Yeterlilik Kodu

TR0030217340

Yeterlilik Adı
Farmasötik Toksikoloji Doktora Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eczane
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Toksikoloji araştırmaları yürütebilme, deney sonuçlarını değerlendirme ve yorumlama,
  • Toksikolojik araştırmalarda edinilen laboratuar becerilerini etkin olarak kullanma yeteneğine sahip olur.
  • Kompleks toksikolojik veri analizlerini yapabilme, yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirebilme becerisi kazanır,
  • Problem çözme becerisinde mükemmellik ve yenilikçilik gösterme, entellektüel düzeyde yorumlama ve yüksek düzeyde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur,
  • İlaç ve diğer kimyasal maddelerin insanda ortaya çıkaracağı sağlık risklerini değerlendirme ve uygulama becerisi .
  • Kimyasal risk değerlendirme becerisi kazanır Karsinojenik ve mutajenik etkenlerin etki mekanizmalarını anlama becerisi kazanır,
  • Kimyasal etkenlerin toksik etkilerini in vivo ve in vitro test sistemlerinde uygulama ve değerlendirme prensiplerini öğrenir,
  • İlaç ve diğer kimyasal maddelerin ortaya koyduğu toksik etkilerde hedef organların rolünü anlama becerisi kazanır,
  • İlaçların istenmeyen etkilerini izleme, araştırma ve değerlendirme becerisine sahip olur,
  • Kimyasallar ve radyasyonun kadın ve erkek üreme sistemleri ve gelişen embriyo / fötus üzerindeki moleküler ve hücresel etkilerini analiz edebilme becerisi kazanır,
  • Maddelerin veya kimyasal karışımların çevredeki sistemlerdeki davranışlarını ve bu çevrede yaşayan organizmalar üzerindeki toksik etkilerini değerlendirebilme becerisine sahip olur,
  • İmmün sistem üzerinde çeşitli ajanlar tarafından meydana getirilen değişikliklerin değerlendirilmesi için kullanılacak teknikler hakkında bilgi sahibi olmak ve bu yöntemler ile elde ettiği verileri risk değerlendirmesinde nasıl kullanacağını öğrenir ,
  • Beslenmenin metabolik yolaklarda ve homeostaz üzerinde meydana getirdiği genotipik ve fenotipik değişikliklerin öğrenir ve elde edilen verileri değerlendirir,
  • Karsinojenesite riski taşıyan etkenlerin genotoksisite ve epigenetik etki mekanizmaları konusunda bilgi sahibi olur ve ilgili testleri uygulama becerisi kazanır,
  • Partiküller ve nanoteknoloji yoluyla üretilen ya da çevresel, mesleksel yollarla maruz kalınan nano boyutlu materyallerin; bulunuşları, üretimleri, kullanım alanları, toksisiteleri, toksisite testleri ve düzenlenmeleri ile ilgili devingen yapıyı takip eder.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme

  • Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Sınav takvimi, ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı tarafından ağ sayfasında ilan edilir.
  • Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir.
  • Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir.
  • Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır.
  • Ham başarı puanı 25,00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

  • Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF

(a) bendindeki notlar dışındaki notlar şunlardır:

D: Devamsız,  G: Girmedi,  E: Eksik, (Dönem sonu/yılsonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)`ye dönüştürülür.)

  • AGNO, öğrencinin öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Elde edilen AGNO, virgülden sonra iki hane olmak üzere gösterilir.
  • Gerek ağırlıklı yarıyıl, gerek AGNO?nun hesaplanmasında, (AA)`dan (FF)`ye kadar verilen notlar esas alınır. (G) ve (D) notları (FF) notu işlemi görür.
  • Bütün notlar, öğrencinin not izleme belgesine geçirilir.
  • Mezuniyet için AGNO`nun; tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00, yüksek lisans/lisans derecesiyle doktora programlarında en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar.
  • Derse devam yükümlülüklerini ya da ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için dönem sonu sınavına girme hakkını elde edemeyen öğrenciler devamsız (D) sayılır. Kuramsal, Olgusal - Toksikoloji araştırmaları yürütebilme, deney sonuçlarını değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanır .
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma ŞartlarıKuramsal, Olgusal Toksikoloji araştırmaları yürütebilme, deney sonuçlarını değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanır, Toksikolojik araştırmalarda edinilen laboratuar becerilerini etkin olarak kullanma yeteneğine sahip olur, Kompleks toksikolojik veri analizlerini yapabilme, yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirebilme becerisi kazanır, Problem çözme becerisinde mükemmellik ve yenilikçilik gösterme, entellektüel düzeyde yorumlama ve yüksek düzeyde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur, İlaç ve diğer kimyasal maddelerin insanda ortaya çıkaracağı sağlık risklerini değerlendirme ve uygulama becerisi . Kimyasal risk değerlendirme becerisi kazanır Karsinojenik ve mutajenik etkenlerin etki mekanizmalarını anlama becerisi kazanır , Kimyasal etkenlerin toksik etkilerini in vivo ve in vitro test sistemlerinde uygulama ve değerlendirme prensiplerini öğrenir , İlaç ve diğer kimyasal maddelerin ortaya koyduğu toksik etkilerde hedef organların rolünü anlama becerisi kazanır , İlaçların istenmeyen etkilerini izleme, araştırma ve değerlendirme becerisine sahip olur , Kimyasallar ve radyasyonun kadın ve erkek üreme sistemleri ve gelişen embriyo / fötus üzerindeki moleküler ve hücresel etkilerini analiz edebilme becerisi kazanır, Maddelerin veya kimyasal karışımların çevredeki sistemlerdeki davranışlarını ve bu çevrede yaşayan organizmalar üzerindeki toksik etkilerini değerlendirebilme becerisine sahip olur, İmmün sistem üzerinde çeşitli ajanlar tarafından meydana getirilen değişikliklerin değerlendirilmesi için kullanılacak teknikler hakkında bilgi sahibi olmak ve bu yöntemler ile elde ettiği verileri risk değerlendirmesinde nasıl kullanacağını öğrenir , Beslenmenin metabolik yolaklarda ve homeostaz üzerinde meydana getirdiği genotipik ve fenotipik değişikliklerin öğrenir ve elde edilen verileri değerlendirir, Karsinojenesite riski taşıyan etkenlerin genotoksisite ve epigenetik etki mekanizmaları konusunda bilgi sahibi olur ve ilgili testleri uygulama becerisi kazanır, Partiküller ve nanoteknoloji yoluyla üretilen ya da çevresel, mesleksel yollarla maruz kalınan nano boyutlu materyallerin; bulunuşları, üretimleri, kullanım alanları, toksisiteleri, toksisite testleri ve düzenlenmeleri ile ilgili devingen yapıyı takip eder. BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı Toksikoloji araştırmaları yürütebilme, deney sonuçlarını değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanır, Toksikolojik araştırmalarda edinilen laboratuar becerilerini etkin olarak kullanma yeteneğine sahip olur, Kompleks toksikolojik veri analizlerini yapabilme, yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirebilme becerisi kazanır, Problem çözme becerisinde mükemmellik ve yenilikçilik gösterme, entellektüel düzeyde yorumlama ve yüksek düzeyde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur, İlaç ve diğer kimyasal maddelerin insanda ortaya çıkaracağı sağlık risklerini değerlendirme ve uygulama becerisi . Kimyasal risk değerlendirme becerisi kazanır - Karsinojenik ve mutajenik etkenlerin etki mekanizmalarını anlama becerisi kazanır, Kimyasal etkenlerin toksik etkilerini in vivo ve in vitro test sistemlerinde uygulama ve değerlendirme prensiplerini öğrenir, İlaç ve diğer kimyasal maddelerin ortaya koyduğu toksik etkilerde hedef organların rolünü anlama becerisi kazanır , İlaçların istenmeyen etkilerini izleme, araştırma ve değerlendirme becerisine sahip olur, Kimyasallar ve radyasyonun kadın ve erkek üreme sistemleri ve gelişen embriyo / fötus üzerindeki moleküler ve hücresel etkilerini analiz edebilme becerisi kazanır , Maddelerin veya kimyasal karışımların çevredeki sistemlerdeki davranışlarını ve bu çevrede yaşayan organizmalar üzerindeki toksik etkilerini değerlendirebilme becerisine sahip olur , İmmün sistem üzerinde çeşitli ajanlar tarafından meydana getirilen değişikliklerin değerlendirilmesi için kullanılacak teknikler hakkında bilgi sahibi olmak ve bu yöntemler ile elde ettiği verileri risk değerlendirmesinde nasıl kullanacağını öğrenir, Beslenmenin metabolik yolaklarda ve homeostaz üzerinde meydana getirdiği genotipik ve fenotipik değişikliklerin öğrenir ve elde edilen verileri değerlendirir , Karsinojenesite riski taşıyan etkenlerin genotoksisite ve epigenetik etki mekanizmaları konusunda bilgi sahibi olur ve ilgili testleri uygulama becerisi kazanır, Partiküller ve nanoteknoloji yoluyla üretilen ya da çevresel, mesleksel yollarla maruz kalınan nano boyutlu materyallerin; bulunuşları, üretimleri, kullanım alanları, toksisiteleri, toksisite testleri ve düzenlenmeleri ile ilgili devingen yapıyı takip eder . YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toksikoloji araştırmaları yürütebilme, deney sonuçlarını değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanır , Toksikolojik araştırmalarda edinilen laboratuar becerilerini etkin olarak kullanma yeteneğine sahip olur, Kompleks toksikolojik veri analizlerini yapabilme, yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirebilme becerisi kazanır, Problem çözme becerisinde mükemmellik ve yenilikçilik gösterme, entellektüel düzeyde yorumlama ve yüksek düzeyde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur, İlaç ve diğer kimyasal maddelerin insanda ortaya çıkaracağı sağlık risklerini değerlendirme ve uygulama becerisi . Kimyasal risk değerlendirme becerisi kazanır, Karsinojenik ve mutajenik etkenlerin etki mekanizmalarını anlama becerisi kazanır, Kimyasal etkenlerin toksik etkilerini in vivo ve in vitro test sistemlerinde uygulama ve değerlendirme prensiplerini öğrenir, İlaç ve diğer kimyasal maddelerin ortaya koyduğu toksik etkilerde hedef organların rolünü anlama becerisi kazanır, İlaçların istenmeyen etkilerini izleme, araştırma ve değerlendirme becerisine sahip olur , Kimyasallar ve radyasyonun kadın ve erkek üreme sistemleri ve gelişen embriyo / fötus üzerindeki moleküler ve hücresel etkilerini analiz edebilme becerisi kazanır, Maddelerin veya kimyasal karışımların çevredeki sistemlerdeki davranışlarını ve bu çevrede yaşayan organizmalar üzerindeki toksik etkilerini değerlendirebilme becerisine sahip olur , İmmün sistem üzerinde çeşitli ajanlar tarafından meydana getirilen değişikliklerin değerlendirilmesi için kullanılacak teknikler hakkında bilgi sahibi olmak ve bu yöntemler ile elde ettiği verileri risk değerlendirmesinde nasıl kullanacağını öğrenir, Beslenmenin metabolik yolaklarda ve homeostaz üzerinde meydana getirdiği genotipik ve fenotipik değişikliklerin öğrenir ve elde edilen verileri değerlendirir, Karsinojenesite riski taşıyan etkenlerin genotoksisite ve epigenetik etki mekanizmaları konusunda bilgi sahibi olur ve ilgili testleri uygulama becerisi kazanır, Partiküller ve nanoteknoloji yoluyla üretilen ya da çevresel, mesleksel yollarla maruz kalınan nano boyutlu materyallerin; bulunuşları, üretimleri, kullanım alanları, toksisiteleri, toksisite testleri ve düzenlenmeleri ile ilgili devingen yapıyı takip eder. Öğrenme Yetkinliği İlaçların istenmeyen etkilerini izleme, araştırma ve değerlendirme becerisine sahip olur , Maddelerin veya kimyasal karışımların çevredeki sistemlerdeki davranışlarını ve bu çevrede yaşayan organizmalar üzerindeki toksik etkilerini değerlendirebilme becerisine sahip olur, İmmün sistem üzerinde çeşitli ajanlar tarafından meydana getirilen değişikliklerin değerlendirilmesi için kullanılacak teknikler hakkında bilgi sahibi olmak ve bu yöntemler ile elde ettiği verileri risk değerlendirmesinde nasıl kullanacağını öğrenir, Beslenmenin metabolik yolaklarda ve homeostaz üzerinde meydana getirdiği genotipik ve fenotipik değişikliklerin öğrenir ve elde edilen verileri değerlendirir, Karsinojenesite riski taşıyan etkenlerin genotoksisite ve epigenetik etki mekanizmaları konusunda bilgi sahibi olur ve ilgili testleri uygulama becerisi kazanır, Partiküller ve nanoteknoloji yoluyla üretilen ya da çevresel, mesleksel yollarla maruz kalınan nano boyutlu materyallerin; bulunuşları, üretimleri, kullanım alanları, toksisiteleri, toksisite testleri ve düzenlenmeleri ile ilgili devingen yapıyı takip eder. İletişim ve Sosyal Yetkinlik Problem çözme becerisinde mükemmellik ve yenilikçilik gösterme, entellektüel düzeyde yorumlama ve yüksek düzeyde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur, İlaç ve diğer kimyasal maddelerin insanda ortaya çıkaracağı sağlık risklerini değerlendirme ve uygulama becerisi . Kimyasal risk değerlendirme becerisi kazanır, Alana Özgü Yetkinlik Toksikoloji araştırmaları yürütebilme, deney sonuçlarını değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanır, Kompleks toksikolojik veri analizlerini yapabilme, yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirebilme becerisi kazanır, İlaç ve diğer kimyasal maddelerin insanda ortaya çıkaracağı sağlık risklerini değerlendirme ve uygulama becerisi . Kimyasal risk değerlendirme becerisi kazanır, İlaç ve diğer kimyasal maddelerin ortaya koyduğu toksik etkilerde hedef organların rolünü anlama becerisi kazanır , İmmün sistem üzerinde çeşitli ajanlar tarafından meydana getirilen değişikliklerin değerlendirilmesi için kullanılacak teknikler hakkında bilgi sahibi olmak ve bu yöntemler ile elde ettiği verileri risk değerlendirmesinde nasıl kullanacağını öğrenir, Partiküller ve nanoteknoloji yoluyla üretilen ya da çevresel, mesleksel yollarla maruz kalınan nano boyutlu materyallerin; bulunuşları, üretimleri, kullanım alanları, toksisiteleri, toksisite testleri ve düzenlenmeleri ile ilgili devingen yapıyı takip eder. Lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 7 ders alıp başarılı (100 üzerinden en az 75 puan) olmak, konusuyla ilgili alanda hazırladığı tezi uzman bir jüri önünde savunarak başarılı olmak.Bu programda toplam 240 AKTS tamamlanmak zorundadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

