Yeterlilik Kodu | TR0030219420 | |
Yeterlilik Adı | Etik Değerler Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Felsefe ve Etik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Etik Değerler (Disiplinlerarası) Tezli Yüksek Lisans bölümünde, eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler kayıt yaptırdıkları kredili derslerden her yarıyıl içinde en az bir defa ara sınava ve bir yarıyılda aldığı ve devam şartını sağladığı bütün derslerin genel sınavına girer. Sınava girmeyen öğrenciye F2 notu verilir. Sınav tarihleri en az iki hafta önce anabilim dalı başkanlığınca ilan edilir. Başarı notu, ara sınav notunun %40’ı ve genel sınav notunun %60’ı alınarak hesaplanır. Bir dersin başarılı sayılabilmesi için hem genel sınav notunun hem de başarı notunun 100 tam not üzerinden en az 65 olması gerekir. Seminer dersi, uzmanlık alanı, yeterlilik dersi, tez çalışması ve bitirme projesi geçer (G) veya kalır (K) olarak değerlendirilir. Öğrenci başarısız olduğu bir dersin yerine başka bir ders alabilir. Programa başvurmak için lisans mezunu olma şartı aranmaktadır. Adayların başvuru yapılacak alana ilişkin etik, ahlak ve değerler bağlamında temel bilgi ve perspektife sahip olması beklenir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Programa başvurmak için lisans mezunu olma şartı aranmaktadır. Adayların başvuru yapılacak alana ilişkin etik, ahlak ve değerler bağlamında temel bilgi ve perspektife sahip olması beklenir. Tezli Yüksek Lisans Derecesi almaya hak kazanmak için, öğrencinin şu şartları tamamlamış olması gerekir: Toplam 21 krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet dersi geçmek, Bir seminer dersi almak ve sınavını geçmek, Bir tez çalışması yapmak ve onu başarılı bir şekilde savunmak, Minimum not ortalamasını (2.50 / 4.00 (70/100)) sağlamak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Disiplinlerarası Etik Değerler Programı, üniversitedeki diğer yüksek lisans programları ile birlikte (gerek fen bilimleri gerekse diğer sosyal bilim alanları) oluşturulacak disiplinler arası hareketle, bir taraftan bilimsel aktivitelere diğer taraftan üniversitenin bilimsel yönden gelişmesine katkı sağlayan bir programdır. Bu bağlamda Disiplinlerarası Etik Değerler Yüksek Lisans Programı, farklı alanlardan mezun olan öğrencilere yeni fırsatlar sağlayabilecek ve bu alanda temel ve uygulamalı özgün bilimsel araştırmalar yapma imkânı sağlayacak bir özelliğe sahiptir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219420
Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır.
Etik Değerler (Disiplinlerarası) Tezli Yüksek Lisans bölümünde, eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Program sonucunda mezun olan öğrenci etik değerler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
- Öğrenci kişisel ve kurumsal etik gelişimi planlar. Alanında etik değerler ile ilgili temel kaynak eserleri okuyup anlama ve yorumlayabilme yetisini kazanır.
- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Etik değerler alanında disiplinlerarası araştırma ve inceleme yapar.
- Alanıyla ilgili karşılaşılan güncel sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Çeşitli mesleki, sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
- Bir yabancı dili kullanarak kuramsal ve uygulamalı bilgileri izleyerek, ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
- Dini, ahlaki ve toplumsal değerleri gözetir. Mesleki ehliyet ve temsil yeteneği kazanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrenciler kayıt yaptırdıkları kredili derslerden her yarıyıl içinde en az bir defa ara sınava ve bir yarıyılda aldığı ve devam şartını sağladığı bütün derslerin genel sınavına girer. Sınava girmeyen öğrenciye F2 notu verilir. Sınav tarihleri en az iki hafta önce anabilim dalı başkanlığınca ilan edilir. Başarı notu, ara sınav notunun %40’ı ve genel sınav notunun %60’ı alınarak hesaplanır. Bir dersin başarılı sayılabilmesi için hem genel sınav notunun hem de başarı notunun 100 tam not üzerinden en az 65 olması gerekir. Seminer dersi, uzmanlık alanı, yeterlilik dersi, tez çalışması ve bitirme projesi geçer (G) veya kalır (K) olarak değerlendirilir. Öğrenci başarısız olduğu bir dersin yerine başka bir ders alabilir. Programa başvurmak için lisans mezunu olma şartı aranmaktadır. Adayların başvuru yapılacak alana ilişkin etik, ahlak ve değerler bağlamında temel bilgi ve perspektife sahip olması beklenir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Tezli yüksek lisans programlarına, ALES puanının %50’si ile adayların başvurdukları bilim alanında yapılacak yazılı sınavın %30’u, mülakat sonucunun %10’u ve lisans not ortalamasının %10’u değerlendirilerek öğrenci alınır. Değerlendirmede, 100 tam puan üzerinden en az 60 puan alanlar, başarı puanlarına göre sıralanarak kontenjan dâhilinde yüksek lisans programlarına kabul edilirler.
- Üniversitelerarası Kurulca eşdeğerliği kabul edilen sınavlardan muafiyet hakkı kazanamamışlarsa Yüksek Lisans programına başvuran adaylar değerlendirme öncesinde yabancı dil sınavına alınırlar.
