Yeterlilik Kodu | TR0030024386 | |
Yeterlilik Adı | Felsefe ve Din Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çukurova Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balcalı, Çukurova Üniversitesi Rektörlüğü, 01330 Sarıçam/Adana | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.cu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Felsefe ve Etik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Eğitim Bilimleri (EPÖ) ve (PDR) Tezli Yüksek Lisans programı Eğitim Programları ve Öğretim (EPÖ) ile Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alt bölümlerinden oluşmaktadır. PDR yüksek lisans programının amacı, eğitim, sağlık ve endüstri kurumlarında psikolojik danışma hizmetlerini etkili bir şekilde sunabilen uzman psikolojik danışmanlar yetiştirmektir. EPÖ yüksek lisans programının amacı ise eğitim sorunlarının farkında olan, eğitim politikaları ve uygulamalarının geliştirilmesine katkıda bulunan, etik değerleri benimsemiş, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilen, bilimsel bilgiler üretebilen ve ürettiği bilgileri uygulayarak toplumsal gelişime katkıda bulunan program geliştirme uzmanları yetiştirmektir. Bu programlarda bilimsel araştırma ve istatistikle ilgili zorunlu derslerin yanı sıra, öğrencilerin bireysel ilgileri doğrultusunda tercih edebilecekleri alanla ilgili seçmeli dersler bulunmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Bu programa öğrenciler "Ç.Ü. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği" çerçevesinde ALES, Lisans mezuniyet not ortalaması ve mülakat sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda kendi alanında veya ilgili alanlarda lisansüstü programlarda eğitimlerine devam edebilirler. | |
Başarma Şartları | Mezun olabilmek için 60 AKTS kredisi karşılığı ilan edilen lisansüstü ders programından ders alınması ve başarılı bir şekilde bu derslerin tamamlanması gerekmektedir. Ders aşamasının tamamlanmasını müteakip danışman öğretim üyesinin nezaretinde belirlenecek bir konuda tez çalışması yapılmalıdır. Öğrencinin tezini jüri önünde savunması gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Felsefe ve Din Bilimleri alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında doktora derecesine başvuruda bulunabilir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030024386
- Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklayabilmek.
- Günümüz dünyasında barış ortamının sağlanmasında ve bir arada yaşama kültürünün geliştirilmesinde dinlerin olumlu yönde katkı sağlayabileceğini açıklayabilmek.
- Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında yeterli düzeyde donanıma sahip olabilmek.
- Dinin, toplumsal ve bilimsel gelişmeler üzerindeki etkilerini ve sonuçlarını temel kaynaklardan izleyebilmek.
- Alanı ile ilgili temel sorunları tanıma ve bunlarla ilgili çözüm yolları üretebilmek.
- Kamu veya özel sektör kurum ve kuruluşlarında, araştırmacı, eğitimci ve din görevlisi olarak görev alacak öğrencilere beklenen hizmeti sunabilecek niteliklere sahip olabilmek.
- Bilimsel araştırmalarla doğru dini bilgiye ulaşma, elde edilen bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve kullanma yeteneğine sahip olmak.
- Alanı ile ilgili temel kaynakları tanıma ve bunlara ulaşabilme niteliğine sahip olabilmek.
- Din ve toplum ilişkileri ile ilgili temel konular üzerinde bağımsız bilimsel araştırmalar yapabilme ve sonuçlara ulaşabilmek.
- Bilimsel ölçütlere uygun araştırma raporu hazırlayabilmek.
- Ulaştığı sonuçları, objektif ve bilimsel kriterlere göre savunabilmek.
- Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan, insanın ve hayatın anlamını ve değerini açıklamada birlikte düşünülmesi gerektiğini fark edebilmek.
- İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterilmesi gerekliliğini fark edebilmek.
Eğitim Bilimleri (EPÖ) ve (PDR) Tezli Yüksek Lisans programı Eğitim Programları ve Öğretim (EPÖ) ile Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alt bölümlerinden oluşmaktadır. PDR yüksek lisans programının amacı, eğitim, sağlık ve endüstri kurumlarında psikolojik danışma hizmetlerini etkili bir şekilde sunabilen uzman psikolojik danışmanlar yetiştirmektir. EPÖ yüksek lisans programının amacı ise eğitim sorunlarının farkında olan, eğitim politikaları ve uygulamalarının geliştirilmesine katkıda bulunan, etik değerleri benimsemiş, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilen, bilimsel bilgiler üretebilen ve ürettiği bilgileri uygulayarak toplumsal gelişime katkıda bulunan program geliştirme uzmanları yetiştirmektir. Bu programlarda bilimsel araştırma ve istatistikle ilgili zorunlu derslerin yanı sıra, öğrencilerin bireysel ilgileri doğrultusunda tercih edebilecekleri alanla ilgili seçmeli dersler bulunmaktadır.
Bu programa öğrenciler "Ç.Ü. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği" çerçevesinde ALES, Lisans mezuniyet not ortalaması ve mülakat sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda kendi alanında veya ilgili alanlarda lisansüstü programlarda eğitimlerine devam edebilirler.
Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Felsefe ve Din Bilimleri alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında doktora derecesine başvuruda bulunabilir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030024386 | |
Qualification Title | Philosophy and Religious Sciences Master's Degree Diploma | |
Awarding Body | Çukurova University | |
Awarding Body Contact | Çukurova University Rectorate 01250, Sarıçam / Adana, Türkiye | |
Awarding Body Url | https://www.cu.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 1 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 1 | |
Thematic Areas | Philosophy and ethics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continious. | |
Url | Open Address |
TR0030024386
Qualification is continious.