Yeterlilik Kodu

TR0030220529

Yeterlilik Adı
Fen Bilgisi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumSinop Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKorucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP
Sorumlu Kurum URLhttp://www.sinop.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Programa katılan öğrencileri, bilimsel araştırma ve eleştirel düşünme becerilerini, öğretim kuram, yöntem ve teknikleriyle ilgili yeterliklerini geliştirerek daha nitelikli hale getirmek ve alanında yetkin, araştırmaya ve sorgulamaya açık ve etik değerlere sahip bireyler haline getirmek.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Fen bilimleri öğretmenliği alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir
  • Fen eğitimi alanı ile ilgili bilgileri kullanır, geliştirir ve derinleştirir
  • Fen eğitimi alanındaki bilgilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle tartışır, işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur
  • Fen eğitimi alanındaki bir problem durumunu ortaya koyar, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm yolları geliştirir, buna yönelik veri toplar, verileri uygun tekniklerle analiz eder ve raporlaştırır
  • Fen eğitimi ile ilgili literatürü, güncel tartışma, proje ve gelişmeleri eleştirel bir gözle takip ederek hayat boyu öğrenme ilkesini yaşamında uygular
  • Fen eğitimi alanında yaptığı çalışmaların bulgularını ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır
  • Alanıyla ilgili bilgi edinmek ve bilgiyi paylaşmak için bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
  • Fen eğitimi alanında ortaya konan ulusal strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları değerlendirir
  • Fen eğitimi alanında öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
  • Alanındaki çalışmaları bireysel olarak başarılı şekilde sürdürebildiği gibi takım çalışmalarına da katılır ve liderlik yapar
  • En az bir yabancı dili alanı ile ilgili çalışmaları uluslararası düzeyde sunabilecek düzeyde bilir
  • Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Değerlendirme Sistemi” tablolarında ayrıntılı olarak tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Sinop Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. Daha ayrıntılı bilgiye https://lisansustu.sinop.edu.tr linkinden ulaşılabilir. Adaylar programa başvurmadan önce Sinop Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsünün sayfasından Lisansüstü Eğitim Yönetmeliğini incelemelidir. https://lisansustu.sinop.edu.tr/mevzuat) Programı başarıyla tamamlamak için adayların en az yedi ders alması, semineri dersini başarıyla tamamlaması, tez çalışmasını gerçekleştirerek akademik jüriye sunması başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Tezli yüksek lisans programının toplam iş yükü 21 kredi 120 AKTS’dir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Adaylar programa başvurmadan önce Sinop Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsünün sayfasından Lisansüstü Eğitim Yönetmeliğini incelemelidir. (https://lisansustu.sinop.edu.tr/Mevzuat) *Programa başvurabilmek için adayların, *Eğitim Fakültelerinin Fen Bilgisi Öğretmenliği, Fizik Öğretmenliği, Kimya Öğretmenliği veya Biyoloji Öğretmenliği Bölümü Lisans lisans diplomasına sahip olması gereklidir. *ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES sınavında başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından ALES sınavına eşdeğer sayılan ve uluslararası düzeyde kabul gören GRE ya da GMAT sınavlarından buna eşdeğer bir puan almış olması gerekir.

Başarma ŞartlarıAdaylar programa başvurmadan önce Sinop Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsünün sayfasından Lisansüstü Eğitim Yönetmeliğini incelemelidir. https://lisansustu.sinop.edu.tr/mevzuat) Programı başarıyla tamamlamak için adayların en az yedi ders alması, semineri dersini başarıyla tamamlaması, tez çalışmasını gerçekleştirerek akademik jüriye sunması başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Tezli yüksek lisans programının toplam iş yükü 21 kredi 120 AKTS’dir. Adaylar programa başvurmadan önce Sinop Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsünün sayfasından Lisansüstü Eğitim Yönetmeliğini incelemelidir. (https://lisansustu.sinop.edu.tr/mevzuat) Programı başarıyla tamamlamak için adayların en az yedi ders alması, semineri dersini başarıyla tamamlaması, tez çalışmasını gerçekleştirerek akademik jüriye sunması başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Tezli yüksek lisans programının toplam iş yükü 21 kredi 120 AKTS’dir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı mezunları üniversitelerin öğretim ve araştırma kadrolarında; özel okullarda, devlet okullarında ve Millî Eğitim Bakanlığının çeşitli birimlerinde araştırma, program, denetim ve yönetim görevlerinde bilim uzmanı unvanı ile yer alabilmektedirler. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel ve devlet okullarında Fen Bilimleri öğretmeni kadrosunda ortaokul 5.,6.,7 ve 8. sınıf fen bilimleri derslerine girmektedirler. Dershanelerde yine fen bilimleri öğretmeni olarak çalışmaktadırlar. Devlet ve Vakıf üniversitelerinde araştırma görevlisi ya da öğretim görevlisi olarak çalışabilerek, lisans ve lisansüstü seviyede ders verebilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030220529


