Yeterlilik Kodu | TR0030038178 | |
Yeterlilik Adı | Felsefe Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çankırı Karatekin Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fatih, Uluyazı Kampüsü Ring Yolu, 18100 Çankırı Merkez/Çankırı | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karatekin.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Felsefe ve Etik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Felsefe Bölümü’nün amacı düşünmeye, anlamaya, araştırmaya açık; farklı bakış açılarını dinleyebilen ve farklılıklara önyargısız; hayatı, doğayı, insanı, canlılığı sevgisiyle kucaklayabilen; bilginin arayışı ve üretilmesi konusunda hevesli, eleştirel gücüyle toplumun vicdanı olabilen; yerel ve evrensel kültüre katkıda bulunan katılımcı ve sorumluluk sahibi bireyler yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Derslerin sınavları ve sınavların değerlendirilmesi Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ve Çankırı Karatekin Üniversitesi Başarı Değerlendirme Yönergesi esas alınarak yapılır.
Üniversitemizde öğrenci notlarının değerlendirilmesinde ve derecelendirmesinde Çankırı Karatekin Üniversitesi Başarı Değerlendirme Yönergesi esas alınarak 3 değerlendirme yöntemi kullanılmaktadır: 1-Mutlak Değerlendirme Sistemi 2- Bağıl Değerlendirme Sistemi 3- Öğrenci sayısına bakılmaksızın harf notlarına karşılık gelen sayısal not aralıkları dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından belirlenir. Bağıl değerlendirme uygulanmayan derslerde öğrenci sayısına bakılmaksızın ham başarı sayısal notu harf notuna çevrilirken aşağıdaki değerler esas alınır. Harf notlarının, 100 puan üzerinden karşılıkları, katsayıları ve ifadeleri şunlardır: Sayısal Notlar Harf Notları Katsayılar 90-100 A 4,00 85-89 B1 3,50 80-84 B2 3,25 75-79 B3 3,00 70-74 C1 2,50 65-69 C2 2,25 60-64 C3 2,00 50-59 F1 1,50
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) | |
Giriş Şartı | Lise veya dengi okul diplomasına sahip olmak. Lisans Yerleştirme Sınavı’ndan (LYS’den) yeterli puanı almak. Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından verilen yerleştirme belgesine sahip olmak. | |
Başarma Şartları | Felsefe lisans programında var olan zorunlu derslerin tümünden başarılı olmak şartıyla toplam 240 AKTS’yi başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere felsefe lisans diploması verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bölüm mezunları yüksek lisans ve doktora eğitimi alarak üniversitelerde öğretim elamanı/üyesi olabilirler ve Pedagojik Formasyon Sertifikası alarak kamu ve özel kurumlarda öğretmenlik yapabilirler. Ayrıca yayınevlerinde, medya ve reklamcılık sektöründe, şirketlerin insan kaynakları departmanlarında çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030038178
ISCO:08
ISCO:08
Felsefe Bölümü’nün amacı düşünmeye, anlamaya, araştırmaya açık; farklı bakış açılarını dinleyebilen ve farklılıklara önyargısız; hayatı, doğayı, insanı, canlılığı sevgisiyle kucaklayabilen; bilginin arayışı ve üretilmesi konusunda hevesli, eleştirel gücüyle toplumun vicdanı olabilen; yerel ve evrensel kültüre katkıda bulunan katılımcı ve sorumluluk sahibi bireyler yetiştirmektir.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında sahip olur.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder.
- Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
- Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir.
- Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
- Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır.
- Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir.
- Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
- Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma ve yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlikler
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Derslerin sınavları ve sınavların değerlendirilmesi Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ve Çankırı Karatekin Üniversitesi Başarı Değerlendirme Yönergesi esas alınarak yapılır.
- Her ders için bir yarıyılda en az bir ara ve bir yarıyıl sonu sınavı yapılır. Bir ders içindeki projeler, ödevler, kısa süreli sınavlar, laboratuvar, atölye, uygulama ve benzeri çalışmalar ara sınav yerine geçebilir.
- Bir ara sınav yapılması durumunda ara sınavın başarı notuna etkisi %40’tır. Birden fazla ara sınavı ve/veya diğer faaliyetler yapılması durumunda bu sınav ve faaliyetlerin başarı notundaki toplam etkisi %40’tan az ve %70’ten çok olamaz.
Üniversitemizde öğrenci notlarının değerlendirilmesinde ve derecelendirmesinde Çankırı Karatekin Üniversitesi Başarı Değerlendirme Yönergesi esas alınarak 3 değerlendirme yöntemi kullanılmaktadır:
1-Mutlak Değerlendirme Sistemi
2- Bağıl Değerlendirme Sistemi
3- Öğrenci sayısına bakılmaksızın harf notlarına karşılık gelen sayısal not aralıkları dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından belirlenir.
Bağıl değerlendirme uygulanmayan derslerde öğrenci sayısına bakılmaksızın ham başarı sayısal notu harf notuna çevrilirken aşağıdaki değerler esas alınır.
Harf notlarının, 100 puan üzerinden karşılıkları, katsayıları ve ifadeleri şunlardır:
Sayısal Notlar Harf Notları Katsayılar
90-100 A 4,00
85-89 B1 3,50
80-84 B2 3,25
75-79 B3 3,00
70-74 C1 2,50
65-69 C2 2,25
60-64 C3 2,00
50-59 F1 1,50
- 0-49 F2 0,00
- Diğer harf notları ise şunlardır: 1) FF1: Yarıyıl/yılsonu sınavına girme hakkı olduğu hâlde sınava girmedi, başarısız. 2) FF2: Devamsızlık nedeniyle yarıyıl/yılsonu sınavına girme hakkı yok, başarısız. 3) FF3: Uygulama sınavından başarısız olma nedeniyle yarıyıl/yılsonu sınavına girme hakkı yok, başarısız. 4) FF1, FF2 ve FF3 notları, yarıyıl/yılsonu ve genelakademik başarı not ortalaması hesabında F2 notu olarak işleme alınır.
- Öğrenciler F1 ve F2 notu aldıkları dersler dışındaki derslerden başarılı sayılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)
Lise veya dengi okul diplomasına sahip olmak.
Lisans Yerleştirme Sınavı’ndan (LYS’den) yeterli puanı almak.
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından verilen yerleştirme belgesine sahip olmak.
Bölüm mezunları yüksek lisans ve doktora eğitimi alarak üniversitelerde öğretim elamanı/üyesi olabilirler ve Pedagojik Formasyon Sertifikası alarak kamu ve özel kurumlarda öğretmenlik yapabilirler. Ayrıca yayınevlerinde, medya ve reklamcılık sektöründe, şirketlerin insan kaynakları departmanlarında çalışabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030038178 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Karatekin University | |
Awarding Body Contact | Fatih, Uluyazı Campus Ring Road, 18100 Çankırı Center/Çankırı | |
Awarding Body Url | http://www.karatekin.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Philosophy and ethics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |