Yeterlilik Kodu | TR0030008152 | |
Yeterlilik Adı | Fen Bilgisi Öğretmenliği (Ereğli Eğitim Fakültesi) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak | |
Sorumlu Kurum URL | https://w3.beun.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Fen bilgisi öğretmen adaylarının 21. yüzyılın zorlukları ile başa çıkmak ve kendi öğrencilere rehberlik sağlamak için gerekli çağdaş bilgi, eğitim ve mesleki becerileri ile mezun olmalarını sağlamak ile ulusal ve uluslararası standartlar ile ortaya konan, nitelikli bir öğretmende bulunması gereken özellikleri öğrencilere kazandırmak. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Fen eğitimi programının derslerinde, programın vizyonundan hareketle yürütülen derslerin planlaması haftalık olarak yapılmakta, uygun öğrenme ortamını oluşturmak için gerekli olan ekipman ve yöntem-teknikler işe koşularak öğretim süreci yürütülmektedir. Süreç boyunca ve süreç sonunda değerlendirme yapılmasının uygun olduğunu düşünülerek her bir ders için farklı nitelikte ölçme araçları ve yöntemleri kullanılmaktadır. Bununla beraber her bir dersin değerlendirme türü ve oranı yönünden (ara sınav, ödev, performans ve laboratuvar uygulaması, final) birbirinden farklılaşabilmektedir. Fen Laboratuvarında lisansüstü derslerden ziyade aktif olarak ilgili lisans derslerinin uygulamaları yürütülmekte olup, laboratuvarda güvenlik önlemlerine ait bilgilendirme panoları bulunmaktadır. Ayrıca laboratuvara engelli öğrencilerin ulaşımı için okul binalarına ulaşım yollarının, sınıf içi derslik ve mekân düzenlemesi yapılmıştır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bölümlere ait aynı kodlu derslerin ölçme ve değerlendirilmesi ortak yapılır. Dönem sonu sınavları, sınav döneminden iki hafta önce ilan edilir; ilan edilen yer, gün saat Bülent Ecevit Üniversitesi Sınav Yönetmeliğine göre yapılır. Öğrencilerin başarı notu ise o derse ait dönem içi notu ile dönem sonu notunun belirli oranlarda katkısından oluşur. Dönem içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı %40’dan az, %60’dan fazla olamaz. Mutlak notu %40’ın altında olan öğrenciler başarısız sayılırlar. Sınıfın başarı düzeyi, notların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak başarı notlarının nasıl elde edileceği Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Yönergesi ile belirlenir. Bir dersteki başarı durumu; öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, ödevler, uygulamalar ve proje çalışmaları dikkate alınarak hesaplanacak dönem içi başarı notu ve genel sınav başarı notu birlikte değerlendirilerek belirlenir. Yapılacak değerlendirmede sınıfın başarı düzeyi, notların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurulur. Bağıl değerlendirme olarak adlandırılan bu değerlendirme sonunda öğrencinin ders başarı notu takdir edilir. Genel sınav notu ve/veya dönem içi başarı ve genel sınav notlarından hesaplanan ham başarı notu % 35’in altında olan öğrenciler, bağıl notlarına bakılmadan FF notu alır. Dönem içi başarı ve genel sınav notlarından hesaplanan ham başarı notu; % 65’in üstünde olup, bağıl notu DC ve altında olan öğrenciler bağıl notlarına bakılmadan CC, %95’in üstünde olup bağıl notu AA’nın altında olan öğrenciler ise bağıl notlarına bakılmadan AA notu alır. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 40, % 50 veya % 60 olabilir. Ortak zorunlu derslerde genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 60’tır. Yarıyıl içi başarının ve genel sınavın ders başarı notuna etkisi dersin sorumlu öğretim elemanının görüşü ve ilgili yönetim kurulu kararı ile belirlenir ve öğrencilere duyurulur. Başarı Derecesi Başarı Notu Katsayı Puanı | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) tarafından 01.05.2024 – 01.05.2026 tarihleri arasında akredite edilmiştir. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi mezuniyet koşulları, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği beşinci bölümde yer almaktadır. Aşağıdaki koşulları yerine getiren öğrenci öğrenimini tamamlamış ve mezuniyeti için gerekli koşulları sağlamış sayılır. • Kayıtlı olduğu eğitim-öğretim programının öngördüğü bütün dersleri, uygulamaları ve stajları bu Yönetmelik hükümlerine göre başarı ile tamamlamak, • Eğitim-öğretim programının gerektirdiği minimum krediyi almak (240 AKTS) • Genel akademik ortalaması en az 2.00 olmak. Mezuniyet hakkı kazanan öğrencilere, 10/7/1995 tarihli ve 22339 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan (Değişik