına İlişkin Usul ve Esaslar yönetmelik/yönergesine göre yürütülmektedir.

Öğrencinin bir dersle ilgili başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Başarı notunun mutlak ve/veya bağıl değerlendirme sistemine göre hesaplama ilkeleri ve Üniversitede uygulanan sınavların not sistem esasları Senato tarafından düzenlenir.

Başarı notlarının hesabında aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notları kullanılır.

Harf notları ve katsayılarıyla ilgili olarak aşağıdaki çizelgeye göre işlem yapılır:

Harf Notları     Katsayılar

AA                      4,00

BA                       3,50

BB                       3,00

CB                       2,50

CC                       2,00

DC                       1,50

DD                      1,00

FD                       0,5

FF                        0,0

Çizelgede gösterilmeyen harf notları şunlardır:

1) B: Kredisiz dersler için başarılı,

2) K: Kredisiz dersler için kalır,

3) D: Devamsız,

4) G: Girmedi,

5) M: Muaf,

6) S: Süregelen (iki dönem devam eden) Bitirme Ödevi/Tezi/Semineri/Projesi için birinci dönem sonunda verilen not.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

 YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bölümümüz, sürdürülebilir kalite ve yeterlilik kriterleri hedefleri doğrultusunda gerçekleştirdiği hazırlık ve başvuru süreçleri neticesinde gerçekleştirilen inceleme ve değerlendirmelerle, 1 Ocak  2025 tarihinde MEDEK nezdinde akredite olmuştur.

Belgeler ve Özdeğerlendirme Raporu: https://shmyo.hitit.edu.tr/tr/ebrp/detay/bolum-kalite-ve-akreditasyon-komisyonu , https://shmyo.hitit.edu.tr/tr/ebrp/detay/swot-analizi-tablosu , https://shmyo.hitit.edu.tr/tr/ebrp/detay/bolum-anket-ve-formlari

https://shmyo.hitit.edu.tr/tr/ebrp/detay/oz-degerlendirme-raporu

Giriş Şartı

Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Hitit Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, http://oidb.hitit.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir. Lise öğretiminden yükseköğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http:www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Sınav sisteminin birinci aşaması, Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınavdır. Yükseköğretime Geçiş Sınavı, lise öğretimi başarı ile tamamlayan ve yükseköğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı, yükseköğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. Merkezi yerleştirme ile gelen öğrenci grupları dışında kalan öğrencilerin kabulünde ise, uluslararası (yabancı uyruklu), yatay geçiş ile öğrenci kabulüne ilişkin yönetmelik, yönerge ve senato kararları uygulanmaktadır.

http://mevzuat.hitit.edu.tr/goster.asp?id=47

Başarma ŞartlarıÖğrencinin 120 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Önlisans eğitimini başarıyla tamamlayan mezunlar, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezince (ÖSYM) yapılan Dikey Geçiş Sınavı’ndan (DGS) yeterli puan aldıkları takdirde, Acil Yardım ve Afet Yönetimi, Beslenme ve Diyetetik, Ergoterapi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Hemşirelik, Özel Eğitim Öğretmenliği, Sağlık Yönetimi ve Sosyal Hizmet gibi lisans programlarına geçiş yapabilirler. Lisans eğitimini başarıyla tamamlayan mezunlar ise, ulusal ve uluslararası yükseköğretim kurumlarının gerekliliklerini yerine getirmek koşuluyla, ikinci ve üçüncü düzey (yüksek lisans ve doktora) programlarına başvurma hakkına sahiptirler. Bu olanaklar, mezunlara mesleki ve akademik kariyerlerini geliştirme fırsatı sunmaktadır.

