Yeterlilik Kodu

TR0030005116

Yeterlilik Adı
Felsefe ve Din Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumKahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Rektörlüğü, Avşar Yerleşkesi Batı Çevreyolu Blv. No: 251/A 46050 - Onikişubat /Kahramanmaraş
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ksu.edu.tr
Yönelim-
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan) Felsefe ve Etik
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğrencilerin dini düşünceleri gelişirÖğrenciler eleştirel ve rasyonel bir bakış açısına sahip olur.
  • Öğrenciler interdisipliner bakış açısı kazanırÖğrenciler olayları bilimsel yöntemlerle analiz eder.
  • Öğrenciler kendilerini daha etkili ve doğru bir şekilde ifade ederÖğrenciler dinin topluma aktarılması yollarını öğrenir.
  • Öğrenciler dinin sosyal bilim metodolojisi çerçevesinde incelenmesini öğrenir.
  • Felsefi düşünme yöntem ve sistemlerini öğrenir.
  • Din ve toplum ilişkilerini sosyolojik bağlamıyla ele alır ve yorumlar.
  • Yaşayan dünya dinleri ve dinî akım mensuplarıyla iletişim kurup, aracı roller üstlenip, bir arada yaşamaya yönelik ortak projeler üretebilir. Eğitim bilimi ile din eğitimi arasındaki ilişkiyi kurarak din eğitimine uygular.
  • Din, felsefe ve akıl arasındaki ilişkiyi kurarak doğru ve tutarlı düşünmeyi öğrenir.
  • Dinin psikolojik yönünü tutumlar ve algılar düzeyinde kavrar.
  • Mantık ilmi ışığında doğru ve tutarlı düşünmeyi öğrenir.
  • İslam düşünce sisteminde felsefi düşünce sistem ve ekollerini öğrenir.
  • Dini konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirme, sorunlara yazılı ve sözlü olarak çözüm önerileri sunma becerisi kazanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • EABD/EASD başkanlığı tarafından hazırlanan sınav programları, sınav dönemi başlamadan en az bir hafta önce ilân edilir.
  • Sınavlar, programda gösterilen gün, saat ve yerde yapılır.
  • Her ders için en az bir ara sınav ve dönem sonu sınavı yapılır.
  • Sınav sonuçları sınavların bitmesini takip eden en çok bir hafta içinde otomasyon programında ve/veya EABD/EASD panosunda ilan edilir.
  • Öğrencilerin ara sınav ve/veya yarıyıl içi çalışmalarına ek olarak yarıyıl sonu sınavı ve/veya yarıyıl sonu proje çalışması değerlendirmeye alınır.
  • Öğrenciye verilecek yarıyıl sonu başarı notu; ara sınavlar, yarıyıl sonu sınavı ve/veya yarıyıl sonu proje çalışması değerlendirmesi ile dönem içi çalışmaları ve derse devamı göz önünde tutularak öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
  • Bu değerlendirmede ara sınavlarda alınan notun % 40’ı, yarıyıl sonu veya yılsonu sınavından alınan notun % 60’ı alınarak başarı notu belirlenir.Yönetmeliğin 61 inci maddesinde belirtilen mazeretler sebebiyle, ara sınavlara ve yarıyıl sınavlarına giremeyen lisansüstü öğrencilere, EYK tarafından mazeret sınav hakkı verilir.Yönetmeliğin 61 inci maddesinde belirtilen mazeretler sebebiyle, ara sınavlara ve yarıyıl sınavlarına giremeyen lisansüstü öğrencilere, EYK tarafından mazeret sınav hakkı verilir.
  • Puan Yarıyıl Ders Notu Katsayısı90-100 AA 4.0085-89 BA 3.5080-84 BB 3.0075-79 CB 2.5070-74 CC 2.0060-69 DC 1.5050-59 DD 1.0030-49 FD 0.500-29 FF 0.00Muaf MF ---Devamsız DS ---Başarılı B ---Başarısız BS ---Dâhil Edilmedi DE ---Başarı notu ve ders tekrarıBir dersten başarılı sayılabilmek için; o dersten yarıyıl notu olarak yüksek lisans öğrencisinin en az CC, doktora öğrencisinin ise CB notu almış olması gerekir.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin 2. maddesi gereğince, Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların bir lisans diplomasına sahip olmaları (İlahiyat Fakültesi) ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan Akademik Personel Lisans Üstü Eğitimi Giriş Sınavından (ALES) 55 (elli beş ) standart puan almaları gerekir. Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde, adayın lisans not ortalaması 4.00 üzerinden değerlendirilmiş ise 100 (yüz) puan üzerinden yapılan değerlendirmeye dönüştürülür ve 100 (yüz) puan üzerinden bir mülakat sınavı ve/veya uygulama sınavı yapılır.

Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans programı 21 krediden az olmamak şartıyla asgari 7 adet ders, bir seminer, uzmanlık alan dersi, tez konusunda ya da alanıyla ilgili olarak, tek ya da çok isimli ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayımlanan/yayına kabul edilen bir makale veya kongre, sempozyum ve benzeri ulusal/uluslar arası bir bilimsel etkinlikte kabul edilen/sunulan bildiri ve tez çalışması olmak üzere en az 90 AKTS’den oluşur. Bu şartları yerine getiren öğrenci tezli yüksek lisans programından mezun olur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı’nda uzmanlaşan mezunlar birçok alanda kamu hizmeti veren kuruluşlarla özel sektörün yürüttüğü eğitim kurumlarında da istihdam edilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030005116


Yeterlilik Adı
Felsefe ve Din Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Rektörlüğü, Avşar Yerleşkesi Batı Çevreyolu Blv. No: 251/A 46050 - Onikişubat /Kahramanmaraş

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğrencilerin dini düşünceleri gelişirÖğrenciler eleştirel ve rasyonel bir bakış açısına sahip olur.
  • Öğrenciler interdisipliner bakış açısı kazanırÖğrenciler olayları bilimsel yöntemlerle analiz eder.
  • Öğrenciler kendilerini daha etkili ve doğru bir şekilde ifade ederÖğrenciler dinin topluma aktarılması yollarını öğrenir.
  • Öğrenciler dinin sosyal bilim metodolojisi çerçevesinde incelenmesini öğrenir.
  • Felsefi düşünme yöntem ve sistemlerini öğrenir.
  • Din ve toplum ilişkilerini sosyolojik bağlamıyla ele alır ve yorumlar.
  • Yaşayan dünya dinleri ve dinî akım mensuplarıyla iletişim kurup, aracı roller üstlenip, bir arada yaşamaya yönelik ortak projeler üretebilir. Eğitim bilimi ile din eğitimi arasındaki ilişkiyi kurarak din eğitimine uygular.
  • Din, felsefe ve akıl arasındaki ilişkiyi kurarak doğru ve tutarlı düşünmeyi öğrenir.
  • Dinin psikolojik yönünü tutumlar ve algılar düzeyinde kavrar.
  • Mantık ilmi ışığında doğru ve tutarlı düşünmeyi öğrenir.
  • İslam düşünce sisteminde felsefi düşünce sistem ve ekollerini öğrenir.
  • Dini konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirme, sorunlara yazılı ve sözlü olarak çözüm önerileri sunma becerisi kazanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • EABD/EASD başkanlığı tarafından hazırlanan sınav programları, sınav dönemi başlamadan en az bir hafta önce ilân edilir.
  • Sınavlar, programda gösterilen gün, saat ve yerde yapılır.
  • Her ders için en az bir ara sınav ve dönem sonu sınavı yapılır.
  • Sınav sonuçları sınavların bitmesini takip eden en çok bir hafta içinde otomasyon programında ve/veya EABD/EASD panosunda ilan edilir.