Yeterlilik Adı
Fen Bilgisi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Sinop Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Programa katılan öğrencileri, bilimsel araştırma ve eleştirel düşünme becerilerini, öğretim kuram, yöntem ve teknikleriyle ilgili yeterliklerini geliştirerek daha nitelikli hale getirmek ve alanında yetkin, araştırmaya ve sorgulamaya açık ve etik değerlere sahip bireyler haline getirmek.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Fen bilimleri öğretmenliği alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir
  • Fen eğitimi alanı ile ilgili bilgileri kullanır, geliştirir ve derinleştirir
  • Fen eğitimi alanındaki bilgilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle tartışır, işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur
  • Fen eğitimi alanındaki bir problem durumunu ortaya koyar, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm yolları geliştirir, buna yönelik veri toplar, verileri uygun tekniklerle analiz eder ve raporlaştırır
  • Fen eğitimi ile ilgili literatürü, güncel tartışma, proje ve gelişmeleri eleştirel bir gözle takip ederek hayat boyu öğrenme ilkesini yaşamında uygular
  • Fen eğitimi alanında yaptığı çalışmaların bulgularını ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır
  • Alanıyla ilgili bilgi edinmek ve bilgiyi paylaşmak için bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
  • Fen eğitimi alanında ortaya konan ulusal strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları değerlendirir
  • Fen eğitimi alanında öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
  • Alanındaki çalışmaları bireysel olarak başarılı şekilde sürdürebildiği gibi takım çalışmalarına da katılır ve liderlik yapar
  • En az bir yabancı dili alanı ile ilgili çalışmaları uluslararası düzeyde sunabilecek düzeyde bilir
  • Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Değerlendirme Sistemi” tablolarında ayrıntılı olarak tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Sinop Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. Daha ayrıntılı bilgiye https://lisansustu.sinop.edu.tr linkinden ulaşılabilir. Adaylar programa başvurmadan önce Sinop Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsünün sayfasından Lisansüstü Eğitim Yönetmeliğini incelemelidir. https://lisansustu.sinop.edu.tr/mevzuat) Programı başarıyla tamamlamak için adayların en az yedi ders alması, semineri dersini başarıyla tamamlaması, tez çalışmasını gerçekleştirerek akademik jüriye sunması başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Tezli yüksek lisans programının toplam iş yükü 21 kredi 120 AKTS’dir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Adaylar programa başvurmadan önce Sinop Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsünün sayfasından Lisansüstü Eğitim Yönetmeliğini incelemelidir. (https://lisansustu.sinop.edu.tr/Mevzuat) *Programa başvurabilmek için adayların, *Eğitim Fakültelerinin Fen Bilgisi Öğretmenliği, Fizik Öğretmenliği, Kimya Öğretmenliği veya Biyoloji Öğretmenliği Bölümü Lisans lisans diplomasına sahip olması gereklidir. *ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES sınavında başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından ALES sınavına eşdeğer sayılan ve uluslararası düzeyde kabul gören GRE ya da GMAT sınavlarından buna eşdeğer bir puan almış olması gerekir.


