Yeterlilik Kodu | TR0030003315 | |
Yeterlilik Adı | Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Harran Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Şanlıurfa-Mardin Karayolu Üzeri 18.Km Şanlıurfa/Türkiye | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.harran.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Harran Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Buca Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da proje, seminer, ödev, sunum vs.istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD ve B harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı; FD, FF ve FZ notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 2.00den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır. Ayrıntılı bilgi için bakınız:http://fenbilgisiegitimi.harran.edu.tr/assets/uploads/other/files/fenbilgisiegitimi/files/2016-2017%2BOgrenci%2Bkilavuzu%2B.pdfÖğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Lise diploması , ülke genelinde yapılan Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarında Fen Bilgisi Öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı, ilköğretim okullarında da öğretmen olarak görev yapabildikleri gibi Fen Bilgisine dayalı diğer iş alanlarında da görev alabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030003315
- Fen bilgisi eğitimi alanında var olan kuramsal, uygulamalı ve güncel bilgilere sahip olur ve bunları sözlü ve yazılı aktarma becerisi kazanır.
- Eğitim ve Fen Bilgisi alanındaki problemleri belirleme, tanımlama, analiz etme ve çözme becerisi kazanır.
- Araştırma planlama, projelendirme, uygulama ve sonuçlandırma özelliği kazanır.
- Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı özelliğine sahip olur.
- Bireysel ve grup içerisinde tek ve çok disiplinli takım çalışması yapma ve yürütme becerisi kazanır.
- Toplumsal, mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
- Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
- Eğitim-öğretim materyalleri tasarlama, uygulama, analiz etme ve yorumlama özelliği kazanır.
- Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır.
- Eğitim için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisi kazanır.
- Alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme yeterliliğine sahip olur.
- Kalite ve çevre bilincine sahip olur.
- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Harran Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Buca Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da proje, seminer, ödev, sunum vs.istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD ve B harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı; FD, FF ve FZ notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 2.00den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır. Ayrıntılı bilgi için bakınız:http://fenbilgisiegitimi.harran.edu.tr/assets/uploads/other/files/fenbilgisiegitimi/files/2016-2017%2BOgrenci%2Bkilavuzu%2B.pdfÖğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.
Lise diploması , ülke genelinde yapılan Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme.
Mezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarında Fen Bilgisi Öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı, ilköğretim okullarında da öğretmen olarak görev yapabildikleri gibi Fen Bilgisine dayalı diğer iş alanlarında da görev alabilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030003315 | |
Qualification Title | Bachelor of Science in Science Educationİ Bachelor of Arts | |
Awarding Body | Harran University | |
Awarding Body Contact | Şanlıurfa-Mardin Karayolu Üzeri 18.Km Şanlıurfa/Türkiye | |
Awarding Body Url | https://www.harran.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Measurement and evaluation methods for each course are defined in the course syllabi prepared by the instructor/s. Exam and passings grades are regulated according to the rules and regulations of Harran University, Buca Faculty of Education undergraduate programs as indicated in their catalogs. According to these students must attend classes, practices and examinations. Students attendance is followed by the Instructor concerned. For almost all required and elective courses there are two written examinations : One midterm examination ( given during each semester and dates of which are announced by the Department in the first month of the semester ) and one final exam. The semester grades are determined by adding forty percent of the midterm exam and sixty percent of the final exam grade. In some courses, additional work such as projects, presentations and assignments could be given to students. If there is an additional work given in that course, then the semester grades are: 30% of the midterm exam, 10% the midterm project and 60% of the final exam. Students are successful in the course if their grades are (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) and (B); if their grades are (FD), (FF) and (FZ), they fail. Students whose GPA are lower than 2.00 cannot register for a new course. Those who have failed in the final exam may take the make-up exam of which grade replaces the final exam and students grades are computated again based upon the make-up exam results.For further information please visit:http://fenbilgisiegitimi.harran.edu.tr/assets/uploads/other/files/fenbilgisiegitimi/files/2016-2017%2BOgrenci%2Bkilavuzu%2B.pdfStudent must successfully complete all of the courses in the four-year program, in order to graduate. This degree is given to students who pass all courses in the curriculum, successfully complete a minimum of 240 ECTS credits and obtain an overall grade point average of at least 2.00/4.00. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | High school diploma, placement through a nation-wide Student Selection Examination. | |
Conditions for Success | Student must successfully complete all of the courses in the four-year program, in order to graduate. This degree is given to students who pass all courses in the curriculum, successfully complete a minimum of 240 ECTS credits and obtain an overall grade point average of at least 2.00/4.00.To be able to qualify for graduation, students must complete all the courses in the instructional plan, assignments, field work, applied projects, assignments, workshops, seminars, attendance, laboratory work and other related activities with a minimum CGPA of 2.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates private or public elementary schools, Science Teacher, and is employed as an administrator. However, students, Elementary Science Education branch of science or other fields that accept students from this area by graduate faculty members in higher education institutions, as they can serve as a teacher in primary schools based in science can work in other areas of business. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030003315
ISCO:08
ISCO:08
- Have the latest information that exists in the field of science education in theoretical, practical and gain the skills to transfer verbal and written.
- Win the ability to identify, define, analyze, and solve problems in the field of Education and Science.
- Win research, planning, designing, implementation and finalization feature.
- Capable of continuous self-renewal and researchers for new experiences and to adapt to evolving technology.
- Gain the ability to make and execute Single-and multi-disciplinary team work in individual and group.
- Win the understanding of social, professional and ethical responsibilityMindful of health and safety measures relevant to the profession.
- Win education and teaching materials, designing, implementing, analyzing and interpreting feature.
- Win verbal and written communication skills.
- Gain the skills to use modern tools processes and techniques for Education which is necessary.
- Have competence to follow the national and international developments in the field.
- Have quality and environmental awarenessDevelop a positive attitude towards lifelong learning.
Measurement and evaluation methods for each course are defined in the course syllabi prepared by the instructor/s. Exam and passings grades are regulated according to the rules and regulations of Harran University, Buca Faculty of Education undergraduate programs as indicated in their catalogs. According to these students must attend classes, practices and examinations. Students attendance is followed by the Instructor concerned. For almost all required and elective courses there are two written examinations : One midterm examination ( given during each semester and dates of which are announced by the Department in the first month of the semester ) and one final exam. The semester grades are determined by adding forty percent of the midterm exam and sixty percent of the final exam grade. In some courses, additional work such as projects, presentations and assignments could be given to students. If there is an additional work given in that course, then the semester grades are: 30% of the midterm exam, 10% the midterm project and 60% of the final exam. Students are successful in the course if their grades are (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) and (B); if their grades are (FD), (FF) and (FZ), they fail. Students whose GPA are lower than 2.00 cannot register for a new course. Those who have failed in the final exam may take the make-up exam of which grade replaces the final exam and students grades are computated again based upon the make-up exam results.For further information please visit:http://fenbilgisiegitimi.harran.edu.tr/assets/uploads/other/files/fenbilgisiegitimi/files/2016-2017%2BOgrenci%2Bkilavuzu%2B.pdfStudent must successfully complete all of the courses in the four-year program, in order to graduate. This degree is given to students who pass all courses in the curriculum, successfully complete a minimum of 240 ECTS credits and obtain an overall grade point average of at least 2.00/4.00.
High school diploma, placement through a nation-wide Student Selection Examination.
Graduates private or public elementary schools, Science Teacher, and is employed as an administrator. However, students, Elementary Science Education branch of science or other fields that accept students from this area by graduate faculty members in higher education institutions, as they can serve as a teacher in primary schools based in science can work in other areas of business.
Qualification is continuous