Yeterlilik Kodu | TR0030218937 | |
Yeterlilik Adı | Fen Bilgisi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muş Alparslan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.alparslan.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Alınan her ders için her dönem için ara sınav ve genel sınavdan yeterli puan almak. Bir seminer hazırlayarak sunmak. Hazırlanan tezi jüri önünde savunmak şartıyla başarılı olmak. TÜRKİYE CUMHURİYETİ YÜKSEKÖĞRETİM KURULU LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ, , MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ, MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNERGESİ ndeki şartları taşıyanlar programa başvuru yapabilirler. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | ALES ve lisans not ortalaması açısından istenilen seviyede nota sahip olmalı ve güz veya bahar yarıyılında açılan sınavda yeterli not almak. | |
Başarma Şartları | TÜRKİYE CUMHURİYETİ YÜKSEKÖĞRETİM KURULU LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ, , MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ, MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNERGESİ ndeki şartları taşıyanlar programa başvuru yapabilirler. 24 krediden az olmamak koşuluyla, en az sekiz adet ders, bir seminer, uzmanlık alanı dersi, tez çalışmasını yapmak zorundadır. Dersler ve seminer için 60 AKTS ve uzmanlık alan dersi ve diğer faaliyetleri ile birlikte yüksek lisans tezi için 60 AKTS olmak üzere toplamda en az 120 AKTS kredisini tamamlamış olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı mezunları üniversitelerin öğretim ve araştırma kadrolarında; özel okullarda, devlet okullarında ve Millî Eğitim Bakanlığının çeşitli birimlerinde araştırma, program, denetim ve yönetim görevlerinde bilim uzmanı ünvanı ile yer alabilmektedirler. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel ve devlet okullarında Fen Bilimleri öğretmeni kadrosunda ortaokul 5.,6.,7 ve 8. sınıf fen bilimleri derslerine girmektedirler. Dershanelerde yine fen bilimleri öğretmeni olarak çalışmaktadırlar. Devlet ve Vakıf üniversitelerinde araştırma görevlisi ya da öğretim görevlisi olarak çalışabilerek, lisans ve lisansüstü seviyede ders verebilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030218937
Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.
- Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur.
- Fen Bilgisi alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisini gerçek öğretim ortamlarında kullanır.
- Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili ileri düzeyde pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
- Yaratıcı ve eleştirel düşünür, sorun çözme ve karar verme gibi becerilere sahip olur.
- Mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
- Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır.
- Branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslarası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır.
- Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur.
- Alanları ile ilgili konularda öğrencilere yönelik orijinal laboratuar deneyleri, etkinlikleri ve öğretim materyalleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek becerilere sahip olur.
- Uzman bir topluluk içinde görüşlerini savunabilir.
- Alanında ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde alanıyla ilgili bilimsel makaleler yayınlayabilir.
- Alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir eğitim probleminin çözümü için uygulayabilir.
- Bir yabancı dili alanındaki yayınları takip etmek, iletişim kurmak ve yabancı dilde bilimsel eser üretmek için kullanabilir.
- Fen ve teknoloji laboratuar öğretim ortamında gerekli güvenlik önlemlerini alabilir.
- Özel gereksinimli ve özel eğitime gereksinim duyan öğrencileri dikkate alan uygulamalar yapabilir.
- Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplum ve çevre arasındaki etkileşime sahip olur.
- Bilimsel ve teknolojik kavramları doğru ve etkin kullanır.
- Öğrencilerin gelişmelerini bilişsel, duyuşsal ve psikomotor izleyebilir.
- Uygulanan ölçme aracından elde edilen verileri değerlendirebilir.
- Bilimsel, teknolojik ve toplumsal gelişime duyarlıdır.
- Bilimin doğası ve tarihsel gelişimi konularında bilgiye sahiptir.
- Öğrencilerin eleştirisel düşünme becerilerine sahiptir.
- Öğretim sürecini öğretim programına uygun planlayabilir.
- Öğretim sürecinde, öğretim programı doğrultusunda öğrenme ortamları düzenleyebilir.