F.Toksikoloji Anabilim Dalında doktora derecesi alanlar üniversitede araştırmacı olarak, ilaç , kimya ve gıda endüstrisinde ve kamuda (Sağlık Bakanlığı,Tarım bakanlığı,Çevre Bakanlığı gibi) ruhsatlandırma,farmakovijilans ve araştırma laboratuarı bölümlerinde iş olanakları bulunmaktadır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030217340


Yeterlilik Adı
Farmasötik Toksikoloji Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Toksikoloji araştırmaları yürütebilme, deney sonuçlarını değerlendirme ve yorumlama,
  • Toksikolojik araştırmalarda edinilen laboratuar becerilerini etkin olarak kullanma yeteneğine sahip olur.
  • Kompleks toksikolojik veri analizlerini yapabilme, yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirebilme becerisi kazanır,
  • Problem çözme becerisinde mükemmellik ve yenilikçilik gösterme, entellektüel düzeyde yorumlama ve yüksek düzeyde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur,
  • İlaç ve diğer kimyasal maddelerin insanda ortaya çıkaracağı sağlık risklerini değerlendirme ve uygulama becerisi .
  • Kimyasal risk değerlendirme becerisi kazanır Karsinojenik ve mutajenik etkenlerin etki mekanizmalarını anlama becerisi kazanır,
  • Kimyasal etkenlerin toksik etkilerini in vivo ve in vitro test sistemlerinde uygulama ve değerlendirme prensiplerini öğrenir,
  • İlaç ve diğer kimyasal maddelerin ortaya koyduğu toksik etkilerde hedef organların rolünü anlama becerisi kazanır,
  • İlaçların istenmeyen etkilerini izleme, araştırma ve değerlendirme becerisine sahip olur,
  • Kimyasallar ve radyasyonun kadın ve erkek üreme sistemleri ve gelişen embriyo / fötus üzerindeki moleküler ve hücresel etkilerini analiz edebilme becerisi kazanır,
  • Maddelerin veya kimyasal karışımların çevredeki sistemlerdeki davranışlarını ve bu çevrede yaşayan organizmalar üzerindeki toksik etkilerini değerlendirebilme becerisine sahip olur,
  • İmmün sistem üzerinde çeşitli ajanlar tarafından meydana getirilen değişikliklerin değerlendirilmesi için kullanılacak teknikler hakkında bilgi sahibi olmak ve bu yöntemler ile elde ettiği verileri risk değerlendirmesinde nasıl kullanacağını öğrenir ,
  • Beslenmenin metabolik yolaklarda ve homeostaz üzerinde meydana getirdiği genotipik ve fenotipik değişikliklerin öğrenir ve elde edilen verileri değerlendirir,
  • Karsinojenesite riski taşıyan etkenlerin genotoksisite ve epigenetik etki mekanizmaları konusunda bilgi sahibi olur ve ilgili testleri uygulama becerisi kazanır,
  • Partiküller ve nanoteknoloji yoluyla üretilen ya da çevresel, mesleksel yollarla maruz kalınan nano boyutlu materyallerin; bulunuşları, üretimleri, kullanım alanları, toksisiteleri, toksisite testleri ve düzenlenmeleri ile ilgili devingen yapıyı takip eder.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme

  • Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Sınav takvimi, ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı tarafından ağ sayfasında ilan edilir.
  • Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir.
  • Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir.
  • Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır.
  • Ham başarı puanı 25,00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

  • Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF

(a) bendindeki notlar dışındaki notlar şunlardır:

D: Devamsız,  G: Girmedi,  E: Eksik, (Dönem sonu/yılsonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)`ye dönüştürülür.)

  • AGNO, öğrencinin öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Elde edilen AGNO, virgülden sonra iki hane olmak üzere gösterilir.
  • Gerek ağırlıklı yarıyıl, gerek AGNO?nun hesaplanmasında, (AA)`dan (FF)`ye kadar verilen notlar esas alınır. (G) ve (D) notları (FF) notu işlemi görür.
  • Bütün notlar, öğrencinin not izleme belgesine geçirilir.
  • Mezuniyet için AGNO`nun; tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00, yüksek lisans/lisans derecesiyle doktora programlarında en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar.
  • Derse devam yükümlülüklerini ya da ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için dönem sonu sınavına girme hakkını elde edemeyen öğrenciler devamsız (D) sayılır. Kuramsal, Olgusal - Toksikoloji araştırmaları yürütebilme, deney sonuçlarını değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanır .

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
Kuramsal, Olgusal Toksikoloji araştırmaları yürütebilme, deney sonuçlarını değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanır, Toksikolojik araştırmalarda edinilen laboratuar becerilerini etkin olarak kullanma yeteneğine sahip olur, Kompleks toksikolojik veri analizlerini yapabilme, yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirebilme becerisi kazanır, Problem çözme becerisinde mükemmellik ve yenilikçilik gösterme, entellektüel düzeyde yorumlama ve yüksek düzeyde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur, İlaç ve diğer kimyasal maddelerin insanda ortaya çıkaracağı sağlık risklerini değerlendirme ve uygulama becerisi . Kimyasal risk değerlendirme becerisi kazanır Karsinojenik ve mutajenik etkenlerin etki mekanizmalarını anlama becerisi kazanır , Kimyasal etkenlerin toksik etkilerini in vivo ve in vitro test sistemlerinde uygulama ve değerlendirme prensiplerini öğrenir , İlaç ve diğer kimyasal maddelerin ortaya koyduğu toksik etkilerde hedef organların rolünü anlama becerisi kazanır , İlaçların istenmeyen etkilerini izleme, araştırma ve değerlendirme becerisine sahip olur , Kimyasallar ve radyasyonun kadın ve erkek üreme sistemleri ve gelişen embriyo / fötus üzerindeki moleküler ve hücresel etkilerini analiz edebilme becerisi kazanır, Maddelerin veya kimyasal karışımların çevredeki sistemlerdeki davranışlarını ve bu çevrede yaşayan organizmalar üzerindeki toksik etkilerini değerlendirebilme becerisine sahip olur, İmmün sistem üzerinde çeşitli ajanlar tarafından meydana getirilen değişikliklerin değerlendirilmesi için kullanılacak teknikler hakkında bilgi sahibi olmak ve bu yöntemler ile elde ettiği verileri risk değerlendirmesinde nasıl kullanacağını öğrenir , Beslenmenin metabolik yolaklarda ve homeostaz üzerinde meydana getirdiği genotipik ve fenotipik değişikliklerin öğrenir ve elde edilen verileri değerlendirir, Karsinojenesite riski taşıyan etkenlerin genotoksisite ve epigenetik etki mekanizmaları konusunda bilgi sahibi olur ve ilgili testleri uygulama becerisi kazanır, Partiküller ve nanoteknoloji yoluyla üretilen ya da çevresel, mesleksel yollarla maruz kalınan nano boyutlu materyallerin; bulunuşları, üretimleri, kullanım alanları, toksisiteleri, toksisite testleri ve düzenlenmeleri ile ilgili devingen yapıyı takip eder. BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı Toksikoloji araştırmaları yürütebilme, deney sonuçlarını değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanır, Toksikolojik araştırmalarda edinilen laboratuar becerilerini etkin olarak kullanma yeteneğine sahip olur, Kompleks toksikolojik veri analizlerini yapabilme, yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirebilme becerisi kazanır, Problem çözme becerisinde mükemmellik ve yenilikçilik gösterme, entellektüel düzeyde yorumlama ve yüksek düzeyde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur, İlaç ve diğer kimyasal maddelerin insanda ortaya çıkaracağı sağlık risklerini değerlendirme ve uygulama becerisi . Kimyasal risk değerlendirme becerisi kazanır - Karsinojenik ve mutajenik etkenlerin etki mekanizmalarını anlama becerisi kazanır, Kimyasal etkenlerin toksik etkilerini in vivo ve in vitro test sistemlerinde uygulama ve değerlendirme prensiplerini öğrenir, İlaç ve diğer kimyasal maddelerin ortaya koyduğu toksik etkilerde hedef organların rolünü anlama becerisi kazanır , İlaçların istenmeyen etkilerini izleme, araştırma ve değerlendirme becerisine sahip olur, Kimyasallar ve radyasyonun kadın ve erkek üreme sistemleri ve gelişen embriyo / fötus üzerindeki moleküler ve hücresel etkilerini analiz edebilme becerisi kazanır , Maddelerin veya kimyasal karışımların çevredeki sistemlerdeki davranışlarını ve bu çevrede yaşayan organizmalar üzerindeki toksik etkilerini değerlendirebilme becerisine sahip olur , İmmün sistem üzerinde çeşitli ajanlar tarafından meydana getirilen değişikliklerin değerlendirilmesi için kullanılacak teknikler hakkında bilgi sahibi olmak ve bu yöntemler ile elde ettiği verileri risk değerlendirmesinde nasıl kullanacağını öğrenir, Beslenmenin metabolik yolaklarda ve homeostaz üzerinde meydana getirdiği genotipik ve fenotipik değişikliklerin öğrenir ve elde edilen verileri değerlendirir , Karsinojenesite riski taşıyan etkenlerin genotoksisite ve epigenetik etki mekanizmaları konusunda bilgi sahibi olur ve ilgili testleri uygulama becerisi kazanır, Partiküller ve nanoteknoloji yoluyla üretilen ya da çevresel, mesleksel yollarla maruz kalınan nano boyutlu materyallerin; bulunuşları, üretimleri, kullanım alanları, toksisiteleri, toksisite testleri ve düzenlenmeleri ile ilgili devingen yapıyı takip eder . YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toksikoloji araştırmaları yürütebilme, deney sonuçlarını değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanır , Toksikolojik araştırmalarda edinilen laboratuar becerilerini etkin olarak kullanma yeteneğine sahip olur, Kompleks toksikolojik veri analizlerini yapabilme, yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirebilme becerisi kazanır, Problem çözme becerisinde mükemmellik ve yenilikçilik gösterme, entellektüel düzeyde yorumlama ve yüksek düzeyde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur, İlaç ve diğer kimyasal maddelerin insanda ortaya çıkaracağı sağlık risklerini değerlendirme ve uygulama becerisi . Kimyasal risk değerlendirme becerisi kazanır, Karsinojenik ve mutajenik etkenlerin etki mekanizmalarını anlama becerisi kazanır, Kimyasal etkenlerin toksik etkilerini in vivo ve in vitro test sistemlerinde uygulama ve değerlendirme prensiplerini öğrenir, İlaç ve diğer kimyasal maddelerin ortaya koyduğu toksik etkilerde hedef organların rolünü anlama becerisi kazanır, İlaçların istenmeyen etkilerini izleme, araştırma ve değerlendirme becerisine sahip olur , Kimyasallar ve radyasyonun kadın ve erkek üreme sistemleri ve gelişen embriyo / fötus üzerindeki moleküler ve hücresel etkilerini analiz edebilme becerisi kazanır, Maddelerin veya kimyasal karışımların çevredeki sistemlerdeki davranışlarını ve bu çevrede yaşayan organizmalar üzerindeki toksik etkilerini değerlendirebilme becerisine sahip olur , İmmün sistem üzerinde çeşitli ajanlar tarafından meydana getirilen değişikliklerin değerlendirilmesi için kullanılacak teknikler hakkında bilgi sahibi olmak ve bu yöntemler ile elde ettiği verileri risk değerlendirmesinde nasıl kullanacağını öğrenir, Beslenmenin metabolik yolaklarda ve homeostaz üzerinde meydana getirdiği genotipik ve fenotipik değişikliklerin öğrenir ve elde edilen verileri değerlendirir, Karsinojenesite riski taşıyan etkenlerin genotoksisite ve epigenetik etki mekanizmaları konusunda bilgi sahibi olur ve ilgili testleri uygulama becerisi kazanır, Partiküller ve nanoteknoloji yoluyla üretilen ya da çevresel, mesleksel yollarla maruz kalınan nano boyutlu materyallerin; bulunuşları, üretimleri, kullanım alanları, toksisiteleri, toksisite testleri ve düzenlenmeleri ile ilgili devingen yapıyı takip eder. Öğrenme Yetkinliği İlaçların istenmeyen etkilerini izleme, araştırma ve değerlendirme becerisine sahip olur , Maddelerin veya kimyasal karışımların çevredeki sistemlerdeki davranışlarını ve bu çevrede yaşayan organizmalar üzerindeki toksik etkilerini değerlendirebilme becerisine sahip olur, İmmün sistem üzerinde çeşitli ajanlar tarafından meydana getirilen değişikliklerin değerlendirilmesi için kullanılacak teknikler hakkında bilgi sahibi olmak ve bu yöntemler ile elde ettiği verileri risk değerlendirmesinde nasıl kullanacağını öğrenir, Beslenmenin metabolik yolaklarda ve homeostaz üzerinde meydana getirdiği genotipik ve fenotipik değişikliklerin öğrenir ve elde edilen verileri değerlendirir, Karsinojenesite riski taşıyan etkenlerin genotoksisite ve epigenetik etki mekanizmaları konusunda bilgi sahibi olur ve ilgili testleri uygulama becerisi kazanır, Partiküller ve nanoteknoloji yoluyla üretilen ya da çevresel, mesleksel yollarla maruz kalınan nano boyutlu materyallerin; bulunuşları, üretimleri, kullanım alanları, toksisiteleri, toksisite testleri ve düzenlenmeleri ile ilgili devingen yapıyı takip eder. İletişim ve Sosyal Yetkinlik Problem çözme becerisinde mükemmellik ve yenilikçilik gösterme, entellektüel düzeyde yorumlama ve yüksek düzeyde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur, İlaç ve diğer kimyasal maddelerin insanda ortaya çıkaracağı sağlık risklerini değerlendirme ve uygulama becerisi . Kimyasal risk değerlendirme becerisi kazanır, Alana Özgü Yetkinlik Toksikoloji araştırmaları yürütebilme, deney sonuçlarını değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanır, Kompleks toksikolojik veri analizlerini yapabilme, yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirebilme becerisi kazanır, İlaç ve diğer kimyasal maddelerin insanda ortaya çıkaracağı sağlık risklerini değerlendirme ve uygulama becerisi . Kimyasal risk değerlendirme becerisi kazanır, İlaç ve diğer kimyasal maddelerin ortaya koyduğu toksik etkilerde hedef organların rolünü anlama becerisi kazanır , İmmün sistem üzerinde çeşitli ajanlar tarafından meydana getirilen değişikliklerin değerlendirilmesi için kullanılacak teknikler hakkında bilgi sahibi olmak ve bu yöntemler ile elde ettiği verileri risk değerlendirmesinde nasıl kullanacağını öğrenir, Partiküller ve nanoteknoloji yoluyla üretilen ya da çevresel, mesleksel yollarla maruz kalınan nano boyutlu materyallerin; bulunuşları, üretimleri, kullanım alanları, toksisiteleri, toksisite testleri ve düzenlenmeleri ile ilgili devingen yapıyı takip eder. Lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 7 ders alıp başarılı (100 üzerinden en az 75 puan) olmak, konusuyla ilgili alanda hazırladığı tezi uzman bir jüri önünde savunarak başarılı olmak.Bu programda toplam 240 AKTS tamamlanmak zorundadır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