Hitit Üniversitesi Ders Eşdeğerlilik, Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi:

http://cdn.hitit.edu.tr/hitit/files/48758_2892015103923367.pdf

Bölüm mezunları; sağlık personeli hastanelerde, fizik tedavi ve rehabilitasyon ünitelerinde, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına bağlı resmi ve özel engelli bakım ve rehabilitasyon merkezlerinde, huzurevlerinde, temel sağlık hizmeti veren tıp merkezleri ve polikliniklerde, çeşitli kurumların revirlerinde ve engelli bireylerin evlerinde istihdam edilebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030040101


Yeterlilik Adı
Engelli Bakımı ve Rehabilitasyon (Sağlık Hizmetleri MYO) Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Hitit Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kuzey Kampüsü, Çevre Yolu Blv., 19030 Çorum Merkez/Çorum

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

SGK / İŞKUR Meslek Kod türüne göre

Engelli Bakıcısı: 5329.02, Engelli Bakım Elemanı: 5321.06


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

SGK / İŞKUR Meslek Kod türüne göre

Engelli Bakıcısı: 5329.02, Engelli Bakım Elemanı: 5321.06


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Engelli Bakımı ve Rehabilitasyon Programı'nın temel amacı, engelli bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik bakım ve rehabilitasyon hizmetlerini sunabilecek nitelikli ve uzman bireyler yetiştirmektir. Program, engelli bireylerin bağımsızlık düzeylerinin artırılması, bireysel ihtiyaçlarına yönelik özel bakım hizmetlerinin sağlanması ve yaşam kalitelerinin geliştirilmesi için gerekli bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılmasını hedeflemektedir.

Program Amaçları:

  • Engelli bireylerin temel özelliklerini ve gereksinimlerini kavrayan,
  • Engelli bireylerin ihtiyaç duyduğu sağlık hizmeti kapsamında bakım ve rehabilitasyon hizmetleri sunabilen,
  • Toplumsal değerlere saygılı, merhametli kişilik özelliklerine sahip olmakla birlikte, etik ve yasal çerçeveye uygun bir şekilde mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilen,
  • Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek sürekli gelişime açık,

bireyler yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde ve yüz yüze gerçekleştirilir. Bunun dışında öğrencilere katkı sağlayacağı düşünülen konferanslar, paneller ve sempozyumlar düzenlenmekte ve öğrencilerin bu tür etkinliklere katılımı teşvik edilmektedir. Ayrıca aldıkları Milli Eğitim Bakanlığı’na ve Çorum Belediyesi’ ne bağlı resmi kurumlarda Engelli Bakım ve Rehabilitasyon Uygulamaları I-II dersi kapsamında uygulama yaparak teorik bilgilerini uygulama alanı elde eder.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Engellilerin bakım ve rehabilitasyonu ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
  • Engelli hakları ile ilgili uygulamaları takip eder.
  • Engellilerin eğitsel gereksinimlerinin belirlenmesine destek olur.
  • Türkiye’de ve dünyada mesleki hizmet içi etkinliklere katılma, teknolojik gelişmeleri izleme, bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olur.
  • Toplum, aile ve engelli ilişkisini tanır, aile katılımlı etkinlikler düzenler.
  • Engellilerin bilişsel, duyuşsal, psikomotor gelişimine uygun etkinlikler hazırlar.
  • Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır.
  • Engelli bireylere gerekli bakım ve yaşam koşullarını iyileştirme hizmetleri veren alanlara ait meslek profesyonellerinin önerdiği uygulamaları uzman gözetiminde yapabilir.
  • Engellilerin eğitim ve yaşam kalitesinin artırılmasına katkı sağlayabilecek uygun rol model olabilir.
  • Engellilerin beslenme ve rehabilitasyon programlarını takip eder.
  • Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta  düzeyde sahiptir.

  • Engelli bireylerin bakım ve rehabilitasyonu ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma yetkinliği.
  • Alanla ilgili verileri yorumlama, sorunları tanımlama, analiz etme ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirme yetkinliği.
  • Bilimsel, toplumsal ve etik değerlere uygun davranarak mesleki sorumlulukları yerine getirme yetkinliği.
  • Karmaşık sorunların çözümünde ekip üyesi olarak etkin şekilde sorumluluk alabilme yetkinliği.
  • Engelli haklarını takip etme ve engelli bireylerin eğitsel gereksinimlerini belirlemede destek sağlama yetkinliği.
  • Mesleki hizmet içi etkinliklere katılma, teknolojik gelişmeleri takip etme ve uygulama yetkinliği.
  • Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliği önlemlerini alma yetkinliği.
  • Sürekli gelişime açık olma ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olma yetkinliği.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenci merkezli eğitim yaklaşımı doğrultusunda öğrenciler değerlendirilirken, ders sürecindeki gelişimlerini ve dersin sonunda kazanımlara/çıktılara ulaşma durumlarını gösteren, aktif oldukları alternatif ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleri kullanılmaktadır. Ölçme ve değerlendirme süreçlerinde öğrenci merkezli yaklaşımla beraber yeterlilik temelli bir yaklaşım da benimsenmiştir. Ölçme ve değerlendirme süreçleri, Hitit Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Hitit Üniversitesi Uzaktan Öğretim ile Yapılacak Derslerin Yürütülmesi ve Sınavların Yapılmasına İlişkin Usul ve Esaslar yönetmelik/yönergesine göre yürütülmektedir.