- Fen Bilgisinde, öğretim programını destekleyen materyal ve kaynakları kullanabilir.
- Bilimsel süreç becerilerini geliştirebilir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Alınan her ders için her dönem için ara sınav ve genel sınavdan yeterli puan almak. Bir seminer hazırlayarak sunmak. Hazırlanan tezi jüri önünde savunmak şartıyla başarılı olmak. TÜRKİYE CUMHURİYETİ YÜKSEKÖĞRETİM KURULU LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ, , MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ, MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNERGESİ ndeki şartları taşıyanlar programa başvuru yapabilirler.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
ALES ve lisans not ortalaması açısından istenilen seviyede nota sahip olmalı ve güz veya bahar yarıyılında açılan sınavda yeterli not almak.
İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı mezunları üniversitelerin öğretim ve araştırma kadrolarında; özel okullarda, devlet okullarında ve Millî Eğitim Bakanlığının çeşitli birimlerinde araştırma, program, denetim ve yönetim görevlerinde bilim uzmanı ünvanı ile yer alabilmektedirler. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel ve devlet okullarında Fen Bilimleri öğretmeni kadrosunda ortaokul 5.,6.,7 ve 8. sınıf fen bilimleri derslerine girmektedirler. Dershanelerde yine fen bilimleri öğretmeni olarak çalışmaktadırlar. Devlet ve Vakıf üniversitelerinde araştırma görevlisi ya da öğretim görevlisi olarak çalışabilerek, lisans ve lisansüstü seviyede ders verebilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030218937 | |
Qualification Title | Fen Bilgisi Eğitimi MASTER OF SCIENCE (WITH THESIS) | |
Awarding Body | MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.alparslan.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Have content knowledge related to the field at an advanced level. Uses advanced level of science-based knowledge related to the field. Related to the teaching profession and will have the pedagogical knowledge and skills at an advanced level, contemporary teaching methods, and assessment and evaluation methods and techniques and apply them. Creative and critical thinking, problem-solving and decision-making skills will be like. Developmental characteristics and learning styles of students will practice their profession in group knows, according to these properties the planning, development and implementation of material can do. Will have a scientific and analytical thinking skills, regardless of the level of scientific research, scientific research methods and techniques and will be able to use the. National and international level for the training of branch development and changes in the area will follow, learn and use. To carry out interdisciplinary studies and have knowledge of general cultural level of the work relate to other disciplines. Areas for students on issues related to the original laboratory experiments, activities and teaching materials will have the skills to develop and implement. Can be defend their views in a group of experts. National and international journals in the field of scientific articles related to the broadcast. Develop a new scientific method in the field of a known method or apply for a different solution to the problem of education. To follow a foreign language publications in the field, communicate and use it to produce scientific work in a foreign language. Take the necessary security measures in science and technology laboratory teaching environment. Taking into account the need of special education students with special needs, and make applications. Scientific and technological developments will have on the interaction between society and the environment. Correct and effective use of scientific and technological concepts. Developments in students cognitive, affective and psychomotor watch. Applied to evaluate the data obtained from the measurement device. Scientific, technological and social development-sensitive. Have information on the nature of science and its historical development. Have the critical thinking skills of students. Accordance with the process of teaching the curriculum plan. The teaching process, teaching program, edit line learning environments. Science, teaching materials and resources are available to support the program. Develop science process skills. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | To get enough points for each course from the midterm and general exam for each semester. Preparing and presenting a seminar. Preparing the thesis prepared to defend in front of the jury to be successful. Bearing conditions at REPUBLIC OF TURKEY HIGHER EDUCATION BOARD OF GRADUATE EDUCATION AND TRAINING REGULATIONS,, MUS ALPARSLAN UNIVERSITY GRADUATE EDUCATION AND TRAINING REGULATIONS, MUS ALPARSLAN UNIVERSITY GRADUATE EDUCATION AND EXAMINATION REGULATION can apply to the program. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Must have a score in the desired level in terms of ALES and graduate grade averages and take an adequate grade in the exam which is opened in fall or spring semester. | |