  • Öğrencilerin ara sınav ve/veya yarıyıl içi çalışmalarına ek olarak yarıyıl sonu sınavı ve/veya yarıyıl sonu proje çalışması değerlendirmeye alınır.
  • Öğrenciye verilecek yarıyıl sonu başarı notu; ara sınavlar, yarıyıl sonu sınavı ve/veya yarıyıl sonu proje çalışması değerlendirmesi ile dönem içi çalışmaları ve derse devamı göz önünde tutularak öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
  • Bu değerlendirmede ara sınavlarda alınan notun % 40’ı, yarıyıl sonu veya yılsonu sınavından alınan notun % 60’ı alınarak başarı notu belirlenir.Yönetmeliğin 61 inci maddesinde belirtilen mazeretler sebebiyle, ara sınavlara ve yarıyıl sınavlarına giremeyen lisansüstü öğrencilere, EYK tarafından mazeret sınav hakkı verilir.Yönetmeliğin 61 inci maddesinde belirtilen mazeretler sebebiyle, ara sınavlara ve yarıyıl sınavlarına giremeyen lisansüstü öğrencilere, EYK tarafından mazeret sınav hakkı verilir.
  • Puan Yarıyıl Ders Notu Katsayısı90-100 AA 4.0085-89 BA 3.5080-84 BB 3.0075-79 CB 2.5070-74 CC 2.0060-69 DC 1.5050-59 DD 1.0030-49 FD 0.500-29 FF 0.00Muaf MF ---Devamsız DS ---Başarılı B ---Başarısız BS ---Dâhil Edilmedi DE ---Başarı notu ve ders tekrarıBir dersten başarılı sayılabilmek için; o dersten yarıyıl notu olarak yüksek lisans öğrencisinin en az CC, doktora öğrencisinin ise CB notu almış olması gerekir.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin 2. maddesi gereğince, Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların bir lisans diplomasına sahip olmaları (İlahiyat Fakültesi) ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan Akademik Personel Lisans Üstü Eğitimi Giriş Sınavından (ALES) 55 (elli beş ) standart puan almaları gerekir. Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde, adayın lisans not ortalaması 4.00 üzerinden değerlendirilmiş ise 100 (yüz) puan üzerinden yapılan değerlendirmeye dönüştürülür ve 100 (yüz) puan üzerinden bir mülakat sınavı ve/veya uygulama sınavı yapılır.


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programı 21 krediden az olmamak şartıyla asgari 7 adet ders, bir seminer, uzmanlık alan dersi, tez konusunda ya da alanıyla ilgili olarak, tek ya da çok isimli ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayımlanan/yayına kabul edilen bir makale veya kongre, sempozyum ve benzeri ulusal/uluslar arası bir bilimsel etkinlikte kabul edilen/sunulan bildiri ve tez çalışması olmak üzere en az 90 AKTS’den oluşur. Bu şartları yerine getiren öğrenci tezli yüksek lisans programından mezun olur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı’nda uzmanlaşan mezunlar birçok alanda kamu hizmeti veren kuruluşlarla özel sektörün yürüttüğü eğitim kurumlarında da istihdam edilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030005116

