Yeterlilik Kodu

TR0030012348

Yeterlilik Adı
Fen Bilgisi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumErzincan Binali Yıldırım Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiErzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Rektörlüğü, Yalnızbağ Yerleşkesi, 24002 / ERZİNCAN
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ebyu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili ileri düzeyde pedagojik bilgiye sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
  • Branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslararası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır.
  • Mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini alanı ile ilgili kavramların öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
  • Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır.
  • Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur.
  • Alanında yürüttüğü çalışmaları toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yapar.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir .
  • Alanındaki yeni gelişmeleri takip ederek, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda yorumlar.
  • Yaşam boyu öğrenme stratejilerini benimser ve çalışmalarını yürütürken kullanır
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Lisansüstü öğrenciler teorik derslerin %70’ine, uygulamalı derslerin %80’ine devam etmek zorundadır. Devam şartını yerine getirmeyen öğrenci dersin sınavlarına giremez ve dersten/uygulamadan başarısız sayılır. <br/> Sınavlar yazılı veya uygulamalı olarak yapılabilir.<br/> Bir dersin eğitim-öğretimi ile ilgili olarak yarıyıl içinde yapılan projeler, araştırma-inceleme ödevleri, laboratuvar, atölye, seminer, uygulama, etkinlik ve benzeri çalışmalar kısmen veya tamamen sınav değerlendirilmesine katılabilir.<br/> Yarıyıl sonu/bütünleme sınavında katkısı %50’den az olmamak şartıyla en az bir yazılı sınav yapılması zorunludur.<br/> Bir dersten başarılı olmak için, o dersin yarıyıl sonu/bütünleme sınav değerlendirme notunun en az 100 üzerinden 65 olması gerekir.<br/> Dersin yarıyıl sonu başarı puanı, ara sınav notunun %40’ı ile yarıyıl sonu/bütünleme sınavı notunun %60’ı toplanarak hesaplanır.<br/> 100’lük sisteme göre hesaplanan yarıyıl sonu başarı puanının dörtlük ve harflik sisteme göre karşılıkları ve başarı değerlendirilmesi;<br/> 90-100 AA 4,00 Başarılı.<br/> 80-89 BA 3,50 Başarılı.<br/> 75-79 BB 3,00 Başarılı.<br/> 70-74 CB 2,50 Başarılı.<br/> 60-65 CC 2,00 Başarılı.<br/> 0-64 F Başarısız.<br/> Uzmanlık alan dersi, seminer dersi, tez çalışması ve dönem projesi başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Anabilim dalı kurulunun görüşü, anabilim dalı başkanlığının teklifi, enstitü kurulunun kararı ve Senatonun onayı ile belirlenen bir bilim/sanat dalında lisans derecesine(Lisans Diplomasına veya Geçici Mezuniyet Belgesine ) veya YÖK tarafından verilmiş denklik belgesine sahip olmak,<br/> En az 55 olmak koşuluyla Anabilim dalı kurulunun görüşü, anabilim dalı başkanlığının teklifi, enstitü kurulunun kararı ve Senatonun onayı ile belirlenen ALES sayısal puana sahip olmak,<br/> Diğer başvuru şartları ve değerlendirme Enstitü Kurulu tarafından kararlaştırılan ve Senato tarafından onaylanan esaslara göre yapılır,<br/> Adaylar, Yerleştirme puana göre en yüksek puandan aşağıya doğru sıralanarak kontenjan dâhilinde öğrenciliğe kabul edilir. Yerleştirme puanının eşit olması durumunda ALES puanı yüksek olan adaya öncelik tanınır.

Başarma ŞartlarıProgramın süresi, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç öğrencinin, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup en fazla altı yarıyıldır.<br/> Tezli yüksek lisans programı için öğretim planında yer alan kredili dersleri ve seminer dersini başarıyla tamamlamanın azami süresi dört yarıyıldır.<br/> Bu süre içinde kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan veya en az 4,00 üzerinden 2,00 genel not ortalamasını sağlayamayan öğrencinin enstitü ile ilişiği kesilir.<br/> Kredili derslerini ve seminerini başarıyla bitiren ve tez önerisi kabul edilen, ancak tez çalışmasını yukarıda belirtilen azami süreler içerisinde tamamlayamayan öğrencinin enstitü ile ilişiği kesilir.<br/>
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı mezunları üniversitelerin öğretim ve araştırma kadrolarında; özel okullarda, devlet okullarında ve Millî Eğitim Bakanlığının çeşitli birimlerinde araştırma, program, denetim ve yönetim görevlerinde bilim uzmanı ünvanı ile yer alabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030012348


