Yeterlilik Kodu

TR0030019226

Yeterlilik Adı
Engellilerde Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİnönü Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİnönü Üniversitesi Merkez Kampüsü (Elazığ Yolu 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya
Sorumlu Kurum URLhttp://inonu.edu.tr/tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Engelli bireylere yönelik spor eğitimi, egzersiz, ve beden eğitimi öğretimi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri uygulama ortamına transfer eder, yerinde etkili şekilde kullanır, aralarındaki ilişkiyi açıklama bilgisine sahiptir.
  • Engelli bireylere yönelik spor eğitimi, egzersiz, ve beden eğitimi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir.
  • Farklı engel grupları, cinsiyet ve yaş düzeyleri için egzersiz programlarının hazırlanması ve engellilerde spor eğitimi ile ilişkili içerik, öğretim süreçleri, öğretim model, yöntem ve tekniklerine, ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
  • Farklı yaş grupları, cinsiyet ve engel düzeylerindeki engelli bireylerin gelişim, öğrenme özellikleri bilgisine sahiptir.
  • Engelli bireylere yönelik spor eğitimi, egzersiz, ve beden eğitimi öğretimi alanlarındaki bilimsel bilgilere ulaşma ve Engellilerde Egzersiz ve Spor Eğitimi alanlarıyla ilgili Teknolojileri, ilgili malzeme ve araç-gereci farklı engel grupları yayınlar ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir.
  • Engellilerde egzersiz ve spor eğitimi alanıyla ilgili farklı yaş grupları, cinsiyet ve engel düzeylerindeki bireylerin egzersiz ve beden eğitimi süreçlerinde karşılaştığı problemleri inceleme ve araştırma konusu yapar.
  • Farklı engel durumundaki bireylerin özelliklerine göre öğretme-öğrenme ve değerlendirme süreçlerini etkili olarak kullanır.
  • Engelli bireylerin eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, Yetenek Seçme, Yönlendirme ve Geliştirmede ve Sporda Modelleme yapma, geliştirme ve takip etmeyi planlar.
  • Farklı engel grupları, cinsiyet ve yaşlardaki engelli bireylerin öğrenme süreçlerini, bireysel farklılıklarını dikkate alarak planlar.
  • Farklı engel grupları, cinsiyet ve yaşlardaki engelli bireylerin beden eğitimi ve daha sonra herhangi bir spor branşında sevk-idare ve yönetimi süreçlerini, bireysel farklılıkları dikkate alarak planlar.
  • Engelli bireylere yönelik spor eğitimi, egzersiz, ve beden eğitimi öğretimi alanlarında sürekli değişim amacıyla kalite sürecinde yer alır.
  • Engelli bireylere yönelik spor eğitimi, egzersiz, ve beden eğitimi öğretimi alanlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
  • Engelli bireylere yönelik spor eğitimi, egzersiz, ve beden eğitimi öğretimi alanlarıyla ilgili bilimsel araştırmaları izleyerek, proje ve etkinlikler geliştirir. Türkçeyi doğru kullanır, en az bir yabancı dili Engelli bireylere yönelik spor eğitimi, egzersiz, ve beden eğitimi öğretimi alanlarındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
  • Bir Spor Bilimci, Antrenör, Engellilerde egzersiz ve spor eğitmeni ve Beden Eğitimi Öğretmeni olarak dış görünüm, tutum ve davranışları yanında kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Değerlendirme Sistemi” tablolarında ayrıntılı olarak tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak İnönü Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. Daha ayrıntılı bilgiye http://inonu.edu.tr/tr/ogrenci linkinden ulaşılabilir.Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans derecesini elde etmek için 240 AKTSyi tamamlamak ve dörtlük sisteme göre en az 2,00 genel akademik ortalama elde etmiş olmak gerekmektedir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. İnönü Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, http://inonu.edu.tr/tr/ogrenci adresinden ulaşılabilir.Lise öğretiminden yükseköğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http:www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Sınav sisteminin birinci aşaması “Yükseköğretime Geçiş Sınavı” (YGS) olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınavdır. “Yükseköğretime Geçiş Sınavı”, lise öğretimi başarı ile tamamlayan ve yükseköğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı, yükseköğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. Sınav sisteminin ikinci aşaması “Özel Yetenek Sınavı” dır. Özel yetenek sınavına giriş koşulları ÖSYM ve bölüm tarafından belirlenir ve sınav giriş yönergesi http://inonu.edu.tr/tr/sporbilimleri adresinde ilan edilir. Özel yetenek sınav sonucuna göre programda öğrenim görmeye hak kazanırlar.