Öğrencinin bir dersle ilgili başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Başarı notunun mutlak ve/veya bağıl değerlendirme sistemine göre hesaplama ilkeleri ve Üniversitede uygulanan sınavların not sistem esasları Senato tarafından düzenlenir.

Başarı notlarının hesabında aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notları kullanılır.

Harf notları ve katsayılarıyla ilgili olarak aşağıdaki çizelgeye göre işlem yapılır:

Harf Notları     Katsayılar

AA                      4,00

BA                       3,50

BB                       3,00

CB                       2,50

CC                       2,00

DC                       1,50

DD                      1,00

FD                       0,5

FF                        0,0

Çizelgede gösterilmeyen harf notları şunlardır:

1) B: Kredisiz dersler için başarılı,

2) K: Kredisiz dersler için kalır,

3) D: Devamsız,

4) G: Girmedi,

5) M: Muaf,

6) S: Süregelen (iki dönem devam eden) Bitirme Ödevi/Tezi/Semineri/Projesi için birinci dönem sonunda verilen not.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

 YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bölümümüz, sürdürülebilir kalite ve yeterlilik kriterleri hedefleri doğrultusunda gerçekleştirdiği hazırlık ve başvuru süreçleri neticesinde gerçekleştirilen inceleme ve değerlendirmelerle, 1 Ocak  2025 tarihinde MEDEK nezdinde akredite olmuştur.

Belgeler ve Özdeğerlendirme Raporu: https://shmyo.hitit.edu.tr/tr/ebrp/detay/bolum-kalite-ve-akreditasyon-komisyonu , https://shmyo.hitit.edu.tr/tr/ebrp/detay/swot-analizi-tablosu , https://shmyo.hitit.edu.tr/tr/ebrp/detay/bolum-anket-ve-formlari

https://shmyo.hitit.edu.tr/tr/ebrp/detay/oz-degerlendirme-raporu


Giriş Şartı

Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Hitit Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, http://oidb.hitit.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir. Lise öğretiminden yükseköğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http:www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Sınav sisteminin birinci aşaması, Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınavdır. Yükseköğretime Geçiş Sınavı, lise öğretimi başarı ile tamamlayan ve yükseköğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı, yükseköğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. Merkezi yerleştirme ile gelen öğrenci grupları dışında kalan öğrencilerin kabulünde ise, uluslararası (yabancı uyruklu), yatay geçiş ile öğrenci kabulüne ilişkin yönetmelik, yönerge ve senato kararları uygulanmaktadır.

http://mevzuat.hitit.edu.tr/goster.asp?id=47


Başarma Şartları
Öğrencinin 120 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Önlisans eğitimini başarıyla tamamlayan mezunlar, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezince (ÖSYM) yapılan Dikey Geçiş Sınavı’ndan (DGS) yeterli puan aldıkları takdirde, Acil Yardım ve Afet Yönetimi, Beslenme ve Diyetetik, Ergoterapi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Hemşirelik, Özel Eğitim Öğretmenliği, Sağlık Yönetimi ve Sosyal Hizmet gibi lisans programlarına geçiş yapabilirler. Lisans eğitimini başarıyla tamamlayan mezunlar ise, ulusal ve uluslararası yükseköğretim kurumlarının gerekliliklerini yerine getirmek koşuluyla, ikinci ve üçüncü düzey (yüksek lisans ve doktora) programlarına başvurma hakkına sahiptirler. Bu olanaklar, mezunlara mesleki ve akademik kariyerlerini geliştirme fırsatı sunmaktadır.

