Yeterlilik Kodu

TR0030023571

Yeterlilik Adı
Felsefe ve Din Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan) Felsefe ve Etik
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir.
  • Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir.
  • Alanında özgün araştırmalar yapabilir.
  • Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
  • Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütebilir.
  • Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak bireysel sorumluluk üstlenebilir.
  • Alanının problematik meselelerine nasıl yaklaşacağını öğrenir.
  • Varlık, bilgi, bilim, sanat ve değer üzerine felsefi bakış geliştirir.
  • Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
  • Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Batı dillerine sahip olur.
  • Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilir ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilir.
  • Çağımızın insani, toplumsal, kültürel, ahlaki ve siyasi problemlerine karşı duyarlı bir birey olur ve bu problemlere felsefi açıdan yaklaşarak çözüm üretebilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler felsefe tarihi konusunda uzmanlık bilgisine sahip olurlar ve felsefe tarihine özgü metodoloji kullanarak araştırma becerisi kazanırlar 
  • Öğrenciler felsefe tarihi bilgisi temelinde felsefenin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak belirli bir alandaki felsefi sorunları değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanırlar. 
  • Öğrenciler Felsefe Tarihinin sorunlu meselelerine nasıl yaklaşacaklarını öğrenirler. 
  • Öğrenciler Felsefe Tarihinin temel kaynaklarını tanımlar. 
  • Öğrenciler, Felsefe Tarihi alanında özgün araştırmalar yaparlar.
  • Öğrenciler, Felsefe Tarihi alanında ulusal ve uluslararası çalışmaları bilir. 
  • Öğrenciler Batı dilini alanın kaynaklarını kavrayacak kadar iyi öğrenir. 
  • Öğrenciler çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunurlar. 
  • Öğrenciler, eğitim sırasında edinilen bilgileri kullanarak yaşamın her alanında felsefi bir görüşe sahip kişiler olacaktır.
  • Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Yüksek Lisans derecesi verilir.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Adayların Tezli ya da Tezsiz Yüksek Lisans Programlarına kabul için aşağıdaki koşulları karşılamaları gerekir: a) Yüksek Lisans Programlarına başvuran adayların lisans diplomasına sahip olmaları ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. Yabancı bir ülkedeki bir üniversiteden mezun olan Türk öğrenciler, Türkiye Yükseköğretim Kurulu (CHE) tarafından verilen lisans denklik belgesi almalıdır. b) Yüksek Lisans Programlarına başvurmak isteyen adayların ALES (Ulusal Lisansüstü Eğitim Bilimleri Sınavı) alanından veya eşdeğer uluslararası sınav puanlarından en az 55 puan almaları gerekir. c) Yüksek Lisans Programlarına başvurmak isteyen adayların en az 50 YDS (Ulusal İngilizce Yeterlik Sınavı) veya uluslararası sınavlardan (örneğin TOEFL) eşdeğer puanlara sahip olmaları, denkliği Türkiye'de Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınmaktadır. Tezsiz yüksek lisans programları için dil puanı gerekmez. (Enstitü yönetim kurulu kararı nedeniyle dil puanı gerekebilir) d) Adaylar, kabul görüşmesinde 100 puan üzerinden değerlendirilir. Kabul mülakatında adaylar tavsiye mektubu ve sözlü değerlendirme ile değerlendirilir. e) Öğrencileri lisansüstü programlara kabul ederken; ALES puanının% 50'si, lisans not ortalamasının% 20'si ve kabul mülakat sonucunun% 30'u dikkate alınmakta ve en az 65 puan alan aday Enstitü Yönetim Kurulu tarafından listelenmektedir. f) Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; Lisans not ortalamasının% 50'si ve kabul mülakat sonucunun% 50'si dikkate alınır ve en az 65 puan alan aday enstitü yönetim kurulu tarafından listelenir. g) Güzel Sanatlar Fakültesi ve Devlet Konservatuarı lisansüstü programları için ALES puanı aranmaz.

Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Felsefe Tarihi yüksek lisans programını bitirenler, eğitim ve din hizmetleri alanında görevlerini daha donanımlı bir şekilde yerine getirebildikleri gibi, İlahiyat Fakülteleri, Fen-Edebiyat, Eğitim, Sosyal ve Beşerî bilimler gibi fakültelerde Araştırma Görevlisi ve Öğretim Görevlisi olarak çalışma imkanına sahiptirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030023571


Yeterlilik Adı
Felsefe ve Din Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir.
  • Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir.
  • Alanında özgün araştırmalar yapabilir.
  • Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
  • Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütebilir.
  • Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak bireysel sorumluluk üstlenebilir.
  • Alanının problematik meselelerine nasıl yaklaşacağını öğrenir.
  • Varlık, bilgi, bilim, sanat ve değer üzerine felsefi bakış geliştirir.
  • Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
  • Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Batı dillerine sahip olur.
  • Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilir ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilir.
  • Çağımızın insani, toplumsal, kültürel, ahlaki ve siyasi problemlerine karşı duyarlı bir birey olur ve bu problemlere felsefi açıdan yaklaşarak çözüm üretebilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler felsefe tarihi konusunda uzmanlık bilgisine sahip olurlar ve felsefe tarihine özgü metodoloji kullanarak araştırma becerisi kazanırlar 
  • Öğrenciler felsefe tarihi bilgisi temelinde felsefenin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak belirli bir alandaki felsefi sorunları değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanırlar. 
  • Öğrenciler Felsefe Tarihinin sorunlu meselelerine nasıl yaklaşacaklarını öğrenirler. 
  • Öğrenciler Felsefe Tarihinin temel kaynaklarını tanımlar. 
  • Öğrenciler, Felsefe Tarihi alanında özgün araştırmalar yaparlar.
  • Öğrenciler, Felsefe Tarihi alanında ulusal ve uluslararası çalışmaları bilir. 
  • Öğrenciler Batı dilini alanın kaynaklarını kavrayacak kadar iyi öğrenir. 
  • Öğrenciler çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunurlar. 
  • Öğrenciler, eğitim sırasında edinilen bilgileri kullanarak yaşamın her alanında felsefi bir görüşe sahip kişiler olacaktır.
  • Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Yüksek Lisans derecesi verilir.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Adayların Tezli ya da Tezsiz Yüksek Lisans Programlarına kabul için aşağıdaki koşulları karşılamaları gerekir: a) Yüksek Lisans Programlarına başvuran adayların lisans diplomasına sahip olmaları ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. Yabancı bir ülkedeki bir üniversiteden mezun olan Türk öğrenciler, Türkiye Yükseköğretim Kurulu (CHE) tarafından verilen lisans denklik belgesi almalıdır. b) Yüksek Lisans Programlarına başvurmak isteyen adayların ALES (Ulusal Lisansüstü Eğitim Bilimleri Sınavı) alanından veya eşdeğer uluslararası sınav puanlarından en az 55 puan almaları gerekir. c) Yüksek Lisans Programlarına başvurmak isteyen adayların en az 50 YDS (Ulusal İngilizce Yeterlik Sınavı) veya uluslararası sınavlardan (örneğin TOEFL) eşdeğer puanlara sahip olmaları, denkliği Türkiye'de Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınmaktadır. Tezsiz yüksek lisans programları için dil puanı gerekmez. (Enstitü yönetim kurulu kararı nedeniyle dil puanı gerekebilir) d) Adaylar, kabul görüşmesinde 100 puan üzerinden değerlendirilir. Kabul mülakatında adaylar tavsiye mektubu ve sözlü değerlendirme ile değerlendirilir. e) Öğrencileri lisansüstü programlara kabul ederken; ALES puanının% 50'si, lisans not ortalamasının% 20'si ve kabul mülakat sonucunun% 30'u dikkate alınmakta ve en az 65 puan alan aday Enstitü Yönetim Kurulu tarafından listelenmektedir. f) Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; Lisans not ortalamasının% 50'si ve kabul mülakat sonucunun% 50'si dikkate alınır ve en az 65 puan alan aday enstitü yönetim kurulu tarafından listelenir. g) Güzel Sanatlar Fakültesi ve Devlet Konservatuarı lisansüstü programları için ALES puanı aranmaz.


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Felsefe Tarihi yüksek lisans programını bitirenler, eğitim ve din hizmetleri alanında görevlerini daha donanımlı bir şekilde yerine getirebildikleri gibi, İlahiyat Fakülteleri, Fen-Edebiyat, Eğitim, Sosyal ve Beşerî bilimler gibi fakültelerde Araştırma Görevlisi ve Öğretim Görevlisi olarak çalışma imkanına sahiptirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030023571

Qualification Title
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasPhilosophy and ethics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030023571


Qualification Title

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address