Yeterlilik Kodu

TR0030011059

Yeterlilik Adı
Evde Hasta Bakımı (Hamidiye Sağlık Hizmetleri MYO) Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumSağlık Bilimleri Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiSağlık Bilimleri Üniversitesi Adres: Mekteb-i Tıbbiyye-i Şâhâne Külliyesi, Tıbbiye Cad. No:38 Selimiye, Üsküdar-İSTANBUL
Sorumlu Kurum URLhttps://sbu.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yaşlılara ve engelli yetişkinlere bakım
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCED (2013)

005.0921.001

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Programdan mezun olan öğrencilerin yakın gelecekte, Evde Hasta Bakımı alanında;

  • Bireylerin bakım ihtiyacını karşılamaya yönelik nitelikli ve profesyonel bakım hizmeti sunabilecek
  • Sağlık bakım hizmetinin sunumunda etkili iletişim becerilerini kullanarak, sağlık profesyonelleri ile ekip iş birliği içinde çalışabilecek
  • Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek kişisel ve mesleki gelişimlerini sürdürecek Evde Hasta Bakım teknikerlerinin yetiştirilmesidir.
Öğrenme Ortamları

Evde Hasta Bakımı Programı’nda eğitim şu şekillerde yürütülmektedir:

  • Sınıf İçi Eğitim: Dersler yüz yüze, örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir.
  • Uygulama Laboratuvarları: Üniversite bünyesindeki sağlık laboratuvarlarında teorik bilginin pratiğe dönüştürülmesi sağlanır.
  • Sağlık Kurumlarında Staj: Hastaneler, klinikler ve bakım merkezlerinde yapılan stajlarla mesleki deneyim kazandırılır.
  • Saha ve İşletme Deneyimi: Evde bakım hizmeti veren kurumlarla iş birliği yapılarak, öğrencilerin gerçek çalışma ortamlarında eğitim alması sağlanır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Evde Hasta Bakımı ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
  • Evde hasta bakımına ihtiyaç duyan bireylerin fizyolojik, psikolojik ve sosyal fonksiyonlarını tanımlar. 
  • Evde hasta bakımına ihtiyaç duyan bireylerin bakım gereksinimlerini sıralar.
  • İş sağlığı ve güvenliği, sosyal adalet, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgiye sahiptir. 
  • Evde hasta bakımına yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini açıklar.
  • Evde Hasta Bakımına yönelik güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
  • Evde Hasta Bakımına yönelik bilgiyi oluşturma, ulaşma ve paylaşma için gereken, bilgisayar ile bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır.
  • Evde Hasta Bakımına yönelik problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 
  • Evde hasta bakımı alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
  • Hasta bireyin çevre ile ilişkisini düzenler.
  • Evde Hasta Bakımıyla ilgili bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
  • Evde Hasta Bakımına yönelik uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
  • Evde Hasta Bakımıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
  • Evde Hasta Bakımına yönelik yenilikleri takip edebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Etkili İletişim Yetkinliği
  • Takım Çalışması ve Problem Çözme
  • Kariyer Yönetimi ve Sürekli Öğrenme
  • Etik ve Kültürel Duyarlılık
  • Hasta Bakım Yetkinliği
  • Sağlıkta İletişim Yetkinliği
  • Ekip Çalışması ve Kriz Yönetimi
  • Mesleki Etik ve Sorumluluk
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Evde Hasta Bakımı Programı’nda ölçme ve değerlendirme süreçleri şu şekildedir:

  • Sınavlar:
    • Ara sınav, mazeret sınavı, final sınavı, bütünleme sınavı, tek ders sınavı
    • Staj sonu/uygulama sınavı
    • Muafiyet sınavı
    • Yazılı, sözlü veya uygulamalı sınavlar şeklinde yapılmaktadır.
  • Değerlendirme Kriterleri:
    • Dersin yıl içi sınavlarının başarı notuna etkisi genellikle %40, yıl sonu veya bütünleme sınavının etkisi %60’tır.
    • Öğretim elemanları, dönem başında farklı değerlendirme oranları belirleyebilir ve bu oranlar yüksekokul yönetimi tarafından ilan edilir.
  • Katılım ve Devam Şartı:
    • Derslere devam etmeyen öğrencilere DZ (Devamsız) notu verilir ve yıl sonu sınavına alınmazlar.
  • Uygulamalı Eğitim ve Staj Değerlendirmesi:
    • İşletmelerde yapılan mesleki eğitimin %50’si “Mesleki Uygulama Değerlendirme Formu” üzerinden, %50’si ise ödev ve diğer değerlendirme yöntemleri ile ölçülmektedir.
  • Farklı Soru Tipleri:
    • Test, klasik, boşluk doldurma, doğru-yanlış gibi farklı sınav formatları kullanılmaktadır.
  • Sınav Takvimi:
    • Sınav tarihleri en az 15 gün önceden yüksekokulun web sitesinde ilan edilir ve Öğrenci Bilgi Sistemi (ÖBS) üzerinden paylaşılır.