ibare:RG-9/7/2012-28348) Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesince Verilecek Diploma, Mezuniyet ve Diğer Belgelerin Düzenlenmesi Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine göre ilgili programın diplomaları verilir. Öğrenimlerini tamamlayarak diploma alan öğrencilere, ayrıca, öğrenimlerindeki mezuniyet derecesini, başarı katsayısını, devam ettikleri bölüm, dal ve benzeri ile aldıkları ders, proje, laboratuvar, bitirme çalışması gibi çalışmaları başarı notları ile birlikte gösteren bir öğrenim belgesi (diploma eki) verilir. Öğrenim belgesinde mezuniyet derecesi; genel akademik ortalaması 3.50-4.00 olan öğrenciler için yüksek onur öğrencisi, genel akademik ortalaması 3.00-3.49 olan öğrenciler için onur öğrencisi olarak belirtilir. Genel akademik ortalaması 2.00-2.99 olan öğrenciler için mezuniyet derecesi belirtilmez. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans programının mezunları, MEB ve ona bağlı özel okul ve dershanelerde öğretmenlik; MEB ve ona bağlı özel okul ve dershane gibi kurumlarda uzman veya eğitim teknoloğu olarak çalışabileceği gibi devletin farklı kurumlarında da memurluk yapabilirler. Ayrıca özel sektörde öğretim teknolojileri ile ilgili alanlarda çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030008152
ISCO:08
ISCO:08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Fen bilgisi öğretmen adaylarının 21. yüzyılın zorlukları ile başa çıkmak ve kendi öğrencilere rehberlik sağlamak için gerekli çağdaş bilgi, eğitim ve mesleki becerileri ile mezun olmalarını sağlamak ile ulusal ve uluslararası standartlar ile ortaya konan, nitelikli bir öğretmende bulunması gereken özellikleri öğrencilere kazandırmak.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.
Fen eğitimi programının derslerinde, programın vizyonundan hareketle yürütülen derslerin planlaması haftalık olarak yapılmakta, uygun öğrenme ortamını oluşturmak için gerekli olan ekipman ve yöntem-teknikler işe koşularak öğretim süreci yürütülmektedir. Süreç boyunca ve süreç sonunda değerlendirme yapılmasının uygun olduğunu düşünülerek her bir ders için farklı nitelikte ölçme araçları ve yöntemleri kullanılmaktadır. Bununla beraber her bir dersin değerlendirme türü ve oranı yönünden (ara sınav, ödev, performans ve laboratuvar uygulaması, final) birbirinden farklılaşabilmektedir. Fen Laboratuvarında lisansüstü derslerden ziyade aktif olarak ilgili lisans derslerinin uygulamaları yürütülmekte olup, laboratuvarda güvenlik önlemlerine ait bilgilendirme panoları bulunmaktadır. Ayrıca laboratuvara engelli öğrencilerin ulaşımı için okul binalarına ulaşım yollarının, sınıf içi derslik ve mekân düzenlemesi yapılmıştır.
- Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar.
- Fen ve teknoloji ile ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur.
- Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak incelemek, verileri yorumlar.
- Fen ve Fen eğitimi konularında, edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır.
- Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir.
- Fen Öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular.
- Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir.
- Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanılarak çok yönlü değerlendirir.
- Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibidir.
- Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini bilir.
- Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler.
- Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişmeleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir.
- Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştirir
- Öğretmenin rehberlik görevini bilmek ve öğrenci tanıma yollarını kavrar.
- Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bölümlere ait aynı kodlu derslerin ölçme ve değerlendirilmesi ortak yapılır. Dönem sonu sınavları, sınav döneminden iki hafta önce ilan edilir; ilan edilen yer, gün saat Bülent Ecevit Üniversitesi Sınav Yönetmeliğine göre yapılır. Öğrencilerin başarı notu ise o derse ait dönem içi notu ile dönem sonu notunun belirli oranlarda katkısından oluşur. Dönem içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı %40’dan az, %60’dan fazla olamaz. Mutlak notu %40’ın altında olan öğrenciler başarısız sayılırlar. Sınıfın başarı düzeyi, notların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak başarı notlarının nasıl elde edileceği Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Yönergesi ile belirlenir.