Conditions for Success | Bearing conditions at REPUBLIC OF TURKEY HIGHER EDUCATION BOARD OF GRADUATE EDUCATION AND TRAINING REGULATIONS,, MUS ALPARSLAN UNIVERSITY GRADUATE EDUCATION AND TRAINING REGULATIONS, MUS ALPARSLAN UNIVERSITY GRADUATE EDUCATION AND EXAMINATION REGULATION can apply to the program. At least eight courses, one seminar, specialization course, thesis study must be carried out, provided that it is not less than 24 credits. 60 ECTS credits for courses and seminars and 60 ECTS credits for graduate thesis with at least 120 ECTS credits | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of Elementary Science Education Master Program may take place in teaching and research staff of universities, private schools, public schools and various departments of the Ministry of National Education for research, program, control and management positions with the title of science expert. The graduates can be employed as science teachers at primary school 5th , 6th ., 7th and 8th grades within the Ministry of National Education. They can also work as a consultant in science education programs at the private and public education institutions. They may work as a reserch assistant or teaching assistant and the instruct graduate courses at state and private/foundation universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030218937
Have content knowledge related to the field at an advanced level. Uses advanced level of science-based knowledge related to the field. Related to the teaching profession and will have the pedagogical knowledge and skills at an advanced level, contemporary teaching methods, and assessment and evaluation methods and techniques and apply them. Creative and critical thinking, problem-solving and decision-making skills will be like. Developmental characteristics and learning styles of students will practice their profession in group knows, according to these properties the planning, development and implementation of material can do. Will have a scientific and analytical thinking skills, regardless of the level of scientific research, scientific research methods and techniques and will be able to use the. National and international level for the training of branch development and changes in the area will follow, learn and use. To carry out interdisciplinary studies and have knowledge of general cultural level of the work relate to other disciplines. Areas for students on issues related to the original laboratory experiments, activities and teaching materials will have the skills to develop and implement. Can be defend their views in a group of experts. National and international journals in the field of scientific articles related to the broadcast. Develop a new scientific method in the field of a known method or apply for a different solution to the problem of education. To follow a foreign language publications in the field, communicate and use it to produce scientific work in a foreign language. Take the necessary security measures in science and technology laboratory teaching environment. Taking into account the need of special education students with special needs, and make applications. Scientific and technological developments will have on the interaction between society and the environment. Correct and effective use of scientific and technological concepts. Developments in students cognitive, affective and psychomotor watch. Applied to evaluate the data obtained from the measurement device. Scientific, technological and social development-sensitive. Have information on the nature of science and its historical development. Have the critical thinking skills of students. Accordance with the process of teaching the curriculum plan. The teaching process, teaching program, edit line learning environments. Science, teaching materials and resources are available to support the program. Develop science process skills.
To get enough points for each course from the midterm and general exam for each semester. Preparing and presenting a seminar. Preparing the thesis prepared to defend in front of the jury to be successful. Bearing conditions at REPUBLIC OF TURKEY HIGHER EDUCATION BOARD OF GRADUATE EDUCATION AND TRAINING REGULATIONS,, MUS ALPARSLAN UNIVERSITY GRADUATE EDUCATION AND TRAINING REGULATIONS, MUS ALPARSLAN UNIVERSITY GRADUATE EDUCATION AND EXAMINATION REGULATION can apply to the program.
Must have a score in the desired level in terms of ALES and graduate grade averages and take an adequate grade in the exam which is opened in fall or spring semester.
Graduates of Elementary Science Education Master Program may take place in teaching and research staff of universities, private schools, public schools and various departments of the Ministry of National Education for research, program, control and management positions with the title of science expert. The graduates can be employed as science teachers at primary school 5th , 6th ., 7th and 8th grades within the Ministry of National Education. They can also work as a consultant in science education programs at the private and public education institutions. They may work as a reserch assistant or teaching assistant and the instruct graduate courses at state and private/foundation universities.
Qualification is continuous