Ayrıca, öğretim elemanlarının objektif soru hazırlama ve sınav değerlendirme yetkinliklerini geliştirmek amacıyla düzenli eğitimler verilmektedir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

      1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
    1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
    2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
      1. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
      2. Belgelendirme: Ön Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
      3. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) (Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2025-31.12.2028)

Giriş Şartı
  1. Programa öğrenci kabulü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nin (ÖSYM) yaptığı Yükseköğretim Kurumları Sınavının (YKS) Temel Yeterlilik Testi (TYT) puanına göre, Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu doğrultusunda yapılan tercih sonucuyla yapılmaktadır. Evde Hasta Bakım Programına öğrenci kabulüne yönelik herhangi bir özel kriter bulunmamaktadır.
  2. Programa yabancı uyruklu öğrencilerin kabulü, YÖK Başkanlığı tarafından belirlenen kontenjanlar doğrultusunda ‘Ön Lisans ve Lisans Düzeyinde Yurt Dışından veya Yabancı Uyruklu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Yönergesi’ne göre TR-YÖS sınav sonuçlarıyla gerçekleştirilmektedir . Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmeliğin Ek Madde 1 uyarınca yapılacak yatay geçiş işlemlerine ilişkin usul ve esaslara göre öğrenci kabulü yapılmaktadır.
  3. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği hükümlerince kayıt süreci tamamlanmaktadır. Programa yeni kaydolan veya yatay geçiş yolu ile gelen öğrencilerin önceden aldığı derslerin tanınması ve kredilendirilmesi ilgili mevzuat hükümleri kapsamında yatay geçiş komisyonu tarafından yapılmakta ve öğrencinin transkriptine işlenmektedir.
Başarma ŞartlarıSağlık Bilimleri Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği doğrultusunda program müfredatında yer alan derslerin toplam 120 AKTS karşılığını başarıyla tamamlayan, GANO 2.00 ve üzeri olan ve yaz stajını tamamlayan öğrenciler mezuniyet hakkı kazanmaktadır. Öğrenci danışmanı mezuniyet koşullarını içeren bilgileri OBS sisteminden kontrol edip onay verdikten sonra mezuniyet gerçekleşmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Ön Lisans diplomasına sahip olanlar, DGS sınavı ile lisans derecesi programlarına devam edebilirler.
  • Meslek yüksekokulları ile açıköğretim ön lisans programlarından mezun olanlar, kendi alanlarındaki kontenjan sınırlaması olmayan açıköğretim lisans programlarına devam etmek isterlerse, sınava girmeden, doğrudan kayıt hakkı elde ederler.

 

Yasal Dayanağı
    1. Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1.Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2.Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği

3. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hamidiye Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Staj ve Klinik Uygulama Yönergesi

4. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Yatay Geçiş Yönergesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönerge

5. ÖSYM TR-YÖS Kılavuzu

6. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

6.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030011059


Yeterlilik Adı
Evde Hasta Bakımı (Hamidiye Sağlık Hizmetleri MYO) Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Sağlık Bilimleri Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Sağlık Bilimleri Üniversitesi Adres: Mekteb-i Tıbbiyye-i Şâhâne Külliyesi, Tıbbiye Cad. No:38 Selimiye, Üsküdar-İSTANBUL

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCED (2013)

005.0921.001


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCED (2013)

005.0921.001


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Programdan mezun olan öğrencilerin yakın gelecekte, Evde Hasta Bakımı alanında;

  • Bireylerin bakım ihtiyacını karşılamaya yönelik nitelikli ve profesyonel bakım hizmeti sunabilecek
  • Sağlık bakım hizmetinin sunumunda etkili iletişim becerilerini kullanarak, sağlık profesyonelleri ile ekip iş birliği içinde çalışabilecek
  • Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek kişisel ve mesleki gelişimlerini sürdürecek Evde Hasta Bakım teknikerlerinin yetiştirilmesidir.