Yeterlilik Adı
Fen Bilgisi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Rektörlüğü, Yalnızbağ Yerleşkesi, 24002 / ERZİNCAN

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili ileri düzeyde pedagojik bilgiye sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
  • Branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslararası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır.
  • Mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini alanı ile ilgili kavramların öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
  • Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır.
  • Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur.
  • Alanında yürüttüğü çalışmaları toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yapar.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir .
  • Alanındaki yeni gelişmeleri takip ederek, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda yorumlar.
  • Yaşam boyu öğrenme stratejilerini benimser ve çalışmalarını yürütürken kullanır

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Lisansüstü öğrenciler teorik derslerin %70’ine, uygulamalı derslerin %80’ine devam etmek zorundadır. Devam şartını yerine getirmeyen öğrenci dersin sınavlarına giremez ve dersten/uygulamadan başarısız sayılır. <br/> Sınavlar yazılı veya uygulamalı olarak yapılabilir.<br/> Bir dersin eğitim-öğretimi ile ilgili olarak yarıyıl içinde yapılan projeler, araştırma-inceleme ödevleri, laboratuvar, atölye, seminer, uygulama, etkinlik ve benzeri çalışmalar kısmen veya tamamen sınav değerlendirilmesine katılabilir.<br/> Yarıyıl sonu/bütünleme sınavında katkısı %50’den az olmamak şartıyla en az bir yazılı sınav yapılması zorunludur.<br/> Bir dersten başarılı olmak için, o dersin yarıyıl sonu/bütünleme sınav değerlendirme notunun en az 100 üzerinden 65 olması gerekir.<br/> Dersin yarıyıl sonu başarı puanı, ara sınav notunun %40’ı ile yarıyıl sonu/bütünleme sınavı notunun %60’ı toplanarak hesaplanır.<br/> 100’lük sisteme göre hesaplanan yarıyıl sonu başarı puanının dörtlük ve harflik sisteme göre karşılıkları ve başarı değerlendirilmesi;<br/> 90-100 AA 4,00 Başarılı.<br/> 80-89 BA 3,50 Başarılı.<br/> 75-79 BB 3,00 Başarılı.<br/> 70-74 CB 2,50 Başarılı.<br/> 60-65 CC 2,00 Başarılı.<br/> 0-64 F Başarısız.<br/> Uzmanlık alan dersi, seminer dersi, tez çalışması ve dönem projesi başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Anabilim dalı kurulunun görüşü, anabilim dalı başkanlığının teklifi, enstitü kurulunun kararı ve Senatonun onayı ile belirlenen bir bilim/sanat dalında lisans derecesine(Lisans Diplomasına veya Geçici Mezuniyet Belgesine ) veya YÖK tarafından verilmiş denklik belgesine sahip olmak,<br/> En az 55 olmak koşuluyla Anabilim dalı kurulunun görüşü, anabilim dalı başkanlığının teklifi, enstitü kurulunun kararı ve Senatonun onayı ile belirlenen ALES sayısal puana sahip olmak,<br/> Diğer başvuru şartları ve değerlendirme Enstitü Kurulu tarafından kararlaştırılan ve Senato tarafından onaylanan esaslara göre yapılır,<br/> Adaylar, Yerleştirme puana göre en yüksek puandan aşağıya doğru sıralanarak kontenjan dâhilinde öğrenciliğe kabul edilir. Yerleştirme puanının eşit olması durumunda ALES puanı yüksek olan adaya öncelik tanınır.


Başarma Şartları
Programın süresi, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç öğrencinin, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup en fazla altı yarıyıldır.<br/> Tezli yüksek lisans programı için öğretim planında yer alan kredili dersleri ve seminer dersini başarıyla tamamlamanın azami süresi dört yarıyıldır.<br/> Bu süre içinde kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan veya en az 4,00 üzerinden 2,00 genel not ortalamasını sağlayamayan öğrencinin enstitü ile ilişiği kesilir.<br/> Kredili derslerini ve seminerini başarıyla bitiren ve tez önerisi kabul edilen, ancak tez çalışmasını yukarıda belirtilen azami süreler içerisinde tamamlayamayan öğrencinin enstitü ile ilişiği kesilir.<br/>

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı mezunları üniversitelerin öğretim ve araştırma kadrolarında; özel okullarda, devlet okullarında ve Millî Eğitim Bakanlığının çeşitli birimlerinde araştırma, program, denetim ve yönetim görevlerinde bilim uzmanı ünvanı ile yer alabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030012348

