Yeterlilik Kodu | TR0030218938 | |
Yeterlilik Adı | Fen Bilgisi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Artvin Çoruh Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Artvin Çoruh Üniversitesi Rektörlük Onur, Çayağzı, 08000 Artvin Merkez/Artvin | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.artvin.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Derslerde ölçme ve değerlendirme etkinlikleri farklılık göstermektedir. Ancak ağırlıkları %40 vize ve %60 final şeklindedir. 21 krediden az olmamak koşuluyla en az yedi dersi en az CB not ile tamamlamak, seminer dersi ve tez çalışmasını tamamlamış olmak. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | İlgili alanda lisans derecesine ve en az 55 ALES (SAY) puanına sahip olmak. | |
Başarma Şartları | 21 krediden az olmamak koşuluyla en az yedi dersi en az CB not ile tamamlamak, seminer dersi ve tez çalışmasını tamamlamış olmak. 21 krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer dersi ve tez çalışmasını tamamlamış olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programdan mezun olanlar devlet okulu veya özel okullarda fen bilgisi öğretmeni olarak çalışabileceği gibi Fen Bilgisi Eğitimi alanında doktora programına da başvurabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030218938
- Fen eğitimi alanındaki güncel yaklaşımları ve sorunları tartışır.
- Fen eğitimindeki güncel sorunların çözümüne yönelik araştırma yapar.
- Fen eğitimi alanında kullanılan yaygın bilimsel araştırma yöntemlerini karşılaştırarak gerektiğinde uygun olanı kullanır.
- Fen eğitiminde yaptığı araştırmalardan elde ettiği veriyi analiz eder ve bu analizleri yorumlar.
- Fen eğitiminde yaptığı bilimsel çalışmalardan elde ettiği sonuçları yazılı ve sözlü şekilde sunar.
- Yaptığı araştırmalarda bilimsel etik kurallarına bağlı kalır.
- Fen Eğitiminde bilimsel araştırma projeleri hazırlar.
- Fen eğitiminde güncel literatürü takip eder ve değerlendir.
- Bilimsel araştırmalarda bilgi ve iletişim teknolojilerini verimli şekilde kullanır.
- Alanında edindiği bilgi ve beceri birikimini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
Derslerde ölçme ve değerlendirme etkinlikleri farklılık göstermektedir. Ancak ağırlıkları %40 vize ve %60 final şeklindedir. 21 krediden az olmamak koşuluyla en az yedi dersi en az CB not ile tamamlamak, seminer dersi ve tez çalışmasını tamamlamış olmak.
İlgili alanda lisans derecesine ve en az 55 ALES (SAY) puanına sahip olmak.
Programdan mezun olanlar devlet okulu veya özel okullarda fen bilgisi öğretmeni olarak çalışabileceği gibi Fen Bilgisi Eğitimi alanında doktora programına da başvurabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030218938 | |
Qualification Title | Fen Bilgisi Eğitimi-Yüksek Lisans (Tezli) Masters Degree | |
Awarding Body | Artvin Coruh University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | https://www.artvin.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Discuss the contemporary approaches and issues in Science Education. Conduct research to offer solutions to contemporary issues in Science Education. Compare the research methods widely used in Science Education and choose the most appropriate one for his/her own research study. Analyze and interpret the data revealed from a research study in Science Education. Report and present the results of his/her research study in Science Education. Follow the ethical standards while conducting research. Develop scientific research projects in Science Education. Follow and criticize contemporary literature in Science Education. Use information and communication technologies effectively while conducting research. Transfer and use the accumulated knowledge and skills into interdisciplinary research studies. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | There might be various measurement and evaluation activities in each class. However, the average score is calculated by 40% of midterm and 60% of final exams. To complete the course load including seven courses with at least 120 AKTS (with a minumum of CB grade) plus seminar course and thesis work. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | BS degree in the related field and minimum of 55 points on ALES. | |
Conditions for Success | To complete the course load including seven courses with at least 120 AKTS (with a minumum of CB grade) plus seminar course and thesis work. To complete the course load including seven courses with at least 120 AKTS plus seminar course and thesis work. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates either may work as a science teacher in private and state schools or may apply for PhD studies in Science Education. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030218938
Discuss the contemporary approaches and issues in Science Education. Conduct research to offer solutions to contemporary issues in Science Education. Compare the research methods widely used in Science Education and choose the most appropriate one for his/her own research study. Analyze and interpret the data revealed from a research study in Science Education. Report and present the results of his/her research study in Science Education. Follow the ethical standards while conducting research. Develop scientific research projects in Science Education. Follow and criticize contemporary literature in Science Education. Use information and communication technologies effectively while conducting research. Transfer and use the accumulated knowledge and skills into interdisciplinary research studies.
There might be various measurement and evaluation activities in each class. However, the average score is calculated by 40% of midterm and 60% of final exams. To complete the course load including seven courses with at least 120 AKTS (with a minumum of CB grade) plus seminar course and thesis work.
BS degree in the related field and minimum of 55 points on ALES.
The graduates either may work as a science teacher in private and state schools or may apply for PhD studies in Science Education.
Qualification is continuous