Başarma Şartları
Adaylar programa başvurmadan önce Sinop Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsünün sayfasından Lisansüstü Eğitim Yönetmeliğini incelemelidir. https://lisansustu.sinop.edu.tr/mevzuat) Programı başarıyla tamamlamak için adayların en az yedi ders alması, semineri dersini başarıyla tamamlaması, tez çalışmasını gerçekleştirerek akademik jüriye sunması başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Tezli yüksek lisans programının toplam iş yükü 21 kredi 120 AKTS’dir. Adaylar programa başvurmadan önce Sinop Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsünün sayfasından Lisansüstü Eğitim Yönetmeliğini incelemelidir. (https://lisansustu.sinop.edu.tr/mevzuat) Programı başarıyla tamamlamak için adayların en az yedi ders alması, semineri dersini başarıyla tamamlaması, tez çalışmasını gerçekleştirerek akademik jüriye sunması başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Tezli yüksek lisans programının toplam iş yükü 21 kredi 120 AKTS’dir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı mezunları üniversitelerin öğretim ve araştırma kadrolarında; özel okullarda, devlet okullarında ve Millî Eğitim Bakanlığının çeşitli birimlerinde araştırma, program, denetim ve yönetim görevlerinde bilim uzmanı unvanı ile yer alabilmektedirler. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel ve devlet okullarında Fen Bilimleri öğretmeni kadrosunda ortaokul 5.,6.,7 ve 8. sınıf fen bilimleri derslerine girmektedirler. Dershanelerde yine fen bilimleri öğretmeni olarak çalışmaktadırlar. Devlet ve Vakıf üniversitelerinde araştırma görevlisi ya da öğretim görevlisi olarak çalışabilerek, lisans ve lisansüstü seviyede ders verebilmektedirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030220529

Qualification Title
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (YL) Master Of Science
Awarding BodySinop University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlwww.sinop.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Has expert-level theoretical and practical knowledge in the field of science education. Uses, develops and deepens the knowledge about science education. Compares and discusses the science education knowledge with the knowledge from different disciplines, and functionally integrates and creates new knowledge. Introduces a problem situation in science education, develops solutions using quantitative and qualitative scientific research methods, collects data, analyzes and reports data with appropriate techniques. Applies lifelong learning principle in his/her life by following the literature, current debate, projects and developments about science education with a critical eye. Shares the findings of his/her studies in science education either verbally or in writing at national and international level. Uses computer software, information and communication technologies at advanced level to learn about and share information about the field. Interprets national strategies, policies and implementation plans laid out in the field of science education and evaluates the results obtained. Develops new strategic approaches in complex situations that are not anticipated in science education and takes responsibility to produce solutions. Does his/her work individually and successfully, and also participates in team work and leads. Knows at least one foreign language at a level that s/he can present the studies in his/her area at the international level. Has social, scientific and ethical values related to the field.

Key Competencies-
Further Info

Evaluation and assessment methods for each course prepared by faculty members and information about the package in the Evaluation Criteria statements are described in detail. Exams and course notes, in relation to the success of Sinop University for Graduate Education and Examination Regulations shall apply. More detailed information can be accessed https://lisansustu.sinop.edu.tr link Candidates should meet the Guide of the Graduate School of Educational, at Sinop University. Please refer to https://lisansustu.sinop.edu.tr/mevzuat for detailed information. So as to be awarded a degree, a candidate is required to complete a total of seven courses and successfully complete the seminar, the thesis, successfully defend the thesis in the presence of an academic jury. In this program, candidates provide a minimum 21 course credits and 120 ECTS.

Quality Assurance-
Access Requirements

*Candidates should meet the Guide of the Graduate School of Educational, at Sinop University. Please refer to http://fenbilimleri.sinop.edu.tr for detailed information. *Candidates are required to have: It is necessary to have licence degree of the educational faculty of Science Education, Physics Education, Chemistry Education, Biology Education. *A minimum ALES score of 55 or an equivalent score from GRE or GMAT.