Öğrenme Ortamları

Evde Hasta Bakımı Programı’nda eğitim şu şekillerde yürütülmektedir:

  • Sınıf İçi Eğitim: Dersler yüz yüze, örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir.
  • Uygulama Laboratuvarları: Üniversite bünyesindeki sağlık laboratuvarlarında teorik bilginin pratiğe dönüştürülmesi sağlanır.
  • Sağlık Kurumlarında Staj: Hastaneler, klinikler ve bakım merkezlerinde yapılan stajlarla mesleki deneyim kazandırılır.
  • Saha ve İşletme Deneyimi: Evde bakım hizmeti veren kurumlarla iş birliği yapılarak, öğrencilerin gerçek çalışma ortamlarında eğitim alması sağlanır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Evde Hasta Bakımı ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
  • Evde hasta bakımına ihtiyaç duyan bireylerin fizyolojik, psikolojik ve sosyal fonksiyonlarını tanımlar. 
  • Evde hasta bakımına ihtiyaç duyan bireylerin bakım gereksinimlerini sıralar.
  • İş sağlığı ve güvenliği, sosyal adalet, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgiye sahiptir. 
  • Evde hasta bakımına yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini açıklar.
  • Evde Hasta Bakımına yönelik güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
  • Evde Hasta Bakımına yönelik bilgiyi oluşturma, ulaşma ve paylaşma için gereken, bilgisayar ile bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır.
  • Evde Hasta Bakımına yönelik problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 
  • Evde hasta bakımı alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
  • Hasta bireyin çevre ile ilişkisini düzenler.
  • Evde Hasta Bakımıyla ilgili bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
  • Evde Hasta Bakımına yönelik uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
  • Evde Hasta Bakımıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
  • Evde Hasta Bakımına yönelik yenilikleri takip edebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Etkili İletişim Yetkinliği
  • Takım Çalışması ve Problem Çözme
  • Kariyer Yönetimi ve Sürekli Öğrenme
  • Etik ve Kültürel Duyarlılık
  • Hasta Bakım Yetkinliği
  • Sağlıkta İletişim Yetkinliği
  • Ekip Çalışması ve Kriz Yönetimi
  • Mesleki Etik ve Sorumluluk

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Evde Hasta Bakımı Programı’nda ölçme ve değerlendirme süreçleri şu şekildedir:

  • Sınavlar:
    • Ara sınav, mazeret sınavı, final sınavı, bütünleme sınavı, tek ders sınavı
    • Staj sonu/uygulama sınavı
    • Muafiyet sınavı
    • Yazılı, sözlü veya uygulamalı sınavlar şeklinde yapılmaktadır.
  • Değerlendirme Kriterleri:
    • Dersin yıl içi sınavlarının başarı notuna etkisi genellikle %40, yıl sonu veya bütünleme sınavının etkisi %60’tır.
    • Öğretim elemanları, dönem başında farklı değerlendirme oranları belirleyebilir ve bu oranlar yüksekokul yönetimi tarafından ilan edilir.
  • Katılım ve Devam Şartı:
    • Derslere devam etmeyen öğrencilere DZ (Devamsız) notu verilir ve yıl sonu sınavına alınmazlar.
  • Uygulamalı Eğitim ve Staj Değerlendirmesi:
    • İşletmelerde yapılan mesleki eğitimin %50’si “Mesleki Uygulama Değerlendirme Formu” üzerinden, %50’si ise ödev ve diğer değerlendirme yöntemleri ile ölçülmektedir.
  • Farklı Soru Tipleri:
    • Test, klasik, boşluk doldurma, doğru-yanlış gibi farklı sınav formatları kullanılmaktadır.
  • Sınav Takvimi:
    • Sınav tarihleri en az 15 gün önceden yüksekokulun web sitesinde ilan edilir ve Öğrenci Bilgi Sistemi (ÖBS) üzerinden paylaşılır.

