Yeterlilik Kodu | TR0030219043 | |
Yeterlilik Adı | Felsefe ve Din Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muş Alparslan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.alparslan.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Felsefe ve Etik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırmakla birlikte, dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70ine devam etmiş olması gerekmektedir. Öğrenciler her ders için en az 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 70 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Bu program; 21 MŞÜ kredi ve tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi adet kredili ders ile bilimsel araştırma yöntemleri dersi, seminer dersi dâhil ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur.. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Kabul koşulları Muş Alparslan Üniversitesi Yüksek Lisans Yönetmeliğinde belirtildiği gibidir. Ayrıca başvuru döneminde istenilen özel şartları taşımaktır. Özel şartlar yıldan yıla değişiklik gösterebilir. Bu nedenle başvuru döneminin takip edilmesi gerekmektedir. Lisansüstü Yönetmeliği link: http://sosyalenstitu.alparslan.edu.tr/files/45/SBE/43193.pdf | |
Başarma Şartları | Bu program; 21 MŞÜ kredi ve tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi adet kredili ders ile bilimsel araştırma yöntemleri dersi, seminer dersi dâhil ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur.. Öğrencinin yüksek lisans derecesi alması için gerekli olan toplam kredi sayısı en az 21, en çok 28 kredi olacaktır. Ayrıca bir (1), seminer ve bir (1) tez yapılması gerekmektedir. Bu derslerden 12 kredi zorunlu; 12-15 kredi ise seçmeli derslerden oluşacaktır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı Yüksek Lisans programını bitirenler, eğitim ve din hizmetleri alanında, düşünce ve fikir tarihçiliği ile din bilimleri alanlarında görevlerini daha donanımlı bir şekilde yerine getirebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219043
Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.
- Din eğitiminin temel kavramlarını, tarihini, yöntemlerini ve bilimselleşme sürecini açıklar.
- Din Sosyolojinin ne’liğini, çalışma alanlarını, yöntemlerini ve temel kavramlarını açıklar.
- Dünya dinlerini, temel özelliklerini, birbirlerinden farklarını bilir. İslam felsefesini, temel problemlerini, kavramlarını açıklar.
- Mantık ilmini, gelişim sürecini, temel ilklerini açıklar.
- Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahip olur.
- Din felsefesine, tarihine ve temel problem alanlarına vakıf olur.
- Din Psikolojisinin tarihi gelişim sürecini, çalışma alanlarını ve yöntemlerini bilir.
- Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
- Bilimde etik davranır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırmakla birlikte, dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70ine devam etmiş olması gerekmektedir. Öğrenciler her ders için en az 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 70 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Bu program; 21 MŞÜ kredi ve tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi adet kredili ders ile bilimsel araştırma yöntemleri dersi, seminer dersi dâhil ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur..
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Kabul koşulları Muş Alparslan Üniversitesi Yüksek Lisans Yönetmeliğinde belirtildiği gibidir. Ayrıca başvuru döneminde istenilen özel şartları taşımaktır. Özel şartlar yıldan yıla değişiklik gösterebilir. Bu nedenle başvuru döneminin takip edilmesi gerekmektedir. Lisansüstü Yönetmeliği link: http://sosyalenstitu.alparslan.edu.tr/files/45/SBE/43193.pdf
Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı Yüksek Lisans programını bitirenler, eğitim ve din hizmetleri alanında, düşünce ve fikir tarihçiliği ile din bilimleri alanlarında görevlerini daha donanımlı bir şekilde yerine getirebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219043 | |
Qualification Title | Felsefe ve Din Bilimleri (Tezli) MASTER OF SCIENCE (WITH THESIS) | |
Awarding Body | MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.alparslan.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Philosophy and ethics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Explains the basic concepts, history, methods and scientificization process of religious education. Explains what is the sociology of religion, its fields of study, methods and basic concepts. Knows world religions, their basic features and differences from each other. Explains Islamic philosophy, its basic problems and concepts. Explains the science of logic, its development process and its basic principles. Have critical thinking and questioning skills. Becomes familiar with the philosophy of religion, its history and basic problem areas. Knows the historical development process, working areas and methods of the psychology of religion. Uses the necessary resources and modern tools to conduct research in the field of Philosophy and Religious Studies. Behaves ethically in science. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Although each student must register for the courses at the beginning of the semester, they must attend at least 70% of the courses in order to take the final exam. Students are subjected to at least one final exam for each course. All exams are evaluated over 100 points. It is obligatory to get at least 70 points from the final exam. Students who get one of the letter grades of AA, BA, BB, CB and CC from a course are deemed to have succeeded in that course. This program; 21 MŞÜ credits and masters program with thesis consists of at least seven credit courses, not less than 60 ECTS credits, and a total of at least 120 ECTS credits, including scientific research methods course, seminar course and thesis work. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | In order to apply for the masters program, candidates must have a bachelors degree and at least 55 ALES points from the type of score they applied for. Success grade; It is calculated by adding 50% of the ALES score, 20% of the undergraduate grade point average and 30% of the interview/aptitude test/portfolio examination grade. | |
Conditions for Success | This program; 21 MŞÜ credits and masters program with thesis consists of at least seven credit courses, not less than 60 ECTS credits, and a total of at least 120 ECTS credits, including scientific research methods course, seminar course and thesis work. The total number of credits required for the student to obtain a masters degree will be a minimum of 21 and a maximum of 28 credits. In addition, one (1) seminar and one (1) thesis are required. 12 credits of these courses are compulsory; 12-15 credits will consist of elective courses. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Philosophy and Religious Sciences Department Masters program can fulfill their duties in the fields of education and religious services, historiography of thought and thought, and religious sciences in a more equipped way. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219043
Explains the basic concepts, history, methods and scientificization process of religious education. Explains what is the sociology of religion, its fields of study, methods and basic concepts. Knows world religions, their basic features and differences from each other. Explains Islamic philosophy, its basic problems and concepts. Explains the science of logic, its development process and its basic principles. Have critical thinking and questioning skills. Becomes familiar with the philosophy of religion, its history and basic problem areas. Knows the historical development process, working areas and methods of the psychology of religion. Uses the necessary resources and modern tools to conduct research in the field of Philosophy and Religious Studies. Behaves ethically in science.
Although each student must register for the courses at the beginning of the semester, they must attend at least 70% of the courses in order to take the final exam. Students are subjected to at least one final exam for each course. All exams are evaluated over 100 points. It is obligatory to get at least 70 points from the final exam. Students who get one of the letter grades of AA, BA, BB, CB and CC from a course are deemed to have succeeded in that course. This program; 21 MŞÜ credits and masters program with thesis consists of at least seven credit courses, not less than 60 ECTS credits, and a total of at least 120 ECTS credits, including scientific research methods course, seminar course and thesis work.
In order to apply for the masters program, candidates must have a bachelors degree and at least 55 ALES points from the type of score they applied for. Success grade; It is calculated by adding 50% of the ALES score, 20% of the undergraduate grade point average and 30% of the interview/aptitude test/portfolio examination grade.
Graduates of the Philosophy and Religious Sciences Department Masters program can fulfill their duties in the fields of education and religious services, historiography of thought and thought, and religious sciences in a more equipped way.
Qualification is continuous