F.Toksikoloji Anabilim Dalında doktora derecesi alanlar üniversitede araştırmacı olarak, ilaç , kimya ve gıda endüstrisinde ve kamuda (Sağlık Bakanlığı,Tarım bakanlığı,Çevre Bakanlığı gibi) ruhsatlandırma,farmakovijilans ve araştırma laboratuarı bölümlerinde iş olanakları bulunmaktadır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030217340

Qualification Title
FARMASÖTİK TOKSİKOLOJİ ANABİLİM DALI(DR) Doctorate
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasPharmacy
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

The ability to design and conduct experiments, to evaluate and interpret critically toxicity data

Key Competencies-
Further Info

Examination Regulations, Assessment and Grading Measurement and Evaluation (1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Absent 2) G: Not attended 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) (7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. (8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. (9) All grades are included in the transcripts of students. (10) For graduation, the CumGPA must be 2,50/4,00 minimum for master?s degree with or without thesis; 3,00/4,00 minimum for doctorate or integrated (post bachelor) doctorate programmes. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. (11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). Theoretical, Factual - The ability to design and conduct experiments, to evaluate and interpret critically toxicity data. - To be able to use laboratory skills acquired in toxicological researches effectively - Undertake complex toxicology data analysis, the ability to analyze, synthesize and evaluate new ideas. - Display excellence and innovation in problem-solving skills, demonstrate a sophisticated level of interpretation and the ability to communicate both orally and in writing at a high level of proficiency - The ability to evaluate and to apply human health risks caused by drugs and other chemicals. Perform complicated chemical risk assessments. - The ability to analyze and synthesize of carcinogenic and mutagenic agents - To learn application and evaluation of toxic effects of chemicals by in vivo and in vitro test systems - Ability to understand the role of specificity of organ toxicity due to drugs and other chemicals - The ability of monitoring, searching and evaluating the advers drug effects - Ability to critically analyze the molecular and cellular effects of chemicals and radiation on female and male reproductive systems and on the developing embryo/fetus - The ability to evaluate the fate of substances and chemical mixtures in environmental systems and subsystems and the toxic effects on organisms living in these systems. - Gaining knowledge on how to evaluate the immune alterations due to xenobiotics and the use of the methods to assess these alterations and how to apply the acquired data to risk assessment - Gaining knowledge on the genotypic and phenotypic effects of nutrition on the metabolic pathways and homeostatic control and guiding how to interpret and use the obtained information. - To gain information on the genotoxicity and epigenetic mechanisms of agents with carcinogenicity risk and to have ability in regarded tests. - To follow the dynamic texture considering the presence, production, usage, toxicity, toxicity test applications and regulations of particles and nano-sized materials those produced with nanotechnology or exposed in environmental and occupational areas. SKILLS Cognitive, Practical - The ability to design and conduct experiments, to evaluate and interpret critically toxicity data. - To be able to use laboratory skills acquired in toxicological researches effectively - Undertake complex toxicology data analysis, the ability to analyze, synthesize and evaluate new ideas. - Display excellence and innovation in problem-solving skills, demonstrate a sophisticated level of interpretation and the ability to communicate both orally and in writing at a high level of proficiency - The ability to evaluate and to apply human health risks caused by drugs and other chemicals. Perform complicated chemical risk assessments. - The ability to analyze and synthesize of carcinogenic and mutagenic agents - To learn application and evaluation of toxic effects of chemicals by in vivo and in vitro test systems - Ability to understand the role of specificity of organ toxicity due to drugs and other chemicals - The ability of monitoring, searching and evaluating the advers drug effects - Ability to critically analyze the molecular and cellular effects of chemicals and radiation on female and male reproductive systems and on the developing embryo/fetus - The ability to evaluate the fate of substances and chemical mixtures in environmental systems and subsystems and the toxic effects on organisms living in these systems. - Gaining knowledge on how to evaluate the immune alterations due to xenobiotics and the use of the methods to assess these alterations and how to apply the acquired data to risk assessment - Gaining knowledge on the genotypic and phenotypic effects of nutrition on the metabolic pathways and homeostatic control and guiding how to interpret and use the obtained information. - To gain information on the genotoxicity and epigenetic mechanisms of agents with carcinogenicity risk and to have ability in regarded tests. - To follow the dynamic texture considering the presence, production, usage, toxicity, toxicity test applications and regulations of particles and nano-sized materials those produced with nanotechnology or exposed in environmental and occupational areas. COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - The ability to design and conduct experiments, to evaluate and interpret critically toxicity data. - To be able to use laboratory skills acquired in toxicological researches effectively - Undertake complex toxicology data analysis, the ability to analyze, synthesize and evaluate new ideas. - Display excellence and innovation in problem-solving skills, demonstrate a sophisticated level of interpretation and the ability to communicate both orally and in writing at a high level of proficiency - The ability to evaluate and to apply human health risks caused by drugs and other chemicals. Perform complicated chemical risk assessments. - The ability to analyze and synthesize of carcinogenic and mutagenic agents - To learn application and evaluation of toxic effects of chemicals by in vivo and in vitro test systems - Ability to understand the role of specificity of organ toxicity due to drugs and other chemicals - The ability of monitoring, searching and evaluating the advers drug effects - Ability to critically analyze the molecular and cellular effects of chemicals and radiation on female and male reproductive systems and on the developing embryo/fetus - The ability to evaluate the fate of substances and chemical mixtures in environmental systems and subsystems and the toxic effects on organisms living in these systems. - Gaining knowledge on how to evaluate the immune alterations due to xenobiotics and the use of the methods to assess these alterations and how to apply the acquired data to risk assessment - Gaining knowledge on the genotypic and phenotypic effects of nutrition on the metabolic pathways and homeostatic control and guiding how to interpret and use the obtained information. - To gain information on the genotoxicity and epigenetic mechanisms of agents with carcinogenicity risk and to have ability in regarded tests. - To follow the dynamic texture considering the presence, production, usage, toxicity, toxicity test applications and regulations of particles and nano-sized materials those produced with nanotechnology or exposed in environmental and occupational areas. Learning Competence - The ability of monitoring, searching and evaluating the advers drug effects - The ability to evaluate the fate of substances and chemical mixtures in environmental systems and subsystems and the toxic effects on organisms living in these systems. - Gaining knowledge on how to evaluate the immune alterations due to xenobiotics and the use of the methods to assess these alterations and how to apply the acquired data to risk assessment - Gaining knowledge on the genotypic and phenotypic effects of nutrition on the metabolic pathways and homeostatic control and guiding how to interpret and use the obtained information. - To gain information on the genotoxicity and epigenetic mechanisms of agents with carcinogenicity risk and to have ability in regarded tests. - To follow the dynamic texture considering the presence, production, usage, toxicity, toxicity test applications and regulations of particles and nano-sized materials those produced with nanotechnology or exposed in environmental and occupational areas. Communication and Social Competence - Display excellence and innovation in problem-solving skills, demonstrate a sophisticated level of interpretation and the ability to communicate both orally and in writing at a high level of proficiency - The ability to evaluate and to apply human health risks caused by drugs and other chemicals. Perform complicated chemical risk assessments. Field-based Competence - The ability to design and conduct experiments, to evaluate and interpret critically toxicity data. - Undertake complex toxicology data analysis, the ability to analyze, synthesize and evaluate new ideas. - The ability to evaluate and to apply human health risks caused by drugs and other chemicals. Perform complicated chemical risk assessments. - Ability to understand the role of specificity of organ toxicity due to drugs and other chemicals - Gaining knowledge on how to evaluate the immune alterations due to xenobiotics and the use of the methods to assess these alterations and how to apply the acquired data to risk assessment - To follow the dynamic texture considering the presence, production, usage, toxicity, toxicity test applications and regulations of particles and nano-sized materials those produced with nanotechnology or exposed in environmental and occupational areas.

Quality Assurance-
Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.

Conditions for SuccessTheoretical, Factual - The ability to design and conduct experiments, to evaluate and interpret critically toxicity data. - To be able to use laboratory skills acquired in toxicological researches effectively - Undertake complex toxicology data analysis, the ability to analyze, synthesize and evaluate new ideas. - Display excellence and innovation in problem-solving skills, demonstrate a sophisticated level of interpretation and the ability to communicate both orally and in writing at a high level of proficiency - The ability to evaluate and to apply human health risks caused by drugs and other chemicals. Perform complicated chemical risk assessments. - The ability to analyze and synthesize of carcinogenic and mutagenic agents - To learn application and evaluation of toxic effects of chemicals by in vivo and in vitro test systems - Ability to understand the role of specificity of organ toxicity due to drugs and other chemicals - The ability of monitoring, searching and evaluating the advers drug effects - Ability to critically analyze the molecular and cellular effects of chemicals and radiation on female and male reproductive systems and on the developing embryo/fetus - The ability to evaluate the fate of substances and chemical mixtures in environmental systems and subsystems and the toxic effects on organisms living in these systems. - Gaining knowledge on how to evaluate the immune alterations due to xenobiotics and the use of the methods to assess these alterations and how to apply the acquired data to risk assessment - Gaining knowledge on the genotypic and phenotypic effects of nutrition on the metabolic pathways and homeostatic control and guiding how to interpret and use the obtained information. - To gain information on the genotoxicity and epigenetic mechanisms of agents with carcinogenicity risk and to have ability in regarded tests. - To follow the dynamic texture considering the presence, production, usage, toxicity, toxicity test applications and regulations of particles and nano-sized materials those produced with nanotechnology or exposed in environmental and occupational areas. SKILLS Cognitive, Practical - The ability to design and conduct experiments, to evaluate and interpret critically toxicity data. - To be able to use laboratory skills acquired in toxicological researches effectively - Undertake complex toxicology data analysis, the ability to analyze, synthesize and evaluate new ideas. - Display excellence and innovation in problem-solving skills, demonstrate a sophisticated level of interpretation and the ability to communicate both orally and in writing at a high level of proficiency - The ability to evaluate and to apply human health risks caused by drugs and other chemicals. Perform complicated chemical risk assessments. - The ability to analyze and synthesize of carcinogenic and mutagenic agents - To learn application and evaluation of toxic effects of chemicals by in vivo and in vitro test systems - Ability to understand the role of specificity of organ toxicity due to drugs and other chemicals - The ability of monitoring, searching and evaluating the advers drug effects - Ability to critically analyze the molecular and cellular effects of chemicals and radiation on female and male reproductive systems and on the developing embryo/fetus - The ability to evaluate the fate of substances and chemical mixtures in environmental systems and subsystems and the toxic effects on organisms living in these systems. - Gaining knowledge on how to evaluate the immune alterations due to xenobiotics and the use of the methods to assess these alterations and how to apply the acquired data to risk assessment - Gaining knowledge on the genotypic and phenotypic effects of nutrition on the metabolic pathways and homeostatic control and guiding how to interpret and use the obtained information. - To gain information on the genotoxicity and epigenetic mechanisms of agents with carcinogenicity risk and to have ability in regarded tests. - To follow the dynamic texture considering the presence, production, usage, toxicity, toxicity test applications and regulations of particles and nano-sized materials those produced with nanotechnology or exposed in environmental and occupational areas. COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - The ability to design and conduct experiments, to evaluate and interpret critically toxicity data. - To be able to use laboratory skills acquired in toxicological researches effectively - Undertake complex toxicology data analysis, the ability to analyze, synthesize and evaluate new ideas. - Display excellence and innovation in problem-solving skills, demonstrate a sophisticated level of interpretation and the ability to communicate both orally and in writing at a high level of proficiency - The ability to evaluate and to apply human health risks caused by drugs and other chemicals. Perform complicated chemical risk assessments. - The ability to analyze and synthesize of carcinogenic and mutagenic agents - To learn application and evaluation of toxic effects of chemicals by in vivo and in vitro test systems - Ability to understand the role of specificity of organ toxicity due to drugs and other chemicals - The ability of monitoring, searching and evaluating the advers drug effects - Ability to critically analyze the molecular and cellular effects of chemicals and radiation on female and male reproductive systems and on the developing embryo/fetus - The ability to evaluate the fate of substances and chemical mixtures in environmental systems and subsystems and the toxic effects on organisms living in these systems. - Gaining knowledge on how to evaluate the immune alterations due to xenobiotics and the use of the methods to assess these alterations and how to apply the acquired data to risk assessment - Gaining knowledge on the genotypic and phenotypic effects of nutrition on the metabolic pathways and homeostatic control and guiding how to interpret and use the obtained information. - To gain information on the genotoxicity and epigenetic mechanisms of agents with carcinogenicity risk and to have ability in regarded tests. - To follow the dynamic texture considering the presence, production, usage, toxicity, toxicity test applications and regulations of particles and nano-sized materials those produced with nanotechnology or exposed in environmental and occupational areas. Learning Competence - The ability of monitoring, searching and evaluating the advers drug effects - The ability to evaluate the fate of substances and chemical mixtures in environmental systems and subsystems and the toxic effects on organisms living in these systems. - Gaining knowledge on how to evaluate the immune alterations due to xenobiotics and the use of the methods to assess these alterations and how to apply the acquired data to risk assessment - Gaining knowledge on the genotypic and phenotypic effects of nutrition on the metabolic pathways and homeostatic control and guiding how to interpret and use the obtained information. - To gain information on the genotoxicity and epigenetic mechanisms of agents with carcinogenicity risk and to have ability in regarded tests. - To follow the dynamic texture considering the presence, production, usage, toxicity, toxicity test applications and regulations of particles and nano-sized materials those produced with nanotechnology or exposed in environmental and occupational areas. Communication and Social Competence - Display excellence and innovation in problem-solving skills, demonstrate a sophisticated level of interpretation and the ability to communicate both orally and in writing at a high level of proficiency - The ability to evaluate and to apply human health risks caused by drugs and other chemicals. Perform complicated chemical risk assessments. Field-based Competence - The ability to design and conduct experiments, to evaluate and interpret critically toxicity data. - Undertake complex toxicology data analysis, the ability to analyze, synthesize and evaluate new ideas. - The ability to evaluate and to apply human health risks caused by drugs and other chemicals. Perform complicated chemical risk assessments. - Ability to understand the role of specificity of organ toxicity due to drugs and other chemicals - Gaining knowledge on how to evaluate the immune alterations due to xenobiotics and the use of the methods to assess these alterations and how to apply the acquired data to risk assessment - To follow the dynamic texture considering the presence, production, usage, toxicity, toxicity test applications and regulations of particles and nano-sized materials those produced with nanotechnology or exposed in environmental and occupational areas. Attend at least seven courses in the graduate program of the department, and pass them (with a minimum score of 75 points on a scale of 100), defend the written thesis on related areas of research before a jury of experts. A total of 240 ECTS has to be completed in this program.
Progression Paths (Relationship Type)

Individuals who get a phD in Toxicology can find a job in the university as an academic toxicologist, in the drug,food and chemical industry, and in the research laboratory and/or regulatory and pharmacovigilance services at government (e.g. Ministries of Health, Agriculture and Environment) /industrial establishments.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030217340


Qualification Title
FARMASÖTİK TOKSİKOLOJİ ANABİLİM DALI(DR) Doctorate

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

The ability to design and conduct experiments, to evaluate and interpret critically toxicity data


Key Competencies
-

Further Info

Examination Regulations, Assessment and Grading Measurement and Evaluation (1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Absent 2) G: Not attended 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) (7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. (8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. (9) All grades are included in the transcripts of students. (10) For graduation, the CumGPA must be 2,50/4,00 minimum for master?s degree with or without thesis; 3,00/4,00 minimum for doctorate or integrated (post bachelor) doctorate programmes. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. (11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). Theoretical, Factual - The ability to design and conduct experiments, to evaluate and interpret critically toxicity data. - To be able to use laboratory skills acquired in toxicological researches effectively - Undertake complex toxicology data analysis, the ability to analyze, synthesize and evaluate new ideas. - Display excellence and innovation in problem-solving skills, demonstrate a sophisticated level of interpretation and the ability to communicate both orally and in writing at a high level of proficiency - The ability to evaluate and to apply human health risks caused by drugs and other chemicals. Perform complicated chemical risk assessments. - The ability to analyze and synthesize of carcinogenic and mutagenic agents - To learn application and evaluation of toxic effects of chemicals by in vivo and in vitro test systems - Ability to understand the role of specificity of organ toxicity due to drugs and other chemicals - The ability of monitoring, searching and evaluating the advers drug effects - Ability to critically analyze the molecular and cellular effects of chemicals and radiation on female and male reproductive systems and on the developing embryo/fetus - The ability to evaluate the fate of substances and chemical mixtures in environmental systems and subsystems and the toxic effects on organisms living in these systems. - Gaining knowledge on how to evaluate the immune alterations due to xenobiotics and the use of the methods to assess these alterations and how to apply the acquired data to risk assessment - Gaining knowledge on the genotypic and phenotypic effects of nutrition on the metabolic pathways and homeostatic control and guiding how to interpret and use the obtained information. - To gain information on the genotoxicity and epigenetic mechanisms of agents with carcinogenicity risk and to have ability in regarded tests. - To follow the dynamic texture considering the presence, production, usage, toxicity, toxicity test applications and regulations of particles and nano-sized materials those produced with nanotechnology or exposed in environmental and occupational areas. SKILLS Cognitive, Practical - The ability to design and conduct experiments, to evaluate and interpret critically toxicity data. - To be able to use laboratory skills acquired in toxicological researches effectively - Undertake complex toxicology data analysis, the ability to analyze, synthesize and evaluate new ideas. - Display excellence and innovation in problem-solving skills, demonstrate a sophisticated level of interpretation and the ability to communicate both orally and in writing at a high level of proficiency - The ability to evaluate and to apply human health risks caused by drugs and other chemicals. Perform complicated chemical risk assessments. - The ability to analyze and synthesize of carcinogenic and mutagenic agents - To learn application and evaluation of toxic effects of chemicals by in vivo and in vitro test systems - Ability to understand the role of specificity of organ toxicity due to drugs and other chemicals - The ability of monitoring, searching and evaluating the advers drug effects - Ability to critically analyze the molecular and cellular effects of chemicals and radiation on female and male reproductive systems and on the developing embryo/fetus - The ability to evaluate the fate of substances and chemical mixtures in environmental systems and subsystems and the toxic effects on organisms living in these systems. - Gaining knowledge on how to evaluate the immune alterations due to xenobiotics and the use of the methods to assess these alterations and how to apply the acquired data to risk assessment - Gaining knowledge on the genotypic and phenotypic effects of nutrition on the metabolic pathways and homeostatic control and guiding how to interpret and use the obtained information. - To gain information on the genotoxicity and epigenetic mechanisms of agents with carcinogenicity risk and to have ability in regarded tests. - To follow the dynamic texture considering the presence, production, usage, toxicity, toxicity test applications and regulations of particles and nano-sized materials those produced with nanotechnology or exposed in environmental and occupational areas. COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - The ability to design and conduct experiments, to evaluate and interpret critically toxicity data. - To be able to use laboratory skills acquired in toxicological researches effectively - Undertake complex toxicology data analysis, the ability to analyze, synthesize and evaluate new ideas. - Display excellence and innovation in problem-solving skills, demonstrate a sophisticated level of interpretation and the ability to communicate both orally and in writing at a high level of proficiency - The ability to evaluate and to apply human health risks caused by drugs and other chemicals. Perform complicated chemical risk assessments. - The ability to analyze and synthesize of carcinogenic and mutagenic agents - To learn application and evaluation of toxic effects of chemicals by in vivo and in vitro test systems - Ability to understand the role of specificity of organ toxicity due to drugs and other chemicals - The ability of monitoring, searching and evaluating the advers drug effects - Ability to critically analyze the molecular and cellular effects of chemicals and radiation on female and male reproductive systems and on the developing embryo/fetus - The ability to evaluate the fate of substances and chemical mixtures in environmental systems and subsystems and the toxic effects on organisms living in these systems. - Gaining knowledge on how to evaluate the immune alterations due to xenobiotics and the use of the methods to assess these alterations and how to apply the acquired data to risk assessment - Gaining knowledge on the genotypic and phenotypic effects of nutrition on the metabolic pathways and homeostatic control and guiding how to interpret and use the obtained information. - To gain information on the genotoxicity and epigenetic mechanisms of agents with carcinogenicity risk and to have ability in regarded tests. - To follow the dynamic texture considering the presence, production, usage, toxicity, toxicity test applications and regulations of particles and nano-sized materials those produced with nanotechnology or exposed in environmental and occupational areas. Learning Competence - The ability of monitoring, searching and evaluating the advers drug effects - The ability to evaluate the fate of substances and chemical mixtures in environmental systems and subsystems and the toxic effects on organisms living in these systems. - Gaining knowledge on how to evaluate the immune alterations due to xenobiotics and the use of the methods to assess these alterations and how to apply the acquired data to risk assessment - Gaining knowledge on the genotypic and phenotypic effects of nutrition on the metabolic pathways and homeostatic control and guiding how to interpret and use the obtained information. - To gain information on the genotoxicity and epigenetic mechanisms of agents with carcinogenicity risk and to have ability in regarded tests. - To follow the dynamic texture considering the presence, production, usage, toxicity, toxicity test applications and regulations of particles and nano-sized materials those produced with nanotechnology or exposed in environmental and occupational areas. Communication and Social Competence - Display excellence and innovation in problem-solving skills, demonstrate a sophisticated level of interpretation and the ability to communicate both orally and in writing at a high level of proficiency - The ability to evaluate and to apply human health risks caused by drugs and other chemicals. Perform complicated chemical risk assessments. Field-based Competence - The ability to design and conduct experiments, to evaluate and interpret critically toxicity data. - Undertake complex toxicology data analysis, the ability to analyze, synthesize and evaluate new ideas. - The ability to evaluate and to apply human health risks caused by drugs and other chemicals. Perform complicated chemical risk assessments. - Ability to understand the role of specificity of organ toxicity due to drugs and other chemicals - Gaining knowledge on how to evaluate the immune alterations due to xenobiotics and the use of the methods to assess these alterations and how to apply the acquired data to risk assessment - To follow the dynamic texture considering the presence, production, usage, toxicity, toxicity test applications and regulations of particles and nano-sized materials those produced with nanotechnology or exposed in environmental and occupational areas.