Ayrıca, öğretim elemanlarının objektif soru hazırlama ve sınav değerlendirme yetkinliklerini geliştirmek amacıyla düzenli eğitimler verilmektedir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

      1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
    1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
    2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
      1. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
      2. Belgelendirme: Ön Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
      3. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) (Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2025-31.12.2028)


Giriş Şartı
  1. Programa öğrenci kabulü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nin (ÖSYM) yaptığı Yükseköğretim Kurumları Sınavının (YKS) Temel Yeterlilik Testi (TYT) puanına göre, Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu doğrultusunda yapılan tercih sonucuyla yapılmaktadır. Evde Hasta Bakım Programına öğrenci kabulüne yönelik herhangi bir özel kriter bulunmamaktadır.
  2. Programa yabancı uyruklu öğrencilerin kabulü, YÖK Başkanlığı tarafından belirlenen kontenjanlar doğrultusunda ‘Ön Lisans ve Lisans Düzeyinde Yurt Dışından veya Yabancı Uyruklu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Yönergesi’ne göre TR-YÖS sınav sonuçlarıyla gerçekleştirilmektedir . Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmeliğin Ek Madde 1 uyarınca yapılacak yatay geçiş işlemlerine ilişkin usul ve esaslara göre öğrenci kabulü yapılmaktadır.
  3. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği hükümlerince kayıt süreci tamamlanmaktadır. Programa yeni kaydolan veya yatay geçiş yolu ile gelen öğrencilerin önceden aldığı derslerin tanınması ve kredilendirilmesi ilgili mevzuat hükümleri kapsamında yatay geçiş komisyonu tarafından yapılmakta ve öğrencinin transkriptine işlenmektedir.

Başarma Şartları
Sağlık Bilimleri Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği doğrultusunda program müfredatında yer alan derslerin toplam 120 AKTS karşılığını başarıyla tamamlayan, GANO 2.00 ve üzeri olan ve yaz stajını tamamlayan öğrenciler mezuniyet hakkı kazanmaktadır. Öğrenci danışmanı mezuniyet koşullarını içeren bilgileri OBS sisteminden kontrol edip onay verdikten sonra mezuniyet gerçekleşmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Ön Lisans diplomasına sahip olanlar, DGS sınavı ile lisans derecesi programlarına devam edebilirler.
  • Meslek yüksekokulları ile açıköğretim ön lisans programlarından mezun olanlar, kendi alanlarındaki kontenjan sınırlaması olmayan açıköğretim lisans programlarına devam etmek isterlerse, sınava girmeden, doğrudan kayıt hakkı elde ederler.

 


Yasal Dayanağı
    1. Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1.Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2.Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği

3. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hamidiye Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Staj ve Klinik Uygulama Yönergesi

4. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Yatay Geçiş Yönergesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönerge

5. ÖSYM TR-YÖS Kılavuzu

6. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

6.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030011059

Qualification Title
Associate Degree in Home Care Program
Awarding BodyUniversity of Health Sciences
Awarding Body ContactUniversity of Health Sciences Address: Mekteb-i Tıbbiyye-i Şâhâne Külliyesi, Tıbbiye Cad. No:38 Selimiye, Üsküdar-İSTANBUL
Awarding Body Urlhttps://ghf.sbu.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasCare of the elderly and disabled adults
National Occupation Classification

 ISCED (2013)

005.0921.001

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

In the near future, graduates of the Home Care Program will be trained as Home Care Technicians who:

• Can provide qualified and professional care services to meet individuals' care needs.
• Can work in collaboration with healthcare professionals by utilizing effective communication skills in the delivery of healthcare services.
• Will adopt lifelong learning to sustain their personal and professional development.

Learning Environments

The education in the Home Care Program is conducted as follows:

Classroom Education: Courses are delivered face-to-face in a formal education setting.
Practical Laboratories: Theoretical knowledge is applied in health laboratories within the university.
Internships in Healthcare Institutions: Professional experience is gained through internships in hospitals, clinics, and care centers.

Field and Workplace Experience: Collaboration with home care service providers ensures that students receive training in real work environments.

Description

Possesses fundamental, up-to-date, and practical knowledge about Home Care.

• Identifies the physiological, psychological, and social functions of individuals in need of home care.

• Identifies and prioritizes the care needs of individuals requiring home care.

• Has knowledge of occupational health and safety, social justice, environmental awareness, and quality processes.

• Explains legal practices and support systems related to home care.

• Follows and effectively applies current developments and practices in Home Care.

• Efficiently uses computers, information, and communication technologies to create, access, and share knowledge related to Home Care.

• Has the ability to independently analyze and critically evaluate issues and problems related to Home Care and propose solutions.

• Possesses the ability to access, evaluate, and apply theoretical and practical knowledge in the field of Home Care.

• Regulates the patient's interaction with their environment.

• Effectively presents and clearly expresses thoughts in written and verbal communication at the level of knowledge and skills related to Home Care.

• Takes responsibility as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in Home Care applications.

• Has awareness of career management and lifelong learning.

• Upholds social, scientific, cultural, and ethical values in the collection, implementation, and dissemination of data related to Home Care.

• Has sufficient foreign language proficiency to follow innovations in Home Care and communicate with colleagues.

Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the following key competencies:

• Effective Communication Skills

• Teamwork and Problem-Solving

• Career Management and Lifelong Learning

• Ethical and Cultural Sensitivity

• Patient Care Competency

• Healthcare Communication Skills

• Teamwork and Crisis Management

• Professional Ethics and Responsibility

Further Info

The assessment and evaluation processes in the Home Care Program are as follows:

Exams:

Mid-term exam, make-up exam, final exam, resit exam, single course exam

Internship/Practical exam

Exemption exam

Exams may be written, oral, or practical.

Evaluation Criteria:

The success score for in-year exams generally affects 40%, and the final exam or resit exam affects 60%.

Instructors may set different evaluation weights at the beginning of the semester, and these ratios are announced by the higher education institution management.

Attendance Requirement:

Students who do not attend classes are given a DZ (Absentee) grade and are not allowed to take the final exam.

Practical Education and Internship Evaluation:

50% of the professional training in businesses is measured through the "Professional Practice Evaluation Form," and the remaining 50% is evaluated using assignments and other assessment methods.

Different Question Types:

Various exam formats, such as multiple choice, essay, fill-in-the-blank, and true/false, are used.

Exam Calendar:

Exam dates are announced at least 15 days in advance on the institution's website and shared through the Student Information System (SIS).

Additionally, regular training sessions are provided to enhance the instructors' skills in preparing objective questions and evaluating exams.

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions in Türkiye.
  • Within the framework of criteria set by YÖK, “University Monitoring and Evaluation Reports” are published annually. Based on these reports, both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are shared with the public by YÖK.

The quality assurance of associate degree programs in higher education is regulated according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”, which includes the following components:

  1. Curriculum Design and Approval:
    1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.
    2. The curricula of associate degree programs, including the intended learning outcomes, are determined by the senates of higher education institutions in accordance with YÖK's guiding principles.
    3. National Core Education Programs are implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
  2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each associate degree program are governed by the institutional academic and examination regulations, developed in accordance with YÖK’s foundational principles.
  3. Certification: Students enrolled in associate degree programs are awarded an associate degree diploma upon successful completion of the required course credits and other academic obligations determined by the institution.
  4. Internal and External Evaluation: In the context of continuous monitoring, each higher education institution submits its Annual Institutional Self-Assessment Report to the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK). YÖKAK publishes the Institutional Feedback Reports based on external evaluations of institutions. Accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that the qualifications and standards of programs meet quality assurance criteria. In accordance with YÖKAK regulations, regular reviews of qualifications are conducted.

Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education (MEDEK) (Accreditation Start/End Date: 01.01.2025-31.12.2028)

Access Requirements

Student Admission to the Program: Student admission is based on the results of the Basic Proficiency Test (TYT) of the Higher Education Institutions Examination (YKS), conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the Higher Education Programs and Quotas Guide. There are no special criteria for admission to the Home Care Program.

Admission of Foreign Students to the Program: The admission of foreign students is carried out based on the TR-YÖS exam results, in line with the quotas set by the YÖK Presidency, and according to the "Regulation on the Selection and Placement of Foreign or International Students at Associate and Bachelor's Degree Levels." The procedures for lateral transfer, double major, minor, and inter-institutional credit transfer are carried out in accordance with the principles of the Regulation on Lateral Transfer, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer at Higher Education Institutions.

Registration Process: The registration process is completed in accordance with the provisions of the Health Sciences University Associate and Bachelor's Degree Education and Teaching Regulation. The recognition and crediting of previously taken courses for students newly enrolled or admitted through lateral transfer are carried out by the lateral transfer commission, and the results are recorded in the student's transcript according to the relevant regulations.

Conditions for SuccessIn accordance with the Health Sciences University Associate and Bachelor's Degree Education and Teaching Regulation, students who successfully complete courses in the program curriculum with a total of 120 AKTS credits, have a GANO of 2.00 or higher, and complete the summer internship are eligible for graduation. The graduation process is finalized once the academic advisor checks and approves the information related to graduation requirements in the Student Information System (OBS).
Progression Paths (Relationship Type)

• Those holding an associate degree can continue to bachelor’s degree programs through the DGS (Vertical Transfer Exam).

• Graduates of vocational high schools and open education associate degree programs can directly enroll in open education bachelor’s programs in their field, without taking an exam, as long as there are no quota limitations in those programs.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles Regarding Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2.Undergraduate and Associate Degree Education and Training Regulation of the University of Health Sciences

3. Internship and Clinical Practice Directive of the University of Health Sciences Hamidiye Vocational School of Health Services

4. Directive on the Amendment to the Regulation on Lateral Transfers Between Associate and Undergraduate Degree Programs at the University of Health Sciences

5.OSYM TR-YOS Guide

6. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35)

6.1. Regulation on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030011059


Qualification Title
Associate Degree in Home Care Program

Awarding Body
University of Health Sciences

Awarding Body Contact
University of Health Sciences Address: Mekteb-i Tıbbiyye-i Şâhâne Külliyesi, Tıbbiye Cad. No:38 Selimiye, Üsküdar-İSTANBUL

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

 ISCED (2013)

005.0921.001


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

 ISCED (2013)

005.0921.001


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

In the near future, graduates of the Home Care Program will be trained as Home Care Technicians who:

• Can provide qualified and professional care services to meet individuals' care needs.
• Can work in collaboration with healthcare professionals by utilizing effective communication skills in the delivery of healthcare services.
• Will adopt lifelong learning to sustain their personal and professional development.


Learning Environments

The education in the Home Care Program is conducted as follows:

Classroom Education: Courses are delivered face-to-face in a formal education setting.
Practical Laboratories: Theoretical knowledge is applied in health laboratories within the university.
Internships in Healthcare Institutions: Professional experience is gained through internships in hospitals, clinics, and care centers.

Field and Workplace Experience: Collaboration with home care service providers ensures that students receive training in real work environments.


Description

Possesses fundamental, up-to-date, and practical knowledge about Home Care.

• Identifies the physiological, psychological, and social functions of individuals in need of home care.

• Identifies and prioritizes the care needs of individuals requiring home care.

• Has knowledge of occupational health and safety, social justice, environmental awareness, and quality processes.

• Explains legal practices and support systems related to home care.

• Follows and effectively applies current developments and practices in Home Care.

• Efficiently uses computers, information, and communication technologies to create, access, and share knowledge related to Home Care.

• Has the ability to independently analyze and critically evaluate issues and problems related to Home Care and propose solutions.

• Possesses the ability to access, evaluate, and apply theoretical and practical knowledge in the field of Home Care.

• Regulates the patient's interaction with their environment.

• Effectively presents and clearly expresses thoughts in written and verbal communication at the level of knowledge and skills related to Home Care.

• Takes responsibility as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in Home Care applications.

• Has awareness of career management and lifelong learning.

• Upholds social, scientific, cultural, and ethical values in the collection, implementation, and dissemination of data related to Home Care.

• Has sufficient foreign language proficiency to follow innovations in Home Care and communicate with colleagues.


Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the following key competencies:

• Effective Communication Skills

• Teamwork and Problem-Solving

• Career Management and Lifelong Learning

• Ethical and Cultural Sensitivity

• Patient Care Competency

• Healthcare Communication Skills

• Teamwork and Crisis Management

• Professional Ethics and Responsibility


Further Info

The assessment and evaluation processes in the Home Care Program are as follows:

Exams:

Mid-term exam, make-up exam, final exam, resit exam, single course exam

Internship/Practical exam

Exemption exam

Exams may be written, oral, or practical.