Hitit Üniversitesi Ders Eşdeğerlilik, Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi:

http://cdn.hitit.edu.tr/hitit/files/48758_2892015103923367.pdf

Bölüm mezunları; sağlık personeli hastanelerde, fizik tedavi ve rehabilitasyon ünitelerinde, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına bağlı resmi ve özel engelli bakım ve rehabilitasyon merkezlerinde, huzurevlerinde, temel sağlık hizmeti veren tıp merkezleri ve polikliniklerde, çeşitli kurumların revirlerinde ve engelli bireylerin evlerinde istihdam edilebilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030040101

Qualification Title
Associate Degree
Awarding BodyHitit University
Awarding Body ContactFaculty of Arts and Sciences İkbalkent Campus, Ulukavak Mah. Çiftlik Çayırı Cad. No: 45 – CORUM
Awarding Body Urlhttps://www.hitit.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025
TQF Level 5
Thematic AreasTherapy and rehabilitation
National Occupation Classification

According to SGK / İŞKUR Occupation Code type;

Disabled Carer: 5329.02, Disabled Care Worker: 5321.06

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

The main aim of the Disabled Care and Rehabilitation Programme is to train qualified and expert individuals who can provide care and rehabilitation services to improve the quality of life of disabled individuals. The programme aims to provide the necessary knowledge, skills and competencies to increase the level of independence of disabled individuals, to provide special care services for their individual needs and to improve their quality of life.

Programme Objectives:

- Understands the basic characteristics and needs of individuals with disabilities,

- To be able to provide care and rehabilitation services within the scope of health services needed by disabled individuals,

- To be able to fulfil the professional requirements of the profession in accordance with the ethical and legal framework, while respecting social values and having compassionate personality traits,

- Open to continuous development by adopting the principle of lifelong learning,

to raise individuals.

Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal education and face-to-face. Apart from this, conferences, panels and symposiums that are thought to contribute to students are organised and students are encouraged to participate in such activities. In addition, they receive the Ministry of National Education and Çorum Municipality's official institutions affiliated to the Ministry of Education and Corum Municipality, Disabled Care and Rehabilitation Practices I-II course within the scope of the application of theoretical knowledge by making the application area.

Description
  •  Have basic theoretical and practical knowledge about the care and rehabilitation of the disabled.
  •  To have social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, applying and announcing the results of the data related to the field.
  •  Using the basic knowledge and skills acquired in the field, to interpret and evaluate data, to identify problems, to analyse, to have the ability to develop solutions based on evidence.
  •  Can take responsibility as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in applications related to the field.
  • - Follows the practices related to the rights of the disabled.
  •  Supports the determination of educational needs of disabled people.
  •  Participate in professional in-service activities in Turkey and in the world, follow technological developments, have knowledge, experience and application skills.
  •  Recognises the relationship between society, family and disability, organises activities with family participation.
  •  Prepares activities suitable for cognitive, affective, psychomotor development of disabled people.
  •  Takes precautions regarding health and occupational safety in the working environment.
  •  Under the supervision of an expert, they can carry out the applications recommended by professionals in the fields that provide the necessary care and improvement of living conditions for people with disabilities.
  •  Can be an appropriate role model that can contribute to improving the quality of education and life of people with disabilities.
  •  Follows the nutrition and rehabilitation programmes of disabled people.
  •  Has lifelong learning awareness.
Key Competencies

Alumni possesses the following key competences at an advanced level;

  •  Competence to have basic theoretical and practical knowledge about the care and rehabilitation of disabled individuals.
  • Competence of interpreting data related to the field, identifying and analysing problems and developing evidence-based solutions.
  •  Competence to fulfil professional responsibilities by acting in accordance with scientific, social and ethical values.
  •  Competence to take responsibility effectively as a team member in solving complex problems.
  •  Competence to follow the rights of disabled people and provide support in determining the educational needs of disabled individuals.
  •  Competence to participate in professional in-service activities, to follow and apply technological developments.
  •  Competence to take health and safety precautions in the working environment.
  •  Competence of being open to continuous development and having lifelong learning awareness.
Further Info

In line with the student-centered education approach, students are evaluated using alternative assessment and evaluation tools and methods that show their progress during the course and their achievement of the outcomes at the end of the course. In the measurement and evaluation processes, a competency-based approach has been adopted along with a student-centered approach. Measurement and evaluation processes are carried out in accordance with the Hitit University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations, Hitit University Regulations / Directive on the Procedures and Principles for the Conduct of Distance Education Courses and Examinations.