Conditions for SuccessCandidates should meet the Guide of the Graduate School of Educational, at Sinop University. Please refer to https://lisansustu.sinop.edu.tr/mevzuat for detailed information. So as to be awarded a degree, a candidate is required to complete a total of seven courses and successfully complete the seminar, the thesis, successfully defend the thesis in the presence of an academic jury. In this program, candidates provide a minimum 21 course credits and 120 ECTS. Candidates should meet the Guide of the Graduate School of Educational, at Sinop University. Please refer to https://lisansustu.sinop.edu.tr/mevzuat for detailed information. So as to be awarded a degree, a candidate is required to complete a total of seven courses and successfully complete the seminar, the thesis, successfully defend the thesis in the presence of.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of Elementary Science Education Master Program may take place in teaching and research staff of universities, private schools, public schools and various departments of the Ministry of National Education for research, program, control and management positions with the title of science expert. The graduates can be employed as science teachers at primary school 5th , 6th ., 7th and 8th grades within the Ministry of National Education. They can also work as a consultant in science education programs at the private and public education institutions. They may work as a reserch assistant or teaching assistant and the instruct graduate courses at state and private/foundation universities.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030220529


Qualification Title
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (YL) Master Of Science

Awarding Body
Sinop University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Has expert-level theoretical and practical knowledge in the field of science education. Uses, develops and deepens the knowledge about science education. Compares and discusses the science education knowledge with the knowledge from different disciplines, and functionally integrates and creates new knowledge. Introduces a problem situation in science education, develops solutions using quantitative and qualitative scientific research methods, collects data, analyzes and reports data with appropriate techniques. Applies lifelong learning principle in his/her life by following the literature, current debate, projects and developments about science education with a critical eye. Shares the findings of his/her studies in science education either verbally or in writing at national and international level. Uses computer software, information and communication technologies at advanced level to learn about and share information about the field. Interprets national strategies, policies and implementation plans laid out in the field of science education and evaluates the results obtained. Develops new strategic approaches in complex situations that are not anticipated in science education and takes responsibility to produce solutions. Does his/her work individually and successfully, and also participates in team work and leads. Knows at least one foreign language at a level that s/he can present the studies in his/her area at the international level. Has social, scientific and ethical values related to the field.


Key Competencies
-

Further Info

Evaluation and assessment methods for each course prepared by faculty members and information about the package in the Evaluation Criteria statements are described in detail. Exams and course notes, in relation to the success of Sinop University for Graduate Education and Examination Regulations shall apply. More detailed information can be accessed https://lisansustu.sinop.edu.tr link Candidates should meet the Guide of the Graduate School of Educational, at Sinop University. Please refer to https://lisansustu.sinop.edu.tr/mevzuat for detailed information. So as to be awarded a degree, a candidate is required to complete a total of seven courses and successfully complete the seminar, the thesis, successfully defend the thesis in the presence of an academic jury. In this program, candidates provide a minimum 21 course credits and 120 ECTS.


Quality Assurance
-

Access Requirements

*Candidates should meet the Guide of the Graduate School of Educational, at Sinop University. Please refer to http://fenbilimleri.sinop.edu.tr for detailed information. *Candidates are required to have: It is necessary to have licence degree of the educational faculty of Science Education, Physics Education, Chemistry Education, Biology Education. *A minimum ALES score of 55 or an equivalent score from GRE or GMAT.


Conditions for Success
Candidates should meet the Guide of the Graduate School of Educational, at Sinop University. Please refer to https://lisansustu.sinop.edu.tr/mevzuat for detailed information. So as to be awarded a degree, a candidate is required to complete a total of seven courses and successfully complete the seminar, the thesis, successfully defend the thesis in the presence of an academic jury. In this program, candidates provide a minimum 21 course credits and 120 ECTS. Candidates should meet the Guide of the Graduate School of Educational, at Sinop University. Please refer to https://lisansustu.sinop.edu.tr/mevzuat for detailed information. So as to be awarded a degree, a candidate is required to complete a total of seven courses and successfully complete the seminar, the thesis, successfully defend the thesis in the presence of.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of Elementary Science Education Master Program may take place in teaching and research staff of universities, private schools, public schools and various departments of the Ministry of National Education for research, program, control and management positions with the title of science expert. The graduates can be employed as science teachers at primary school 5th , 6th ., 7th and 8th grades within the Ministry of National Education. They can also work as a consultant in science education programs at the private and public education institutions. They may work as a reserch assistant or teaching assistant and the instruct graduate courses at state and private/foundation universities.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address