Qualification Title
Primary Education Science Education Master's Degree with Thesis
Awarding BodyErzincan Binali Yildirim University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.ebyu.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Have the advanced pedagogical knowledge about teaching profession and know and apply contemporary teaching methods and techniques and measurement-assessment methods.
  • Follow, learn and use the national and international developments and changes regarding his/her branch of field education.
  • Know the developmental properties and learning patterns of targeted student groups that s/he will be working with and generate proper effective plans, develop material and make applications regarding these properties.
  • Have the skill of using information and communication technology effectively for related concepts.
  • Have skills of thinking scientific and analytic and will use knowledge generating, knowledge acquiring, scientific research methods and techniques and will use it in classroom activities.
  • Execute interdisciplinary studies and will have enough level of general culture to be able to relate his/her field with other different disciplines.
  • Conduct her/his studies considering ethical, social and scientific values.
  • Use theoretical and practical knowledge at mastery level of his/her educational field and expand and elaborate them.
  • Follow the new developments in his/her educational field, and interpret them in parallel of international values and national conduct her/his studies considering ethical, social and scientific values realities.
  • Adopt lifelong learning strategies and employ these strategies when carrying out her/his studies
Key Competencies-
Further Info

Evaluation and assessment methods for each course prepared by faculty members and information about the package in the Evaluation Criteria statements are described in detail. Exams and course notes, in relation to the success of Erzincan University for Graduate Education and Examination Regulations shall apply.

Quality Assurance-
Access Requirements

Canditates who completed a four year undergraduate program successfully may apply in the program. Candidates should meet the requirements of the Graduate School of Sciences, at ErzincanUniversity. Please refer to www.erzincan.edu.tr for detailed information. Entrance exams are conducted by the divisions based on the guidelines defined by the Graduate teaching and learning and exam legislation of the Graduate School of Sciences at Erzincan University. Experience in teaching and having an undergraduate degree in elementary education are prefered qualifications

Conditions for SuccessStudents who are accepted to the program are required to take minimum of 24 national credit in addition to non-credit seminer course and complete the program successfully. Students have to complete a master thesis with an advisor assigned by the division and have to successfuly complete a thesis defense
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of Elementary Science Education Master Program may take place in teaching and research staff of universities, private schools, public schools and various departments of the Ministry of National Education for research, program, control and management positions with the title of science expert.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030012348


Qualification Title
Primary Education Science Education Master's Degree with Thesis

Awarding Body
Erzincan Binali Yildirim University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Have the advanced pedagogical knowledge about teaching profession and know and apply contemporary teaching methods and techniques and measurement-assessment methods.
  • Follow, learn and use the national and international developments and changes regarding his/her branch of field education.
  • Know the developmental properties and learning patterns of targeted student groups that s/he will be working with and generate proper effective plans, develop material and make applications regarding these properties.
  • Have the skill of using information and communication technology effectively for related concepts.
  • Have skills of thinking scientific and analytic and will use knowledge generating, knowledge acquiring, scientific research methods and techniques and will use it in classroom activities.
  • Execute interdisciplinary studies and will have enough level of general culture to be able to relate his/her field with other different disciplines.
  • Conduct her/his studies considering ethical, social and scientific values.
  • Use theoretical and practical knowledge at mastery level of his/her educational field and expand and elaborate them.
  • Follow the new developments in his/her educational field, and interpret them in parallel of international values and national conduct her/his studies considering ethical, social and scientific values realities.
  • Adopt lifelong learning strategies and employ these strategies when carrying out her/his studies

Key Competencies
-

Further Info

Evaluation and assessment methods for each course prepared by faculty members and information about the package in the Evaluation Criteria statements are described in detail. Exams and course notes, in relation to the success of Erzincan University for Graduate Education and Examination Regulations shall apply.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Canditates who completed a four year undergraduate program successfully may apply in the program. Candidates should meet the requirements of the Graduate School of Sciences, at ErzincanUniversity. Please refer to www.erzincan.edu.tr for detailed information. Entrance exams are conducted by the divisions based on the guidelines defined by the Graduate teaching and learning and exam legislation of the Graduate School of Sciences at Erzincan University. Experience in teaching and having an undergraduate degree in elementary education are prefered qualifications


Conditions for Success
Students who are accepted to the program are required to take minimum of 24 national credit in addition to non-credit seminer course and complete the program successfully. Students have to complete a master thesis with an advisor assigned by the division and have to successfuly complete a thesis defense

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of Elementary Science Education Master Program may take place in teaching and research staff of universities, private schools, public schools and various departments of the Ministry of National Education for research, program, control and management positions with the title of science expert.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address