The student's success status for a course is determined by the course success grade. The principles of calculating the success grade according to the absolute and / or relative evaluation system and the grading system principles of the exams applied at the University are regulated by the Senate.

In the calculation of the success grades, the letter grades and coefficients specified below are used.

Letter grades and coefficients are calculated according to the table below:

Letter Grades Coefficients

AA 4.00

BA 3,50

BB 3,00

CB 2,50

CC 2,00

DC 1.50

DD 1.00

FD 0.5

FF 0.0

Letter grades not shown in the table are as follows:

1) B: Successful for non-credit courses,

2) K: Fails for non-credit courses,

3) D: Absentee

4) G: He did not enter,

5) M: Exempt

6) S: The grade given at the end of the first semester for an ongoing (two semesters) Graduation Thesis/Dissertation/Seminar/Project.

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions.

Each year, The Council of Higher Education (CoHE)  publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, based on criteria set by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.

CoHE also annually publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public by CoHE. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Development and Approval of Teaching Programs:

   1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curricula of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes they aim to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).

   1.3. After acceptance by the relevant Deans' Council, the curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with CoHE’s approval.

2. Assessment-Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each associate degree program aims to impart to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the required course credits and other obligations as determined by the higher education institutions.

4. Internal Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the "Institutional Feedback Report" it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation organizations authorized or recognized by THEQC also demonstrate that the programs meet quality assurance standards. THEQC conducts regular review activities related to competencies determined by its regulations.

Our department has been accredited by MEDEK on 1st January 2025 with the examinations and evaluations it has been subjected to as a result of the preparation and application processes it has carried out in line with its sustainable quality and qualification criteria targets.

Documents and Self-Assessment Report: https://shmyo.hitit.edu.tr/tr/ebrp/detay/bolum-kalite-ve-akreditasyon-komisyonu , https://shmyo.hitit.edu.tr/tr/ebrp/detay/swot-analizi-tablosu , https://shmyo.hitit.edu.tr/tr/ebrp/detay/bolum-anket-ve-formlari

https://shmyo.hitit.edu.tr/tr/ebrp/detay/oz-degerlendirme-raporu

Access Requirements

Registration, admission, examination and evaluation procedures of students are carried out in accordance with the Higher Education Law and the decisions and regulations of the Council of Higher Education issued on the basis of this law. At Hitit University, registration and admission procedures are carried out by the Student Affairs Department, and information on regulations and directives can be found at http://oidb.hitit.edu.tr/. A two-stage examination system is applied in the transition from high school education to higher education. The exams are conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Detailed information about the exams can be found at http:www.osym.gov.tr. The first stage of the examination system is a single and common examination called the Higher Education Transition Examination (YGS). The Higher Education Transition Examination is an exam that measures the qualification for transition to higher education for those who have successfully completed high school education and want to study higher education. Regulations, directives and senate decisions regarding international (foreign nationals), horizontal transfer and student admission are applied in the admission of students other than the student groups coming with central placement. (http://mevzuat.hitit.edu.tr/goster.asp?id=47)

Conditions for SuccessStudents are required to have completed 120 ECTS credits and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00, provided that they do not fail any course.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates who have successfully completed their associate degree education can transfer to undergraduate programmes such as Emergency Aid and Disaster Management, Nutrition and Dietetics, Occupational Therapy, Physiotherapy and Rehabilitation, Nursing, Special Education Teaching, Health Management and Social Work if they get enough points from the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by the Measurement, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Graduates who have successfully completed their undergraduate education have the right to apply to second and third level (master's and doctorate) programmes, provided that they meet the requirements of national and international higher education institutions. These opportunities offer graduates the opportunity to develop their professional and academic careers.Hitit University Course Equivalency, Exemption and Adjustment Procedures Directive: http://cdn.hitit.edu.tr/hitit/files/48758_2892015103923367.pdf

Graduates of the department; health personnel can be employed in hospitals, physical therapy and rehabilitation units, public and private disabled care and rehabilitation centres affiliated to the Ministry of Family, Labour and Social Services, nursing homes, medical centres and polyclinics providing basic health services, infirmaries of various institutions and homes of disabled individuals.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid permanently.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030040101


Qualification Title
Associate Degree

Awarding Body
Hitit University

Awarding Body Contact
Faculty of Arts and Sciences İkbalkent Campus, Ulukavak Mah. Çiftlik Çayırı Cad. No: 45 – CORUM

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

According to SGK / İŞKUR Occupation Code type;

Disabled Carer: 5329.02, Disabled Care Worker: 5321.06


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025

National Occupation Classification

According to SGK / İŞKUR Occupation Code type;

Disabled Carer: 5329.02, Disabled Care Worker: 5321.06


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

The main aim of the Disabled Care and Rehabilitation Programme is to train qualified and expert individuals who can provide care and rehabilitation services to improve the quality of life of disabled individuals. The programme aims to provide the necessary knowledge, skills and competencies to increase the level of independence of disabled individuals, to provide special care services for their individual needs and to improve their quality of life.

Programme Objectives:

- Understands the basic characteristics and needs of individuals with disabilities,

- To be able to provide care and rehabilitation services within the scope of health services needed by disabled individuals,

- To be able to fulfil the professional requirements of the profession in accordance with the ethical and legal framework, while respecting social values and having compassionate personality traits,

- Open to continuous development by adopting the principle of lifelong learning,

to raise individuals.


Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal education and face-to-face. Apart from this, conferences, panels and symposiums that are thought to contribute to students are organised and students are encouraged to participate in such activities. In addition, they receive the Ministry of National Education and Çorum Municipality's official institutions affiliated to the Ministry of Education and Corum Municipality, Disabled Care and Rehabilitation Practices I-II course within the scope of the application of theoretical knowledge by making the application area.


Description
  •  Have basic theoretical and practical knowledge about the care and rehabilitation of the disabled.
  •  To have social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, applying and announcing the results of the data related to the field.
  •  Using the basic knowledge and skills acquired in the field, to interpret and evaluate data, to identify problems, to analyse, to have the ability to develop solutions based on evidence.
  •  Can take responsibility as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in applications related to the field.
  • - Follows the practices related to the rights of the disabled.
  •  Supports the determination of educational needs of disabled people.
  •  Participate in professional in-service activities in Turkey and in the world, follow technological developments, have knowledge, experience and application skills.
  •  Recognises the relationship between society, family and disability, organises activities with family participation.
  •  Prepares activities suitable for cognitive, affective, psychomotor development of disabled people.
  •  Takes precautions regarding health and occupational safety in the working environment.
  •  Under the supervision of an expert, they can carry out the applications recommended by professionals in the fields that provide the necessary care and improvement of living conditions for people with disabilities.
  •  Can be an appropriate role model that can contribute to improving the quality of education and life of people with disabilities.
  •  Follows the nutrition and rehabilitation programmes of disabled people.
  •  Has lifelong learning awareness.

Key Competencies

Alumni possesses the following key competences at an advanced level;

  •  Competence to have basic theoretical and practical knowledge about the care and rehabilitation of disabled individuals.
  • Competence of interpreting data related to the field, identifying and analysing problems and developing evidence-based solutions.
  •  Competence to fulfil professional responsibilities by acting in accordance with scientific, social and ethical values.
  •  Competence to take responsibility effectively as a team member in solving complex problems.
  •  Competence to follow the rights of disabled people and provide support in determining the educational needs of disabled individuals.
  •  Competence to participate in professional in-service activities, to follow and apply technological developments.
  •  Competence to take health and safety precautions in the working environment.
  •  Competence of being open to continuous development and having lifelong learning awareness.

Further Info

In line with the student-centered education approach, students are evaluated using alternative assessment and evaluation tools and methods that show their progress during the course and their achievement of the outcomes at the end of the course. In the measurement and evaluation processes, a competency-based approach has been adopted along with a student-centered approach. Measurement and evaluation processes are carried out in accordance with the Hitit University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations, Hitit University Regulations / Directive on the Procedures and Principles for the Conduct of Distance Education Courses and Examinations.