Başarma ŞartlarıBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans derecesini elde etmek için 240 AKTSyi tamamlamak ve dörtlük sisteme göre en az 2,00 genel akademik ortalama elde etmiş olmak gerekmektedir.Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans derecesini elde etmek için 240 AKTSyi tamamlamak ve dörtlük sisteme göre en az 2,00 genel akademik ortalama elde etmiş olmak gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Engellilerde Egzersiz ve Spor Eğitimi Bölümü mezunları üniversitelerin akademik kadrolarında, kamu ve özel kuruluşlarda da görev alabilmektedirler. Ayrıca mezunlarımız “Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni” unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarına “Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni” olarak atanmaktadırlar.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030019226


Yeterlilik Adı
Engellilerde Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İnönü Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İnönü Üniversitesi Merkez Kampüsü (Elazığ Yolu 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Engelli bireylere yönelik spor eğitimi, egzersiz, ve beden eğitimi öğretimi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri uygulama ortamına transfer eder, yerinde etkili şekilde kullanır, aralarındaki ilişkiyi açıklama bilgisine sahiptir.
  • Engelli bireylere yönelik spor eğitimi, egzersiz, ve beden eğitimi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir.
  • Farklı engel grupları, cinsiyet ve yaş düzeyleri için egzersiz programlarının hazırlanması ve engellilerde spor eğitimi ile ilişkili içerik, öğretim süreçleri, öğretim model, yöntem ve tekniklerine, ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
  • Farklı yaş grupları, cinsiyet ve engel düzeylerindeki engelli bireylerin gelişim, öğrenme özellikleri bilgisine sahiptir.
  • Engelli bireylere yönelik spor eğitimi, egzersiz, ve beden eğitimi öğretimi alanlarındaki bilimsel bilgilere ulaşma ve Engellilerde Egzersiz ve Spor Eğitimi alanlarıyla ilgili Teknolojileri, ilgili malzeme ve araç-gereci farklı engel grupları yayınlar ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir.
  • Engellilerde egzersiz ve spor eğitimi alanıyla ilgili farklı yaş grupları, cinsiyet ve engel düzeylerindeki bireylerin egzersiz ve beden eğitimi süreçlerinde karşılaştığı problemleri inceleme ve araştırma konusu yapar.
  • Farklı engel durumundaki bireylerin özelliklerine göre öğretme-öğrenme ve değerlendirme süreçlerini etkili olarak kullanır.
  • Engelli bireylerin eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, Yetenek Seçme, Yönlendirme ve Geliştirmede ve Sporda Modelleme yapma, geliştirme ve takip etmeyi planlar.
  • Farklı engel grupları, cinsiyet ve yaşlardaki engelli bireylerin öğrenme süreçlerini, bireysel farklılıklarını dikkate alarak planlar.
  • Farklı engel grupları, cinsiyet ve yaşlardaki engelli bireylerin beden eğitimi ve daha sonra herhangi bir spor branşında sevk-idare ve yönetimi süreçlerini, bireysel farklılıkları dikkate alarak planlar.
  • Engelli bireylere yönelik spor eğitimi, egzersiz, ve beden eğitimi öğretimi alanlarında sürekli değişim amacıyla kalite sürecinde yer alır.
  • Engelli bireylere yönelik spor eğitimi, egzersiz, ve beden eğitimi öğretimi alanlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
  • Engelli bireylere yönelik spor eğitimi, egzersiz, ve beden eğitimi öğretimi alanlarıyla ilgili bilimsel araştırmaları izleyerek, proje ve etkinlikler geliştirir. Türkçeyi doğru kullanır, en az bir yabancı dili Engelli bireylere yönelik spor eğitimi, egzersiz, ve beden eğitimi öğretimi alanlarındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
  • Bir Spor Bilimci, Antrenör, Engellilerde egzersiz ve spor eğitmeni ve Beden Eğitimi Öğretmeni olarak dış görünüm, tutum ve davranışları yanında kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Değerlendirme Sistemi” tablolarında ayrıntılı olarak tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak İnönü Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. Daha ayrıntılı bilgiye http://inonu.edu.tr/tr/ogrenci linkinden ulaşılabilir.Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans derecesini elde etmek için 240 AKTSyi tamamlamak ve dörtlük sisteme göre en az 2,00 genel akademik ortalama elde etmiş olmak gerekmektedir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. İnönü Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, http://inonu.edu.tr/tr/ogrenci adresinden ulaşılabilir.Lise öğretiminden yükseköğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http:www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Sınav sisteminin birinci aşaması “Yükseköğretime Geçiş Sınavı” (YGS) olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınavdır. “Yükseköğretime Geçiş Sınavı”, lise öğretimi başarı ile tamamlayan ve yükseköğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı, yükseköğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. Sınav sisteminin ikinci aşaması “Özel Yetenek Sınavı” dır. Özel yetenek sınavına giriş koşulları ÖSYM ve bölüm tarafından belirlenir ve sınav giriş yönergesi http://inonu.edu.tr/tr/sporbilimleri adresinde ilan edilir. Özel yetenek sınav sonucuna göre programda öğrenim görmeye hak kazanırlar.


Başarma Şartları
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans derecesini elde etmek için 240 AKTSyi tamamlamak ve dörtlük sisteme göre en az 2,00 genel akademik ortalama elde etmiş olmak gerekmektedir.Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans derecesini elde etmek için 240 AKTSyi tamamlamak ve dörtlük sisteme göre en az 2,00 genel akademik ortalama elde etmiş olmak gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Engellilerde Egzersiz ve Spor Eğitimi Bölümü mezunları üniversitelerin akademik kadrolarında, kamu ve özel kuruluşlarda da görev alabilmektedirler. Ayrıca mezunlarımız “Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni” unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarına “Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni” olarak atanmaktadırlar.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030019226

Qualification Title
Bachelor's Degree in Physical Education and Sports Teaching for the Disabled Undergraduate
Awarding BodyInonu University
Awarding Body Contactİnönü University Central Campus (Elazığ Road 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya
Awarding Body Urlhttp://inonu.edu.tr/tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Transfers the concepts and principles related to sports education, exercise, and physical education for the disabled individuals to the application environment, use them effectively on the ground and have the knowledge of explaining the relationship between them.
  • Has knowledge about the processes and processes of service provision in the areas of sports training, exercise, and physical education for disabled individuals.
  • Has the knowledge, teaching processes, teaching models, methods and techniques related to the preparation of exercise programs for different disability groups, gender and age levels and related to sport education in the disabled.
  • Has knowledge of development and learning characteristics of people with disabilities in different age groups, gender and obstacle levels.
  • Has informations related to the fields of Sport Education, Exercise, and Physical Education for the Disabled, and the related materials and tools related to the fields of Exercise and Sport Education for Disabled People.
  • Examines and researches the problems faced by people with different age groups, gender and obstacle levels in exercise and physical education processes related to the field of exercise and sports training.
  • Uses the teaching-learning and evaluation processes effectively according to the characteristics of individuals with different disabilities.
  • Uses appropriate methods and techniques for the development of critical thinking, creative thinking, problem solving and analysis-synthesis skills of people with disabilities.
  • They plan to develop, develop and follow talent selection, guidance and development and sport.
  • Plans learning processes of individuals with disabilities in different age groups, gender and age, taking into account their individual differences.
  • Plans the management and management processes of disabled people in different disability groups, gender and age in physical education and then in any sports branch, taking into account individual differences.
  • It takes part in the quality process for continuous change in the fields of sports training, exercise, and physical education for the disabled.
  • Develops professional knowledge and skills continuously by participating in national and international in-service training, courses, workshops, seminars, meetings and congresses organized by institutions and organizations related to sports education, exercise and physical education education for disabled people.
  • Develops projects and activities by following the scientific researches related to sport education, exercise, and physical education teaching for disabled people.
  • Uses Turkish correctly, knows at least a foreign language at the level to be able to follow information about sports education, exercise, and physical education for disabled individuals and to communicate with colleagues.
  • As a Sports Scientist, Trainer, Exercise and Sports Trainer and Personnel of Disabilities, she is an example to society with her external looks, attitudes and behaviors as well as her cultural competences.
Key Competencies-
Further Info

For every course, assessment and evaluation methods are defined in the course syllabus by the responsible academic personnel. İnönü University Undergraduate Academic and Examination legislation is applied regarding the examinations and assigned grade points for every course. More information can be obtained at ( http://inonu.edu.tr/tr/ogrenci ) .To complete all the courses in the program (240 ECTS) and achieve a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 are the required rules to qualify for graduation.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students acceptance, registration, exam and evaluation procedures are conducted based on the Higher Education Law and the regulations and decisions put forth by The Higher Education Council based on this law. At İnönü University, student acceptance and registration procedures are handled by the Student Registrar Office. Related rules and regulations can be reached at http://inonu.edu.tr/tr/ogrenci There is a two level examination system after the high school to enter higher education. These exams are conducted by the Measurement, Evaluation, and Placement Center (OSYM in Turkish). More information about the exams can be obtained from the http:www.osym.gov.tr/web site. The first level examination is called the “Higher Education Entrance Examination” (YGS in Turkish), which is a common and single session exam.All students who finished high school successfully and wish to continue higher education must take the YGS, which is designed to measure students competency to continue higher education.Second level of the examination system is “Special Skills Exam”. Entrance requiraments are determined by OSYM and Department of PEST and Entrance Examination Requiraments is announced on Web Page (http://inonu.edu.tr/tr/sporbilimleri). Candidates are entitled to be based on the practice audition result.