- Yabancı dil sınavında başarı notu tam notun %50’sidir.
- Yazılı sınav, 100 tam not üzerinden değerlendirilerek belirlenir. Yazılı sınava girmeyen veya yazılı sınav notu 65’in altında olan adaylar başarısız kabul edilir.
Disiplinlerarası Etik Değerler Programı, üniversitedeki diğer yüksek lisans programları ile birlikte (gerek fen bilimleri gerekse diğer sosyal bilim alanları) oluşturulacak disiplinler arası hareketle, bir taraftan bilimsel aktivitelere diğer taraftan üniversitenin bilimsel yönden gelişmesine katkı sağlayan bir programdır. Bu bağlamda Disiplinlerarası Etik Değerler Yüksek Lisans Programı, farklı alanlardan mezun olan öğrencilere yeni fırsatlar sağlayabilecek ve bu alanda temel ve uygulamalı özgün bilimsel araştırmalar yapma imkânı sağlayacak bir özelliğe sahiptir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219420 | |
Qualification Title | Yüksek Lisans - Etik Değerler (Disiplinlerarası) Masters Degree | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Philosophy and ethics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Student who graduates as a result of the program uses, solves and applies the theoretical and practical knowledge acquired in the field of ethical values iin the fields of education, research and community service. Student plans personal and institutional ethical development. Gains the ability to read, understand and interpret basic source works on ethical values in his/her field. Evaluates the acquired knowledge and skills with a critical approach. Conducts interdisciplinary research and analysis in the field of ethical values. Takes responsibility individually or as a team member to solve current problems in his/her field. Participates in various professional, social, cultural and artistic events. Shares this information with experts and non-experts in the relevant field by following the theoretical and applied information and by using a foreign language. Observes religious, moral and social values. Gains professional competence and representation ability. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Students take the midterm exam at least once in each semester and the general exam of all the courses they have taken in one semester and meet the attendance requirement. Students who do not take the exam are given an F2 grade. Exam dates are announced at least two weeks before by the head of the department. Success grade is calculated by taking 40% of midterm exam grade and 60% of final exam grade. In order for a course to be considered successful, both the final exam grade and the success grade must be at least 65 out of 100. Seminar course, field of specialization, qualification course, thesis study and graduation project are evaluated as pass (G) or fail (K). A student can take another course instead of a course he failed. An undergraduate degree is required to apply for the program.Candidates are expected to have basic knowledge and perspective in the context of ethics, morals and values in the field to be applied. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages. | |
Conditions for Success | An undergraduate degree is required to apply for the program.Candidates are expected to have basic knowledge and perspective in the context of ethics, morals and values in the field to be applied. In order to qualify for the award of a Masters Degree with Thesis, the student must have completed the following requirements: - Passing at least seven courses with no less than 21 credits in total, - To take a seminar course and pass the exam, - Conducting a thesis and successfully defending it, - To provide a minimum GPA (2.50 / 4.00 (70/100)). | |
Progression Paths (Relationship Type) | The Interdisciplinary Ethical Values Program is a program that contributes to the scientific activities on the one hand, and the scientific development of the university on the other, with the interdisciplinary action to be created together with other graduate programs (both science and other social sciences) at the university.In this context, the Interdisciplinary Ethical Values ??Masters Program has a feature that will provide new opportunities for students who graduate from different fields and provide them with the opportunity to make basic and applied original scientific research in this field. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219420
Student who graduates as a result of the program uses, solves and applies the theoretical and practical knowledge acquired in the field of ethical values iin the fields of education, research and community service. Student plans personal and institutional ethical development. Gains the ability to read, understand and interpret basic source works on ethical values in his/her field. Evaluates the acquired knowledge and skills with a critical approach. Conducts interdisciplinary research and analysis in the field of ethical values. Takes responsibility individually or as a team member to solve current problems in his/her field. Participates in various professional, social, cultural and artistic events. Shares this information with experts and non-experts in the relevant field by following the theoretical and applied information and by using a foreign language. Observes religious, moral and social values. Gains professional competence and representation ability.
Students take the midterm exam at least once in each semester and the general exam of all the courses they have taken in one semester and meet the attendance requirement. Students who do not take the exam are given an F2 grade. Exam dates are announced at least two weeks before by the head of the department. Success grade is calculated by taking 40% of midterm exam grade and 60% of final exam grade. In order for a course to be considered successful, both the final exam grade and the success grade must be at least 65 out of 100. Seminar course, field of specialization, qualification course, thesis study and graduation project are evaluated as pass (G) or fail (K). A student can take another course instead of a course he failed. An undergraduate degree is required to apply for the program.Candidates are expected to have basic knowledge and perspective in the context of ethics, morals and values in the field to be applied.
For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages.
The Interdisciplinary Ethical Values Program is a program that contributes to the scientific activities on the one hand, and the scientific development of the university on the other, with the interdisciplinary action to be created together with other graduate programs (both science and other social sciences) at the university.In this context, the Interdisciplinary Ethical Values ??Masters Program has a feature that will provide new opportunities for students who graduate from different fields and provide them with the opportunity to make basic and applied original scientific research in this field.
Qualification is continuous