Yeterlilik Kodu

TR0030006287

Yeterlilik Adı
Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumAdıyaman Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAdıyaman Üniversitesi (ADYÜ) Altınşehir Mah. Atatürk Bulvarı No:1 02040, Merkez / ADIYAMAN
Sorumlu Kurum URLhttp://www.adiyaman.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Fen Bilgisi Öğretmenliği ABD'nın öncelikli amacı öğretime yönelik pozitif tutumlar geliştiren ve kendi alanında profesyonel becerilere sahip olan öğretmenleri yetiştirmektir. Bu programdan mezun olan öğrencilerin kişisel ve mesleki yaşam açısından kendi öğrencilerine doğru bir modeli sergilemesi, kendi profesyonel gelişimi için alanıyla ilgili yenilikleri takip etmesi ve etkili iletişim becerilerine sahip olması beklenmektedir. Ayrıca bu program, öğrencilerin nasıl öğreneceğini tam olarak anlayan, teknoloji kullanımı konusunda kendine güvenen, problem çözme yeteneğine sahip olan, insan haklarına, demokrasiye ve etiğe önem veren, öğretmenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahiptir.
  • Fen Bilgisi Öğretmenliği alanıyla ilgili öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alan bilgisine sahiptir.
  • Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygulama becerisine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahiptir.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen ve teknoloji öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
  • ilköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilme becerisine sahiptir.
  • Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
  • Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
  • Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır.
  • Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve dersini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde tarih, coğrafya, vatandaşlık, çevre, teknoloji, vb. gibi alanlarda genel kültüre sahiptir.
  • Fizik, kimya ve biyoloji alanlarında öğrencilere yönelik uygun laboratuar deneyleri ve etkinlikleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek becerilere sahiptir.
  • Sosyal ve kültürel etkinliklere katılır.
  • Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %25, yarıyıl içi çalışmanın katkısı %25 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır.. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait en çok iki dersten bütünleme sınavına girebilir.Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ alanında lisans diploması verilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak,

Üniversite Öğrenci Seçme Sınavı (LYS)den yeterli puanı almak.

Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ alanında lisans diploması verilir.Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ alanında lisans diploması verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalında Lisans ve Lisans üstü düzeyinde eğitim verilmekte olup, programını tamamlayanlar, ortaokullarda öğretmen olarak görev alabilir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030006287


Yeterlilik Adı
Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Adıyaman Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Adıyaman Üniversitesi (ADYÜ) Altınşehir Mah. Atatürk Bulvarı No:1 02040, Merkez / ADIYAMAN

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Fen Bilgisi Öğretmenliği ABD'nın öncelikli amacı öğretime yönelik pozitif tutumlar geliştiren ve kendi alanında profesyonel becerilere sahip olan öğretmenleri yetiştirmektir. Bu programdan mezun olan öğrencilerin kişisel ve mesleki yaşam açısından kendi öğrencilerine doğru bir modeli sergilemesi, kendi profesyonel gelişimi için alanıyla ilgili yenilikleri takip etmesi ve etkili iletişim becerilerine sahip olması beklenmektedir. Ayrıca bu program, öğrencilerin nasıl öğreneceğini tam olarak anlayan, teknoloji kullanımı konusunda kendine güvenen, problem çözme yeteneğine sahip olan, insan haklarına, demokrasiye ve etiğe önem veren, öğretmenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahiptir.
  • Fen Bilgisi Öğretmenliği alanıyla ilgili öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alan bilgisine sahiptir.
  • Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygulama becerisine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahiptir.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen ve teknoloji öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
  • ilköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilme becerisine sahiptir.
  • Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
  • Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
  • Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır.
  • Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve dersini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde tarih, coğrafya, vatandaşlık, çevre, teknoloji, vb. gibi alanlarda genel kültüre sahiptir.
  • Fizik, kimya ve biyoloji alanlarında öğrencilere yönelik uygun laboratuar deneyleri ve etkinlikleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek becerilere sahiptir.
  • Sosyal ve kültürel etkinliklere katılır.
  • Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %25, yarıyıl içi çalışmanın katkısı %25 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır.. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait en çok iki dersten bütünleme sınavına girebilir.Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ alanında lisans diploması verilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak,

Üniversite Öğrenci Seçme Sınavı (LYS)den yeterli puanı almak.


Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ alanında lisans diploması verilir.Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ alanında lisans diploması verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalında Lisans ve Lisans üstü düzeyinde eğitim verilmekte olup, programını tamamlayanlar, ortaokullarda öğretmen olarak görev alabilir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030006287

Qualification Title
Bachelor of Science in Science Education
Awarding BodyAdiyaman University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.adiyaman.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • have the skills of establishing healthy communication with students and colleagues and use Turkish fluently and correctly according to its rules.
  • Have the sufficient level of knowledge about Science and Technology Teaching in order to meet the needs of students.
  • Have the pedagogical knowledge about teaching profession and know and apply contemporary teaching methods and techniques and measurement-assessment methods.
  • Have the sufficient level of foreign language knowledge in order to monitor foreign resources about his/her field.
  • Have the skill of using information and communication technology effectively for science and technology teaching.know the developmental properties and learning patterns of students who are at the second grade of elementary education and plan, develop material and make executions according to these properties.
  • Have enough knowledge about structure and the historical development of Turkish Educational System.
  • Become a teacher who is faithful to Atatürks principles and revolutions, trusting in democracy, conscious about Turkish national, moral, ethical and cultural values and being sensitive to these aspects in his/her profession.
  • Have skills of thinking scientific and analytic and will use knowledge generating, knowledge acquiring, scientific research methods and techniques and use it in classroom activities.
  • Know the relation between social knowledge-society-environment, seek for society and environmental problems and use it in professional and daily life.execute interdisciplinary studies, have enough level of knowledge of Turkish, biology, medicine, mathematics, media, art and fields like these to be able to relate his/her course with other different disciplines.
  • Have skills of proper laboratory experiment and activity developing and applying according to physics, chemistry and biology fields for students.
  • Actively participate in social and cultural events.assume responsibility in individual and group tasks.
  • Develop a positive attitude towards life-long learning.
Key Competencies-
Further Info