Bir dersteki başarı durumu; öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, ödevler, uygulamalar ve proje çalışmaları dikkate alınarak hesaplanacak dönem içi başarı notu ve genel sınav başarı notu birlikte değerlendirilerek belirlenir. Yapılacak değerlendirmede sınıfın başarı düzeyi, notların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurulur. Bağıl değerlendirme olarak adlandırılan bu değerlendirme sonunda öğrencinin ders başarı notu takdir edilir. Genel sınav notu ve/veya dönem içi başarı ve genel sınav notlarından hesaplanan ham başarı notu % 35’in altında olan öğrenciler, bağıl notlarına bakılmadan FF notu alır. Dönem içi başarı ve genel sınav notlarından hesaplanan ham başarı notu; % 65’in üstünde olup, bağıl notu DC ve altında olan öğrenciler bağıl notlarına bakılmadan CC, %95’in üstünde olup bağıl notu AA’nın altında olan öğrenciler ise bağıl notlarına bakılmadan AA notu alır. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 40, % 50 veya % 60 olabilir. Ortak zorunlu derslerde genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 60’tır. Yarıyıl içi başarının ve genel sınavın ders başarı notuna etkisi dersin sorumlu öğretim elemanının görüşü ve ilgili yönetim kurulu kararı ile belirlenir ve öğrencilere duyurulur.
Başarı Derecesi Başarı Notu Katsayı Puanı
Pekiyi AA 4.00 94 – 100
İyi-Pekiyi BA 3.50 87 – 93
İyi BB 3.00 80 – 86
Orta-İyi CB 2.50 73 – 79
Orta CC 2.00 65 – 72
Zayıf-Orta DC 1.50 58 – 64
Zayıf DD 1.00 50 – 57
Başarısız-Zayıf FD 0.50 45 – 49
Başarısız FF 0.00 0 – 44
Geçer YT - -
Kalır YZ - -
Muaf MU - -
Mazeretli MZ - -
Devamsız DZ 0.00 -
Sınava Girmedi GR 0.00 -
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) tarafından 01.05.2024 – 01.05.2026 tarihleri arasında akredite edilmiştir.
-
KAYIT KABUL KOŞULLARI
TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü YKS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.
YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER İÇİN
Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası anlaşmalar ve uluslararası geçerliliği olan sınav sonuçlarına göre ya da ÖSYM TR-YÖS sınavı sonucuna göre ilgili yönergeler çerçevesinde geçerli puan ile kabul edilmektedir.
DEĞİŞİM PROGRAMLARI İÇİN
Değişim öğrencilerinin kabulü, üniversite ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus, Farabi, Mevlana ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır.
ÖZEL ÖĞRENCİLER İÇİN
Özel öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler.
Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans programının mezunları, MEB ve ona bağlı özel okul ve dershanelerde öğretmenlik; MEB ve ona bağlı özel okul ve dershane gibi kurumlarda uzman veya eğitim teknoloğu olarak çalışabileceği gibi devletin farklı kurumlarında da memurluk yapabilirler. Ayrıca özel sektörde öğretim teknolojileri ile ilgili alanlarda çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar
Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030008152 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Science Education | |
Awarding Body | Zonguldak Bülent Ecevit University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | https://w3.beun.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | It is a higher education program that spans eight semesters based on secondary education qualifications and provides education focused on a specific field of study or profession. The department aims particularly to equip students with the up-to-date knowledge and practical skills required for secondary school science teachers. An important objective of the department is to provide its graduates with relevant contemporary information, training, and prerequisite skills to enable them to guide their students to cope with the challenges of the 21st centry. | |
Learning Environments | Education and training are conducted in formal, open, or distance learning formats. In science education program courses, lessons based on the program are held weekly, and the teaching process is carried out by using the equipment and methods-techniques necessary to create a suitable learning environment. Different content tools and methods are used for each course, considering that the evaluation process is appropriate throughout and throughout the process. However, each subject may differ from each other in terms of evaluation type and rate (midterm exam, given, performance and laboratory application, final). In the Science Laboratory, the applications of relevant undergraduate courses rather than graduate courses are actively carried out, and there are information boards regarding safety measures in the laboratory. In addition, in the laboratory, transportation routes for disabled people during school holidays, classroom classrooms and space arrangements were made. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses advanced proficiency in the following key competencies. 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social, and learning to learn competence 6. Citizenship competence 7. Entrepreneurship competence 8. Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | The evaluation and evaluation of courses with the same codes belonging to departments are done jointly. Final exams are announced two weeks before the exam period; The announced day and time are held in accordance with Bülent Ecevit University Examination Regulations. The success grade consists of the contribution of the semester grades for that course and the final grade in certain proportions. The contribution of mid-term evaluations to the success grade cannot be less than 40% or more than 60%. Those with an absolute score below 40% are considered unsuccessful. The success level of the class, the current status of the grades and how the grades were written off were determined by the Zonguldak Bülent Ecevit University Relative Evaluation Directive. The success status in a course is determined by evaluating the student's midterm exams, homework, applications and project work during the semester together with the final exam success grade. The success level of the class, the statistical distribution of grades and the class average are taken into consideration in the evaluation to be made. The student's course success grade is evaluated at the end of this evaluation, which is called relative evaluation. Students whose general exam grade and/or raw success grade calculated from the term success and final exam grades is below 35% receive an FF grade regardless of their relative grades. Students whose raw success grade calculated from the term success and final exam grades is above 65% and whose relative grade is DC or below receive an AA grade regardless of their relative grades, and students whose relative grade is above 95% and whose relative grade is below AA receive an AA grade regardless of their relative grades. The effect of the final exam on the course success grade can be 40%, 50% or 60%. The effect of the final exam on the course success grade is 60% in common compulsory courses. The impact of mid-term success and the final exam on the course success grade is determined by the opinion of the instructor responsible for the course and the decision of the relevant board of directors and is announced to the students. Success Level Success Grade Coefficient Score | |
Quality Assurance | To Ensure the Quality of Higher Education Programs:
The quality assurance of undergraduate programs is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Development and Approval of Academic Programs 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes that each program is expected to provide to students are determined by the senates of higher education institutions in compliance with the fundamental principles set by YÖK. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after being approved by YÖK, following its acceptance by the relevant Deans' Council. 2. Assessment and Evaluation The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each undergraduate program is expected to provide are carried out according to the Education and Examination Regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles set by YÖK. 3. Certification Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor’s degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment and External Evaluation Higher education institutions, as part of continuous monitoring, enter their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report", which includes the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK serve as evidence that programs meet the quality assurance standards. In accordance with YÖKAK regulations, regular review activities are conducted to assess compliance with established qualifications. Science Education Program was accredited by the Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD) between 01.05.2024 and 01.05.2026. | |
Access Requirements | REGISTRATION ADMISSION CONDITIONS FOR TURKISH STUDENTS Within the framework of the regulations determined by the Council of Higher Education (YÖK), student admission to this program is made through the central exam system called YKS. After students declare their program preferences, they are placed in the relevant programs by the Measuring, Selection and Placement Center (ÖSYM) according to the score they receive from this exam. FOR FOREIGN STUDENTS Foreign students are accepted to this program with a valid score within the framework of international agreements and internationally valid exam results or ÖSYM TR-YÖS exam results within the framework of the relevant guidelines. FOR EXCHANGE PROGRAMS The admission of exchange students is made within the framework of bilateral agreements (Erasmus, Farabi, Mevlana or General Academic Protocol) signed between the university and the partner university. FOR SPECIAL STUDENTS Special students can register for the courses offered in this program if the relevant academic unit approves. | |