Qualification Title
Master Diploma with Thesis in Philosophy and Religious Studies
Awarding BodyKahramanmaraş Sütçü İmam University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.ksu.edu.tr
Orientation-
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasPhilosophy and ethics
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning EnvironmentsMaster degree program 21 but not less than credit minimum 7 courses, a seminar, areas of specialization course, in connection with or in the field in the thesis, single or multi-called national or international peer-reviewed, published in the journal / publication accepted an article or congress , symposia and other national / international scientific activity in accepted / presented papers and thesis work is to be composed of at least 90 ECTS. The students who meet these requirements will graduate from the graduate program.
Description Students develop religious ideas. Students have the critical and rational perspective. Students gain an interdisciplinary perspective. Students analyze events using scientific methods. Students express themselves more effectively and accurately. Students learn the ways of transferring religious society. Students learn to be examined in the context of social science methodology of religion. To learn philosophical thinking, methods and systems. Able to deals with community relations and comments in Religion and sociological context. The student may communicate with members of living religions and religious movements, takes a big role and puts forward projects suggesting living in peace. Able to associate with relationship between The science of education and religious education and can apply to religious education. He recognizes issues of philosopy and religious sciences in the light of basic religious sources and generates scientific and objective alternative solutions for contemporary issues collaboratively. Able to understand the psychological aspect of religion by attitudes and perceptions. Able to learn to think correctly and consistently in the light of scientific logic. Able to learn the philosophical schools of thought and systems in Islamic system of thought. The student has the ability to inform relevant people or institutions about religious issues and to suggest written or oral answers to problems.
Key Competencies-
Further Info Exam schedules prepared by Head of EABD / EASD (Department of the Institution/Art major of the Institution) are announced at least one week before the exam period begins. Exams are held on the day, time and place indicated in the program by the instructor of the related course. Minimum one mid-term and one final examination is required for each course. Exam results are announced in the automation program and/or on the EABD/EASD board within one week at most after the end of the exams. In addition to the midterm exams and/or semester studies of the students, the final exam and/or the end of semester project work are evaluated. Final grade is given by the course instructor with the evaluation of mid-term exams, final exam and/or end-of-term project work evaluation, and taking into account their semester studies and attendance to the course. In this evaluation, the success grade is determined by taking 40% of mid-term exams and 60% of the end of semester or year-end exam.The graduate students who cannot take the midterm and midterm exams due to the excuses specified in Article 61 of the regulation are given a make-up exam by the EYK (Management of the Institution). The graduate students who cannot enter the midterm and midterm exams due to the excuses specified in Article 61 of the regulation, are given the right to make a make-up exam by the EYK. Numerical Grade Letter Grade Coefficient AA 4.00 Excellent 90-100 BA 3.50 Very good 85-89 BB 3.00 Good 80-84 CB 2.50 Fair-Good 75-79 CC 2.00 Fair 70-74 DC 1.50 Conditional pass 60-69 DD 1.00 Conditional pass 50-59 FD 0.50 Poor 30-49 FF 0.00 Very poor 0-29 Exempt MF - Not attended DS Successful B - Unsuccessful BS - Not Included DE - In order to be successful in a course; graduate students must have at least CC grade and doctorare students must have at least CB grade as a semester grade from that course.
Quality Assurance-
Access RequirementsKahramanmaraş dairy Imam University Graduate Education and Training Regulation 2. According to the article, to apply for graduate programs must have a bachelors degree candidates (Faculty of Theology) and Student Selection and Placement Center (ÖSYM) by a centralized Academic Staff Graduate Education Entrance the exam (ALES), 55 (fifty-five) is required standard score.To admit students to the Masters program, the GPA of the candidates evaluated 4.00 100 (one hundred) is converted to evaluation in terms of points, and 100 (one hundred) interview exam on points and / or at practice exam.
Conditions for SuccessMaster degree program 21 but not less than credit minimum 7 courses, a seminar, areas of specialization course, in connection with or in the field in the thesis, single or multi-called national or international peer-reviewed, published in the journal / publication accepted an article or congress , symposia and other national / international scientific activity in accepted / presented papers and thesis work is to be composed of at least 90 ECTS. The students who meet these requirements will graduate from the graduate program.
Progression Paths (Relationship Type)In Philosophy and Religious Studies Department who have graduated from training conducted by experts in the private sector with organizations that in many areas of public service institutions are employed.
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030005116


Qualification Title
Master Diploma with Thesis in Philosophy and Religious Studies

Awarding Body
Kahramanmaraş Sütçü İmam University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
Master degree program 21 but not less than credit minimum 7 courses, a seminar, areas of specialization course, in connection with or in the field in the thesis, single or multi-called national or international peer-reviewed, published in the journal / publication accepted an article or congress , symposia and other national / international scientific activity in accepted / presented papers and thesis work is to be composed of at least 90 ECTS. The students who meet these requirements will graduate from the graduate program.