Conditions for SuccessTo complete all the courses in the program (240 ECTS) and achieve a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 are the required rules to qualify for graduation.To complete all the courses in the program (240 ECTS) and achieve a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 are the required rules to qualify for graduation.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Exercise and Sport Education on Disabled People Program receive the Sport trainer on Disable People and “Physical Education and Sport Teacher” title and they can work at state or private schools affiliated with the Ministry of National Education. Our graduates also find jobs at public and private centers and universities for an academic career.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030019226


Qualification Title
Bachelor's Degree in Physical Education and Sports Teaching for the Disabled Undergraduate

Awarding Body
Inonu University

Awarding Body Contact
İnönü University Central Campus (Elazığ Road 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Transfers the concepts and principles related to sports education, exercise, and physical education for the disabled individuals to the application environment, use them effectively on the ground and have the knowledge of explaining the relationship between them.
  • Has knowledge about the processes and processes of service provision in the areas of sports training, exercise, and physical education for disabled individuals.
  • Has the knowledge, teaching processes, teaching models, methods and techniques related to the preparation of exercise programs for different disability groups, gender and age levels and related to sport education in the disabled.
  • Has knowledge of development and learning characteristics of people with disabilities in different age groups, gender and obstacle levels.
  • Has informations related to the fields of Sport Education, Exercise, and Physical Education for the Disabled, and the related materials and tools related to the fields of Exercise and Sport Education for Disabled People.
  • Examines and researches the problems faced by people with different age groups, gender and obstacle levels in exercise and physical education processes related to the field of exercise and sports training.
  • Uses the teaching-learning and evaluation processes effectively according to the characteristics of individuals with different disabilities.
  • Uses appropriate methods and techniques for the development of critical thinking, creative thinking, problem solving and analysis-synthesis skills of people with disabilities.
  • They plan to develop, develop and follow talent selection, guidance and development and sport.
  • Plans learning processes of individuals with disabilities in different age groups, gender and age, taking into account their individual differences.
  • Plans the management and management processes of disabled people in different disability groups, gender and age in physical education and then in any sports branch, taking into account individual differences.
  • It takes part in the quality process for continuous change in the fields of sports training, exercise, and physical education for the disabled.
  • Develops professional knowledge and skills continuously by participating in national and international in-service training, courses, workshops, seminars, meetings and congresses organized by institutions and organizations related to sports education, exercise and physical education education for disabled people.
  • Develops projects and activities by following the scientific researches related to sport education, exercise, and physical education teaching for disabled people.
  • Uses Turkish correctly, knows at least a foreign language at the level to be able to follow information about sports education, exercise, and physical education for disabled individuals and to communicate with colleagues.
  • As a Sports Scientist, Trainer, Exercise and Sports Trainer and Personnel of Disabilities, she is an example to society with her external looks, attitudes and behaviors as well as her cultural competences.

Key Competencies
-

Further Info

For every course, assessment and evaluation methods are defined in the course syllabus by the responsible academic personnel. İnönü University Undergraduate Academic and Examination legislation is applied regarding the examinations and assigned grade points for every course. More information can be obtained at ( http://inonu.edu.tr/tr/ogrenci ) .To complete all the courses in the program (240 ECTS) and achieve a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 are the required rules to qualify for graduation.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students acceptance, registration, exam and evaluation procedures are conducted based on the Higher Education Law and the regulations and decisions put forth by The Higher Education Council based on this law. At İnönü University, student acceptance and registration procedures are handled by the Student Registrar Office. Related rules and regulations can be reached at http://inonu.edu.tr/tr/ogrenci There is a two level examination system after the high school to enter higher education. These exams are conducted by the Measurement, Evaluation, and Placement Center (OSYM in Turkish). More information about the exams can be obtained from the http:www.osym.gov.tr/web site. The first level examination is called the “Higher Education Entrance Examination” (YGS in Turkish), which is a common and single session exam.All students who finished high school successfully and wish to continue higher education must take the YGS, which is designed to measure students competency to continue higher education.Second level of the examination system is “Special Skills Exam”. Entrance requiraments are determined by OSYM and Department of PEST and Entrance Examination Requiraments is announced on Web Page (http://inonu.edu.tr/tr/sporbilimleri). Candidates are entitled to be based on the practice audition result.


Conditions for Success
To complete all the courses in the program (240 ECTS) and achieve a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 are the required rules to qualify for graduation.To complete all the courses in the program (240 ECTS) and achieve a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 are the required rules to qualify for graduation.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Exercise and Sport Education on Disabled People Program receive the Sport trainer on Disable People and “Physical Education and Sport Teacher” title and they can work at state or private schools affiliated with the Ministry of National Education. Our graduates also find jobs at public and private centers and universities for an academic career.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address