The student's success status for a course is determined by the course success grade. The principles of calculating the success grade according to the absolute and / or relative evaluation system and the grading system principles of the exams applied at the University are regulated by the Senate.

In the calculation of the success grades, the letter grades and coefficients specified below are used.

Letter grades and coefficients are calculated according to the table below:

Letter Grades Coefficients

AA 4.00

BA 3,50

BB 3,00

CB 2,50

CC 2,00

DC 1.50

DD 1.00

FD 0.5

FF 0.0

Letter grades not shown in the table are as follows:

1) B: Successful for non-credit courses,

2) K: Fails for non-credit courses,

3) D: Absentee

4) G: He did not enter,

5) M: Exempt

6) S: The grade given at the end of the first semester for an ongoing (two semesters) Graduation Thesis/Dissertation/Seminar/Project.


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions.

Each year, The Council of Higher Education (CoHE)  publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, based on criteria set by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.

CoHE also annually publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public by CoHE. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Development and Approval of Teaching Programs:

   1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curricula of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes they aim to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).

   1.3. After acceptance by the relevant Deans' Council, the curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with CoHE’s approval.

2. Assessment-Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each associate degree program aims to impart to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the required course credits and other obligations as determined by the higher education institutions.

4. Internal Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the "Institutional Feedback Report" it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation organizations authorized or recognized by THEQC also demonstrate that the programs meet quality assurance standards. THEQC conducts regular review activities related to competencies determined by its regulations.

Our department has been accredited by MEDEK on 1st January 2025 with the examinations and evaluations it has been subjected to as a result of the preparation and application processes it has carried out in line with its sustainable quality and qualification criteria targets.

Documents and Self-Assessment Report: https://shmyo.hitit.edu.tr/tr/ebrp/detay/bolum-kalite-ve-akreditasyon-komisyonu , https://shmyo.hitit.edu.tr/tr/ebrp/detay/swot-analizi-tablosu , https://shmyo.hitit.edu.tr/tr/ebrp/detay/bolum-anket-ve-formlari

https://shmyo.hitit.edu.tr/tr/ebrp/detay/oz-degerlendirme-raporu


Access Requirements

Registration, admission, examination and evaluation procedures of students are carried out in accordance with the Higher Education Law and the decisions and regulations of the Council of Higher Education issued on the basis of this law. At Hitit University, registration and admission procedures are carried out by the Student Affairs Department, and information on regulations and directives can be found at http://oidb.hitit.edu.tr/. A two-stage examination system is applied in the transition from high school education to higher education. The exams are conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Detailed information about the exams can be found at http:www.osym.gov.tr. The first stage of the examination system is a single and common examination called the Higher Education Transition Examination (YGS). The Higher Education Transition Examination is an exam that measures the qualification for transition to higher education for those who have successfully completed high school education and want to study higher education. Regulations, directives and senate decisions regarding international (foreign nationals), horizontal transfer and student admission are applied in the admission of students other than the student groups coming with central placement. (http://mevzuat.hitit.edu.tr/goster.asp?id=47)


Conditions for Success
Students are required to have completed 120 ECTS credits and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00, provided that they do not fail any course.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates who have successfully completed their associate degree education can transfer to undergraduate programmes such as Emergency Aid and Disaster Management, Nutrition and Dietetics, Occupational Therapy, Physiotherapy and Rehabilitation, Nursing, Special Education Teaching, Health Management and Social Work if they get enough points from the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by the Measurement, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Graduates who have successfully completed their undergraduate education have the right to apply to second and third level (master's and doctorate) programmes, provided that they meet the requirements of national and international higher education institutions. These opportunities offer graduates the opportunity to develop their professional and academic careers.Hitit University Course Equivalency, Exemption and Adjustment Procedures Directive: http://cdn.hitit.edu.tr/hitit/files/48758_2892015103923367.pdf

Graduates of the department; health personnel can be employed in hospitals, physical therapy and rehabilitation units, public and private disabled care and rehabilitation centres affiliated to the Ministry of Family, Labour and Social Services, nursing homes, medical centres and polyclinics providing basic health services, infirmaries of various institutions and homes of disabled individuals.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid permanently.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode