Yeterlilik Kodu

TR0030008244

Yeterlilik Adı
Farmakoloji Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumZonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak
Sorumlu Kurum URLhttps://w3.beun.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıp
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.

Tıpta Uzmanlık: Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen esaslara göre yürütülen ve tıp doktorlarına belirli alanlarda özel yetenek ve yetki sağlamayı amaçlayan doktoraya eşdeğer düzeyde eğitimdir.

Veteriner Hekimlikte Uzmanlık: Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından düzenlenen esaslara göre yürütülen ve veteriner hekimlere belirli alanlarda özel yetenek ve yetki sağlamayı amaçlayan doktoraya eşdeğer düzeyde eğitimdir.

 

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bir öğrenme veya iş alanına ve bunların etkileşim içinde olduğu diğer alanlara ilişkin konularda en ileri düzeyde bilgi ve yeni bilgi üretme yeterliliğine sahiptir.
  • Araştırma ve inovasyonu gerçekleştirme sürecinde kritik problemleri çözmek için gerekli sentez ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı kendi alanına taşır.
  • Duruma özgü, karmaşık ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
  • Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
  • Alanındaki mesleki, bilimsel, teknolojik ilerlemeler ile sosyal ve kültürel gelişmeleri takip ederek içinde bulunduğu ekibin hayat boyu öğrenme ihtiyaçlarını belirler, bunların karşılanmasına yönelik politikalar geliştirir ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
  • Mesleki ve akademik alanda yeni fikirlerin ya da süreçlerin geliştirilmesinde özerk, özverili ve yenilikçi davranır.
  • Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır.
  • Alanına özgü bilişim teknolojilerini en ileri düzeyde kullanır.
  • Alanıyla ilgili uzman veya uzman olmayan kişilerle alanındaki konuları tartışır ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
  • Alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi, sonuçlarının duyurulması aşamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde akademik ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin gelişimini destekler.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bu ilişkilere yönelik politikaların tasarlanmasında liderlik yapar.
  • Temel haklar, kültürel ve evrensel değerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için politikalar geliştirir.
  • Sağlıklı yaşam tutum ve davranışlarına sahiptir.
  • Ülkesinin sahip olduğu değerleri, tarihi ve kültürel milli alt yapısını, içinde yaşadığı toplumda doğru olmayı ve doğru sosyal hüviyeti önceler.
  • Ülkesinin sosyal ve ekonomik sorunlarına ülkenin milli stratejilerini dikkate alarak çözüm getiren en ileri düzeyde beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
  • Toplumun örf ve adetlerine riayet eden, topluma has şekil ve özellikleri, milli kültürü, milli birlik ve beraberliği önceleyen ruh ve irade bilincine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2. Çoklu dil yetkinliği
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  4. Dijital yetkinlik
  5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  6. Vatandaşlık yetkinliği
  7. Girişimcilik yetkinliği
  8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  1.  Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  2.  Doktora derecesine sahip olmak için Doktora Yeterlilik Sınavında başarılı olunması ve tez çalışmasının ilgili enstitünün belirleyeceği tez jürisi tarafından başarılı kabul edilmesi gerekir.
  3.  Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  4.  Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.
  5.  Sanatta yeterlikte tez hazırlayan öğrenci, elde ettiği sonuçları, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmasını açıklayan ve belgeleyen metni, ilgili senato tarafından kabul edilen yazım kurallarına uygun biçimde yazarak tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmalarını jüri önünde sözlü olarak savunur

 

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesini yapar.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; doktora diploması alır.
  4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

 

Giriş Şartı
  1. Lisans veya tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmak.
  2. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, başvurulan programın puan türünde YÖK tarafından belirlenen minimum puandan az olmamak koşuluyla ilgili yükseköğretim kurumunun senato kararı ile belirlenecek olan Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav puanına sahip olmak.
  3. Güzel sanatlar fakültelerinin ve konservatuvarların sadece özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden programlarının enstitülerdeki anabilim ve ana sanat dallarına öğrenci kabulünde ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav puanı aranmaz.
  4.  Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Yabancı Dil sınavlarından ilgili yükseköğretim kurumunun senato kararı ile belirlenecek minimum puanı ya da ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puan almış olmak.
  5.  Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, lisansüstü eğitim ve öğretimde öğrenci kabulüne ilişkin yükseköğretim kurumu senatosu/enstitüsü tarafından belirlenen şartları sağlamış olmak.
  6.  Tıp, diş hekimliği, veteriner, eczacılık fakülteleri ile hazırlık sınıfı hariç en az on yarıyıl süreli lisans diplomasına veya Sağlık Bakanlığınca düzenlenen esaslara göre bir laboratuvar dalında kazanılan uzmanlık yetkisine sahip olmak.
Başarma Şartları Tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için 240 AKTS ders kredisinden az olmamak üzere asgari yedi ders, seminer, yeterlilik sınavı ve tez çalışmasını başarmak; varsa ilgili yükseköğretim kurumu senatosunun/enstitüsünün belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmek. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için 300 AKTS ders kredisinden az olmamak üzere asgari on dört ders, seminer, yeterlik sınavı ve tez çalışmasını başarmak; varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmek. Doktora programlarına kabul edilen öğrencilerden lisans veya yüksek lisans derecesini kabul edildikleri doktora programından farklı alanlarda almış olanlar ile lisans veya yüksek lisans derecesini kabul edildikleri yükseköğretim kurumu dışındaki yükseköğretim kurumlarından almış olan doktora programı adayları için eksikliklerini gidermek amacıyla en çok iki yarıyıllık bilimsel hazırlık programı uygulanabilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tıp, Diş hekimliği, Eczacılık, Veterinerlik, sağlık bilimleri fakülteleri ve Yüksek Okullarında öğretim görevlisi olarak çalışabilir.İlaç sanayiinde Araştırma müdür veya koordinatörü olarak Sağlık bakanlığına bağlı hastanelerde ve etik kurullarda görev alabilir.Labratuvarlarda teknik destek elemanı olabilir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

 

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030008244


Yeterlilik Adı
Farmakoloji Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.

Tıpta Uzmanlık: Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen esaslara göre yürütülen ve tıp doktorlarına belirli alanlarda özel yetenek ve yetki sağlamayı amaçlayan doktoraya eşdeğer düzeyde eğitimdir.

Veteriner Hekimlikte Uzmanlık: Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından düzenlenen esaslara göre yürütülen ve veteriner hekimlere belirli alanlarda özel yetenek ve yetki sağlamayı amaçlayan doktoraya eşdeğer düzeyde eğitimdir.

 


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bir öğrenme veya iş alanına ve bunların etkileşim içinde olduğu diğer alanlara ilişkin konularda en ileri düzeyde bilgi ve yeni bilgi üretme yeterliliğine sahiptir.
  • Araştırma ve inovasyonu gerçekleştirme sürecinde kritik problemleri çözmek için gerekli sentez ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı kendi alanına taşır.
  • Duruma özgü, karmaşık ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
  • Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
  • Alanındaki mesleki, bilimsel, teknolojik ilerlemeler ile sosyal ve kültürel gelişmeleri takip ederek içinde bulunduğu ekibin hayat boyu öğrenme ihtiyaçlarını belirler, bunların karşılanmasına yönelik politikalar geliştirir ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
  • Mesleki ve akademik alanda yeni fikirlerin ya da süreçlerin geliştirilmesinde özerk, özverili ve yenilikçi davranır.
  • Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır.
  • Alanına özgü bilişim teknolojilerini en ileri düzeyde kullanır.
  • Alanıyla ilgili uzman veya uzman olmayan kişilerle alanındaki konuları tartışır ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
  • Alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi, sonuçlarının duyurulması aşamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde akademik ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin gelişimini destekler.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bu ilişkilere yönelik politikaların tasarlanmasında liderlik yapar.
  • Temel haklar, kültürel ve evrensel değerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için politikalar geliştirir.
  • Sağlıklı yaşam tutum ve davranışlarına sahiptir.
  • Ülkesinin sahip olduğu değerleri, tarihi ve kültürel milli alt yapısını, içinde yaşadığı toplumda doğru olmayı ve doğru sosyal hüviyeti önceler.
  • Ülkesinin sosyal ve ekonomik sorunlarına ülkenin milli stratejilerini dikkate alarak çözüm getiren en ileri düzeyde beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
  • Toplumun örf ve adetlerine riayet eden, topluma has şekil ve özellikleri, milli kültürü, milli birlik ve beraberliği önceleyen ruh ve irade bilincine sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2. Çoklu dil yetkinliği
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  4. Dijital yetkinlik
  5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  6. Vatandaşlık yetkinliği
  7. Girişimcilik yetkinliği
  8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  1.  Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  2.  Doktora derecesine sahip olmak için Doktora Yeterlilik Sınavında başarılı olunması ve tez çalışmasının ilgili enstitünün belirleyeceği tez jürisi tarafından başarılı kabul edilmesi gerekir.
  3.  Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  4.  Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.
  5.  Sanatta yeterlikte tez hazırlayan öğrenci, elde ettiği sonuçları, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmasını açıklayan ve belgeleyen metni, ilgili senato tarafından kabul edilen yazım kurallarına uygun biçimde yazarak tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmalarını jüri önünde sözlü olarak savunur

 


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesini yapar.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; doktora diploması alır.
  4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

 


Giriş Şartı
  1. Lisans veya tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmak.
  2. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, başvurulan programın puan türünde YÖK tarafından belirlenen minimum puandan az olmamak koşuluyla ilgili yükseköğretim kurumunun senato kararı ile belirlenecek olan Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav puanına sahip olmak.
  3. Güzel sanatlar fakültelerinin ve konservatuvarların sadece özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden programlarının enstitülerdeki anabilim ve ana sanat dallarına öğrenci kabulünde ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav puanı aranmaz.
  4.  Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Yabancı Dil sınavlarından ilgili yükseköğretim kurumunun senato kararı ile belirlenecek minimum puanı ya da ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puan almış olmak.
  5.  Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, lisansüstü eğitim ve öğretimde öğrenci kabulüne ilişkin yükseköğretim kurumu senatosu/enstitüsü tarafından belirlenen şartları sağlamış olmak.
  6.  Tıp, diş hekimliği, veteriner, eczacılık fakülteleri ile hazırlık sınıfı hariç en az on yarıyıl süreli lisans diplomasına veya Sağlık Bakanlığınca düzenlenen esaslara göre bir laboratuvar dalında kazanılan uzmanlık yetkisine sahip olmak.

Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için 240 AKTS ders kredisinden az olmamak üzere asgari yedi ders, seminer, yeterlilik sınavı ve tez çalışmasını başarmak; varsa ilgili yükseköğretim kurumu senatosunun/enstitüsünün belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmek. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için 300 AKTS ders kredisinden az olmamak üzere asgari on dört ders, seminer, yeterlik sınavı ve tez çalışmasını başarmak; varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmek. Doktora programlarına kabul edilen öğrencilerden lisans veya yüksek lisans derecesini kabul edildikleri doktora programından farklı alanlarda almış olanlar ile lisans veya yüksek lisans derecesini kabul edildikleri yükseköğretim kurumu dışındaki yükseköğretim kurumlarından almış olan doktora programı adayları için eksikliklerini gidermek amacıyla en çok iki yarıyıllık bilimsel hazırlık programı uygulanabilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tıp, Diş hekimliği, Eczacılık, Veterinerlik, sağlık bilimleri fakülteleri ve Yüksek Okullarında öğretim görevlisi olarak çalışabilir.İlaç sanayiinde Araştırma müdür veya koordinatörü olarak Sağlık bakanlığına bağlı hastanelerde ve etik kurullarda görev alabilir.Labratuvarlarda teknik destek elemanı olabilir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

 


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030008244

Qualification Title
Pharmacology MSc. Graduate Diploma with Thesis
Awarding BodyZonguldak Bülent Ecevit University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://w3.beun.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasMedicine
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info

- one midterm (At least ) exam and - a final exam

1 The students have current knowledge at the level of expertise in pharmacology based on the qualifications of bachelor degree, develop and deepen them.

2 The students understand and use the interaction between the disciplines related to pharmacology.

3 The students have knowledge of information technologies, technical equipment , and tools and devices that are specific to the pharmacology on the required level by the pharmacology.

4 The students have knowledge of statistics that is constantly used as a tool for the studies in the pharmacology, use the related software effectively.

5 The students use the theoretical and practical knowledge at the level of expertise acquired in the pharmacology

.6 The students commentate the knowledge acquired in the pharmacology by integrating it with variety of disciplines in order to create new knowledge, make analysis and synthesize by using different research methods, and propose solutions.

7 The students write the report of the study that they have done.

8 The students make the necessary examination by using devices and tools that are specific to the pharmacology, and other technological tools, including computer on a required level of the pharmacology and on an advanced level, resolve problems and issues.

9 The students use statistics software in the pharmacology effectively, select the statistical methods correctly, calculate and interpret accurately.

10 The students plan experimental research and carry it out.

11 Students fictionalize the issues that require expertise related to the pharmacology, proposes solutions, solves problems, evaluate the results obtained and apply when necessary.

12 The students proposes solutions in case of unforeseen complex situations and create solutions by taking responsibility.

13 The students conduct the studies related to the pharmacology independently and / or collaboratively.

14 The students publish a scientific article at a national level of journal or present at a scientific meeting.

15 The students research, present, publish in a scientific clinical and/or descriptive way for the priority issues related to the pharmacology and community health.16 The students evaluate the knowledge related to the pharmacology with a critical approach and guide their learning.

17 The students apply the principles of professional development and lifelong learning in the studies that they have done.

18 The students make an statistical analysis at the level of reading and evaluating a scientific article in the statistical analysis and follow the practices based on the evidence and conduct research that can create evidence in the pharmacology of professional practice.

19 The students discuss the knowledge obtained in the pharmacology, current developments and their own studies with the groups within or outside their disciplines, in written, oral and visual systematically and share.

20 The students examine the social relationships in the occupational and professional environment and the norms that guide these relations with a critical approach and do the necessary to develop these.

21 The students communicate in oral and written by using at least a foreign language on the level of B2 according to the Common European Framework.

22 The students interpret the plans of strategy and policy development and implementation ; evaluate the results obtained within the framework of scientific and ethical.

23 The students take into account the social, scientific and ethical values for the issues related to the pharmacology in the stages of collecting data, recording, interpreting, and announcing

24 The students apply the knowledge internalized in the pharmacology and skills of problem solving in the interdisciplinary studies.

25 The students evaluate the current developments in the pharmacology in accordance with national values and realities of country including children and family that are basic units of a society.

26 The students develop the plans of strategy, policy and implementation for the issues related to the pharmacology and evaluate the results obtained within the framework of quality processes.

27 The students contribute to the national and international health policy studies in order to take pharmacology further.

28 The students know the importance of ethical principles and ethics committees for individuals and society, act ethically.

Quality Assurance-
Access Requirements

FOR TURKISH STUDENTSIn the framework of the regulations determined by Higher Education Council of Turkey (YÖK), student admission to this undergraduate program is carried out through a university entrance examination named ÖSYS. Following the submission of students’ academic program preferences, they are placed into the relevant program according to the score they get from ÖSYS by Student Selection and Placement Center (ÖSYM).FOR INTERNATIONAL STUDENTSInternational students are accepted to the program according to the score of one of the international exams they have taken such as SAT I,ACT, GCE etc. or according to their scores of the International Student Examination held by Turkish universities within the admission requirements on condition that their score is sufficient.FOR EXCHANGE STUDENTSExchange student admission is carried out according to the requirements determined by bilateral agreements (ERASMUS, Farabi, Mevlana or General Academic Memorandum) signed by BEU and the partner university.FOR VISITING STUDENTSVisiting students can enroll for the courses offered in programs upon the confirmation of the related academic unit. Additionally, students need to submit proof of their English language level for enrollment since the medium of instruction in some lectures is English.FOR MASTER’S DEGREEStudents must apply the related Institutes with the required documents within the dates announced in the BEU website. Requirements for application and documents required have been determined in the BEU regulation of Postgraduate Education and Examination.

Conditions for Success1 The students have current knowledge at the level of expertise in pharmacology based on the qualifications of bachelor degree, develop and deepen them. 2 The students understand and use the interaction between the disciplines related to pharmacology. 3 The students have knowledge of information technologies, technical equipment , and tools and devices that are specific to the pharmacology on the required level by the pharmacology. 4 The students have knowledge of statistics that is constantly used as a tool for the studies in the pharmacology, use the related software effectively. 5 The students use the theoretical and practical knowledge at the level of expertise acquired in the pharmacology .6 The students commentate the knowledge acquired in the pharmacology by integrating it with variety of disciplines in order to create new knowledge, make analysis and synthesize by using different research methods, and propose solutions. 7 The students write the report of the study that they have done. 8 The students make the necessary examination by using devices and tools that are specific to the pharmacology, and other technological tools, including computer on a required level of the pharmacology and on an advanced level, resolve problems and issues. 9 The students use statistics software in the pharmacology effectively, select the statistical methods correctly, calculate and interpret accurately. 10 The students plan experimental research and carry it out. 11 Students fictionalize the issues that require expertise related to the pharmacology, proposes solutions, solves problems, evaluate the results obtained and apply when necessary. 12 The students proposes solutions in case of unforeseen complex situations and create solutions by taking responsibility. 13 The students conduct the studies related to the pharmacology independently and / or collaboratively. 14 The students publish a scientific article at a national level of journal or present at a scientific meeting. 15 The students research, present, publish in a scientific clinical and/or descriptive way for the priority issues related to the pharmacology and community health. 16 The students evaluate the knowledge related to the pharmacology with a critical approach and guide their learning. 17 The students apply the principles of professional development and lifelong learning in the studies that they have done. 18 The students make an statistical analysis at the level of reading and evaluating a scientific article in the statistical analysis and follow the practices based on the evidence and conduct research that can create evidence in the pharmacology of professional practice. 19 The students discuss the knowledge obtained in the pharmacology, current developments and their own studies with the groups within or outside their disciplines, in written, oral and visual systematically and share. 20 The students examine the social relationships in the occupational and professional environment and the norms that guide these relations with a critical approach and do the necessary to develop these. 21 The students communicate in oral and written by using at least a foreign language on the level of B2 according to the Common European Framework. 22 The students interpret the plans of strategy and policy development and implementation ; evaluate the results obtained within the framework of scientific and ethical. 23 The students take into account the social, scientific and ethical values for the issues related to the pharmacology in the stages of collecting data, recording, interpreting, and announcing. 24 The students apply the knowledge internalized in the pharmacology and skills of problem solving in the interdisciplinary studies. 25 The students evaluate the current developments in the pharmacology in accordance with national values and realities of country including children and family that are basic units of a society. 26 The students develop the plans of strategy, policy and implementation for the issues related to the pharmacology and evaluate the results obtained within the framework of quality processes. 27 The students contribute to the national and international health policy studies in order to take pharmacology further. 28 The students know the importance of ethical principles and ethics committees for individuals and society, act ethically. During the Masters Degree, students must- take 120 ECTS credits, - have a GPA of at least 3.00 out of 4.00 and- be successful in thesis examination.
Progression Paths (Relationship Type)

They may work - as a lecturer in Medicine, Dentistry, Pharmacy, Veterinary medicine, health sciences schools and high schools,- Research director or coordinator in the pharmaceutical industry,- in ethics committees and hospitals affilliated to the Ministry of Health and- as technical support staff in laboratory.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030008244


Qualification Title
Pharmacology MSc. Graduate Diploma with Thesis

Awarding Body
Zonguldak Bülent Ecevit University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info

- one midterm (At least ) exam and - a final exam

1 The students have current knowledge at the level of expertise in pharmacology based on the qualifications of bachelor degree, develop and deepen them.

2 The students understand and use the interaction between the disciplines related to pharmacology.

3 The students have knowledge of information technologies, technical equipment , and tools and devices that are specific to the pharmacology on the required level by the pharmacology.

4 The students have knowledge of statistics that is constantly used as a tool for the studies in the pharmacology, use the related software effectively.

5 The students use the theoretical and practical knowledge at the level of expertise acquired in the pharmacology

.6 The students commentate the knowledge acquired in the pharmacology by integrating it with variety of disciplines in order to create new knowledge, make analysis and synthesize by using different research methods, and propose solutions.

7 The students write the report of the study that they have done.

8 The students make the necessary examination by using devices and tools that are specific to the pharmacology, and other technological tools, including computer on a required level of the pharmacology and on an advanced level, resolve problems and issues.

9 The students use statistics software in the pharmacology effectively, select the statistical methods correctly, calculate and interpret accurately.

10 The students plan experimental research and carry it out.

11 Students fictionalize the issues that require expertise related to the pharmacology, proposes solutions, solves problems, evaluate the results obtained and apply when necessary.

12 The students proposes solutions in case of unforeseen complex situations and create solutions by taking responsibility.

13 The students conduct the studies related to the pharmacology independently and / or collaboratively.

14 The students publish a scientific article at a national level of journal or present at a scientific meeting.

15 The students research, present, publish in a scientific clinical and/or descriptive way for the priority issues related to the pharmacology and community health.16 The students evaluate the knowledge related to the pharmacology with a critical approach and guide their learning.

17 The students apply the principles of professional development and lifelong learning in the studies that they have done.

18 The students make an statistical analysis at the level of reading and evaluating a scientific article in the statistical analysis and follow the practices based on the evidence and conduct research that can create evidence in the pharmacology of professional practice.

19 The students discuss the knowledge obtained in the pharmacology, current developments and their own studies with the groups within or outside their disciplines, in written, oral and visual systematically and share.

20 The students examine the social relationships in the occupational and professional environment and the norms that guide these relations with a critical approach and do the necessary to develop these.

21 The students communicate in oral and written by using at least a foreign language on the level of B2 according to the Common European Framework.

22 The students interpret the plans of strategy and policy development and implementation ; evaluate the results obtained within the framework of scientific and ethical.

23 The students take into account the social, scientific and ethical values for the issues related to the pharmacology in the stages of collecting data, recording, interpreting, and announcing

24 The students apply the knowledge internalized in the pharmacology and skills of problem solving in the interdisciplinary studies.

25 The students evaluate the current developments in the pharmacology in accordance with national values and realities of country including children and family that are basic units of a society.

26 The students develop the plans of strategy, policy and implementation for the issues related to the pharmacology and evaluate the results obtained within the framework of quality processes.

27 The students contribute to the national and international health policy studies in order to take pharmacology further.

28 The students know the importance of ethical principles and ethics committees for individuals and society, act ethically.


Quality Assurance
-

Access Requirements

FOR TURKISH STUDENTSIn the framework of the regulations determined by Higher Education Council of Turkey (YÖK), student admission to this undergraduate program is carried out through a university entrance examination named ÖSYS. Following the submission of students’ academic program preferences, they are placed into the relevant program according to the score they get from ÖSYS by Student Selection and Placement Center (ÖSYM).FOR INTERNATIONAL STUDENTSInternational students are accepted to the program according to the score of one of the international exams they have taken such as SAT I,ACT, GCE etc. or according to their scores of the International Student Examination held by Turkish universities within the admission requirements on condition that their score is sufficient.FOR EXCHANGE STUDENTSExchange student admission is carried out according to the requirements determined by bilateral agreements (ERASMUS, Farabi, Mevlana or General Academic Memorandum) signed by BEU and the partner university.FOR VISITING STUDENTSVisiting students can enroll for the courses offered in programs upon the confirmation of the related academic unit. Additionally, students need to submit proof of their English language level for enrollment since the medium of instruction in some lectures is English.FOR MASTER’S DEGREEStudents must apply the related Institutes with the required documents within the dates announced in the BEU website. Requirements for application and documents required have been determined in the BEU regulation of Postgraduate Education and Examination.