Quality Assurance
-

Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.


Conditions for Success
Theoretical, Factual - The ability to design and conduct experiments, to evaluate and interpret critically toxicity data. - To be able to use laboratory skills acquired in toxicological researches effectively - Undertake complex toxicology data analysis, the ability to analyze, synthesize and evaluate new ideas. - Display excellence and innovation in problem-solving skills, demonstrate a sophisticated level of interpretation and the ability to communicate both orally and in writing at a high level of proficiency - The ability to evaluate and to apply human health risks caused by drugs and other chemicals. Perform complicated chemical risk assessments. - The ability to analyze and synthesize of carcinogenic and mutagenic agents - To learn application and evaluation of toxic effects of chemicals by in vivo and in vitro test systems - Ability to understand the role of specificity of organ toxicity due to drugs and other chemicals - The ability of monitoring, searching and evaluating the advers drug effects - Ability to critically analyze the molecular and cellular effects of chemicals and radiation on female and male reproductive systems and on the developing embryo/fetus - The ability to evaluate the fate of substances and chemical mixtures in environmental systems and subsystems and the toxic effects on organisms living in these systems. - Gaining knowledge on how to evaluate the immune alterations due to xenobiotics and the use of the methods to assess these alterations and how to apply the acquired data to risk assessment - Gaining knowledge on the genotypic and phenotypic effects of nutrition on the metabolic pathways and homeostatic control and guiding how to interpret and use the obtained information. - To gain information on the genotoxicity and epigenetic mechanisms of agents with carcinogenicity risk and to have ability in regarded tests. - To follow the dynamic texture considering the presence, production, usage, toxicity, toxicity test applications and regulations of particles and nano-sized materials those produced with nanotechnology or exposed in environmental and occupational areas. SKILLS Cognitive, Practical - The ability to design and conduct experiments, to evaluate and interpret critically toxicity data. - To be able to use laboratory skills acquired in toxicological researches effectively - Undertake complex toxicology data analysis, the ability to analyze, synthesize and evaluate new ideas. - Display excellence and innovation in problem-solving skills, demonstrate a sophisticated level of interpretation and the ability to communicate both orally and in writing at a high level of proficiency - The ability to evaluate and to apply human health risks caused by drugs and other chemicals. Perform complicated chemical risk assessments. - The ability to analyze and synthesize of carcinogenic and mutagenic agents - To learn application and evaluation of toxic effects of chemicals by in vivo and in vitro test systems - Ability to understand the role of specificity of organ toxicity due to drugs and other chemicals - The ability of monitoring, searching and evaluating the advers drug effects - Ability to critically analyze the molecular and cellular effects of chemicals and radiation on female and male reproductive systems and on the developing embryo/fetus - The ability to evaluate the fate of substances and chemical mixtures in environmental systems and subsystems and the toxic effects on organisms living in these systems. - Gaining knowledge on how to evaluate the immune alterations due to xenobiotics and the use of the methods to assess these alterations and how to apply the acquired data to risk assessment - Gaining knowledge on the genotypic and phenotypic effects of nutrition on the metabolic pathways and homeostatic control and guiding how to interpret and use the obtained information. - To gain information on the genotoxicity and epigenetic mechanisms of agents with carcinogenicity risk and to have ability in regarded tests. - To follow the dynamic texture considering the presence, production, usage, toxicity, toxicity test applications and regulations of particles and nano-sized materials those produced with nanotechnology or exposed in environmental and occupational areas. COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - The ability to design and conduct experiments, to evaluate and interpret critically toxicity data. - To be able to use laboratory skills acquired in toxicological researches effectively - Undertake complex toxicology data analysis, the ability to analyze, synthesize and evaluate new ideas. - Display excellence and innovation in problem-solving skills, demonstrate a sophisticated level of interpretation and the ability to communicate both orally and in writing at a high level of proficiency - The ability to evaluate and to apply human health risks caused by drugs and other chemicals. Perform complicated chemical risk assessments. - The ability to analyze and synthesize of carcinogenic and mutagenic agents - To learn application and evaluation of toxic effects of chemicals by in vivo and in vitro test systems - Ability to understand the role of specificity of organ toxicity due to drugs and other chemicals - The ability of monitoring, searching and evaluating the advers drug effects - Ability to critically analyze the molecular and cellular effects of chemicals and radiation on female and male reproductive systems and on the developing embryo/fetus - The ability to evaluate the fate of substances and chemical mixtures in environmental systems and subsystems and the toxic effects on organisms living in these systems. - Gaining knowledge on how to evaluate the immune alterations due to xenobiotics and the use of the methods to assess these alterations and how to apply the acquired data to risk assessment - Gaining knowledge on the genotypic and phenotypic effects of nutrition on the metabolic pathways and homeostatic control and guiding how to interpret and use the obtained information. - To gain information on the genotoxicity and epigenetic mechanisms of agents with carcinogenicity risk and to have ability in regarded tests. - To follow the dynamic texture considering the presence, production, usage, toxicity, toxicity test applications and regulations of particles and nano-sized materials those produced with nanotechnology or exposed in environmental and occupational areas. Learning Competence - The ability of monitoring, searching and evaluating the advers drug effects - The ability to evaluate the fate of substances and chemical mixtures in environmental systems and subsystems and the toxic effects on organisms living in these systems. - Gaining knowledge on how to evaluate the immune alterations due to xenobiotics and the use of the methods to assess these alterations and how to apply the acquired data to risk assessment - Gaining knowledge on the genotypic and phenotypic effects of nutrition on the metabolic pathways and homeostatic control and guiding how to interpret and use the obtained information. - To gain information on the genotoxicity and epigenetic mechanisms of agents with carcinogenicity risk and to have ability in regarded tests. - To follow the dynamic texture considering the presence, production, usage, toxicity, toxicity test applications and regulations of particles and nano-sized materials those produced with nanotechnology or exposed in environmental and occupational areas. Communication and Social Competence - Display excellence and innovation in problem-solving skills, demonstrate a sophisticated level of interpretation and the ability to communicate both orally and in writing at a high level of proficiency - The ability to evaluate and to apply human health risks caused by drugs and other chemicals. Perform complicated chemical risk assessments. Field-based Competence - The ability to design and conduct experiments, to evaluate and interpret critically toxicity data. - Undertake complex toxicology data analysis, the ability to analyze, synthesize and evaluate new ideas. - The ability to evaluate and to apply human health risks caused by drugs and other chemicals. Perform complicated chemical risk assessments. - Ability to understand the role of specificity of organ toxicity due to drugs and other chemicals - Gaining knowledge on how to evaluate the immune alterations due to xenobiotics and the use of the methods to assess these alterations and how to apply the acquired data to risk assessment - To follow the dynamic texture considering the presence, production, usage, toxicity, toxicity test applications and regulations of particles and nano-sized materials those produced with nanotechnology or exposed in environmental and occupational areas. Attend at least seven courses in the graduate program of the department, and pass them (with a minimum score of 75 points on a scale of 100), defend the written thesis on related areas of research before a jury of experts. A total of 240 ECTS has to be completed in this program.

Progression Paths (Relationship Type)

Individuals who get a phD in Toxicology can find a job in the university as an academic toxicologist, in the drug,food and chemical industry, and in the research laboratory and/or regulatory and pharmacovigilance services at government (e.g. Ministries of Health, Agriculture and Environment) /industrial establishments.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address