The examination, assessment and grading regulations have been set up for the university by the University Senate and the Department of Primary Education is bound by these regulations. Each course is assessed via a midterm exam, a second mid-term exam composed of quizzes, homeworks and assignments, and a final end-of-term exam, with contributions of 30%, 20% and 50% respectively. The marking is made out of 100. Grades of 81-100 is assigned a letter grade of AA, 76-80 BA, 70-75 BB, 60-69 CB, 50-59 CC, 45-49 DC, 40-44 DD, 30-39 FD and 0-29 FF. The AA is the highest grade and has a grade credit of 4.00, BA 3.5, BB 3.0, CB 2.5, CC 2.0, DC 1.5, DD 1.0, FD 0.5 and FF 0.0. Grades of AA to CC are pass, DD to FF fail, and DC is conditional pass and requires a CGPA of at least 2.0 for that term. The details given for each course in the programme include the detailed assessment methods together with a description of the second mid-term exam.Primary education and research activities at the Department of Science Education is carried out within the framework of international programs. Our division has a technology laboratory equipped with a projector, computer, smart board, an episcope, an overhead projector and an audio-visual system.

Quality Assurance-
Access Requirements

To have high school diploma, To be successful and get enough grade at LYS exam (Student Selection Exam)

Conditions for SuccessPrimary education and research activities at the Department of Science Education is carried out within the framework of international programs. Our division has a technology laboratory equipped with a projector, computer, smart board, an episcope, an overhead projector and an audio-visual system.The students who have successfully completed all of the thought courses of the programme with 240 ECTS credits and achieved a CGPA of at least 60 out of 100 are given Bachelors Degree in ELEMENTARY SCIENCE EDUCATION
Progression Paths (Relationship Type)

The program offers both undergraduate and graduate degrees. When the science student teachers complete this program, they are employed in primary schools.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030006287


Qualification Title
Bachelor of Science in Science Education

Awarding Body
Adiyaman University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • have the skills of establishing healthy communication with students and colleagues and use Turkish fluently and correctly according to its rules.
  • Have the sufficient level of knowledge about Science and Technology Teaching in order to meet the needs of students.
  • Have the pedagogical knowledge about teaching profession and know and apply contemporary teaching methods and techniques and measurement-assessment methods.
  • Have the sufficient level of foreign language knowledge in order to monitor foreign resources about his/her field.
  • Have the skill of using information and communication technology effectively for science and technology teaching.know the developmental properties and learning patterns of students who are at the second grade of elementary education and plan, develop material and make executions according to these properties.
  • Have enough knowledge about structure and the historical development of Turkish Educational System.
  • Become a teacher who is faithful to Atatürks principles and revolutions, trusting in democracy, conscious about Turkish national, moral, ethical and cultural values and being sensitive to these aspects in his/her profession.
  • Have skills of thinking scientific and analytic and will use knowledge generating, knowledge acquiring, scientific research methods and techniques and use it in classroom activities.
  • Know the relation between social knowledge-society-environment, seek for society and environmental problems and use it in professional and daily life.execute interdisciplinary studies, have enough level of knowledge of Turkish, biology, medicine, mathematics, media, art and fields like these to be able to relate his/her course with other different disciplines.
  • Have skills of proper laboratory experiment and activity developing and applying according to physics, chemistry and biology fields for students.
  • Actively participate in social and cultural events.assume responsibility in individual and group tasks.
  • Develop a positive attitude towards life-long learning.

Key Competencies
-

Further Info

The examination, assessment and grading regulations have been set up for the university by the University Senate and the Department of Primary Education is bound by these regulations. Each course is assessed via a midterm exam, a second mid-term exam composed of quizzes, homeworks and assignments, and a final end-of-term exam, with contributions of 30%, 20% and 50% respectively. The marking is made out of 100. Grades of 81-100 is assigned a letter grade of AA, 76-80 BA, 70-75 BB, 60-69 CB, 50-59 CC, 45-49 DC, 40-44 DD, 30-39 FD and 0-29 FF. The AA is the highest grade and has a grade credit of 4.00, BA 3.5, BB 3.0, CB 2.5, CC 2.0, DC 1.5, DD 1.0, FD 0.5 and FF 0.0. Grades of AA to CC are pass, DD to FF fail, and DC is conditional pass and requires a CGPA of at least 2.0 for that term. The details given for each course in the programme include the detailed assessment methods together with a description of the second mid-term exam.Primary education and research activities at the Department of Science Education is carried out within the framework of international programs. Our division has a technology laboratory equipped with a projector, computer, smart board, an episcope, an overhead projector and an audio-visual system.


Quality Assurance
-

Access Requirements

To have high school diploma, To be successful and get enough grade at LYS exam (Student Selection Exam)


Conditions for Success
Primary education and research activities at the Department of Science Education is carried out within the framework of international programs. Our division has a technology laboratory equipped with a projector, computer, smart board, an episcope, an overhead projector and an audio-visual system.The students who have successfully completed all of the thought courses of the programme with 240 ECTS credits and achieved a CGPA of at least 60 out of 100 are given Bachelors Degree in ELEMENTARY SCIENCE EDUCATION

Progression Paths (Relationship Type)

The program offers both undergraduate and graduate degrees. When the science student teachers complete this program, they are employed in primary schools.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address