Yeterlilik Kodu | TR0030024610 | |
Yeterlilik Adı | Felsefe Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çankırı Karatekin Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fatih, Uluyazı Kampüsü Ring Yolu, 18100 Çankırı Merkez/Çankırı | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karatekin.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Felsefe ve Etik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Öğrencilerin özellikle felsefenin bir alt dalında, felsefi bir konu ve sorun üzerinde daha derinlikli bir bilgiye sahip olmaları ve eleştirel bir bakış açısı kazanmaları amaçlanmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Derslerin sınavları ve değerlendirilmesi Çankırı Karatekin Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği esas alınırak yapılır.
Üniversitemizde öğrenci notlarının değerlendirilmesinde ve derecelendirmesinde Çankırı Karatekin Üniversitesi Başarı Değerlendirme Yönergesi esas alınarak 3 değerlendirme yöntemi kullanılmaktadır: 1-Mutlak Değerlendirme Sistemi 2- Bağıl Değerlendirme Sistemi 3- Öğrenci sayısına bakılmaksızın harf notlarına karşılık gelen sayısal not aralıkları dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından belirlenir. Bağıl değerlendirme uygulanmayan derslerde öğrenci sayısına bakılmaksızın ham başarı sayısal notu harf notuna çevrilirken aşağıdaki değerler esas alınır. Derslerin başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir edilir. Değerlendirme sonucu elde edilen başarı puanları aşağıdaki tabloda belirtilen harf notuna çevrilir: Başarı Notu Harf Notu Katsayı 90-100 AA 4.00 85-89 BA 3.50 80-84 BB 3.00 75-79 CB 2.50 70-74 CC 2.00 65-69 DC 1.50 60-64 DD 1.00 50-59 FD 0.50 00-49 FF 0.00 Diğer harf notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a) FF1: Öğrenci sınava girmedi. b) FF2: Öğrenci devamsız. c) FF3: Uygulama sınavından başarısız. ç) S: Tez/dönem projesi çalışmalarını başarılı olarak sürdürmekte olan öğrencilere verilir ve bu not genel başarı notu hesaplarına katılmaz. d) BŞ: Başarılı. e) BŞZ: Başarısız. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) | |
Giriş Şartı | Felsefe Tezli Yüksek Lisans programına öğrenci kabulünde ALES puanı, lisans mezuniyet notu ve bilim/mülakat sınavı sonuçları değerlendirmeye katılır. Değerlendirme sonucunda adayların aldıkları puanlar dikkate alınarak kontenjan dahilinde adaylar programa kabul edilir. Felsefe, Felsefe Grubu Öğretmenliği ve İlahiyat alanları dışında diğer alanlarda lisans diplomasına sahip öğrenciler bir yarıyıl Bilimsel Hazırlık eğitimi almak zorundadır. | |
Başarma Şartları | Bir eğitim öğretim yılında 60 AKTS kredisinden az olmamak ve Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği dersini alıp başarılı olmak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS’yi başarılı bir şekilde tamamlamak ve Yüksek Lisans tez savunma sınavında başarılı olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Felsefe Tezli Yüksek Lisans programından mezun olan öğrenciler doktora eğitimine başvurabilmek için hak kazanırlar ve mezunlar üniversitelerde öğretim elamanı/görevlisi olabilirler ya da doktora eğitimi alıp bu eğitimi tamamlayarak üniversitelerde öğretim üyesi olarak çalışabilir. Kamu ve özel kurumlarda öğretmenlik yapabilirler. Ayrıca yayınevlerinde, medya ve reklamcılık sektöründe, şirketlerin insan kaynakları departmanlarında çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030024610
ISCO:08
ISCO:08
Öğrencilerin özellikle felsefenin bir alt dalında, felsefi bir konu ve sorun üzerinde daha derinlikli bir bilgiye sahip olmaları ve eleştirel bir bakış açısı kazanmaları amaçlanmaktadır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur.
- Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur.
- Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir.
- Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir.
- Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
- Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir.
- Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır.
- Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır.
- Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Derslerin sınavları ve değerlendirilmesi Çankırı Karatekin Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği esas alınırak yapılır.
- Ders sorumlusu, yarıyıl süresince öğrencilere yaptırdığı proje, ödev, laboratuvar, atölye ve benzeri çalışmaları ara sınav veya yarıyıl sonu sınavı yerine sayabilir. Ayrıca, dönem içerisinde ara sınav haricinde yapılan kısa sınav ve diğer çalışmalar da değerlendirmeye katılabilir.
- Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.00 almaları gerekir. CC ve yukarısında alınan notlar başarılı olarak değerlendirilir.
Üniversitemizde öğrenci notlarının değerlendirilmesinde ve derecelendirmesinde Çankırı Karatekin Üniversitesi Başarı Değerlendirme Yönergesi esas alınarak 3 değerlendirme yöntemi kullanılmaktadır:
1-Mutlak Değerlendirme Sistemi
2- Bağıl Değerlendirme Sistemi
3- Öğrenci sayısına bakılmaksızın harf notlarına karşılık gelen sayısal not aralıkları dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından belirlenir.
Bağıl değerlendirme uygulanmayan derslerde öğrenci sayısına bakılmaksızın ham başarı sayısal notu harf notuna çevrilirken aşağıdaki değerler esas alınır.
Derslerin başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir edilir. Değerlendirme sonucu elde edilen başarı puanları aşağıdaki tabloda belirtilen harf notuna çevrilir:
Başarı Notu Harf Notu Katsayı
90-100 AA 4.00
85-89 BA 3.50
80-84 BB 3.00
75-79 CB 2.50
70-74 CC 2.00
65-69 DC 1.50
60-64 DD 1.00
50-59 FD 0.50
00-49 FF 0.00
Diğer harf notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır:
a) FF1: Öğrenci sınava girmedi. b) FF2: Öğrenci devamsız. c) FF3: Uygulama sınavından başarısız. ç) S: Tez/dönem projesi çalışmalarını başarılı olarak sürdürmekte olan öğrencilere verilir ve bu not genel başarı notu hesaplarına katılmaz. d) BŞ: Başarılı. e) BŞZ: Başarısız.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)
Felsefe Tezli Yüksek Lisans programına öğrenci kabulünde ALES puanı, lisans mezuniyet notu ve bilim/mülakat sınavı sonuçları değerlendirmeye katılır. Değerlendirme sonucunda adayların aldıkları puanlar dikkate alınarak kontenjan dahilinde adaylar programa kabul edilir. Felsefe, Felsefe Grubu Öğretmenliği ve İlahiyat alanları dışında diğer alanlarda lisans diplomasına sahip öğrenciler bir yarıyıl Bilimsel Hazırlık eğitimi almak zorundadır.
Felsefe Tezli Yüksek Lisans programından mezun olan öğrenciler doktora eğitimine başvurabilmek için hak kazanırlar ve mezunlar üniversitelerde öğretim elamanı/görevlisi olabilirler ya da doktora eğitimi alıp bu eğitimi tamamlayarak üniversitelerde öğretim üyesi olarak çalışabilir. Kamu ve özel kurumlarda öğretmenlik yapabilirler. Ayrıca yayınevlerinde, medya ve reklamcılık sektöründe, şirketlerin insan kaynakları departmanlarında çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030024610 | |
Qualification Title | Felsefe (Y?ksek Lisans / Tezli) | |
Awarding Body | Karatekin University | |
Awarding Body Contact | Fatih, Uluyazı Campus Ring Road, 18100 Çankırı Center/Çankırı | |
Awarding Body Url | http://www.karatekin.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Philosophy and ethics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Know ideas of major philosophers and philosophical schools. Possess knowledge of philosophical concepts and problems. Develop knowledge and skills of philosophical investigation. Develop skills for analyzing philosophical texts. Develop skills of testing the validity and coherence of arguments and inferences. Obtain oral and writing skills for identifying, developing, defending and stating philosophical problems. Improve lifelong learning skill. Know great philosophical, scientific and cultural changes and developments in human history. Develop skill for relating philosophical problems and topics from historical and theoretical aspects. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | Bulunamadi | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Bulunamadi | |
Url | Open Address |
TR0030024610
Know ideas of major philosophers and philosophical schools. Possess knowledge of philosophical concepts and problems. Develop knowledge and skills of philosophical investigation. Develop skills for analyzing philosophical texts. Develop skills of testing the validity and coherence of arguments and inferences. Obtain oral and writing skills for identifying, developing, defending and stating philosophical problems. Improve lifelong learning skill. Know great philosophical, scientific and cultural changes and developments in human history. Develop skill for relating philosophical problems and topics from historical and theoretical aspects.
Bulunamadi
Bulunamadi