Conditions for Success | Zonguldak Bülent Ecevit University graduation requirements are included in the fifth section of the Zonguldak Bülent Ecevit University Undergraduate Education-Training and Examination Regulation. Students who fulfill the following conditions are deemed to have completed their education and met the necessary conditions for graduation. • Successfully complete all courses, practices and internships required by the education-training program they are registered in, in accordance with the provisions of this Regulation, • Receive the minimum credit required by the education-training program (240 ECTS) • Have a general academic average of at least 2.00. Students who earn the right to graduate are awarded the diplomas of the relevant program in accordance with the provisions of the Regulation on the Principles of Issuing Diplomas, Graduations and Other Documents to be Issued by Zonguldak Bülent Ecevit University, published in the Official Gazette dated 10/7/1995 and numbered 22339 (Amended expression: RG-9/7/2012-28348). Students who complete their education and receive a diploma are also given a certificate of education (diploma supplement) showing their graduation degree, success coefficient, department, branch and similar departments they are attending, and the courses, projects, laboratories and graduation thesis they have taken, along with their success grades. The graduation degree on the certificate of education is indicated as high honor student for students with a general academic average of 3.50-4.00, and as honor student for students with a general academic average of 3.00-3.49. Graduation degree is not indicated for students with a general academic average of 2.00-2.99. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Individuals who hold a bachelor's degree can pursue master's programs and, if they meet the relevant requirements, they may also continue to doctoral and proficiency in art programs that accept students with a bachelor's degree. Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in double major programs can take courses from two degree programs simultaneously and, if successful, receive two separate bachelor's degrees. Graduates of the Science Teaching program can teach at the Ministry of National Education and its affiliated private schools and private teaching institutions; They can work as experts or educational technologists in institutions such as the Ministry of National Education and its affiliated private schools and private teaching institutions, or they can also work as civil servants in different institutions of the state. They can also work in the private sector in fields related to instructional technologies. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 2.Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030008152
ISCO:08
ISCO:08
It is a higher education program that spans eight semesters based on secondary education qualifications and provides education focused on a specific field of study or profession.
The department aims particularly to equip students with the up-to-date knowledge and practical skills required for secondary school science teachers. An important objective of the department is to provide its graduates with relevant contemporary information, training, and prerequisite skills to enable them to guide their students to cope with the challenges of the 21st centry.
Education and training are conducted in formal, open, or distance learning formats.
In science education program courses, lessons based on the program are held weekly, and the teaching process is carried out by using the equipment and methods-techniques necessary to create a suitable learning environment. Different content tools and methods are used for each course, considering that the evaluation process is appropriate throughout and throughout the process. However, each subject may differ from each other in terms of evaluation type and rate (midterm exam, given, performance and laboratory application, final). In the Science Laboratory, the applications of relevant undergraduate courses rather than graduate courses are actively carried out, and there are information boards regarding safety measures in the laboratory. In addition, in the laboratory, transportation routes for disabled people during school holidays, classroom classrooms and space arrangements were made.
- Comprehends the relationship between concepts related to Biology, Physics, Chemistry and Mathematics.
- Have knowledge about the nature, source and limits of knowledge about science and technology.
- Examines the events and facts related to the field by using scientific methods and techniques, to interpret the data.
- Evaluates the knowledge gained in science and science education with a critical approach, determines the needs in this field, tries to continue his education throughout his life, follows the relevant developments in this process and uses technology effectively to reach up-to-date information.
- Plans, conduct and evaluates a course with the knowledge and skills acquired in the program.
- Selects and applies appropriate teaching methods based on the achievements in the curriculum according to the characteristics of the subjects in Science Teaching.
- Designs and develops teaching materials according to the subjects to be covered in science teaching and the needs of the students.
- Evaluates student achievements in multiple ways using different methods.
- Has knowledge about the learning characteristics and difficulties related to science and technology depending on the developmental levels of students.
- Knows different teaching methods in line with the developmental characteristics of students.
- Produces ideas, makes projects, develops solutions in areas and problem situations related to science education and supports them with qualitative and quantitative data.
- Communicates verbally and in writing; uses information and communication technologies using at least one foreign language, follows developments in this field; develops communication skills with colleagues.
- Develops professional responsibility and ethical awareness
- Knows the guidance role of the teacher and comprehends the ways of getting to know students.
- Knows all aspects of the Turkish National Education system, the teaching profession and the field of educational sciences.
Possesses advanced proficiency in the following key competencies.
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social, and learning to learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurship competence
8. Cultural awareness and expression competence
The evaluation and evaluation of courses with the same codes belonging to departments are done jointly. Final exams are announced two weeks before the exam period; The announced day and time are held in accordance with Bülent Ecevit University Examination Regulations. The success grade consists of the contribution of the semester grades for that course and the final grade in certain proportions. The contribution of mid-term evaluations to the success grade cannot be less than 40% or more than 60%. Those with an absolute score below 40% are considered unsuccessful. The success level of the class, the current status of the grades and how the grades were written off were determined by the Zonguldak Bülent Ecevit University Relative Evaluation Directive.
