Yeterlilik Kodu | TR0030003817 | |
Yeterlilik Adı | Fen Bilgisi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Akdeniz Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Pınarbaşı Mah. Dumlupınar Bulvarı 07070 Kampüs Konyaaltı/Antalya/TÜRKİYE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.akdeniz.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | - | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | - | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
Yeterlilik Kodu
TR0030003817
Yeterlilik Adı
Fen Bilgisi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu Kurum
Akdeniz Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Pınarbaşı Mah. Dumlupınar Bulvarı 07070 Kampüs Konyaaltı/Antalya/TÜRKİYE
Sorumlu Kurum URL
Yönelim
-
Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-
AYÇ Seviyesi
7
TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-
Kategori
-
Kredi Değeri
-
Programın Normal Süresi
-
Program Profili (Amaç)
-
Öğrenme Ortamları
-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
- Fen ve Teknoloji alanında temel ve güncel bilgiye ve bu bilgilerin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilecek bilgi birikimine sahiptir.
- Fen ve Teknoloji öğretmenliği ile ilgili gerekli mesleki alan bilgisine sahiptir.
- Türk Eğitim Sisteminin amacı, yapısı, kanun, yönetmelik ve mevzuatları ile tarihsel gelişimi çerçevesinde ulusal ve uluslararası düzeyde fen öğretiminin felsefesi hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
- Fen ve Teknoloji alanına katkı sağlamış bilim insanlarını tanır, bilim tarihine katkılarını ifade eder ve bilimin doğasını açıklar.
- Fen ve Teknoloji öğretiminde bilimsel ve analitik düşünceye sahiptir ve sınıf içi uygulamalarda bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini temel alır.
- Fen ve Teknoloji alanında temel becerilere sahiptir ve öğrendiklerini günlük yaşama transfer eder.
- Fen ve Teknoloji alanındaki sorunları tanımlayıp analiz ederek öğrencilerin gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve öğrenme güçlüklerini göz önüne alarak en uygun öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme tekniklerini seçer, tasarlar ve uygular.
- Fen ve teknoloji öğretiminde bilgilerin kalıcı olması ve günlük yaşamda karşılaşılan sorunlarda kullanılabilmesi için gerekli olan öğretim materyallerini geliştirir.
- Öğrencilerin eleştirel, yapıcı ve yaratıcı düşünme ile problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun öğrenme ortamları oluşturur.
- Fen ve Teknoloji derslerinde laboratuvarı güvenli bir şekilde kullanır.
- Fen ve Teknoloji öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanır.
- Meslektaşları ile demokratik ve mesleki etik değerlere uygun olarak iletişim kurar, düşüncelerini paylaşır, işbirliği yapar ve kazandığı değerleri öğrencilere aktarmada örnek olur.
- Fen, teknoloji, toplum ve çevre arasındaki karşılıklı etkileşimlerin bilincindedir.
- Bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanarak fen ve teknoloji alanındaki gelişmeler ile bilim-sanat-kültür alanındaki etkinlikleri takip eder ve kazanımlarını dersleri ile bütünleştirir.
- Yaşam boyu öğrenmede, fen ve teknolojinin yeri ve önemi hakkında olumlu tutum geliştirir.
Anahtar Yetkinlikler
-
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-
Kalite Güvencesi
-
Giriş Şartı
-
Başarma Şartları
-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-
Yasal Dayanağı
-
Geçerlilik Süresi (Varsa)
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Qualification Code | TR0030003817 | |
Qualification Title | Master Diploma with Thesis in Science Education | |
Awarding Body | Akdeniz University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.akdeniz.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Has fundamental and up-to-date knowledge about science and technology and evaluates accuracy, validity, and reliability of that knowledge. Has necessary pedagogical content knowledge about science and technology teaching. Knows about the Turkish Educational System and its structure, aims, laws, regulations, and historical development in terms of the philosophy of science teaching in national and international levels. Knows and acknowledges scientists who made significant contributions to science and technology, and the history of science, and understands the nature of science. Has scientific and analytical thinking about science and technology teaching and uses scientific inquiry methods and techniques in his/her course practice. Has basic skills in science and technology and transfers them into his/her daily lives. Selects, designs and implements appropriate teaching methods and techniques and measurement techniques by considering developmental characteristics of students, individual differences, and learning difficulties. Develops instructional materials about science and technology teaching to make knowledge persistent and applicable to problems in our everyday life. Creates suitable learning environments that facilitate the development of students’ critical, constructive, creative thinking, and problem solving skills. Uses laboratories by following the safety regulations in science and technology lessons. Uses information and communication technologies effectively in science and technology lessons. Communicates with colleagues in accordance with democratic and professional ethical values, shares their thoughts, cooperates and sets an example in conveying the values acquired to students. Is aware of the mutual interactions between science, technology, society and the environment. By using information resources effectively, follows the developments in the field of science and technology and the activities in the field of science-art-culture and integrates the achievements with his/her lessons. Develops a positive attitude about the place and importance of science and technology in lifelong learning. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
Qualification Code
TR0030003817
Qualification Title
Master Diploma with Thesis in Science Education
Awarding Body
Akdeniz University
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
Orientation
-
National Occupation Classification
-
EQF Level
7
TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.
National Occupation Classification
-
Category
-
Credit Value
-
Program Duration
-
Program Profile
-
Learning Environments
-
Description
Has fundamental and up-to-date knowledge about science and technology and evaluates accuracy, validity, and reliability of that knowledge.
Has necessary pedagogical content knowledge about science and technology teaching.
Knows about the Turkish Educational System and its structure, aims, laws, regulations, and historical development in terms of the philosophy of science teaching in national and international levels.
Knows and acknowledges scientists who made significant contributions to science and technology, and the history of science, and understands the nature of science.
Has scientific and analytical thinking about science and technology teaching and uses scientific inquiry methods and techniques in his/her course practice.
Has basic skills in science and technology and transfers them into his/her daily lives.
Selects, designs and implements appropriate teaching methods and techniques and measurement techniques by considering developmental characteristics of students, individual differences, and learning difficulties.
Develops instructional materials about science and technology teaching to make knowledge persistent and applicable to problems in our everyday life.
Creates suitable learning environments that facilitate the development of students’ critical, constructive, creative thinking, and problem solving skills.
Uses laboratories by following the safety regulations in science and technology lessons.
Uses information and communication technologies effectively in science and technology lessons.
Communicates with colleagues in accordance with democratic and professional ethical values, shares their thoughts, cooperates and sets an example in conveying the values acquired to students.
Is aware of the mutual interactions between science, technology, society and the environment.
By using information resources effectively, follows the developments in the field of science and technology and the activities in the field of science-art-culture and integrates the achievements with his/her lessons.
Develops a positive attitude about the place and importance of science and technology in lifelong learning.
Key Competencies
-
Further Info
-
Quality Assurance
-
Access Requirements
-
Conditions for Success
-
Progression Paths (Relationship Type)
-
Legal Basis
-
Validity Period (If Any)
Qualification is continuous
Url