Evaluation Criteria:

The success score for in-year exams generally affects 40%, and the final exam or resit exam affects 60%.

Instructors may set different evaluation weights at the beginning of the semester, and these ratios are announced by the higher education institution management.

Attendance Requirement:

Students who do not attend classes are given a DZ (Absentee) grade and are not allowed to take the final exam.

Practical Education and Internship Evaluation:

50% of the professional training in businesses is measured through the "Professional Practice Evaluation Form," and the remaining 50% is evaluated using assignments and other assessment methods.

Different Question Types:

Various exam formats, such as multiple choice, essay, fill-in-the-blank, and true/false, are used.

Exam Calendar:

Exam dates are announced at least 15 days in advance on the institution's website and shared through the Student Information System (SIS).

Additionally, regular training sessions are provided to enhance the instructors' skills in preparing objective questions and evaluating exams.


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions in Türkiye.
  • Within the framework of criteria set by YÖK, “University Monitoring and Evaluation Reports” are published annually. Based on these reports, both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are shared with the public by YÖK.

The quality assurance of associate degree programs in higher education is regulated according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”, which includes the following components:

  1. Curriculum Design and Approval:
    1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.
    2. The curricula of associate degree programs, including the intended learning outcomes, are determined by the senates of higher education institutions in accordance with YÖK's guiding principles.
    3. National Core Education Programs are implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
  2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each associate degree program are governed by the institutional academic and examination regulations, developed in accordance with YÖK’s foundational principles.
  3. Certification: Students enrolled in associate degree programs are awarded an associate degree diploma upon successful completion of the required course credits and other academic obligations determined by the institution.
  4. Internal and External Evaluation: In the context of continuous monitoring, each higher education institution submits its Annual Institutional Self-Assessment Report to the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK). YÖKAK publishes the Institutional Feedback Reports based on external evaluations of institutions. Accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that the qualifications and standards of programs meet quality assurance criteria. In accordance with YÖKAK regulations, regular reviews of qualifications are conducted.

Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education (MEDEK) (Accreditation Start/End Date: 01.01.2025-31.12.2028)


Access Requirements

Student Admission to the Program: Student admission is based on the results of the Basic Proficiency Test (TYT) of the Higher Education Institutions Examination (YKS), conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the Higher Education Programs and Quotas Guide. There are no special criteria for admission to the Home Care Program.

Admission of Foreign Students to the Program: The admission of foreign students is carried out based on the TR-YÖS exam results, in line with the quotas set by the YÖK Presidency, and according to the "Regulation on the Selection and Placement of Foreign or International Students at Associate and Bachelor's Degree Levels." The procedures for lateral transfer, double major, minor, and inter-institutional credit transfer are carried out in accordance with the principles of the Regulation on Lateral Transfer, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer at Higher Education Institutions.

Registration Process: The registration process is completed in accordance with the provisions of the Health Sciences University Associate and Bachelor's Degree Education and Teaching Regulation. The recognition and crediting of previously taken courses for students newly enrolled or admitted through lateral transfer are carried out by the lateral transfer commission, and the results are recorded in the student's transcript according to the relevant regulations.


Conditions for Success
In accordance with the Health Sciences University Associate and Bachelor's Degree Education and Teaching Regulation, students who successfully complete courses in the program curriculum with a total of 120 AKTS credits, have a GANO of 2.00 or higher, and complete the summer internship are eligible for graduation. The graduation process is finalized once the academic advisor checks and approves the information related to graduation requirements in the Student Information System (OBS).

Progression Paths (Relationship Type)

• Those holding an associate degree can continue to bachelor’s degree programs through the DGS (Vertical Transfer Exam).

• Graduates of vocational high schools and open education associate degree programs can directly enroll in open education bachelor’s programs in their field, without taking an exam, as long as there are no quota limitations in those programs.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles Regarding Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2.Undergraduate and Associate Degree Education and Training Regulation of the University of Health Sciences

3. Internship and Clinical Practice Directive of the University of Health Sciences Hamidiye Vocational School of Health Services

4. Directive on the Amendment to the Regulation on Lateral Transfers Between Associate and Undergraduate Degree Programs at the University of Health Sciences

5.OSYM TR-YOS Guide

6. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35)

6.1. Regulation on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address