The success status in a course is determined by evaluating the student's midterm exams, homework, applications and project work during the semester together with the final exam success grade. The success level of the class, the statistical distribution of grades and the class average are taken into consideration in the evaluation to be made. The student's course success grade is evaluated at the end of this evaluation, which is called relative evaluation. Students whose general exam grade and/or raw success grade calculated from the term success and final exam grades is below 35% receive an FF grade regardless of their relative grades. Students whose raw success grade calculated from the term success and final exam grades is above 65% and whose relative grade is DC or below receive an AA grade regardless of their relative grades, and students whose relative grade is above 95% and whose relative grade is below AA receive an AA grade regardless of their relative grades. The effect of the final exam on the course success grade can be 40%, 50% or 60%. The effect of the final exam on the course success grade is 60% in common compulsory courses. The impact of mid-term success and the final exam on the course success grade is determined by the opinion of the instructor responsible for the course and the decision of the relevant board of directors and is announced to the students.
Success Level Success Grade Coefficient Score
Very Good AA 4.00 94 – 100
Good-Very Good BA 3.50 87 – 93
Good BB 3.00 80 – 86
Average-Good CB 2.50 73 – 79
Average CC 2.00 65 – 72
Weak-Average DC 1.50 58 – 64
Weak DD 1.00 50 – 57
Fail-Weak FD 0.50 45 – 49
Fail FF 0.00 0 – 44
Pass YT - -
Fail YZ - -
Exempt MU - -
Excused MZ - -
Absent DZ 0.00 -
Did not take the exam GR 0.00 -
To Ensure the Quality of Higher Education Programs:
- YÖK (Council of Higher Education) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities carried out in higher education institutions.
- Within the framework of the criteria determined by YÖK, “University Monitoring and Evaluation Reports” are prepared annually for higher education institutions. Based on these reports, quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are compiled and shared with the public by YÖK.
- Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative, and financial data related to foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Development and Approval of Academic Programs
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes that each program is expected to provide to students are determined by the senates of higher education institutions in compliance with the fundamental principles set by YÖK.
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after being approved by YÖK, following its acceptance by the relevant Deans' Council.
2. Assessment and Evaluation
The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each undergraduate program is expected to provide are carried out according to the Education and Examination Regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles set by YÖK.
3. Certification
Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor’s degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment and External Evaluation
Higher education institutions, as part of continuous monitoring, enter their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report", which includes the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK serve as evidence that programs meet the quality assurance standards. In accordance with YÖKAK regulations, regular review activities are conducted to assess compliance with established qualifications.
Science Education Program was accredited by the Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD) between 01.05.2024 and 01.05.2026.
REGISTRATION ADMISSION CONDITIONS FOR TURKISH STUDENTS
Within the framework of the regulations determined by the Council of Higher Education (YÖK), student admission to this program is made through the central exam system called YKS. After students declare their program preferences, they are placed in the relevant programs by the Measuring, Selection and Placement Center (ÖSYM) according to the score they receive from this exam.
FOR FOREIGN STUDENTS
Foreign students are accepted to this program with a valid score within the framework of international agreements and internationally valid exam results or ÖSYM TR-YÖS exam results within the framework of the relevant guidelines.
FOR EXCHANGE PROGRAMS
The admission of exchange students is made within the framework of bilateral agreements (Erasmus, Farabi, Mevlana or General Academic Protocol) signed between the university and the partner university.
FOR SPECIAL STUDENTS
Special students can register for the courses offered in this program if the relevant academic unit approves.
Individuals who hold a bachelor's degree can pursue master's programs and, if they meet the relevant requirements, they may also continue to doctoral and proficiency in art programs that accept students with a bachelor's degree.
Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in double major programs can take courses from two degree programs simultaneously and, if successful, receive two separate bachelor's degrees.
Graduates of the Science Teaching program can teach at the Ministry of National Education and its affiliated private schools and private teaching institutions; They can work as experts or educational technologists in institutions such as the Ministry of National Education and its affiliated private schools and private teaching institutions, or they can also work as civil servants in different institutions of the state. They can also work in the private sector in fields related to instructional technologies.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfers Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfers
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2.Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
Qualification is continuous.