Description
Students develop religious ideas. Students have the critical and rational perspective. Students gain an interdisciplinary perspective. Students analyze events using scientific methods. Students express themselves more effectively and accurately. Students learn the ways of transferring religious society. Students learn to be examined in the context of social science methodology of religion. To learn philosophical thinking, methods and systems. Able to deals with community relations and comments in Religion and sociological context. The student may communicate with members of living religions and religious movements, takes a big role and puts forward projects suggesting living in peace. Able to associate with relationship between The science of education and religious education and can apply to religious education. He recognizes issues of philosopy and religious sciences in the light of basic religious sources and generates scientific and objective alternative solutions for contemporary issues collaboratively. Able to understand the psychological aspect of religion by attitudes and perceptions. Able to learn to think correctly and consistently in the light of scientific logic. Able to learn the philosophical schools of thought and systems in Islamic system of thought. The student has the ability to inform relevant people or institutions about religious issues and to suggest written or oral answers to problems.

Key Competencies
-

Further Info
Exam schedules prepared by Head of EABD / EASD (Department of the Institution/Art major of the Institution) are announced at least one week before the exam period begins. Exams are held on the day, time and place indicated in the program by the instructor of the related course. Minimum one mid-term and one final examination is required for each course. Exam results are announced in the automation program and/or on the EABD/EASD board within one week at most after the end of the exams. In addition to the midterm exams and/or semester studies of the students, the final exam and/or the end of semester project work are evaluated. Final grade is given by the course instructor with the evaluation of mid-term exams, final exam and/or end-of-term project work evaluation, and taking into account their semester studies and attendance to the course. In this evaluation, the success grade is determined by taking 40% of mid-term exams and 60% of the end of semester or year-end exam.The graduate students who cannot take the midterm and midterm exams due to the excuses specified in Article 61 of the regulation are given a make-up exam by the EYK (Management of the Institution). The graduate students who cannot enter the midterm and midterm exams due to the excuses specified in Article 61 of the regulation, are given the right to make a make-up exam by the EYK. Numerical Grade Letter Grade Coefficient AA 4.00 Excellent 90-100 BA 3.50 Very good 85-89 BB 3.00 Good 80-84 CB 2.50 Fair-Good 75-79 CC 2.00 Fair 70-74 DC 1.50 Conditional pass 60-69 DD 1.00 Conditional pass 50-59 FD 0.50 Poor 30-49 FF 0.00 Very poor 0-29 Exempt MF - Not attended DS Successful B - Unsuccessful BS - Not Included DE - In order to be successful in a course; graduate students must have at least CC grade and doctorare students must have at least CB grade as a semester grade from that course.

Quality Assurance
-

Access Requirements
Kahramanmaraş dairy Imam University Graduate Education and Training Regulation 2. According to the article, to apply for graduate programs must have a bachelors degree candidates (Faculty of Theology) and Student Selection and Placement Center (ÖSYM) by a centralized Academic Staff Graduate Education Entrance the exam (ALES), 55 (fifty-five) is required standard score.To admit students to the Masters program, the GPA of the candidates evaluated 4.00 100 (one hundred) is converted to evaluation in terms of points, and 100 (one hundred) interview exam on points and / or at practice exam.

Conditions for Success
Master degree program 21 but not less than credit minimum 7 courses, a seminar, areas of specialization course, in connection with or in the field in the thesis, single or multi-called national or international peer-reviewed, published in the journal / publication accepted an article or congress , symposia and other national / international scientific activity in accepted / presented papers and thesis work is to be composed of at least 90 ECTS. The students who meet these requirements will graduate from the graduate program.

Progression Paths (Relationship Type)
In Philosophy and Religious Studies Department who have graduated from training conducted by experts in the private sector with organizations that in many areas of public service institutions are employed.

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address