Yeterlilik Kodu | TR0030024387 | |
Yeterlilik Adı | Felsefe Grubu Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çukurova Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balcalı, Çukurova Üniversitesi Rektörlüğü, 01330 Sarıçam/Adana | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.cu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Eğitim Bilimleri (EPÖ) ve (PDR) Tezli Yüksek Lisans programı Eğitim Programları ve Öğretim (EPÖ) ile Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alt bölümlerinden oluşmaktadır. PDR yüksek lisans programının amacı, eğitim, sağlık ve endüstri kurumlarında psikolojik danışma hizmetlerini etkili bir şekilde sunabilen uzman psikolojik danışmanlar yetiştirmektir. EPÖ yüksek lisans programının amacı ise eğitim sorunlarının farkında olan, eğitim politikaları ve uygulamalarının geliştirilmesine katkıda bulunan, etik değerleri benimsemiş, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilen, bilimsel bilgiler üretebilen ve ürettiği bilgileri uygulayarak toplumsal gelişime katkıda bulunan program geliştirme uzmanları yetiştirmektir. Bu programlarda bilimsel araştırma ve istatistikle ilgili zorunlu derslerin yanı sıra, öğrencilerin bireysel ilgileri doğrultusunda tercih edebilecekleri alanla ilgili seçmeli dersler bulunmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Bu programa öğrenciler "Ç.Ü. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği" çerçevesinde ALES, Lisans mezuniyet not ortalaması ve mülakat sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda kendi alanında veya ilgili alanlarda lisansüstü programlarda eğitimlerine devam edebilirler. | |
Başarma Şartları | Kayıtlı olduğu bölüm veya programın öğretim planındaki bütün ders ve sorumluluklarından başarılı olmaları ve yüksek lisans düzeyinde yüz yirmi (120) AKTS tamamlayarak en az 3.00 GNO’ya sahip olmaları gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Felsefe, mantık, sosyoloji ve psikoloji eğitimi ve öğretimi alanında yeterli bilgi ve yeterlilikte olan, alandaki güncel ve yeni bilgi ve yaklaşımları izleyebilen, felsefe ve sosyal bilimler bakış açılarının gerektirdiği araştırmacı özelliklere sahip, güncel gelişme ve sorunlarla alanındaki eğitimi bağdaştırabilen bireyler ve uzmanlar olarak felsefe grubu alanına yönelik herhangi bir disiplinde öğretmen, eğitim danışmanı ve akademisyen olabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030024387
- Analitik, eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisini geliştirir.
- Başta üç temel alan ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) olmak üzere konuları ve problemleri bilimsel-felsefi bir soruna dönüştürebilir, kavramsallaştırabilir, kuramlaştırır ve disiplinlerarası değerlendirir.
- Felsefe, sosyoloji, psikoloji, eğitimbilimleri başta olmak üzere insani ve toplumsal bilimlerle ilgili kuram, bilgi ve metodolojileri bilir, yeni gelişmeleri izler ve içselleştirir.
- İnsani ve toplumsal konuları ve çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, analiz eder, sentezler, kavramlaştırır, çözer ve yönlendirir.
- Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanı başta olmak üzere insani ve toplumsal sorunlarla ilgili felsefi-bilimsel problemler oluşturur ve araştırmalar yapar.
- Ulusal ve yerel sorunları evrensel sorunlarla ilişkilendirebilir.
- Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları başta felsefe, sosyoloji ve psikoloji olmak üzere sorunlaştırır.
- Araştırma ve sorunları ulusal ve uluslararası düzeyde sunar ve bilimsel yayınlara dönüştürebilir.
- İnsani ve toplumsal sorun ve konuları sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar.
- İnsani ve toplumsal konulara duyarlı olur, bu tür konularla empati kurabilir, gördüğü insani ve toplumsal sorunları ele alabilir ve bu tür çalışmaları organize edebilir.
- Alanındaki yeni yayınları, bilgi, teori, teknik ve diğer gelişmeleri takip edebilir, kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur.
- Bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünce yollarını izler, geliştirir ve kullanır.
- Öğrencileri, meslektaşları ve insanlarla etkili iletişim becerileri geliştirir ve kullanabilir; ilgili kişi ve kurumlarla bilgi ve gelişmeleri paylaşabilir; ortak proje, bilimsel çalışma ve işbirlikleri geliştirir.
- Bilişim ve iletişim teknolojilerini izler ve kullanır.
- Alanındaki mevcut bilgi, teori ve metodolojileri özümser; kullanabilir; yeni alanlara uygulayabilir ve disiplinlerarası ilişkilendirebilir.
- Alanındaki eğitim-öğretim faaliyetlerini yetkin ve nitelikli olarak sürdürür.
- Alanındaki sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir ve uygulamaya geçirebilir.
- Alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve yaygınlaştırılması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hareket edebilir.
Eğitim Bilimleri (EPÖ) ve (PDR) Tezli Yüksek Lisans programı Eğitim Programları ve Öğretim (EPÖ) ile Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alt bölümlerinden oluşmaktadır. PDR yüksek lisans programının amacı, eğitim, sağlık ve endüstri kurumlarında psikolojik danışma hizmetlerini etkili bir şekilde sunabilen uzman psikolojik danışmanlar yetiştirmektir. EPÖ yüksek lisans programının amacı ise eğitim sorunlarının farkında olan, eğitim politikaları ve uygulamalarının geliştirilmesine katkıda bulunan, etik değerleri benimsemiş, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilen, bilimsel bilgiler üretebilen ve ürettiği bilgileri uygulayarak toplumsal gelişime katkıda bulunan program geliştirme uzmanları yetiştirmektir. Bu programlarda bilimsel araştırma ve istatistikle ilgili zorunlu derslerin yanı sıra, öğrencilerin bireysel ilgileri doğrultusunda tercih edebilecekleri alanla ilgili seçmeli dersler bulunmaktadır.
Bu programa öğrenciler "Ç.Ü. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği" çerçevesinde ALES, Lisans mezuniyet not ortalaması ve mülakat sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda kendi alanında veya ilgili alanlarda lisansüstü programlarda eğitimlerine devam edebilirler.
Felsefe, mantık, sosyoloji ve psikoloji eğitimi ve öğretimi alanında yeterli bilgi ve yeterlilikte olan, alandaki güncel ve yeni bilgi ve yaklaşımları izleyebilen, felsefe ve sosyal bilimler bakış açılarının gerektirdiği araştırmacı özelliklere sahip, güncel gelişme ve sorunlarla alanındaki eğitimi bağdaştırabilen bireyler ve uzmanlar olarak felsefe grubu alanına yönelik herhangi bir disiplinde öğretmen, eğitim danışmanı ve akademisyen olabilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030024387 | |
Qualification Title | Philosophy Group Education Master's Degree Diploma | |
Awarding Body | Çukurova University | |
Awarding Body Contact | Çukurova University Rectorate 01250, Sarıçam / Adana, Türkiye | |
Awarding Body Url | https://www.cu.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 1 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 1 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continious. | |
Url | Open Address |
TR0030024387
Qualification is continious.