Conditions for Success
1 The students have current knowledge at the level of expertise in pharmacology based on the qualifications of bachelor degree, develop and deepen them. 2 The students understand and use the interaction between the disciplines related to pharmacology. 3 The students have knowledge of information technologies, technical equipment , and tools and devices that are specific to the pharmacology on the required level by the pharmacology. 4 The students have knowledge of statistics that is constantly used as a tool for the studies in the pharmacology, use the related software effectively. 5 The students use the theoretical and practical knowledge at the level of expertise acquired in the pharmacology .6 The students commentate the knowledge acquired in the pharmacology by integrating it with variety of disciplines in order to create new knowledge, make analysis and synthesize by using different research methods, and propose solutions. 7 The students write the report of the study that they have done. 8 The students make the necessary examination by using devices and tools that are specific to the pharmacology, and other technological tools, including computer on a required level of the pharmacology and on an advanced level, resolve problems and issues. 9 The students use statistics software in the pharmacology effectively, select the statistical methods correctly, calculate and interpret accurately. 10 The students plan experimental research and carry it out. 11 Students fictionalize the issues that require expertise related to the pharmacology, proposes solutions, solves problems, evaluate the results obtained and apply when necessary. 12 The students proposes solutions in case of unforeseen complex situations and create solutions by taking responsibility. 13 The students conduct the studies related to the pharmacology independently and / or collaboratively. 14 The students publish a scientific article at a national level of journal or present at a scientific meeting. 15 The students research, present, publish in a scientific clinical and/or descriptive way for the priority issues related to the pharmacology and community health. 16 The students evaluate the knowledge related to the pharmacology with a critical approach and guide their learning. 17 The students apply the principles of professional development and lifelong learning in the studies that they have done. 18 The students make an statistical analysis at the level of reading and evaluating a scientific article in the statistical analysis and follow the practices based on the evidence and conduct research that can create evidence in the pharmacology of professional practice. 19 The students discuss the knowledge obtained in the pharmacology, current developments and their own studies with the groups within or outside their disciplines, in written, oral and visual systematically and share. 20 The students examine the social relationships in the occupational and professional environment and the norms that guide these relations with a critical approach and do the necessary to develop these. 21 The students communicate in oral and written by using at least a foreign language on the level of B2 according to the Common European Framework. 22 The students interpret the plans of strategy and policy development and implementation ; evaluate the results obtained within the framework of scientific and ethical. 23 The students take into account the social, scientific and ethical values for the issues related to the pharmacology in the stages of collecting data, recording, interpreting, and announcing. 24 The students apply the knowledge internalized in the pharmacology and skills of problem solving in the interdisciplinary studies. 25 The students evaluate the current developments in the pharmacology in accordance with national values and realities of country including children and family that are basic units of a society. 26 The students develop the plans of strategy, policy and implementation for the issues related to the pharmacology and evaluate the results obtained within the framework of quality processes. 27 The students contribute to the national and international health policy studies in order to take pharmacology further. 28 The students know the importance of ethical principles and ethics committees for individuals and society, act ethically. During the Masters Degree, students must- take 120 ECTS credits, - have a GPA of at least 3.00 out of 4.00 and- be successful in thesis examination.

Progression Paths (Relationship Type)

They may work - as a lecturer in Medicine, Dentistry, Pharmacy, Veterinary medicine, health sciences schools and high schools,- Research director or coordinator in the pharmaceutical industry,- in ethics committees and hospitals affilliated to the Ministry of Health and- as technical support staff in laboratory.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address